Okquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Oh shit ik heb je niet goed gelezensorry
Hmm onduidelijk. De balken lijken magnetisch qua gedrag. De man zegt dat dat niet zo is, het is onduidelijk of ze nu wel of niet magnetisch zijn. De opzet is volgens mij niet voldoende om het ijzer magnetisch te maken omdat de stroom niet in spoelvorm om het metaal heengaat. Tegelijkertijd past dit ook niet binnen het idee dat je eerder liet zien / verkondigde. Ik denk dat er meer informatie nodig is (en vooral ook een replicatie, hij doet nogal moeilijk met het plaatsen op die papieren zak, wat ligt er onder?) om te begrijpen wat er daar gebeurd is.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Ok
en deze, kan dit volgens de huidige natuurkundige wetten?
Als je 2 gepolijste stalen oppervlaktes goed op elkaar schuift en even wacht blijven ze aan elkaar plakken. Als heel lang wacht kan het gebeuren dat kristallen op het opervlak in elkaar over gaan lopen en 1 geheel gaan vormen.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm onduidelijk. De balken lijken magnetisch qua gedrag. De man zegt dat dat niet zo is, het is onduidelijk of ze nu wel of niet magnetisch zijn. De opzet is volgens mij niet voldoende om het ijzer magnetisch te maken omdat de stroom niet in spoelvorm om het metaal heengaat. Tegelijkertijd past dit ook niet binnen het idee dat je eerder liet zien / verkondigde. Ik denk dat er meer informatie nodig is (en vooral ook een replicatie, hij doet nogal moeilijk met het plaatsen op die papieren zak, wat ligt er onder?) om te begrijpen wat er daar gebeurd is.
De zak is daar "so it sits nicely"quote:Op woensdag 11 september 2013 20:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hmm onduidelijk. De balken lijken magnetisch qua gedrag. De man zegt dat dat niet zo is, het is onduidelijk of ze nu wel of niet magnetisch zijn. De opzet is volgens mij niet voldoende om het ijzer magnetisch te maken omdat de stroom niet in spoelvorm om het metaal heengaat. Tegelijkertijd past dit ook niet binnen het idee dat je eerder liet zien / verkondigde. Ik denk dat er meer informatie nodig is (en vooral ook een replicatie, hij doet nogal moeilijk met het plaatsen op die papieren zak, wat ligt er onder?) om te begrijpen wat er daar gebeurd is.
Ah, klinkt aannemelijkquote:Op woensdag 11 september 2013 20:50 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Als je 2 gepolijste stalen oppervlaktes goed op elkaar schuift en even wacht blijven ze aan elkaar plakken. Als heel lang wacht kan het gebeuren dat kristallen op het opervlak in elkaar over gaan lopen en 1 geheel gaan vormen.
Daarom moet je stalen eindmaten nooit op elkaar laten zitten als het niet nodig is
De man zegt letterlijk dat het niet magnetisch is?quote:Op woensdag 11 september 2013 21:01 schreef Manke het volgende:
[..]
De zak is daar "so it sits nicely"
Het staal is niet magnetisch, maar wordt permanent magnetisch als er een stroompulsje door het draad loopt, nu kan deze best groot zijn uit een auto accu. De link met de andere filmpjes is dat er met 1 stroompuls het niet magnetische staal permanent magnetisch wordt totdat ze van elkaar gehaald worden.
Verder laat ie zien dat er omheen geen magnetisch veld zit, terwijl je zou verwachten dat die ook sterk is.
Dat zegt ie inderdaad, omdat er geen magnetische velden omheen zitten, maar hoe kan je het dan noemen, je kan niet zien wat er in het ijzer omgaat.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:18 schreef oompaloompa het volgende:
De man zegt letterlijk dat het niet magnetisch is?
Daarnaast is de stroompuls niet in contact geweest met het metaal.
Maar de stroom komt niet terecht in het metaal?quote:Op woensdag 11 september 2013 21:25 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat zegt ie inderdaad, omdat er geen magnetische velden omheen zitten, maar hoe kan je het dan noemen, je kan niet zien wat er in het ijzer omgaat. Denk niet dat stiction van toepassing is
nee, draad heeft isolatiequote:Op woensdag 11 september 2013 21:26 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar de stroom komt niet terecht in het metaal?
Ok dan begrijp ik helemaal niet wat je bedoelt. De stroom gaat niet door het metaal, maakt het metaal wel magnetisch maar zonder magnetisch veld volgens jou?quote:
Ik heb geen idee of er omheen een magnetisch veld zit, hij zegt van niet, maar omdat het aan elkaar blijft plakken zou je kunnen zeggen dat de staven wel magnetisch zijn geworden.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ok dan begrijp ik helemaal niet wat je bedoelt. De stroom gaat niet door het metaal, maakt het metaal wel magnetisch maar zonder magnetisch veld volgens jou?
technisch gezien heeft ieder ijzeratoom een magnetisch veld alleen werken bij niet gemagnetiseerd staal al die magnetische velden elkaar tegen. een ijzeratoom heeft integenstilng tot de meeste andere elementen een paar ongepaarde elektronen waardoor een ijzeratoom aan 1 kant een negatieve en aan de andere kant een postieve elektrische lading kan hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:25 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat zegt ie inderdaad, omdat er geen magnetische velden omheen zitten, maar hoe kan je het dan noemen, je kan niet zien wat er in het ijzer omgaat.
Maar er zijn tot nu toe dus 2 opties.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of er omheen een magnetisch veld zit, hij zegt van niet, maar omdat het aan elkaar blijft plakken zou je kunnen zeggen dat de staven wel magnetisch zijn geworden.
Er wordt wel een magnetisch veld opgewekt om het draad als er stroom doorheen gejaagd wordt, dat doet iets in het ijzer, maar wat veroorzaakt dit effect?
Als er sprake was van optie 1, dan zouden de oppervlaktes aan elkaar plakken voordat hij de stroom door het draadje jaagt, maar ze blijven plakken op het moment dat hij dat doet.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar er zijn tot nu toe dus 2 opties.
1 Supergepolijse oppervlaktes plakken aan elkaar.
Dit gaat tegen geen enkele natuurwet in, en is vaker gebeurd.
2a. Ondanks dat de stroomdraad geisoleerd is, en niet als een spoel om het metaal heen zit, geberut er toch iets met het metaal door de stroom.
Dat is vreemd, dat zou niet moeten gebeuren omdat door de isolatie de stroom nooit in het metaal komt, doordat de draad rechtdoor gaat zou het ook geen magnetisme moeten "opwekken". Daarnaast gebeurt het eigenlijk ook niet, op mijn werk lopen ale stroomdraden door een metalen koof, heeft de koof nooit magnetisch gemaakt
2b. De blokken zijn magnetisch, maar hebben geen magnetisch veld.
Dat is nog vreemder, als its magnetisch is, heeft het een veld. Het is weer iets dat tegen alle kennis in gaat en nog nooit eerder gezien is
Waarom wil je zo hard in optie 2 geloven terwijl optie 1 veel aannemelijker is? Optie twee kun je trouwens supergemakkelijk testen met dingen die al in je huis liggen maar dan met metaal dat niet zo'n glad oppervlakte heeft.
Hij had voorspeld dat vrije energie mogelijk is, en iemand die zoveel voor elkaar heeft gekregen geloof ik wel. Zijn uitvinding zou opgewekte energie door de aarde transporteren naar elk huishouden, daarbij was het onmogelijk om er een metertje aan te hangen, omdat het een 'ander' soort elektriciteit was.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:19 schreef schommelstoel het volgende:
Even een afbeelding van de man die technieken had voor vrije energie.
Enige probleem was, de tijd waar hij in leefde was de start van geld graaiers en overal een geld metertje opzetten.
[ afbeelding ]
Maar hij houdt ze niet eerder zo strak en lang tegen elkaar.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:14 schreef Manke het volgende:
[..]
Als er sprake was van optie 1, dan zouden de oppervlaktes aan elkaar plakken voordat hij de stroom door het draadje jaagt, maar ze blijven plakken op het moment dat hij dat doet.
Ik dacht dat dat alleen gebeurt als je het als spoel er omheen wikkelt. Blijkbaar ontstaat er ook magnetisme met een enkele "lijn" maar is de sterkte erg klein.quote:De stroom door het draadje wekt ook een magnetisch veld op,
Dat betwijfel ik, bij die andere filmpjes ontstaat er overduidelijk een magnetisch veld, in deze situatie is dat niet het geval (behalve als zijn stale mes roestvrij staal is, dan zou de hele unit magnetisch kunnen zijn, maar dat zou wel verwonderlijk zijn omdat het heel zwak magnetisch zou moeten zijn. Dan vind ik de andere uitleg geloofwaardiger.quote:verder is het effect het zelfde als de eerdere filmpjes
Je eerder gepostte filmpjes zijn inderdaad magnetisme, maar gaan niet tegen de standaard natuurkunde in, en maken ook geen energie vanuit het niets. Wat lijkt te zijn hoe jij het interpreteert. Het is supergaaf dat de wereld zo werkt, maar het is niet specialer dan andere natuurkundige fenomenen, het is ook niet onbegrijpeleijk of zoiets.quote:zo zijn er nog tientallen demonstraties van dit effect op youtube te vinden (zoek maar op perpetual motion holder, magnetic current, Leedskalnin)
daar ben ik een paar maanden geleden geweestquote:Verder is het ook bizar wat die Leedskalnin in z'n eentje voor elkaar heeft gekregen (zoek Coral Castle)
Zeg ik nietquote:Wat voor werkt doe je?
Het experiment is simpel, misschien kan je het op je werk repliceren.
En omdat het onmogelijk was om er een metertje aan op te hangen, werden zijn tekeningen/documenten door de amerikanen/Edison afgenomen en is zijn werkplaats afgebrand.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:27 schreef Manke het volgende:
[..]
Hij had voorspeld dat vrije energie mogelijk is, en iemand die zoveel voor elkaar heeft gekregen geloof ik wel. Zijn uitvinding zou opgewekte energie door de aarde transporteren naar elk huishouden, daarbij was het onmogelijk om er een metertje aan te hangen, omdat het een 'ander' soort elektriciteit was.
Ere many generations pass, our machinery will be driven by a power obtainable at any point of the universe. ... Throughout space there is energy. Is this energy static or kinetic! If static our hopes are in vain; if kinetic — and this we know it is, for certain — then it is a mere question of time when men will succeed in attaching their machinery to the very wheelwork of nature.
Ja, mooie discussie. Begrijp niet alles, maar het leest fijnquote:Op donderdag 12 september 2013 23:00 schreef Japie77 het volgende:
Goed bezig jongens!
Dit is tenminste een constructieve manier om te discussieren. Ik heb zelf de ballen verstand van techniek maar gelukkig zijn er anderen die er wel veel vanaf weten.
+!quote:Op donderdag 12 september 2013 23:00 schreef Japie77 het volgende:
Goed bezig jongens!
Dit is tenminste een constructieve manier om te discussieren. Ik heb zelf de ballen verstand van techniek maar gelukkig zijn er anderen die er wel veel vanaf weten.
Het is moeilijke materie voor me.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:33 schreef oompaloompa het volgende:
Wat begrijp je niet Lavenderr? Wil wel proberen het een en ander te verhelderen (waar ik kan)
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Meyer's_water_fuel_cellquote:
quote:The water fuel cell is a technical design of a "perpetual motion machine" created by American Stanley Allen Meyer (August 24, 1940 – March 20, 1998), around which a case of controversy developed. He claimed that an automobile retrofitted with the device could use water as fuel instead of gasoline. Meyer's claims about his "Water Fuel Cell" and the car that it powered were found to be fraudulent by an Ohio court in 1996.[1][3]
quote:n 1996, Meyer was sued by two investors to whom he had sold dealerships, offering the right to do business in Water Fuel Cell technology. His car was due to be examined by the expert witness Michael Laughton, Professor of Electrical Engineering at Queen Mary, University of London and Fellow of the Royal Academy of Engineering. However, Meyer made what Professor Laughton considered a "lame excuse" on the days of examination and did not allow the test to proceed.[3] According to Meyer, the technology was patent pending and under investigation by the patent office, the Department of Energy and the military.[12][unreliable source?] His "water fuel cell" was later examined by three expert witnesses in court who found that there "was nothing revolutionary about the cell at all and that it was simply using conventional electrolysis." The court found Meyer guilty of "gross and egregious fraud" and ordered him to repay the two investors their $25,000.[3]
Die verwachtte ik al, dat verhaal is algemeen bekendquote:Op zondag 15 september 2013 18:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanley_Meyer's_water_fuel_cell
[..]
[..]
Dat hij er in geloofde betekent niet dat het ook daadwerkelijk goed werktequote:Op zondag 15 september 2013 18:11 schreef Manke het volgende:
[..]
Die verwachtte ik al, dat verhaal is algemeen bekend
Maar waarom zou iemand miljoenen van z'n eigen geld in iets te stoppen waar hij zelf niet in gelooft, kijk wat ie allemaal gebouwd heeft.
En conventionele elektrolyse kan niet genoeg water splitsen om een buggy erop te laten rijden, het kan, maar dan heb je gigantisch veel elektrische energie nodig en dan moet er elektroliet gebruikt worden en elektrodes van speciaal materiaal.
Wat hij maakt gebruikt roestvrij staal, HV en resonantie. En er zijn veel replicaties op youtube van z'n bedacht systeem.
Zelf zei hij dat een 'grassroot effort' de doorbraak zal geven, hij heeft alles gepatenteerd en naar buiten gebracht.
Hij is doodgegaan bij een toast voor een contract deal, hij riep dat ie vergiftigd was en viel dood neer, autopsie zegt dat het een hersenbloeding was, het moment is wel toevallig, te toevallig misschien.
Zo gaat dat helaas met veel meer mensen die iets goeds proberen te doen voor de wereld of de waarheid verkondigen.quote:Op zondag 15 september 2013 18:11 schreef Manke het volgende:
[..]
Die verwachtte ik al, dat verhaal is algemeen bekend
Maar waarom zou iemand miljoenen van z'n eigen geld in iets te stoppen waar hij zelf niet in gelooft, kijk wat ie allemaal gebouwd heeft.
En conventionele elektrolyse kan niet genoeg water splitsen om een buggy erop te laten rijden, het kan, maar dan heb je gigantisch veel elektrische energie nodig en dan moet er elektroliet gebruikt worden en elektrodes van speciaal materiaal.
Wat hij maakt gebruikt roestvrij staal, HV en resonantie. En er zijn veel replicaties op youtube van z'n bedacht systeem.
Zelf zei hij dat een 'grassroot effort' de doorbraak zal geven, hij heeft alles gepatenteerd en naar buiten gebracht.
Hij is doodgegaan bij een toast voor een contract deal, hij riep dat ie vergiftigd was en viel dood neer, autopsie zegt dat het een hersenbloeding was, het moment is wel toevallig, te toevallig misschien.
Hey, de blueprints staan online, als het echt werkt is er geen enkele reden voor jou om het niet op de markt te brengen, superrijk te worden en ook nog iets goeds te doen. Vreemd eigenlijk dat in de afgelopen 20 jaar nog niemand dat geprobeerd heeft...quote:Op zondag 15 september 2013 18:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zo gaat dat helaas met veel meer mensen die iets goeds proberen te doen voor de wereld of de waarheid verkondigen.
Misschien zijn de mensen die het proberen niet intelligent genoeg om het te snappen? Misschien zijn er al mensen die het geprobeerd hebben maar zijn die ook vergiftigd/omgekocht/bedreigd.quote:Op zondag 15 september 2013 18:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hey, de blueprints staan online, als het echt werkt is er geen enkele reden voor jou om het niet op de markt te brengen, superrijk te worden en ook nog iets goeds te doen. Vreemd eigenlijk dat in de afgelopen 20 jaar nog niemand dat geprobeerd heeft...
Of zou het misschien toch niet werken?
Dus alleen niet slimme mensen proberen het? Maar dat is ook vreemd omdat als het echt zou werken juist de slimme mensen dat het snelste in zouden moeten zien.quote:Op zondag 15 september 2013 18:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Misschien zijn de mensen die het proberen niet intelligent genoeg om het te snappen? Misschien zijn er al mensen die het geprobeerd hebben maar zijn die ook vergiftigd/omgekocht/bedreigd.
Als ik een passie zou hebben voor techniek zou ik er zeker werk van maken.
elektrolyt is toch om het water te ioniseren en geleidend te maken?quote:Op zondag 15 september 2013 18:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat hij er in geloofde betekent niet dat het ook daadwerkelijk goed werkte
Hetzelfde geldt voor wat hij claimt en wat er gebeurt. Ik wil best geloven dat bij geloofde dat het door middel van resonantie gebeurt, maar dat slaat niet echt ergens op.
Je weet dat elektrolyt geen stofje is? Je schrijft alsof het een element is.
Als laatste is het ontstaan van het gas niet echt boeiend als de energie die het oplevert lager is dan het opwekken er van kost.
Als een hobbyproject is het leuk een auto te maken die op water runt, maar zolang het meer energie kost dan het oplevert schieten we er niet echt iets mee op
Electrolyten zijn vrije ionen, die krijg je bijvoorbeeld door zouten in water op te lossen. Normaal gesproken bevat water electrolieten, dus voor praktische toepassingen is het geen "bonus" dat iets geen electrolieten nodig heeft.quote:Op zondag 15 september 2013 18:50 schreef Manke het volgende:
[..]
elektrolyt is toch om het water te ioniseren en geleidend te maken?
Zijn systeem gebruikt gepulseerde DC en gedistilleerd water.
Ik ben van plan om het na te maken, maar er zijn veel custom made onderdelen nodig, zoals trafoblik, rvs draad met speciale (delrin) coating en de klossen.
Zijn er in NL cnc milling services?
Ik heb niet gezegd dat het zou moeten werken. Ik zeg alleen dat het met vaak gebeurd met mensen die iets goeds proberen te doen voor de wereld of de waarheid verkondigen dat het daar niet goed mee af loopt.quote:Op zondag 15 september 2013 18:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dus alleen niet slimme mensen proberen het? Maar dat is ook vreemd omdat als het echt zou werken juist de slimme mensen dat het snelste in zouden moeten zien.
Met honderd duizende engineers op de wereld is het nogal moeilijk die allemaal te vergiftigen, en daarboven, als men het wilde onderdrukken zou men er sowieso voor zorgen dat alle info niet zo gemakkelijk te vinden is.
Daarnaast is er nooit enig bewijs geweest dat het zou werken.
De uitvinder heeft alleen geroepen dat het zou werken en heeft dat nooit aangetoond, niemand op youtube krijgt het voor elkaar, en de theorie er achter klopt voor geen meter. Waardoor zijn jullie overtuigd dat het zou moeten werken? Welk gedeelte van zijn theorie vinden jullie aannemelijk genoeg om te verwachten dat het werkt?
Het loopt inderdaad vaak slecht af met mensen met supergoede ideeen, maar tegelijkertijd zie je dagelijks op tv mensen die denken goede ideeen te hebben die eigenlijk gewoon knettergek zijnquote:Op zondag 15 september 2013 18:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het zou moeten werken. Ik zeg alleen dat het met vaak gebeurd met mensen die iets goeds proberen te doen voor de wereld of de waarheid verkondigen dat het daar niet goed mee af loopt.
Of dat in geval ook zo is, weet ik niet. Maar het is toch raar dat hijzelf er blijkbaar wel enorm in geloofde en blijkbaar (zo het verhaal gaat) vergitigd werd. Misschien zijn de blueprints wel verwisseld met andere? Of hij was gek. Dat kan ook.
als het zo ver is doe ik dat welquote:Op zondag 15 september 2013 18:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Electrolyten zijn vrije ionen, die krijg je bijvoorbeeld door zouten in water op te lossen. Normaal gesproken bevat water electrolieten, dus voor praktische toepassingen is het geen "bonus" dat iets geen electrolieten nodig heeft.
Ben erg nieuwsgierig naar je project, hoop dat als je het bouwt je er over post
Bob Lazar? Like, Robert Lazar?quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:41 schreef DeMolay het volgende:
Dan vind je deze ook wel interesant
Bob Lazar"s Hydrogen Corvette
De technische details klinken opzich wel ongeveer kloppend. Als je zoiets tegenwoordig zou willen doen zal ik het toch via een moderne electrische auto doen, in combinatie met een dak vol zonnepanelen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Bob Lazar? Like, Robert Lazar?
Was dat niet die persoon die beweerde gewerkt te hebben op Area51 ?
De man had veel beweringen over het bestaan van buitenaards leven en techniek die daar bij hoorde.
Waren altijd maar vage los hangende verhalen van hem, en nu moet ik geloven in deze wagen?
Moeilijk.
Dat is ook het mooie er aan, het zo lekker wazig en onduidelijk.quote:Op dinsdag 17 september 2013 12:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Bob Lazar? Like, Robert Lazar?
Was dat niet die persoon die beweerde gewerkt te hebben op Area51 ?
De man had veel beweringen over het bestaan van buitenaards leven en techniek die daar bij hoorde.
Waren altijd maar vage los hangende verhalen van hem, en nu moet ik geloven in deze wagen?
Moeilijk.
http://www.indiegogo.com/projects/limitless-energy-is-herequote:After an out-of-body experience in December of 1994, I started on a long search for the ultimate spiritual truth.
As I began searching through the religious texts of the world, I was able to relate the scientific and the religious to the human body. Eventually coming up with a formula that would bring the power of the COSMOS down to our world for our use.
The formula is simple, the ingredients are simple, and WATER is the magic ingredient. WATER is the KEY to our energy crisis and the global warming crisis.
One of my most profound moments was when I realized that Hydrogen was the only atom without a neutron, thus providing a direct route to GOD.
en nog 1: http://www.indiegogo.com/(...)ow-power-consumptionquote:"A "new" law emerges in the consciousness of Physics
Why? ... Atoms possess intelligence ... "
en nog 1: http://www.indiegogo.com/projects/water-engine-of-stanley-meyerquote:Econovedades is a Spanish company that believes in energy model change and from many years ago has been researching how to extract each of the 1860 liters of gas HHO contained in just one liter of water.
en nog 1: http://www.indiegogo.com/projects/water-fuel-sourcequote:The energy accumulated in the hydrogen of the water is regenerated continuously from the sun all seconds, all minutes, all hours, all days.
Met zoveel mensen die de waarheid in pacht hebben en er werk van maken moeten we toch binnenkort wel een doorbraak hebben? Het is alleen nog niet helemaal duidelijk of het god, de zon, of de intelligentie van atomen is.quote:Why not,now, use water as fuel to power our cars, heat our homes, fly our planes or propel spaceships beyond our galaxy? Biblical prophesy foretells this event.
After all, the energy contained in a gallon of water exceeds 2.5 million barrels of oil when equated in terms of atomic energy.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |