abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130089313
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:14 schreef MajorAuthority het volgende:
En mensen met een opleiding gericht op thuiszorg zitten (jaren) werkeloos thuis. Nederland op zijn best.

Ja, ik spreek uit ervaring, moeder en dochter binnen mijn kennissenkring ervaren dit momenteel.
Die kunnen straks weer aan het werk.......met behoud van hun uitkering dan weliswaar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_130089330
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:09 schreef ArnosL het volgende:
Dit inderdaad. Hoe vaak dat je die economen wel niet hoort roepen op tv dat we moeten uitkijken dat we ons zelf niet uit de markt prijzen en dat anders de lonen maar gematigd moeten worden.. De laatste tig jaar is de koopkracht alleen maar gekrompen, dus lonen nog verder matigen is echt heel erg onverstandig.
Voor topmensen geldt natuurlijk het omgekeerde, die moeten 'marktconform' worden overladen met dikke (nog steeds stijgende) salarissen en bonussen, 'want anders zijn we ze kwijt aan het buitenland'.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_130089346
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Die kunnen straks weer aan het werk.......met behoud van hun uitkering dan weliswaar.
En natuurlijk eerst je huis en spaargeld opeten :Y)
pi_130089378
quote:
9s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Voor topmensen geldt natuurlijk het omgekeerde, die moeten 'marktconform' worden overladen met dikke (nog steeds stijgende) salarissen en bonussen, 'want anders zijn we ze kwijt aan het buitenland'.
'Toptalent moet goed betaald worden' :')

Doe dat dan ook maar met alle talenten in de zorg die zich iedere dag uit de naad werken.
pi_130089394
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:13 schreef paddy het volgende:
ie kunnen straks weer aan het werk.......met behoud van hun uitkering dan weliswaar.
Ik hoop het voor ze, de dochter in kwestie heeft ondertussen ook geen uitkering meer in verband met het aantal gewerkte jaren enz.
pi_130089398
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens? Ik zeg alleen dat mensen die geen werk hebben maar wel genieten van een uitkering en wél kunnen werken, best gedwongen mogen worden iets terug te doen voor die uitkering. Voor niets gaat de zon op.
Prima, maar geen werk die normaal in het verleden een betaalde functie was...en ja, dat was vuilnisman ook (want deze achterbaksheid is al een tijd aan de gang)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_130089404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
Ach ja, gratis arbeid. Je mag iemand in Nederland niet onder het minimumloon betalen, maar hem helemaal niet betalen mag dan weer wel. Van de frontpage:

[..]

Zorgen vakorganisaties om gratis stagiaires
Dit vind ik echt ronduit misdadig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130089430
Ik vraag me overigens af in hoeverre iemand 'geniet' van zijn of haar uitkering, maar goed.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:17:37 #59
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_130089444
quote:
9s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Vergeet de wachtgeldregeling niet, ook zo'n mooie voor ambtenaren al ben je in de fout gegaan dan kun je nog steeds genieten van je wachtgeld al heb je zelf ontslag genomen terwijl Jan met de Pet kan fluiten naar zijn eventuele ww.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_130089462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vraag me overigens af in hoeverre iemand 'geniet' van zijn of haar uitkering, maar goed.
Er zijn er vast die er prima van genieten, al dan niet aangevuld met wat zwarte klusjes her en der, maar het gros van de mensen wil gewoon aan het werk voor een normaal loon, dunkt me.
pi_130089509
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Vergeet de wachtgeldregeling niet, ook zo'n mooie voor ambtenaren al ben je in de fout gegaan dan kun je nog steeds genieten van je wachtgeld al heb je zelf ontslag genomen terwijl Jan met de Pet kan fluiten naar zijn eventuele ww.
Ambtenaren krijgen al heel lang geen wachtgeld meer. Dat politici het wel krijgen vind in persoonlijk niet zo raar, je moet het ook niet té onaantrekkelijk maken, ben ik van mening.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:21:24 #62
189978 controlaltdelete
pi_130089553
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ambtenaren krijgen al heel lang geen wachtgeld meer. Dat politici het wel krijgen vind in persoonlijk niet zo raar, je moet het ook niet té onaantrekkelijk maken, ben ik van mening.
Is dat zo? Ik dacht rijksambtenaren nog wel.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_130089712
quote:
11s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Draai het eens om, je werkt voor een thuiszorgbedrijf, wordt ontslagen, krijgt bijstand en wordt gedwongen hetzelfde werk te doen voor een fractie van je oude inkomen. Zou jij dan opgewekt en goedgeluimd steunkousen gaan aantrekken?
Dat boeit de gemeenten en regering toch niet? Dan krijg je gewoon helemaal niets
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:50 schreef 3-voud het volgende:
Wil je werken? Ga de bijstand in...
:D Ja, die klopt straks denk ik wel :P
quote:
15s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat valt me dus tegen, ik zag het alleen omdat ik Fleur Agema volg op Twitter. Ik heb geen andere politicus of krant dit zien melden nog.
Oke, ik pak het wel op...en vanaf nu hoop ik velen met mij. Dit gaat ook mijn familie aan. Een zus van een schoonzus is dus ook wanhopig aan het solliciteren nu want je weet niet half hoeveel er de thuiszorg uit zijn gegaan. Ze voelde zich altijd jong met haar dertig, maar door het solliciteren stokoud. Zelfs bij het laaggeschoold werk was ze te oud
quote:
Die zullen er vast tussen zitten, maar is nu al een tijdje niet meer aan de orde met die duizenden ontslagen in Nederland per jaar
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:30:36 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130089774
quote:
Loop hier in de buurt maar eens een rondje. Niet voor elf uur 's ochtends trouwens, dat heeft niet zoveel zin.
Maar goed, dat is niet echt representatief.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130089833
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Loop hier in de buurt maar eens een rondje. Niet voor elf uur 's ochtends trouwens, dat heeft niet zoveel zin.
Maar goed, dat is niet echt representatief.
Ze zullen ongetwijfeld bestaan. Maar als bijstandstrekker moet alles goedkoop.

- Goedkope sociale huurwoning
- Goedkope kleding
- Goedkope vakanties
- Goedkope afgetrapte auto
- Goedkoop eten

Het is maar waar je vrolijk van wordt.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:35:45 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130089907
Je vergeet goedkoop bier en goedkope shag.
Maar goed, ik woon in een oude volkswijk waar veel van die mensen al twintig of dertig jaar wonen, en die wonen dus écht goedkoop.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130089955
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, ik woon in een oude volkswijk waar veel van die mensen al twintig of dertig jaar wonen, en die wonen dus écht goedkoop.
Dat geloof ik best. Die zagen de huur een beetje stijgen met de inflatie. Niet bepaald explosief dus.
pi_130089960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, hoe kan dat? Hebben die niet elk jaar inflatiecorrectie ofzo? Onze onderbuurvrouw betaalt ook maar 250 euro ofzo :{
pi_130090032
Ja daag. We hebben het hier niet over woningen, maar over werkplekken die vervangen gaan worden door mensen met een uitkering, die waarschijnlijk om deze reden ontslagen zijn.
pi_130090103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:40 schreef paddy het volgende:
Ja daag. We hebben het hier niet over woningen, maar over werkplekken die vervangen gaan worden door mensen met een uitkering, die waarschijnlijk om deze reden ontslagen zijn.
De thuiszorgbehoeftigen mogen hopen dat het de mensen met werkervaring zijn die hun kousen gaan aantrekken en niet henk de truckchauffeur.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:45:07 #71
189978 controlaltdelete
pi_130090178
Je zal maar thuiszorg nodig hebben. Ik zou heel erg huiverig zijn voor incomptente mederwerkers en daar moeten mensen tegenwoordig ook nog diep voor in de buidel tasten.
pi_130090239
De thuiszorgorganisaties kunnen ook hun medewerkers als ZZP'er laten werken. Vervolgens wordt de VAR verklaring ingetrokken. Gebeurt ook veel.
pi_130090317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:42 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De thuiszorgbehoeftigen mogen hopen dat het de mensen met werkervaring zijn die hun kousen gaan aantrekken en niet henk de truckchauffeur.
Wat ik erg vind is dat mensen worden ontslagen om bijna gratis weer aan het werk gezet te worden. Dit is lijkt gewoon aan de gang te zijn door het vervangen van dit personeel door "vrijwilligers", en blijkbaar al een tijdje.
pi_130090410
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:50 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat ik erg vind is dat mensen worden ontslagen om bijna gratis weer aan het werk gezet te worden. Dit is lijkt gewoon aan de gang te zijn door het vervangen van dit personeel door "vrijwilligers", en blijkbaar al een tijdje.
Is voor alle partijen, behalve de bestuurders van de organisaties een verliessituatie.
pi_130090425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
De thuiszorgorganisaties kunnen ook hun medewerkers als ZZP'er laten werken. Vervolgens wordt de VAR verklaring ingetrokken. Gebeurt ook veel.
Jaja, blijkbaar gaat dat niet meer op wanneer je werk al door mensen gedaan gaat worden die met behoud van een uitkering aan het werk zijn Uiteraard gaan de mensen die sinds een tijdje in de bijstand zitten met papieren wel voor. Blijkbaar is dit dus allemaal al een tijdje aan de gang.

Ze weten ook dat ze het kunnen maken met de "Nederlanders"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')