Nou ja, Moosbrugger heeft in ieder geval wél de tijd gehad in dezelfde situatie...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 14:28 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
zo'n airbag werkt alleen als je hem zelf deployed
en die kans/tijd heb je vaak niet
dus dat maakt het schijnveiligheid
Maar er niet niet veel 'belangstellenden' hoor ik net, dat scheelt al.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:39 schreef theguyver het volgende:
toch weer pers aanwezig.
nergens voor nodig...
Zit er een bepaalde symboliek achter? Kinderen in het wit, volwassenen in het zwart op een begrafenis?quote:
Ja, en wat ik ook erg mooi vind is dat ze de handen van de kindertjes vasthouden..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Een hele treurige maar ontzettend mooie foto.
Niet voor zover ik weet eigenlijk, denk dat ze het gewoon mooi vonden. Ik heb altijd geleerd dat wit, zwart en paars rouwkleuren zijn, dus volwassenen kunnen volgens de etiquette ook wit aan (al is dat doorgaans niet gebruikelijk als dat niet wordt aangegeven). Bij de begrafenis van Juliana waren de dochters op haar verzoek in het wit.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zit er een bepaalde symboliek achter? Kinderen in het wit, volwassenen in het zwart op een begrafenis?
Maxima.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:53 schreef TheVulture het volgende:
Wie loopt er naast Mabel, is dat haar zus of haar moeder
Bij Bernhard ook. En Wilhelmina en Hendrik zijn helemaal in het wit begraven. De kleur van wederopstanding, de weg naar een beter leven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Niet voor zover ik weet eigenlijk, denk dat ze het gewoon mooi vonden. Ik heb altijd geleerd dat wit, zwart en paars rouwkleuren zijn, dus volwassenen kunnen volgens de etiquette ook wit aan (al is dat doorgaans niet gebruikelijk als dat niet wordt aangegeven). Bij de begrafenis van Juliana waren de dochters op haar verzoek in het wit.
Maxima inderdaad, en ze loopt achter Mabel.quote:
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maxima inderdaad, en ze loopt achter Mabel.
Goed te zien op die foto waar ik de link van plaatste.
Kan iemand die hier plakken aub?
Thanksquote:
In mijn beleving waren bij Bernhard niet alle dochters in het wit? Dacht dat Bea alleen een wit jasje aanhad met daaronder paars en Christina iets paars? Of zit ik er nou zo naast?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:54 schreef Steve het volgende:
[..]
Bij Bernhard ook. En Wilhelmina en Hendrik zijn ook in het wit begraven. De kleur van wederopstanding, de weg naar een beter leven.
Dit is denk ik gewoon een beetje een tussenvorm.
Ik wilde hetzelfde zeggen (als je de oudste bedoelde) maar vond het niet helemaal gepastquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef LoveProfuzion het volgende:
Dat kind is overigens godsgruwelijk lelijk zeg.
Maar past wel bij besloten kring, alleen met naaste ooms, tantes, neven en nichten kom je daar al een eind. Dan de beste vrienden en dan ben je er wel al.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In mijn beleving waren bij Bernhard niet alle dochters in het wit? Dacht dat Bea alleen een wit jasje aanhad met daaronder paars en Christina iets paars? Of zit ik er nou zo naast?
Ik begreep dat er honderd genodigden waren. Ik vind dat echt heel weinig, niet zozeer voor een prins alleen, maar vooral voor iemand met zo ontzettend veel contacten overal
komt toch nog een herdenkingsbijeenkomst?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik begreep dat er honderd genodigden waren. Ik vind dat echt heel weinig, niet zozeer voor een prins alleen, maar vooral voor iemand met zo ontzettend veel contacten overal
Christina deed op den duur d'r witte jas uit, en zong in het paars. maar ook Maxima enzo was in het wit (net even snel terug gekeken).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In mijn beleving waren bij Bernhard niet alle dochters in het wit? Dacht dat Bea alleen een wit jasje aanhad met daaronder paars en Christina iets paars? Of zit ik er nou zo naast?
Ah oke. En bij Juultje waren alle dochters volledig in het wit of niet?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:04 schreef Steve het volgende:
[..]
Christina deed op den duur d'r witte jas uit, en zong in het paars. maar ook Maxima enzo was in het wit (net even snel terug gekeken).
Was ik al bang voorquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:39 schreef theguyver het volgende:
toch weer pers aanwezig.
nergens voor nodig...
Volgens mij mocht dit wel, er zijn bepaalde gebieden afgezet waar niemand in mag en daarbuiten staat de pers (dat filmpje op de site van de NOS dat ze naar buiten komen hoor je ook continue geklik van fotografen)quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar vallen deze beelden onder de beelden die door de familie gemaakt mochten worden of is dit gewoon bosjeswerk?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:12 schreef Ireth het volgende:
[..]
Volgens mij mocht dit wel, er zijn bepaalde gebieden afgezet waar niemand in mag en daarbuiten staat de pers (dat filmpje op de site van de NOS dat ze naar buiten komen hoor je ook continue geklik van fotografen)
Zie jij er op die leeftijd maar leuk uit als je op een horde fotografen afloopt terwijl je je vader gaat begraven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef LoveProfuzion het volgende:
En zeker als je je bedenkt dat dat meiske een hekel heeft aan dit soort gedoe, zie bijv. dit filmpje. Echt sneuquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zie jij er op die leeftijd maar leuk uit als je op een horde fotografen afloopt terwijl je je vader gaat begraven.
Ze ziet eruit alsof ze elk moment kan gaan huilen, en terecht.
Dank voor de link! Ik zag ook ooms en tante's van Friso lopen en zijn neven en nichten!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:52 schreef Ireth het volgende:
Staat ook een klein stukje film hier
Vind het wel mooi, van Drakesteyn lopend met zijn allen. Even geen Koning, Koningin of prins of prinses. Even gewoon een hechte familie...
Ik vind dit wel een ongepaste opmerking eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef LoveProfuzion het volgende:
Inderdaad. Echt heel sneuquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En zeker als je je bedenkt dat dat meiske een hekel heeft aan dit soort gedoe, zie bijv. dit filmpje. Echt sneu![]()
misschien wel, maar het was ook mijn gedachte bij het zien van die eerste fotoquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:44 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een ongepaste opmerking eerlijk gezegd.
Haar uiterlijk viel mij ook op, maar ik denk dan ook meteen aan de situatie waarin ze zich daar bevindt. Nabestaanden zien er over het algemeen niet op hun best uit bij begrafenissen. Maar daarvoor loop je daar ook niet. Ze kan er niets aan doen hoe ze uitziet, ze heeft net haar vader echt verloren, en ze staat tegenover een batterij fotografen. Genoeg redenen om geen opmerking over haar te maken. Ook al leest ze het niet, enz.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:45 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
misschien wel, maar het was ook mijn gedachte bij het zien van die eerste foto
Dude, ga gewoon weg.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef LoveProfuzion het volgende:
Even niet gepast vriendquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:57 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ook audio: http://nos.nl/koningshuis(...)friso-afgelopen.htmlquote:Uitvaart prins Friso afgelopen - NOS Nieuws
Prins Friso is vanmiddag in besloten kring in Lage Vuursche begraven. In de Stulpkerk werd een uitvaartdienst gehouden, waarna hij naar de begraafplaats naast de kerk is gebracht.
Voorafgaand aan de dienst liep een stoet van zo'n 70 mensen van Kasteel Drakensteyn naar de Stulpkerk. De koninklijke familie liep voorop. Prinses Mabel liep met prinses Beatrix voorop met de twee dochters van Mabel en Friso, Luana en Zaria, tussen hen in.
Daarachter volgden koning Willem-Alexander en koningin Máxima en hun kinderen Amalia, Alexia en Ariane. De volwassenen zijn gekleed in het zwart, de kinderen geheel in het wit.
Aan het eind van de dienst luidden de kerkklokken twee minuten en vertrok de familie terug naar Kasteel Drakensteyn.
Je bericht is verstuurd. Terug naar 'deel deze pagina'
Bron: nos.nl
Ja, met die kinderen zal best geoefend zijn verwacht ik (*niet zwaaien nu als ze foto's van je maken*)...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:55 schreef zwarteweduwe het volgende:
Mij valt Amalia's gezichtsuitdrukking zo op: zo verantwoordelijk dat ze (op een volwassen manier) ernstig kijkt. Ik kan me zo voorstellen dat zij een aparte briefing van haar ouders heeft gehad over hoe je moet doen in zo'n situatie.
En ze hebben sowieso één dode.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Juist bij een begrafenis, daar is iedereen aanwezig, een ideale situatie om een aanslag te plegen helaas...
als de belgen het onderzoek gaan doen hebben ze er nog veel meerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:59 schreef grizegrijn het volgende:
[..]
En ze hebben sowieso één dode.
Wat staan die mensen gewoon hardop te leuteren met zijn allen zegquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:52 schreef Ireth het volgende:
er
Vind het wel mooi, van Drakesteyn lopend met zijn allen. Even geen Koning, Koningin of prins of prinses. Even gewoon een hechte familie...
Inderdaad. Hopelijk staan ze er zo ver vanaf dat de familie er niks van heeft kunnen horen...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat staan die mensen gewoon hardop te leuteren met zijn allen zeg![]()
Ik vind het storend, wees dan tenminste gepast stil als die rouwstoet aan komt lopen.
Wat bijzonder om Koning Harald (zo te zien?) en Laurentien zo samen te zien...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook audio: http://nos.nl/koningshuis(...)friso-afgelopen.html
En beelden: http://nos.nl/koningshuis(...)egrafenis-friso.html
Heel storend en onbeschoft idd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat staan die mensen gewoon hardop te leuteren met zijn allen zeg![]()
Ik vind het storend, wees dan tenminste gepast stil als die rouwstoet aan komt lopen.
Klopt, de twee broers van Prins Friso en 4 vrienden van Prins Friso droegen de kist (werd gezegd op het NOS-journaal).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:25 schreef Leipo666 het volgende:
al was hij daar niet als Koning, maar als broer....
ze lijkt me echt een verwend nest in dit filmpjequote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En zeker als je je bedenkt dat dat meiske een hekel heeft aan dit soort gedoe, zie bijv. dit filmpje. Echt sneu![]()
Verwend? Gewoon heel erg verlegen en bang, eerder?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ze lijkt me echt een verwend nest in dit filmpjeEn Friso lijkt ook niet heel blij met de aandacht maar dat wisten we al. Mabel doet het wel goed
Hoezo een verwend nest. Omdat ze niet op de foto wil? Misschien was ze wel eenkennig?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ze lijkt me echt een verwend nest in dit filmpjeEn Friso lijkt ook niet heel blij met de aandacht maar dat wisten we al. Mabel doet het wel goed
Verwend nest? Ze wil duidelijk niet op de foto (waarschijnlijk vindt ze al die aandacht maar niks/eng); dat is iets heel anders!!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Inderdaad!!!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verwend nest? Ze wil duidelijk niet op de foto (waarschijnlijk vindt ze al die aandacht maar niks/eng); dat is iets heel anders!!
Ook ik erger me (bijna) dood aan dat onzinnige gepraat, en zelfs gelach vanuit het punt waarvandaan de video is opgenomen..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel storend en onbeschoft idd.
Heel mooi.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:51 schreef Maron het volgende:
[..]
Ook ik erger me (bijna) dood aan dat onzinnige gepraat, en zelfs gelach vanuit het punt waarvandaan de video is opgenomen..
Ik ben natuurlijk ook een voyeur die graag wil zien hoe het eraan toe gaat, maar ik beperkt me tot wat me is gegund..ik ben, net als veel anderen denk ik, ervaren met het verlies van dierbaren..
Toch krijg je, door de beelden te zien, de kans om je gevoel op de rouwenden te projecteren..het laat me niet koud, omdat ik weet hoe het voelt..(een kind verliezen gelukkig niet)
Ik denk dat Mabel en de kinderen zich wel zullen redden met een zo duidelijk hechte familie, maar voor Beatrix lijkt het me toch wel de meest zwarte periode van haar leven, waarvan ze nu eindelijk kan gaan beginnen met het verwerken ervan..
Ze wordt gelukkig gesterkt door haar andere twee zoons, schoondochters, kleinkinderen, zussen, en andere familie..ze heeft gelukkig nog steeds veel omhanden met de hulp en advies aan haar zoon..de kersverse Koning..
Ik vind het fijn voor haar dat ze haar overleden lievelings-zoon zo dicht bij haar in de buurt mag hebben..ze kan er nu, en op haar oudere dag, iedere dag eventjes naar toegaan als ze dat wil..
Geen moeilijk heen-en-weer gevlieg meer naar Londen, geen verpleging meer in je huis die hem medisch verzorgen, maar gewoon eventjes de 'tuin' inlopen in alle vroegte, of midden in de nacht als ze daar behoefte toe voelt..rust in de tent..geen valse illusies meer, Friso is weer "thuis"..
Ja idd. Zwarte kist met drie witte kransen er op.quote:
Gelukkig zijn ze tijdens de dienst niet in het gezicht gefilmd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:03 schreef Greys het volgende:
Jeetje, dat we gewoon die kindjes zien van dichtbij enzo.
Dit snap ik echt niet, dat ze dit laten zienMaar goed, ze hebben er zelf toestemming voor gegeven, dat is duidelijk.
Ach, over dat ze het zo leuk vonden om spelletjes en speurtochten met papa te doen.... *slik*
Ja dat wist ik wel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:01 schreef Greys het volgende:
Oef dat had ik niet verwacht, dat je dit allemaal zou mogen zien
Ja dat vond ik supermooi!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:04 schreef miss_dynastie het volgende:
En een gezamenlijke krans van Bea, Mabel, Luana en Zaria
Oh? Hoe dan?quote:
Ja, dat is wel bekend gemaakt, dat er ook in de kerk gefilmd zou worden. Maar die kindjes, och ochquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh? Hoe dan?
Ik had begrepen dat we alleen beelden van 'buiten' zouden zien.
Ik heb dat bericht gemist
De NOS mocht inderdaad binnen beelden maken, dat werd gisteren of eergisteren gezegd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh? Hoe dan?
Was bekend gemaakt dat de NOS de dienst zou filmen en dat er beelden van beschikbaar zouden komen met toestemming van de familie. De rest van de beelden moet vernietigd worden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh? Hoe dan?
Nou ik ben liever niet gelijk aan diegene die boven je postquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:08 schreef Maron het volgende:
Op een dag als vandaag zijn we allemaal gelijk..
Dat werd van de week gezegd dat de NOS wat beelden mochten maken plus een fotograaf zou in de kerk zijn voor foto's natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:06 schreef Greys het volgende:
Oh? Hoe dan?
Ja, dat zou mij niets verbazen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:07 schreef roos85 het volgende:
Ik zie nog wel gebeuren dat Mabel (voorlopig) op Drakensteyn gaat wonen.
Het was een kind van 3 in dat filmpje, dat ze "Doop Benjamin Pieter, zoon van Prins Floris" enquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:33 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja..wat moet je daar nou van zeggen..misschien heeft hij die fatale Koninginnedag niet bewust meegemaakt..wellicht was zijn uitspraak "een beetje dom"..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ik ben liever niet gelijk aan diegene die boven je post
en die worden toch aan de andere gegeven?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:07 schreef Uccie het volgende:
[..]
De NOS mocht inderdaad binnen beelden maken, dat werd gisteren of eergisteren gezegd.
Zo is dat. Ik houd van het genre singer/songwriter. Brel, Leonard Cohen, Jaap Fischer, Boudewijn de Groot, Nick Drake etc. zijn door mij gewaardeerde artiesten. Als er iemand is uit deze tijd die op waardige wijze de fakkel heeft overgenomen van deze grootheden past dat nog precies in de geest van mijn muzieksmaak, ook al zou ik de artiest niet kennen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat ze hiermee zijn wensen niet respecteren, ken je hem persoonlijk
Daarnaast heeft de gemiddelde veertiger geen lijstje met begrafenisnummers liggen waar geen millimeter van mag worden afgeweken, dus ik zie echt het probleem niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |