Nee, er is geen verschil. Het zijn allebei foto's. En wat is er mis met foto's voor de fun. Of je het nu maakt met je smartphone, ipad en wat dan ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:52 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Gast, houd alsjeblieft eens op met woorden in andermans mond te leggen en te doen alsof iedereen hier een arrogante feeks is. Ik voel me boven niemand verheven, er zit alleen een groot verschil in een foto met een fatsoenlijke camera (proberen te) maken en foto's voor fun met je telefoon en/of webcam.
Nou, dat vind ik ook hoor. Ik maak er tegenwoordig juist een sport van om ook met mijn telefoon te proberen kwalitatief redelijke foto's te maken. Als je ziet wat zo'n telcam tegenwoordig kan, dat is gewoon beter dan mijn allereerste dSLR!!quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
en so what als FOT vol staat met telefoonfotos. Dat zijn ook fotos.
Prachtige dingen staan hier toch tussen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik ook hoor. Ik maak er tegenwoordig juist een sport van om ook met mijn telefoon te proberen kwalitatief redelijke foto's te maken. Als je ziet wat zo'n telcam tegenwoordig kan, dat is gewoon beter dan mijn allereerste dSLR!!
Dat laatste, dat is het heikele punt, Stefan. Jij legt een interpretatief waardeoordeel neer over de bedoelingen van Veereli, en volgens mij voelt ze zich namelijk helemaal niet verheven omdat ze met een dSLR fotografeert, maar wil ze gewoon een mening geven over foto's en vind per definitie webcamfoto's en telefoonfoto's niet bij fotografie horen. Da's een mening, geen 'kastenverschil'quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:58 schreef SunChaser het volgende:
[..]
.
Dus prima dat jij lekker speelt met een DSLR, als iemand met zijn Iphone een foto maakt en dat in FOT wil plaatsen wie ben jij dan om je er verheven boven te voelen.
Nou als iemand roept, dan kunnen we alles wel toelaten is wel een tikje uit de hoogte hoorquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat laatste, dat is het heikele punt, Stefan. Jij legt een interpretatief waardeoordeel neer over de bedoelingen van Veereli, en volgens mij voelt ze zich namelijk helemaal niet verheven omdat ze met een dSLR fotografeert, maar wil ze gewoon een mening geven over foto's en vind per definitie webcamfoto's en telefoonfoto's niet bij fotografie horen. Da's een mening, geen 'kastenverschil'
Hier lijkt het inderdaad wel op. Het maakt mij geen reet uit waar een foto mee gemaakt is. Al doe je het met de webcam van je laptop. Ik denk ook niet dat VeeEli bedoelt dat alle cameraphone foto's bagger zijn..quote:Op zondag 18 augustus 2013 11:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zoals het er nu op lijkt:
- Je plaatst je foto in dit topic.
- In dit topic mag wel gereageerd worden met 'wat een gave foto!'
- In dit topic mag niet gereageerd worden met 'aan die foto is niks scherps te zien' of 'ik vind het niet veel beter dan een standaard facebook foto'.
- Veren in de reet is dus goed, kritiek is niet goed.
Persoonlijk zag ik toch wat anders voor ogen op een forumdeel 'fotografie' dan telefoonfoto's met instagramfilters. En dat terwijl ik zelf nog maar net begonnen ben met mijn spiegelreflex.
Ohhhhh, Skyequote:Op zondag 18 augustus 2013 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Skye - The Black Cuillin in the clouds
Oke, oke, ik schei al uit met bemiddelen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:04 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nou als iemand roept, dan kunnen we alles wel toelaten is wel een tikje uit de hoogte hoor
Die tweede is nice. Ik zou misschien een stukje lucht boven afsnijden zodat de compositie wat meer in balans komt. Horizon is nu net even te centraal wat mij betreft. Daarnaast ben je dan ook van het uitgebeten stukje lucht afquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Skye - The Black Cuillin in the clouds
En nog een daar in de buurt:
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:07 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[ afbeelding ]
En vond deze lucht zo bijzonder.
Vorig jaar zomer, op een snikhete avond, gemaakt.
Yep. Maar ook regelrechte bagger hoor!! Ut leg an de fotograaf, niet aan ut materiaal!!quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:01 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Prachtige dingen staan hier toch tussen?
http://gizmodo.com/5576509/395-photos-taken-on-cellphones
Spijker en kop enzquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:03 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat laatste, dat is het heikele punt, Stefan. Jij legt een interpretatief waardeoordeel neer over de bedoelingen van Veereli, en volgens mij voelt ze zich namelijk helemaal niet verheven omdat ze met een dSLR fotografeert, maar wil ze gewoon een mening geven over foto's en vind per definitie webcamfoto's en telefoonfoto's niet bij fotografie horen. Da's een mening, geen 'kastenverschil'
Nice! Grimmige sfeer, I like.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Die tweede is nice. Ik zou misschien een stukje lucht boven afsnijden zodat de compositie wat meer in balans komt. Horizon is nu net even te centraal wat mij betreft. Daarnaast ben je dan ook van het uitgebeten stukje lucht af![]()
Van een hike langs de westkust van Noorwegen. Feedback is welkom!
[ afbeelding ]
Geldt voor deze ook. Ik zou, om de tranquility van het hiken meer te benadrukken en de compositie spannender te maken, veel van de onderkant en rechterkant afsnijden, zodat de figuur als het ware de foto 'inloopt' en de lucht meer nadruk krijgt. Verder zou ik het contrast een bende opschroeven zodat het niet zo grijstinterig is, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:08 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Die tweede is nice. Ik zou misschien een stukje lucht boven afsnijden zodat de compositie wat meer in balans komt. Horizon is nu net even te centraal wat mij betreft. Daarnaast ben je dan ook van het uitgebeten stukje lucht af![]()
Van een hike langs de westkust van Noorwegen. Feedback is welkom!
[ afbeelding ]
Precies, dus alles kan een mooie foto zijn, al maak je het met een cheapass camera. soms is het mooier dan mensen die klooien met een DSLR. Dus als sommige mensen zich nu bezighouden met hun eigen foto's en zich niet bezighouden waarmee een ander schiet is FOT leuk voor iedereen. Elitair gezever hoort niet thuis in FOTquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Yep. Maar ook regelrechte bagger hoor!! Ut leg an de fotograaf, niet aan ut materiaal!!
Er is echt niks elitairs gezegd. Dat maak je er volledig zelf van door een naar mijn inzien een verkeerde interpretatie van een post.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Precies, dus alles kan een mooie foto zijn, al maak je het met een cheapass camera. soms is het mooier dan mensen die klooien met een DSLR. Dus als sommige mensen zich nu bezighouden met hun eigen foto's en zich niet bezighouden waarmee een ander schiet is FOT leuk voor iedereen. Elitair gezever hoort niet thuis in FOT
Game on
Deze discussie is al eens hier gevoerd, als je wilt kan het daar verderquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:21 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Er is echt niks elitairs gezegd. Dat maak je er volledig zelf van door een naar mijn inzien een verkeerde interpretatie van een post.
Heel bijzonderquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:07 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[ afbeelding ]
En vond deze lucht zo bijzonder.
Vorig jaar zomer, op een snikhete avond, gemaakt.
Echt geweldigquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:30 schreef ElizabethR het volgende:
Zo, laatste voor vandaag want dan gaan we erop uit, foto's maken
Dit is een opdracht geweest. Deze mensen wonen op een eilandje IN Lough Corrib co. Galway. Ze wilden een sfeerfoto van hun huis. Heb wel een paar uur gezeten daar, voor die verdomde eenden eindelijk daar gingen zwemmen waar ik ze wilde!! Maar goed. Foto is genomen in de late herfst. Ik heb de kleuren benadrukt door er een gradient filter en een gouden texture overheen te zetten, en wat geschilderd met licht en donker. Deze foto hangt nu in megaformaat bij die mensen in huis. Ik was er zelf wel trots op.
[ afbeelding ]
Dankjewelquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:32 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heel bijzonder![]()
En je tweede foto, daar druipt de kou gewoon vanaf. Ook mooi hoor!!
Mooie plaat hoor! Volgende keer gewoon brood meenemen, kan je de eendjes beter sturenquote:Op zondag 18 augustus 2013 12:30 schreef ElizabethR het volgende:
Zo, laatste voor vandaag want dan gaan we erop uit, foto's maken
Dit is een opdracht geweest. Deze mensen wonen op een eilandje IN Lough Corrib co. Galway. Ze wilden een sfeerfoto van hun huis. Heb wel een paar uur gezeten daar, voor die verdomde eenden eindelijk daar gingen zwemmen waar ik ze wilde!! Maar goed. Foto is genomen in de late herfst. Ik heb de kleuren benadrukt door er een gradient filter en een gouden texture overheen te zetten, en wat geschilderd met licht en donker. Deze foto hangt nu in megaformaat bij die mensen in huis. Ik was er zelf wel trots op.
[ afbeelding ]
Is een foto van afgelopen herfstquote:Op zondag 18 augustus 2013 14:13 schreef soapie het volgende:
[..]is het al weer paddestoelen tijd????
Wouw die is heel erg mooi!!quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:30 schreef ElizabethR het volgende:
Dit is een opdracht geweest.* knip *
Over het algemeen hou ik niet van HDR maar deze is mooi.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef -Techno- het volgende:
Hier weer een HDR van mij, afgelopen week bezocht.
Erg gaafquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:50 schreef Uncle het volgende:
Een beetje van jezelf en een beetje van photoshop![]()
[ afbeelding ]
Was wel een meegetrokken foto maar alsnog teveel storende elementen. Dus een selectie gemaakt aan weerskanten van de auto en via 'free transform' naar de zijkanten uitgerekt ;-)quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:33 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Erg gaaf! Kun je uitleggen wat je grofweg gedaan hebt om dit effect te bereiken?
Cool! Welke HDR app heb je, als ik vragen mag?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:48 schreef bigbass het volgende:
Ik ben vanmiddag weer eens verrast door de foto's die mijn telefoon kan maken. Wel met HDR app en een beetje nabewerking om het effect wat te versterken, maar zonder echt rare fratsen.
[ link | afbeelding ]
hoogovens by BasDiender, on Flickr
deze (is ook een goed werkende iPhone versie van). Ben er erg tevreden over, ik denk wel de beste app die ik aangeschaft heb.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:06 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Cool! Welke HDR app heb je, als ik vragen mag?
Mooi, maar had je die bureaustoel niet even opzij willen schuiven?quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef -Techno- het volgende:
Macro foto's vind ik erg mooi om naar te kijken, helaas heb ik niet het geduld om mooie plaatjes te maken van insecten. Van de herfst wil ik wel wat proberen met paddestoelen.
Hier weer een HDR van mij, afgelopen week bezocht. Enorm getrashte locatie maar toch erg leuk om rond te dwalen.
[ afbeelding ]
Heel vet. Ik zou hem inlijsten (als ik hem zelf had gemaakt).quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:50 schreef Uncle het volgende:
Een beetje van jezelf en een beetje van photoshop![]()
[ afbeelding ]
Ben er eigenlijk op tegen om urbex locaties in "scene" te zetten en fotografeer dan ook de situatie zoals ik hem aantref. Achteraf gezien heb ik daar nu wel beetje spijt van....quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:35 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Mooi, maar had je die bureaustoel niet even opzij willen schuiven?
Wat een leuke foto!quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik zat langs de waterweg boten te kijken, en dit gespuis had het op mijn koekje voorzien
[ link | afbeelding ]
De kraaien by De_Taartjesfee, on Flickr
Nice, alleen zou ik hem iets draaien zodat de horizon recht wordt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:21 schreef bigbass het volgende:
Met gevaar voor eigen leven (lees:camera) deze gemaakt
Ik durfde mijn stock lens daar niet te vervangen voor mijn 55-250 met alle druppels zeewater.
[ link | afbeelding ]
Golf by BasDiender, on Flickr
Dankje, helemaal niet op gelet bij deze foto omdat het verschil vrij klein is... Hier gefixt:quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:18 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nice, alleen zou ik hem iets draaien zodat de horizon recht wordt.
Nicequote:Op woensdag 21 augustus 2013 07:09 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
entering the last rays by Aschkael, on Flickr
testshotje met mijn SMC Takumar 85mm f/1.8
Veel beter!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 00:35 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dankje, helemaal niet op gelet bij deze foto omdat het verschil vrij klein is... Hier gefixt:
[ link | afbeelding ]
Golf by BasDiender, on Flickr
Doorgaans hebben tientallen mensen voor je al van alles zitten verplaatsenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 17:51 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ben er eigenlijk op tegen om urbex locaties in "scene" te zetten en fotografeer dan ook de situatie zoals ik hem aantref. Achteraf gezien heb ik daar nu wel beetje spijt van....
Gelukkig wel, anders was de hele foto onscherp geweest!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:15 schreef richolio het volgende:
Gemaakt bij de Imagine dragons show
[ afbeelding ]
Gelukkig ging iemand achter me bellenblazen
Wel een erg tof effectquote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:15 schreef richolio het volgende:
[ afbeelding ]
Dat weet ik ook wel, betekent niet dat ik me ook zo moet gedragen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Doorgaans hebben tientallen mensen voor je al van alles zitten verplaatsen
Nee, maar dan weet je dat die stoel er ws origineel al niet zo bijstond.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:06 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, betekent niet dat ik me ook zo moet gedragen.
Whahahaha, wat gaaf!!! Een 'per ongelukje' neem ik aan??quote:Op woensdag 21 augustus 2013 01:15 schreef richolio het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige plaat! Zit er veel nabewerking in of niet?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Whahahaha, wat gaaf!!! Een 'per ongelukje' neem ik aan??
Deze is gebruikt als poster in een theaterversie van 'Doubt'. Vond ik erg leuk. Alleen had dit keer Meryl Streep niet de hoofdrol
[ afbeelding ]
Geen, afgezien van het rechttrekken van de plaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:17 schreef bigbass het volgende:
[..]
Prachtige plaat! Zit er veel nabewerking in of niet?
Wow, extra indrukwekkend danquote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Geen, afgezien van het rechttrekken van de plaat.
De voorbewerking daarentegen![]()
Eer ik de set up zo had dat het licht precies deed wat ik wilde duurde effe. Maar toen was het dan ook wel erg geslaagd vond ik.
Echt niet? Ik vind het er nogal HDR-achtig uit zien.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 08:47 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Geen, afgezien van het rechttrekken van de plaat.
De voorbewerking daarentegen![]()
Eer ik de set up zo had dat het licht precies deed wat ik wilde duurde effe. Maar toen was het dan ook wel erg geslaagd vond ik.
erg mooi! ben sowieso wel een fan van street artquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:52 schreef bigbass het volgende:
Door de reflectie en kleurrijkheid vind ik deze erg leuk geworden. Klik even op de naam voor de grote versie, dan komt hij een stuk beter tot zijn recht.
[ link | afbeelding ]
Street Art by BasDiender, on Flickr
Wow!!!! HEEEEEEEEEEEEEEL sjiek!!!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:52 schreef bigbass het volgende:
Door de reflectie en kleurrijkheid vind ik deze erg leuk geworden. Klik even op de naam voor de grote versie, dan komt hij een stuk beter tot zijn recht.
[ link | afbeelding ]
Dat moet jij weten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:30 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Echt niet? Ik vind het er nogal HDR-achtig uit zien.
Misschien wil je ook even vertellen wat je zo bijzonder aan deze foto vindt?quote:
Een kindje verkleed als clown die helemaal alleen zit op een hekje. Vond het een moment om even stil te staan en een foto van te maken. Weet niet eens waarom precies, maar vind het een leuk kiekje waarbij ik een glimlach krijg.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:34 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Misschien wil je ook even vertellen wat je zo bijzonder aan deze foto vindt?
Ik zie een kind, verkleed als clown, op een hekje, maar het watermerk er doorheen weerhoudt me ervan om iets van een uitdrukking in het gezicht te zien.
Wat Visitor al zegt, het watermerk haalt bijna alle kracht uit de foto. Daarnaast is hij wat overbelicht (maar dit kan je tot op zekere hoogte denk ik wel fixen in photoshop) en kan je hem beter croppen zodat de schaduwen en persoon uit de foto zijn.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:35 schreef iXVI het volgende:
[..]
Een kindje verkleed als clown die helemaal alleen zit op een hekje. Vond het een moment om even stil te staan en een foto van te maken. Weet niet eens waarom precies, maar vind het een leuk kiekje waarbij ik een glimlach krijg.
Goede tips, ga hier zeker wat mee doen 1 deze dagen en zal het resultaat posten.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:39 schreef bigbass het volgende:
[..]
Wat Visitor al zegt, het watermerk haalt bijna alle kracht uit de foto. Daarnaast is hij wat overbelicht (maar dit kan je tot op zekere hoogte denk ik wel fixen in photoshop) en kan je hem beter croppen zodat de schaduwen en persoon uit de foto zijn.
Ik snap dat je het een mooi plaatje vindt, maar het komt er op deze manier niet helemaal uit.
Dat kloptquote:
Erg tof met die kleuren. Maakt mij wel benieuwd hoe de rest van de omgeving er uit ziet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:52 schreef bigbass het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mooi moment, Misschien dat de schaduwen en de andere mensen er af snijden de foto wat krachtiger maakt.quote:
Er staan nu wat meer foto's van daar op mijn Flickr. Zijn er niet veel van buiten, was niet heel interessant voor foto's, maar het interieur van de oude scheepswerf was wel aardig, waar het nog in originele staat was.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:55 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Erg tof met die kleuren. Maakt mij wel benieuwd hoe de rest van de omgeving er uit ziet.
Klopt t dat er 4 mensen omheen staan die een foto maken?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:35 schreef iXVI het volgende:
[..]
Een kindje verkleed als clown die helemaal alleen zit op een hekje. Vond het een moment om even stil te staan en een foto van te maken. Weet niet eens waarom precies, maar vind het een leuk kiekje waarbij ik een glimlach krijg.
Nee, we liepen in een stoet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:42 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Klopt t dat er 4 mensen omheen staan die een foto maken?
whahaaaaaaaa!!!! Love it!!!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:31 schreef rioohhh het volgende:
Tijdje geleden voor t eerst in m'n leven wezen urbexen met 2 vrienden.. Meteen maar de beste locatie ever bezocht! De horror labs in België... Staan er nog wel meer op Flickr, maar deze twee ben ik toch wel erg tevreden over!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:26 schreef SunChaser het volgende:
Fotootje van 170 mbCool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
Yepquote:
Fotootje van 170 mbHoe heb je die gemaakt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag verwijderen
Fotootje van 170 mbAwesome!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat een werk Mirjam![]()
![]()
Vet!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:31 schreef rioohhh het volgende:
Tijdje geleden voor t eerst in m'n leven wezen urbexen met 2 vrienden.. Meteen maar de beste locatie ever bezocht! De horror labs in België... Staan er nog wel meer op Flickr, maar deze twee ben ik toch wel erg tevreden over!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonder textures! Textures maken foto's altijd zo vreselijk kitscherig vind ikquote:Op zondag 25 augustus 2013 10:39 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
theme of yesterday morning by Aschkael, on Flickr
mhhh...in kleur en met een texture...of zwart/wit
Heel mooi. Vooral de kleuren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 16:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Superhollandse plaat, lekker strak!! Leuk!
Ik heb een bokeh shotje.
[ afbeelding ]
oi hoorquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:38 schreef VeerEli het volgende:
Vandaag even de natuur in gegaan en ben eigenlijk wel tevreden met deze twee beeldenDe tweede foto is op groter formaat helaas niet scherp (niet goed genoeg scherpgesteld) maar ondanks dat vind ik hem, zeker op webformaat, toch wel erg gaaf.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel leuk deze!! En Veereli, die tweede is inderdaad superquote:
Mooi hoor, ik heb een oude lens op de rommelmarkt gekocht, pas ring erbij gekocht via ebay, en voila, mijn 1e shoot.quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:47 schreef Dwyrin het volgende:
Normaal doe ik nooit iets met macro, maar vond vandaag een lens (Yashica 50mm 1.4) en wat macro tussenringen op zolder bij mn ouders:
[ link | afbeelding ]
Spider by Dwyrin, on Flickr
Prachtige foto's! Vooral die laatstequote:Op zondag 25 augustus 2013 19:38 schreef VeerEli het volgende:
Vandaag even de natuur in gegaan en ben eigenlijk wel tevreden met deze twee beeldenDe tweede foto is op groter formaat helaas niet scherp (niet goed genoeg scherpgesteld) maar ondanks dat vind ik hem, zeker op webformaat, toch wel erg gaaf.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind die tweede heel mooi.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:38 schreef VeerEli het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is ook een mooie foto, en nem dat maar voor lief, aangezien je nog maar pas bezig bent. Toppie hoor.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:00 schreef VeerEli het volgende:
Dank iedereen!Ben zelf ook erg blij met de tweede, alleen dikke baal dus dat hij op high res niet scherp meer is. Maar dat neem ik maar voor lief
Die tweede is zeer netjesquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:38 schreef VeerEli het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg mooiquote:Op
maandag 26 augustus 2013 08:45 schreef Aschkael het volgende:
[ link | afbeelding ]
a bed of fading clouds by Aschkael, on Flickr
testshotje met de smc takumar 135 f/2.5
fijne lens
Nice, hou ik vanquote:
Een compositie uit het midden had vast een spannender foto opgeleverd. Camera schuin houden ook. Dit vind ik vrij gewoontjes.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nice, hou ik van
Pre-show voorbereiding.
[ afbeelding ]
Heel mooie dofquote:Op maandag 26 augustus 2013 19:31 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Die tweede is zeer netjes!
[..]
Erg mooi!
Eentje van mij dan
[ link | afbeelding ]
Overgrown fence by EL-DE, on Flickr
Dat kan natuurlijk, het is ook niet het standaard uitgedachte portretwerk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 00:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Een compositie uit het midden had vast een spannender foto opgeleverd. Camera schuin houden ook. Dit vind ik vrij gewoontjes.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk, het is ook niet het standaard uitgedachte portretwerk.
Ik probeer aan te geven dat dit meer reportage materiaal is dan portretwerk, maar aangezien het een persoon op een foto is kan hij ook prima hierquote:
Aaah zoooo!! Dan snap ik het beter. Misschien wat meer inzoomen op de gezichtsuitdrukking dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik probeer aan te geven dat dit meer reportage materiaal is dan portretwerk, maar aangezien het een persoon op een foto is kan hij ook prima hierMaar geen moment van poseren, is 10 seconden voordat hij het podium op gaat.
Dankje voor de tip, wist wel dat het er stond (op 10 minuten fietsen nota bene), maar had me nooit gerealiseerd dat het best een redelijke urbex locatie is (iig naar Randstad standaarden). Binnen komen was inderdaad even klimmen omdat alles op de begane grond is afgesloten, maar het was wel heerlijk om daar rond te lopen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:01 schreef LompeHork het volgende:
[ link | afbeelding ]
deur by LompeHork, on Flickr
Was laatst bij het Psychiatrisch Ziekenhuis in Bloemendaal, helaas vrijwel onmogelijk om naar binnen te gaan, maar ik vond deze nooddeur toch wel vrij apart (één etage hoog in een kale muur).
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:02 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dankje voor de tip, wist wel dat het er stond (op 10 minuten fietsen nota bene), maar had me nooit gerealiseerd dat het best een redelijke urbex locatie is (iig naar Randstad standaarden). Binnen komen was inderdaad even klimmen omdat alles op de begane grond is afgesloten, maar het was wel heerlijk om daar rond te lopen.
Helaas staan er maar erg weinig spullen binnen en is er een hoop kapot (al zat er nog verrassend veel glas in de ramen en was het nergens smerig, gewoon kapot). Uiteindelijk een uur of 3 rondgelopen, nergens door de vloer gezakt en een aantal aardige plaatjes geschoten.
[ link | afbeelding ]
Psychiatrisch ziekenhuis by BasDiender, on Flickr
Moet je doen. Hou wel rekening met asbest.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:05 schreef LompeHork het volgende:
Tof! Sfeervol ook die pic. Misschien binnenkort toch nog eens een bezoekje wagen
Bloemendael! Dat is in de buurtquote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:02 schreef bigbass het volgende:
[..]
Dankje voor de tip, wist wel dat het er stond (op 10 minuten fietsen nota bene), maar had me nooit gerealiseerd dat het best een redelijke urbex locatie is (iig naar Randstad standaarden). Binnen komen was inderdaad even klimmen omdat alles op de begane grond is afgesloten, maar het was wel heerlijk om daar rond te lopen.
Helaas staan er maar erg weinig spullen binnen en is er een hoop kapot (al zat er nog verrassend veel glas in de ramen en was het nergens smerig, gewoon kapot). Uiteindelijk een uur of 3 rondgelopen, nergens door de vloer gezakt en een aantal aardige plaatjes geschoten.
[ link | afbeelding ]
Dat ziet er zeker mooi uit.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:39 schreef MrManuel het volgende:
Foto die ik gisteravond na een PRINCE2 cursus heb genomen op het werk.
We hebben toch wel een mooi uitzicht vanaf onze 12e verdieping!
[ afbeelding ]
Heb hem natuurlijk wel bewerkt, maar de kleuren zijn inderdaad zo in de lantaarnpalen gemaaktquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:43 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Dat ziet er zeker mooi uit.
Kleuren zijn ook zo? Of is dat de nabewerking?
Dat geeft een mooi effect. Mooi gedaanquote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:50 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Heb hem natuurlijk wel bewerkt, maar de kleuren zijn inderdaad zo in de lantaarnpalen gemaakt
Mag ik vragen hoe je zo'n foto nou maakt? Houd je de sluitertijd lang open?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 14:39 schreef MrManuel het volgende:
Foto die ik gisteravond na een PRINCE2 cursus heb genomen op het werk.
We hebben toch wel een mooi uitzicht vanaf onze 12e verdieping!
[ afbeelding ]
Dat mag zeker! Je zet de ISO Lekker laag om ruis te voorkomen, dit zorgt er wel voor dat je een donkerdere foto krijgt. Om dit te compenseren zet je de sluiter langer op.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:28 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je zo'n foto nou maakt? Houd je de sluitertijd lang open?
Yes, dat laatste wist ik. Had al zo'n vermoeden. Hierdoor krijg je ook dat als er op dat moment auto's rijden, dat van die mooie lichtstreepjes worden, toch?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:43 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Dat mag zeker! Je zet de ISO Lekker laag om ruis te voorkomen, dit zorgt er wel voor dat je een donkerdere foto krijgt. Om dit te compenseren zet je de sluiter langer op.
Let wel goed op dat je met een lange sluiter wel je camera stil moet houden/neerzetten!
Ja, dan krijg je streepjes.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:15 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Yes, dat laatste wist ik. Had al zo'n vermoeden. Hierdoor krijg je ook dat als er op dat moment auto's rijden, dat van die mooie lichtstreepjes worden, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meh
Dat is bij mij ook wel in de buurt. Ben benieuwd, misschien ook eens die kant op.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:02 schreef bigbass het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Zitten een paar geweldig foto's tussen ja. In Berlijn ben ik zelf ook naar zo'n verlaten pretpark geweest, was erg leuk om rond te kijkenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:56 schreef xuryah het volgende:
Ik volg dit topic gewoon een beetje :p
En ik kwam een site tegen met foto's van verlaten attractieparken, misschien vinden jullie dat ook leuk om te zien (zie veel urbex tegen komen hier, drm).
Lijkt me erg vet om te urbexen!
http://www.fubiz.net/2013/08/30/abandoned-amusement-parks/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |