Dat klopt boekhoudkundig gezien, maar als je een lening uit hebt staan van 100 miljoen en het onderpand is ineens nog maar 70 miljoen waard (bij executieverkoop 50) dan heeft de bank een probleem. Tier-1 of niet.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah, Basel III is toch een aardige inperking van tier 1 kapitaal, zo erg zelfs dat de banken nu al massaal zich voorbereiden op die implementatie in 2020+.
Makkelijk, de Turkse regering wijsmaken dat hij bij de poging tot staatsgreep betrokken was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:43 schreef von_Preussen het volgende:
Maar hoe luizen we er Guido nou in?
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:44 schreef waht het volgende:
[..]
Makkelijk, de Turkse regering wijsmaken dat hij bij de poging tot staatsgreep betrokken was.
Ja, maar daar zijn de buffers de afgelopen 5 jaar dan ook op aangepast. Basel III is echter een schop na, die vereist dat banken de komende 10 jaar deze negatieve spiraal moeten blijven volgen om boekhoudkundig gezond te blijven.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt boekhoudkundig gezien, maar als je een lening uit hebt staan van 100 miljoen en het onderpand is ineens nog maar 70 miljoen waard (bij executieverkoop 50) dan heeft de bank een probleem. Tier-1 of niet.
Hier zijn de buffers nog niet echt op aangepast, anders was SNS niet gevallen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar daar zijn de buffers de afgelopen 5 jaar dan ook op aangepast. Basel III is echter een schop na, die vereist dat banken de komende 10 jaar deze negatieve spiraal moeten blijven volgen om boekhoudkundig gezond te blijven.
Hetgeen voor "ons" niet zo'n probleem is, maar het uitblijven van leningen, investeringen en hypotheken is voor de reele economie niet echt positief te noemen. Het vertraagt herstel als de tering.
Beetje contra-Keynes.
De SNS was dan ook een uitzondering gezien hun enorme exposure aan vastgoed. De meeste banken hebben dit wat meer in balans.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hier zijn de buffers nog niet echt op aangepast, anders was SNS niet gevallen.
Dit betreft een bank die de grootste tumoren uit de SNS-portefeuille heeft moeten overnemenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De SNS was dan ook een uitzondering gezien hun enorme exposure aan vastgoed. De meeste banken hebben dit wat meer in balans.
Al die SNS directeuren met afgeschafte bonussen. Wat een ramp moet dat zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind die bail-ins trouwens helemaal geweldig. Hulde voor Dijsselbloem.
Oh je bent een casus aan het schrijven?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit betreft een bank die de grootste tumoren uit de SNS-portefeuille heeft moeten overnemen.
Cyprus is bijvoorbeeld prima afgehandeld. Lullig voor vermogende mensen, maar dat is niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Al die SNS directeuren met afgeschafte bonussen. Wat een ramp moet dat zijn.
U had zojuist een lieve som van opoe ontvangen. Ik dacht dat dit bedrag inmiddels wel op weg zou zijn naar Cyprus.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Cyprus is bijvoorbeeld prima afgehandeld. Lullig voor vermogende mensen, maar dat is niet mijn probleem.
Voor de hoge rentes bedoel je?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
U had zojuist een lieve som van opoe ontvangen. Ik dacht dat dit bedrag inmiddels wel op weg zou zijn naar Cyprus.
Ik zou eerder zeggen dat het op weg is naar Gall&Gall.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
U had zojuist een lieve som van opoe ontvangen. Ik dacht dat dit bedrag inmiddels wel op weg zou zijn naar Cyprus.
Nee. Voor het mooie weerquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor de hoge rentes bedoel je?
Erik zou trots zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Geld wordt gebruikt voor de vier trips die in het verschiet liggen.
Sparen is stom.
De teloorgang van TMG is ook een mooi schouwspel.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind die bail-ins trouwens helemaal geweldig. Hulde voor Dijsselbloem.
Absoluut.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:03 schreef waht het volgende:
[..]
De teloorgang van TMG is ook een mooi schouwspel.
Het ligt er aan waaraan. Horloges; ja. Verkeersboetes; nee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |