quote:What’s The Future Of “The Newsroom”?
HBO is known for often renewing its successful shows the day after their season premieres, and The Newsroom is now through seven episodes of its nine-episode season. So where’s that renewal? Is it possible that Sorkin himself doesn’t want to do the show anymore?
A representative from HBO said, “We are actively involved in conversations with Aaron about a Season 3.” (His publicist would not comment.)
At an event for The Newsroom in Washington, D.C., last week, Sorkin said that HBO has offered him a third season of The Newsroom should he want it, which jibed with HBO’s Michael Lombardo saying at a press conference on July 25 that the show’s odds for renewal are “excellent.”
For the purposes of this story, let’s assume that there is no Newsroom without Aaron Sorkin. Even though technically, of course, there could be. But it’s his show, and the burden of creating it falls on him: As always, he writes every episode (with the help of a staff and consultants). Just read the top of Lacey Rose’s Hollywood Reporter story previewing Season 2 to get a sense of how hard it is on him. Some snippets: “I have no ideas right now” and “I’ve come to realize that it’s only being scared to death that gets it done” and “It’s a brutal, brutal feeling: I’m doing work that I know isn’t good.” There are actually more quotations like that in the story; I selected only a few! (In addition to Sorkin’s writer’s block agita, Rose reported that he also threw out the first part of Season 2 in order to restructure, having shot two episodes and written three. The Newsroom does not seem easy.)
In the plus column, while The Newsroom is not a blockbuster for HBO, its cumulative ratings are good. And its star, Jeff Daniels, is nominated for an Emmy for Best Actor. Also, more critics and social media loudmouths like it now than during its much-mocked first season. (It will never be for everybody.)
But Sorkin has lots of other things to do. Like finish his adaptation of Walter Isaacson’s Steve Jobs biography for Sony, the studio that made The Social Network, which he’s been attached to since May 2012. There’s his long-in-development script for The Trial of the Chicago 7 as well, which has recently emerged from purgatory with Paul Greengrass attached as a director. And he told THR that after the Jobs project, he would work on The Politician, Andrew Young’s insane account of his toxic relationship with John Edwards; Sorkin bought the rights to the book in 2010, and it’s meant to be his feature directing debut.
At that press conference last month, HBO’s Lombardo said about Sorkin, “If we can figure out scheduling in terms of his time and being on the air next year, I would be shocked if you weren’t hearing an announcement soon.”
It’s been more than a month since Lombardo said that. Sorkin’s schedule — not HBO’s desire — definitely appears to be the issue here: Can HBO work around it? How much longer will Newsroom fans have to wait?
Bron
Dat zal wel, ja. Maar hoe helpt dat het voortbestaan van de serie?quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:12 schreef shiznuts het volgende:
Beide. Die releasen meteen het hele seizoen zoals House of Cards/Arrested Development toch?
Dat leek mij dus ook.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:00 schreef Dagonet het volgende:
Niet, aangezien het probleem bij Sorkin, z'n agenda en z'n standaard writer's block ligt.
quote:Op woensdag 4 september 2013 08:14 schreef Dagonet het volgende:
Er komt een seizoen 3, aldus jeff daniels op twitter.
twitter:Jeff_Daniels twitterde op woensdag 04-09-2013 om 05:59:33It's official. #Newsroom coming back for a Season 3. reageer retweet
quote:Op woensdag 4 september 2013 08:38 schreef Breuls het volgende:
[..]twitter:Jeff_Daniels twitterde op woensdag 04-09-2013 om 05:59:33It's official. #Newsroom coming back for a Season 3. reageer retweet
deadline.comquote:UPDATE WEDNESDAY 4:50 PM: HBO just issued a statement in response to The Newsroom‘s star Jeff Daniel’s tweet from last night that the show has been picked up for a third season. “We are excited about proceeding to a Season 3 and are continuing our conversations with Aaron about schedules.”
+1. Nu wachten tot volgende week, en dan alweer eind seizoenquote:
En een lekker dingquote:Op dinsdag 10 september 2013 00:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
+1. Nu wachten tot volgende week, en dan alweer eind seizoenDenk dat Will zijn besluit om Mac te ontslaan nog wel terug draait. Sowieso is dit seizoen nog beter dan seizoen 1...en zelfs die vond ik al erg sterk. Emily Mortimier ( als ik het goed spel ) is echt een goede actrice als Mac.
Ze heeft wel iets geils.quote:
Jupquote:Op dinsdag 10 september 2013 01:58 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Net begonnen met kijken. bevalt zeer goed. Klopt het dat seizoen 2 'maar' negen afleveringen gaat hebben?
quote:HBO just issued a statement in response to The Newsroom‘s star Jeff Daniel’s tweet from last night that the show has been picked up for a third season. “We are excited about proceeding to a Season 3 and are continuing our conversations with Aaron about schedules.”
Bron
Nou, nuanceren, er komt een seizoen 3, nu nog uitzoeken wanneer.quote:Op dinsdag 10 september 2013 03:07 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Jup
Het lijkt er op dat Jeff Daniels voor zijn beurt heeft gesproken. HBO moest ironisch genoeg toch even "rectificeren"
[..]
Er vanuit gaande dat ze uit die "schedueling" gaan komen. Zolang dat niet zeker is lijkt me seizoen 3 ook niet zeker. Hoezeer HBO zich ook verheugt op een derde seizoen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, nuanceren, er komt een seizoen 3, nu nog uitzoeken wanneer..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
De eerste is Edward Murrow die zorgde voor het einde van Joseph McCarthy. Van welk nieuwsfeit hij daar precies verslag doet weet ik niet.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:20 schreef tostitomaatkaas het volgende:
In de intro zitten drie nieuwslezers van 'vroeger'. Ik herken alleen de tweede, Walter Cronkite die de dood van Kennedy wereldkundig maakt. Wie zijn de andere twee en welk historisch feit verslaan ze in het gebruikte fragment?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 september 2013 03:12 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Oh, en zat te kijken waar Maggie nog meer in gespeeld heeft. Heeft een apart uiterlijk vind ik. Blijkt dat ze een week geleden per ongeluk een topless foto getweet heeft
[ afbeelding ]Die is al een jaar oud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
Thanksquote:Op donderdag 12 september 2013 03:41 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
De eerste is Edward Murrow die zorgde voor het einde van Joseph McCarthy. Van welk nieuwsfeit hij daar precies verslag doet weet ik niet.
De derde is Chet Huntley. Heeft volgens wikipedia geen grote gebeurtenissen verslagen, was gewoon erg populair.
Ah dat zie ik nu ja. Had het gegoogled en zag enkel berichten die ongeveer een weer geleden online gezet waren, vandaar.quote:[..]
Die is al een jaar oud.
Was lange tijd onzeker of er een seizoen 3 kwam, dus ik vind het wel fijn dat ze het zo gedaan hebben. Was sowieso een erg sterke afsluiter van een al zeer sterk seizoen. Lekker happy allemaal bij het eind! Wel benieuwd of de foute voorspelling van Maggie en Jim nog terug komt in seizoen 3...quote:Op maandag 16 september 2013 19:15 schreef F.Begbie het volgende:
Dacht Sorkin dat dit zijn laatste aflevering was ofzo?
Die glimlach toen ze weg liepquote:Op maandag 16 september 2013 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Don/Sloan ( die scene waar ze hem kust en zo terug loopt was echt tof! )
Denk het niet, uiteindelijk klopte de voorspelling. Dus gezien vanaf de buitenwereld was ACN gewoon vroeg met de correcte uitslag.quote:Op maandag 16 september 2013 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel benieuwd of de foute voorspelling van Maggie en Jim nog terug komt in seizoen 3...
Was dat nog te zien toen dat muziekje draaide op het eind? Ging wat snel namelijk. Dacht dat het nog steeds niet zeker was of ze het goed hadden voorspelt.quote:Op maandag 16 september 2013 21:48 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Denk het niet, uiteindelijk klopte de voorspelling. Dus gezien vanaf de buitenwereld was ACN gewoon vroeg met de correcte uitslag.
Ik moest het ook even terug kijken hoor maar hij stond inderdaad nog iets voor. Hij is ook gewoon gekozen in het echt. Dat is dan weer het handige van echt nieuws gebruiken voor zo'n show.quote:Op maandag 16 september 2013 22:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was dat nog te zien toen dat muziekje draaide op het eind? Ging wat snel namelijk. Dacht dat het nog steeds niet zeker was of ze het goed hadden voorspelt.
Dat glimlachje van Sloan was inderdaad echt tof
Thanksquote:Op dinsdag 17 september 2013 02:06 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Ik moest het ook even terug kijken hoor maar hij stond inderdaad nog iets voor. Hij is ook gewoon gekozen in het echt. Dat is dan weer het handige van echt nieuws gebruiken voor zo'n show.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:21 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Sterk seizoen. Een stuk beter dan het eerste, die ik echt te soapy vond en net iets te weinig ging over journalistieke dilemma's etc. Dat zat met het Genoa-verhaal nu helemaal goed. Het zoetsappige was ditmaal ook bewaard voor de allerlaatste aflevering. Ik kon de happy ending en de vreselijk cheesy soundtrack ook maar net verdragen, maar die paar geweldige afleveringen ervoor hadden genoeg krediet opgebouwd. Fijn dat er nog een seizoen komt.
Wacht even. Was afgelopen dinsdag? de laatste aflevering van dit seizoen alweer of heb jij stiekem al alle afleveringen binnengehaald via Torrents?quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:14 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Heerlijke serie, Kwam precies zo uit dat ik de laatste aflevering 'gewoon' na het downloaden kon kijken
Fijn dat er een nieuw seizoen komt, helaas is dat wel weer 10 maanden wachten...
zondag op maandagnacht, S02E09quote:Op donderdag 19 september 2013 10:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wacht even. Was afgelopen dinsdag? de laatste aflevering van dit seizoen alweer of heb jij stiekem al alle afleveringen binnengehaald via Torrents?
Dinsdag gepost, maandagavond aflevering gezienquote:Op donderdag 19 september 2013 10:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wacht even. Was afgelopen dinsdag? de laatste aflevering van dit seizoen alweer of heb jij stiekem al alle afleveringen binnengehaald via Torrents?
Het is niet dat Daniels het niet goed doet, maar mijn god, wat is Bryan Cranston (heel Breaking Bad eigenlijk) genaaid zeg.quote:
Met 2 emmy's ben je inderdaad genaaid als Breaking Band zijndequote:Op maandag 23 september 2013 07:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het is niet dat Daniels het niet goed doet, maar mijn god, wat is Bryan Cranston (heel Breaking Bad eigenlijk) genaaid zeg.
Absoluut niet verwacht ( Bryan Cranston had ik als winnaar verwacht, en anders had ik ook Damian Lewis van Homeland nog eerder verwacht ), maar wel hartstikke tof natuurlijk!quote:
Ik vind Daniels eigenlijk de minste van alle genomineerden (niet dat hij slecht is, maar ik vind het geen erg goede casting, ik vind The Newsroom sowieso nogal matig gecast, terwijl dat bij andere Sorkin-reeksen net zo goed was).quote:Op maandag 23 september 2013 07:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het is niet dat Daniels het niet goed doet, maar mijn god, wat is Bryan Cranston (heel Breaking Bad eigenlijk) genaaid zeg.
Ik ken Mad Men en Downtown Abbey niet goed genoeg om er een oordeel over te kunnen vellen, maar wat de andere betreft ben ik het wel met je eens. Ik vind Daniels niet echt een anchorman, hij is niet 'krachtig' genoeg vind ik. Misschien wint hij 'm wel omdat het een Sorkin-productie is.quote:Op maandag 23 september 2013 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vind Daniels eigenlijk de minste van alle genomineerden (niet dat hij slecht is, maar ik vind het geen erg goede casting, ik vind The Newsroom sowieso nogal matig gecast, terwijl dat bij andere Sorkin-reeksen net zo goed was).
Beter laat dan nooit zeg ik altijd: Gisteren dus de laatste aflevering gezien en het was een mooie afsluiter. Maar zoals Dagonet zei: "...............de belangrijkste verhaallijnen zijn nu afgerond met nog wat kleine dingetjes voor volgende afleveringen."quote:Op donderdag 19 september 2013 12:05 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Dinsdag gepost, maandagavond aflevering gezienEn dat was de laatste van seizoen 2.
Dit keer? Vorig jaar ook niet volgens mij. En dit jaar hebben ze wel een emmy gewonnen...lead actor.quote:Op maandag 23 september 2013 13:29 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit zeg ik altijd: Gisteren dus de laatste aflevering gezien en het was een mooie afsluiter. Maar zoals Dagonet zei: "...............de belangrijkste verhaallijnen zijn nu afgerond met nog wat kleine dingetjes voor volgende afleveringen."
M.a.w. als men er geen derde seizoen aanplakt dan hebben we toch een mooi einde gezien van deze serie. Jammer trouwens dat Newsroom geen Emmy pakte dit keer.
deze week seizoen 2 afgekeken.quote:Op maandag 23 september 2013 12:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik ken Mad Men en Downtown Abbey niet goed genoeg om er een oordeel over te kunnen vellen, maar wat de andere betreft ben ik het wel met je eens. Ik vind Daniels niet echt een anchorman, hij is niet 'krachtig' genoeg vind ik. Misschien wint hij 'm wel omdat het een Sorkin-productie is.
We zitten niet op een lijn blijkbaarquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 10:23 schreef planethugo het volgende:
[..]
deze week seizoen 2 afgekeken.
vind hem juist erg goed overkomen als anchor, terwijl ik bij de aankondiging mijn twijfels had.
Vond het begin van het seizoen sterker dan de laatste afleveringen. Dat prive geneuzel kan me echt totaal niet boeien, de nieuws georiënteerde dingen wel, maar dat vond ik dit seizoen toch allemaal wat minder pakkend dan bij S1. Vind dan ook niet dat er een stijgende lijn in de serie zit. Het is vermakelijk maar imo niet meer dan dat. Vind de baas van Daniels, Charlie Skinner, een miscast. Komt over als een karikatuur. Kan hem totaal niet serieus nemen...
Het zal wel weer rond juni/juli 2014 worden ja. Al is er nog steeds geen officiële bevestiging dat er een derde seizoen komt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:26 schreef Smash-it het volgende:
Net ook alle twee seizoenen achter elkaar gekeken! Wat een fan-tas-tische serie!! Mn nieuwe lievelings.
Ben zo blij dat Will & Mac en Don & Sloan nu samen gaan haha.. Maggie was de saaiste, stomste ever met Don.
Wanneer komt seizoen 3? Duurt het echt nog een jaar?
Is al zeker 1-2 maanden officieel. Het is alleen nog niet officieel/bekend wanneer het wordt uitgezonden. Jeff Daniels liet weten dat het vernieuwd was, en later werd dat ook nog eens bevestigdquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:33 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Het zal wel weer rond juni/juli 2014 worden ja. Al is er nog steeds geen officiële bevestiging dat er een derde seizoen komt.
Jeff (en later ook Thomas Sadoski) hebben wel geroepen dat het door gaat, HBO houd het nog steeds bij "we willen heel graag maar Sorkin zit nog met zijn planning". Daar is naar mijn weten (en dat van Wikipedia) nog geen verandering in gekomen.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is al zeker 1-2 maanden officieel. Het is alleen nog niet officieel/bekend wanneer het wordt uitgezonden. Jeff Daniels liet weten dat het vernieuwd was, en later werd dat ook nog eens bevestigd
quote:UPDATE WEDNESDAY 4:50 PM: HBO just issued a statement in response to The Newsroom‘s star Jeff Daniel’s tweet from last night that the show has been picked up for a third season. “We are excited about proceeding to a Season 3 and are continuing our conversations with Aaron about schedules.”
Bron
Juist dat laatste stukje van je post doelde ik op. HBO gaat dus verder met een seizoen 3, alleen nog onbekend wanneer door schema van Aaron Sorkin. Ach, we zullen zien! Zelfs al blijkt opeens dat het toch niet doorgaat, dan hebben we alsnog een mooi eind gekregen imo.quote:Op woensdag 6 november 2013 01:30 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Jeff (en later ook Thomas Sadoski) hebben wel geroepen dat het door gaat, HBO houd het nog steeds bij "we willen heel graag maar Sorkin zit nog met zijn planning". Daar is naar mijn weten (en dat van Wikipedia) nog geen verandering in gekomen.
Het zal er ook wel komen denk ik maar er staat nog niks met zekerheid vast op het moment.
[..]
Waarschijnlijk hebben ze dat van seizoen 2 overgenomen. Er is nog geen officiële datum bekend. 14 Juli zou ook betekenen dat ze van uitzenddag zouden veranderen. Kijkend naar de eerste twee seizoenen zal een derde seizoen ook wel rond juni/juli beginnen.quote:Op maandag 16 december 2013 18:35 schreef Maravilla het volgende:
Volgens de iTV Shows app begint seizoen 3 op 14 juli.
quote:Aaron Sorkin’s “The Newsroom” Has Finally Been Renewed For A Third And Final Season
Season 3 will begin shooting this spring for a fall premiere.
After months of delay, HBO announced on Monday that Aaron Sorkin’s The Newsroom has finally been renewed. Season 3 will be its last.
Sorkin, who worked tirelessly on the cable news drama’s first two seasons, was busy writing his adaptation of Walter Isaacson’s Steve Jobs autobiography. He has, apparently, turned that in, and can now focus on bringing the story of Will McAvoy, the popular news anchor who begins speaking truth-to-power, to a close.
Jeff Daniels won an Emmy for his portrayal of McAvoy in September. The show was still in limbo then, despite his having tweeted otherwise earlier in the month when he wrote that the show’s renewal was “official.” At the time, his tweet caused confusion; HBO issued a statement saying they were “excited” about a third season, and were having “conversations with Aaron about schedules.”
HBO’s press release Monday also said that Paul Lieberstein (a writer from The Office who is perhaps best known as Toby from The Office) will be an executive producer in Season 3. The show’s second season was nine episodes; HBO did not say how many there will be in The Newsroom’s final run.
Bron
Jammer, maar ook wel een beetje verwacht eigenlijk.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:05 schreef BrainOverfloW het volgende:
Gevalletje goed nieuws en slecht nieuws. Seizoen 3 officieel bevestigdook meteen het laatste seizoen
[..]
Het blijft altijd beter als de makers op tijd weten dat het een laatste seizoen wordt. Hoe graag we altijd willen dat het door blijft gaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jammer, maar ook wel een beetje verwacht eigenlijk.
Klopt. Hoop dat ze er een mooi einde aan breien.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Het blijft altijd beter als de makers op tijd weten dat het een laatste seizoen wordt. Hoe graag we altijd willen dat het door blijft gaan.
Dat idd!quote:Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Het blijft altijd beter als de makers op tijd weten dat het een laatste seizoen wordt. Hoe graag we altijd willen dat het door blijft gaan.
Goeie serie. Eigenlijk beter dan Newsroomquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben net begonnen met West Wing, blijkbaar van dezelfde schrijver. Is ook wel te zien.
Die heb ik non-stop gekeken zo'n beetje! Heerlijke serie!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben net begonnen met West Wing, blijkbaar van dezelfde schrijver. Is ook wel te zien.
"POTUS in a bicycle accident. Come to the office" en voor je het weet is het weer "What are you thinking about?" "Tommorow"quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik krijg spontaan zin om The West Wing weer te herkijken.
Mee eens. En ook dat het niet opportunistisch verlengd wordt. Zie Lost dat ipv 3 seizoenen opeens veel langer werd, of Scrubs dat ook een seizoen te lang door ging. Maar ja, mensen bleven het kijken, dus....quote:Op maandag 13 januari 2014 22:20 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |