De kwaliteit van heel veel medewerkers is heel hoog, de kwantiteit is heel erg laag vaak. Werklozen ijn niet per definitie ongeschikt, maar zullen waarschijnlijk nooit het minimumniveau halen dat de ''echte'' medewerkers elke dag halen, hoe slecht het met ze zelf ook gaat.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:
Slechte zet, gros van deze werkelozen zijn niet capabel voor dit werk. Zo zal de kwaliteit van de thuiszorg nog meer achteruit gaan.
iemand met een bijstandsuitkering gaat niet op vakantie en heeft geen autoquote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze zullen ongetwijfeld bestaan. Maar als bijstandstrekker moet alles goedkoop.
- Goedkope sociale huurwoning
- Goedkope kleding
- Goedkope vakanties
- Goedkope afgetrapte auto
- Goedkoop eten
Het is maar waar je vrolijk van wordt.
Ik zou het graag ontopic houden anders heb je weer van die reacties...mijn buurman heeft wel een auto.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:09 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
iemand met een bijstandsuitkering gaat niet op vakantie en heeft geen auto
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:02 schreef Dagonet het volgende:
http://www.binnenlandsbes(...)iszorg.9084398.lynkx
[..]
Op deze manier is het voor gemeenten wel heel aanlokkelijk om organisaties al hun personeel te laten ontslaan.
nee. ook voor de bestuurder van en de organisatie zelf is het niet gunstig. het is hele erge korte termijn denken. want je personeel van nu, dat zijn je klanten straks.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is voor alle partijen, behalve de bestuurders van de organisaties een verliessituatie.
Daar hebben de bestuurders van nu niets mee te maken natuurlijk, na hen de zondvloed.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:34 schreef simmu het volgende:
[..]
nee. ook voor de bestuurder van en de organisatie zelf is het niet gunstig. het is hele erge korte termijn denken. want je personeel van nu, dat zijn je klanten straks.
Wat is die VAR verklaring en waarom heb je die nodig?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
De thuiszorgorganisaties kunnen ook hun medewerkers als ZZP'er laten werken. Vervolgens wordt de VAR verklaring ingetrokken. Gebeurt ook veel.
Natuurlijk jôh, die 700.000 werklozen (het zijn er overigens een stuk meer, want er zijn ook mensen werkloos die géén uitkering krijgen, of mensen die gedwongen als ZZP'er zijn gaan werken, vaak voor een zeer laag loon) - 't zijn allemaal luie varkens!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je je er kapot aan ergert om het te doen, dan kun je het beste zorgen dat je snel ander (gewoon betaald) werk vindt.
Ik gun jou van harte een fijn ontslag, kun je daarna ook lekker gaan "genieten" van die uitkering.quote:Aan de andere kant is het namelijk ook van de zotte dat mensen met een uitkering thuis zitten, terwijl er best werkzaamheden verricht kunnen worden; zoals vuilnis prikken in het park of op het strand, een ommetje met bejaarden maken, het speeltuin in de gaten houden, etc.. Wil je een uitkering, kun je wel werken en er zijn dit soort werkzaamheden die verricht kunnen worden? Dan doe je dat maar voor behoud van uitkering. Geen zin in? Geen uitkering en zoek je maar beter werk.
Verklaring Arbeids Relatie, een verklaring die je moet aanvragen om aan te tonen dat je echt een freelancer/ZZP'er bent, en geen verkapte werknemer (bijvoorbeeld als je maar één opdrachtgever hebt e.d.).quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Wat is die VAR verklaring en waarom heb je die nodig?
Niet al te druk om maken. Dit soort retoriek hoor je steeds vaker dat iedereen in de bijstand lui is. Troost je dat niet iedereen dit soort waanzin gelooft.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Zum Kotzen, dit. Een zogenaamd 'beschaafd' land onwaardig.
[..]
Natuurlijk jôh, die 700.000 werklozen (het zijn er overigens een stuk meer, want er zijn ook mensen werkloos die géén uitkering krijgen, of mensen die gedwongen als ZZP'er zijn gaan werken, vaak voor een zeer laag loon) - 't zijn allemaal luie varkens!
[..]
Ik gun jou van harte een fijn ontslag, kun je daarna ook lekker gaan "genieten" van die uitkering.![]()
Ik zal je eventjes uit de droom helpen: het is zes dagen leuk, misschien zes weken, maar daarna is het wel uit met de "lol", hoor.
Klinkt ook hoopgevend! Competenties doen er al niet meer toe.quote:‘We hebben mensen afgewezen die zich vrijwillig hadden aangemeld, maar die wij niet de goede uitstraling vonden hebben.’
Slavernij nog net niet, wel een zeer slimme truc voor goedkopere zorg, en al het andere wat ze op deze manier zullen gaan invullen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:11 schreef Disorder het volgende:
Ik zou het bijna moderne slavernij noemen.
Moet dat dan? Hoe minder competenties het plebs op de werkvloer bezit hoe meer managers je nodig hebt om de hap aan te sturen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:05 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Klinkt ook hoopgevend! Competenties doen er al niet meer toe.
Nog meer micromanagende leeghoofden, ik ben voor.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Moet dat dan? Hoe minder competenties het plebs op de werkvloer bezit hoe meer managers je nodig hebt om de hap aan te sturen.
Ja maar, maar, maar......al die managers zijn zo hard nódig......dat je de werkvloer uitknijpt is logisch, maar snijden in managers......nee, dat kán écht niet!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Moet dat dan? Hoe minder competenties het plebs op de werkvloer bezit hoe meer managers je nodig hebt om de hap aan te sturen.
En die hebben dus nu de oplossing gevonden om zich nog belangrijker te maken. Neem niet competente werklui aan die in theorie stukken goedkoper zijn en geef dan het geld uit aan de manager die dan hard nodig is want je hebt als manager(middenkader) nu de taak deze mensen constant bij te sturen. Och en de patiënten die passen zich wel aan en weten straks niet beter.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ja maar, maar, maar......al die managers zijn zo hard nódig......dat je de werkvloer uitknijpt is logisch, maar snijden in managers......nee, dat kán écht niet!
Link please.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, toen ik precies dit hier op fok voorspelde jaren geleden werd ik weggehoond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |