SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn om te lezen! Ik denk dat het voor jezelf ook erg nuttig kan zijn om die processen te doorgronden, als je daar last van hebt dus. Ik heb er zelf enorm veel last van gehad en ging speciaal de deur uit voor lekkere dingen. Of ik bestelde iets, want liever lui dan moe.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Totaal geen veroordeling van mijn kant, maar gewoon benieuwd naar het 'waarom zoveel moeite doen'.
Daar is niks mis mee. Wel met de gedachte dat je dat in huis MOET hebben omdat kinderen. Alsof het een contractuele verplichting van het ouderschap is om je kind dagelijks snoep en koek te geven.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat is er mis met een zakje chips, een dropje of een koekje op zijn tijd?
Ik kan niet voor anderen spreken, maar wij hebben tegenwoordig juist altijd bier in de koelkast omdat we vaker mensen (met kinderen) over de vloer krijgen die bier drinken. Ik drink het nooit. M'n lief drinkt in de zomer soms wat. En dan staat het er weer een jaar tot we alles weg kunnen gooien.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:45 schreef Stormqueen het volgende:
Zou dat het lot zijn van de kindhebbende mensch? Ik heb dat nog nooit gehad
Wel dat het twee weken buiten in de felle zon heeft gestaan, dan drink ik het ook niet meer
Ah, gewoon geen bierliefhebbers, dat kan ookquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar wij hebben tegenwoordig juist altijd bier in de koelkast omdat we vaker mensen (met kinderen) over de vloer krijgen die bier drinken. Ik drink het nooit. M'n lief drinkt in de zomer soms wat. En dan staat het er weer een jaar tot we alles weg kunnen gooien.
Zul je dus weer net zien dat wij, die geen snoep of andere zoetigheden in huis hebben, kinderen met overgewicht hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee. Wel met de gedachte dat je dat in huis MOET hebben omdat kinderen. Alsof het een contractuele verplichting van het ouderschap is om je kind dagelijks snoep en koek te geven.
Waarom, hij zei toch joepie?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zul je dus weer net zien dat wij, die geen snoep of andere zoetigheden in huis hebben, kinderen met overgewicht hebben.![]()
Ivan, bijna vier, vroeg pas of hij een ijsje van het buurmeisje mocht. (Let wel: hij krijgt dagelijks gemiddeld drie ijsjes aangeboden van iemand in de buurt.) Ik zei nee, maar voegde eraan toe dat hij wel wat amandelen mocht of een appel. Hij: "Joepie!" Op dat moment voelde ik me pas echt een rotouder.
Ik vind dat kinderen wel moeten leren dat snoep en koek iets is dat ze soms kunnen eten, maar voor mij ligt de nadruk wel op soms. Het is gewoonweg niet gezond, niet voor de tanden, niet voor het gewicht, en er zitten geen belangrijke stoffen in. Dus hebben we soms iets van snoep in huis en krijgt ze daar soms iets van.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee. Wel met de gedachte dat je dat in huis MOET hebben omdat kinderen. Alsof het een contractuele verplichting van het ouderschap is om je kind dagelijks snoep en koek te geven.
Dat je dan amandelen of een appel ziet als het toppunt van lekker. Dan misgunnen je ouders je klaarblijkelijk wel heel wat.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom, hij zei toch joepie?ik vind het briljant!
Mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld altijd van die miniflesjes suikersap in huis voor de mini's van mijn schoonzus. Ten eerste arrogant duur, ten tweede voegt het niks toe. Het ergste is dat die kinderen gewoon water drinken thuis. Dus waarom haalt oma altijd die suikerzooiquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat kinderen wel moeten leren dat snoep en koek iets is dat ze soms kunnen eten, maar voor mij ligt de nadruk wel op soms. Het is gewoonweg niet gezond, niet voor de tanden, niet voor het gewicht, en er zitten geen belangrijke stoffen in. Dus hebben we soms iets van snoep in huis en krijgt ze daar soms iets van.
Maar het gaat ver, inderdaad, wat ouders hun kinderen geven. Ik was met S een keer om te wennen in haar toekomstige kleuterklas tijdens het fruitmoment: fruit was er veelal wel (waarschijnlijk omdat snoep en koek nog net niet worden verboden), maar daarnaast had het grootste deel van de kindjes een pakje wickie, fristie, sap, chocomel, whatever. En dan hebben ze nog zoiets voor bij de lunch. Ik vind dat er beste gezocht mag worden naar gezondere alternatieven.
Mja, dat is hier ook niet het probleem eigenlijk, gezien het feit dat ik de snoepjes die Isa eet sowieso niet lekker vind. En ik moet regelmatig oudgeworden chips/koekjes weggooien... Bij mij ligt het ook eigenlijk helemaal niet aan snoepen, meer aan lekker (en teveel) eten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind het wel een briljante opvoedingquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat je dan amandelen of een appel ziet als het toppunt van lekker. Dan misgunnen je ouders je klaarblijkelijk wel heel wat.
Ook niet helaas.. Wij hadden eerder van alles in huis wat je gewoon mocht pakken en toch ging al m'n zakgeld op aan rotzooi eten. En dan van het goedkoopste want dan had je meer...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:57 schreef Zeester het volgende:
Ik denk ook wel dat als je je kind volledig onthoudt van snoep/chips het uiteindelijk ook misgaat. Dat ze dat zo gauw ze zakgeld hebben gaan compenseren met zelfgekochte zooi.
Dat is ook leuk, twee keer per jaarquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:03 schreef Zeester het volgende:
Ik kan me nu al verheugen om met mijn toekomstige kind naar de McDonald's te gaan. Omdat ik weet hoe leuk ik dat vroeger vond (en vind) en hoe speciaal het was.
Maar ik besef me wel dat ik een ongezonde liefde voor de Mc heb hoor
Precies. Ik ging ook zo'n 2x per jaar met mijn ouders.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is ook leuk, twee keer per jaar
Maar dan is er toch ook niks mis mee als JIJ koekjes en snoepjes in huis hebt? Ik begrijp mensen niet die er niet af kunnen blijven, maar het wel in huis halen want het is voor de kinderen (en het vervolgens dus zelf opeten hè!).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:58 schreef Sjeen het volgende:
Mja, dat is hier ook niet het probleem eigenlijk, gezien het feit dat ik de snoepjes die Isa eet sowieso niet lekker vind. En ik moet regelmatig oudgeworden chips/koekjes weggooien... Bij mij ligt het ook eigenlijk helemaal niet aan snoepen, meer aan lekker (en teveel) eten.
Ik zie er overigens zelf dan weer niks in om een kind alleen maar rozijntjes en soepstengels te geven. Dat is prima als ze klein zijn, maar niet als ze negen zijnMaar ook dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ja, dat herken ik en dat vind ik dus ook zo fijn aan S. Ze zit nu in een periode waarin ze wat minder eet en proeft, maar doorgaans proeft ze bijna alles, kan echt genieten van lekker (en vaak gezond!) eten. Als er ergens chocolade of olijfjes op tafel staan, gaat ze voor de olijfjes! Als er spekjes staan, gaan die opquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Allebei m'n kinderen worden heel blij van lekker eten en dat maakt het ook leuker om er aandacht aan te besteden. Op dagen dat ik alleen met ze ben, gaan we bijvoorbeeld samen naar de Turkse supermarkt en kopen dan wat Turks brood (wit en dus niet bepaald de beste keuze) en wat kip. Dan gaan we het samen marineren, wachten ze geduldig tot het uit de oven komt en dan picknicken we samen buiten. Of we zoeken nootjes uit bij de notenboer. Ik denk dat dat elkaar ook versterkt, dat we er iets leuks en lekkers van maken, dat ik het zelf leuk en lekker vind, en dat dat voor hen dus iets vanzelfsprekends is geworden.
En intussen eten ze dus ook wel minder gezonde dingen. Gister gingen ze met hun vader naar de Febo voor een kroket (ja ja, rolpatronen). En dat is ook oké, als de balans er maar is. Ivan begrijpt inmiddels heel goed dat minder gezonde dingen voor soms zijn, en bij ons is dat dus ook echt soms en niet maar één keer op een dag of zo.
Ik heb zelf vooral een enorme weerzin tegen het idee dat een dropje of chips het summum van lekker eten en zondigen is. Er zijn toch wel lekkerdere dingen te bedenken, me dunkt. Daarom hoop ik vooral dat m'n kinderen avontuurlijke proevers worden en van veel dingen leren houden. Met mate.
Er ligt altijd zoveel nadruk op wat je je kinderen geeft en onthoudt. Ik denk dat veel belangrijker is wat je zelf doet, want dat is wat kinderen als vanzelfsprekend voorgeschoteld krijgen. Als je wil dat je kinderen gezond en met mate eten, dan moet je ermee beginnen dat zelf te doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:57 schreef Zeester het volgende:
Ik denk ook wel dat als je je kind volledig onthoudt van snoep/chips het uiteindelijk ook misgaat. Dat ze dat zo gauw ze zakgeld hebben gaan compenseren met zelfgekochte zooi.
Nou, dit, helemaal.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Er ligt altijd zoveel nadruk op wat je je kinderen geeft en onthoudt. Ik denk dat veel belangrijker is wat je zelf doet, want dat is wat kinderen als vanzelfsprekend voorgeschoteld krijgen. Als je wil dat je kinderen gezond en met mate eten, dan moet je ermee beginnen dat zelf te doen.
als ik heel eerlijk moet antwoorden: er is NIKS gezonds dat ik even lekker vind als ongezonde dingen. serieus.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het inderdaad zelf nooit gehad. Ik ben vooral dik geworden door gewoon teveel te eten, teveel lunch, teveel avondeten en na het stoppen met mijn sport (zwemmen) ook nog eens op dezelfde manier doorgaan. Mijn ouders kenden/kennen niet echt mate: er was altijd snoep beschikbaar en dat mocht ook altijd, altijd frisdrank, en altijd teveel avondeten wat dan op moest, want bewaren was geen optie, maar weggooien ook niet. Dat was voor mij gewoon en dat heb ik nog best lang volgehouden, ook toen ik op mezelf woonde; ik ben dan wel gezonder gaan koken (minder vet en dergelijken), maar qua hoeveelheden was het nog steeds schandalig teveel, en ook weggooien was geen optie.
Echt ontzettend snoepen of snaaien heb ik dan ook nooit gedaan, laat staan dat ik er speciaal de deur voor uit ging; dat kwam niet eens in me op en nog steeds niet: wat we niet hebben, hebben we niet. En als ik écht écht écht een keer wat wil, dan is er wel wat in huis om bijvoorbeeld een cake te bakken, of een (volkoren)brood wat dan met camembert ofzo weggesnoept kan worden, of een gekookt eitje ofzo, of knackebrod met pindakaasmaar dat gebeurt eens in de 2 á 3 maanden ofzo? En dan gaat nog steeds de rest van die cake de dag erna mee naar Mr.Mo's werk of de hardloopclub ofzo.
Mijn zelfbeheersing is dan ook echt prima op orde, zeker tegenwoordig, nu we ook gewoon normale hoeveelheden eten als hoofdmaaltijden, maar dat zie ik eigenlijk niet als 'beheersing', want er valt niet zoveel te beheersen.. dus vandaar dat ik het me niet zo goed voor kan/kon stellen dat je niet kunt denken 'oh, ik heb 't niet in huis.. laat maar'.
En waarom, kwak, dan per se iets 'ongezonds'? Waarom niet iets 'lekkers' en dan iets lekkers kopen dat ook gezond is? Dat je trek hebt in iets LEKKERS is zó logisch, maar waarom dan iets ongezonds?
zo snaait Isa de aalbessenstruik leeg en kan ze niet wachten tot de bramen rijp zijn. Dat zit wel goedquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik en dat vind ik dus ook zo fijn aan S. Ze zit nu in een periode waarin ze wat minder eet en proeft, maar doorgaans proeft ze bijna alles, kan echt genieten van lekker (en vaak gezond!) eten. Als er ergens chocolade of olijfjes op tafel staan, gaat ze voor de olijfjes! Als er spekjes staan, gaan die op
Vorige week had ik bramen voor haar gekocht. Toen ik vroeg of ik wat bramen voor haar zou wassen, riep ze enthousiast "Ja lekker!". Ik hoop dat ze dat vasthoudt: dat niet alleen ongezonde dingen lekker zijn, maar ook gezonde.
Wij zijn ook wel eens bij de Mac geweest, hoor. Ik denk dat we er drie keer per jaar komen, dat is best veel misschien zelfs, maar goed. Ze vindt de kipnuggets lekker, houdt niet van frietjes, maar wil wel graag zelf een softijsje bestellen als toetje
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
Naja MoBlo, ik denk dat jij eerder de vreemde eend in de bijt bent hier. GEezien de reactiesOngezond kan ook verdomd lekker zijn namelijk. Vind ik.
Ja, dan wordt 't lastig ja...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als ik heel eerlijk moet antwoorden: er is NIKS gezonds dat ik even lekker vind als ongezonde dingen. serieus.
Heerlijk tochquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
zo snaait Isa de aalbessenstruik leeg en kan ze niet wachten tot de bramen rijp zijn. Dat zit wel goed
Deze Isa snaaide ook altijd de aalbessenstruik leeg hoor en ik ben toch ook flink dik gewordenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Sjeen het volgende:
zo snaait Isa de aalbessenstruik leeg en kan ze niet wachten tot de bramen rijp zijn. Dat zit wel goed
Ik moet nuanceren: als ik paprika of lekkere verse komkommer eet, of nootjes, of crackers met pindakaas dan kan ik dat ook echt heel lekker vinden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, dan wordt 't lastig ja...
Als je er geen behoefte aan hebt en je gaat er niet extra veel door eten omdat je tijdens de maaltijden berehonger hebt of vlak voor het eten dan maar wat koekjes naar binnen stopt is een T niet echt noodzakelijk oid.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:20 schreef eleusis het volgende:
Discussiepunt vanochtend: is een T goed om te nemen ook als je hier nooit behoefte aan hebt? Me vriendin opperde dit, maar ik kan het niet gleuuuven.
Of als je een dip in je humeur krijgt door een gedaalde suikerspiegel, dan is een T misschien ook wel handigquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je er geen behoefte aan hebt en je gaat er niet extra veel door eten omdat je tijdens de maaltijden berehonger hebt of vlak voor het eten dan maar wat koekjes naar binnen stopt is een T niet echt noodzakelijk oid.
ik was eind middelbare school 83 kilo. dat is te zwaar, obees zelfs, maar wat zou het fijn geweest zijn als ik dat gewicht had behoudenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie daar wel wat herkenbaars in, kwak, vooral het gevaar van jezelf zien als 'het dikke kind'. Daar ga je je op den duur ook naar gedragen. Als ik achteraf de foto's bekijk, werd ik in mijn puberteit steeds slanker. Het was alsof alles gewoon meer in proportie kwam, en ik fietste in die tijd ook veel. Ik at nog steeds niet echt gezond, maar ook niet overdreven ongezond of veel. Pas in mijn studententijd kwam ik ineens veel aan. Toen ging ik helemaal los, want ik was toch al dik, dus tja. Wist ik veel dat ik eigenlijk niet zo heel dik was.
Daarom doe ik er ook alles aan om te voorkomen dat mijn kindjes die nog maar peuters zijn een stigma krijgen. Er wordt dus tegenwoordig serieus bij kinderen vanaf 2 jaar al over "obesitas" gesproken. Bij mijn oudste beginnen we te zien dat het helemaal vanzelf goedkomt. Hij heeft nu zo goed als een gezonde bmi. Daar hebben we helemaal niets voor gedaan; zijn groei lijkt gewoon op een bepaalde manier voorgeprogrammeerd. En datzelfde geldt vermoedelijk voor m'n jongste.
Heel veel raakvlakken hier...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef kwakz0r het volgende:
ik was het dikke kind dat bij vriendinnetje om water vroeg en dan te horen kreeg "water is voor de kippen", die rauwkost en rijstwafels mee naar school nam waarna niemand naast haar wilde zitten "want paprika stinkt" en die droge boterhammen at 's avonds met 1 los plakje worst, nooit hagelslag gegeten, nooit pasta, nooit jam... nibb-its gingen in een koffiefilter...
hoe ik zo dik geworden ben? ik begrijp het denk ik pas sinds een jaar of wat...
(nu volgt een lang verhaal)
ik was een mager kind, veel ziek. ik was ook veel bij oma. oma voerde me bij met bordjes rundvlees in de jus, gehaktballetjes. als ik bij oma was mocht ik altijd een tweede bakje chips, en nog meer chocolade. daar is mijn lekkere bekkie voor vet en zout ontstaan.
toen mijn amandelen eruit gingen werd ik gezonder en vlogen de pondjes eraan. inmiddels was ik een dikkige 6/7-jarige aan het worden. op school begon het vernederen en plagen, en ook de indoctrinatie - je moeten wegen voor een project in de klas en dan erachter komen dat je de dikste bent, en dan aan de klas moeten vertellen wat je allemaal eet. op je kop krijgen van de schoolarts dat je te dik bent, elk jaar weer. ik was ook mollig, als ik een poos minder groeide was ik dik, als ik wat harder groeide in de lengte was ik dunner maar nooit slank.
zo halverwege de basisschool (groep 4) begon ook het chips pletten in mijn bakje, het pakken van een extra plakje worst, het snoepen van slagroom in de kast bij oma, het expres naar oma gaan omdat je wist dat je dan lekkers en chips zou krijgen, het eten van wel tien gehaktballetjes waarvan de helft in de keuken zodat niemand het zag, het eten van 7 frikandellen op een werkbarbecue van mijn vader...
ik denk dat ik ergens in mijn jeugd de link heb gelegd dat ik niet voldeed qua gewicht, dat ik om die reden minder moest eten, en ik ben daardoor steeds meer stiekem en steeds obsessiever gaan eten.
als ik gewoon had gegeten wat ik thuis aan aanbod kreeg en niet zo met afvallen bezig was geweest (vanaf mijn zevende jaar!) dan was ik misschien wel nooit zo dik geworden. t is toch triest dat je als kind van 8 jaar al bezig bent met stiekem eten, zoeken naar manieren om te eten en snoepen zonder dat iemand het merkt (want dan vinden ze je vast stom of zijn ze teleurgesteld).
dat stiekeme heb ik altijd gehouden. het pakken van twee bitterballen en doen alsof je er een voor iemand anders meeneemt, het vragen van een bonnetje als je broodjes/wat lekkers haalt om te doen alsof t voor meer mensen is (ook tijdens het bestellen al). ik heb en had heel vaak een soort drang achter eten met een soort gevoel alsof het een "laatste kans" was, het moest nú want wie weet wanneer ik weer zoiets lekkers krijg. vellen van de kip van anderen opeten (desnoods in de keuken), altijd bozig dat je broertje meer patat op zijn bord heeft, proberen altijd de grootste helft van alles te pakken, dat soort dingen...
het is heel heel moeilijk om daar helemaal vanaf te komen. rationeel weet ik nu dat ik beter niet stiekem kan eten, en dat er geen "overlevingsdrang" hoort te zijn om het meeste eten op mn ord te krijgen. ik vertel het ook eerlijk aan mijn vriend als ik gesnoept heb, en ik doe mijn best om niet meer het meeste op mn eigen bord te leggen (ik wissel vaak na het opscheppen de borden om, omdat ik ongemerkt toch mezelf meer van het vlees en de aardappels ofzo heb gegeven). maar het is echt geflipt natuurlijk!!
Precies, maar dan moet je dus inderdaad niet inhalen plus nog meer eten tijdens de grote maaltijden. Gedurende de dag regelmatig (verzadigende) dingen eten kan een goede manier zijn om te voorkomen dat je later op de dag overeet. Ik moet zelf wel echt vaker eten, want voor mij is een bloedsuikerspiegel die drastisch daalt het recept voor snaaibuien.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je er geen behoefte aan hebt en je gaat er niet extra veel door eten omdat je tijdens de maaltijden berehonger hebt of vlak voor het eten dan maar wat koekjes naar binnen stopt is een T niet echt noodzakelijk oid.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Of als je een dip in je humeur krijgt door een gedaalde suikerspiegel, dan is een T misschien ook wel handig
t mooiste is: ik wás niet eens de dikste. er zat een dikker meisje en een dikker jongetje in de klas. maar die waren populair, sociaal vaardig, mondig en hadden ook nog dure merkkleding.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:23 schreef Isabeau het volgende:
En kwak, allemaal heel herkenbaar hoorGelukkig zat ik op een lagere school waar ik nooit gepest ben vanwege mijn dikkere lijfje (op alle klassefoto's ben ik duidelijk de dikste). Dat begon pas op de middelbare school en toen begon het lijnen ook
Ik zou een moord doen voor het gewicht dat ik toen had
ik woog 42 in groep 8 en de rest woog rond de 38. Dat weet ik ook nog steeds na 17 jaarquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
t mooiste is: ik wás niet eens de dikste. er zat een dikker meisje en een dikker jongetje in de klas. maar die waren populair, sociaal vaardig, mondig en hadden ook nog dure merkkleding.
ik weet gewoon nog dat ik 27 kilo woog ik groep 3, 31 in groep 4 en 44 in groep 6 ofzo, en dat mijn bmi de hele middelbare school rond de 30-32 lag (had je af en toe een wiskunde opgave of een bio-ding over)
Ik weet dat ik rond de 70 kilo woog toen ik van de middelbare school kwam. Bij een lengte van 1.63. Maar het continue horen "je bent dik" heeft er voor gezorgd dat ik ben gaan eten-diëten-eten-diëten-een-diëten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ik woog 42 in groep 8 en de rest woog rond de 38. Dat weet ik ook nog steeds na 17 jaar
Geen idee wat normale gewichten zijn, trouwens, hoor.
Ik was 63 kilo bij de schoolarts in de brugklas en ik herinner me nog dat we dan bij elkaar kwamen in de aula nadat je bij de dokter was geweest en iederen vroeg dan hoe zwaar je was. Dus toen ik al die gewichten hoorde loog ik dat ik veel lichter was zodat ik ongeveer even zwaar was als de rest en toen zei iemand 'Jij?! Dat kan nooit!'quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef _Dido_ het volgende:
ik woog 42 in groep 8 en de rest woog rond de 38. Dat weet ik ook nog steeds na 17 jaar
Geen idee wat normale gewichten zijn, trouwens, hoor.
Ja, neeeeee... Ik bedoelde dat ze drop en chips niet als summum van lekkers ziet. Ze vraagt ook gerust om een appel als we over een markt lopen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze Isa snaaide ook altijd de aalbessenstruik leeg hoor en ik ben toch ook flink dik geworden
+1quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:31 schreef Zeester het volgende:
Ik had trouwens ook al van jongs af aan een grondige hekel aan sport. Bang voor de bal, laatste gekozen met gym. Ik was keeper van mijn hockeyteam omdat ik dan de anderen niet in de weg liep, zo slecht was ik. Ik moest van mijn ouders op een sport blijven, vanwege de beweging, maar als je 15-jarige dochter dan huilend smeekt of ze alsjeblieft van hockey af mag omdat ze het zo kut is, dan ga je geen nee zeggen denk ik.
ik was 1.54 en droeg maar 176 of 184 als ze dat hadden. en mijn moeder naaide ook zelf voor mequote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef Zeester het volgende:
Ik herinner me nog dat ik in de 2e mijn label uit mijn shirt had hangen en dat het een XL had, en dat een klasgenoot oprecht verbaasd vroeg 'heb jij een XL?' en dat ik toen loog 'het is de grootste kindermaat'.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was 63 kilo bij de schoolarts in de brugklas en ik herinner me nog dat we dan bij elkaar kwamen in de aula nadat je bij de dokter was geweest en iederen vroeg dan hoe zwaar je was. Dus toen ik al die gewichten hoorde loog ik dat ik veel lichter was zodat ik ongeveer even zwaar was als de rest en toen zei iemand 'Jij?! Dat kan nooit!'![]()
Dit, al heb ik niet veel sporten geprobeerd en gewoon altijd (slecht) gehockeyd. Ik vind sporten gewoon niet leuk. Ik heb een slechte grove motoriek, struikel vaak, loop tegen dingen op, laat dingen vallen, en dat is al storend genoeg in het dagelijks leven. Heb gewoon echt echt echt het idee dat mijn lijf niet gemaakt is voor sport. Enige wat ik nog enigszins kan is zware dingen tillen, want een beetje kracht, dat heb ik wel, maar verder... Kut met perenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
+1
ik ging op gym - janken - eraf
ik ging op badminton - janken - eraf
ik durfde niet van de kast te springen, ik was bang voor de bal, ik kon niet goed rennen, moest op caesartherapie voor kinderen met slechte motoriek
toen ontdekte ik zwemmen, sterrenplan/ik zwem ik polo, en daarna een jaar waterpolo en zwemtraining en wedstrijden. maar toen ik naar de meisjes moest ben ik eraf gegaan (ik was klein en dik, werd gepest door de andere meiden, jankend naar de training) - eraf
in de brugklas moest ik gym-RT, een soort club van lelijke kinderen die elke dinsdag 2 uur extra moesten gymmen omdat ze slecht in gym waren
en daarna vond ik sport stom, want hoe ik ook mijn best deed, hoger dan een 6 kreeg ik nooit voor gym, en ik kon er ook geen drol van. geen conditie ondanks dat ik elke dag 20 km fietste
ik hoop nog steeds dat de mensen die zeggen dat je sport leuk gaat vinden als je het vaak doet gelijk blijken te hebben
Dan vind ik het des te knapper dat je het doet, dusquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vind sporten ook echt niet leuk.. En die trainers in de sportschool zeggen allemaal, dat komt vanzelf, let maar op. Maar ik vind het gewoon echt niet leuk. Ik haal er geen plezier uit. Ja uit het resultaat wat ik zie, maar uit het sporten. NEE.
Dit.. Cijfers voor gym. Waar halen ze het vandaag. Waarom is dat nou eigenlijk een vak op de middelbare school? Dat ze het gegeven prima. Maar je kunt serieus gewoon je diploma niet halen omdat je slecht bent in sport.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:42 schreef miss_sly het volgende:
2 uur extra gym in de week omdat je er slecht in was? Wat is dat voor een idee?
Mijn kind zou daar dus niet naar toe gaan!
Oh deze Isa at elke avond twee volle borden leeg incl veel jus etc. Denk dat dat ook niet zo geweldig was voor een kindquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:38 schreef Sjeen het volgende:
Ja, neeeeee... Ik bedoelde dat ze drop en chips niet als summum van lekkers ziet. Ze vraagt ook gerust om een appel als we over een markt lopen.
En ik hanteer de regel die wij thuis vroeger wel hadden niet, die dat je je bord leeg moet eten. Je eet tot je genoeg hebt... En vooralsnog lijkt dat systeem intact bij mijn Isa.
Naja ik ben dus al best een tijdje niet geweest. Vandaag weer begonnen. En nu doorzetten dan mag je jompelenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:45 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dan vind ik het des te knapper dat je het doet, dusdaarvoor!
ik kom uit een tijd dat ouders de school niet tegensprakenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:42 schreef miss_sly het volgende:
2 uur extra gym in de week omdat je er slecht in was? Wat is dat voor een idee?
Mijn kind zou daar dus niet naar toe gaan!
Wow het lijkt wel of je mij beschrijft.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:50 schreef Zeester het volgende:
Ik ben gewoon een angst-haas als het op fysieke dingen aankomt. Ik heb geen hoogtevrees, maar heb het soort 'inbeeldingsvermogen' dat bij elk ding waar je bij kunt vallen precies het ergste scenario weet voor te stellen. Dus ik durfde nooit dingen. Over de bok niet, in de ringen niet, wegrennen als de bal op je afkomt met honkbal, niet durven duiken van de duikplank. En daar is nooit echt aandacht aan besteed, je moet het inderdaad gewoon maar doen en durven, en je niet aanstellen.
Amen, Kwak!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:52 schreef kwakz0r het volgende:
even tussen alle misère door: er ligt een allerschattigste poes naast me te slapen op de banken ze snurkt ook nog een beetje.
verder ben ik eigenlijk niet zo van het hangen in het verleden. ik doe gewoon weer mijn best, en dan zien we wel! ik heb hoe dan ook een kerel die van me houdt en dat had ik als tiener nou nooit gedacht!
Klopt ik denk dat je vooral naar het nu moet kijken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:52 schreef kwakz0r het volgende:
even tussen alle misère door: er ligt een allerschattigste poes naast me te slapen op de banken ze snurkt ook nog een beetje.
verder ben ik eigenlijk niet zo van het hangen in het verleden. ik doe gewoon weer mijn best, en dan zien we wel! ik heb hoe dan ook een kerel die van me houdt en dat had ik als tiener nou nooit gedacht!
Herkenbaarquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:57 schreef Myraela het volgende:
Ik hoef het huis echt niet uit voor een vreetbui. En geen slechte dingen in huis hebben houd me echt niet tegen. Van aardappels maak je patat en van bloem maak je een focaccia broodje. Of gewoon wat karamel van suiker. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar eigenlijk heb ik er helemaal niet meer zoveel last van, want ookal voel je je niet in controle op zo'n moment. Uiteindelijk heb je die controle wel.
gewoon doen! Zoek een recreantenteam bij je in de buurt of zo. Bij ons stromen nog elk jaar mensen inquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:02 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk trekken alleen teamsporten mij aan. Ben ook erg competitief., alleen ik durf niet nu nog in te stromen in een teamsport. En die gedachte heb ik eigenlijk al sinds ik 11 was en het eigenlijk nog best wel had kunnen doen.
Maar het kan nog steeds joh!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:02 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk trekken alleen teamsporten mij aan. Ben ook erg competitief., alleen ik durf niet nu nog in te stromen in een teamsport. En die gedachte heb ik eigenlijk al sinds ik 11 was en het eigenlijk nog best wel had kunnen doen.
dat is ook te veel moeite voor een vreetbui. Toen ik nog een huisgenoot had, kon ik hem nog naar de super sturen want zelf doe ik dat echt nietquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:57 schreef Myraela het volgende:
Ik hoef het huis echt niet uit voor een vreetbui. En geen slechte dingen in huis hebben houd me echt niet tegen. Van aardappels maak je patat en van bloem maak je een focaccia broodje. Of gewoon wat karamel van suiker. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar eigenlijk heb ik er helemaal niet meer zoveel last van, want ookal voel je je niet in controle op zo'n moment. Uiteindelijk heb je die controle wel.
En die huisgenoot deed dat? Ik had je wat anders verteld...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:46 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat is ook te veel moeite voor een vreetbui. Toen ik nog een huisgenoot had, kon ik hem nog naar de super sturen want zelf doe ik dat echt niethooguit merengues maken.
Mijn moeder stuurde mij altijd op pad voor haar eetbuien.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:46 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
dat is ook te veel moeite voor een vreetbui. Toen ik nog een huisgenoot had, kon ik hem nog naar de super sturen want zelf doe ik dat echt niethooguit merengues maken.
Misschien doe ik dat inderdaad wel. Ik zou graag op volleybal willen. Eerst maar eens kijken of het met mijn werk mogelijk is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
gewoon doen! Zoek een recreantenteam bij je in de buurt of zo. Bij ons stromen nog elk jaar mensen in
Ik heb vanmiddag al 2 paprika's weggenast in m'n salade. Ik heb nog wel een hele zooi van die snackpaprika's.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Reepjes paprika met hummus!!![]()
Althans, dat is wat ik zo ga etenwant ik heb trek
Geklopt eiwit met suiker zo eten is ook heel erg lekkerquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:46 schreef _Dido_ het volgende:
Het klinkt heel vies, maar ik hou ook niet brinta, havermout, overnight oats, enz... Dus jij vindt het vast topquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb iets aparts mee als snack: melk met chiazaadjes en bosbessen. Het zou een soort rijstepapstructuur moeten krijgen na 4 uur in de koelkast. Ik ben benieuwd, ga het zo pakken.
Ah joh, hij bedoelt vast dat jij dan lekker in je vel zit en kleren aan kan waar je blij van wordt enzo. Mannen zijn lomp, hij houdt van je zoals je bent enzo... Kusjekroelquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn vriend had gisteren trouwens weer eens een verkeerde woordkeus..
Ik: "oh zou leuk zijn als ik straks een bikini aan kan op vakantie! En leuke jurkjes.."
Vriend: "ja dan wordt je veel leuker."
Toen draaide ik weg..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik vind die zaadjes 's morgens in mijn melk maar zo zo, maar als ze misschien zijn veranderd in een drillerige papachtige substantie dat ik ze wel lekker vindquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:46 schreef Tink89 het volgende:
Het klinkt heel vies, maar ik hou ook niet brinta, havermout, overnight oats, enz... Dus jij vindt het vast top![]()
Ik heb de trek gekilld met een appel en ga zo lekker naar huis
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ah joh, hij bedoelt vast dat jij dan lekker in je vel zit en kleren aan kan waar je blij van wordt enzo. Mannen zijn lomp, hij houdt van je zoals je bent enzo... Kusjekroel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het klinkt heel vies, maar ik hou ook niet brinta, havermout, overnight oats, enz... Dus jij vindt het vast top![]()
Ik heb de trek gekilld met een appel en ga zo lekker naar huis
[..]
Ah joh, hij bedoelt vast dat jij dan lekker in je vel zit en kleren aan kan waar je blij van wordt enzo. Mannen zijn lomp, hij houdt van je zoals je bent enzo... Kusjekroel
geen klap, maar seks kon hij vergeten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet wel dat hij het niet rot bedoeld. Hij zei ook later, dat het ook beter voor mij zou zijn als de kilos eraf waren. En dat hij verliefd is geworden op me zoals ik nu ben. Soms zijn mannen gewoon lomp in hun uitsprakenJe kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Ik kan niet wachten. We gaan grof geld uitgeven, maar ondanks alle financiële tegenslagen die misschien komen, staat onze geweldige eerste vakantie met zijn 2tjes wel vast!quote:
Voor over 56 weken, zei je toch? Dat is 13 maanden? Ik vind het echt zo ontzettend vroeg om nu al te boeken. En vreselijk veel geld (3500 toch) voor een dergelijke vakantie buiten het hoogseizoen. Ik zou er nog even over denkenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten. We gaan grof geld uitgeven, maar ondanks alle financiële tegenslagen die misschien komen, staat onze geweldige eerste vakantie met zijn 2tjes wel vast!
Er zijn zelfs mensen die slaan bij seks vinden passen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:55 schreef miss_sly het volgende:
Slaan hoor je natuurlijk niet te doen, dat past niet binnen een relatie. En seks onthouden, tja, wat Isa zegt. Dat je er zelf geen zin in hebt na een dergelijke opmerking, ok, maar als je wel zin zou hebben, zou ik het hem niet ontzeggen, inderdaad
dat gaat zekerquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat inderdaad wel. Ik zou graag op volleybal willen. Eerst maar eens kijken of het met mijn werk mogelijk is.
Ja, duh, maar dat is dan weer iets andersquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die slaan bij seks vinden passen.
We blijven onder de 3000 voor 2 weken.. Het is veel, het is vroeg . Maar we hebben echt hoge eisen dus die prijs zullen we waarschijnlijk later in het jaar ook betalen (of meer).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor over 56 weken, zei je toch? Dat is 13 maanden? Ik vind het echt zo ontzettend vroeg om nu al te boeken. En vreselijk veel geld (3500 toch) voor een dergelijke vakantie buiten het hoogseizoen. Ik zou er nog even over denken
koekepanquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ah joh, gewoon met de deegroller.
Maar dat is over 2 of 3 seizoenen. Najaar/winter komt er aan, dan voorjaar/zomer en aan het einde van dat laatste seizoen willen jullie op vakantie. Ik kan me echt niet voorstellen dat als je in ieder geval wacht tot na het najaar/winterseizoen, een hotel van jullie keuze vol zal zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
We blijven onder de 3000 voor 2 weken.. Het is veel, het is vroeg . Maar we hebben echt hoge eisen dus die prijs zullen we waarschijnlijk later in het jaar ook betalen (of meer).
Maar we kennen elkaar ook goed genoeg, dat we weten dat het geld dan toch verdwijnt op de spaarrekening voor andere doeleinde of op de grote hoop. Dus vandaar de keuze.
Maar soms twijfel ik ook wel of we niet even moeten wachten tot er meer prijzen van andere hotels beschikbaar zijn. Maar we hebben heel veel gegoogled en onze top-5 hotels zijn nu te boeken. Op 1tje na..
Ach, ik doe hem nooit echt bewust pijn, maar als hij lompe dingen zegt dat sla ik hem gewoon. Of als we liggen dan schop ik hem gewoon. Hij knijpt mij dan juist weer als ik lompe dingen zeggen. Maar zowel de lompe dingen als het slaan bedoelen we niet echt serieus.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, duh, maar dat is dan weer iets anders
In een gelijkwaardige relatie sla je elkaar gewoonweg niet, vind ik. Hoe lomp de ander ook uit de hoek komt.
Eenmalig experimentquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb iets aparts mee als snack: melk met chiazaadjes en bosbessen. Het zou een soort rijstepapstructuur moeten krijgen na 4 uur in de koelkast. Ik ben benieuwd, ga het zo pakken.
Afgelopen 2 jaar zijn we niet echt op vakantie geweest en dit maal gaat het gewoon een 'goedkope' vakantie in eigen land zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:07 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het geld nog even niet voor vakanties, maar ik plan dat soort dingen echt het liefst helemaal last minute.
Ieuw, klinkt niet heel lekker, nee/quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eenmalig experimentWat een vieze structuur zeg
Daarbij was het niet homogeen, maar op de bodem dikke brokken en bovenop nog vloeibare melk.
Vakantie in eigen land lijkt me echt helemaal niets.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Afgelopen 2 jaar zijn we niet echt op vakantie geweest en dit maal gaat het gewoon een 'goedkope' vakantie in eigen land zijn.
Ow zelfs van vakantie in eigen huis kan ik genietenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vakantie in eigen land lijkt me echt helemaal niets.
ja nadat ik hem lekker had gemaakt en hij zelf ook wel wat wilde hebbenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En die huisgenoot deed dat? Ik had je wat anders verteld...
Hoe dan ook: Ik heb trek!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:00 schreef Zeester het volgende:
Oh mijn god, ik ben intens emo, want ik haal net mijn backpack, die ik een jaar niet gebruikt heb tevoorschijn.Een foto die je moet bewarenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:00 schreef Zeester het volgende:
Oh mijn god, ik ben intens emo, want ik haal net mijn backpack, die ik een jaar niet gebruikt heb tevoorschijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Netjes, mooie snelheid ookquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:40 schreef Zeester het volgende:
Jullie mogen nog meer voor me juichen, want ik ben nu bij de WW en heb de 26kilo gehaald! Dus ben over een jaar (-1week) een pond per week verloren!
weet ikquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geklopt eiwit met suiker zo eten is ook heel erg lekker
(jaja, ik ben niet van de lucht dik geworden!)
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Er zijn zelfs mensen die slaan bij seks vinden passen.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat je zoveel moeite gaat doen voor 'trek' waarvan je weet dat 't slecht voor je is
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat dat in dit topic zo vaak wordt gezegd. Oké, dat is misschien niet de manier waarop jij dik bent geworden, maar anderen hier misschien wel. Moet er zoveel nadruk op gelegd worden dat je de issues van de ander onbegrijpelijk vindt? (Je in algemene zin, niet specifiek jij.)
Dat vind ik ook wel met betrekking tot weight loss surgery. Oké, je wilt het niet voor jezelf, prima. Maar het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat het voor anderen voelt als de enige uitweg? Ze hebben de statistieken mee wat dat betreft, zoals kwak al aangeeft. Er zijn vast altijd individuele gevallen te bedenken waarvan je vindt dat het onzin is dat ze ernaar grijpen, bijvoorbeeld omdat ze niet enorm dik zijn of niet de juiste motivatie hebben. Maar misschien is het voor het merendeel van de mensen wel een goede oplossing. Waarom daar zo veroordelend over doen?
Gelukkig vatte ik het ook niet vervelend op. Zeggen dat je je iets niet voor kan stellen is niet gelijk een veroordeling toch? ;-)quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap gewoon niet dat je er zoveel moeite voor doet, zeg maar, dat je écht de deur uit gaat en dingen gaat halen als je trek hebt. Ik heb ook écht wel eens echt ontzettende trek in iets lekkers, wat chips ofzo, of weetikveelwat, maar als ik dan bedenk 'dat hebben we niet in huis, dan zou ik moeten gaan halen', dan betekent dat dat ik écht moeite moet gaan doen om het te halen, en dan heb ik zoiets van 'nah, laat maar, geen zin om die moeite ervoor te doen'. Daarom ben ik wel benieuwd wat dan die motivatie is om het wél te gaan doen, want dan heb je zo goed gedacht "ik haal het niet in huis", maar dan alsnog wel gaan halen. Totaal geen veroordeling van mijn kant, maar gewoon benieuwd naar het 'waarom zoveel moeite doen'.
Cool!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:40 schreef Zeester het volgende:
Jullie mogen nog meer voor me juichen, want ik ben nu bij de WW en heb de 26kilo gehaald! Dus ben over een jaar (-1week) een pond per week verloren!
Succes. Denk dat ik dit vanaf volgende week ook met regelmaat ga postenquote:
Gek, maar ook wel fijn, hoop ik?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:28 schreef Serieliefhebber het volgende:
[...]
Nu ben ik 10 kg kwijt en weeg er 81 dus het voelt heel gek om nu lager te staan als wat je jou kan herinneren.
Ik denk ook dat dat iets is wat langzamer komt dan het afvallen zelf. Het 'lelijke-eendje' syndroom moet gewoon langzaam, door positieve ervaringen slijten, dat kun je er niet zomaar afwerken zoals je dat met die kilo's wel kunt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:19 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Gek, maar ook wel fijn, hoop ik?
Voor wat motivatie heb ik jaren geleden wel eens rondgeneusd op een forum met mensen die heel veel waren afgevallen (tientallen kilo's). Die klaagden nogal eens dat het tegenviel hoe fijn het was, omdat ze zichzelf nog altijd nogal omvangrijk voelden, ook al waren ze dat niet meer.
Nou ja, dat lijkt me heel jammer.
Hopelijk komt dat inderdaad wat langzamer (en niet dat het nooit komt).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:23 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat iets is wat langzamer komt dan het afvallen zelf. Het 'lelijke-eendje' syndroom moet gewoon langzaam, door positieve ervaringen slijten, dat kun je er niet zomaar afwerken zoals je dat met die kilo's wel kunt.
Ik ben nu bijvoorbeeld aan 't appen met een jongen die mij interessant vindt, en ik hem niet, maar hij geeft me de hele tijd complimentjes en daar word ik enorm blij van dus ik hou 'm stiekem een beetje aan het lijntje zodat hij doorgaat met al die complimentjes
Nah, ik houd rekening met mijn werk. Ik werk in de keuken, dus ik moet regelmatig wat dingen proeven. Zo kan er vandaag nog een stukje lamsvlees, wat groenten en wat aardappelspul bij mijn lijstje. Dan is het nog steeds niet extreem veel, maar wel gewoon goed.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:51 schreef Sarabi het volgende:
Sowieso nog beetje een mager lijstje Myraela.
Mijn gestoorde zelf op dieet zou zich dan heel ongelukkig voelen als ik steeds iets moet proeven waar ik net heel veel slagroom of roomboter aan toe heb gevoegdquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:07 schreef Myraela het volgende:
Nah, ik houd rekening met mijn werk. Ik werk in de keuken, dus ik moet regelmatig wat dingen proeven. Zo kan er vandaag nog een stukje lamsvlees, wat groenten en wat aardappelspul bij mijn lijstje. Dan is het nog steeds niet extreem veel, maar wel gewoon goed.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:35 schreef Vanyel het volgende:
De mijne zou daar juist heel blij van worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ach, we zien het wel.. hoe vaak ga je nou op vakantie?!heel herkenbaar. Ik zou niet weten wanneer ik voo r het laatst gewogen heb wat ik nu weeg.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:28 schreef Serieliefhebber het volgende:
Nu ben ik 10 kg kwijt en weeg er 81 dus het voelt heel gek om nu lager te staan als wat je jou kan herinneren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:35 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Hopelijk komt dat inderdaad wat langzamer (en niet dat het nooit komt).
(En yes! De broek die ik in april te krap had gekocht (de knoop ging nét dicht, maar hij was zo leuk) en die ik sindsdien niet meer heb aangeraakt, zit als gegoten.)
[ Bericht 32% gewijzigd door Vicky op 15-08-2013 06:49:26 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ik lust geen slagroomtaartachtige dingen, dus dat scheelt daar al heel erg zo te zienquote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tink, hoeveel van die toetjes zouden nou eeeeeeeeecht lekker zijn denk je?
Ik vind ze meestal allemaal smerig. Maar wat Tink hier nou mee te maken heeft?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tink, hoeveel van die toetjes zouden nou eeeeeeeeecht lekker zijn denk je?
Ik word er zelfs al ongelukkig van als ik het eten de hele tijd aan moet raken. Mijn handen vet en zout en om een of andere reden voel ik mezelf dan ook al enorm ongezond.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn gestoorde zelf op dieet zou zich dan heel ongelukkig voelen als ik steeds iets moet proeven waar ik net heel veel slagroom of roomboter aan toe heb gevoegd
Dat deed ik ook tot ik zag dat het kerstomaatjes waren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij die foto, denk ik OEH AARDBEIEN!
De rest lijkt me heul niet een heul grote verleiding.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat deed ik ook tot ik zag dat het kerstomaatjes waren.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat deed ik ook tot ik zag dat het kerstomaatjes waren.
Ik wilde al typen dat ik met gemak van al dat gebak af kon blijven en me helemaal los zou laten gaan op die aardbeienquote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kejjenaaaaaaaaaaagaaaaaaaaaaaaan!
heel veel schalen fruitquote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde al typen dat ik met gemak van al dat gebak af kon blijven en me helemaal los zou laten gaan op die aardbeienMaar dat waren dus geen aardbeien
(al denk ik dat ze ook wel schalen fruit hebben, dus zou wel goed komen
)
veel te veel fruitsuiker Isa. Schaam je.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde al typen dat ik met gemak van al dat gebak af kon blijven en me helemaal los zou laten gaan op die aardbeienMaar dat waren dus geen aardbeien
(al denk ik dat ze ook wel schalen fruit hebben, dus zou wel goed komen
)
Je hebt iig gepoept, dan hoeft het straks in de rij vast niet! Ik heb er zo zin inquote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kon een beetje uitslapen voor lowlands. Maar ik moest om 7 uur plassen en om tien over zeven poepen dus lig ik nu maar te wachten tot de wekker gaat
Mijn rugspek is altijd als eerste wegquote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:59 schreef _Dido_ het volgende:
Morgen sushiiiiiiiiiiiiiiiiiiii En mijn heuptasjes zijn alweer bijna weg Die gaan er altijd het eerste af bij mij. /gemotiveerd
Herkenbaar. Mijn tetten zijn gekrompen. Gelukkig zijn ze niet slap, nog steeds pront (wat een woord).quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:10 schreef Myraela het volgende:
Mijn benen en schouders/sleutelbeenderen gaan als eerst. Mijn buik als laatst. Terwijl ik het daar juist vooral weg wil.
Ik heb dat vooral als ik uit eten ga; op de één of andere manier zit ik dan 2-3 uur later de hele tijd op de wc incl heftige buikkrampen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:08 schreef friekin_ het volgende:
Ik merk wel iets raars tijdens het afvallen. Ik eet nu gewoon heel gezond en regelmatig, en mijn stoelgang is dus ook gewoon oke. Maar als ik nu iets vets eet (dat mag ook best een keer) dan lijkt mijn lichaam compleet ontregeld op dat front. Gisteren verse pizza, gezellig uurtje erna. Hebben jullie dat ook zo?
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben. Op beide fronten overigensquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:11 schreef Zeester het volgende:
Mijn lichaam straft ook inmiddelijk bij ongezond gedrag. Wat me remind dat ik eigenlijk Rennies had moeten kopen!
Bij mij is mijn net-boven-schaamhaar vetrol trouwens aan 't afvallen! Heel fijn want dat vond ik de stomste rol
Voor mijn heupbotten zit nog echt wel zo'n kilo of 20 helaas. Maar sleutelbeenderen <3!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:12 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben. Op beide fronten overigens
Ik vind het fijn om mijn heupbotten weer te voelen
Oh ja, dan is het ook raak. Ik heb een paar vaste adresjes waar ik geen last van krijg. Ik kan ook wel raden waarom, zijn gezonde restaurants waar je gewoon couscous met vis en groenten krijgtquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb dat vooral als ik uit eten ga; op de één of andere manier zit ik dan 2-3 uur later de hele tijd op de wc incl heftige buikkrampen.
Voor de Eindhovenaren: het Ketelhuisquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:13 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Oh ja, dan is het ook raak. Ik heb een paar vaste adresjes waar ik geen last van krijg. Ik kan ook wel raden waarom, zijn gezonde restaurants waar je gewoon couscous met vis en groenten krijgt
Ja, al hebben ze geen vaststaand menu. Dus het is altijd een raadsel wat je kan eten, maar het is altijd gezond.quote:
Klinkt als een geweldig restaurant! Meeste restaurants denken veel boter + veel zout = goede smaak.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:17 schreef friekin_ het volgende:
Ja, al hebben ze geen vaststaand menu. Dus het is altijd een raadsel wat je kan eten, maar het is altijd gezond.
Door yoga had ik daar elke week spierpijn.. paardrijden zorgt er ook voorquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:45 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo gisteren de vakantie uitgekozen, nu alleen nog even wachten of ze de prijs kunnen wijzigen naar de prijs die op internet word weergegeven via de zelfde reisorganisatie.
Nu nog heel veel nachtjes wachten, maar dat is niet erg.
Ben blij dat de vakantie voor volgend jaar nu al vast staat
Heb spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen, nog nooit grhad daar. En geen idee door welke oefening het komt. Maar wel goed als het daar wat strakker word!
Vanmiddag weer werken, en ik ga op de fiets!
Allebei niet gedaan.. Wel squats.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:46 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Door yoga had ik daar elke week spierpijn.. paardrijden zorgt er ook voor
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:47 schreef J0ycie88 het volgende:
En iedereen die naar LL gaat, veel plezier!!!!
Zeester echt heel gaaf van je backpack. Na LL weer op de kast leggen en dan volgend jaar weer een emo-momentje!
Weet je wat het fijne is? Ik hoef geen 26 kilo meer af te vallen, dus als het resultaat volgend jaar veel minder is is dat echt dikke prima!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:47 schreef J0ycie88 het volgende:
En iedereen die naar LL gaat, veel plezier!!!!
Zeester echt heel gaaf van je backpack. Na LL weer op de kast leggen en dan volgend jaar weer een emo-momentje!
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:48 schreef Zeester het volgende:
[..]
[..]
Weet je wat het fijne is? Ik hoef geen 26 kilo meer af te vallen, dus als het resultaat volgend jaar veel minder is is dat echt dikke prima!
Dat sowieso. Vind het zo knap gewoon 26 kilo! En andere hier ook hoor (ik vergeet jullie niet).quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:48 schreef Zeester het volgende:
[..]
[..]
Weet je wat het fijne is? Ik hoef geen 26 kilo meer af te vallen, dus als het resultaat volgend jaar veel minder is is dat echt dikke prima!
Heel fijn omdat ik nooit meer als een paar kg ben afgevallen. Eerst was het doel onder de 90, wat niet zo moeilijk is, maar in mijn hoofd wel. Nu zou ik graag onder de 80 komen wat haalbaar is endan verzet ik mijn doelen weerquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:19 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Gek, maar ook wel fijn, hoop ik?
Voor wat motivatie heb ik jaren geleden wel eens rondgeneusd op een forum met mensen die heel veel waren afgevallen (tientallen kilo's). Die klaagden nogal eens dat het tegenviel hoe fijn het was, omdat ze zichzelf nog altijd nogal omvangrijk voelden, ook al waren ze dat niet meer.
Nou ja, dat lijkt me heel jammer.
Ik geloof wel echt dat het werkt hoor. Ik werd gister bij de cursus eventjes naar voren gehaald en mocht vertellen over wat ik tot nu toe bereikt heb en hoe ik dat heb gedaan, en dat is opzich dan al zo'n beloning dat je wel weer eventjes doorkunt. Al waren er gisteren alleen dames die hier bij de Slankies zouden horen en dan voel ik me wel een beetje een loser. Kan ik wel 26 kilo afgevallen zijn, maar weeg alsnog ongeveer 15 kilo meer dan de meeste dames aanwezig.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:54 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Vind het zo knap gewoon 26 kilo! En andere hier ook hoor (ik vergeet jullie niet).
Door jou ben ik toch gaan twijfelen om niet terug te beginnen met WW. Maar geen enkele cursus hier in de buurt. Alles +10 km en in een stad. Er moeten wat coaches hier in Huissen of Bemmel komen.
Daar hou ik dus niet van.. Ik heb liever een op een. Bij mijn werk (bijbaan IKEA) hebben ze zelfs een WW. Jammer dat het eten in de kantine hier echter niet op aansluit.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik geloof wel echt dat het werkt hoor. Ik werd gister bij de cursus eventjes naar voren gehaald en mocht vertellen over wat ik tot nu toe bereikt heb en hoe ik dat heb gedaan, en dat is opzich dan al zo'n beloning dat je wel weer eventjes doorkunt. Al waren er gisteren alleen dames die hier bij de Slankies zouden horen en dan voel ik me wel een beetje een loser. Kan ik wel 26 kilo afgevallen zijn, maar weeg alsnog ongeveer 15 kilo meer dan de meeste dames aanwezig.
Lekker!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan m'n gezond-eet-flow niet vinden.
Ik kom nog steeds niet aan, maar val ook nog steeds niet af.
Maar LOWLANDS! Woop!!
En ik sliep goed vannacht.
Je gaat goed!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:31 schreef Sarabi het volgende:
Ruim een week niet gewogen vanwege menstruatie maar...
Er is weer een kilo af
Nu totaal -2,5 in ongeveer een maand
Ik ben mijn stamboom aan het uitzoeken (al jaren overigens) en een tak van mijn vaders kant komt oorspronkelijk allemaal uit Bemmel en omgevingquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Dat sowieso. Vind het zo knap gewoon 26 kilo! En andere hier ook hoor (ik vergeet jullie niet).
Door jou ben ik toch gaan twijfelen om niet terug te beginnen met WW. Maar geen enkele cursus hier in de buurt. Alles +10 km en in een stad. Er moeten wat coaches hier in Huissen of Bemmel komen.
yay!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:31 schreef Sarabi het volgende:
Ruim een week niet gewogen vanwege menstruatie maar...
Er is weer een kilo af
Nu totaal -2,5 in ongeveer een maand
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:03 schreef _Dido_ het volgende:
yay!![]()
Ik had twee weken geleden al ongesteld moeten worden
?quote:
De flauwe opmerking zou 'zwanger?' kunnen zijn, maar aangezien jij hoogstwaarschijnlijk geen seks met een man hebt gehad was de volgende flauwe opmerking: wc-bril? (omdat sommige meisjes beweren dat ze zwanger zijn geraakt van sperma op een wc-bril)quote:
Hier op FOK!quote:
Hier is het zout, knoflook en rode peper.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt als een geweldig restaurant! Meeste restaurants denken veel boter + veel zout = goede smaak.
Ik heb wijn mee naar Lowlands. 3 liter.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de Lowlandgangers, dat je het maar even weet
haha ik moet zo naar mijn werk, hier begint het net te regenenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:29 schreef Sarabi het volgende:
Bleh helemaal nat geregend, ga ik ook eens op de fiets naar mijn werk
Of had je gewoon zin in een lekker koekje?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb als middag-T drie froufrou koekjes op. We keken een filmpje en S had koekjes uitgezocht. Ze waren wel lekker!
Nee, we keken een film en S mocht daarbij een keertje koekjes uitzoeken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Of had je gewoon zin in een lekker koekje?
Nee, ik moet ze daarom helemaal niet eten. En het kind krijgt zeker niet de schuld, hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:34 schreef Sarabi het volgende:
Maar waarom moet jij ze dan ook eten?
Vind het een beetje lullig dat het kind nu de schuld krijgt.
Het zijn ook niet mijn lievelingskoekjes, vandaar dat ik er waarschijnlijk na drie ook klaar mee was. Had ze iets van chocoladekoekjes gekozen, zou ik het moeilijker gevonden hebben. Gelukkig is zij dan weer niet dol op chocolade!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben dol op zoetigheden, maar met frou frou-koekjes kun je me niet blij maken! Eigenlijk houd ik helemaal niet zo van koek. Ik vind het zelden echt lekker. Een verse stroopwafel van de markt misschien, of verse bitterkoekjes. Maar ik heb liever taart of ijs of chocola.
Jullie vullen elkaar goed aan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn ook niet mijn lievelingskoekjes, vandaar dat ik er waarschijnlijk na drie ook klaar mee was. Had ze iets van chocoladekoekjes gekozen, zou ik het moeilijker gevonden hebben. Gelukkig is zij dan weer niet dol op chocolade!
Toch klinkt het wel alsof je gewoon iets of iemand de schuld wil geven. Want je hebt het niet gewoon gegeten omdat je zin had in een koekje? "In huis hebben" lijkt me toch niet echt een reden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ik moet ze daarom helemaal niet eten. En het kind krijgt zeker niet de schuld, hoe kom je daar nou bij?
We zouden ze anders niet in huis hebben, nu wel, en dus heb ik er ook een paar op.
Niemand krijgt bij mij de schuld ergens van hoor, die kan ik prima zelf dragen.
Wat maken jullie je toch druk. Het is toch logisch als iets voorhanden is dat je er dan zin in krijgt/wat van neemt. Dat is niemands schuld, zo werkt het menselijk brein gewoon. Geen man overboord hoor.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Toch klinkt het wel alsof je gewoon iets of iemand de schuld wil geven. Want je hebt het niet gewoon gegeten omdat je zin had in een koekje? "In huis hebben" lijkt me toch niet echt een reden.
Komt misschien ook door de 'discussie' van gisteren. Dat je altijd wel iets lekkers voor je kinderen in huis moet hebben.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wat maken jullie je toch druk. Het is toch logisch als iets voorhanden is dat je er dan zin in krijgt/wat van neemt. Dat is niemands schuld, zo werkt het menselijk brein gewoon. Geen man overboord hoor.
Ik vind gewoon dat je moet kunnen toegeven dat je iets eet omdat je er zin in had. Klaar. In mijn ogen is denken dat er andere redenen zijn om te eten, één van de voornaamste redenen waarom mensen vaak dik zijn. En dus ook iets waar je jezelf bewust van moet worden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wat maken jullie je toch druk. Het is toch logisch als iets voorhanden is dat je er dan zin in krijgt/wat van neemt. Dat is niemands schuld, zo werkt het menselijk brein gewoon. Geen man overboord hoor.
En welke andere reden zou ik gehad kunnen hebben dan?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat je moet kunnen toegeven dat je iets eet omdat je er zin in had. Klaar. In mijn ogen is denken dat er andere redenen zijn om te eten, één van de voornaamste redenen waarom mensen vaak dik zijn. En dus ook iets waar je jezelf bewust van moet worden.
Maar waarom dan zo'n heel verhaal en een andere reden op geven?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En welke andere reden zou ik gehad kunnen hebben dan?
Natuurlijk at ik omdat ik er zin in had, ik heb toch niets anders beweerd?
Wat een heisa om niets. Ik zou bijna denken dat het wellicht gemakkelijker is om de aandacht op een ander te hebben, dan op jezelf (je niet persoonlijk, maar in het algemeen).
Moet je de vraag "Of had je gewoon zin in een lekker koekje?" niet beantwoorden met nee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:
En welke andere reden zou ik gehad kunnen hebben dan?
Natuurlijk at ik omdat ik er zin in had, ik heb toch niets anders beweerd?
Dat was inderdaad de eerste vraag.....quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Moet je de vraag "Of had je gewoon zin in een lekker koekje?" niet beantwoorden met nee.
Volgens mij is het nog steeds een discussietopic.....quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:10 schreef Mirjam het volgende:
Hoe is dit ineens het moraalriddertopic geworden
waar we met z'n allen op iemand duiken die een koekje eetquote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog steeds een discussietopic.....
Lekker rustigquote:Op donderdag 15 augustus 2013 19:11 schreef Sarabi het volgende:
Zumba schoenen? Ik wist niet dat die er waren maar kan me voorstellen dat ze fijner zijn
En sticks zijn de gewichtjes?
Ik heb een nieuwe telefoon besteldmag ook wel want deze belt al een paar maanden niet meer
En belangrijker nog: big fucking deal, drie kleine koekjes in een verder prima eetschema van iemand die actief is en geen eetissues heeft. Waarom er dan nog dieper op ingegaan moet worden als miss_sly zelf aangeeft het onzinnig te vinden, is me helemaal een raadsel.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:51 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wat voor sticks heb je daarvoor nodig?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik eet heel regelmatig zonder specifieke reden eigenlijk...
Anyway, mijn Zumba schoenen en sticks zijn geleverd, dat ging supersnel! De schoenen passen perfecten ik begrijp meteen de reden van die schoenen. Ze zijn per stuk een ons lichter dan mijn (ook nieuwe) volleybalschoenen. Dadelijk eerste volleybaltraining van het seizoen
+1 en verder hou ik erover op...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En belangrijker nog: big fucking deal, drie kleine koekjes in een verder prima eetschema van iemand die actief is en geen eetissues heeft. Waarom er dan nog dieper op ingegaan moet worden als miss_sly zelf aangeeft het onzinnig te vinden, is me helemaal een raadsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja, dat. Vileine opmerkingen maken, er een knipoog achter zetten, en blijven zuigen met als dekmantel "het is toch geen kusjekroel-topic". Ik dacht dat het de bedoeling was om elkaar te steunen en tips uit te wisselen, niet om elkaar de les te lezen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:00 schreef kwakz0r het volgende:
Sarabi, ik ben het gevoel dat je af en toe net zo expres naar de bekende weg zit te vragen als je alter ego vroeger, en ik vind het niet prettig eerlijk gezegd.
Je hebt een taille in een bodywarmer!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:01 schreef Tink89 het volgende:
En ik heb een nieuwe paardrijbodywarmer gekocht:
Inderdaad, dit en wat kwak zei. Beetje een betweterig toontje zit er de laatste tijd aan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat. Vileine opmerkingen maken, er een knipoog achter zetten, en blijven zuigen met als dekmantel "het is toch geen kusjekroel-topic". Ik dacht dat het de bedoeling was om elkaar te steunen en tips uit te wisselen, niet om elkaar de les te lezen.
Jaquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt een taille in een bodywarmer!
Dank uquote:
Ik kan me goed voorstellen dat dat van die extra toffe dingen zijn. Het is een eeuwigheid geleden dat ik aan paardrijden deed, maar ik had het maar wat tof gevonden om een kleinere broek of smallere laarzen te passen. Ik was me er altijd zo van bewust dat ik dikker was dan de anderen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
JaEn ik pas in een gewone paardrijtrutjesmaatbodywarmer, da's ook fijn! En hij was voor de helft... Ik heb echt een goede dag vandaag!
Tja, wat is tegenvallen? Er is minder, iets met kilo's en/of vetpercentage, dat moet haast wel. Maar hoeveel? Zouden ze op weer een conditietest doen om te kijken of daar vooruitgang in zit?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat dat van die extra toffe dingen zijn. Het is een eeuwigheid geleden dat ik aan paardrijden deed, maar ik had het maar wat tof gevonden om een kleinere broek of smallere laarzen te passen. Ik was me er altijd zo van bewust dat ik dikker was dan de anderen.
Wij hebben zaterdag onze follow-up (8 weken na starten met sporten) op de sportschool. Ik ben echt heel benieuwd hoe ik er dan voor sta. Ik hoop niet dat het tegenvalt, want dat zou echt een domper zijn na al het harde werk.
Nou ja, in dit geval doel ik vooral op vetpercentage. Daar mag toch wel wat vanaf zijn, aangezien ik qua gewicht geen spectaculaire resultaten zien.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, wat is tegenvallen? Er is minder, iets met kilo's en/of vetpercentage, dat moet haast wel. Maar hoeveel? Zouden ze op weer een conditietest doen om te kijken of daar vooruitgang in zit?
Dat mag je vinden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:00 schreef kwakz0r het volgende:
Sarabi, ik ben het gevoel dat je af en toe net zo expres naar de bekende weg zit te vragen als je alter ego vroeger, en ik vind het niet prettig eerlijk gezegd.
Het was een tipquote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat. Vileine opmerkingen maken, er een knipoog achter zetten, en blijven zuigen met als dekmantel "het is toch geen kusjekroel-topic". Ik dacht dat het de bedoeling was om elkaar te steunen en tips uit te wisselen, niet om elkaar de les te lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |