abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:58:10 #76
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_130090514
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:12 schreef controlaltdelete het volgende:
Slechte zet, gros van deze werkelozen zijn niet capabel voor dit werk. Zo zal de kwaliteit van de thuiszorg nog meer achteruit gaan.
De kwaliteit van heel veel medewerkers is heel hoog, de kwantiteit is heel erg laag vaak. Werklozen ijn niet per definitie ongeschikt, maar zullen waarschijnlijk nooit het minimumniveau halen dat de ''echte'' medewerkers elke dag halen, hoe slecht het met ze zelf ook gaat.
Ministersposten daarentegen, die lui kunnen wel gewoon opdonderen, baantje waar je geen kennis of vaardigheden voor nodig hebt behalve spil- en regelzucht.
kijk maar
pi_130090684
Zou bij Prins Friso ook ongeschoold personeel gewerkt hebben?
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_130090775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze zullen ongetwijfeld bestaan. Maar als bijstandstrekker moet alles goedkoop.

- Goedkope sociale huurwoning
- Goedkope kleding
- Goedkope vakanties
- Goedkope afgetrapte auto
- Goedkoop eten

Het is maar waar je vrolijk van wordt.
iemand met een bijstandsuitkering gaat niet op vakantie en heeft geen auto
pi_130091288
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:09 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

iemand met een bijstandsuitkering gaat niet op vakantie en heeft geen auto
Ik zou het graag ontopic houden anders heb je weer van die reacties...mijn buurman heeft wel een auto.

De TS wil het graag over het volgende hebben
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:02 schreef Dagonet het volgende:
http://www.binnenlandsbes(...)iszorg.9084398.lynkx

[..]

Op deze manier is het voor gemeenten wel heel aanlokkelijk om organisaties al hun personeel te laten ontslaan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:29:56 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_130091416
Eigenlijk ga je op deze manier de kant op van de geprivatiseerde gevangenissen en hun 'slavenarbeid'.

Je betaalt weinig, mensen zitten in een redelijk uitzichtloze situatie en je kan ze dus goedkoop inzetten.

Solliciteren is tenslotte ook wel effe wat meer werk dan een briefje copy/pasten, daar gaat tijd in zitten en die heb je niet als je verplicht vrijwilliger bent.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_130091559
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:53 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is voor alle partijen, behalve de bestuurders van de organisaties een verliessituatie.
nee. ook voor de bestuurder van en de organisatie zelf is het niet gunstig. het is hele erge korte termijn denken. want je personeel van nu, dat zijn je klanten straks.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:37:16 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_130091649
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:34 schreef simmu het volgende:

[..]

nee. ook voor de bestuurder van en de organisatie zelf is het niet gunstig. het is hele erge korte termijn denken. want je personeel van nu, dat zijn je klanten straks.
Daar hebben de bestuurders van nu niets mee te maken natuurlijk, na hen de zondvloed.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_130091702
Dit komt gewoon uit het 9 punten plan van Mark Rutte

Bestrijding van armoede (geen bijstand voor mensen onder de 27; werklozen inzetten in verpleeghuizen en op scholen; hulp en aandacht voor werkloze allochtonen en analfabete autochtonen)

5. Bestrijding van armoede
De beste bestrijding van armoede is te zorgen voor werk en economische groei. Een baan is
bovendien meer dan een middel om inkomen te verwerven: het is een voorwaarde voor
maatschappelijke participatie en zelfontplooiing. Voor mensen die echt niet kunnen werken, worden
fatsoenlijke voorzieningen altijd gegarandeerd. Concreet betekent dit:
- Het afschaffen van de bijstand voor iedereen onder de 27 jaar per 2007.
Men is of aan het werk, of volgt een opleiding of maakt deel uit van een
reïntegratietraject. De VVD laat niemand aan de kant staan, maar wil
iedereen actief mee laten doen.
- Per 2011 moet de gehele bijstand worden afgeschaft, behalve voor
mensen die daadwerkelijk arbeidsongeschikt zijn. Werken voor je
uitkering wordt verplicht en niemand zit nog op kosten van de staat thuis.
Er is voldoende nuttig werk voor de samenleving te doen, bijvoorbeeld in
verpleeghuizen en op scholen.
- In de reïntegratietrajecten wordt prioriteit gegeven aan mensen in een
‘dubbele val’: werkloze allochtonen en autochtone analfabeten. Zij hebben
het extra moeilijk en moeten dus extra hard geholpen worden.
- De schuldproblematiek is in Nederland een belangrijke veroorzaker van
armoede. Daarom moeten Sociale Diensten en schuldhulpverlening beter
samenwerken en mag er geen geld op de plank blijven liggen bij de
bijzondere bijstand.
- Het verschuiven van laag- en hoogwaardige arbeid naar andere landen
moet worden opgevangen door gebruik te maken van de sterke krachten
en kansen van Nederland: creativiteit, het MKB en het inzetten van
onbenut talent.
Met name teveel vrouwen en allochtonen staan aan de kant. Het is onacceptabel dat van dit talent
geen gebruik wordt gemaakt. De verschillende achtergronden van dit onbenutte talent zullen
bovendien een stimulans blijken voor originaliteit en creativiteit Beroemd is het voorbeeld van Ford,
dat zijn verkopen sterk zag stijgen toen men naast blanke mannen ook vrouwen en Afro-Amerikanen
in dienst nam. Dit leidde tot nieuwe producten die een veel breder publiek aanspraken.
pi_130091938
Werkelozen met lichamelijk en/of psychische aandoeningen inzetten als mantelzorger bij mensen met lichamelijke en/of psychische aandoeningen....mmmh, ik weet niet of dat zo'n goed idee is. :{ Verder uiteraard normale banen met een fatsoenlijk salaris wegbezuinigen en daarvoor mensen inzetten voor een uitkering. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 15-08-2013 12:54:09 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130092119
Triest dit.... Ik ben bij PostNL gestopt toen ze zelf hun eigen graf aan het graven waren, dat was al triest genoeg, (postbodes die richting de 60 liepen en die hun eigen ontslagbrief en wervingsfoldertjes voor nieuwe postbezorgers mochten bezorgen :r ) maar dit is nog zelfs een stapje erger... ;(

Ik werk ook bij de Thuiszorg, en weet al een jaar dat ik er deze december uitvlieg.
(Dan ben ik door mijn contracten met beperkte tijdsduur heen...). Nu is het voor mij 'slechts' een bijbaantje, maar ik heb toch ook al wat collega's gedwongen zien vertrekken, terwijl het hun vaste baan was, die ze ook echt met plezier deden. (Dan hebben we het dus niet over studenten zoals ik, maar 40+ers , die al moeilijk aan werk komen....)

Nu doe ik huishoudelijk hulp en is dat niet het meest ingewikkelde werk. Een wc poetsen kan iedereen natuurlijk. Maar toch kom ik ook bij veel adressen terecht waar veel meer aan de hand is, en waar je ook wel echt mee moet leren omgaan. (Denk aan cliënten met ernstig hersenletsel, verslavingen, sociale stoornissen, psychische aandoeningen, etc. etc. )
Ik heb echt dagen dat ik niet zozeer moe ben van het fysieke werk, maar wel mentaal flink uitgedaagd ben.

En steeds wisselende hulpen is vreselijk voor de mensen......moet je je eens voorstellen dat er continu vreemden overal in je huis (en soms ook kasten) komen...... Nog niet te spreken over de verzorging die door verpleegkundigen gedaan moet worden......... :N
pi_130095887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
De thuiszorgorganisaties kunnen ook hun medewerkers als ZZP'er laten werken. Vervolgens wordt de VAR verklaring ingetrokken. Gebeurt ook veel.
Wat is die VAR verklaring en waarom heb je die nodig?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:45:39 #87
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130096107
Zum Kotzen, dit. Een zogenaamd 'beschaafd' land onwaardig.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Als je je er kapot aan ergert om het te doen, dan kun je het beste zorgen dat je snel ander (gewoon betaald) werk vindt.
Natuurlijk jôh, die 700.000 werklozen (het zijn er overigens een stuk meer, want er zijn ook mensen werkloos die géén uitkering krijgen, of mensen die gedwongen als ZZP'er zijn gaan werken, vaak voor een zeer laag loon) - 't zijn allemaal luie varkens! :')

quote:
Aan de andere kant is het namelijk ook van de zotte dat mensen met een uitkering thuis zitten, terwijl er best werkzaamheden verricht kunnen worden; zoals vuilnis prikken in het park of op het strand, een ommetje met bejaarden maken, het speeltuin in de gaten houden, etc.. Wil je een uitkering, kun je wel werken en er zijn dit soort werkzaamheden die verricht kunnen worden? Dan doe je dat maar voor behoud van uitkering. Geen zin in? Geen uitkering en zoek je maar beter werk.
Ik gun jou van harte een fijn ontslag, kun je daarna ook lekker gaan "genieten" van die uitkering. :{w

Ik zal je eventjes uit de droom helpen: het is zes dagen leuk, misschien zes weken, maar daarna is het wel uit met de "lol", hoor.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:52:27 #88
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130096379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:39 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat is die VAR verklaring en waarom heb je die nodig?
Verklaring Arbeids Relatie, een verklaring die je moet aanvragen om aan te tonen dat je echt een freelancer/ZZP'er bent, en geen verkapte werknemer (bijvoorbeeld als je maar één opdrachtgever hebt e.d.).
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:01:18 #90
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130098973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Zum Kotzen, dit. Een zogenaamd 'beschaafd' land onwaardig.

[..]

Natuurlijk jôh, die 700.000 werklozen (het zijn er overigens een stuk meer, want er zijn ook mensen werkloos die géén uitkering krijgen, of mensen die gedwongen als ZZP'er zijn gaan werken, vaak voor een zeer laag loon) - 't zijn allemaal luie varkens! :')

[..]

Ik gun jou van harte een fijn ontslag, kun je daarna ook lekker gaan "genieten" van die uitkering. :{w

Ik zal je eventjes uit de droom helpen: het is zes dagen leuk, misschien zes weken, maar daarna is het wel uit met de "lol", hoor.
Niet al te druk om maken. Dit soort retoriek hoor je steeds vaker dat iedereen in de bijstand lui is. Troost je dat niet iedereen dit soort waanzin gelooft.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130099139
quote:
‘We hebben mensen afgewezen die zich vrijwillig hadden aangemeld, maar die wij niet de goede uitstraling vonden hebben.’
Klinkt ook hoopgevend! Competenties doen er al niet meer toe.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_130099171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:11 schreef Disorder het volgende:
Ik zou het bijna moderne slavernij noemen.
Slavernij nog net niet, wel een zeer slimme truc voor goedkopere zorg, en al het andere wat ze op deze manier zullen gaan invullen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:38:28 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130100190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:05 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Klinkt ook hoopgevend! Competenties doen er al niet meer toe.
Moet dat dan? Hoe minder competenties het plebs op de werkvloer bezit hoe meer managers je nodig hebt om de hap aan te sturen.
pi_130100946
quote:
12s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet dat dan? Hoe minder competenties het plebs op de werkvloer bezit hoe meer managers je nodig hebt om de hap aan te sturen.
Nog meer micromanagende leeghoofden, ik ben voor. _O_
pi_130106555
quote:
12s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ja maar, maar, maar......al die managers zijn zo hard nódig......dat je de werkvloer uitknijpt is logisch, maar snijden in managers......nee, dat kán écht niet!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:16:00 #96
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130106909
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja maar, maar, maar......al die managers zijn zo hard nódig......dat je de werkvloer uitknijpt is logisch, maar snijden in managers......nee, dat kán écht niet!
En die hebben dus nu de oplossing gevonden om zich nog belangrijker te maken. Neem niet competente werklui aan die in theorie stukken goedkoper zijn en geef dan het geld uit aan de manager die dan hard nodig is want je hebt als manager(middenkader) nu de taak deze mensen constant bij te sturen. Och en de patiënten die passen zich wel aan en weten straks niet beter.

En omdat het werkloze zijn mogen de werkende dit allemaal middels de belastingen ophoesten want de werkloze werkt met behoud van een uitkering en dragen dus zelfs niets bij aan ons sociaal systeem anders dan arbeid.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:22:55 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130107154
Heerlijk, toen ik precies dit hier op fok voorspelde jaren geleden werd ik weggehoond
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130107323
Geweldig plan. Leuk als je in de thuiszorg zit. Wordt je ontslagen en mag je terugkomen om voor een uitkering te werken :')

Misschien moet men eens gaan snijden in al de managers laag. Die mensen die druk zijn met ... NIKS.
pi_130107367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, toen ik precies dit hier op fok voorspelde jaren geleden werd ik weggehoond
Link please.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 20:28:56 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130107390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Link please.
Zoek lekker zelf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')