SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14-08-2013
Aftermath pro-Morsi kamp
03-07-2013:
Helikopter beelden anti-Morsi demonstraties van 30 juni 2013
Interim president Adly Mansour
Generaal Al Sisi
24-06-2012:
Het moment waarop demonstranten te horen krijgen dat Morsi de presidentsverkiezingen van 2012 heeft gewonnen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Drifter__ op 15-08-2013 12:16:47 ]
http://edition.cnn.com/20(...)-protests/index.htmlquote:At least 211 people were killed, according to the health ministry, state TV reported Wednesday night. Interim Interior Minister Gen. Mohammed Ibrahim said that 43 police officers had died in the violence.
Wie?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:30 schreef qwerty-nl het volgende:
Hoe komt men aan 2200 doden en meer dan 10000 gewonden?
NOSquote:Britse cameraman gedood in Egypte
Toegevoegd: woensdag 14 aug 2013, 15:36
Update: woensdag 14 aug 2013, 17:54
In Egypte is een cameraman van de Britse zender Sky News gedood. Mick Deane werd doodgeschoten toen hij verslag deed van de onrust in Caro. De rest van de Sky-journalisten is ongedeerd.
Of Deane is geraakt door een kogel van de oproerpolitie of van een demonstrant is nog onduidelijk. De Britse premier Cameron twitterde dat hij bedroefd is over de dood van de cameraman.
"Moedig als een leeuw"
Deane was volgens zijn collega's in Egypte "moedig als een leeuw, met het hart op de juiste plaats". Hij werkte 15 jaar voor Sky News, waarvan de laatste jaren in Jeruzalem. Het was volgens Sky een van de beste cameramensen van de omroep.
De nieuwe onrust ontstond vanochtend toen de politie een einde wilde maken aan twee demonstraties van aanhangers van de verdreven president Morsi.
NOSquote:"Morsi-aanhangers verrasten politie"
Toegevoegd: woensdag 14 aug 2013, 22:02
Update: woensdag 14 aug 2013, 22:18
Egyptische regeringstroepen zijn bij het ontruimen van protestkampen vanochtend totaal onverwachts beschoten door aanhangers van de afgezette president Morsi. Dat heeft de Egyptische minister van Binnenlandse Zaken Ibrahim op tv gezegd.
Volgens Ibrahim werden de agenten en militairen bestookt met zware wapens. Ook werden politiebureaus aangevallen. In totaal kwamen 43 agenten om het leven.
Persconferentie premier Beblawi
Ook interim-premier Beblawi gaf vanavond een persconferentie. Daarin zei hij dat de situatie dusdanig was gescaleerd, dat er actie moest worden ondernomen.
Beblawi zei ook dat het een moeilijk besluit was om de kampen met Morsi-aanhangers op te breken. Hij zei verder dat de noodtoestand van kracht blijft totdat de orde in het land is hersteld. Eerder zei interim-president Mansouri nog dat de noodtoestand een maand van kracht zou zijn.
Bij gevechten tussen aanhangers van de afgezette president Morsi en de oproerpolitie en het leger kwamen vandaag zeker 149 mensen om het leven. De Moslimbroederschap spreekt van meer dan 2000 doden.
NOSquote:Officile dodental Egypte gestegen
Toegevoegd: woensdag 14 aug 2013, 22:38
Update: woensdag 14 aug 2013, 22:49
Bij de gevechten in Egypte tussen regeringstroepen en aanhangers van de afgezette president Morsi zijn volgens officile cijfers van de regering zeker 278 mensen om het leven gekomen. Onder hen zijn 235 burgers, heeft het ministerie van Volksgezondheid bekendgemaakt.
Regeringsbronnen hadden het tot het einde van de middag over 149 doden, maar de Moslimbroederschap meldde toen al dat er meer dan 2000 mensen om het leven zijn gekomen. In een VN verklaring werd gesproken van honderden doden.
Bloedbad
De onlusten in Egypte begonnen vanochtend toen ordetroepen twee protestkampen van aanhangers van de afgezette president Morsi binnenvielen. Volgens het Egyptische ministerie van Binnenlandse Zaken openden Morsi-aanhangers het vuur op de regeringstroepen. De Moslimbroederschap spreekt die berichten tegen.
De rest van de dag werd in het hele land gevochten. Dat was voor vice-president ElBaradei aanleiding om zijn ontslag in te dienen. Hij wil daarmee afstand nemen van het bloedbad dat vandaag door het leger is aangericht.
Buitensporig geweld
De Moslimbroederschap beschuldigt regeringstroepen van buitensporig geweld. Er is onder meer geschoten, traangas ingezet en er zouden tenten van Morsi-aanhangers in brand zijn gestoken.
De interim-regering kondigde vanmiddag de noodtoestand af. Ook geldt in Egypte een uitgaansverbod van 19.00 uur tot 06.00 uur.
quote:Sander van Hoorn: avondklok Egypte massaal geschonden
Het Egyptische leger wil definitief een einde maken aan de protesten van aanhangers van ex-president Morsi. De noodtoestand geldt en er is een avondklok ingesteld. Aan correspondent Sander van Hoorn de vraag of men in de Egyptische steden gehoor geeft aan het uitgaansverbod.
Video
quote:Kerry: uitgaansverbod Egypte zo snel mogelijk opheffen
Het geweld in Egypte wordt overal in de wereld sterk veroordeeld. De Amerikaanse minister Kerry heeft in een extra ingelaste verklaring de Egyptische leiders dringend verzocht het geweld onmiddellijk te stoppen. Hij verzoekt hen het uitgaansverbod zo snel mogelijk op te heffen.
Video
Dat levert nou zoveel doden opquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:05 schreef Kirov het volgende:
snoeihard neerslaan die ''demonstraties''
Kerry valt ook totaal niet serieus meer te nemen, met zijn opmerking dat de acties van het leger ' de democratie hebben hersteld'quote:
Idd, net zo serieus als die pogingen om Israel en de Palestijnen even te verenigen tot goede buren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kerry valt ook totaal niet serieus meer te nemen, met zijn opmerking dat de acties van het leger ' de democratie hebben hersteld'
Ik snap niet dat de titel 'Avondklok Egypte massaal geschonden' luidt terwijl die Sander juist zegt dat ongeveer iedereen binnen is.quote:
Kopten worden ook afgeslacht.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:26 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar als burgers elkaar de hersens in gaan slaan lijkt me dat niet onrealistisch.
Ik vraag me af hoe de situatie nu is, of er nog mensen op de been zijn, of er nog gevochten wordt etc.
Ja, zo zit ik er ook een beetje naar te kijken. Normaliter zou ik het leger zonder meer veroordelen, maar als twee zulke onfrisse groepen elkaar naar het leven staan is het extreem moeilijk om partij te kiezen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:19 schreef Poolbal het volgende:
Dat leger is nog wel de grootste crimineel daar in Egypte. Daarna het Mosselbroederschap en daarna zijn er nog de gewone mensen die samen gewoon een samenleving willen hebben.
Is Marokko niet bijna net zover van Egypte als Nederland? Waarom zou je veel waarde hechten aan claims uit Marokko?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:48 schreef qwerty-nl het volgende:
Ik ken iemand in Marokko en die zegt dat er nu 2600 doden zijn. Heb gevraagd naar een bron maar diegene is op dit moment onbereikbaar.
Verder spreek ik ook iemand uit egypte die in tanta woont en twee dagen geleden vroeg ik hoe het nou zit met de onrust en demonstraties en diegene zei dat het vooruitzicht rooskleuriger is/rust wedergekeerd. Toen ik vroeg hoe het nou zit met de doden (niet van vandaag) was diegene letterlijk verbaasd.
Ik weet echt niet wat ik daaruit kan opmaken
Dat 2000+doden kwam van een bron bij Aljazeera. Bullshit natuurlijk, AJ stelde het aantal doden daarna bij naar ongv 300.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:48 schreef qwerty-nl het volgende:
Ik ken iemand in Marokko en die zegt dat er nu 2600 doden zijn. Heb gevraagd naar een bron maar diegene is op dit moment onbereikbaar.
Verder spreek ik ook iemand uit egypte die in tanta woont en twee dagen geleden vroeg ik hoe het nou zit met de onrust en demonstraties en diegene zei dat het vooruitzicht rooskleuriger is/rust wedergekeerd. Toen ik vroeg hoe het nou zit met de doden (niet van vandaag) was diegene letterlijk verbaasd.
Ik weet echt niet wat ik daaruit kan opmaken
Tenten en overig spul van de pro-Morsi kampen die in de fik staan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand meer info over de beelden waarin je ontzettend veel spul ziet branden tussen grote flats? Zag er echt vaag uit...
Momenteel is het rustig hoor. Vrijwel geen berichten meer over ongeregeldheden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:26 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar als burgers elkaar de hersens in gaan slaan lijkt me dat niet onrealistisch.
Ik vraag me af hoe de situatie nu is, of er nog mensen op de been zijn, of er nog gevochten wordt etc.
Pro-Morsi's lijken weer 2 nieuwe plekjes te hebben ingenomen. Ter hoogte van de Mostafa Mahmoud moskee in Giza en de Makram Ebeid moskee in Nasr City. Alleen de berichtgeving hierover is erg vaag.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:42 schreef sonnyspek het volgende:
Zou het morgen doorgaan of was dit het nu het leger de sit-ins hebben doorbroken?
Het is opvallend rustig ja, wtf eerste keer dat men gehoor geeft aan de avondklok....quote:Op donderdag 15 augustus 2013 02:30 schreef rakotto het volgende:
Er is geen hond op straat nu in Alexandrie. Het is vrij rustig.
In Ismailia hadden de broeders de bedoeinen gebruikt om te vechten.
quote:'Nederlandse toeristen durven niet meer naar Egypte'
Nederlandse toeristen durven niet meer naar Egypte nu daar woensdag de noodtoestand is uitgeroepen. Volgens De Telegraaf is er paniek uitgebroken onder de duizenden Nederlanders die de komende weken naar Egypte op vakantie zouden gaan. .
Buitenlandse Zaken heeft het negatieve reisadvies woensdagavond aangescherpt. 'Badplaatsen aan de Rode Zee worden nog niet ontraden, maar men moet extra waakzaam zijn, demonstraties mijden en aanwijzingen van de autoriteiten opvolgen.' Aangeraden wordt in de hotels te blijven.
Hoe kom je er bij dat de moslimbroeders terroristen zijn?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Loekie1 het volgende:
De enige mogelijkheid is de moslimbroeders weer in de fles te krijgen. Dan kun je een enigszins stabiel Egypte krijgen. Als de moslimbroeders aan de macht blijven krijg je een soort Irak met dagelijks aanslagen. De moslimbroeders zijn verwant aan de soennieten die in Irak ook dood en verderf zaaien. Dan kun je het wel schudden met het toerisme ook. Terroristen en democratie gaat nu eenmaal niet samen.
Lees Wikepedia er maar op na.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de moslimbroeders terroristen zijn?
Echt Loekie1, hou je 'wijsheden' toch gewoon voor je.
Ja, en het leger is democratisch aan de macht gekomen en gaat zeer democratisch met de burgers om.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Lees Wikepedia er maar op na.
Met moslimsbroeders aan de macht wordt de democratie afgeschaft, zoals we het afgelopen jaar zagen.
En ik denk dat jij wikipedia zelf even goed moet doorlezen, wikipedia meldt helemaal niet dat de moslimbroeders een terroristische organisatie zijn:quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:03 schreef Loekie1 het volgende:
Als je het nieuws een beetje bijhoudt, weet je het ook.
Daar staat helemaal niet dat de MB of Mursi de democratie had afgeschaft. Volgens mij snap je helemaal niet wat er staat en roep je maar wat.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:03 schreef Loekie1 het volgende:
Als je het nieuws een beetje bijhoudt, weet je het ook.
Maar hier heb je er een:
http://www.prod.pvda.asp4(...)1/Decreet+Morsi.html
en ze zijn ook verwant aan de soennieten in marokko en in turkije en in bosnie en in kazakhstan en in pakistan en in bangladeshquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:20 schreef Loekie1 het volgende:
De enige mogelijkheid is de moslimbroeders weer in de fles te krijgen. Dan kun je een enigszins stabiel Egypte krijgen. Als de moslimbroeders aan de macht blijven krijg je een soort Irak met dagelijks aanslagen. De moslimbroeders zijn verwant aan de soennieten die in Irak ook dood en verderf zaaien. Dan kun je het wel schudden met het toerisme ook. Terroristen en democratie gaat nu eenmaal niet samen.
Het grootste misverstand over democratie: er is democratie als er verkiezingen zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en het leger is democratisch aan de macht gekomen en gaat zeer democratisch met de burgers om.![]()
Verder is mij niks bekend dat de moslimbroeders de democratie hadden afgeschaft in Egypte, er waren voorlopig gewoon nog geen verkiezingen. Heb je een bron?
Allemaal zaken die onder het leger ook niet mogen. Wat is je punt? Ze zijn nu slechter af dan ooit.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:14 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Het grootste misverstand over democratie: er is democratie als er verkiezingen zijn.
Democratie is alleen een democratie als je ook democratische rechten hebt: vrije meningsuiting, rechts om een politieke partij op te richten, te demonstreren. Er moet een grondwet zijn en vrije media en een scheiding der machten. En nog meer.
En dat werd door het Mosselbroederschap allemaal afgebroken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |