quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:24 schreef debeterebob het volgende:
Ben een beetje aan de female vocalistsIk denk dat Ranja trots op me is
O.a. Eleanor, Austra, Tori Amos, Sara Bareilles, Charli XCX, Veronica Falls, Waxahatchee, CocoRosie en Feist
Ik miste jou al een beetje in de Daryll-ann adoratie in het topicquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:34 schreef methodmich het volgende:
Van hun twee klassiekers, Weeps en Happy Traum. Horen in mijn optiek bij de beste platen van Nederlandse bodem ooit.
Net als deze:
Maar dat is allemaal volstrekt arbitrair.
Zal wel een soort koningslied worden als de vaderlandse muziekscene er zich aan gaat wagenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:06 schreef Norrage het volgende:
Opposites, Mr Mississippie en Kensington gaan Nevermind coveren, nu! Op de livestream van 3voor12
Ik ben ook wel benieuwd hoor.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:09 schreef Norrage het volgende:
En Moss, DeWolff en Elle Bandita doen ook mee. En het is best leuk!
Ze zijn nu al bezig he. Het is nú, live op de stream.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoor.
Een van de betere Nirvana covers:
Ik dacht dat ze een album gingen makenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ze zijn nu al bezig he. Het is nú, live op de stream.
http://www.3voor12.nl
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze een album gingen makenSlecht lezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Zou toch ook best kunnen? Geen idee hoe populair ze hier zijn. Ik weet wel dat een aantal users die we hier al een paar jaar niet meer zien, destijds wel fan waren. Dus het kan goed dat het is omgeslagen en er nu meer mensen zijn die D-A niet kunnen waarderen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik miste jou al een beetje in de Daryll-ann adoratie in het topicNU leek het alsof er echt meer mensen de band niet leuk vinden dan andersom
Kendrick Lamar en JVT zou ik met mijn Hip-Hop achtergrond vet moeten vinden, maar zou ze niet bezocht hebben op Lowlands denk ik. JVT zou ik zelfs professioneel vermeden hebben, heb een gigantische hekel aan ze.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:42 schreef Norrage het volgende:
Kennelijk heeft 3voor12 zoveel shit over zich heen gekregen met hun 10 voor Portishead en hun 3 voor geliefde bandjes etc recensies met BKS, dat ze er voor gekozen hebben in het Lowlands verslag geen rapportcijfers meer te gevenjammer. Die cijfers vond ik altijd wel cool
Maar goed. Highlights dag 1 zijn kennelijk Kendrick Lamar (klinkt geniaal als ik dat zo zie op de videos), Tame Impala en toch de Jeugd. Dat de Formule is echt een geniale festival-anthem, nu al
Hier is hij dat ook, maar dan niet met terugwerkende kracht. Heb je uit dat jaar het album van iamamiwhoami geluisterd? Dat deed mij denken aan wat ik nog van The Knife en Fever Ray herinner (al jaren niet gehoord), en ik meen dat jij daar lyrisch over was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef DO2 het volgende:
Attack On Memory van Cloud Nothings is hier met terugwerkende kracht het album van 2012 geworden. Klassieker.
Zo. Ik heb het gezegd.
Al die reacties eronderquote:
Ooeh ik keek direct op 3voor12, en niet op youtube dus heb die reacties gelukkig niet gezien. Maar wat een geweldig stuk muziek was dat (al vond ik na 30 minuten ook wel weer genoeg).. Heel veel hulde voor Lowlands dat ze dit soort dingen ook plaatsenquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:37 schreef tim. het volgende:
[..]
Hier is hij dat ook, maar dan niet met terugwerkende kracht. Heb je uit dat jaar het album van iamamiwhoami geluisterd? Dat deed mij denken aan wat ik nog van The Knife en Fever Ray herinner (al jaren niet gehoord), en ik meen dat jij daar lyrisch over was.
[..]
Al die reacties eronder. Het leukst vond ik Jacky de Graaf: "kijk ze genieten mongolen" en "dit is geen muziek meer dit is schadelijk voor je oren".
Ik heb hem nog niet gehoord, maar die vorige was heel mooiquote:Op zondag 18 augustus 2013 17:19 schreef Maxerazzi het volgende:
De lovende kritieken voor de nieuwe plaat van Julia Holter zijn echt zwaar terecht. Die plaat doet in één klap mee bij mij bij de beste albums van dit jaar.![]()
Ik kan even niet luisteren, maar wat voor muziek is het? Albumart is tof, dan heb je bij mij al één van de tien punten binnen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:19 schreef Maxerazzi het volgende:
De lovende kritieken voor de nieuwe plaat van Julia Holter zijn echt zwaar terecht. Die plaat doet in één klap mee bij mij bij de beste albums van dit jaar.![]()
Julia Holter is artpop. Beetje electro-pop met klassieke invloeden, maar ook met tsja.....laten we het maar op artpop houden. Kan echt weinig bedenken wat er op lijkt....Julianna Barwick ofzo. Maar je moet het maar luisterenquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan even niet luisteren, maar wat voor muziek is het? Albumart is tof, dan heb je bij mij al één van de tien punten binnen.
Zal ik doen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Julia Holter is artpop. Beetje electro-pop met klassieke invloeden, maar ook met tsja.....laten we het maar op artpop houden. Kan echt weinig bedenken wat er op lijkt....Julianna Barwick ofzo. Maar je moet het maar luisteren
For the record; ik ben geen Haxan Cloak-fan.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:35 schreef Norrage het volgende:
Maar het is echt heel goed. Ik denk dat het héél erg aan jou en aan DO2 besteed isDit nummer daarboven lijkt zelfs wel een beetje op Haxan Cloak
Wees gerust, heeft er weinig tot niets mee te maken. Ik ga hier toch maar het immer onduidelijke label 'avant-garde' aan hangen. Holter is echt een klasse apart: ieder nummer is een klein universum.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
For the record; ik ben geen Haxan Cloak-fan.
Avant-garde is altijd zo'n rottermquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:57 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Wees gerust, heeft er weinig tot niets mee te maken. Ik ga hier toch maar het immer onduidelijke label 'avant-garde' aan hangen. Holter is echt een klasse apart: ieder nummer is een klein universum.
Ben ik het mee eens hoor. John Lennon zei altijd: 'Avant-garde is just French for bullshit'. Maar toch past 't soms wel. Ik vind bijvoorbeeld de laatste twee albums van Talk Talk en het solo-album van Mark Hollis vrijwel onmogelijk om te labelen, omdat de sound zo typisch en 'eigen' is. Vind ik bij Holter ook.quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Avant-garde is altijd zo'n rottermBijzonder vaak is het gewoon iets anders waarvoor een 'gewoon' genre blijkbaar te min is.
Oh ik dacht dat jij en DO2 bijna dezelfde smaak hebben. In ieder geval dezelfde manier van lyrisch zijn over muziek. Soms denk ik dat jullie broertjes zijnquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
For the record; ik ben geen Haxan Cloak-fan.
Godverdomme, Lowlands.quote:Je kunt tijdens de show van Nick Cave op de fiets door de Alpha, want druk is het bepaald niet. Lowlands heeft blijkbaar meer zin in een feestje, maar de show van Cave is absoluut headlinewaardig. Wel of geen publiek.
De sterkste nummers komen van de bejubelde laatste plaat. Een fenomenale uitvoering van Jubilee Street zorgt al voor kippenvel, maar Higgs Boson Blues is mogelijk nog beter.
De intense, geplaagde en ontroerende show is misschien niet bevorderend voor de feestvreugde, al is het beslist een van de absolute hoogtepunten. Nick Cave is de baas van Lowlands op deze laatste dag, ook al heeft lang niet iedereen dat gezien. (HG)
Ik was er ook niet naartoe gegaan hoor, maar das toch wel jammer ja. Je zou toch zeggen dat als zo'n band érgens een publiek vindt in Nederland.. gelukkig hebben ze de hmh wel volgekregenquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Van nu.nl:
[..]
Godverdomme, Lowlands.Vorig jaar was het bij Wilco ook al voor de helft leeg. Echt bizar.
Ik begin de organisatie van Lowlands helemaal te begrijpen. Met zo'n publiek heeft het absoluut geen zin om je best te doen op een programmering. Het mag al een godswonder heten dat ze de moeite hebben genomen om iemand als Steve Reich te boeken.
Teveel publiek dat gewoon niet komt voor de muziek, of maar voor 1 of 2 populaire bandjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Van nu.nl:
[..]
Godverdomme, Lowlands.Vorig jaar was het bij Wilco ook al voor de helft leeg. Echt bizar.
Ik begin de organisatie van Lowlands helemaal te begrijpen. Met zo'n publiek heeft het absoluut geen zin om je best te doen op een programmering. Het mag al een godswonder heten dat ze de moeite hebben genomen om iemand als Steve Reich te boeken.
Nee hoor, BKS was nog erg authentiek en sfeervol. Benieuwd hoe lang ze dat vol gaan houdenquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Teveel publiek dat gewoon niet komt voor de muziek, of maar voor 1 of 2 populaire bandjes.
Lowlands wordt langzaam het Pinkpop van de polder. Als je echt leuke sfeervolle festivals wilt zien, moet je helaas over de grens kijken.
Dat is een relatief onbekend festival, daar komen nog mensen voor de muziek.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:45 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nee hoor, BKS was nog erg authentiek en sfeervol. Benieuwd hoe lang ze dat vol gaan houden
Ik had misschien ook wel wat anders gekozen, maar dat is dan vooral omdat ik ze toch al in de HMH zal zien.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:43 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik was er ook niet naartoe gegaan hoor, maar das toch wel jammer ja. Je zou toch zeggen dat als zo'n band érgens een publiek vindt in Nederland.. gelukkig hebben ze de hmh wel volgekregen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |