abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133338594
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:14 schreef LogiteX het volgende:

[..]

KI of informatica maakt niet uit, it master is it master. Ik weet dat KPMG en Deloitte interesante vacatures hebben voor mensen zoals jij. Ze hebben er alleen niet zo heel veel van, orienteer je dus goed. Ga ook eens naar de website van PwC, daar kan je zoeken op studie.
Wij bij EY kunnen in ieder geval niet voldoende mensen vinden, en kan me niet voorstellen dat het bij de anderen anders is
pi_133340852
IT Auditors is veel vraag naar en zal de komende tijd ook wel veel vraag naar blijven aangezien de automatisering steeds belangrijker wordt.

Onze IT Auditors kunnen de komende maanden hun uurtjes wel maken, amper nog een vrije plek in hun agenda te vinden.

Met een Master in die richting is het leuk solliciteren bij de grote kantoren denk ik :)
pi_133343584
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:02 schreef snabbi het volgende:

[..]

Wij bij EY kunnen in ieder geval niet voldoende mensen vinden, en kan me niet voorstellen dat het bij de anderen anders is
Bij IT Audit of voor de advisory tak?
pi_133343642
Welke invloed heeft informele communicatie in een organisatie? In welke mate wordt de hiërarchie in organisaties bepaald door zulke communicatie? Voor mijn MA thesis ben nog heel hard op zoek naar respondenten die deze survey zouden willen invullen en/of deze willen verspreiden onder collega's... Alvast bedankt!
-weg-

[ Bericht 14% gewijzigd door Maharbal op 17-11-2013 15:51:32 ]
pi_133343715
Ik ga natuurlijk niet al mijn gegevens in zo'n enquete plempen :')
pi_133346359
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:26 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Bij IT Audit of voor de advisory tak?
beide :)
pi_134193929

[ Bericht 96% gewijzigd door RY5PRM4x op 14-12-2013 10:33:33 ]
pi_134256745
Na wat topics te hebben doorgelezen, ook besloten zelf maar te reageren.

Zit nu in mijn laatste sollicitatieronde bij PwC voor een scriptiestage. Na de assessment en een luchtig 1e gesprek krijg ik nu nog een 2e gesprek binnenkort, maar ik twijfel heel erg over de toekomstige loopbaan. Zelf zie ik mijzelf veel beter passen binnen een advisory rol (of als consultant elders), maar bij PwC willen ze me graag binnen de IT Audit hebben.

Nu heb ik heel erg het idee dat de IT Auditing af 'n toe wat monniken werk kan zijn en verder een doodlopend carrière pad aangezien het vrije niche is. Heeft iemand hier wat meer ervaring met beide rollen? En wat is aan te raden? Dit gelijk aan te geven in het gesprek of is het verstandiger eerst de stage binnen te slepen en vervolgens te kijken waar ik aan de slag wil na een succesvolle afronding?
pi_134257280
Binnen de Big4 is het verschil tussen Advisory en Audit minder groot dan je van de buitenkant zou denken. Monnikenwerk is het altijd, of het nu advies of audit is dus daar zou ik me niet op focussen. Als je instroomt als beginner bij de Big4 start je met de minst leuke werkzaamheden en dan zul je je echt afvragen waar je aan begonnen bent. Logisch ook en niets mis mee want zo leer je het vak. IT audit is zeker geen doodlopend pad carrièretechnisch gezien, veel mensen haken echter wel af als ze te veel met jaarrekeningen bezig moeten zijn, want daarvoor ben je niet in de IT gaan werken.
pi_134263814
Tja dat je als starter als een werkpaard gebruikt word kan ik wel mee leven. Echter heb ik inderdaad weinig behoefte om constant alles te linken naar een jaarrekening, daarvoor ben je inderdaad niet in de IT gaan werken. Daarnaast lijkt het IT auditing me erg beperkt in de zin dat je constant gefocust bent op risico's en het managen daarvan. Bij Advisory krijg ik het idee dat dit niet zo is, maar misschien dat ik het mis heb?

Haken er erg veel mensen af bij IT audit? Ik neem aan met name na het behalen van de RE titel? Waar komen mensen terecht na een start in de IT auditing? Is dit dan als intern auditer of gewoon (IT) industrie breed?
pi_134299397
Ik ben zelf al een tijdje aan het meelezen. Ik doe zelf Fiscaal Recht (WO) en ik zit in het laatste jaar van mijn bachelor. Weet een van jullie of het mogelijk is om één dag p/w stage te lopen bij één van de BIG4-kantoren? Het hoeft niet betaald te zijn. Ik wil graag praktijkervaring opdoen om én de theorie toe te passen én te zien welke richting het beste bij mij past.

Alvast bedankt.
 2011 13" i5 ...
pi_134309657
quote:
5s.gif Op zondag 15 december 2013 18:40 schreef AskMe het volgende:
Ik ben zelf al een tijdje aan het meelezen. Ik doe zelf Fiscaal Recht (WO) en ik zit in het laatste jaar van mijn bachelor. Weet een van jullie of het mogelijk is om één dag p/w stage te lopen bij één van de BIG4-kantoren? Het hoeft niet betaald te zijn. Ik wil graag praktijkervaring opdoen om én de theorie toe te passen én te zien welke richting het beste bij mij past.

Alvast bedankt.
Ik weet niet echt of je kunt spreken van de theorie toepassen met 1 dag werk?
Volgens mij kan je je beter richten op introductiedagen waarin ook een voorbeeldcasus wordt uitgewerkt met de groep oid.
pi_134310017
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:32 schreef MassApeal het volgende:
Tja dat je als starter als een werkpaard gebruikt word kan ik wel mee leven. Echter heb ik inderdaad weinig behoefte om constant alles te linken naar een jaarrekening, daarvoor ben je inderdaad niet in de IT gaan werken. Daarnaast lijkt het IT auditing me erg beperkt in de zin dat je constant gefocust bent op risico's en het managen daarvan. Bij Advisory krijg ik het idee dat dit niet zo is, maar misschien dat ik het mis heb?

Haken er erg veel mensen af bij IT audit? Ik neem aan met name na het behalen van de RE titel? Waar komen mensen terecht na een start in de IT auditing? Is dit dan als intern auditer of gewoon (IT) industrie breed?
De IT is een ondersteunde dienst aan het bedrijfsproces. Of dit nu aan een jaarrekeningcontrole proces gerelateerd is of iets anders. Alleen wanneer je echt de infrastructuur in gaat zal je weg kunnen blijven van de enge bedrijfsprocessen.

Nee zonder dollen. Ook aan de advisory kant zul je gewoon veel met risk management te maken krijgen. Of het nu in data management ('Big Data') of op informatiebeveiliging zit. In feite ben je bezig met risk management of het rapporteren op het gebrek er aan.

Dat is ook een beetje het antwoord op je volgende vraag. Uitstroom is niet anders dan bij de andere takken binnen de big 4, dat gewoon een grote uitstroom kent dat het mogelijk maakt verder te komen in je carriere. Veel van de mensen vanuit IT audit gaan naar risk management, security officer functies, IT management functies en internal audits.
pi_134318974
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:10 schreef snabbi het volgende:

[..]

De IT is een ondersteunde dienst aan het bedrijfsproces. Of dit nu aan een jaarrekeningcontrole proces gerelateerd is of iets anders. Alleen wanneer je echt de infrastructuur in gaat zal je weg kunnen blijven van de enge bedrijfsprocessen.

Nee zonder dollen. Ook aan de advisory kant zul je gewoon veel met risk management te maken krijgen. Of het nu in data management ('Big Data') of op informatiebeveiliging zit. In feite ben je bezig met risk management of het rapporteren op het gebrek er aan.

Dat is ook een beetje het antwoord op je volgende vraag. Uitstroom is niet anders dan bij de andere takken binnen de big 4, dat gewoon een grote uitstroom kent dat het mogelijk maakt verder te komen in je carriere. Veel van de mensen vanuit IT audit gaan naar risk management, security officer functies, IT management functies en internal audits.
Heel erg bedankt voor je antwoord.

Ik begrijp dat het werken in de IT inherent is aan bedrijfsprocessen. Eng of erg vind ik het ook niet, dit lijkt me juist erg leuk zelfs. Echter kreeg ik het idee dat Advisory een breder takenpakket heeft naast het risk management zoals architectuur, IT strategie, (in/out)sourcing etc.. waarbij audit altijd, altijd audit is... Maar ik zit er dus naast als ik de reacties hier zo zie.

Dat er veel uitstroom is bij de Big4 was me bekend, maar ik vroeg me af of dit extremer was bij IT Audit. Goed om te horen dat de mensen allerlei verschillende functies instromen.

De reden dat ik er zoveel over vraag is dat ik ook bij o.a. Deloitte een technology consulting rol heb overwogen, maar de sfeer bij PwC me meer aansprak. IT Audit was dus niet mijn eerste keus en komt nu een ineens op het pad. :)
pi_134660134
Ga vanaf Februari een meeloopstage doen bij KPMG Amstelveen. Mij is verteld dat ik bruto 750 euro zal ontvangen. Heeft iemand enig idee hoeveel dit netto is? Daarnaast ben ik heel erg
benieuwd wat de werkdruk is voor een stagiair bij de big 4 en bijvoorbeeld overuren?
pi_134660413
~750 netto als je de bijverdiengrens niet hebt bereikt.
pi_134661663
lijkt me sterk toch dat ik het hele bedrag kan houden en niks aan belasting eraf gaat??

edit: Zit trouwens onder de bijverdiengrens
pi_134662115
Als dat je niet zint mag je wel aan mij belasting overdragen.
pi_134666916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:57 schreef Domofdon het volgende:
Ga vanaf Februari een meeloopstage doen bij KPMG Amstelveen. Mij is verteld dat ik bruto 750 euro zal ontvangen. Heeft iemand enig idee hoeveel dit netto is? Daarnaast ben ik heel erg
benieuwd wat de werkdruk is voor een stagiair bij de big 4 en bijvoorbeeld overuren?
Tot net onder de 5500 euro bruto kan je verdienen tot je belasting betaalt. Als je het dus in 7 maanden redt, dan hoef je niets te betalen.
pi_134679484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 19:37 schreef Domofdon het volgende:
lijkt me sterk toch dat ik het hele bedrag kan houden en niks aan belasting eraf gaat??

edit: Zit trouwens onder de bijverdiengrens
Netto c.a. 675, belasting krijg je het jaar erop terug mits je in dat jaar minder dan 7K hebt verdiend.

Succes met je stage!
pi_136011898
Kan iemand van jullie vertellen wie de testen afneemt voor PwC?
pi_136026490
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 14:09 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Even snel?
- Gelijk werkervaring
- Minder in de studieboeken
- Geld
- Levenservaringen rijker (belgh wat klinkt dat slecht, maar ja is wel zo :) )
Lol @ levenservaring... Mijn ervaring is juist dat die kids eerst eens fatsoenlijk op zichzelf zouden moeten wonen om wat zelfstandigheid te kweken. Omgang met lastige situaties en klanten vergen toch vaardigheden die 18 of 20 jarigen missen
pi_136028805
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:50 schreef Ashyxx het volgende:
Kan iemand van jullie vertellen wie de testen afneemt voor PwC?
shl.com
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_139019470
#KICK#

Even een vraagje over werken bij de grote 4. Is het mogelijk om na enige tijd bij bijv. de audit afdeling over te gaan naar Corporate Finance? Of ben je altijd gebonden aan een afdeling. Ik studeer op het moment namelijk E&BE en heb zowel een interesse in accounting als finance. Ik denk dat ik de accountancy in wil omdat het controleren en adviseren mij meer aanspreekt (op het moment). Finance vind ik ook erg interessant aan de andere kant, vooral structurering en dergelijke. Vandaar dat ik mij afvraag of ik kan switchen mocht ik accountancy niets vinden.

Verder nog een vraag; wat heb je qua baggage nodig om binnen te komen bij de grote vier? Op het moment sta ik een magere 7 gemiddeld, verschillende bijbaantjes en een stage binnen ING als ik klaar ben. Ook buitenlands semester tegen de tijd dat ik klaar ben. Is dit voldoende? Of zoeken ze bij de b4 bijna altijd iemand die in een studentenvereniging een of andere functie heeft bekleed?
pi_139046339
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:46 schreef kurd0w het volgende:
#KICK#

Even een vraagje over werken bij de grote 4. Is het mogelijk om na enige tijd bij bijv. de audit afdeling over te gaan naar Corporate Finance? Of ben je altijd gebonden aan een afdeling. Ik studeer op het moment namelijk E&BE en heb zowel een interesse in accounting als finance. Ik denk dat ik de accountancy in wil omdat het controleren en adviseren mij meer aanspreekt (op het moment). Finance vind ik ook erg interessant aan de andere kant, vooral structurering en dergelijke. Vandaar dat ik mij afvraag of ik kan switchen mocht ik accountancy niets vinden.

Verder nog een vraag; wat heb je qua baggage nodig om binnen te komen bij de grote vier? Op het moment sta ik een magere 7 gemiddeld, verschillende bijbaantjes en een stage binnen ING als ik klaar ben. Ook buitenlands semester tegen de tijd dat ik klaar ben. Is dit voldoende? Of zoeken ze bij de b4 bijna altijd iemand die in een studentenvereniging een of andere functie heeft bekleed?
Vraag 1: Als je je werk gewoon prima doet is dat heel goed mogelijk
Vraag 2: Als je jezelf beetje normaal kan verkopen in een sollicitatiegesprek is dat geen enkel probleem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')