abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130053581
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130053597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Totaal geen veroordeling van mijn kant, maar gewoon benieuwd naar het 'waarom zoveel moeite doen'.
Fijn om te lezen! Ik denk dat het voor jezelf ook erg nuttig kan zijn om die processen te doorgronden, als je daar last van hebt dus. Ik heb er zelf enorm veel last van gehad en ging speciaal de deur uit voor lekkere dingen. Of ik bestelde iets, want liever lui dan moe. :+ Maar nu kan ik steeds beter tegen mezelf zeggen: dat slaat nergens op. En dat maakt tegelijkertijd ook weer dat ik van anderen steeds vaker denk: waarom doe je dat dan ook, waarom zeg je niet gewoon nee tegen jezelf? Maar het kan zo ingewikkeld zijn als het je grote zwakte is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:50:43 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_130053600
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat is er mis met een zakje chips, een dropje of een koekje op zijn tijd?
Daar is niks mis mee. Wel met de gedachte dat je dat in huis MOET hebben omdat kinderen. Alsof het een contractuele verplichting van het ouderschap is om je kind dagelijks snoep en koek te geven.
disclaimer
pi_130053634
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:45 schreef Stormqueen het volgende:

Zou dat het lot zijn van de kindhebbende mensch? Ik heb dat nog nooit gehad :@
Wel dat het twee weken buiten in de felle zon heeft gestaan, dan drink ik het ook niet meer :')
Ik kan niet voor anderen spreken, maar wij hebben tegenwoordig juist altijd bier in de koelkast omdat we vaker mensen (met kinderen) over de vloer krijgen die bier drinken. Ik drink het nooit. M'n lief drinkt in de zomer soms wat. En dan staat het er weer een jaar tot we alles weg kunnen gooien.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:55:06 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_130053717
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan niet voor anderen spreken, maar wij hebben tegenwoordig juist altijd bier in de koelkast omdat we vaker mensen (met kinderen) over de vloer krijgen die bier drinken. Ik drink het nooit. M'n lief drinkt in de zomer soms wat. En dan staat het er weer een jaar tot we alles weg kunnen gooien.
Ah, gewoon geen bierliefhebbers, dat kan ook :D
Ik hou regelmatig spelletjesavond met 3/4 vrijgezelle jongemannen (broertjes, zwager etc) dus dan gaan er wel een litertje of wat doorheen :@
disclaimer
pi_130053719
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Daar is niks mis mee. Wel met de gedachte dat je dat in huis MOET hebben omdat kinderen. Alsof het een contractuele verplichting van het ouderschap is om je kind dagelijks snoep en koek te geven.
Zul je dus weer net zien dat wij, die geen snoep of andere zoetigheden in huis hebben, kinderen met overgewicht hebben. :+

Ivan, bijna vier, vroeg pas of hij een ijsje van het buurmeisje mocht. (Let wel: hij krijgt dagelijks gemiddeld drie ijsjes aangeboden van iemand in de buurt.) Ik zei nee, maar voegde eraan toe dat hij wel wat amandelen mocht of een appel. Hij: "Joepie!" Op dat moment voelde ik me pas echt een rotouder. :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:55:39 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_130053730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zul je dus weer net zien dat wij, die geen snoep of andere zoetigheden in huis hebben, kinderen met overgewicht hebben. :+

Ivan, bijna vier, vroeg pas of hij een ijsje van het buurmeisje mocht. (Let wel: hij krijgt dagelijks gemiddeld drie ijsjes aangeboden van iemand in de buurt.) Ik zei nee, maar voegde eraan toe dat hij wel wat amandelen mocht of een appel. Hij: "Joepie!" Op dat moment voelde ik me pas echt een rotouder. :')
Waarom, hij zei toch joepie? :D ik vind het briljant! _O-
disclaimer
pi_130053747
quote:

[..]

Ik vind dat kinderen wel moeten leren dat snoep en koek iets is dat ze soms kunnen eten, maar voor mij ligt de nadruk wel op soms. Het is gewoonweg niet gezond, niet voor de tanden, niet voor het gewicht, en er zitten geen belangrijke stoffen in. Dus hebben we soms iets van snoep in huis en krijgt ze daar soms iets van.

Maar het gaat ver, inderdaad, wat ouders hun kinderen geven. Ik was met S een keer om te wennen in haar toekomstige kleuterklas tijdens het fruitmoment: fruit was er veelal wel (waarschijnlijk omdat snoep en koek nog net niet worden verboden), maar daarnaast had het grootste deel van de kindjes een pakje wickie, fristie, sap, chocomel, whatever. En dan hebben ze nog zoiets voor bij de lunch. Ik vind dat er beste gezocht mag worden naar gezondere alternatieven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130053783
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Waarom, hij zei toch joepie? :D ik vind het briljant! _O-
Dat je dan amandelen of een appel ziet als het toppunt van lekker. Dan misgunnen je ouders je klaarblijkelijk wel heel wat. :+
pi_130053794
Ik denk ook wel dat als je je kind volledig onthoudt van snoep/chips het uiteindelijk ook misgaat. Dat ze dat zo gauw ze zakgeld hebben gaan compenseren met zelfgekochte zooi.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:57:55 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_130053798
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat kinderen wel moeten leren dat snoep en koek iets is dat ze soms kunnen eten, maar voor mij ligt de nadruk wel op soms. Het is gewoonweg niet gezond, niet voor de tanden, niet voor het gewicht, en er zitten geen belangrijke stoffen in. Dus hebben we soms iets van snoep in huis en krijgt ze daar soms iets van.

Maar het gaat ver, inderdaad, wat ouders hun kinderen geven. Ik was met S een keer om te wennen in haar toekomstige kleuterklas tijdens het fruitmoment: fruit was er veelal wel (waarschijnlijk omdat snoep en koek nog net niet worden verboden), maar daarnaast had het grootste deel van de kindjes een pakje wickie, fristie, sap, chocomel, whatever. En dan hebben ze nog zoiets voor bij de lunch. Ik vind dat er beste gezocht mag worden naar gezondere alternatieven.
Mijn schoonouders hebben bijvoorbeeld altijd van die miniflesjes suikersap in huis voor de mini's van mijn schoonzus. Ten eerste arrogant duur, ten tweede voegt het niks toe. Het ergste is dat die kinderen gewoon water drinken thuis. Dus waarom haalt oma altijd die suikerzooi :?
disclaimer
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 augustus 2013 @ 12:58:06 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130053803
quote:

[..]

Mja, dat is hier ook niet het probleem eigenlijk, gezien het feit dat ik de snoepjes die Isa eet sowieso niet lekker vind. En ik moet regelmatig oudgeworden chips/koekjes weggooien... Bij mij ligt het ook eigenlijk helemaal niet aan snoepen, meer aan lekker (en teveel) eten.

Ik zie er overigens zelf dan weer niks in om een kind alleen maar rozijntjes en soepstengels te geven. Dat is prima als ze klein zijn, maar niet als ze negen zijn :) Maar ook dat is natuurlijk heel persoonlijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 12:58:18 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_130053815
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat je dan amandelen of een appel ziet als het toppunt van lekker. Dan misgunnen je ouders je klaarblijkelijk wel heel wat. :+
Ik vind het wel een briljante opvoeding O+
disclaimer
pi_130053858
Ik heb het inderdaad zelf nooit gehad. Ik ben vooral dik geworden door gewoon teveel te eten, teveel lunch, teveel avondeten en na het stoppen met mijn sport (zwemmen) ook nog eens op dezelfde manier doorgaan. Mijn ouders kenden/kennen niet echt mate: er was altijd snoep beschikbaar en dat mocht ook altijd, altijd frisdrank, en altijd teveel avondeten wat dan op moest, want bewaren was geen optie, maar weggooien ook niet. Dat was voor mij gewoon en dat heb ik nog best lang volgehouden, ook toen ik op mezelf woonde; ik ben dan wel gezonder gaan koken (minder vet en dergelijken), maar qua hoeveelheden was het nog steeds schandalig teveel, en ook weggooien was geen optie.

Echt ontzettend snoepen of snaaien heb ik dan ook nooit gedaan, laat staan dat ik er speciaal de deur voor uit ging; dat kwam niet eens in me op en nog steeds niet: wat we niet hebben, hebben we niet. En als ik écht écht écht een keer wat wil, dan is er wel wat in huis om bijvoorbeeld een cake te bakken, of een (volkoren)brood wat dan met camembert ofzo weggesnoept kan worden, of een gekookt eitje ofzo, of knackebrod met pindakaas :+ maar dat gebeurt eens in de 2 á 3 maanden ofzo? En dan gaat nog steeds de rest van die cake de dag erna mee naar Mr.Mo's werk of de hardloopclub ofzo.
Mijn zelfbeheersing is dan ook echt prima op orde, zeker tegenwoordig, nu we ook gewoon normale hoeveelheden eten als hoofdmaaltijden, maar dat zie ik eigenlijk niet als 'beheersing', want er valt niet zoveel te beheersen.. dus vandaar dat ik het me niet zo goed voor kan/kon stellen dat je niet kunt denken 'oh, ik heb 't niet in huis.. laat maar'.

En waarom, kwak, dan per se iets 'ongezonds'? Waarom niet iets 'lekkers' en dan iets lekkers kopen dat ook gezond is? Dat je trek hebt in iets LEKKERS is zó logisch, maar waarom dan iets ongezonds? :@
Ja doei.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:01:55 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_130053928
Naja MoBlo, ik denk dat jij eerder de vreemde eend in de bijt bent hier. GEezien de reacties ;) Ongezond kan ook verdomd lekker zijn namelijk. Vind ik.
disclaimer
pi_130053971
Allebei m'n kinderen worden heel blij van lekker eten en dat maakt het ook leuker om er aandacht aan te besteden. Op dagen dat ik alleen met ze ben, gaan we bijvoorbeeld samen naar de Turkse supermarkt en kopen dan wat Turks brood (wit en dus niet bepaald de beste keuze) en wat kip. Dan gaan we het samen marineren, wachten ze geduldig tot het uit de oven komt en dan picknicken we samen buiten. Of we zoeken nootjes uit bij de notenboer. Ik denk dat dat elkaar ook versterkt, dat we er iets leuks en lekkers van maken, dat ik het zelf leuk en lekker vind, en dat dat voor hen dus iets vanzelfsprekends is geworden.

En intussen eten ze dus ook wel minder gezonde dingen. Gister gingen ze met hun vader naar de Febo voor een kroket (ja ja, rolpatronen :7 ). En dat is ook oké, als de balans er maar is. Ivan begrijpt inmiddels heel goed dat minder gezonde dingen voor soms zijn, en bij ons is dat dus ook echt soms en niet maar één keer op een dag of zo. :+

Ik heb zelf vooral een enorme weerzin tegen het idee dat een dropje of chips het summum van lekker eten en zondigen is. Er zijn toch wel lekkerdere dingen te bedenken, me dunkt. Daarom hoop ik vooral dat m'n kinderen avontuurlijke proevers worden en van veel dingen leren houden. Met mate.
pi_130053972
Oh, ja, ongezonde dingen kunnen ook lekker zijn! Zeker! Maar er zijn ook zoveel gezonde dingen die lekker zijn. (Geblancheerde) worteltjes of paprikareepjes met hummus bijvoorbeeld! En als ik dan trek heb in 'iets lekkers', dan pak ik net zo lief dat laatste.
Ja doei.
pi_130053984
Ik kan me nu al verheugen om met mijn toekomstige kind naar de McDonald's te gaan. Omdat ik weet hoe leuk ik dat vroeger vond (en vind) en hoe speciaal het was.

Maar ik besef me wel dat ik een ongezonde liefde voor de Mc heb hoor ;)
pi_130053986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:57 schreef Zeester het volgende:
Ik denk ook wel dat als je je kind volledig onthoudt van snoep/chips het uiteindelijk ook misgaat. Dat ze dat zo gauw ze zakgeld hebben gaan compenseren met zelfgekochte zooi.
Ook niet helaas.. Wij hadden eerder van alles in huis wat je gewoon mocht pakken en toch ging al m'n zakgeld op aan rotzooi eten. En dan van het goedkoopste want dan had je meer...
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 augustus 2013 @ 13:05:08 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130054020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:03 schreef Zeester het volgende:
Ik kan me nu al verheugen om met mijn toekomstige kind naar de McDonald's te gaan. Omdat ik weet hoe leuk ik dat vroeger vond (en vind) en hoe speciaal het was.

Maar ik besef me wel dat ik een ongezonde liefde voor de Mc heb hoor ;)
Dat is ook leuk, twee keer per jaar :)
pi_130054044
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is ook leuk, twee keer per jaar :)
Precies. Ik ging ook zo'n 2x per jaar met mijn ouders.
pi_130054065
Mac :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_130054114
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:58 schreef Sjeen het volgende:
Mja, dat is hier ook niet het probleem eigenlijk, gezien het feit dat ik de snoepjes die Isa eet sowieso niet lekker vind. En ik moet regelmatig oudgeworden chips/koekjes weggooien... Bij mij ligt het ook eigenlijk helemaal niet aan snoepen, meer aan lekker (en teveel) eten.

Ik zie er overigens zelf dan weer niks in om een kind alleen maar rozijntjes en soepstengels te geven. Dat is prima als ze klein zijn, maar niet als ze negen zijn :) Maar ook dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Maar dan is er toch ook niks mis mee als JIJ koekjes en snoepjes in huis hebt? Ik begrijp mensen niet die er niet af kunnen blijven, maar het wel in huis halen want het is voor de kinderen (en het vervolgens dus zelf opeten hè!).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130054163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Allebei m'n kinderen worden heel blij van lekker eten en dat maakt het ook leuker om er aandacht aan te besteden. Op dagen dat ik alleen met ze ben, gaan we bijvoorbeeld samen naar de Turkse supermarkt en kopen dan wat Turks brood (wit en dus niet bepaald de beste keuze) en wat kip. Dan gaan we het samen marineren, wachten ze geduldig tot het uit de oven komt en dan picknicken we samen buiten. Of we zoeken nootjes uit bij de notenboer. Ik denk dat dat elkaar ook versterkt, dat we er iets leuks en lekkers van maken, dat ik het zelf leuk en lekker vind, en dat dat voor hen dus iets vanzelfsprekends is geworden.

En intussen eten ze dus ook wel minder gezonde dingen. Gister gingen ze met hun vader naar de Febo voor een kroket (ja ja, rolpatronen :7 ). En dat is ook oké, als de balans er maar is. Ivan begrijpt inmiddels heel goed dat minder gezonde dingen voor soms zijn, en bij ons is dat dus ook echt soms en niet maar één keer op een dag of zo. :+

Ik heb zelf vooral een enorme weerzin tegen het idee dat een dropje of chips het summum van lekker eten en zondigen is. Er zijn toch wel lekkerdere dingen te bedenken, me dunkt. Daarom hoop ik vooral dat m'n kinderen avontuurlijke proevers worden en van veel dingen leren houden. Met mate.
Ja, dat herken ik en dat vind ik dus ook zo fijn aan S. Ze zit nu in een periode waarin ze wat minder eet en proeft, maar doorgaans proeft ze bijna alles, kan echt genieten van lekker (en vaak gezond!) eten. Als er ergens chocolade of olijfjes op tafel staan, gaat ze voor de olijfjes! Als er spekjes staan, gaan die op :P
Vorige week had ik bramen voor haar gekocht. Toen ik vroeg of ik wat bramen voor haar zou wassen, riep ze enthousiast "Ja lekker!". Ik hoop dat ze dat vasthoudt: dat niet alleen ongezonde dingen lekker zijn, maar ook gezonde.

Wij zijn ook wel eens bij de Mac geweest, hoor. Ik denk dat we er drie keer per jaar komen, dat is best veel misschien zelfs, maar goed. Ze vindt de kipnuggets lekker, houdt niet van frietjes, maar wil wel graag zelf een softijsje bestellen als toetje O+
pi_130054171
O+ mag alleen maar chips die ik niet lust, om te zorgen dat ik het niet opvreet. :')
Zo ligt er altijd chips in huis voor O+ (want die vreet niet alles in 1 x op, en ik wel).

Snoep is hier ook eigenlijk nooit in huis. Wel heb laatst sorbetijs ontdekt, dat mag ik ook niet meer halen.

Blauwe bessen zijn goed snaaivoedsel ontdekte ik. :D
pi_130054191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:57 schreef Zeester het volgende:
Er ligt altijd zoveel nadruk op wat je je kinderen geeft en onthoudt. Ik denk dat veel belangrijker is wat je zelf doet, want dat is wat kinderen als vanzelfsprekend voorgeschoteld krijgen. Als je wil dat je kinderen gezond en met mate eten, dan moet je ermee beginnen dat zelf te doen.
pi_130054236
Ik denk dat het niet te begrijpen valt als je zelf totaal geen last heb van eet(dwang)buien, om ze zomaar even te noemen. Ik denk serieus waar dat het ook gewoon iets dwangmatigs is.

Als ik zon bui heb rij ik gerust naar de supermarkt, haal een pak magnums en die gaan dezelfde dag nog op.. of een reep chocola, een pak koeken. Noem maar op. Of ik pak een brood en de pot pindakaas. Ik vind of verzin wel iets om te eten als ik een echte eetbui heb.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:12:12 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_130054241
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:10 schreef Claudia_x het volgende:
Er ligt altijd zoveel nadruk op wat je je kinderen geeft en onthoudt. Ik denk dat veel belangrijker is wat je zelf doet, want dat is wat kinderen als vanzelfsprekend voorgeschoteld krijgen. Als je wil dat je kinderen gezond en met mate eten, dan moet je ermee beginnen dat zelf te doen.
Nou, dit, helemaal.

Kinderen nemen gewoon alles over. Ze kunnen niet anders - zo leren ze.
disclaimer
pi_130054268
ik was het dikke kind dat bij vriendinnetje om water vroeg en dan te horen kreeg "water is voor de kippen", die rauwkost en rijstwafels mee naar school nam waarna niemand naast haar wilde zitten "want paprika stinkt" en die droge boterhammen at 's avonds met 1 los plakje worst, nooit hagelslag gegeten, nooit pasta, nooit jam... nibb-its gingen in een koffiefilter...

hoe ik zo dik geworden ben? ik begrijp het denk ik pas sinds een jaar of wat...

(nu volgt een lang verhaal)

ik was een mager kind, veel ziek. ik was ook veel bij oma. oma voerde me bij met bordjes rundvlees in de jus, gehaktballetjes. als ik bij oma was mocht ik altijd een tweede bakje chips, en nog meer chocolade. daar is mijn lekkere bekkie voor vet en zout ontstaan.

toen mijn amandelen eruit gingen werd ik gezonder en vlogen de pondjes eraan. inmiddels was ik een dikkige 6/7-jarige aan het worden. op school begon het vernederen en plagen, en ook de indoctrinatie - je moeten wegen voor een project in de klas en dan erachter komen dat je de dikste bent, en dan aan de klas moeten vertellen wat je allemaal eet. op je kop krijgen van de schoolarts dat je te dik bent, elk jaar weer. ik was ook mollig, als ik een poos minder groeide was ik dik, als ik wat harder groeide in de lengte was ik dunner maar nooit slank.

zo halverwege de basisschool (groep 4) begon ook het chips pletten in mijn bakje, het pakken van een extra plakje worst, het snoepen van slagroom in de kast bij oma, het expres naar oma gaan omdat je wist dat je dan lekkers en chips zou krijgen, het eten van wel tien gehaktballetjes waarvan de helft in de keuken zodat niemand het zag, het eten van 7 frikandellen op een werkbarbecue van mijn vader...

ik denk dat ik ergens in mijn jeugd de link heb gelegd dat ik niet voldeed qua gewicht, dat ik om die reden minder moest eten, en ik ben daardoor steeds meer stiekem en steeds obsessiever gaan eten.
als ik gewoon had gegeten wat ik thuis aan aanbod kreeg en niet zo met afvallen bezig was geweest (vanaf mijn zevende jaar!) dan was ik misschien wel nooit zo dik geworden. t is toch triest dat je als kind van 8 jaar al bezig bent met stiekem eten, zoeken naar manieren om te eten en snoepen zonder dat iemand het merkt (want dan vinden ze je vast stom of zijn ze teleurgesteld).

dat stiekeme heb ik altijd gehouden. het pakken van twee bitterballen en doen alsof je er een voor iemand anders meeneemt, het vragen van een bonnetje als je broodjes/wat lekkers haalt om te doen alsof t voor meer mensen is (ook tijdens het bestellen al). ik heb en had heel vaak een soort drang achter eten met een soort gevoel alsof het een "laatste kans" was, het moest nú want wie weet wanneer ik weer zoiets lekkers krijg. vellen van de kip van anderen opeten (desnoods in de keuken), altijd bozig dat je broertje meer patat op zijn bord heeft, proberen altijd de grootste helft van alles te pakken, dat soort dingen...

het is heel heel moeilijk om daar helemaal vanaf te komen. rationeel weet ik nu dat ik beter niet stiekem kan eten, en dat er geen "overlevingsdrang" hoort te zijn om het meeste eten op mn ord te krijgen. ik vertel het ook eerlijk aan mijn vriend als ik gesnoept heb, en ik doe mijn best om niet meer het meeste op mn eigen bord te leggen (ik wissel vaak na het opscheppen de borden om, omdat ik ongemerkt toch mezelf meer van het vlees en de aardappels ofzo heb gegeven). maar het is echt geflipt natuurlijk!!
Kwak
pi_130054317
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:59 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het inderdaad zelf nooit gehad. Ik ben vooral dik geworden door gewoon teveel te eten, teveel lunch, teveel avondeten en na het stoppen met mijn sport (zwemmen) ook nog eens op dezelfde manier doorgaan. Mijn ouders kenden/kennen niet echt mate: er was altijd snoep beschikbaar en dat mocht ook altijd, altijd frisdrank, en altijd teveel avondeten wat dan op moest, want bewaren was geen optie, maar weggooien ook niet. Dat was voor mij gewoon en dat heb ik nog best lang volgehouden, ook toen ik op mezelf woonde; ik ben dan wel gezonder gaan koken (minder vet en dergelijken), maar qua hoeveelheden was het nog steeds schandalig teveel, en ook weggooien was geen optie.

Echt ontzettend snoepen of snaaien heb ik dan ook nooit gedaan, laat staan dat ik er speciaal de deur voor uit ging; dat kwam niet eens in me op en nog steeds niet: wat we niet hebben, hebben we niet. En als ik écht écht écht een keer wat wil, dan is er wel wat in huis om bijvoorbeeld een cake te bakken, of een (volkoren)brood wat dan met camembert ofzo weggesnoept kan worden, of een gekookt eitje ofzo, of knackebrod met pindakaas :+ maar dat gebeurt eens in de 2 á 3 maanden ofzo? En dan gaat nog steeds de rest van die cake de dag erna mee naar Mr.Mo's werk of de hardloopclub ofzo.
Mijn zelfbeheersing is dan ook echt prima op orde, zeker tegenwoordig, nu we ook gewoon normale hoeveelheden eten als hoofdmaaltijden, maar dat zie ik eigenlijk niet als 'beheersing', want er valt niet zoveel te beheersen.. dus vandaar dat ik het me niet zo goed voor kan/kon stellen dat je niet kunt denken 'oh, ik heb 't niet in huis.. laat maar'.

En waarom, kwak, dan per se iets 'ongezonds'? Waarom niet iets 'lekkers' en dan iets lekkers kopen dat ook gezond is? Dat je trek hebt in iets LEKKERS is zó logisch, maar waarom dan iets ongezonds? :@
als ik heel eerlijk moet antwoorden: er is NIKS gezonds dat ik even lekker vind als ongezonde dingen. serieus.
Kwak
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 augustus 2013 @ 13:14:45 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130054342
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat herken ik en dat vind ik dus ook zo fijn aan S. Ze zit nu in een periode waarin ze wat minder eet en proeft, maar doorgaans proeft ze bijna alles, kan echt genieten van lekker (en vaak gezond!) eten. Als er ergens chocolade of olijfjes op tafel staan, gaat ze voor de olijfjes! Als er spekjes staan, gaan die op :P
Vorige week had ik bramen voor haar gekocht. Toen ik vroeg of ik wat bramen voor haar zou wassen, riep ze enthousiast "Ja lekker!". Ik hoop dat ze dat vasthoudt: dat niet alleen ongezonde dingen lekker zijn, maar ook gezonde.

Wij zijn ook wel eens bij de Mac geweest, hoor. Ik denk dat we er drie keer per jaar komen, dat is best veel misschien zelfs, maar goed. Ze vindt de kipnuggets lekker, houdt niet van frietjes, maar wil wel graag zelf een softijsje bestellen als toetje O+
zo snaait Isa de aalbessenstruik leeg en kan ze niet wachten tot de bramen rijp zijn. Dat zit wel goed :D
pi_130054367
Kwakzor :*

Helaas herken ik heel veel in je verhaal.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:16:41 #33
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130054400
quote:
99s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
Naja MoBlo, ik denk dat jij eerder de vreemde eend in de bijt bent hier. GEezien de reacties ;) Ongezond kan ook verdomd lekker zijn namelijk. Vind ik.
:9 ik denk sneller aan een patatje met kroket bij het woord 'lekker'. Damn het water loopt me in de mond, het komt niet meer goed met mij :')

Overigens ga ik ook niet speciaal de deur uit om een vette hap te halen, maar als ik toch buiten ben en honger heb, dan liever een snack ipv fruit.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_130054431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als ik heel eerlijk moet antwoorden: er is NIKS gezonds dat ik even lekker vind als ongezonde dingen. serieus.
Ja, dan wordt 't lastig ja...
Ja doei.
pi_130054435
overigens zijn mijn ouders ook geen echte rolmodellen en kreeg ik ook best ongezonde dingen te vaak aangeboden thuis.

wat ik bedoel is meer dat ik vast niet zo obsessief en stiekem was geworden. dat maakt denk ik het verschil tussen obesitas en overgewicht, zeg maar, bij mij.
Kwak
pi_130054440
Ik zie daar wel wat herkenbaars in, kwak, vooral het gevaar van jezelf zien als 'het dikke kind'. Daar ga je je op den duur ook naar gedragen. Als ik achteraf de foto's bekijk, werd ik in mijn puberteit steeds slanker. Het was alsof alles gewoon meer in proportie kwam, en ik fietste in die tijd ook veel. Ik at nog steeds niet echt gezond, maar ook niet overdreven ongezond of veel. Pas in mijn studententijd kwam ik ineens veel aan. Toen ging ik helemaal los, want ik was toch al dik, dus tja. Wist ik veel dat ik eigenlijk niet zo heel dik was.

Daarom doe ik er ook alles aan om te voorkomen dat mijn kindjes die nog maar peuters zijn een stigma krijgen. Er wordt dus tegenwoordig serieus bij kinderen vanaf 2 jaar al over "obesitas" gesproken. Bij mijn oudste beginnen we te zien dat het helemaal vanzelf goedkomt. Hij heeft nu zo goed als een gezonde bmi. Daar hebben we helemaal niets voor gedaan; zijn groei lijkt gewoon op een bepaalde manier voorgeprogrammeerd. En datzelfde geldt vermoedelijk voor m'n jongste.
pi_130054442
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

zo snaait Isa de aalbessenstruik leeg en kan ze niet wachten tot de bramen rijp zijn. Dat zit wel goed :D
Heerlijk toch O+

Dat is ook wat ik hoop mee te geven: dat er veel dingen lekker zijn, en dat sommige dingen gezond zijn en andere niet. De niet gezonde, maar wel lekkere dingen eten we minder vaak, maar de gezonde lekkere dingen mag je veel eten.

Als ik vraag wat we zullen eten, kan ze net zo goed antwoorden 'pasta met rode saus', als pannenkoeken of 'sliptongetjes met broccoli' :D Op pannenkoeken zeg ik minder vaak ja dan op de rest ;)
pi_130054493
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Sjeen het volgende:
Deze Isa snaaide ook altijd de aalbessenstruik leeg hoor en ik ben toch ook flink dik geworden :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:20:15 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130054498
Discussiepunt vanochtend: is een T goed om te nemen ook als je hier nooit behoefte aan hebt? Me vriendin opperde dit, maar ik kan het niet gleuuuven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130054504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dan wordt 't lastig ja...
Ik moet nuanceren: als ik paprika of lekkere verse komkommer eet, of nootjes, of crackers met pindakaas dan kan ik dat ook echt heel lekker vinden.

Maar in het kader van gestoord eetgedrag waarmee je bezig bent een craving te voeden die niet gebaseerd is op het willen proeven van iets lekkers of het willen eten van iets, dan is objectief lekker zijn niet het belangrijkste. Dan zoek ik vet, suiker en zout, in de vorm van eten dat ik al 23 jaar associeer met iets "wat niet mag en wat ik wel wil"

En daar wil ik dan best voor naar de winkel lopen.

Maar goed, dat doe ik dus al een hele zomer niet meer he? De keren dat ik de fout in ben gegeaan was het omdat er aanbod ter plekke was (dat is sinds de eetstoornistherapie nog steeds mijn zwakste punt)
Kwak
pi_130054541
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:20 schreef eleusis het volgende:
Discussiepunt vanochtend: is een T goed om te nemen ook als je hier nooit behoefte aan hebt? Me vriendin opperde dit, maar ik kan het niet gleuuuven.
Als je er geen behoefte aan hebt en je gaat er niet extra veel door eten omdat je tijdens de maaltijden berehonger hebt of vlak voor het eten dan maar wat koekjes naar binnen stopt is een T niet echt noodzakelijk oid.
pi_130054581
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je er geen behoefte aan hebt en je gaat er niet extra veel door eten omdat je tijdens de maaltijden berehonger hebt of vlak voor het eten dan maar wat koekjes naar binnen stopt is een T niet echt noodzakelijk oid.
Of als je een dip in je humeur krijgt door een gedaalde suikerspiegel, dan is een T misschien ook wel handig ;)
pi_130054583
En kwak, allemaal heel herkenbaar hoor :Y Gelukkig zat ik op een lagere school waar ik nooit gepest ben vanwege mijn dikkere lijfje (op alle klassefoto's ben ik duidelijk de dikste). Dat begon pas op de middelbare school en toen begon het lijnen ook -O- Ik zou een moord doen voor het gewicht dat ik toen had :D
pi_130054589
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie daar wel wat herkenbaars in, kwak, vooral het gevaar van jezelf zien als 'het dikke kind'. Daar ga je je op den duur ook naar gedragen. Als ik achteraf de foto's bekijk, werd ik in mijn puberteit steeds slanker. Het was alsof alles gewoon meer in proportie kwam, en ik fietste in die tijd ook veel. Ik at nog steeds niet echt gezond, maar ook niet overdreven ongezond of veel. Pas in mijn studententijd kwam ik ineens veel aan. Toen ging ik helemaal los, want ik was toch al dik, dus tja. Wist ik veel dat ik eigenlijk niet zo heel dik was.

Daarom doe ik er ook alles aan om te voorkomen dat mijn kindjes die nog maar peuters zijn een stigma krijgen. Er wordt dus tegenwoordig serieus bij kinderen vanaf 2 jaar al over "obesitas" gesproken. Bij mijn oudste beginnen we te zien dat het helemaal vanzelf goedkomt. Hij heeft nu zo goed als een gezonde bmi. Daar hebben we helemaal niets voor gedaan; zijn groei lijkt gewoon op een bepaalde manier voorgeprogrammeerd. En datzelfde geldt vermoedelijk voor m'n jongste.
ik was eind middelbare school 83 kilo. dat is te zwaar, obees zelfs, maar wat zou het fijn geweest zijn als ik dat gewicht had behouden :')
Kwak
pi_130054594
Ik vind het grappig, want ik ben pas dik geworden in mijn puberteit. Zo rond groep 8, toen hormonen gingen spelen kreeg ik een steeds dikkere kont. En volgens mij zat ik zo rond mijn 17e in maat 46/48. Het is dus heel rap gegaan. Onregelmatig eten is hier denk ik de grote boosdoener geweest, brood weggooien op school en een Mars halen, niet ontbijten enzovoort. Als ik thuis kwam maakte ik een blikje tomatencremesoep of pasta met pesto klaar. Op zichzelf geen superongezonde dingen, dus mijn moeder haalde dat dan voor me in huis, maar als dat je eerste 'echte' eten op een dag is, dan gaat het natuurlijk mis.

Maar mijn moeder heeft ook een verknipte kijk op eten. Daar kom ik nu ik zelf gezond leef steeds meer achter, maar mijn moeder (tussen de 50-55 kilo bij 1.73) lust vrijwel niets, en is heel lastig met eten. Ze eet wel gewoon volvette dingen, zoals roomboter op brood en dikke laag kaas op die boterham, maar ik denk niet dat ze gemiddeld boven de 1500 calorieen uitkomt. Dus wat dat betreft heb ik ook nooit een goed model om me aan te spiegelen gehad.
pi_130054598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef kwakz0r het volgende:
ik was het dikke kind dat bij vriendinnetje om water vroeg en dan te horen kreeg "water is voor de kippen", die rauwkost en rijstwafels mee naar school nam waarna niemand naast haar wilde zitten "want paprika stinkt" en die droge boterhammen at 's avonds met 1 los plakje worst, nooit hagelslag gegeten, nooit pasta, nooit jam... nibb-its gingen in een koffiefilter...

hoe ik zo dik geworden ben? ik begrijp het denk ik pas sinds een jaar of wat...

(nu volgt een lang verhaal)

ik was een mager kind, veel ziek. ik was ook veel bij oma. oma voerde me bij met bordjes rundvlees in de jus, gehaktballetjes. als ik bij oma was mocht ik altijd een tweede bakje chips, en nog meer chocolade. daar is mijn lekkere bekkie voor vet en zout ontstaan.

toen mijn amandelen eruit gingen werd ik gezonder en vlogen de pondjes eraan. inmiddels was ik een dikkige 6/7-jarige aan het worden. op school begon het vernederen en plagen, en ook de indoctrinatie - je moeten wegen voor een project in de klas en dan erachter komen dat je de dikste bent, en dan aan de klas moeten vertellen wat je allemaal eet. op je kop krijgen van de schoolarts dat je te dik bent, elk jaar weer. ik was ook mollig, als ik een poos minder groeide was ik dik, als ik wat harder groeide in de lengte was ik dunner maar nooit slank.

zo halverwege de basisschool (groep 4) begon ook het chips pletten in mijn bakje, het pakken van een extra plakje worst, het snoepen van slagroom in de kast bij oma, het expres naar oma gaan omdat je wist dat je dan lekkers en chips zou krijgen, het eten van wel tien gehaktballetjes waarvan de helft in de keuken zodat niemand het zag, het eten van 7 frikandellen op een werkbarbecue van mijn vader...

ik denk dat ik ergens in mijn jeugd de link heb gelegd dat ik niet voldeed qua gewicht, dat ik om die reden minder moest eten, en ik ben daardoor steeds meer stiekem en steeds obsessiever gaan eten.
als ik gewoon had gegeten wat ik thuis aan aanbod kreeg en niet zo met afvallen bezig was geweest (vanaf mijn zevende jaar!) dan was ik misschien wel nooit zo dik geworden. t is toch triest dat je als kind van 8 jaar al bezig bent met stiekem eten, zoeken naar manieren om te eten en snoepen zonder dat iemand het merkt (want dan vinden ze je vast stom of zijn ze teleurgesteld).

dat stiekeme heb ik altijd gehouden. het pakken van twee bitterballen en doen alsof je er een voor iemand anders meeneemt, het vragen van een bonnetje als je broodjes/wat lekkers haalt om te doen alsof t voor meer mensen is (ook tijdens het bestellen al). ik heb en had heel vaak een soort drang achter eten met een soort gevoel alsof het een "laatste kans" was, het moest nú want wie weet wanneer ik weer zoiets lekkers krijg. vellen van de kip van anderen opeten (desnoods in de keuken), altijd bozig dat je broertje meer patat op zijn bord heeft, proberen altijd de grootste helft van alles te pakken, dat soort dingen...

het is heel heel moeilijk om daar helemaal vanaf te komen. rationeel weet ik nu dat ik beter niet stiekem kan eten, en dat er geen "overlevingsdrang" hoort te zijn om het meeste eten op mn ord te krijgen. ik vertel het ook eerlijk aan mijn vriend als ik gesnoept heb, en ik doe mijn best om niet meer het meeste op mn eigen bord te leggen (ik wissel vaak na het opscheppen de borden om, omdat ik ongemerkt toch mezelf meer van het vlees en de aardappels ofzo heb gegeven). maar het is echt geflipt natuurlijk!!
Heel veel raakvlakken hier...

Vanaf jongs af aan was ik het dikke meisje. En toen was ik echt nog geen dik of mollig kind... Eigenlijk ook nooit geweest. Maar wel altijd zo gevoelt.

En dat stiekem eten.. Soms doe ik het nog. Maar eigenlijk sinds ik mijn vriend ken niet meer. Soms betrap ik me erop. Maar ik doe geen moeite om een verpakking op zo'n goed mogelijke manier te verstoppen in de prullenbak/container.
pi_130054599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Precies, maar dan moet je dus inderdaad niet inhalen plus nog meer eten tijdens de grote maaltijden. Gedurende de dag regelmatig (verzadigende) dingen eten kan een goede manier zijn om te voorkomen dat je later op de dag overeet. Ik moet zelf wel echt vaker eten, want voor mij is een bloedsuikerspiegel die drastisch daalt het recept voor snaaibuien.
pi_130054609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Of als je een dip in je humeur krijgt door een gedaalde suikerspiegel, dan is een T misschien ook wel handig ;)
:Y

Maar idd gewoon nemen als je er behoefte aan hebt. Een T 's middags helpt mij enorm om niet te snoepen voor het avondeten.
pi_130054652
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:23 schreef Isabeau het volgende:
En kwak, allemaal heel herkenbaar hoor :Y Gelukkig zat ik op een lagere school waar ik nooit gepest ben vanwege mijn dikkere lijfje (op alle klassefoto's ben ik duidelijk de dikste). Dat begon pas op de middelbare school en toen begon het lijnen ook -O- Ik zou een moord doen voor het gewicht dat ik toen had :D
t mooiste is: ik wás niet eens de dikste. er zat een dikker meisje en een dikker jongetje in de klas. maar die waren populair, sociaal vaardig, mondig en hadden ook nog dure merkkleding.

ik weet gewoon nog dat ik 27 kilo woog ik groep 3, 31 in groep 4 en 44 in groep 6 ofzo, en dat mijn bmi de hele middelbare school rond de 30-32 lag (had je af en toe een wiskunde opgave of een bio-ding over)
Kwak
pi_130054681
Als ik snaaizin had deze zomer dan ging ik een stukje lopen, dus kwam ik langs de supermarkt.
Of gewoon iets bestellen, beide kostte weinig moeite.

Maar daar ben ik nu mee gestopt.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:27:52 #51
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130054710
Oh, dat vind ik ook best herkenbaar, kwak :{ geen idee waar het bij mij vandaan komt, though.
And eternity in an hour.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:29:18 #52
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130054755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

t mooiste is: ik wás niet eens de dikste. er zat een dikker meisje en een dikker jongetje in de klas. maar die waren populair, sociaal vaardig, mondig en hadden ook nog dure merkkleding.

ik weet gewoon nog dat ik 27 kilo woog ik groep 3, 31 in groep 4 en 44 in groep 6 ofzo, en dat mijn bmi de hele middelbare school rond de 30-32 lag (had je af en toe een wiskunde opgave of een bio-ding over)
ik woog 42 in groep 8 en de rest woog rond de 38. Dat weet ik ook nog steeds na 17 jaar :')

Geen idee wat normale gewichten zijn, trouwens, hoor.
And eternity in an hour.
pi_130054815
Ik had trouwens ook al van jongs af aan een grondige hekel aan sport. Bang voor de bal, laatste gekozen met gym. Ik was keeper van mijn hockeyteam omdat ik dan de anderen niet in de weg liep, zo slecht was ik. Ik moest van mijn ouders op een sport blijven, vanwege de beweging, maar als je 15-jarige dochter dan huilend smeekt of ze alsjeblieft van hockey af mag omdat ze het zo kut is, dan ga je geen nee zeggen denk ik.
pi_130054852
Ik weet dat echt allemaal niet meer, hoor. Ik had ook geen issues met betrekking tot mijn gewicht in mijn jeugd. Ook later niet. Wel een minderwaardigheidscomplex, maar dat had toch niet echt met gewicht of eten te maken.
Ik denk dat ik altijd in een gezonde maat 40 zou zijn blijven hangen als ik geen hormonen had geslikt. 15 jaar af en aan een flinke hoeveelheid hormonen heeft ook voor behoorlijk wat kilo's gezorgd, maar volgens mij is mijn max iets van 86 kilo, dus een bmi van 31-32.
pi_130054874
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ik woog 42 in groep 8 en de rest woog rond de 38. Dat weet ik ook nog steeds na 17 jaar :')

Ik weet dat ik rond de 70 kilo woog toen ik van de middelbare school kwam. Bij een lengte van 1.63. Maar het continue horen "je bent dik" heeft er voor gezorgd dat ik ben gaan eten-diëten-eten-diëten-een-diëten.

Wat mij dik heeft gemaakt, ik weet het niet, ik denk een combi van bovengenoemde, mezelf troosten met eten tijdens moeilijke periodes (wat zo'n gewenning is geworden), stiekem eten, en de druk die voelde vanuit thuis om af te vallen (moeder is ook zwaar. die wilde dat niet voor haar kind. pushte heel erg en dat werkte averechts.)
pi_130054875
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef _Dido_ het volgende:

Ik was 63 kilo bij de schoolarts in de brugklas en ik herinner me nog dat we dan bij elkaar kwamen in de aula nadat je bij de dokter was geweest en iederen vroeg dan hoe zwaar je was. Dus toen ik al die gewichten hoorde loog ik dat ik veel lichter was zodat ik ongeveer even zwaar was als de rest en toen zei iemand 'Jij?! Dat kan nooit!' :@ :@
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 augustus 2013 @ 13:38:59 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130055049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Deze Isa snaaide ook altijd de aalbessenstruik leeg hoor en ik ben toch ook flink dik geworden :P
Ja, neeeeee... Ik bedoelde dat ze drop en chips niet als summum van lekkers ziet. Ze vraagt ook gerust om een appel als we over een markt lopen.

En ik hanteer de regel die wij thuis vroeger wel hadden niet, die dat je je bord leeg moet eten. Je eet tot je genoeg hebt... En vooralsnog lijkt dat systeem intact bij mijn Isa.
pi_130055053
Ik herinner me nog dat ik in de 2e mijn label uit mijn shirt had hangen en dat het een XL had, en dat een klasgenoot oprecht verbaasd vroeg 'heb jij een XL?' en dat ik toen loog 'het is de grootste kindermaat'.
pi_130055064
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:31 schreef Zeester het volgende:
Ik had trouwens ook al van jongs af aan een grondige hekel aan sport. Bang voor de bal, laatste gekozen met gym. Ik was keeper van mijn hockeyteam omdat ik dan de anderen niet in de weg liep, zo slecht was ik. Ik moest van mijn ouders op een sport blijven, vanwege de beweging, maar als je 15-jarige dochter dan huilend smeekt of ze alsjeblieft van hockey af mag omdat ze het zo kut is, dan ga je geen nee zeggen denk ik.
+1

ik ging op gym - janken - eraf
ik ging op badminton - janken - eraf
ik durfde niet van de kast te springen, ik was bang voor de bal, ik kon niet goed rennen, moest op caesartherapie voor kinderen met slechte motoriek
toen ontdekte ik zwemmen, sterrenplan/ik zwem ik polo, en daarna een jaar waterpolo en zwemtraining en wedstrijden. maar toen ik naar de meisjes moest ben ik eraf gegaan (ik was klein en dik, werd gepest door de andere meiden, jankend naar de training) - eraf

in de brugklas moest ik gym-RT, een soort club van lelijke kinderen die elke dinsdag 2 uur extra moesten gymmen omdat ze slecht in gym waren

en daarna vond ik sport stom, want hoe ik ook mijn best deed, hoger dan een 6 kreeg ik nooit voor gym, en ik kon er ook geen drol van. geen conditie ondanks dat ik elke dag 20 km fietste :N

ik hoop nog steeds dat de mensen die zeggen dat je sport leuk gaat vinden als je het vaak doet gelijk blijken te hebben :')
Kwak
pi_130055100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef Zeester het volgende:
Ik herinner me nog dat ik in de 2e mijn label uit mijn shirt had hangen en dat het een XL had, en dat een klasgenoot oprecht verbaasd vroeg 'heb jij een XL?' en dat ik toen loog 'het is de grootste kindermaat'.
ik was 1.54 en droeg maar 176 of 184 als ze dat hadden. en mijn moeder naaide ook zelf voor me :')
Kwak
pi_130055166
2 uur extra gym in de week omdat je er slecht in was? Wat is dat voor een idee?
Mijn kind zou daar dus niet naar toe gaan!
pi_130055169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was 63 kilo bij de schoolarts in de brugklas en ik herinner me nog dat we dan bij elkaar kwamen in de aula nadat je bij de dokter was geweest en iederen vroeg dan hoe zwaar je was. Dus toen ik al die gewichten hoorde loog ik dat ik veel lichter was zodat ik ongeveer even zwaar was als de rest en toen zei iemand 'Jij?! Dat kan nooit!' :@ :@
;(

Ik woog ook 63 kilo in de brugklas. Op mijn 14e (bijna 15) 75 kilo. 3 jaar later ben ik geexplodeerd. ;(
pi_130055189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

+1

ik ging op gym - janken - eraf
ik ging op badminton - janken - eraf
ik durfde niet van de kast te springen, ik was bang voor de bal, ik kon niet goed rennen, moest op caesartherapie voor kinderen met slechte motoriek
toen ontdekte ik zwemmen, sterrenplan/ik zwem ik polo, en daarna een jaar waterpolo en zwemtraining en wedstrijden. maar toen ik naar de meisjes moest ben ik eraf gegaan (ik was klein en dik, werd gepest door de andere meiden, jankend naar de training) - eraf

in de brugklas moest ik gym-RT, een soort club van lelijke kinderen die elke dinsdag 2 uur extra moesten gymmen omdat ze slecht in gym waren

en daarna vond ik sport stom, want hoe ik ook mijn best deed, hoger dan een 6 kreeg ik nooit voor gym, en ik kon er ook geen drol van. geen conditie ondanks dat ik elke dag 20 km fietste :N

ik hoop nog steeds dat de mensen die zeggen dat je sport leuk gaat vinden als je het vaak doet gelijk blijken te hebben :')
Dit, al heb ik niet veel sporten geprobeerd en gewoon altijd (slecht) gehockeyd. Ik vind sporten gewoon niet leuk. Ik heb een slechte grove motoriek, struikel vaak, loop tegen dingen op, laat dingen vallen, en dat is al storend genoeg in het dagelijks leven. Heb gewoon echt echt echt het idee dat mijn lijf niet gemaakt is voor sport. Enige wat ik nog enigszins kan is zware dingen tillen, want een beetje kracht, dat heb ik wel, maar verder... Kut met peren :D.
pi_130055233
Waar ik goed in ben met sport is coachen. :')
Ik schreeuw hard en ben enthousiast, daarmee maskeer ik wel altijd dat ik behoorlijk zuig in wat voor teamsport dan ook. :')
pi_130055247
Ik vind sporten ook echt niet leuk.. En die trainers in de sportschool zeggen allemaal, dat komt vanzelf, let maar op. Maar ik vind het gewoon echt niet leuk. Ik haal er geen plezier uit. Ja uit het resultaat wat ik zie, maar uit het sporten. NEE.
pi_130055265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik vind sporten ook echt niet leuk.. En die trainers in de sportschool zeggen allemaal, dat komt vanzelf, let maar op. Maar ik vind het gewoon echt niet leuk. Ik haal er geen plezier uit. Ja uit het resultaat wat ik zie, maar uit het sporten. NEE.
Dan vind ik het des te knapper dat je het doet, dus *O* daarvoor!
pi_130055294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:42 schreef miss_sly het volgende:
Dit.. Cijfers voor gym. Waar halen ze het vandaag. Waarom is dat nou eigenlijk een vak op de middelbare school? Dat ze het gegeven prima. Maar je kunt serieus gewoon je diploma niet halen omdat je slecht bent in sport.
pi_130055305
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:38 schreef Sjeen het volgende:

Ja, neeeeee... Ik bedoelde dat ze drop en chips niet als summum van lekkers ziet. Ze vraagt ook gerust om een appel als we over een markt lopen.

En ik hanteer de regel die wij thuis vroeger wel hadden niet, die dat je je bord leeg moet eten. Je eet tot je genoeg hebt... En vooralsnog lijkt dat systeem intact bij mijn Isa.
Oh deze Isa at elke avond twee volle borden leeg incl veel jus etc. Denk dat dat ook niet zo geweldig was voor een kind :') Maar ik was 'gewoon een goede eter' + 'gezond blozend kind' (of andere nonsens voor een kind dat duidelijk veel te dik was).
pi_130055333
Ik was ook niet gemaakt voor sport, dacht ik. Vooral omdat ze op scholen weinig aandacht besteden aan opbouw: er wordt meteen maar van je verwacht dat je 10km aan een stuk rent en 8 salto's van de ringen af springt. Dit verpest voor veel mensen de mogelijkheden van sport; je wordt er al vrij snel (ten onrechte vaak) mee geconfronteerd dat je 'het niet kunt'.

Inmiddels hou ik van de sport die ik 'nooit kon en nooit zou kunnen': hardlopen. Ik ben er 'goed' in en belangrijker: ik heb er plezier in, maar dat moest ik wel zelf ontdekken; mijn gymleraren hadden me al afgeschreven.
Ja doei.
pi_130055355
Oneerlijk ook wel, want ik zwom iedereen eruit daar. Maar zwemmen was geen onderdeel bij schoolgym ;(
Ja doei.
pi_130055369
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:45 schreef Zeester het volgende:

[..]

Dan vind ik het des te knapper dat je het doet, dus *O* daarvoor!
Naja ik ben dus al best een tijdje niet geweest. Vandaag weer begonnen. En nu doorzetten dan mag je jompelen ;)

Nee, dank je wel :)

Ik vind het gewoon knap wat iedereen hier presteert. Op welke manier dan ook. Met sport, zonder sport, met hulp, zonder hulp.

Daar trek ik me wel aan op. Zeker aan de mensen die ongeveer van het zelfde gewicht vandaan komen. Dan denk ik vaak. Kom Joyce, laat zien dat je dat ook kunt.
pi_130055372
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:42 schreef miss_sly het volgende:
ik kom uit een tijd dat ouders de school niet tegenspraken ;) zeker niet als ze zelf docent zijn, en zelfs niet als ze het er eigenlijk mee oneens zijn. dan wellicht een brief naar school om te vertellen dat ze het ridicuul vinden, maar nooit tegen mij zeggen dat ik tegen de school in moest gaan. vind ik een fijne houding overigens...

alle brugklassers kregen 2 uur RT in een bepaald onderdeel: taal, ruimtelijk inzicht, wiskunde, en als je dat allemaal kon was je meestal een gymkneus dus dan konden ze iedereen indelen (de rest die wel goed was en ook kon gymmen kwam bij ruimtelijk inzicht terecht).
Kwak
pi_130055413
Ik heb denk ik 10x meegedaan met de gym op de middelbare school :@ zo'n hel vond ik dat.
Maar verder weet ik nu gelukkig wel dat er genoeg sporten zijn die ik wel echt leuk vind.
Als ik rijk was ging ik zelfs nu ook weer badmintonnen maar 2 avonden dansen + sportschoolabbo is op dit moment al erg veel.
pi_130055421
Ik ben gewoon een angst-haas als het op fysieke dingen aankomt. Ik heb geen hoogtevrees, maar heb het soort 'inbeeldingsvermogen' dat bij elk ding waar je bij kunt vallen precies het ergste scenario weet voor te stellen. Dus ik durfde nooit dingen. Over de bok niet, in de ringen niet, wegrennen als de bal op je afkomt met honkbal, niet durven duiken van de duikplank. En daar is nooit echt aandacht aan besteed, je moet het inderdaad gewoon maar doen en durven, en je niet aanstellen.
pi_130055426
Drama, de coopertest op school :')
Mijn docente die riep dat iedereen dat kan, dus ik net zo goed. En dus liep ik het, want ik moest een voldoende halen. Kotsend stopte ik na 12 minuten en had net voldoende meters gelopen voor een 4. Toen heb ik inderdaad besloten dat hardlopen niets voor mij is. Dat ik geen sportief type ben en dat ik geen conditie heb.

Hardlopen doe ik nog niet, wil ik wel gaan proberen, maar in de sportschool heb ik plezier in wat ik doe, merk ik dat ik opbouw in kracht en conditie en blijkt er ineens een redelijk sportief mens met een aardige conditie in me te schuilen :o :D
pi_130055466
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:50 schreef Zeester het volgende:
Ik ben gewoon een angst-haas als het op fysieke dingen aankomt. Ik heb geen hoogtevrees, maar heb het soort 'inbeeldingsvermogen' dat bij elk ding waar je bij kunt vallen precies het ergste scenario weet voor te stellen. Dus ik durfde nooit dingen. Over de bok niet, in de ringen niet, wegrennen als de bal op je afkomt met honkbal, niet durven duiken van de duikplank. En daar is nooit echt aandacht aan besteed, je moet het inderdaad gewoon maar doen en durven, en je niet aanstellen.
Wow het lijkt wel of je mij beschrijft.
pi_130055472
even tussen alle misère door: er ligt een allerschattigste poes naast me te slapen op de bank O+ en ze snurkt ook nog een beetje.

verder ben ik eigenlijk niet zo van het hangen in het verleden. ik doe gewoon weer mijn best, en dan zien we wel! ik heb hoe dan ook een kerel die van me houdt en dat had ik als tiener nou nooit gedacht!
Kwak
pi_130055528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:52 schreef kwakz0r het volgende:
even tussen alle misère door: er ligt een allerschattigste poes naast me te slapen op de bank O+ en ze snurkt ook nog een beetje.

verder ben ik eigenlijk niet zo van het hangen in het verleden. ik doe gewoon weer mijn best, en dan zien we wel! ik heb hoe dan ook een kerel die van me houdt en dat had ik als tiener nou nooit gedacht!
Amen, Kwak!
pi_130055553
Ik ben dik geworden vanaf m'n eind 15'de. Dus vanaf dat ik naar het MBO ging. Ik werd dikker en toen dacht ik fuck alles kan mij het schelen dat ik dik ben. Dus toen ging de rem eraf. :') Terwijl ik altijd wel goed was in sporten op school. Met de piepjes test deed ik altijd met de jongens mee omdat ik anders als enige meisje nog liep (die hoefden maar tot level 6 en de jongens minimaal tot 8). Werd altijd als een van de eersten gekozen bij rugby, softbal of basketbal. Als opwarming voor de gymles buiten moesten we altijd 5 rondjes om het voetbal veld rennen.. ik liep altijd in het groepje voorop. Ik heb vanaf m'n vierde tot elfde op gym gezeten... ik was niet goed maar ik vond het wel heel erg leuk, totdat we een nieuwe lerares kregen die niet aardig was. Dus het sporten zit op wel goed... ik moet het alleen doen. En ik vind de sportschool wel leuk.. maar niet leuk leuk. Het is meer omdat het 'moet'. Ik zou best wel eens graag van die oude school gymlessen willen hebben. :P

En nu wil ik afvallen en gaat de rem er weer op. Dus net zo dat hij er is afgegaan gaat hij er ook weer erop. Want falen is geen optie...
pi_130055554
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:52 schreef kwakz0r het volgende:

Klopt ik denk dat je vooral naar het nu moet kijken.
Daar ben ik zelf heel slecht in. Kijk niet zoveel in het verleden maar meer de toekomst, en de angsten die daar bij komen kijken. Ik zit er ook serieus over na te denken om daar met de huisarts over te gaan praten.

Want het wordt echt een belemmering. En ik kan mezelf er niet mee helpen, en een ander begrijpt het vaak niet.
pi_130055638
Ik hoef het huis echt niet uit voor een vreetbui. En geen slechte dingen in huis hebben houd me echt niet tegen. Van aardappels maak je patat en van bloem maak je een focaccia broodje. Of gewoon wat karamel van suiker. Zo kan ik nog wel even doorgaan. :')

Maar eigenlijk heb ik er helemaal niet meer zoveel last van, want ookal voel je je niet in controle op zo'n moment. Uiteindelijk heb je die controle wel.
pi_130055647
Ik was tot mn 14e altijd te dun :'). En toen kwamen de hormonen *O* en slecht eten.

Heb ergens nog een foto dat ik zo rond de 1.63 lang ben en nog 40 kg weeg :X
pi_130055700
Ik ben nog nooit dun geweest in mijn leven, maar goed dat is ook niet mijn doel.
pi_130055793
Eigenlijk trekken alleen teamsporten mij aan. Ben ook erg competitief., alleen ik durf niet nu nog in te stromen in een teamsport. En die gedachte heb ik eigenlijk al sinds ik 11 was en het eigenlijk nog best wel had kunnen doen. :')
pi_130055996
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:57 schreef Myraela het volgende:
Ik hoef het huis echt niet uit voor een vreetbui. En geen slechte dingen in huis hebben houd me echt niet tegen. Van aardappels maak je patat en van bloem maak je een focaccia broodje. Of gewoon wat karamel van suiker. Zo kan ik nog wel even doorgaan. :')

Maar eigenlijk heb ik er helemaal niet meer zoveel last van, want ookal voel je je niet in controle op zo'n moment. Uiteindelijk heb je die controle wel.
Herkenbaar :') Koekjesdeeg maken bijv. Of inderdaad karamel. Gelukkig is het niet zo zot meer en pak ik gezonde dingen als ik wil snaaien (fruit, bakje yoghurt etc).
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 augustus 2013 @ 14:15:29 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130056294
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:02 schreef Myraela het volgende:
Eigenlijk trekken alleen teamsporten mij aan. Ben ook erg competitief., alleen ik durf niet nu nog in te stromen in een teamsport. En die gedachte heb ik eigenlijk al sinds ik 11 was en het eigenlijk nog best wel had kunnen doen. :')
gewoon doen! Zoek een recreantenteam bij je in de buurt of zo. Bij ons stromen nog elk jaar mensen in :Y
pi_130056299
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:02 schreef Myraela het volgende:
Maar het kan nog steeds joh!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:46:12 #88
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130057388
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:57 schreef Myraela het volgende:

dat is ook te veel moeite voor een vreetbui. Toen ik nog een huisgenoot had, kon ik hem nog naar de super sturen want zelf doe ik dat echt niet :P hooguit merengues maken.
And eternity in an hour.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 14:55:13 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130057732
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:46 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

dat is ook te veel moeite voor een vreetbui. Toen ik nog een huisgenoot had, kon ik hem nog naar de super sturen want zelf doe ik dat echt niet :P hooguit merengues maken.
En die huisgenoot deed dat? Ik had je wat anders verteld...

Hoe dan ook: Ik heb trek!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_130057775
quote:

[..]

Mijn moeder stuurde mij altijd op pad voor haar eetbuien.

Ik weiger om mijn vriend naar de supermarkt te sturen om iets halen voor mij wanneer ik een eetbui heb.
pi_130057809
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:15 schreef Sjeen het volgende:

[..]

gewoon doen! Zoek een recreantenteam bij je in de buurt of zo. Bij ons stromen nog elk jaar mensen in :Y
Misschien doe ik dat inderdaad wel. Ik zou graag op volleybal willen. Eerst maar eens kijken of het met mijn werk mogelijk is.
pi_130058061
Ik heb ook trek.
pi_130058085
Een sport die nu mijn passie is O+ buikdansen
Net formaties voor een optreden in september gemaakt.
pi_130058103
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook trek.
Reepjes paprika met hummus!! :P

Althans, dat is wat ik zo ga eten :9 want ik heb trek :P
Ja doei.
pi_130058130
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Reepjes paprika met hummus!! :P

Althans, dat is wat ik zo ga eten :9 want ik heb trek :P
Ik heb vanmiddag al 2 paprika's weggenast in m'n salade. Ik heb nog wel een hele zooi van die snackpaprika's.

hummus heb ik niet. Kikkererwten wel, alleen gedroogd. ;(
pi_130058134
Ik had ook paprika's als tussendoortje maar ze waren rot -O-
Nu dus maar een komkommer op maar dat vult toch minder.
pi_130058601
Ik heb zojuist m'n LL boodschappen gedaan en ik heb het goed gedaan vind ik zelf. 4 appels, een zak worteltjes, een komkommer, evergreen liga's en dan voor de snaaizin japanse mix (kan prima een x) en van die continu koekjes, daar raak je namelijk nog een beetje vol van! En 8 krentebollen en 4 bruine bollen.
pi_130058778
8 krentenbollen, smeerkaas, chocopasta, wat mini-salami's, appels, banaan, minneola.

zoiets zal het wel worden. :)

De lauwe apfelkorn met sparood is goed gekeurd. Even een liter apfelkorn overgegoten. Morgen de wijn nog overgieten en klaar *O*
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:32:58 #99
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130058936
-nee-

[ Bericht 20% gewijzigd door eleusis op 14-08-2013 16:19:36 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:35:20 #100
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130058999
Goede argumenten voor een T trouwens. Ik zal er wel eens mee gaan experimenteren. Heb daarnet het voedingscentrum boekje binnen gekregen en die werken ook met een T.

S: 36km fietsen
pi_130059022
quote:

Geklopt eiwit met suiker zo eten is ook heel erg lekker :')
(jaja, ik ben niet van de lucht dik geworden!)
pi_130059062
Het werd een boterham met kaas en 2 snackpaprika's.

Nog steeds trek. Het is een beetje vervelend. :') Ik ga wel was vouwen.
pi_130059089
Hier net twee boterhammen met roomboter op :9
Over 2 uurtjes nog een bakje kwark en dan vanavond weer erg laat eten.
pi_130059135
Ik heb iets aparts mee als snack: melk met chiazaadjes en bosbessen. Het zou een soort rijstepapstructuur moeten krijgen na 4 uur in de koelkast. Ik ben benieuwd, ga het zo pakken.
pi_130059282
Wij gaan zo een vakantie boeken!!!
pi_130059377
Mijn vriend had gisteren trouwens weer eens een verkeerde woordkeus..

Ik: "oh zou leuk zijn als ik straks een bikini aan kan op vakantie! En leuke jurkjes.."
Vriend: "ja dan wordt je veel leuker."

Toen draaide ik weg..
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:46:54 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130059401
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb iets aparts mee als snack: melk met chiazaadjes en bosbessen. Het zou een soort rijstepapstructuur moeten krijgen na 4 uur in de koelkast. Ik ben benieuwd, ga het zo pakken.
Het klinkt heel vies, maar ik hou ook niet brinta, havermout, overnight oats, enz... Dus jij vindt het vast top ^O^

Ik heb de trek gekilld met een appel en ga zo lekker naar huis :)
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn vriend had gisteren trouwens weer eens een verkeerde woordkeus..

Ik: "oh zou leuk zijn als ik straks een bikini aan kan op vakantie! En leuke jurkjes.."
Vriend: "ja dan wordt je veel leuker."

Toen draaide ik weg..
Ah joh, hij bedoelt vast dat jij dan lekker in je vel zit en kleren aan kan waar je blij van wordt enzo. Mannen zijn lomp, hij houdt van je zoals je bent enzo... Kusjekroel :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_130059448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:46 schreef Tink89 het volgende:
Het klinkt heel vies, maar ik hou ook niet brinta, havermout, overnight oats, enz... Dus jij vindt het vast top ^O^

Ik vind die zaadjes 's morgens in mijn melk maar zo zo, maar als ze misschien zijn veranderd in een drillerige papachtige substantie dat ik ze wel lekker vind 8-) Vandaar dit experiment.
pi_130059479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef J0ycie88 het volgende:
Wij gaan zo een vakantie boeken!!!
*O* *O* *O*
pi_130059527
quote:

[..]

Ah joh, hij bedoelt vast dat jij dan lekker in je vel zit en kleren aan kan waar je blij van wordt enzo. Mannen zijn lomp, hij houdt van je zoals je bent enzo... Kusjekroel :*

SPOILER
SPOILER
pi_130059575
quote:

[..]

[..]

SPOILER
geen klap, maar seks kon hij vergeten..

Ik weet wel dat hij het niet rot bedoeld. Hij zei ook later, dat het ook beter voor mij zou zijn als de kilos eraf waren. En dat hij verliefd is geworden op me zoals ik nu ben. Soms zijn mannen gewoon lomp in hun uitspraken
pi_130059642
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
Ik kan niet wachten. We gaan grof geld uitgeven, maar ondanks alle financiële tegenslagen die misschien komen, staat onze geweldige eerste vakantie met zijn 2tjes wel vast!
pi_130059664
Dat seks onthouden heb ik nooit begrepen....daar heb je toch ook jezelf mee of ben ik nou gek 8)7
Ik vind seks leuk! (daarbij zegt hij steeds vaker als ik naakt ben hoe mooi ik wel niet ben :D en toen ik dat opmerkte zei hij heel snel dat hij me natuurlijk altijd al héél mooi vond! (hij weet wel hoe vrouwen zijn >:) ))
pi_130059691
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:53 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten. We gaan grof geld uitgeven, maar ondanks alle financiële tegenslagen die misschien komen, staat onze geweldige eerste vakantie met zijn 2tjes wel vast!
Voor over 56 weken, zei je toch? Dat is 13 maanden? Ik vind het echt zo ontzettend vroeg om nu al te boeken. En vreselijk veel geld (3500 toch) voor een dergelijke vakantie buiten het hoogseizoen. Ik zou er nog even over denken :@
pi_130059719
Slaan hoor je natuurlijk niet te doen, dat past niet binnen een relatie. En seks onthouden, tja, wat Isa zegt. Dat je er zelf geen zin in hebt na een dergelijke opmerking, ok, maar als je wel zin zou hebben, zou ik het hem niet ontzeggen, inderdaad :D
pi_130059740
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:55 schreef miss_sly het volgende:
Slaan hoor je natuurlijk niet te doen, dat past niet binnen een relatie. En seks onthouden, tja, wat Isa zegt. Dat je er zelf geen zin in hebt na een dergelijke opmerking, ok, maar als je wel zin zou hebben, zou ik het hem niet ontzeggen, inderdaad :D
Er zijn zelfs mensen die slaan bij seks vinden passen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 augustus 2013 @ 15:57:38 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130059781
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Misschien doe ik dat inderdaad wel. Ik zou graag op volleybal willen. Eerst maar eens kijken of het met mijn werk mogelijk is.
dat gaat zeker :Y ik volley ook, morgen weer eerste training van seizoen. Zoals gezegd, recreantenteam zoeken. Wij spelen wel competitie maar een wedstrijd of training skippen kan gewoon.
pi_130059789
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, duh, maar dat is dan weer iets anders :D

In een gelijkwaardige relatie sla je elkaar gewoonweg niet, vind ik. Hoe lomp de ander ook uit de hoek komt.
pi_130059806
Ah joh, gewoon met de deegroller.
Ja doei.
pi_130059847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor over 56 weken, zei je toch? Dat is 13 maanden? Ik vind het echt zo ontzettend vroeg om nu al te boeken. En vreselijk veel geld (3500 toch) voor een dergelijke vakantie buiten het hoogseizoen. Ik zou er nog even over denken :@
We blijven onder de 3000 voor 2 weken.. Het is veel, het is vroeg . Maar we hebben echt hoge eisen dus die prijs zullen we waarschijnlijk later in het jaar ook betalen (of meer).

Maar we kennen elkaar ook goed genoeg, dat we weten dat het geld dan toch verdwijnt op de spaarrekening voor andere doeleinde of op de grote hoop. Dus vandaar de keuze.

Maar soms twijfel ik ook wel of we niet even moeten wachten tot er meer prijzen van andere hotels beschikbaar zijn. Maar we hebben heel veel gegoogled en onze top-5 hotels zijn nu te boeken. Op 1tje na..
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 augustus 2013 @ 16:00:36 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130059883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ah joh, gewoon met de deegroller.
koekepan >:)
pi_130059886
Haha even voor de duidelijkheid, na die opmerking had ik er gewoonweg geen zin meer in. :P
pi_130059962
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:59 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

We blijven onder de 3000 voor 2 weken.. Het is veel, het is vroeg . Maar we hebben echt hoge eisen dus die prijs zullen we waarschijnlijk later in het jaar ook betalen (of meer).

Maar we kennen elkaar ook goed genoeg, dat we weten dat het geld dan toch verdwijnt op de spaarrekening voor andere doeleinde of op de grote hoop. Dus vandaar de keuze.

Maar soms twijfel ik ook wel of we niet even moeten wachten tot er meer prijzen van andere hotels beschikbaar zijn. Maar we hebben heel veel gegoogled en onze top-5 hotels zijn nu te boeken. Op 1tje na..
Maar dat is over 2 of 3 seizoenen. Najaar/winter komt er aan, dan voorjaar/zomer en aan het einde van dat laatste seizoen willen jullie op vakantie. Ik kan me echt niet voorstellen dat als je in ieder geval wacht tot na het najaar/winterseizoen, een hotel van jullie keuze vol zal zijn.
pi_130060065
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, duh, maar dat is dan weer iets anders :D

In een gelijkwaardige relatie sla je elkaar gewoonweg niet, vind ik. Hoe lomp de ander ook uit de hoek komt.
Ach, ik doe hem nooit echt bewust pijn, maar als hij lompe dingen zegt dat sla ik hem gewoon. Of als we liggen dan schop ik hem gewoon. Hij knijpt mij dan juist weer als ik lompe dingen zeggen. Maar zowel de lompe dingen als het slaan bedoelen we niet echt serieus.

Als ik echt boos zou zijn, dan ga ik gewoon huilen. Geen idee waarom. Wat is het toch fijn om een vrouw te zijn. :')
pi_130060113
Ik wilde nu eigenlijk gaan boeken voor december, maar toch maar besloten om nog even te wachten.
Wie weet wordt het nog wel goedkoper/willen we iets anders.
pi_130060139
Toen ik maandag op het reisbureau was was er nog maar 1 kamer beschikbaar in het hotel waar we een optie op hebben genomen.

Het is de eerste keer dat ik zon reis boek.
Dus misschien ben ik er een leek in.
Maar als ik nu naar de last-minute prijzen kijk zitten we nu onder die prijzen.
pi_130060143
Ik heb het geld nog even niet voor vakanties, maar ik plan dat soort dingen echt het liefst helemaal last minute.

Als ik nu al zou plannen dan zou ik er niet echt enthousiast van worden omdat het nog zo ver weg is. En ga ik er waarschijnlijk zelfs tegenop zien als ik uiteindelijk zou vertrekken.
pi_130060153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Eenmalig experiment 8-) Wat een vieze structuur zeg :@ Daarbij was het niet homogeen, maar op de bodem dikke brokken en bovenop nog vloeibare melk.
pi_130060206
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:07 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het geld nog even niet voor vakanties, maar ik plan dat soort dingen echt het liefst helemaal last minute.

Afgelopen 2 jaar zijn we niet echt op vakantie geweest en dit maal gaat het gewoon een 'goedkope' vakantie in eigen land zijn.
pi_130060238
Mja, ik weet niet. De meeste prijzen voor over twee seizoenen staan toch nog helemaal niet vast? Als je zelf gaat boeken op internet, zal het nog niet eens gaan!
Willen jullie bij een reisbureau boeken? Waarom niet zelf via internet?

Wij gaan ook waarschijnlijk wel vroeg boeken, hoor, in oktober ofzo al voor juli. We willen graag naar die ene camping, weten precies welke weken en we willen graag in een bepaalde caravan. Om zeker te zijn dat we die hebben, zullen we vroeg boeken.
pi_130060256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eenmalig experiment 8-) Wat een vieze structuur zeg :@ Daarbij was het niet homogeen, maar op de bodem dikke brokken en bovenop nog vloeibare melk.
Ieuw, klinkt niet heel lekker, nee/
pi_130060298
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Afgelopen 2 jaar zijn we niet echt op vakantie geweest en dit maal gaat het gewoon een 'goedkope' vakantie in eigen land zijn.
Vakantie in eigen land lijkt me echt helemaal niets. :@
pi_130060327
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land lijkt me echt helemaal niets. :@
Ow zelfs van vakantie in eigen huis kan ik genieten _O-
Maar wil nu graag een luxe huisje op een klein park met een jacuzzi in de tuin :D
pi_130061481
Anyways, mijn lijstje van vandaag. En dan zo maar eens richting mijn werk en proberen daar niet teveel te "proeven". :D

O: 1 Volkoren boterham met pindakaas.
L: 2 Volkoren boterhammen met tomaten/ui
D: Gehaktballen met bloemkool en aardappeltjes.

Alleen nog veel te weinig water op, maar dat komt straks op de fiets en op mijn werk wel weer goed.
pi_130061789
Sowieso nog beetje een mager lijstje Myraela.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:52:01 #136
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130061795
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 14:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En die huisgenoot deed dat? Ik had je wat anders verteld...

Hoe dan ook: Ik heb trek!
ja nadat ik hem lekker had gemaakt en hij zelf ook wel wat wilde hebben :P maar meestal ging ie sowieso al. Nu moet ik het zelf doen en gelukkig ben ik lui :P
And eternity in an hour.
pi_130062046
Oh mijn god, ik ben intens emo, want ik haal net mijn backpack, die ik een jaar niet gebruikt heb tevoorschijn.

SPOILER
pi_130062271
Wat fijn Zeester!

Ik ben ook emo, maar andersom. De backpack heb ik nog niet eerder meegehad (tijdje geleden van iemand gekregen. Een dun iemand) dus ik moest m heel ver verstellen. ;(
pi_130062309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:00 schreef Zeester het volgende:
Oh mijn god, ik ben intens emo, want ik haal net mijn backpack, die ik een jaar niet gebruikt heb tevoorschijn.

SPOILER
Een foto die je moet bewaren *O*
pi_130062375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:00 schreef Zeester het volgende:

SPOILER
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_130062384
Het grappige is dat ik me al vanaf ergens in oktober voorbereid op dit moment. Want gebruik de backpack maar eens per jaar en wist dat hij daar boven op de kast lag als een soort 'tijds-capsule' naar toen ik begon. En toch, toen ik hem net omdeed en keek en zag wat het daadwerkelijke verschil was...

Dat ik dat allemaal meezeulde, dag in dag uit!
pi_130062522
Zeester wat tof en vooral goed *O*. Jouw lowlands is nu al goed begonnen!
pi_130063440
Zeester, wat je straks op je rug hebt zeulde je dagelijks mee...

Ik besefte mij dat ik met backpack zo'n 130 kg weeg. Bizar.
pi_130064872
Fijn, van die backpack! Ik had dat laatst andersom (hij zat véél te strak afgesteld). Ik schrok heel even, maar gelukkig herinnerde ik me al snel dat ik hem de maand ervoor had uitgeleend aan een heel dun meisje. :)
pi_130064996
Jullie mogen nog meer voor me juichen, want ik ben nu bij de WW en heb de 26kilo gehaald! Dus ben over een jaar (-1week) een pond per week verloren!
pi_130065020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:40 schreef Zeester het volgende:
Jullie mogen nog meer voor me juichen, want ik ben nu bij de WW en heb de 26kilo gehaald! Dus ben over een jaar (-1week) een pond per week verloren!
Netjes, mooie snelheid ook
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:56:15 #147
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130065358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geklopt eiwit met suiker zo eten is ook heel erg lekker :')
(jaja, ik ben niet van de lucht dik geworden!)
weet ik :@ zou het met stevia net zo lekker zijn? :@ heb het weleens met whey geprobeerd en het stortte direct in elkaar :'(
And eternity in an hour.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:59:00 #148
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130065422
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:D

Mijn gevulde paprika staat ook in de oven :9 denk alleen niet dat het genoeg is dus vast nog wel eitjes straks. Merk dat mijn craving voor troep ook weer weg is.
And eternity in an hour.
pi_130065955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat je zoveel moeite gaat doen voor 'trek' waarvan je weet dat 't slecht voor je is :@
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het zo jammer dat dat in dit topic zo vaak wordt gezegd. Oké, dat is misschien niet de manier waarop jij dik bent geworden, maar anderen hier misschien wel. Moet er zoveel nadruk op gelegd worden dat je de issues van de ander onbegrijpelijk vindt? (Je in algemene zin, niet specifiek jij.)

Dat vind ik ook wel met betrekking tot weight loss surgery. Oké, je wilt het niet voor jezelf, prima. Maar het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat het voor anderen voelt als de enige uitweg? Ze hebben de statistieken mee wat dat betreft, zoals kwak al aangeeft. Er zijn vast altijd individuele gevallen te bedenken waarvan je vindt dat het onzin is dat ze ernaar grijpen, bijvoorbeeld omdat ze niet enorm dik zijn of niet de juiste motivatie hebben. Maar misschien is het voor het merendeel van de mensen wel een goede oplossing. Waarom daar zo veroordelend over doen?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap gewoon niet dat je er zoveel moeite voor doet, zeg maar, dat je écht de deur uit gaat en dingen gaat halen als je trek hebt. Ik heb ook écht wel eens echt ontzettende trek in iets lekkers, wat chips ofzo, of weetikveelwat, maar als ik dan bedenk 'dat hebben we niet in huis, dan zou ik moeten gaan halen', dan betekent dat dat ik écht moeite moet gaan doen om het te halen, en dan heb ik zoiets van 'nah, laat maar, geen zin om die moeite ervoor te doen'. Daarom ben ik wel benieuwd wat dan die motivatie is om het wél te gaan doen, want dan heb je zo goed gedacht "ik haal het niet in huis", maar dan alsnog wel gaan halen. Totaal geen veroordeling van mijn kant, maar gewoon benieuwd naar het 'waarom zoveel moeite doen'.
Gelukkig vatte ik het ook niet vervelend op. Zeggen dat je je iets niet voor kan stellen is niet gelijk een veroordeling toch? ;-)

Mijn motivatie is vrij simpel. Als ik trek heb, dan is dat soms met een paar minuten over en dan ga ik niks halen. Soms is het ook niet zo sterk, en dan blijf ik thuis. Maar als ik ECHT trek heb in iets, kan dat bij mij uren tot dagen aanhouden en soms is dat dusdanig intens dat ik me op niets anders kan concentreren. Het kan best zijn dat ik al vier uur lang op mijn werk naar mijn scherm zit te staren en heel hard probeer om me op mijn werk te concentreren, maar iedere paar seconden de gedachte aan chocolade of vegan appeltaart op komt zetten (of mandarijntjes, of avocado, of whatever, dat gebeurt ook weleens). En het is dus ook echt niet zo dat het over gaat op korte termijn. Het is voor mij ook niet uniek om over eten te dromen.

Overigens heb ik ook met andere dingen gehad. Ik heb jarenlang hinderlijk last gehad van dromen over sigaretten, waar ik de hele stad afging om sigaretten te vinden en wakker werd met enorme trek in een sigaret, terwijl ik nog nooit had gerookt. Dat is pas gestopt nadat ik een peuk op stak.

Ik spoor vast niet helemaal, maar soms word ik er gewoon echt GEK van en MOET ik iets eten. Ik kan het negeren, huilen of met mijn hoofd tegen de muur slaan, wat ik ooit heel lang geleden uit pure frustratie nog weleens heb gedaan, maar het gaat NIET weg.
Daarom erger ik me aan mensen die iets blaten over discipline. Ik heb fucking veel discipline als ik pas na 3 dagen non-stop denken aan koekjes de deur uit ga voor koekjes. :+
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_130066352
Wat tof van die backpack, Zeester! :D

En ik vind een pond per week over een jaar tijd echt héél knap!
pi_130067393
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:40 schreef Zeester het volgende:
Cool!
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_130070458
Training ging lekker, nu wachten totdat vriendlief het eten klaar heeft.
pi_130071491
Wij hebben alles in huis: ijsjes, koeken, chocolade, chips, frisdrank en toch wanneer ik echt zin in iets heb, is er dat niet. Ik wil altijd iets anders dan hetgeen wat we in huis hebben en ik vind winkelen in de supermarkt heel fijn dus voor mij is het geen moeite. Wat ik nu wel doe, als ik echt trek heb en naar de winkel wil, moet ik ervoor werken en met de fiets gaan + een blok omrijden. Ik heb in de vakantie heel wat kilometers afgelegd :')

Ik heb van kleins af aan heel ongezond gegeten, chips als ontbijt en vaak gefrituurd eten. Ik sportte heel veel toen ik klein was dus qua gewicht zat ik goed. Toen ik naar het middelbaar ging en begon te puberen wat inhield roken, zuipen en zo weinig mogelijk beweging kwamen de kilo's erbij. Ik kan me niet meer herinneren een broekmaat onder de 46 gedragen te hebben. Ik was einde van het middelbaar een 85 kilo, denk ik.

Nu ben ik 10 kg kwijt en weeg er 81 dus het voelt heel gek om nu lager te staan als wat je jou kan herinneren.
pi_130074432
Damn ik heb nu al spierpijn....
pi_130074596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:13 schreef Sarabi het volgende:
Damn ik heb nu al spierpijn....
Succes. Denk dat ik dit vanaf volgende week ook met regelmaat ga posten :')

O: 2 crackers pindakaas
t: nectarine
L: 2 volkoren sandwichspread, roggebrood met kaas. tomaat, stuk komkommer.
T: 2 pruimen
D: pasta met raapsteel/zoete puntpaprika/courgette en veeeel knoflook.
T: 2 koekjes.
pi_130074888
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:28 schreef Serieliefhebber het volgende:
[...]
Nu ben ik 10 kg kwijt en weeg er 81 dus het voelt heel gek om nu lager te staan als wat je jou kan herinneren.
Gek, maar ook wel fijn, hoop ik?

Voor wat motivatie heb ik jaren geleden wel eens rondgeneusd op een forum met mensen die heel veel waren afgevallen (tientallen kilo's). Die klaagden nogal eens dat het tegenviel hoe fijn het was, omdat ze zichzelf nog altijd nogal omvangrijk voelden, ook al waren ze dat niet meer.

Nou ja, dat lijkt me heel jammer. :)
pi_130075143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:19 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Voor wat motivatie heb ik jaren geleden wel eens rondgeneusd op een forum met mensen die heel veel waren afgevallen (tientallen kilo's). Die klaagden nogal eens dat het tegenviel hoe fijn het was, omdat ze zichzelf nog altijd nogal omvangrijk voelden, ook al waren ze dat niet meer.

Ik denk ook dat dat iets is wat langzamer komt dan het afvallen zelf. Het 'lelijke-eendje' syndroom moet gewoon langzaam, door positieve ervaringen slijten, dat kun je er niet zomaar afwerken zoals je dat met die kilo's wel kunt.

Ik ben nu bijvoorbeeld aan 't appen met een jongen die mij interessant vindt, en ik hem niet, maar hij geeft me de hele tijd complimentjes en daar word ik enorm blij van dus ik hou 'm stiekem een beetje aan het lijntje zodat hij doorgaat met al die complimentjes :@
pi_130075556
O: pita met avocado en rauwkost, 1/4 galiameloen
T: banaan
L: pita hummus, avocado en rauwkost, 1/4 galiameloen
D:rijst met tofureepjes, champignons en groente
T: klein handje noten
S: hardlopen
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_130075826
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:23 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat iets is wat langzamer komt dan het afvallen zelf. Het 'lelijke-eendje' syndroom moet gewoon langzaam, door positieve ervaringen slijten, dat kun je er niet zomaar afwerken zoals je dat met die kilo's wel kunt.

Ik ben nu bijvoorbeeld aan 't appen met een jongen die mij interessant vindt, en ik hem niet, maar hij geeft me de hele tijd complimentjes en daar word ik enorm blij van dus ik hou 'm stiekem een beetje aan het lijntje zodat hij doorgaat met al die complimentjes :@
Hopelijk komt dat inderdaad wat langzamer (en niet dat het nooit komt). :)

(En yes! De broek die ik in april te krap had gekocht (de knoop ging nét dicht, maar hij was zo leuk) en die ik sindsdien niet meer heb aangeraakt, zit als gegoten.)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:41:43 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_130076170
Hmpf. Ik heb telkens honger. En ik vind meten lastig. Er zit wat verschil met vorige maand, maar ik weet niet of het op hetzelfde punt is gemeten en ik ben 3kg kwijt :s
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_130077555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:51 schreef Sarabi het volgende:
Sowieso nog beetje een mager lijstje Myraela.
Nah, ik houd rekening met mijn werk. Ik werk in de keuken, dus ik moet regelmatig wat dingen proeven. Zo kan er vandaag nog een stukje lamsvlees, wat groenten en wat aardappelspul bij mijn lijstje. Dan is het nog steeds niet extreem veel, maar wel gewoon goed.
pi_130085529
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 23:07 schreef Myraela het volgende:

Nah, ik houd rekening met mijn werk. Ik werk in de keuken, dus ik moet regelmatig wat dingen proeven. Zo kan er vandaag nog een stukje lamsvlees, wat groenten en wat aardappelspul bij mijn lijstje. Dan is het nog steeds niet extreem veel, maar wel gewoon goed.
Mijn gestoorde zelf op dieet zou zich dan heel ongelukkig voelen als ik steeds iets moet proeven waar ik net heel veel slagroom of roomboter aan toe heb gevoegd :@
pi_130085535
De mijne zou daar juist heel blij van worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130085548
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 06:35 schreef Vanyel het volgende:
De mijne zou daar juist heel blij van worden.
:D dat kan ook natuurlijk. Je kan er niets aan doen, want je moet nu eenmaal wel proeven! Juich! *O*

Nu eerst maar even wandelen, ben al laat 8-)
pi_130085555
*O* *O* vanmorgen stond de weegschaal op 74,0 :o :o *O* *O*
nou is dat niet helemaal eerlijk want ik ben al 4 dagen aan de schijt :X :X
De Atjarsalade van mijn vriendinnetje was echt goddelijk lekker maar het blijkt wel dat mijn darmen absoluut niet zo blij worden van kool..

Ben beniewud hoeveel ik er de komende 2 weken bij ga krijgen..
morgen 2w. all-in op vakantie en ik heb al foto's van de toetjesbar voorbij zien komen :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ ..
Ik heb me voorgenomen om de dag wat lekkers te nemen.. Maar of ik me daar aan kan houden....

SPOILER
ach, we zien het wel.. hoe vaak ga je nou op vakantie?!

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:28 schreef Serieliefhebber het volgende:

heel herkenbaar. Ik zou niet weten wanneer ik voo r het laatst gewogen heb wat ik nu weeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:35 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Hopelijk komt dat inderdaad wat langzamer (en niet dat het nooit komt). :)

(En yes! De broek die ik in april te krap had gekocht (de knoop ging nét dicht, maar hij was zo leuk) en die ik sindsdien niet meer heb aangeraakt, zit als gegoten.)
*O*

[ Bericht 32% gewijzigd door Vicky op 15-08-2013 06:49:26 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130085656
Tink Vicky, hoeveel van die toetjes zouden nou eeeeeeeeecht lekker zijn denk je?

[ Bericht 16% gewijzigd door DancingPhoebe op 15-08-2013 07:48:30 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_130085733
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tink, hoeveel van die toetjes zouden nou eeeeeeeeecht lekker zijn denk je?
Ik lust geen slagroomtaartachtige dingen, dus dat scheelt daar al heel erg zo te zien :+
pi_130085812
woah, stukje snelwandelen gedaan net en ik reken nu uit dat ik 7,7 km/uur loop als ik dat doe _O_
pi_130085826
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tink, hoeveel van die toetjes zouden nou eeeeeeeeecht lekker zijn denk je?
Ik vind ze meestal allemaal smerig. Maar wat Tink hier nou mee te maken heeft?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130085862
Bij die foto, denk ik OEH AARDBEIEN! *O*

De rest lijkt me heul niet een heul grote verleiding.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_130085863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 06:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn gestoorde zelf op dieet zou zich dan heel ongelukkig voelen als ik steeds iets moet proeven waar ik net heel veel slagroom of roomboter aan toe heb gevoegd :@
Ik word er zelfs al ongelukkig van als ik het eten de hele tijd aan moet raken. Mijn handen vet en zout en om een of andere reden voel ik mezelf dan ook al enorm ongezond. :') Alsof het zo door mijn huid trekt.

Het proeven is ook niet geweldig, sowieso niet omdat het vaak al later op de avond is, ik eigenlijk sowieso niet meer wil eten na die tijd. Maar het meeste gaat gelukkig op het oog.
pi_130085872
Toetjes doen me echt helemaal niets. :@ Ik schep liever nog een keer warm eten op.
pi_130085881
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij die foto, denk ik OEH AARDBEIEN! *O*

De rest lijkt me heul niet een heul grote verleiding.
Dat deed ik ook tot ik zag dat het kerstomaatjes waren.
pi_130085900
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D Kejjenaaaaaaaaaaagaaaaaaaaaaaaan!
pi_130085905
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D
Wat een deceptie.
pi_130085910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

:D Kejjenaaaaaaaaaaagaaaaaaaaaaaaan!
Ik wilde al typen dat ik met gemak van al dat gebak af kon blijven en me helemaal los zou laten gaan op die aardbeien -O- Maar dat waren dus geen aardbeien :'( (al denk ik dat ze ook wel schalen fruit hebben, dus zou wel goed komen *) )
pi_130085914
Ik ben een echte zoetekauw. . Ik vind ze stuk voor stuk heerlijk :D

Ach smaken verschillen gelukkig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_130085919
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde al typen dat ik met gemak van al dat gebak af kon blijven en me helemaal los zou laten gaan op die aardbeien -O- Maar dat waren dus geen aardbeien :'( (al denk ik dat ze ook wel schalen fruit hebben, dus zou wel goed komen *) )
heel veel schalen fruit :Y
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 15 augustus 2013 @ 07:57:27 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_130085934
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

veel te veel fruitsuiker Isa. Schaam je.
disclaimer
  donderdag 15 augustus 2013 @ 07:59:11 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_130085942
Ik kon een beetje uitslapen voor lowlands. Maar ik moest om 7 uur plassen en om tien over zeven poepen dus lig ik nu maar te wachten tot de wekker gaat :')
disclaimer
  donderdag 15 augustus 2013 @ 07:59:12 #181
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130085943
Mogguh! Ik heb alweer aardig wat stress achter de rug :')

O: magere kwark, havermout, walnoten, honing
T: banaan
L: twee bth pindakaas
T: magere kwark, ananas
T: appel
D: spinaziesalade-iets, met een of twee gekookte eitjes erbij

Morgen sushiiiiiiiiiiiiiiiiiiii *O* En mijn heuptasjes zijn alweer bijna weg *O* Die gaan er altijd het eerste af bij mij. /gemotiveerd
And eternity in an hour.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 08:06:17 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_130085998
Ik lees net de Facebook status van mijn nichtje. Ze gaat een dagje naar walibi vandaag. Ik gnorkte :')
disclaimer
pi_130086004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kon een beetje uitslapen voor lowlands. Maar ik moest om 7 uur plassen en om tien over zeven poepen dus lig ik nu maar te wachten tot de wekker gaat :')
Je hebt iig gepoept, dan hoeft het straks in de rij vast niet! Ik heb er zo zin in *O*!
pi_130086019
Na een paar mindere weken heb ik nu gemiddeld een gewichtsverlies van 0,7 kg per week. Ik voel me zoveel beter met de kilo's eraf. Ik moet er nu nog tien, maar ik merk bij mezelf ernorm verschil. Ook mijn vrienden zijn ineens uiterst complimenteus.

Om terug te komen op vroeger: ik heb altijd een vrij grove bouw gehad. Zandloper, maar gewoon een flinke boezem en flinke heupen. En ik was ook altijd de stevige in de klas, slecht in sport. Ik werd ook veel gepest.
Op de middelbare school heb ik er niet zoveel last van gehad, al had ik wel veel vriendinnen met spijkerbroek maatje 27 (wie kent die afgrijselijke miss sixty broeken nog?), daar voelde ik me wel vaak rot over.
Na middelbare gewoon mijn gewicht behouden. Tot ik in de horeca ging werken, 50 tot 60 uur in de week. Veel lopen, dus het gewicht vloog eraf. Toen ik begon met studeren (twee jaar geleden) ging de beweging van heel veel naar heel weinig. En ik at amper. Dus aan alle kanten iets erbij. Ik ben gewoon aangekomen over mijn hele lijf, waardoor het echt minder opviel.

Ik merk wel iets raars tijdens het afvallen. Ik eet nu gewoon heel gezond en regelmatig, en mijn stoelgang is dus ook gewoon oke. Maar als ik nu iets vets eet (dat mag ook best een keer) dan lijkt mijn lichaam compleet ontregeld op dat front. Gisteren verse pizza, gezellig uurtje erna. Hebben jullie dat ook zo?
pi_130086028
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 07:59 schreef _Dido_ het volgende:
Morgen sushiiiiiiiiiiiiiiiiiiii En mijn heuptasjes zijn alweer bijna weg Die gaan er altijd het eerste af bij mij. /gemotiveerd
Mijn rugspek is altijd als eerste weg *) (die heupen zijn zo breed dat heb ik in het begin niet eens door dat daar überhaupt vet verdwijnt)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 08:09:42 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_130086034
Jup, dat is niet raar, dat is heel normaal ;)
disclaimer
pi_130086043
Mijn benen en schouders/sleutelbeenderen gaan als eerst. Mijn buik als laatst. Terwijl ik het daar juist vooral weg wil. :')
pi_130086053
Mijn lichaam straft ook inmiddelijk bij ongezond gedrag. Wat me remind dat ik eigenlijk Rennies had moeten kopen!

Bij mij is mijn net-boven-schaamhaar vetrol trouwens aan 't afvallen! Heel fijn want dat vond ik de stomste rol :P
pi_130086054
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:10 schreef Myraela het volgende:
Mijn benen en schouders/sleutelbeenderen gaan als eerst. Mijn buik als laatst. Terwijl ik het daar juist vooral weg wil. :')
Herkenbaar. Mijn tetten zijn gekrompen. Gelukkig zijn ze niet slap, nog steeds pront (wat een woord).
pi_130086059
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:08 schreef friekin_ het volgende:
Ik merk wel iets raars tijdens het afvallen. Ik eet nu gewoon heel gezond en regelmatig, en mijn stoelgang is dus ook gewoon oke. Maar als ik nu iets vets eet (dat mag ook best een keer) dan lijkt mijn lichaam compleet ontregeld op dat front. Gisteren verse pizza, gezellig uurtje erna. Hebben jullie dat ook zo?
Ik heb dat vooral als ik uit eten ga; op de één of andere manier zit ik dan 2-3 uur later de hele tijd op de wc incl heftige buikkrampen.
pi_130086066
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:11 schreef Zeester het volgende:
Mijn lichaam straft ook inmiddelijk bij ongezond gedrag. Wat me remind dat ik eigenlijk Rennies had moeten kopen!

Bij mij is mijn net-boven-schaamhaar vetrol trouwens aan 't afvallen! Heel fijn want dat vond ik de stomste rol :P
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben. Op beide fronten overigens :P
Ik vind het fijn om mijn heupbotten weer te voelen O+
pi_130086073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:12 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Fijn om te zien dat ik niet de enige ben. Op beide fronten overigens :P
Ik vind het fijn om mijn heupbotten weer te voelen O+
Voor mijn heupbotten zit nog echt wel zo'n kilo of 20 helaas. Maar sleutelbeenderen <3!
pi_130086081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat vooral als ik uit eten ga; op de één of andere manier zit ik dan 2-3 uur later de hele tijd op de wc incl heftige buikkrampen.
Oh ja, dan is het ook raak. Ik heb een paar vaste adresjes waar ik geen last van krijg. Ik kan ook wel raden waarom, zijn gezonde restaurants waar je gewoon couscous met vis en groenten krijgt ;)
pi_130086084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:13 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Oh ja, dan is het ook raak. Ik heb een paar vaste adresjes waar ik geen last van krijg. Ik kan ook wel raden waarom, zijn gezonde restaurants waar je gewoon couscous met vis en groenten krijgt ;)
Voor de Eindhovenaren: het Ketelhuis O+
  donderdag 15 augustus 2013 @ 08:15:18 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_130086095
Is dat goed ja, ketelhuis?
disclaimer
  donderdag 15 augustus 2013 @ 08:16:10 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_130086109
Ik heb mijn trouwfotos op dat plein genomen maar ben daar nog nooit binnen geweest :')
disclaimer
pi_130086132
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:15 schreef Stormqueen het volgende:
Is dat goed ja, ketelhuis?
Ja, al hebben ze geen vaststaand menu. Dus het is altijd een raadsel wat je kan eten, maar het is altijd gezond.
pi_130086192
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:17 schreef friekin_ het volgende:
Ja, al hebben ze geen vaststaand menu. Dus het is altijd een raadsel wat je kan eten, maar het is altijd gezond.
Klinkt als een geweldig restaurant! Meeste restaurants denken veel boter + veel zout = goede smaak.
pi_130086221
http://www.ketelhuis.com/index.php?pagina=menu

voorgerechten

asperge & doperwten
vissoep
makreel & radijs
groene asperge & ei
kip & ansjovis

hoofdgerechten

kalfsentrecote

harder & zeewolf

ravioli
roodbaars

nagerechten

panacotta & roodfruit
broodpudding, granaatappel & abrikoos
kaasassortiment
pi_130086234
Ik haal hier http://eazie.nl/ tegenwoordig regelmatig eten. Is niet zo duur en ook niet zoveel calorieen, erg lekker en precies goed als ik geen zin heb in koken!
pi_130086273
Mijn vet gaat altijd van mijn kont. Vorig jaar had ik opeens weer billen en bovenbenen ipv dat dat in elkaar over blubberde. Maar goed, daarna niks meer afgevallen, integendeel. Maar nu ben ik in ieder geval weer serieus bezig en we hebben nog een paar maandjes tot winterdepressie, dus weer 5 kilo eraf moet lukken. (1e tussendoel).
pi_130086420
Zo gisteren de vakantie uitgekozen, nu alleen nog even wachten of ze de prijs kunnen wijzigen naar de prijs die op internet word weergegeven via de zelfde reisorganisatie.

Nu nog heel veel nachtjes wachten, maar dat is niet erg.
Ben blij dat de vakantie voor volgend jaar nu al vast staat :)

Heb spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen, nog nooit grhad daar. En geen idee door welke oefening het komt. Maar wel goed als het daar wat strakker word!

Vanmiddag weer werken, en ik ga op de fiets!
pi_130086433
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:45 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo gisteren de vakantie uitgekozen, nu alleen nog even wachten of ze de prijs kunnen wijzigen naar de prijs die op internet word weergegeven via de zelfde reisorganisatie.

Nu nog heel veel nachtjes wachten, maar dat is niet erg.
Ben blij dat de vakantie voor volgend jaar nu al vast staat :)

Heb spierpijn aan de binnenkant van mijn bovenbenen, nog nooit grhad daar. En geen idee door welke oefening het komt. Maar wel goed als het daar wat strakker word!

Vanmiddag weer werken, en ik ga op de fiets!
Door yoga had ik daar elke week spierpijn.. paardrijden zorgt er ook voor _O-
pi_130086439
En iedereen die naar LL gaat, veel plezier!!!!

Zeester echt heel gaaf van je backpack. Na LL weer op de kast leggen en dan volgend jaar weer een emo-momentje!
pi_130086457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:46 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Door yoga had ik daar elke week spierpijn.. paardrijden zorgt er ook voor _O-
Allebei niet gedaan.. Wel squats.
pi_130086462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:47 schreef J0ycie88 het volgende:

Zeester echt heel gaaf van je backpack. Na LL weer op de kast leggen en dan volgend jaar weer een emo-momentje!
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:47 schreef J0ycie88 het volgende:

Weet je wat het fijne is? Ik hoef geen 26 kilo meer af te vallen, dus als het resultaat volgend jaar veel minder is is dat echt dikke prima!
pi_130086501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:48 schreef Zeester het volgende:

[..]

[..]

Weet je wat het fijne is? Ik hoef geen 26 kilo meer af te vallen, dus als het resultaat volgend jaar veel minder is is dat echt dikke prima!
*O*
pi_130086542
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:48 schreef Zeester het volgende:

[..]

[..]

Dat sowieso. Vind het zo knap gewoon 26 kilo! En andere hier ook hoor (ik vergeet jullie niet).

Door jou ben ik toch gaan twijfelen om niet terug te beginnen met WW. Maar geen enkele cursus hier in de buurt. Alles +10 km en in een stad. Er moeten wat coaches hier in Huissen of Bemmel komen.
pi_130086546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 22:19 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Heel fijn omdat ik nooit meer als een paar kg ben afgevallen. Eerst was het doel onder de 90, wat niet zo moeilijk is, maar in mijn hoofd wel. Nu zou ik graag onder de 80 komen wat haalbaar is endan verzet ik mijn doelen weer :)

Het leukste aan alles is dat ik terug kan sporten zonder dat mijn longen protesteren en ik geniet daar zo veel van. (stoppen met roken + sporten + gewichtsverlies) En ja ik voel me ook al beter in mijn vel door het gewichtsverlies, het geeft je ego een boost dat je dit ook kan :P
pi_130086620
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:54 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dat sowieso. Vind het zo knap gewoon 26 kilo! En andere hier ook hoor (ik vergeet jullie niet).

Door jou ben ik toch gaan twijfelen om niet terug te beginnen met WW. Maar geen enkele cursus hier in de buurt. Alles +10 km en in een stad. Er moeten wat coaches hier in Huissen of Bemmel komen.
Ik geloof wel echt dat het werkt hoor. Ik werd gister bij de cursus eventjes naar voren gehaald en mocht vertellen over wat ik tot nu toe bereikt heb en hoe ik dat heb gedaan, en dat is opzich dan al zo'n beloning dat je wel weer eventjes doorkunt. Al waren er gisteren alleen dames die hier bij de Slankies zouden horen en dan voel ik me wel een beetje een loser. Kan ik wel 26 kilo afgevallen zijn, maar weeg alsnog ongeveer 15 kilo meer dan de meeste dames aanwezig.
pi_130086813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:59 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ik geloof wel echt dat het werkt hoor. Ik werd gister bij de cursus eventjes naar voren gehaald en mocht vertellen over wat ik tot nu toe bereikt heb en hoe ik dat heb gedaan, en dat is opzich dan al zo'n beloning dat je wel weer eventjes doorkunt. Al waren er gisteren alleen dames die hier bij de Slankies zouden horen en dan voel ik me wel een beetje een loser. Kan ik wel 26 kilo afgevallen zijn, maar weeg alsnog ongeveer 15 kilo meer dan de meeste dames aanwezig.
Daar hou ik dus niet van.. Ik heb liever een op een. Bij mijn werk (bijbaan IKEA) hebben ze zelfs een WW. Jammer dat het eten in de kantine hier echter niet op aansluit.
pi_130086927
Ik kan m'n gezond-eet-flow niet vinden.

Ik kom nog steeds niet aan, maar val ook nog steeds niet af.

Maar LOWLANDS! Woop!!

En ik sliep goed vannacht. *O*
pi_130087026
Ik doe WW online, zonder cursus. Dat wegen en die huisvrouwenpraatgroepjes en dan ook nog zo'n coach die minder van eten af weet dan ikzelf :@ sorry, vast vooroordelen maar ik blief het niet....
Kwak
pi_130087072
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan m'n gezond-eet-flow niet vinden.

Ik kom nog steeds niet aan, maar val ook nog steeds niet af.

Maar LOWLANDS! Woop!!

En ik sliep goed vannacht. *O*
Lekker!

Ik droom de laatste tijd ontzettend veel en naar.. Mijn vriend zei zelfs schrijf je dromen eens op misschien helpt het.
Maar goed gelukkig val ik na het wakker worden van de droom wel weer in slaap!

Na lowlands je gezond eet flow weer zoeken Lonaa, komt vast goed!!

Ik blijf ook erg stabiel op de weegschaal..
pi_130087078
Ruim een week niet gewogen vanwege menstruatie maar...
Er is weer een kilo af *O*
Nu totaal -2,5 in ongeveer een maand *O*
pi_130087097
Ik eet niet heel veel troep ofzo, maar ik eet wel VEEL.

En gisteren had ik 2 cocktails, dat helpt vast niet. :')_
pi_130087600
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:31 schreef Sarabi het volgende:
Je gaat goed! *O* *O*
pi_130087628
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:54 schreef J0ycie88 het volgende:

Ik ben mijn stamboom aan het uitzoeken (al jaren overigens) en een tak van mijn vaders kant komt oorspronkelijk allemaal uit Bemmel en omgeving 8-) Heb nu nog familie in Huissen wonen, maar die zijn daar niet geboren.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:03:32 #219
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130087634
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:31 schreef Sarabi het volgende:
yay! *O*

Ik had twee weken geleden al ongesteld moeten worden :{
And eternity in an hour.
pi_130087643
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:03 schreef _Dido_ het volgende:

yay! *O*

Ik had twee weken geleden al ongesteld moeten worden :{
:o :o wc-bril? :o :o
pi_130087701
Hallo ik ben weer terug van een heerlijk zonnige vakantie O+
Ik heb me daar wel laten gaan qua eten, maar ook redelijk veel bewogen.

Resultaat: +2
:@
Gelukkig beginnen vanavond de hockeytrainingen weer *O*
My salvation lies in your love..
  donderdag 15 augustus 2013 @ 10:13:48 #222
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130087859
quote:
12s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o :o wc-bril? :o :o
?
And eternity in an hour.
pi_130087910
Dankjewel ladies!
Twijfel nog over zumba vanavond, begin verkouden te worden en mijn heup kan misschien ook wel rust gebruiken.
Maar ik wil er nog wel 2 kilo af komende maand :D
pi_130087925
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:13 schreef _Dido_ het volgende:

?
De flauwe opmerking zou 'zwanger?' kunnen zijn, maar aangezien jij hoogstwaarschijnlijk geen seks met een man hebt gehad was de volgende flauwe opmerking: wc-bril? (omdat sommige meisjes beweren dat ze zwanger zijn geraakt van sperma op een wc-bril) :P

En ik heb net op de markt gedroogde ananas gekocht en dat had ik niet moeten doen :')
pi_130088172
In ieder geval wel al een half uur gehoepeld :D

donderdag 15 augustus 2013 @ 10:30:03 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130088220
*zwaait even vanuit Singapore!
So far so goed. Heel veel gelopen eergisteren en gisteren en qua eten redelijk binnen de lijntjes gebleven.
De weegschaal op mijn kamer vindt me iig heel aardig. :D
pi_130088621
Fijn BE! De weegschaal straks mee naar huis nemen ;)
pi_130089562

Voor de Lowlandgangers, dat je het maar even weet 8-)
pi_130089730
Waar heb je die gevonden :D
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:34:22 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130089860
Hahahaha _O- _O-

Ik voel me goed! M'n homemade cake is jummie en ik heb netjes één plakje gedaan. Mag vanmiddag nog een plakje en heb er nu al zin in. De rest is voor collega's en vriendlief en aangezien ik maar een keer in de paar maanden cake krijg, vind ik dat het zo best kan.

Straks housewarming-uitnodigingen maken :D Heb er zin in!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 11:44:42 #231
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_130090169
Straks lekker op vakantie. Een weekje Rhodos. Nu al zin in. Na de vakantie echt serieus afvallen! Denk dat ik weer ww online ga doen. Werkte de vorige keer ook goed. Alleen moet ik daarna niet weer terugvallen in mijn oude gewoontes.
pi_130090231
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:28 schreef Sarabi het volgende:
Waar heb je die gevonden :D
Hier op FOK! :@
pi_130090257
Ik bleef zo'n craving naar zoet houden net :{ Heb mezelf volgegoten met groene thee en nu heb ik nergens meer zin in _O-
pi_130090389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 08:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt als een geweldig restaurant! Meeste restaurants denken veel boter + veel zout = goede smaak.
Hier is het zout, knoflook en rode peper. :') echt de magische drie.
pi_130090562
Ha, de hardnekkige kilo waarvan ik had opgegeven dat het vocht was, was er opeens af. Nog maar 3.7 kilo te gaan voor de 85.

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyOracle op 15-08-2013 12:08:01 ]
pi_130090591
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de Lowlandgangers, dat je het maar even weet 8-)
Ik heb wijn mee naar Lowlands. 3 liter. :Y
En apfelkorn.
pi_130090639
mijn vakantiekilo is er ook alweer af *O* en ik heb niet eens zo netjes gegeten deze week.
Kwak
pi_130090844
Lunch gehad. O+ heerlijke salade met ei, gerookte kip, spekjes en parmezaanse kaas. Had ook wel trek want vanochtend alleen een muesli reep omdat ik verder nergens zin in had.
pi_130091073
Zo even voor het werk het huishouden doen!

Zweet me kapot! Zo even snel stoffen en stofzuigen en dan kunnen we weer het weekend in!
pi_130093410
Bleh helemaal nat geregend, ga ik ook eens op de fiets naar mijn werk
pi_130093718
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:29 schreef Sarabi het volgende:
Bleh helemaal nat geregend, ga ik ook eens op de fiets naar mijn werk
haha ik moet zo naar mijn werk, hier begint het net te regenen :( en mijn vriend heeft de auto mee :(
pi_130095620
Ik ga bijna weg *O*
pi_130097098
Veel plezier!! :D
My salvation lies in your love..
pi_130099132
Have fun Lonaa!

Vanavond geen zumba, verkoudheid zet door en morgenavond & overmorgen hebben we leuke dingen dus mijn lichaam mag nu hard werken om weer beter te worden.
pi_130099711
Ik. Wil. Snaaien.
pi_130099748
Ik heb als middag-T drie froufrou koekjes op. We keken een filmpje en S had koekjes uitgezocht. Ze waren wel lekker!
pi_130099794
Iedereen die naar lowlands gaat, veel plezier! ^O^ :D
pi_130099836
quote:
4s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik. Wil. Snaaien.
pi_130099866
Gauw aan m'n benen en armen voelen! Nope, nog steeds dik. Kan wel een koekje in. :+

Nah, even doorzetten. Pfft. Gauw avondeten dan maar.
pi_130099873
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb als middag-T drie froufrou koekjes op. We keken een filmpje en S had koekjes uitgezocht. Ze waren wel lekker!
Of had je gewoon zin in een lekker koekje? ;)
pi_130100004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Of had je gewoon zin in een lekker koekje? ;)
Nee, we keken een film en S mocht daarbij een keertje koekjes uitzoeken.
pi_130100037
Maar waarom moet jij ze dan ook eten?
Vind het een beetje lullig dat het kind nu de schuld krijgt.
pi_130100113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:34 schreef Sarabi het volgende:
Maar waarom moet jij ze dan ook eten?
Vind het een beetje lullig dat het kind nu de schuld krijgt.
Nee, ik moet ze daarom helemaal niet eten. En het kind krijgt zeker niet de schuld, hoe kom je daar nou bij?
We zouden ze anders niet in huis hebben, nu wel, en dus heb ik er ook een paar op.

Niemand krijgt bij mij de schuld ergens van hoor, die kan ik prima zelf dragen.
pi_130100374
Ik ben dol op zoetigheden, maar met frou frou-koekjes kun je me niet blij maken! Eigenlijk houd ik helemaal niet zo van koek. Ik vind het zelden echt lekker. Een verse stroopwafel van de markt misschien, of verse bitterkoekjes. Maar ik heb liever taart of ijs of chocola. :+
pi_130100412
Snoep & koek vind ik ook niet zo bijzonder.
Chips soms maar heb liever kaas of (stok)brood.
pi_130100651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben dol op zoetigheden, maar met frou frou-koekjes kun je me niet blij maken! Eigenlijk houd ik helemaal niet zo van koek. Ik vind het zelden echt lekker. Een verse stroopwafel van de markt misschien, of verse bitterkoekjes. Maar ik heb liever taart of ijs of chocola. :+
Het zijn ook niet mijn lievelingskoekjes, vandaar dat ik er waarschijnlijk na drie ook klaar mee was. Had ze iets van chocoladekoekjes gekozen, zou ik het moeilijker gevonden hebben. Gelukkig is zij dan weer niet dol op chocolade!
pi_130100693
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het zijn ook niet mijn lievelingskoekjes, vandaar dat ik er waarschijnlijk na drie ook klaar mee was. Had ze iets van chocoladekoekjes gekozen, zou ik het moeilijker gevonden hebben. Gelukkig is zij dan weer niet dol op chocolade!
Jullie vullen elkaar goed aan. :Y)
pi_130101478
Het zal wel stil worden hier de komende dagen....
pi_130102339
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, ik moet ze daarom helemaal niet eten. En het kind krijgt zeker niet de schuld, hoe kom je daar nou bij?
We zouden ze anders niet in huis hebben, nu wel, en dus heb ik er ook een paar op.

Niemand krijgt bij mij de schuld ergens van hoor, die kan ik prima zelf dragen.
Toch klinkt het wel alsof je gewoon iets of iemand de schuld wil geven. Want je hebt het niet gewoon gegeten omdat je zin had in een koekje? "In huis hebben" lijkt me toch niet echt een reden.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:51:58 #260
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130102476
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Toch klinkt het wel alsof je gewoon iets of iemand de schuld wil geven. Want je hebt het niet gewoon gegeten omdat je zin had in een koekje? "In huis hebben" lijkt me toch niet echt een reden.
Wat maken jullie je toch druk. Het is toch logisch als iets voorhanden is dat je er dan zin in krijgt/wat van neemt. Dat is niemands schuld, zo werkt het menselijk brein gewoon. Geen man overboord hoor.
pi_130102539
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:51 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wat maken jullie je toch druk. Het is toch logisch als iets voorhanden is dat je er dan zin in krijgt/wat van neemt. Dat is niemands schuld, zo werkt het menselijk brein gewoon. Geen man overboord hoor.
Komt misschien ook door de 'discussie' van gisteren. Dat je altijd wel iets lekkers voor je kinderen in huis moet hebben.

En het is ook wel belangrijk om bewust te eten. Niet zo maar snoepen/eten als het voor je neus staat. Dan is er helemaal niets mis mee als je af en toe voor bijvoorbeeld een koekje kiest.
pi_130102617
quote:

[..]

Ik vind gewoon dat je moet kunnen toegeven dat je iets eet omdat je er zin in had. Klaar. In mijn ogen is denken dat er andere redenen zijn om te eten, één van de voornaamste redenen waarom mensen vaak dik zijn. En dus ook iets waar je jezelf bewust van moet worden.
pi_130102827
nevermind.
pi_130102870
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind gewoon dat je moet kunnen toegeven dat je iets eet omdat je er zin in had. Klaar. In mijn ogen is denken dat er andere redenen zijn om te eten, één van de voornaamste redenen waarom mensen vaak dik zijn. En dus ook iets waar je jezelf bewust van moet worden.
En welke andere reden zou ik gehad kunnen hebben dan?
Natuurlijk at ik omdat ik er zin in had, ik heb toch niets anders beweerd?

Wat een heisa om niets. Ik zou bijna denken dat het wellicht gemakkelijker is om de aandacht op een ander te hebben, dan op jezelf (je niet persoonlijk, maar in het algemeen).
pi_130102888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een heisa om niets. Ik zou bijna denken dat het wellicht gemakkelijker is om de aandacht op een ander te hebben, dan op jezelf (je niet persoonlijk, maar in het algemeen).
Maar waarom dan zo'n heel verhaal en een andere reden op geven?
pi_130102911
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:
Moet je de vraag "Of had je gewoon zin in een lekker koekje?" niet beantwoorden met nee.
pi_130102927
nevermind, ik heb hier geen zin in.

A
pi_130102940
Hoe is dit ineens het moraalriddertopic geworden :?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130102947
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Moet je de vraag "Of had je gewoon zin in een lekker koekje?" niet beantwoorden met nee.
Dat was inderdaad de eerste vraag.....
pi_130102973
Ik heb er wel even genoeg van. Dag ladies, gaan jullie even verder mierenneuken of op slakken zout leggen.
pi_130102985
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:10 schreef Mirjam het volgende:
Hoe is dit ineens het moraalriddertopic geworden :?
Volgens mij is het nog steeds een discussietopic.....

Evenmin een moraalriddertopic als een kusjekroeltopic
pi_130102995
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog steeds een discussietopic.....
waar we met z'n allen op iemand duiken die een koekje eet :?
kom op...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_130103018
Het ging niet over het koekje
pi_130103029
Voel je niet zo aangevallen joh. :') Hell, het is een keer een normale vraag, waarom je niet direct erkent dat je gewoon zin had in een koekje en dat kan blijkbaar niet. Moet het allemaal "kusjekroel, wat doen we het allemaal geweldig" zijn?

Het gaat me helemaal niet om dat koekje.
pi_130103224
Laat ik het op mezelf betrekken dan.

Ik heb net een mango op die niet op de planning stond.

Maar dat was omdat ik moe thuis kwam, net gefietst had en even op de bank rustig wilde zitten en we eten toch pas over een paar uurtjes.

Nee, ik heb hem gewoon op omdat ik zin had om iets te eten.

Klaar. Ik vind het gewoon belangrijk om dat soort dingen duidelijk te hebben voor mezelf. Anders krijg je ook van die gedachten als "maar iedereen nam er eentje" "Dit kunnen we niet meer bewaren." en uiteindelijk praat je jezelf allemaal dingen goed gewoon zodat je kunt eten.
pi_130104006
Dat heb ik inderdaad ook geleerd van de boeken Beck & Het geheim van......
Bewust zijn van je eetacties.
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 augustus 2013 @ 18:59:58 #277
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_130104174
Ik eet heel regelmatig zonder specifieke reden eigenlijk...

Anyway, mijn Zumba schoenen en sticks zijn geleverd, dat ging supersnel! De schoenen passen perfect :) en ik begrijp meteen de reden van die schoenen. Ze zijn per stuk een ons lichter dan mijn (ook nieuwe) volleybalschoenen. Dadelijk eerste volleybaltraining van het seizoen *O*
pi_130104498
Zumba schoenen? Ik wist niet dat die er waren maar kan me voorstellen dat ze fijner zijn :Y
En sticks zijn de gewichtjes?

Ik heb een nieuwe telefoon besteld *O* mag ook wel want deze belt al een paar maanden niet meer
  donderdag 15 augustus 2013 @ 19:20:40 #279
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130104801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:11 schreef Sarabi het volgende:
Zumba schoenen? Ik wist niet dat die er waren maar kan me voorstellen dat ze fijner zijn :Y
En sticks zijn de gewichtjes?

Ik heb een nieuwe telefoon besteld *O* mag ook wel want deze belt al een paar maanden niet meer
Lekker rustig O+

Ik werd vandaag op het werk continu gebeld door een onbekend 06-nummer. En sommige mensen snappen de hint blijkbaar niet als je ze weg drukt :( Bleek die persoon uiteindelijk het verkeerde nummer te hebben gedraaid.
And eternity in an hour.
pi_130104830
Ik bel niet zoveel dus ik vond het inderdaad wel lekker rustig _O- zo lang WhatsApp maar werkt.
pi_130105633
Morgen trouwens sushi eten en zaterdag BBQen.
De vorige keer tijdens een BBQ ging het goed, geen sausjes, brood en alcohol.
Hopelijk hebben ze hier ook wat groente (zonder sausjes/dressing).
En bij de sushi vooral kleine porties bestellen.
pi_130108396
quote:

[..]

En belangrijker nog: big fucking deal, drie kleine koekjes in een verder prima eetschema van iemand die actief is en geen eetissues heeft. Waarom er dan nog dieper op ingegaan moet worden als miss_sly zelf aangeeft het onzinnig te vinden, is me helemaal een raadsel.
pi_130108503
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik eet heel regelmatig zonder specifieke reden eigenlijk...

Anyway, mijn Zumba schoenen en sticks zijn geleverd, dat ging supersnel! De schoenen passen perfect :) en ik begrijp meteen de reden van die schoenen. Ze zijn per stuk een ons lichter dan mijn (ook nieuwe) volleybalschoenen. Dadelijk eerste volleybaltraining van het seizoen *O*
Wat voor sticks heb je daarvoor nodig?
pi_130108641
Sarabi, ik ben het gevoel dat je af en toe net zo expres naar de bekende weg zit te vragen als je alter ego vroeger, en ik vind het niet prettig eerlijk gezegd.
Kwak
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:01:48 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130108705
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En belangrijker nog: big fucking deal, drie kleine koekjes in een verder prima eetschema van iemand die actief is en geen eetissues heeft. Waarom er dan nog dieper op ingegaan moet worden als miss_sly zelf aangeeft het onzinnig te vinden, is me helemaal een raadsel.
+1 en verder hou ik erover op...

Hier heerlijk gegeten bij de Italiaan. Flinterdunne pizzabodem met tomatensaus, tonijn, olijfjes, kappertjes en rode paprika. Nom! En zonder kaas, zonder stokbroodje vooraf en zonder glas wijn of fris. Prima dus :D

En ik heb een nieuwe paardrijbodywarmer gekocht:

SPOILER
pi_130108749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:00 schreef kwakz0r het volgende:
Sarabi, ik ben het gevoel dat je af en toe net zo expres naar de bekende weg zit te vragen als je alter ego vroeger, en ik vind het niet prettig eerlijk gezegd.
Ja, dat. Vileine opmerkingen maken, er een knipoog achter zetten, en blijven zuigen met als dekmantel "het is toch geen kusjekroel-topic". Ik dacht dat het de bedoeling was om elkaar te steunen en tips uit te wisselen, niet om elkaar de les te lezen.
pi_130108801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:01 schreef Tink89 het volgende:

En ik heb een nieuwe paardrijbodywarmer gekocht:
Je hebt een taille in een bodywarmer!
pi_130108878
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat. Vileine opmerkingen maken, er een knipoog achter zetten, en blijven zuigen met als dekmantel "het is toch geen kusjekroel-topic". Ik dacht dat het de bedoeling was om elkaar te steunen en tips uit te wisselen, niet om elkaar de les te lezen.
Inderdaad, dit en wat kwak zei. Beetje een betweterig toontje zit er de laatste tijd aan.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:08:53 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130108991
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je hebt een taille in een bodywarmer!
Ja :) En ik pas in een gewone paardrijtrutjesmaatbodywarmer, da's ook fijn! En hij was voor de helft... Ik heb echt een goede dag vandaag!

Morgenavond eet ik btw penne alle verdure, heb het meegenomen bij de superitaliaan. Ik eet alleen en die saus wordt daar vers gemaakt en er gaat geen meuk in. Verheug me er nu al op!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:09:06 #290
401956 _Dido_
Remember me!
pi_130108996
Wel weer typisch des vrouws dat iedereen nog even haar zegje erover moet doen. Lijkt me dat het punt wel weer duidelijk is zo?

Anyway. Ik eet morgen ook sushi! *O* Ik merk trouwens dat ik veel meer geniet van lekkere dingen als ze minder vanzelfsprekend zijn :Y
And eternity in an hour.
pi_130109000
Wow Tink, staat je goed!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 21:10:27 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_130109054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:09 schreef miss_sly het volgende:
Wow Tink, staat je goed!
Dank u :D Heb hem op fb omschreven als 'het bekaktste kledingstuk in mijn collectie'... En dan vind ik mijn werkrokjes en hoge hakken niet bekakt, maar vrouwelijk ;)
pi_130109064
wow staat je goed Tink!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130109074
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja :) En ik pas in een gewone paardrijtrutjesmaatbodywarmer, da's ook fijn! En hij was voor de helft... Ik heb echt een goede dag vandaag!
Ik kan me goed voorstellen dat dat van die extra toffe dingen zijn. Het is een eeuwigheid geleden dat ik aan paardrijden deed, maar ik had het maar wat tof gevonden om een kleinere broek of smallere laarzen te passen. Ik was me er altijd zo van bewust dat ik dikker was dan de anderen.

Wij hebben zaterdag onze follow-up (8 weken na starten met sporten) op de sportschool. Ik ben echt heel benieuwd hoe ik er dan voor sta. Ik hoop niet dat het tegenvalt, want dat zou echt een domper zijn na al het harde werk.
pi_130109117
zal vast goed komen Claudia!

Zo.. koffers zijn gepakt. Laatste was draait...

:W Tot over 2 weken!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_130109128
Veel plezier, Vicky! Genieten van welverdiende rust.
pi_130109132
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me goed voorstellen dat dat van die extra toffe dingen zijn. Het is een eeuwigheid geleden dat ik aan paardrijden deed, maar ik had het maar wat tof gevonden om een kleinere broek of smallere laarzen te passen. Ik was me er altijd zo van bewust dat ik dikker was dan de anderen.

Wij hebben zaterdag onze follow-up (8 weken na starten met sporten) op de sportschool. Ik ben echt heel benieuwd hoe ik er dan voor sta. Ik hoop niet dat het tegenvalt, want dat zou echt een domper zijn na al het harde werk.
Tja, wat is tegenvallen? Er is minder, iets met kilo's en/of vetpercentage, dat moet haast wel. Maar hoeveel? Zouden ze op weer een conditietest doen om te kijken of daar vooruitgang in zit?
pi_130109183
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tja, wat is tegenvallen? Er is minder, iets met kilo's en/of vetpercentage, dat moet haast wel. Maar hoeveel? Zouden ze op weer een conditietest doen om te kijken of daar vooruitgang in zit?
Nou ja, in dit geval doel ik vooral op vetpercentage. Daar mag toch wel wat vanaf zijn, aangezien ik qua gewicht geen spectaculaire resultaten zien.
pi_130109207
Geniet van je vakantie, Vicky!
pi_130109821
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:00 schreef kwakz0r het volgende:
Dat mag je vinden.
pi_130109862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 21:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was een tip :?
En nee ik ga het inderdaad niet altijd kusjekroel inpakken zeker niet als de discussie een dag eerder ook al is gevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')