het bovenstaande, met de huidige regelsquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welk fenomeen is er binnen het (electro)magnetisme niet te verklaren?
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:16 schreef Manke het volgende:
[..]
het bovenstaande, met de huidige regels
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
Daar heb ik net echt een fantastische link voor gepost, met heel veel antwoorden op vragen over magnetisme, hier nog een keer: http://van.physics.illinois.edu/qa/subcategory.php?sub=Magnetsquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoe komt het dat het magnetisch veld in het ijzer in stand blijft? Bij een standaard elektromagneet gaat het veld weg als je de stroom er van afhaalt.
Ja, een puber met een tshirt en een hoedje die het over een crackpot heeft is een antwoord...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:18 schreef Manke het volgende:
[..]
leuke naam ook: Perpetual Motion Holder
alsof iemands uiterlijk er iets toedoet, moet ie een labcoat dragen om geloofwaardig over te komen, zoals in tandpasta reclames?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, een puber met een tshirt en een hoedje die het over een crackpot heeft is een antwoord...
Geef nu gewoon eens antwoord, welk fenomeen van (electro)magnetisme is niet verklaarbaar?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
alsof iemands uiterlijk er iets toedoet, moet ie een labcoat dragen om geloofwaardig over te komen, zoals in tandpasta reclame's?
kijk (google) eens wat die crackpot voor elkaar heeft gekregen.
het fenomeen van de PMHquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef nu gewoon eens antwoord, welk fenomeen van (electro)magnetisme is niet verklaarbaar?
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef nu gewoon eens antwoord, welk fenomeen van (electro)magnetisme is niet verklaarbaar?
kan jij het dan verklaren waarom die staaf blijft kleven door er even een batterij tegen te houden?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is verklaarbaar met XYZ
maar wat in dat filmpje staat, is dat mogelijk of onmogelijk en neemt ie ons in de maling?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, wellicht wordt je ook gewoon belazerd omdat aluhoedjes gek zijn op magneten?
Wat denk je nu zelf?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:33 schreef Manke het volgende:
[..]
maar wat in dat filmpje staat, is dat mogelijk of onmogelijk en neemt ie ons in de maling?
Daar heb ik net al antwoord op gegeven?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef Manke het volgende:
[..]
kan jij het dan verklaren waarom die staaf blijft kleven door er even een batterij tegen te houden?
misschien oscilleert het veld en stroom, omdat de stroom nergens naartoe kan gaan.
Dat je beflikkerd wordtquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:34 schreef Manke het volgende:
[..]
ik vraag me af wat jij erover denkt
Nee, ik zeg dat het geen fenomeen is dat niet verklaard kan wordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:39 schreef Manke het volgende:
[..]
dus volgens jou kan dat effect ook niet volgens de huidige kennis
volgens oompa dus wel.
een krachtige permanente magneet met een pulsje van een 9v batterijtje?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar heb ik net echt een fantastische link voor gepost, met heel veel antwoorden op vragen over magnetisme, hier nog een keer: http://van.physics.illinois.edu/qa/subcategory.php?sub=Magnets
Volgens mij is het officieel voor kinderen maar aangezien ze ook over quantum theorie, spin, etc praten is het niet zo simpel als het op het eerste gezicht kan lijken.
Kort gezegd: een standaard electromagneet gebruikt alleen de coil, zodra je er ijzer voor gebruikt loop je het risico dat je deze magnetiseert en dus een permanentere magneet creeert;
ok, om niet in cirkels te praten, hoe werkt het volgens jou?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het geen fenomeen is dat niet verklaard kan worden
Je faked een filmpje en je zegt, kijk eens, oh wonderquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef Manke het volgende:
[..]
ok, om niet in cirkels te praten, hoe werkt het volgens jou?
Ja, lees nou eens die pagina door die ik je linkte, daar staat superveel uitgelegd over magnetisme in niet te moeilijke woorden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:41 schreef Manke het volgende:
[..]
een krachtige permanente magneet met een pulsje van een 9v batterijtje?
extraordinary claims requires extraordinary proofquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je faked een filmpje en je zegt, kijk eens, oh wonder
magnetisme 101, daar staan vragen van kinderenquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja, lees nou eens die pagina door die ik je linkte, daar staat superveel uitgelegd over magnetisme in niet te moeilijke woorden.
En de antwoorden op de vragen die je hier post, dus blijkbaar zijn de antwoorden voor kinderen erg geschikt voor je, interpreteer dat hoe je wilt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:47 schreef Manke het volgende:
[..]
magnetisme 101, daar staan vragen van kinderen
dus jij vindt het ook niet raar dat een 9v batt een grote en sterke magneet maakt die bij 30kg trekkracht loskomt?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:47 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En de antwoorden op de vragen die je hier post, dus blijkbaar zijn de antwoorden voor kinderen erg geschikt voor je, interpreteer dat hoe je wilt.
Correct, en ik zie geen wetenschappelijke publicatie, maar een jolig joetoep filmpje van een gehoed tshirtjequote:Op dinsdag 10 september 2013 14:46 schreef Manke het volgende:
[..]
extraordinary claims requires extraordinary proof
als je het wilt weten kan je het simpel nabouwen als je de skills hebt, anders is je kritiek ongegrond. daar draait de wetenschap toch om? herhaalbaarheid.
hoofd --> bureablad x100quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef Manke het volgende:
[..]
dus jij vindt het ook niet raar dat een 9v batt een grote en sterke magneet maakt die bij 30kg trekkracht loskomt?
wetenschapper staan niet graag voor een raadsel als de cirkel al rond is wb de theorie en de 4 vergelijkingen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Correct, en ik zie geen wetenschappelijke publicatie, maar een jolig joetoep filmpje van een gehoed tshirtje
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
hoofd --> bureablad x100
nu heb ik pijn
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:50 schreef Manke het volgende:
[..]
wetenschapper staan niet graag voor een raadsel als de cirkel al rond is wb de theorie en de 4 vergelijkingen.
de EM theorie zullen ze niet zo snel herzien, ook al zijn er aanwijzingen dat het niet compleet is.quote:
Gast ik heb het antwoord zelfs in deze thread gezet. Jij klaagt wel dat ik een site voor kinderen link maar het grote verschil tussen die kinderen en jij is dat zij daadwerkelijk antwoord op hun vragen zoeken terwijl jij alleen maar wazige vragen de ether in slingert om vervolgens elke reactie te negeren en al helemaal niet zelf na durft te denken / actie te ondernemen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:53 schreef Manke het volgende:
[..]![]()
jij weet het dus ook niet, want je hebt er geen duidelijk antwoord op gegeven, misschien wel, zal het weer eens lezen, maar die link is niks, hyperphysics is duidelijker
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gast ik heb het antwoord zelfs in deze thread gezet. Jij klaagt wel dat ik een site voor kinderen link maar het grote verschil tussen die kinderen en jij is dat zij daadwerkelijk antwoord op hun vragen zoeken terwijl jij alleen maar wazige vragen de ether in slingert om vervolgens elke reactie te negeren en al helemaal niet zelf na durft te denken / actie te ondernemen.
De vragen die je stelt en de zaken die je "magisch" vindt zijn van het niveau 4e klas middelbare school, je trots is totaal misplaatst, in de Dunning_Kruger grafiek sta je links van de X-as en de insane clown posse heeft miracles op jouw gebaseerd.
Als je zelf niet serieus enige inzet kunt tonen om antwoorden op je vragen te vinden, dan is het mijn tijd al helemaal niet waard.
of een natuurkundige uitleg zoals je op school zou presenteren, niet als 'mijn schroevendraaier doet dat ook'quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:53 schreef Manke het volgende:
[..]
maar ik snap dus niet hoe het werkt, met een wiskundige oplossing ben ik tevreden.
Volgens mij stond er ergens op de laatste paar paginas een link van een natuurkundige die het aan schoolgaande kinderen en jongeren uitlegt, maar ik kan me vergist hebben...quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:01 schreef Manke het volgende:
[..]
of een natuurkundige uitleg zoals je op school zou presenteren, niet als 'mijn schroevendraaier doet dat ook'
k, zal later nog eens kijkenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij stond er ergens op de laatste paar paginas een link van een natuurkundige die het aan schoolgaande kinderen en jongeren uitlegt, maar ik kan me vergist hebben...
2 stukken ijzer, stroom met een spoel omheen zodat ze magnetisch worden. Een voorop je fiets plakken, de ander met een hengel er een halve meter voorhangen. De voorste trekt degene op je fiets aan en zo heb je gratis vervoer.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:12 schreef Fusions het volgende:
schiet nou op, ik wil mn gratis soort van brommer hebben
ik kan dezelfde demonstratie zien als ik de dynamo op mijn fiets laat bewegen en het lampje gaat brandenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:34 schreef Manke het volgende:
[..]
k, zal later nog eens kijken
hier nog een demonstratie, nu met een 1,5V batterij
dat lampje zit er alleen maar om aan te tonen dat er een magnetisch veld in het ijzer zit/circuleert (niet eens er omheen)quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:29 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
ik kan dezelfde demonstratie zien als ik de dynamo op mijn fiets laat bewegen en het lampje gaat branden
waarom staat er bij het filmpje trouwens 1 coil 1 layerquote:
1 spoel, 1 laag, meerdere windingen, in dat ander filmpje zijn het 2 spoelen en meerlaags gewonden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:43 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
waarom staat er bij het filmpje trouwens 1 coil 1 layer
terwijl het duidelijk meer windingen dan 1 zijn
Maar dat toont het dus niet aan. De stroom wordt veroorzaakt door het magnetisme en de spoel.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:31 schreef Manke het volgende:
[..]
dat lampje zit er alleen maar om aan te tonen dat er een magnetisch veld in het ijzer zit/circuleert (niet eens er omheen)
maar een single coil heeft 1 winding hoe meer wendingen hoe sterker de electromagneetquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef Manke het volgende:
[..]
1 spoel, 1 laag, meerdere windingen, in dat ander filmpje zijn het 2 spoelen en meerlaags gewonden.
dat zeg ik ookquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar dat toont het dus niet aan. De stroom wordt veroorzaakt door het magnetisme en de spoel.
een single coil kan meer windings hebben, de windingen maken de spoelquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:49 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar een single coil heeft 1 winding hoe meer wendingen hoe sterker de electromagneet
Oh shit ik heb je niet goed gelezenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |