Op zich vergelijkbaar, het leuke van Strava is dat je je tijden op bepaalde trajecten kunt vergelijken, enerzijds met je eigen eerdere tijden, anderzijds met de tijden van anderen op dat traject.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:23 schreef Nober het volgende:
Ik heb wel een goede vraag, al zeg ik het zelf.
Ik heb de apps Runtastic Mountainbike en Runkeeper geprobeerd, de eerste vond ik het beste qua informatie.
Nu zie ik dat jullie (of de meesten in ieder geval) Strava gebruiken, is dit ook een must voor het mountainbiken?
Ik gebruik gewoon mijn windows phone met endomondo. Hoe heet de optie dat je hem elke seconde een positie kunt laten opslaan? Dan kan ik nakijken welke gps computers dat wel hebben. En heeft mijn telefoon dat wel dan?quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heb je een telefoon met gps? Een garmin 200 is ook net niks. Als fietscomputer voldoet het niet zo omdat real-time gps snelheid erg onnauwkeurig is en je geen sensoren kunt koppelen. Een hartslagmeter dus ook niet. Als logger voldoet het niet optimaal omdat je hem niet kunt instellen op elke seconde positie opslaan en er dus veel hoekjes af worden gesneden (in het bos leidt dit helemaal tot dramatische tracks en onderschatting van je afstand). En om routes te volgen? Hm ik betwijfel het, zonder kaart en op zo'n klein schermpje.. dan kun je beter osmand of rungps indoen met een oortje (gesproken aanwijzingen).
Ik begrijp je opmerking over doping niet helemaal, als dit een beschuldiging is vind ik dat erg jammer dat je zo over mij denkt. Doping zou in mijn geval niet eens werken, lees hieronder, daar gaat de beste doping niets aan doen. Niet dat ik doping zou willen, het is een hobby geen werk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
Geef je nou toe dat je doping niet werkt
Alsof ik er dan benquote:Op maandag 19 augustus 2013 11:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kano, volgende meet even bukken zodat je met de mattenklopper kan krijgen![]()
Mijn Cyclinggirl zomaar van doping beschuldigen, het moet niet gekker worden
Ik heb al eerder gemerkt dat het kwartje bij jou soms gewoon niet door de gleuf valt, maar deze van Kano was toch wel heel overduidelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga m niet met de mattenklopper geven hoor. Vind ik niet nodig. Vond de opmerking ook niet nodig.
Nee die vond ik ff niet, ben ook niet te genieten, ligt niet aan jou maar door alles eigenlijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:50 schreef kanovinnie het volgende:
Excuus als je de grap niet vind kunnen. Maar ik hoop wel voor je dat het volgend jaar beter gaat
Ik moest om het die zin van het kwartje wel lachen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gemerkt dat het kwartje bij jou soms gewoon niet door de gleuf valt, maar deze van Kano was toch wel heel overduidelijk.
Verder wens ik je veel succes en sterkte met een gewijzigde medicatie, en hoop dat je volgend seizoen wel eens de vruchten van hard trainen mag plukken zonder al te veel domme pech.
Waarom monteer je een nieuwe cassette, hoeveel km heb je al met die ketting gedaan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:07 schreef muzas het volgende:
Als je een nieuwe cassette monteert moet je (is het dan verstandig om) er dan ook een nieuwe ketting omleggen? Oude ketting is niet versleten ofzo...
Ja und? Weet je nou al wat je wil? Looks of gewicht of degelijkheid of lichtlopend of comfort of prijs? Allemaal tegelijk waarschijnlijk en daarom slaap je zeker ook nog steeds lekker knus in een twijfelaar?quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:48 schreef Patroon het volgende:
Bij Hopmans Fulcrum Dark Label 50mm in de aanbieding voor 649,- geen XLR.
Omdat een 12-28 met een triple in de polder een beetje raar is. Dus heb nu een 12-23. 'Oude' cassette en ketting hebben 1250 gereden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom monteer je een nieuwe cassette, hoeveel km heb je al met die ketting gedaan?
Andere tandwiel verhouding zeker op je nieuwe cassette? Ik zou er gelijk voor die paar tientjes een nieuwe ketting omgooien en de gebruikte lekker bewaren voor die andere cassette. Maar echt nodig is het niet. En heb je zo'n KMC ketting dan verwissel je die in een minuut.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:07 schreef muzas het volgende:
Als je een nieuwe cassette monteert moet je (is het dan verstandig om) er dan ook een nieuwe ketting omleggen? Oude ketting is niet versleten ofzo...
Dat kan ook best wel. Maar alle klasbakken hier zijn erg streng in de leer, dus svp niet vloeken in de kerk beste John triple D (ik hou meer van een handje vol)quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:16 schreef JohnDDD het volgende:
God ik doe al 2 jaar met deze ketting en cassette, moet nu toch stil aan aan de 8000 km zitten...
OK, ik zie al waar de volgende fietsmeet + BBQ + benen scheren in de hottub gaat plaatsvindenquote:
Plek zat hier, ik zal het eens voorstellen aan mn ouders, misschien een idee voor volgend jaar als het weer mooi weer isquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, ik zie al waar de volgende fietsmeet + BBQ + benen scheren in de hottub gaat plaatsvinden
Ik ga weg bij de ploeg. Met de ploegleiding niets mis, mocht blijven. Ook met sommige dames goed vertoeven. Alleen er zijn er een paar bij die de hele sfeer in de ploeg verpesten. Daarbij komt nog dat ik voor hun de website en fb pagina bijhoudt met uitslagen en dat er geen waardering voor is. Daarbij komt nog dat sommige ouders ook achter mij rug om roddelen dat ik niet in de ploeg hoor vanwege mijn resultaten zonder verder te vragen. Ik heb hier geen zin in. Dan was het bij Swabo gezelliger ondanks de slechte ploegleider. Aardige vent maar begreep niets van wedstrijdenquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@CyclingGirl : moet je je druk maken over je plek in de ploeg, of snappen ze dat dit seizoen niet representatief is voor wat je zou kunnen?
Dat is toch een nieuwe Giant? Dan niet druk over maken en de FM het lekker laten oplossen. Kun je gelijk vragen of ze hem in de Belkin kleuren kunnen overspuitenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef muzas het volgende:
Lak. Stickers vlokken niet? dacht dat 't vuiligheid was en krabde zo vlokken lak er af.
Gefeliciteerd met je eerste lakbeschadigingen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef muzas het volgende:
Aaaahhhh...2 dikke butsen in de lak, lekker opvallend vlak achter de balhoofdbuis.
Valt hier nog iets aan te doen?![]()
[ afbeelding ]
Ik zag deze aanbieding en wilde hem ff delen. Zegt niks over wat ik wilquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja und? Weet je nou al wat je wil? Looks of gewicht of degelijkheid of lichtlopend of comfort of prijs? Allemaal tegelijk waarschijnlijk en daarom slaap je zeker ook nog steeds lekker knus in een twijfelaar?
De XLR is wel een behoorlijk stukje lichter dan de ordinaire Red Wind, Fulcrum zegt zelf resp. 1590 gram en 1755 gram. Neem je de XLR dark label dan heeft die geen witte hubs maar zwarte.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:48 schreef Patroon het volgende:
Bij Hopmans Fulcrum Dark Label 50mm in de aanbieding voor 649,- geen XLR.
Productiefout>fietsenmaker>opgelostslotjen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef muzas het volgende:
Lak. Stickers vlokken niet? dacht dat 't vuiligheid was en krabde zo vlokken lak er af.
Productiefout is een beetje vergezocht. Lijkt me eerder dat er wat steentjes tegen gevlogen zijn, of dat t met het vervoeren in de auto is misgegaan. Lijkt me dan geen productiefout.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Productiefout>fietsenmaker>opgelostslotjen.
Ja dat draadbusje..quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik het zo hoor gaat het om dat draadbusje aan het einde van de crank? Ik denk einde oefening. JE zou hem eventueel met loctite vast kunnen zetten, maar of je daar nou gelukkig van wordt...
Zuur dat het rechts is, linker centaurcrank heb ik nog.
http://www.strava.com/activities/75812184quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:07 schreef MCH het volgende:
Wordt er nog een beetje gefietst of gaat het alleen maar over gesoigneerde wielen hier de laatste tijd?
tsjah, een nieuwe erin is geen optie, je kan hem dus vastlijmen met loctite ofzo maar dat is wel een gevaarlijke oplossing omdat je dus wel flink wat van je schroefdraad kwijtbent als ik het zo hoor.quote:
Sow! 13 km! Poe Poequote:Op maandag 19 augustus 2013 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.strava.com/activities/75812184
En het ergste, vanmiddag weer terugquote:
Ja er zit wel genoeg schroefdraad in maar omdat het het begin is wat mist zweeft dat stukje dus en door de kracht op de trapperas krijg je denk een klein beetje speling en draait het toch weer los.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
tsjah, een nieuwe erin is geen optie, je kan hem dus vastlijmen met loctite ofzo maar dat is wel een gevaarlijke oplossing omdat je dus wel flink wat van je schroefdraad kwijtbent als ik het zo hoor.
Jij bikkel!quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En het ergste, vanmiddag weer terug
Loctite is een schroefdraadborgingmiddel, dus dat lijmt je schroefdraad vast. Nadeel is wel dat er meer moment op het gedeelte van het busje komt wat er nog in zit, dus daardoor loop je het risico dat je crank eerder breekt als je hard aanzet. Ik heb wel een beetje loctite wat je kan lenen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja er zit wel genoeg schroefdraad in maar omdat het het begin is wat mist zweeft dat stukje dus en door de kracht op de trapperas krijg je denk een klein beetje speling en draait het toch weer los.
Ja joh, maar ik had wel effkes het weer gechecked eerstquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij bikkel!
(Ik ben een lui varken, vandaag met de auto naar het werk)
Ik zit straks met 26 apps voor het mountainbiken, weet eigenlijk niet of ik 3 apps tegelijk kan gebruiken misschien eens proberen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 07:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Op zich vergelijkbaar, het leuke van Strava is dat je je tijden op bepaalde trajecten kunt vergelijken, enerzijds met je eigen eerdere tijden, anderzijds met de tijden van anderen op dat traject.
Vreemd, lijkt me mss een garantiegevalletje. Nooit van gehoord of gezien, niet verkeerd gemonteerd geweest ofzo? Het wordt in ieder geval een nieuwe crankset, naja je kan de oude bladen nog gebruiken als die nog goed zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja er zit wel genoeg schroefdraad in maar omdat het het begin is wat mist zweeft dat stukje dus en door de kracht op de trapperas krijg je denk een klein beetje speling en draait het toch weer los.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Loctite is een schroefdraadborgingmiddel, dus dat lijmt je schroefdraad vast. Nadeel is wel dat er meer moment op het gedeelte van het busje komt wat er nog in zit, dus daardoor loop je het risico dat je crank eerder breekt als je hard aanzet. Ik heb wel een beetje loctite wat je kan lenen.
Ik heb afgelopen week nieuwe pedalen gemonteerd, draad schoongemaakt nieuwe gemonteerd met de hand dus echt niet dat ik dat schroefdraad kapot heb gedraaid (draai ze altijd eerst met de hand erin en het laatste stukje pas met een sleutel).quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vreemd, lijkt me mss een garantiegevalletje. Nooit van gehoord of gezien, niet verkeerd gemonteerd geweest ofzo? Het wordt in ieder geval een nieuwe crankset, naja je kan de oude bladen nog gebruiken als die nog goed zijn.
Als ik het hoogteprofiel zo bekijk heb je 1 vluchtheuvel beklommen en ook nog ergens een gat in de weg gereden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.strava.com/activities/75812184
Freddeh zou hier een moord voor doen.quote:
Buikspiertraining zet weinig zoden aan de dijk hoor. Kan wat meer vorm geven, maar het blijft een kwestie van vet verliezen...quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:31 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Damn, ik zie er dik uit in dat shirt. (Of toch maar eens wat gaan lijnen en buikspiertraining gaan doen.....)
Vanavond ff intervallen. Woensdag komt Gripper hier dus moet nog even bijtrainenquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:07 schreef MCH het volgende:
Wordt er nog een beetje gefietst of gaat het alleen maar over gesoigneerde wielen hier de laatste tijd?
Dat is buzz, zei kaas.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:08 schreef MCH het volgende:
Van wie is toch die geniale bierbuik helemaal rechts op de tweede foto uit de OP?
Eerste schade is nooit leuk. Misschien toch even bij de FM langs voor wat advies.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef muzas het volgende:
Aaaahhhh...2 dikke butsen in de lak, lekker opvallend vlak achter de balhoofdbuis.
[ afbeelding ]
Die 'pens' rijdt volgens mij de meeste mensen hier 't snot voor de ogen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:53 schreef MCH het volgende:
Eerlijk gezegd was ik benieuwd of die pens in kwestie ook de Marmotte heeft gereden, dat zou dan een beetje moed en hoop geven voor volgend jaar.
als iets werkt zou dat het zijn maar ik zou het ook niet vertrouwen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:30 schreef MarcoD het volgende:
[..]
[..]
Ik heb afgelopen week nieuwe pedalen gemonteerd, draad schoongemaakt nieuwe gemonteerd met de hand dus echt niet dat ik dat schroefdraad kapot heb gedraaid (draai ze altijd eerst met de hand erin en het laatste stukje pas met een sleutel).
Kano denk je echt dat dat gaat werken? kijk straks wel even of ik een foto kan maken ervan.
Ik denk niet dat ik dat dan nog vertrouw eigenlijk. Bang dat de trapas zelf gaat breken ben ik dan weer niet.
Je moet het uiteraard zelf weten, maar zoals die lakbeschadigingen er op de foto uitzien zijn het gewoon blisters waar de lak niet goed gehecht heeft. Ik weet niet precies waar het zich bevindt, achter het balhoofd is nogal vaag, maar ik zou het bij de fm toch maar op slechte lak gooien. Daar is die fm toch (ook) voor om dat op te lossen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Productiefout is een beetje vergezocht. Lijkt me eerder dat er wat steentjes tegen gevlogen zijn, of dat t met het vervoeren in de auto is misgegaan. Lijkt me dan geen productiefout.
Nou weten we nog steeds niet wie het is.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Die 'pens' rijdt volgens mij de meeste mensen hier 't snot voor de ogen.
En volgens mij heeft ie niet alleen de marmot gedaan maar ook 3 ballons.
Mooie lange rechte wegen heb je daar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:20 schreef keesfietst het volgende:
Zo, rondje wezen vlammen. Volgens mij voor 't eerst in m'n leven zo hard solo gereden. Raak steeds beter in vorm, volgend jaar maar een paar mooie tochten rijden en misschien wel zo'n kek brevet van Ivo. Heb ik weer wat om voor te trainen.
http://www.strava.com/activities/75888413
Uiteraard, daarom zei ik ook lijnen én buikspieroefeningen, maar met gericht trainen trek je het toch allemaal weer een beetje strakkerquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:16 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Buikspiertraining zet weinig zoden aan de dijk hoor. Kan wat meer vorm geven, maar het blijft een kwestie van vet verliezen...
Puike snelheid, solo over zo'n afstand.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:20 schreef keesfietst het volgende:
Zo, rondje wezen vlammen. Volgens mij voor 't eerst in m'n leven zo hard solo gereden. Raak steeds beter in vorm, volgend jaar maar een paar mooie tochten rijden en misschien wel zo'n kek brevet van Ivo. Heb ik weer wat om voor te trainen.
http://www.strava.com/activities/75888413
Als je er altijd moet trainen verlang je wel eens naar bebossing of hoogteverschillenquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Mooie lange rechte wegen heb je daar.
Het is toch vooral lijnen hoor. Zoveel kcal kun je met sporten nou ook weer niet verbanden en als je dan eens zondigt met chips en een paar biertjes dan moet je gelijk een paar uur fietsen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Uiteraard, daarom zei ik ook lijnen én buikspieroefeningen, maar met gericht trainen trek je het toch allemaal weer een beetje strakker
Ik wist dat tie komen zou........quote:
Sla je nog wat goedkope Filipijntjes aan de haak met je pens buzz?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik wist dat tie komen zou........
Maaruh, dat is toch die halve Duitser die niet meer met jullie wil fietsen va nwege het gezellige samen uit samen thuis gevoel?
Waarmee heb je dat gedaan? Want de site waarmee ik dat altijd deed ligt eruit al een tijdje.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:26 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Als je er altijd moet trainen verlang je wel eens naar bebossing of hoogteverschillen. Vooral in de Beemster zie je dat het mooi opgedeeld is in kavels. Heb laatst al m'n ritjes een keer geplot voor de grap, daar zie je het ook goed:
[ afbeelding ]
http://x.raceshape.com/heatmap/quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:30 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Waarmee heb je dat gedaan? Want de site waarmee ik dat altijd deed ligt eruit al een tijdje.
Nee, want dan zat ik nu niet om half een 's nachts te internetten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Sla je nog wat goedkope Filipijntjes aan de haak met je pens buzz?![]()
Mwoah, dat gaat daar de hele dag door toch. Maar las ik nou goed dat je op een wat minder bekend/toeristisch eiland zit op het moment?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, want dan zat ik nu niet om half een 's nachts te internetten.
Ja dat is de heatmap, ik bedoelde eigenlijk dat alle lijntjes rood zijn dat is iets duidelijker, toch bedanktquote:
Lekker watergefietst vanmiddag in Veendam?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja dat is de heatmap, ik bedoelde eigenlijk dat alle lijntjes rood zijn dat is iets duidelijker, toch bedankt
Nee gister wel, vandaag was ik net op tijd terug.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:34 schreef MCH het volgende:
[..]
Lekker watergefietst vanmiddag in Veendam?
ik herken EPEquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:26 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Als je er altijd moet trainen verlang je wel eens naar bebossing of hoogteverschillen. Vooral in de Beemster zie je dat het mooi opgedeeld is in kavels. Heb laatst al m'n ritjes een keer geplot voor de grap, daar zie je het ook goed:
[ afbeelding ]
www.veloviewer.com, alles laden duurt wel een tijdje. Vervolgens Activities aanklikken en dan rechtsboven Map aanklikken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:33 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja dat is de heatmap, ik bedoelde eigenlijk dat alle lijntjes rood zijn dat is iets duidelijker, toch bedankt
Oké thanks !quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:38 schreef keesfietst het volgende:
[..]
www.veloviewer.com, alles laden duurt wel een tijdje. Vervolgens Activities aanklikken en dan rechtsboven Map aanklikken.
kan het ff?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, want dan zat ik nu niet om half een 's nachts te internetten.
Maar waar jij het als achterlijke boer vandaan haalt dat ik een pens zou hebben, ontgaat me even.
Ja, en MCH weet zelf wel waarom ik dat zo benoem. Maar wees gerust, ik zal me verder inhouden.quote:
Ik was toch niet diegene die erover begon dat jij dat was. Ik dacht dat niemand jou hier ondertussen nog serieus nam.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, en MCH weet zelf wel waarom ik dat zo benoem. Maar wees gerust, ik zal me verder inhouden.
Ik wel, ik vind Buzz zn reacties altijd wel vermakelijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik was toch niet diegene die erover begon dat jij dat was. Ik dacht dat niemand jou hier ondertussen nog serieus nam.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:38 schreef keesfietst het volgende:
[..]
www.veloviewer.com, alles laden duurt wel een tijdje. Vervolgens Activities aanklikken en dan rechtsboven Map aanklikken.
Duh, al die aangedikte verhalen hier zijn vermakelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik wel, ik vind Buzz zn reacties altijd wel vermakelijk
Ik kan er soms wel om lachen, vaak zit er een diepere betekenis achter dat vind ik wel leukquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Duh, al die aangedikte verhalen hier zijn vermakelijk.
Jij bent de 1 van de weinige met Strava in Oost-Groningen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik kan er soms wel om lachen, vaak zit er een diepere betekenis achter dat vind ik wel leuk
mijn veloviewer score is : 86,70
Dat was DDX. is in het echt niet zo dik, dus stond misschien net in te ademen toen de dit gemaakt werdquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:08 schreef MCH het volgende:
Van wie is toch die geniale bierbuik helemaal rechts op de tweede foto uit de OP?
Lurkte vaak hier in het topic mee en wilde op de 3bergen meet wel z'n primeur beleven. Of ie na al dat geëmmer achteraf over het samen uit samen thuis principe ooit nog een tweede keer komt weet ik niet....quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:08 schreef MCH het volgende:
Problem solved, case closed. Kan buzz ook weer rustig slapen. DDX nog nooit gezien trouwens.
dan kun jij ook best mee naar de baanquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:14 schreef MCH het volgende:
Ik wil nog wel een keertje meerijden hier. Heb nu paar keer in groepsvorm gereden met een kruissnelheid van 36 en dat was geen enkel probleem dus ik hoop dat er snel nog eens een keer samen wordt gereden.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:26 schreef CFF het volgende:
Veloviewer gebruik ik ook zo af en toe, best leuke toevoegingen als je een beetje van data houdt. Mijn veloviewer score vind ik dan wel weer grappig om te zien: 99.10
Van 100 van 861 segmenten, hij berekent het altijd op basis van 100 segmenten. Max possible score: 99.58quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:53 schreef nodisch18 het volgende:
[..]Op basis van hoeveel segmenten is dat?
En ik welk gebied fiets je veel?
Volgens mij is dat nogal bepalend voor je score.
Mijn score is momenteel:
VeloViewer Score
93.52
From 100 of 854 segments.
Maximum possible score: 99.49
Ai, altijd balen. Beterschap ermee!quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:21 schreef Patroon het volgende:
Net aanrijding gehad met een auto..
Kwam op kruispunt af terwijl er 2 renners 50m voor mij reden. Ik zag dat ze doorreden, en ik zag een groen licht. Pas op het kruispunt bedacht ik mij dat het voetgangerslicht was en alleen dus voor de eerste strook. Te laat, auto trok op en reed mij van zij aan. Gelukkig alleen stuurlintje wat stuk en stijve, open heup, eigenschuld. achter wiel lijkt een minimaal slagje in te zitten, maar is pas bij heel goed kijken te zien, zat er mis ook al in, maar ff naar de F
Nee, dat ben je als je je sleutelbeen hebt gebroken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:41 schreef Patroon het volgende:
Nu ben ik een ekte wielrennertWel goed stijf al trouwens..
[ afbeelding ]
Ah, wel een goed excuus voor nieuwe wieltjesquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:21 schreef Patroon het volgende:
Net aanrijding gehad met een auto..
Kwam op kruispunt af terwijl er 2 renners 50m voor mij reden. Ik zag dat ze doorreden, en ik zag een groen licht. Pas op het kruispunt bedacht ik mij dat het voetgangerslicht was en alleen dus voor de eerste strook. Te laat, auto trok op en reed mij van zij aan. Gelukkig alleen stuurlintje wat stuk en stijve, open heup, eigenschuld. achter wiel lijkt een minimaal slagje in te zitten, maar is pas bij heel goed kijken te zien, zat er mis ook al in, maar ff naar de F
ja dat zou ik nooit doen. Was wel wat een aso gast die tegen mij tekeer ging vanuit zijn auto, maar toen ik vroeg of hij ff de auto aan de kant wilde zetten en naar mij toe wou komen ipv te schreeuwen kalmeerde hij en vroeg hij hoe het ging, hij was geschrokken zei hij, dus vandaar die reactie. Ik zag al snel weinig schade, broekje op de naad scheurtje, maar valt wel te maken. Ga hem niet aansprakelijk stellen als ik zonodig door rood fiets. Heb zijn gegevens ook niet gevraagd.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, wel een goed excuus voor nieuwe wieltjes![]()
en de automobilist is wettelijk gezien aansprakelijk, maar als het je eigen schuld is ben je wel een *** als je daar van gaat profiteren
Dit wil ik wel onderstrepen. Zijn genoeg mensen die een vreemde zouden naaien, ondanks dat ze zelf verantwoordelijk zijn. Erg netjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:06 schreef keesfietst het volgende:
karakter dat je het zo afgehandeld hebt en je fout erkent.
Ik haat ook lui die door rood rijden. Het gebeurd veel meer door mooi weer fietsers die je alleen in de zomer ziet, dan door jaar fietsers, oke mag niet generaliseren, maar valt mij wel op.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
Sprak nog een kerel aan die vol door rood ging, kreeg een lulsmoes te horen. En dat voor iemand die in mijn wiel zat daarvoor
Mooi, en erg licht voor alu.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:34 schreef Tommeke het volgende:
Wat vinden jullie hier van?
http://link.marktplaats.nl/708409624
Eigenlijk heb ik geen nieuwe fiets nodig, maar vind dit wel erg vet!
een echte specialized zonder stickers?? en op foto die opgebouwd is zit er een sticker bij zadelpen (naam ofzo?) en die zit op foto van gewone frame niet... raar..quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:34 schreef Tommeke het volgende:
Die stickers zijn glanzend en dus niet te zien op die crappy foto. Het is geen nepperd iig. Gewoon een alu Specialized frame.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
een echte specialized zonder stickers?? en op foto die opgebouwd is zit er een sticker bij zadelpen (naam ofzo?) en die zit op foto van gewone frame niet... raar..
Ligt eraan of er verwijtbaarheid in het spel is. Als zo'n proleet je aanrijdt omdat hij vindt dat iedereen die een regel overtreedt vogelvrij is dan mag er best hard gespeeld worden. Maar dan is het ook geen naaien.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:25 schreef nodisch18 het volgende:
Je bent ook wel van het allerlaagste allooi als je er iemand aan gaat naaien als je zelf door rood bent gefietst. Dat heeft niks met karakter te maken.
Hopelijk valt de schade aan lijf en leden mee!
Hèhè. M'n Trek voldoet nog prima. Is qua frame ook wat klassieker en rijdt heerlijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:47 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, dit frame is B-O-B dus je ziet de logo's niet. Licht: ja. Maar het blijft eruit zien als een schijtende hyena.
Je moeder niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:55 schreef Patroon het volgende:
Zware bak man.
Je vriendin voelde nog lichter toen ik haar optilde
Beterschapquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:41 schreef Patroon het volgende:
Nu ben ik een ekte wielrennertWel goed stijf al trouwens..
[ afbeelding ]
Sta er niet echt charmant op nee, maargoed heb ook een nep racefietsquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat was DDX. is in het echt niet zo dik, dus stond misschien net in te ademen toen de dit gemaakt werd
quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lurkte vaak hier in het topic mee en wilde op de 3bergen meet wel z'n primeur beleven. Of ie na al dat geëmmer achteraf over het samen uit samen thuis principe ooit nog een tweede keer komt weet ik niet....
Ja.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:35 schreef ddx het volgende:
Heb je het nou over mij ?
Heb nergens geklaagd hoor, kon het tempo gewoon niet bijhouden van kopgroep.
Maar heb me verder prima vermaakt die dag hoor
Hoop geld voor een 2dehandsje. Nieuw zijn ze vrijwel net zo duur.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:34 schreef Tommeke het volgende:
VeloViewer Scorequote:Op maandag 19 augustus 2013 18:38 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Rode bandjes gaan er af, alleen de rode striping op de stuurnok zadelpen en zadel blijven.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:35 schreef eentwee het volgende:
Ziet er goed uit. Alleen dat rode past niet echt vind ik.
Ik vraag me wel af waar die fixatie voor mijn vriendin vandaan komtquote:
Ja, die S-Works is veel vetter! Nieuw kosten die frames 799,- inkoop rond de 600 volgens mij...quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:40 schreef peleetje het volgende:
[..]
Hoop geld voor een 2dehandsje. Nieuw zijn ze vrijwel net zo duur.
Edit:
vind deze Allez dan mooier!
[ afbeelding ]
B-O-B?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:47 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, dit frame is B-O-B dus je ziet de logo's niet. Licht: ja. Maar het blijft eruit zien als een schijtende hyena.
haha das waar... ik beweerde gelukkig ook niet dat ie nep wasquote:Op maandag 19 augustus 2013 22:45 schreef Patroon het volgende:
Hoeft niet nep te zijn. Deze ook geen tekst op onderbuis. http://link.marktplaats.nl/m708853189
Niet iedereen rijdt op een chinees
Staat wel tekst op de onderbuis hoor. Maar de letter zijn ook zwart. (beetje glanzend). Dus ze vallen niet heel erg op. Maar ze staan er wel degelijk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
haha das waar... ik beweerde gelukkig ook niet dat ie nep wasVond alleen raar dat er geen stickers op zaten. Blijkbaar is dat bij diit type specialized allemaal. En ook raar dat opgebouwde frame wel een sticker had en kale frame niet.. Ik wees enkel op de opvallendheden
en euhm... niet haten op mijn mooie chinees!
haha, oke, zal je niet meer pestenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af waar die fixatie voor mijn vriendin vandaan komt
Voldoet je chick niet meer?
Mijn buurman heeft dat ding in maat 61 oid... Dat is pas echt een dranghek...quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:48 schreef Tommeke het volgende:
Groter dan maat 56 zijn die fietsen niet om aan te gluren haha.
Ik vind 650 euro te veel trouwens. Ik kan 'm nieuw voor minder krijgen!
Dat alleen. Haha, cafca heeft een kleine penis!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:44 schreef cafca het volgende:
VeloViewer Score
77.34 ?
From 70 of 279 segments.
Maximum possible score: 99.28
Avg Position:
30.9
Avg Total:
129
Maar wat dit nou precies inhoudt, behalve dat mijn e-penis kleiner is dan de meesten hier
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:44 schreef cafca het volgende:
VeloViewer Score
77.34 ?
From 70 of 279 segments.
Maximum possible score: 99.28
Avg Position:
30.9
Avg Total:
129
Maar wat dit nou precies inhoudt, behalve dat mijn e-penis kleiner is dan de meesten hier
quote:Good ways to improve your score could be:
Go for segments you've not ridden before to get your worse scores out of your top 25%.
Check out your segments where you score below you VeloViewer score but still within the top 25% and try and improve your placing.
Ride segments that have a higher number of athletes as the potential for a higher score is better, but then so is the potential for a lower score.
Get fitter!
De eerste kras of buts is het ergste. Leen maar even witte nagellak van je vriendin dan zie je er niks meer van.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Nou ga ik toevallig toch morgenavond bij Patroon & zn meisje eten, dus als hij in Groningen zit, kan ik die kip van hem wel overnemen. Betekent alleen dat jij wat vaker naar Vreeswijk zal moeten Tommeke, maar t is hier wel mooi fietsen hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af waar die fixatie voor mijn vriendin vandaan komt
Voldoet je chick niet meer?
Je kunt ook zeggen dat je bij de 23% beste mensen van al je segmenten zit. Klinkt wat positiever.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:59 schreef cafca het volgende:
Ah, ik zie het. Het zijn voornamelijk de segmenten waar ik 5e van de 7 ben () die het gemiddelde omlaag halen.
Die score is een percentage van mensen die minder snel zijn dan jij.
Niet van alle toch? Wat ik begrijp is dat veloviewer voor je score je 25% van je beste segmenten pakt. Vandaar de tip "Go for segments you've not ridden before to get your worse scores out of your top 25%."quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat je bij de 23% beste mensen van al je segmenten zit. Klinkt wat positiever.
Ah ok, ik ging even af op wat cafca zei.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Niet van alle toch? Wat ik begrijp is dat veloviewer voor je score je 25% van je beste segmenten pakt. Vandaar de tip "Go for segments you've not ridden before to get your worse scores out of your top 25%."
First world problems, veel mensen met een kantoorbaan zouden graag ruilen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Mooie fiets zo Kaas!
Een update vanuit Canada. Ze zijn om 03.00 uur snachts Canadese tijd aangekomen na een vlucht van 8/9 uur en een busreis van 9/10 uur. 1x gestopt onderweg om te eten. Kip en patat ook niet echt voer voor als je moet koersen. Nu zijn ze in het hotel, moeten een superklein appartementje delen met zijn 4en. Normaliter slapen ze met zijn 2en op een kamer. Nu hebben ze 2 bedjes die ze met zijn 4en moeten delen.
Nu slapen tot 9.00 uur en dan ontbijten dus slapen ongeveer 4/5 uur. Het profleven gaat niet over rozen. Hier moeten ze blijven tot zondag. Vrijdag 23/8 TT en zondag 25/8 wegwedstrijd. Dan 4/5 uur in een bus naar de volgende locatie voor het WK. Donderdag 29/8 TT en Zondag 1/9 wegwedstrijd. Dan maandag 2/9 weer terug naar huis en dan is hij 3/9 weer thuis. Maar wel weer dezelfde reis uren in een bus en aansluiten vliegtuig naar huis.
Correctie, niet per se de beste segmenten, maar hoogste notering in de ranglijst, waarbij het nogal een verschil maakt of je 5 van 397 bent of 5 van 7.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Niet van alle toch? Wat ik begrijp is dat veloviewer voor je score je 25% van je beste segmenten pakt. Vandaar de tip "Go for segments you've not ridden before to get your worse scores out of your top 25%."
Ik niet hoor, met 4 man in 2 bedden slapen enzo. Kutbaan heb je dan als je graag ruilt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef MCH het volgende:
[..]
First world problems, veel mensen met een kantoorbaan zouden graag ruilen.
Nou ik niet. Heb wel even gedacht hoor om er mijn beroep van te maken maar gezien mijn chronische ziekte was het niet verstandig en daarbij als ik die verhalen van die meiden hoor. Het is wel avontuur maar ik zou dit toch niet willen hoor. Voor hem is dit wel het dieptepunt van het seizoen bij de andere koersen was het wel goed geregeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef MCH het volgende:
[..]
First world problems, veel mensen met een kantoorbaan zouden graag ruilen.
Bullshit, is toch een prachtige ervaring, zoiets?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik niet hoor, met 4 man in 2 bedden slapen enzo. Kutbaan heb je dan als je graag ruilt.
Je klinkt net als Mart Smeets die elk jaar in de Tour wel een itempje heeft over profrenners die tijdens de ronde een kamertje hebben met stapelbed. Boe boe, wat hebben ze het zwaar zeg. Je kiest er toch zelf voor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou ik niet. Heb wel even gedacht hoor om er mijn beroep van te maken maar gezien mijn chronische ziekte was het niet verstandig en daarbij als ik die verhalen van die meiden hoor. Het is wel avontuur maar ik zou dit toch niet willen hoor. Voor hem is dit wel het dieptepunt van het seizoen bij de andere koersen was het wel goed geregeld.
Voor mijn man deze keer niet. Hij draait al lang mee in dat wereldje en dit is wel het dieptepunt zegt hij. Het is erg zwaar om met het tijdsverschil en dan op zo'n klein kamertje aan je rust te komen voor toch erg belangrijke wedstrijden. Hij zegt altijd dat de Paralympics het mooist zijn maar dat snap ik ook wel, dan baden ze in luxe daar. Hij is wel een luxe paardje hoor. Van k(r)amperen moet hij ook niks hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Bullshit, is toch een prachtige ervaring, zoiets?
Hij kiest er niet voor om daar te slapen hoor, dat regelt de organisatie voor je. Was hetzelfde eerder dit seizoen bij de prof dames in Frankrijk, die moesten slapen in lekkende caravans met muizen en ratten die er rondjes liepen, muizenstront op de bedden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Je klinkt net als Mart Smeets die elk jaar in de Tour wel een itempje heeft over profrenners die tijdens de ronde een kamertje hebben met stapelbed. Boe boe, wat hebben ze het zwaar zeg. Je kiest er toch zelf voor.
Ow enne stapelbed dat is nog luxe. Nu slapen ze met zijn 2en in een 1persoonsbedje.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:45 schreef MCH het volgende:
[..]
Je klinkt net als Mart Smeets die elk jaar in de Tour wel een itempje heeft over profrenners die tijdens de ronde een kamertje hebben met stapelbed. Boe boe, wat hebben ze het zwaar zeg. Je kiest er toch zelf voor.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ow enne stapelbed dat is nog luxe. Nu slapen ze met zijn 2en in een 1persoonsbedje.
Ik vind het nogal een ongeloofwaardig verhaal maar goed wat voor slappe zak als vent heb je dan dat hij z'n beklag niet gaat doen bij de organisatie?quote:
Ja, dat helpt, heb je nog 3/4 uur om te slapen, ga je lopen klagen bij de organisatie. Weet je zeker dat je geen slaap meer hebt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:52 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een ongeloofwaardig verhaal maar goed wat voor slappe zak als vent heb je dan dat hij z'n beklag niet gaat doen bij de organisatie?
Misschien niet voor jou. Maar ik zou jou wel willen zien na 1 vliegreis van ongeveer 9 uur, daarna gelijk in een bus voor ongeveer 9 uur, tijdsverschil en dan lekker gezellig met je roomie in een 1 persoonsbed.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:53 schreef MCH het volgende:
Maar ik weet het, moe, lange reis, zwaar, stress om te presteren.
Ja, dat levert doorgaans de meest epische herinneringen op.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:56 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Misschien niet voor jou. Maar ik zou jou wel willen zien na 1 vliegreis van ongeveer 9 uur, daarna gelijk in een bus voor ongeveer 9 uur, tijdsverschil en dan lekker gezellig met je roomie in een 1 persoonsbed.
Ja lekker episch toen voelde ik het stijfje van mijn roomie in mijn rug maar mijn WB wedstrijd heb ik als een natte krant geredenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, dat levert doorgaans de meest epische herinneringen op.
We horen het vervolg wel toch, kunnen we vast weer lachen?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:57 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja lekker episch toen voelde ik het stijfje van mijn roomie in mijn rug maar mijn WB wedstrijd heb ik als een natte krant gereden
Je weet trouwens wel dat 1 persoonsbeden in Amerika/Canada doorgaans kingsize bedden zijn waar gemakkelijk 2 Europeanen in kunnen slapen?!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ik zal jullie wel updatenIk kan er wel om lachen maar ik snap hem wel dat hij er even klaar mee is. Komt ook nog bij dat zijn roomie nooit zijn tanden poest, snachts als een gasfabriek bezig is en ook nog snurkt. Normaal liggen ze dan een stukje uit elkaar in eigen bed maar nu dus in 1 bed.
Jij met je eerste wereld problemen. Beetje klagen over het weer waar je niks aan kunt veranderen. Blijf dan binnen, wijfquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:11 schreef MCH het volgende:
Ik ga dit weekend misschien fietsen in Sauerland, Eifel of toch maar Limburg. Weersvoorspellingen veranderen alleen ongeveer elk uur.
Zaterdag ga ik de Mergelland route eens rijden. En straks de fiets voor een serviesbeurtje naar de FM brengen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:11 schreef MCH het volgende:
Ik ga dit weekend misschien fietsen in Sauerland, Eifel of toch maar Limburg. Weersvoorspellingen veranderen alleen ongeveer elk uur.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij met je eerste wereld problemen. Beetje klagen over het weer waar je niks aan kunt veranderen. Blijf dan binnen, wijf![]()
makkelijk is dit he, beetje rellen?
http://www.beleefjeeigenr(...)nk&utm_medium=Pluginquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:16 schreef MCH het volgende:
Die uitgepijlde route van de Ronde van Vlaanderen van 115 kilometer is dat qua kuitenbijtertjes een beetje vergelijkbaar met Zuid-Limburg?
Iemand hier zei dat het een dingetje van Garmin zou zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:19 schreef Steven184 het volgende:
Voor wie nog op zoek is naar een goedkope GPS, volgende week bij de Lidl een Silvercrest Outdoor GPS voor 50 euro.
Spuit elf...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:19 schreef Steven184 het volgende:
Voor wie nog op zoek is naar een goedkope GPS, volgende week bij de Lidl een Silvercrest Outdoor GPS voor 50 euro.
ik vond de klimmen op zichzelf zwaarder dan limburg (langer, steiler en kasseien).. maar verder redelijk vlak, waar je in limburg bijna constant op en neer gaatquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:16 schreef MCH het volgende:
Die uitgepijlde route van de Ronde van Vlaanderen van 115 kilometer is dat qua kuitenbijtertjes een beetje vergelijkbaar met Zuid-Limburg?
Net terug van vakantie, staat dit topic niet meer in MyAT, dus ga ik niet alles teruglezen natuurlijk. Dat loont de moeite niet met al dat offtopic gedoe hier.quote:
Ja, dan ben ik op vakantie, anders had ik die ook wel gereden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:21 schreef MCH het volgende:
Ik ga volgende maand ook de Mergelheuvelland 2 daagse rijden. Ben wel benieuwd naar die tocht. Voorbereiding begint in ieder geval goed want laatst kreeg ik telkens pornosites te zien als ik de site bezocht, waarschijnlijk gehackt dus.
Ik zie, dat er allemaal vreemde gedachtes over mij rondgaan, ik zal het er wel naar gemaakt hebbenquote:Op maandag 19 augustus 2013 21:57 schreef Wombcat het volgende:
C_F zou daar vast een opmerking over maken, maar ik houd me in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Precies. In Afrika is het altijd maar 1 soort weer. Droog en heet. Daar kunnen ze ook niet ff in een ander gebied gaan fietsen als het niet naar de zin is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:15 schreef MCH het volgende:
[..]![]()
Ik kan dat wel veranderen want ik heb nog de keuze uit drie gebieden waar het weer misschien wel verschillend kan zijn.
mooie beelden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Precies. In Afrika is het altijd maar 1 soort weer. Droog en heet. Daar kunnen ze ook niet ff in een ander gebied gaan fietsen als het niet naar de zin is.
Hihi, die koe over de weg +1quote:
Ik vind 200km op een dag een aardig eindje hoor. Succes!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:23 schreef MCH het volgende:
Doe zaterdag de 170 incl. heen en weer rijden naar hotel wordt dat ongeveer 200 dus daarom de zondag maar voor de 70 gekozen.
Ach wat een misére brr.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Is ook het meest goedkope hotel wat er is, want die organisaties hebben doorgaans weinig geld.
Na de wedstrijd zondag gaan ze naar een ander hotel. Dat is ook weer grappig want daar doen ze alleen ontbijt, voor lunch en diner moeten ze 20km verderop in een soort van tent naar een soort van pasta party.
Nooit meer Shimano kopen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef hollander87 het volgende:
Even een noob-vraag van mijn kant.... Als ik de Amerongse berg op fiets (of een soortgelijke heuvel) dan rij ik altijd op het middelste blad voor. Als ik dan terugschakel achter naar het kleinste (of 1 na kleinste) verzet dan val de ketting voor altijd een beetje tussen het wal en het schip tussen het kleine blad en het middenblad. Hij loopt dus gewoon van het middenblad af en valt niet echt soepel op het kleine blad. Zou je op het middenblad voor alle versnellingen achter moeten kunnen gebruiken? En zo niet wat moet ik er aan afstellen? Dr Youtube heeft me tot nu toe niet echt geholpen hiermee... Of moet ik gewoon terugschakelen naar het kleine voorblad voordat ik achter op het kleinste verzet ben aangekomen?
Ik hoop dat mijn vage verhaal nog enigzins leesbaar is
Ik zal het onthouden maar voor nu ligt er net een nieuwe Shimano ketting + cassette op. Ik had er wel mijn hoop op gevestigd dat het probleem zou verhelpen maar helaas....quote:
Wat is nu je max? 100 toch? Met de hel van de heuvelrug? Dan moet 150 ook wel kunnen in een groep.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:34 schreef muzas het volgende:
Zo. Weer even door de polder en langs de kust. Garmin wel mee, maar in mn achterzak. Ook wel eens lekker. Merk wel dat ik steeds lekkerder begin te fietsen... Haal nu zelfs af en toe mensen in![]()
Ik zit te twijfelen over die gerrie knetemann classic. Heb ik me tijd terug voor ingeschreven. voor de 110k. Of ik niet toch de 150 wil doen. Lekkere afsluiter voor de herfst/winter weer begint. Is toch plat... en kan me in groepjes verschuilen... Maar het is toch wel een hap verder dan wat ik normaal fiets
Ja iets van drie keer over de 100, waarvan 1 keer solo. Hel van de Heuvelrug ook niet in groepjes gezeten. Vandaar dat ik wel denk dat het moet kunnenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is nu je max? 100 toch? Met de hel van de heuvelrug? Dan moet 150 ook wel kunnen in een groep.
Further then I ever was.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja iets van drie keer over de 100, waarvan 1 keer solo. Hel van de Heuvelrug ook niet in groepjes gezeten. Vandaar dat ik wel denk dat het moet kunnen
Gaan met die banaan en als je moe bent kan je afsteken en naar huis fietsenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja iets van drie keer over de 100, waarvan 1 keer solo. Hel van de Heuvelrug ook niet in groepjes gezeten. Vandaar dat ik wel denk dat het moet kunnen
520 km, tijdens zo'n 24 uur koers?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:47 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn max afstand heeft heel lang op 260km gestaan, toen reed ik AGR met pa.
Toen is 't naar 520km gegaan. Zonder 1x 300km daarvoor getraind of gereden te hebben.
Heb jij een middenblad?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef hollander87 het volgende:
Even een noob-vraag van mijn kant.... Als ik de Amerongse berg op fiets (of een soortgelijke heuvel) dan rij ik altijd op het middelste blad voor. Als ik dan terugschakel achter naar het kleinste (of 1 na kleinste) verzet dan val de ketting voor altijd een beetje tussen het wal en het schip tussen het kleine blad en het middenblad. Hij loopt dus gewoon van het middenblad af en valt niet echt soepel op het kleine blad. Zou je op het middenblad voor alle versnellingen achter moeten kunnen gebruiken? En zo niet wat moet ik er aan afstellen? Dr Youtube heeft me tot nu toe niet echt geholpen hiermee... Of moet ik gewoon terugschakelen naar het kleine voorblad voordat ik achter op het kleinste verzet ben aangekomen?
En toch hoef ik er nog even niet aan te denkenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:08 schreef ddx het volgende:
Mijn max sinds afgelopen weekend op 206km, had gewoon eens zin om 200+ te doen en viel achteraf eigenlijk best wel mee
http://www.strava.com/activities/75417920
Zelf ook de trotste bezitter van een Shimano-Triple.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:50 schreef hollander87 het volgende:
Verstandig. Vorig jaar hebben wij ons ook helemaal de tering gereden de eerste dag hèhèquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:23 schreef MCH het volgende:
Doe zaterdag de 170 incl. heen en weer rijden naar hotel wordt dat ongeveer 200 dus daarom de zondag maar voor de 70 gekozen.
Idem hier, kan alles schakelen. Schakel op de 39 echter de uiterste 2 van ieder end van de cassette nooit. Omdat scheve ketting. Maar kan wel, en loopt er niet af.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:32 schreef LethalP het volgende:
[..]
Zelf ook de trotste bezitter van een Shimano-Triple.
Ik kan zonder problemen achter van 12-25 schakelen op het middenblad voor. Dus alle 10 kransjes zijn gewoon haalbaar. Ketting loopt wel schuin en iets tegen de voorderailleur aan, maar het kan dus wel zonder dat de ketting rare fratsen uithaalt!
Ja start was in Meestrech en Finish bij Toemeke in de vogelensteeg. Vraag me af of ik ooit nog eens zo ver ga rijden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
520 km, tijdens zo'n 24 uur koers?
Hier ook 1quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:32 schreef LethalP het volgende:
[..]
Ik kan zonder problemen achter van 12-25 schakelen op het middenblad voor. Dus alle 10 kransjes zijn gewoon haalbaar. Ketting loopt wel schuin en iets tegen de voorderailleur aan, maar het kan dus wel zonder dat de ketting rare fratsen uithaalt!
Erg mooi karretje geworden.. mooi klassiek! Klassieke bidonhouders, rond stuur.. gaaf.. Witte pedalen zou misschien nog wel leuk passen ook.. ?!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:47 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn Gios is klaar voor haar eerste ritje. Ik ga de vork nog wel afzagen hoor, maar moet mss eerst nog wat schuiven. met de afstelling.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vinden jullie haar mooi?
Sjiek heur. Wat weegt ze? Vast heel weinig, als je toch van die zware metalen bidonhouders hebt gemonteerdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:47 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn Gios is klaar voor haar eerste ritje. Ik ga de vork nog wel afzagen hoor, maar moet mss eerst nog wat schuiven. met de afstelling.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vinden jullie haar mooi?
Zeker een 50 als buitenland. Met een 53 buitenland gaat je het kleinste kransje niet lukken zonder dat de ketting tegen het buitenblad schuurt. Dat probleem heb ik althans.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:32 schreef LethalP het volgende:
[..]
Heb jij een 53 op die ultegra? standaard?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zeker een 50 als buitenland. Met een 53 buitenland gaat je het kleinste kransje niet lukken zonder dat de ketting tegen het buitenblad schuurt. Dat probleem heb ik althans.
Sorry, dat moet 52 zijn.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 18:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Heb jij een 53 op die ultegra? standaard?
Een triple heeft doorgaans geen 53 buitenblad.....quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zeker een 50 als buitenland. Met een 53 buitenland gaat je het kleinste kransje niet lukken zonder dat de ketting tegen het buitenblad schuurt. Dat probleem heb ik althans.
Ik zal eens zien met die pedalen, er moeten toch binnenkort nieuwe op want deze beginnen wat minder te worden, lagertjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
Erg mooi karretje geworden.. mooi klassiek! Klassieke bidonhouders, rond stuur.. gaaf.. Witte pedalen zou misschien nog wel leuk passen ook.. ?!
(ben alleen wel met uno dos eens, da ik die rode strepen van 3T zadel en stuurpen minder geslaagd vin)
Ik heb niet echt een heel nauwkeurige weegschaal maar na diverse metingen 7.6kg met de hoge wielen, dus met de shamals en supertype cassette mss 7.1kg ofzo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sjiek heur. Wat weegt ze? Vast heel weinig, als je toch van die zware metalen bidonhouders hebt gemonteerd
Hey cheese mooie bak en wielen !!! Maar vind je een lizardskin stuurlintje niet fijner als je zoveel fietst?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zal eens zien met die pedalen, er moeten toch binnenkort nieuwe op want deze beginnen wat minder te worden, lagertjes.
De rode striping was ook meer voor de Lorini gekocht ben wel met je eens dat het op deze fiets niet echt iets toevoegt maar het kan ook wel. Alles paste hierop dus hoef ik ook niks nieuw te kopen ofzo.
Eigenlijk is deze fiets qua maat net nog iets beter voor mij dan de Lorini, ik heb het zadel net 8mm naar achteren geschoven en dat stond nog vrij ver naar voren geschoven omdat de Lorini ietsie te groot was.
[..]
Hey cheese mooie bak en wielen, maar vind je een lizard skin stuurlintje niet fijner als je zo veel fietst?
Ik heb niet echt een heel nauwkeurige weegschaal maar na diverse metingen 7.6kg met de hoge wielen, dus met de shamals en supertype cassette mss 7.1kg ofzo.
Ik heb er net even een 1e rondje Rotte mee gereden en om een lang verhaal kort te maken het voelt alsof ik ze al jaren heb. 3x gestopt om wat te finetunen met de derailleurs en het zadel.
fijn dat ie voelt alsof je er al jaren mee rijd. Das altijd lekker bij een nieuwe fietsquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zal eens zien met die pedalen, er moeten toch binnenkort nieuwe op want deze beginnen wat minder te worden, lagertjes.
De rode striping was ook meer voor de Lorini gekocht ben wel met je eens dat het op deze fiets niet echt iets toevoegt maar het kan ook wel. Alles paste hierop dus hoef ik ook niks nieuw te kopen ofzo.
Eigenlijk is deze fiets qua maat net nog iets beter voor mij dan de Lorini, ik heb het zadel net 8mm naar achteren geschoven en dat stond nog vrij ver naar voren geschoven omdat de Lorini ietsie te groot was.
[..]
Ik heb niet echt een heel nauwkeurige weegschaal maar na diverse metingen 7.6kg met de hoge wielen, dus met de shamals en supertype cassette mss 7.1kg ofzo.
Ik heb er net even een 1e rondje Rotte mee gereden en om een lang verhaal kort te maken het voelt alsof ik ze al jaren heb. 3x gestopt om wat te finetunen met de derailleurs en het zadel.
Gewoon standaard 52 hoor...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Een triple heeft doorgaans geen 53 buitenblad.....
Ook geen 52
Ja ik rijd er eigenlijk zo mee weg, goed is dat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:36 schreef the_critic het volgende:
[..]
fijn dat ie voelt alsof je er al jaren mee rijd. Das altijd lekker bij een nieuwe fiets
Snap dat alles gewoon overgezet is.. rest qua looks is ook gewoon finetuning. Af en toe keer vervangen. Leuke cadeaus voor verjaadagen, kerst etc..
Ja das wel lekker.. bij de afdalingen van de Marmotte ontdekte ik, dat mijn frame ook best zwabbert bij hoge snelheden.. Nieuw frame dus ergens eind volgend jaar op verlanglijstquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik rijd er eigenlijk zo mee weg, goed is dat.
Ze is ook wel merkbaar stijver dan de Lorini en ook wel iets harder, ik denk dat het vooral heeft te maken met de carbon staande achtervorken van de Lorini, die iets softer aanvoelt maar ook iets minder stijf is daardoor.
En ach, misschien koop ik er volgend jaar wel een setje Ritchey WCS voor, maar ik ga er voorlopig eerst even mee fietsen.
@Kolonel: nee ik heb eiks het liefst een dun en hard lintje op het stuur gewikkeld.
Kan met mijn Campa ook niet. Dan loopt 'ie er meestal ook af als ik middenblad en grootste kransje rijd.quote:
Moet wel kunnen. Goed groepje opzoeken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Die van mij heeft wel een 53 buitenblad hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Een triple heeft doorgaans geen 53 buitenblad.....
Ook geen 52
Mooi fietsjequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik rijd er eigenlijk zo mee weg, goed is dat.
Ze is ook wel merkbaar stijver dan de Lorini en ook wel iets harder, ik denk dat het vooral heeft te maken met de carbon staande achtervorken van de Lorini, die iets softer aanvoelt maar ook iets minder stijf is daardoor.
En ach, misschien koop ik er volgend jaar wel een setje Ritchey WCS voor, maar ik ga er voorlopig eerst even mee fietsen.
@Kolonel: nee ik heb eiks het liefst een dun en hard lintje op het stuur gewikkeld.
Nou ken ik die als mn eigen broekzak. Maar hij zit niet in het parcours van dit jaarquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moet wel kunnen. Goed groepje opzoeken.
Je moet trouwens wel het Kopje van Bloemendaal over, dus volledig vlak is het niet.
Toen ik 'm reed (in 2007 of zo) nog wel.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou ken ik die als mn eigen broekzak. Maar hij zit niet in het parcours van dit jaar
Parcours staat op de site. Gaan richting loosdrecht, dan richting nieuwkoop, en dan met een lus om aalsmeer weer terug naar amsterdam.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toen ik 'm reed (in 2007 of zo) nog wel.
Ik geloof je wel hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Parcours staat op de site. Gaan richting loosdrecht, dan richting nieuwkoop, en dan met een lus om aalsmeer weer terug naar amsterdam.
Oh zo bedoelde ik t niet, meer als 'dit wordt m nu'.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik geloof je wel hoorIk vertelde alleen maar waar ik mijn (achterhaalde) info op baseerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |