abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130134861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Rookbommen, traangas? Er zijn wel meer mogelijkheden.

In Griekenland gingen de demonstraties er ook heel heftig aan toe bv, daar gingen ze toch ook niet schieten?
Zijn er in Griekenland tientallen politieagenten vermoord en politiebureaus aangevallen met vuurwapens?
pi_130134878
quote:
Dit waren beelden van gisteren in Cairo.
pi_130134892
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:39 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dat is dus geen woordvoerder van de Al Nour partij. Dus hij verkondigt niet hun ideologie of mening. Denk je nou echt dat politici letterlijk de woorden 'Moslimbroederschap-kanker' gebruiken...
Ik heb nergens gezegd dat ze dat woord gebruiken. Maar ze delen wel dezelfde islamitische stroming: je mag niet demonstreren tegen de leider der gelovigen (Mubarak/Sisi/Al Saud). Doe je dit wel, dan is het je eigen schuld dat je uitgeroeid wordt.
-
pi_130134895
Iemand enig idee waarom die gasten van een burg afspringen overigens? Lijkt me nooit echt handig.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:42:23 #255
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130134907
Die Al-Qaeda kneusjes moet je geen aandacht geven, daar kicken ze juist op.
Say what?
pi_130134911
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:40 schreef Fides het volgende:

[..]

Zijn er in Griekenland tientallen politieagenten vermoord en politiebureaus aangevallen met vuurwapens?
Waarom werkte de Marokkaanse aanpak dan wel, tijdens de protesten van 2011? Toen werden ook politiebureau's aangevallen. De aanpak vanaf het begin deugde gewoonweg niet, de tactiek destijds was om de protesten gewoon vrije doorgang te geven en geleidelijk en georganiseerd de meute aanpakken. Het leger kwam daar ook niet aan te pas.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:43:24 #257
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130134939
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom werkte de Marokkaanse aanpak dan wel, tijdens de protesten van 2011? Toen werden ook politiebureau's aangevallen. De aanpak vanaf het begin deugde gewoonweg niet.
Misschien waren ze door hun rubberkogels heen?
Say what?
pi_130134941
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:42 schreef UpsideDown het volgende:
Het punt is natuurlijk dat ze terrein gaan winnen omdat democratische middelen kennelijk niet werken voor Islamisten. Dat is in Algerije ook gebeurd.
pi_130134961
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:40 schreef Fides het volgende:

[..]

Daar is geprobeerd het parlementsgebouw te bestormen ja.
pi_130134972
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:43 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Misschien waren ze door hun rubberkogels heen?
Dat geloof ik domweg niet. Men ging gelijk over tot een harde aanpak - terwijl men gewoon de kampen een tijdlang had moeten laten voor wat het is.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:44:57 #261
132191 -jos-
Money=Power
pi_130134995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:41 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ze dat woord gebruiken. Maar ze delen wel dezelfde islamitische stroming: je mag niet demonstreren tegen de leider der gelovigen (Mubarak/Sisi/Al Saud). Doe je dit wel, dan is het je eigen schuld dat je uitgeroeid wordt.
Niet alle Islamitische stromingen zijn gelijk.

En in de post die ik quote staat dit:
"The Egyptian political party condemned the police brutality on Thursday, calling for the resignation of the interim government. Nour says another administration must take responsibility to maintain unity and the sanctity of people in Egypt."

Dit is wel afkomstig van een woordvoerder van de partij.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:45:44 #262
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130135018
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat geloof ik domweg niet. Men ging gelijk over tot een harde aanpak - terwijl men gewoon de kampen een tijdlang had moeten laten voor wat het is.
Was ook niet serieus. Ik denk dat het gewoon meer zo iets is van: jullie schieten op ons? Dan schieten wij op jullie. Als er met geweren op je geschoten wordt en je gaat met rubberkogels terugschieten verlies je het altijd. Dit zijn natuurlijk wel incidenten dat zoiets gebeurd.
Say what?
pi_130135035
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk dat ze terrein gaan winnen omdat democratische middelen kennelijk niet werken voor Islamisten. Dat is in Algerije ook gebeurd.
Exact. En ik heb al eerder gezegd: Er zal vast een periode van relatieve rust komen, maar tussendoor zullen ze echt wel aanslagen gaan plegen op overheidsgebouwen of wat dan ook. De organisatie gaan gewoon ondergronds. Algerije heeft zich er nu uit weten te vechten, maar dat komt dan ook omdat het fors heeft ingezet op investeringen om de bevolking tevreden te houden, zodat ze niet in de handen van de Islamisten lopen. Algerije heeft er ook het geld nu voor (aardgasbaten).
Allah Al Watan Al Malik
pi_130135048
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:42 schreef UpsideDown het volgende:
Onbevestigde bronnen op FB zeggen dat al-Qaeda gedreigd heeft om een nog groter bloedbad aan te richten op de aanhangers van al-Sisi dan het aantal doden van woensdag.

Aan Al-Qaeda gelieerde groeperingen hebben al 7 Egyptische soldaten gedood in Sina sinds woensdag.
-
pi_130135070
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom werkte de Marokkaanse aanpak dan wel, tijdens de protesten van 2011? Toen werden ook politiebureau's aangevallen. De aanpak vanaf het begin deugde gewoonweg niet, de tactiek destijds was om de protesten gewoon vrije doorgang te geven en geleidelijk en georganiseerd de meute aanpakken. Het leger kwam daar ook niet aan te pas.
Weet ik niet? Je hoort mij het leger/politie ook niet verdedigen, maar als er meutes verhaal gewapend verhaal gaan halen bij politiebueaus e.d. is het niet gek dat er geschoten wordt m.i.
Verder kan gezegd worden dat 't leger niet bepaald deescalerend te werk gaat. Het probleem is natuurlijk ook dat 't leger getraind is om te schieten en te vechten, niet om orde te handhaven.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:47:52 #266
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130135082
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:46 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Onbevestigde bronnen op FB zeggen dat al-Qaeda gedreigd heeft om een nog groter bloedbad aan te richten op de aanhangers van al-Sisi dan het aantal doden van woensdag.

Aan Al-Qaeda gelieerde groeperingen hebben al 7 Egyptische soldaten gedood in Sina sinds woensdag.
Het Egyptisch leger heeft daar tegenover honderden islamisten gedood in de Sinai. Dat speelt daar al jaren.
Say what?
pi_130135101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:44 schreef -jos- het volgende:

[..]

Niet alle Islamitische stromingen zijn gelijk.
De islamitische stroming van de Al-Nour partij is gelijk aan die man van de video.
-
pi_130135117
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:47 schreef Fides het volgende:

[..]

Weet ik niet? Je hoort mij het leger/politie ook niet verdedigen, maar als er meutes verhaal gewapend verhaal gaan halen bij politiebueaus e.d. is het niet gek dat er geschoten wordt m.i.
Verder kan gezegd worden dat 't leger niet bepaald deescalerend te werk gaat. Het probleem is natuurlijk ook dat 't leger getraind is om te schieten en te vechten, niet om orde te handhaven.
En dat is meteen het probleem. Er is meer legerinzet dan politie-inzet. Een groot deel van het slachtoffers is niet gestorven aan de slag van een knuppel of rubber kogel, maar door schoten van snipers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130135139
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:47 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het Egyptisch leger heeft daar tegenover honderden islamisten gedood in de Sinai. Dat speelt daar al jaren.
Dat speelt al jaren in Sina. Maar nu gaan ze ook in Cairo en andere Egyptische steden toeslaan.
-
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:50:05 #270
132191 -jos-
Money=Power
pi_130135145
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De islamitische stroming van de Al-Nour partij is gelijk aan die man van de video.
Dan nog betekent het niet dat het standpunt van die man ook het standpunt van de Al-Nour partij is. Een mening van een predikant van een religieuze stroming is heel wat anders dan het standpunt van een politieke partij.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  † In Memoriam † vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:50:22 #271
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130135154
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dat is meteen het probleem. Er is meer legerinzet dan politie-inzet. Een groot deel van het slachtoffers is niet gestorven aan de slag van een knuppel of rubber kogel, maar door schoten van snipers.
Dat weet je niet. Heb je ook maar van de media. En wat zei je daar ook alweer over?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_130135210
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:50 schreef -jos- het volgende:

[..]

Dan nog betekent het niet dat het standpunt van die man ook het standpunt van de Al-Nour partij is. Een mening van een predikant van een religieuze stroming is heel wat anders dan het standpunt van een politieke partij.
Al Nour wacht op een fatwa van het Witte Huis. Als sjeikh Obama Sisi laat vallen, dan zal Saoedi-Arabi en Al Nour volgen.
-
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:52:38 #273
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130135224
Trouwens voor die extremistische moslims moet je ook niet te bang voor zijn, het Franse leger heeft in Mali vorig jaar in een paar weken tijd duizenden omgelegd. Aan de Franse zijde waren maar enkele slachtoffers te betreuren. Dat toont maar weer aan dat een modern leger in principe suprieur is aan een stel gewapende gekken.
Say what?
pi_130135225
pi_130135253
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:52 schreef UpsideDown het volgende:
Trouwens voor die extremistische moslims moet je ook niet te bang voor zijn, het Franse leger heeft in Mali vorig jaar in een paar weken tijd duizenden omgelegd. Aan de Franse zijde waren maar enkele slachtoffers te betreuren. Dat toont maar weer aan dat een modern leger in principe suprieur is aan een stel gewapende gekken.
duizenden? Je bedoelt tientallen?
pi_130135256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Exact. En ik heb al eerder gezegd: Er zal vast een periode van relatieve rust komen, maar tussendoor zullen ze echt wel aanslagen gaan plegen op overheidsgebouwen of wat dan ook. De organisatie gaan gewoon ondergronds. Algerije heeft zich er nu uit weten te vechten, maar dat komt dan ook omdat het fors heeft ingezet op investeringen om de bevolking tevreden te houden, zodat ze niet in de handen van de Islamisten lopen. Algerije heeft er ook het geld nu voor (aardgasbaten).
Dat zal alleen kunnen als het leger de MB kan onderdrukken. Daarom denk ik dat de steun die de MB heeft (aantallen zijn nogal controversieel) zo belangrijk is. Een 10-20% valt wel te onderdrukken, maar 30-50% echt niet.

En daarom ben ik natuurlijk ook zo geinteresseerd in Nour. Als Nour de MB steunt (beide zijn ten slotte Islamisten) kan het leger dat echt niet onderdrukken. Maja, kennelijk zijn er verschillende smaakjes Islamisten, daar weet ik niet heel veel vanaf. Dus mss laat Nour de MB lekker kapot gaan.
pi_130135269
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:52 schreef UpsideDown het volgende:
De ene extremistische moslim is de andere niet. Denk aan de gang van zaken in Pakistan en/of Afghanistan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130135359
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zal alleen kunnen als het leger de MB kan onderdrukken. Daarom denk ik dat de steun die de MB heeft (aantallen zijn nogal controversieel) zo belangrijk is. Een 10-20% valt wel te onderdrukken, maar 30-50% echt niet.

En daarom ben ik natuurlijk ook zo geinteresseerd in Nour. Als Nour de MB steunt (beide zijn ten slotte Islamisten) kan het leger dat echt niet onderdrukken. Maja, kennelijk zijn er verschillende smaakjes Islamisten, daar weet ik niet heel veel vanaf. Dus mss laat Nour de MB lekker kapot gaan.
Islamisten zijn er in allerlei soorten inderdaad. In het Westen is het een soort van parapluterm geworden. Erdogan is in wezen ook een Islamist, doch is zijn politieke ideologie niet te vergelijken met die van het MB bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de PJD in Marokko - nu aan de macht - die zich openlijk heeft uitgesproken tegen Morsi. Het is n grote ondoorzichtige melange. Niet alleen voor de buitenstaander.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130135398
Ik hoop echt dat het ministerie van buitenlandse zaken een negatief reisadvies geeft.
Ik vlieg donderdag heen (El Gouna, vlak bij Hurghada), maar heb d'r niet echt veel zin in als je die beelden ziet.
pi_130135427
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:57 schreef So_Surreal het volgende:
Ik hoop echt dat het ministerie van buitenlandse zaken een negatief reisadvies geeft.
Ik vlieg donderdag heen (El Gouna, vlak bij Hurghada), maar heb d'r niet echt veel zin in als je die beelden ziet.
Ik las net ergens dat reizen nu gratis om te boeken zijn. Ik zoek het even op.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:00:38 #281
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130135490
quote:
Zie het als avontuur Indiana Jones style.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_130135492
Nee, toch niet:

http://www.nd.nl/artikele(...)nder-kosten-omboeken

Even afwachten dus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_130135677

Allah Al Watan Al Malik
pi_130135710
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Islamisten zijn er in allerlei soorten inderdaad. In het Westen is het een soort van parapluterm geworden. Erdogan is in wezen ook een Islamist, doch is zijn politieke ideologie niet te vergelijken met die van het MB bijvoorbeeld. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de PJD in Marokko - nu aan de macht - die zich openlijk heeft uitgesproken tegen Morsi. Het is n grote ondoorzichtige melange. Niet alleen voor de buitenstaander.
ja precies zo is er dan ook een verschil tussen evengelisten en katholieken terwijl het alletwee Christenen zijn.
pi_130135726
quote:
Dan ga je toch niet?
pi_130135805
Er zijn drie soorten salafisten te onderscheiden in Egypte: Al Nour partij - Moslimbroederschap - al-Qaeda.

- Al Nour partij is loyaal aan de leider der gelovigen Mubarak/Sisi/Assad, werken mee met de veiligheidsdiensten om moslims die in opstand (willen) komen aan te geven. Daarnaast preken zij haat tegen ongelovigen en hanteren ze een bottom-up strategie: de moslims aan de onderkant onderwijzen en zo verandering teweeg brengen. Ze doen niet mee met de ongelovige democratie en de politiek. Maar in Egypte blijkbaar toch wel (om de Moslimbroederschap dwars te zitten), nadat ze eerst gingen preken om vooral niet te demonstreren tegen de leider der gelovigen Mubarak.

- Moslimbroederschap: ze hebben geweld afgezworen in Egypte, demonstreren tegen Mubarak was geen probleem volgens hun ideologie, meedoen met de democratie is ook geen probleem, via de democratie aan de macht komen en de samenleving rustig bij beetje islamiseren.

- Al-Qaeda: Mubarak is een ongelovige hond. Sisi is een ongelovige hond. Geweld tegen ongelovige honden is geen probleem volgens hun ideologie. Eenieder die tegen het vestigen van een islamitische staat en sharia is, is een ongelovige hond. Soldaten en agenten die Sisi dienen zijn apostaten en legitieme doelwitten (daarom hebben ze ook 7 Egyptische soldaten gedood in Sina de afgelopen 48 uur). Democratie is ongeloof. Khilafah is hun doel. Spanje is islamitisch. Maar eerst Marokko veroveren.

Al-Nour-typjes zijn randdebielen en vormen geen gevaar volgens terrorisme-experts. Moslimbroederschap zou je volgens terrorisme-experts de ruimte moeten geven om mee te doen met de democratie. Terrorisme-experts zien dan ook donkere wolken verschijnen sinds de Moslimbroederschap op de straten van Cairo zijn afgeslacht omdat ze vrezen dat ze de democratie gaan verwerpen en richting al-Qaeda-ideologie afglijden.
-
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:12:08 #287
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130135845
ashatenbroeke twitterde op donderdag 15-08-2013 om 20:10:00 Typische Nederlanders op het NOS-journaal: liever op vakantie naar een land dat op voet van burgeroorlog staat dan 'je geld kwijt zijn' :) reageer retweet
:'), sommige mensen werken twee jaar voor zo'n vakantie.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:12:43 #288
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_130135867
Toch wordt erop gewezen dat er vandaag niet alleen morsi suporters de straat opgaan .
There is only one religion
pi_130135950
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:12 schreef Dance99Vv het volgende:
Toch wordt erop gewezen dat er vandaag niet alleen morsi suporters de straat opgaan .
Klopt. Dat blijkt hieruit:

Allah Al Watan Al Malik
pi_130135975
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, toch niet:

http://www.nd.nl/artikele(...)nder-kosten-omboeken

Even afwachten dus.
Ik had wel het ministerie van buitenlandse zaken gebeld.
Zij vertelde dat ze bij het BuZa geen negatief reisadvies hebben, dan ze alleen reizen afraden.

Ze zeiden dat er een nieuwe update was, dat vakanties die niet nodig zijn, ook die aan de kust, worden afgeraden.
Daarmee moet je naar je reisbureau kunnen gaan en moet je reis kosteloos vergoed worden, of omgeboekt.

Net het reisbureau gebeld, bij hen was dit nog niet bekend.
pi_130136006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:08 schreef Fides het volgende:

[..]

Dan ga je toch niet?
Gaan we ook niet, maar het zou fijn zijn als we ons geld terug krijgen.
En anders maar niet.
pi_130136106
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:11 schreef Charismatisch het volgende:
Er zijn drie soorten salafisten te onderscheiden in Egypte: Al Nour partij - Moslimbroederschap - al-Qaeda.

- Al Nour partij is loyaal aan de leider der gelovigen Mubarak/Sisi/Assad, werken mee met de veiligheidsdiensten om moslims die in opstand (willen) komen aan te geven. Daarnaast preken zij haat tegen ongelovigen en hanteren ze een bottom-up strategie: de moslims aan de onderkant onderwijzen en zo verandering teweeg brengen. Ze doen niet mee met de ongelovige democratie en de politiek. Maar in Egypte blijkbaar toch wel (om de Moslimbroederschap dwars te zitten), nadat ze eerst gingen preken om vooral niet te demonstreren tegen de leider der gelovigen Mubarak.

- Moslimbroederschap: ze hebben geweld afgezworen in Egypte, demonstreren tegen Mubarak was geen probleem volgens hun ideologie, meedoen met de democratie is ook geen probleem, via de democratie aan de macht komen en de samenleving rustig bij beetje islamiseren.

- Al-Qaeda: Mubarak is een ongelovige hond. Sisi is een ongelovige hond. Geweld tegen ongelovige honden is geen probleem volgens hun ideologie. Eenieder die tegen het vestigen van een islamitische staat en sharia is, is een ongelovige hond. Soldaten en agenten die Sisi dienen zijn apostaten en legitieme doelwitten (daarom hebben ze ook 7 Egyptische soldaten gedood in Sina de afgelopen 48 uur). Democratie is ongeloof. Khilafah is hun doel. Spanje is islamitisch. Maar eerst Marokko veroveren.

Al-Nour-typjes zijn randdebielen en vormen geen gevaar volgens terrorisme-experts. Moslimbroederschap zou je volgens terrorisme-experts de ruimte moeten geven om mee te doen met de democratie. Terrorisme-experts zien dan ook donkere wolken verschijnen sinds de Moslimbroederschap op de straten van Cairo zijn afgeslacht omdat ze vrezen dat ze de democratie gaan verwerpen en richting al-Qaeda-ideologie afglijden.
Kijk, dat is nog eens nuttig. Thanks :).
pi_130136214
quote:
Als dit laatste zo is, dan is het frappant dat Al-Qaeda eigenlijk nimmer vaste grond heeft gehad in Marokko. Hun doel is eerder om het Midden-Oosten onder controle te krijgen me dunkt. Het is raar om volledig aan de westkant te beginnen. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je dat laatste vandaan hebt :).
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:24:26 #294
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_130136272
BREAKING: At least 41 killed in #Cairo's #Ramses Square in the latest clashes. More soon...
pi_130136354
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:16 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik had wel het ministerie van buitenlandse zaken gebeld.
Zij vertelde dat ze bij het BuZa geen negatief reisadvies hebben, dan ze alleen reizen afraden.

Ze zeiden dat er een nieuwe update was, dat vakanties die niet nodig zijn, ook die aan de kust, worden afgeraden.
Daarmee moet je naar je reisbureau kunnen gaan en moet je reis kosteloos vergoed worden, of omgeboekt.

Net het reisbureau gebeld, bij hen was dit nog niet bekend.
Nope is nog niets aangepast.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/egypte

In Hurghada is het in iedergeval rustig wat ik tot nu toe heb gehoord van mijn egyptische vrienden en duikschool, orange cafe etc.
pi_130136388
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:27 schreef The-Dutch-Priest het volgende:

[..]

Nope is nog niets aangepast.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/egypte

In Hurghada is het in iedergeval rustig wat ik tot nu toe heb gehoord van mijn egyptische vrienden en duikschool, orange cafe etc.
En die relletjes gisteren dan waar 2 doden gevallen zijn ?
Ik denk dat NL Duitsland wel gaan volgen eigenlijk.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:28:41 #298
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_130136417
Report on #Egyptian state radio says military helicopters are shooting st "armed people in Ramses Square" #cairo #goodgod
Retweeted by AJELive
pi_130136515
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als dit laatste zo is, dan is het frappant dat Al-Qaeda eigenlijk nimmer vaste grond heeft gehad in Marokko. Hun doel is eerder om het Midden-Oosten onder controle te krijgen me dunkt. Het is raar om volledig aan de westkant te beginnen. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je dat laatste vandaan hebt :).
Je hebt gelijk wat betreft het feit dat ze in het Midden-Oosten beginnen, Levant (Syri/Libanon/etc), Irak, Hedjaz (Arabisch schiereiland), Kinana (Egypte).

Maar Marokko (Maghreb) staat samen met Spanje (Andalus) op de Kalifaat-mappen die ze verspreiden. Voorlopig hebben je alleen AQIM die actief zijn in Noord-Afrika.

Ze gaan natuurlijk eerst voor zwakke failed states zoals Mali, alwaar ze een basis vestigen om op te kunnen rukken richting sterkere staten zoals Marokko.

Ik heb niet gezegd dat ze in Marokko beginnen, maar had Marokko genoemd als springplank voor Spanje :P
-
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:36:31 #300
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130136675
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:27 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

En die relletjes gisteren dan waar 2 doden gevallen zijn ?
Ik denk dat NL Duitsland wel gaan volgen eigenlijk.
Natuurlijk. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')