het bovenstaande, met de huidige regelsquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welk fenomeen is er binnen het (electro)magnetisme niet te verklaren?
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:16 schreef Manke het volgende:
[..]
het bovenstaande, met de huidige regels
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
Daar heb ik net echt een fantastische link voor gepost, met heel veel antwoorden op vragen over magnetisme, hier nog een keer: http://van.physics.illinois.edu/qa/subcategory.php?sub=Magnetsquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:15 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoe komt het dat het magnetisch veld in het ijzer in stand blijft? Bij een standaard elektromagneet gaat het veld weg als je de stroom er van afhaalt.
Ja, een puber met een tshirt en een hoedje die het over een crackpot heeft is een antwoord...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:18 schreef Manke het volgende:
[..]
leuke naam ook: Perpetual Motion Holder
alsof iemands uiterlijk er iets toedoet, moet ie een labcoat dragen om geloofwaardig over te komen, zoals in tandpasta reclames?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, een puber met een tshirt en een hoedje die het over een crackpot heeft is een antwoord...
Geef nu gewoon eens antwoord, welk fenomeen van (electro)magnetisme is niet verklaarbaar?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:22 schreef Manke het volgende:
[..]
alsof iemands uiterlijk er iets toedoet, moet ie een labcoat dragen om geloofwaardig over te komen, zoals in tandpasta reclame's?
kijk (google) eens wat die crackpot voor elkaar heeft gekregen.
het fenomeen van de PMHquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef nu gewoon eens antwoord, welk fenomeen van (electro)magnetisme is niet verklaarbaar?
quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef nu gewoon eens antwoord, welk fenomeen van (electro)magnetisme is niet verklaarbaar?
kan jij het dan verklaren waarom die staaf blijft kleven door er even een batterij tegen te houden?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is verklaarbaar met XYZ
maar wat in dat filmpje staat, is dat mogelijk of onmogelijk en neemt ie ons in de maling?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, wellicht wordt je ook gewoon belazerd omdat aluhoedjes gek zijn op magneten?
Wat denk je nu zelf?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:33 schreef Manke het volgende:
[..]
maar wat in dat filmpje staat, is dat mogelijk of onmogelijk en neemt ie ons in de maling?
Daar heb ik net al antwoord op gegeven?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:29 schreef Manke het volgende:
[..]
kan jij het dan verklaren waarom die staaf blijft kleven door er even een batterij tegen te houden?
misschien oscilleert het veld en stroom, omdat de stroom nergens naartoe kan gaan.
Dat je beflikkerd wordtquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:34 schreef Manke het volgende:
[..]
ik vraag me af wat jij erover denkt
Nee, ik zeg dat het geen fenomeen is dat niet verklaard kan wordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:39 schreef Manke het volgende:
[..]
dus volgens jou kan dat effect ook niet volgens de huidige kennis
volgens oompa dus wel.
een krachtige permanente magneet met een pulsje van een 9v batterijtje?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar heb ik net echt een fantastische link voor gepost, met heel veel antwoorden op vragen over magnetisme, hier nog een keer: http://van.physics.illinois.edu/qa/subcategory.php?sub=Magnets
Volgens mij is het officieel voor kinderen maar aangezien ze ook over quantum theorie, spin, etc praten is het niet zo simpel als het op het eerste gezicht kan lijken.
Kort gezegd: een standaard electromagneet gebruikt alleen de coil, zodra je er ijzer voor gebruikt loop je het risico dat je deze magnetiseert en dus een permanentere magneet creeert;
ok, om niet in cirkels te praten, hoe werkt het volgens jou?quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het geen fenomeen is dat niet verklaard kan worden
Je faked een filmpje en je zegt, kijk eens, oh wonderquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:42 schreef Manke het volgende:
[..]
ok, om niet in cirkels te praten, hoe werkt het volgens jou?
Ja, lees nou eens die pagina door die ik je linkte, daar staat superveel uitgelegd over magnetisme in niet te moeilijke woorden.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:41 schreef Manke het volgende:
[..]
een krachtige permanente magneet met een pulsje van een 9v batterijtje?
extraordinary claims requires extraordinary proofquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je faked een filmpje en je zegt, kijk eens, oh wonder
magnetisme 101, daar staan vragen van kinderenquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja, lees nou eens die pagina door die ik je linkte, daar staat superveel uitgelegd over magnetisme in niet te moeilijke woorden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |