Sjengen op Fok!:quote:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege,
Mestreech, door alle ieuwe heer.
Veer bleve diech altied genege
En deilde dreufheid en plezeer.
Veer huurde nao dien aw histories
Te peerd op grampeer ziene sjoet.
Ues ouge blónke bij dien glories ·
Of perelde bij diene noet.
En dee vaan diech 't sjoens wèlt prijze,
In taol, die al wie zinge klink,
Dat dee op nui Mestreechter wijze
Zien aajd Mestreech mèt us bezingk.
Me zong vaan diech ten alle tije,
Eus mojers zonge bij de weeg,
En voolte veer us rech tevreie
Daan zong ze e leedsje vaan Mestreech.
Doe, blom vaan Nederlands landouwe,
Gegreujd op 't graaf vaan Sintervaos,
Bis weerdeg dobbel te besjouwe,
Gespiegeld in de blanke Maos.
'n Staar, De witste oet de klaore,
Besjijnt diech mèt häör straole zach
En, um diech zuver te bewaore,
'nen Ingel hèlt bij diech de wach.
Wie dèks woorste neet priesgegeve,
Mèh heels dien kroen toch opgeriech
En ongeknak bis te gebleve,
Door euze band vaan trouw aon diech.
Daorum de hand us tòwgestoke,
't Oug geriech op 't stareleech;
En weur dat oug daan ins gebroke,
Daan beidt veur us het aajd Mestreech.
Ik heb ook zoiets hoor!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:02 schreef Knevelt het volgende:
Yay, nieuw aanbod bij Woningburo!![]()
Raccordement, 80 m² voor 658 bruto huur. Dat is niet veel. Maar wellicht wel iets te groot voor in mijn eentje.
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:03 schreef ArtistA het volgende:
Dit wordt volgens mij elk nieuw topic gezegd, maar die OP is echt om te janken.
Zo beter?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:03 schreef ArtistA het volgende:
Dit wordt volgens mij elk nieuw topic gezegd, maar die OP is echt om te janken.
Trouwens, aangezien ik m'n mond weer moest opentrekken over de OP voel ik me ook lichtelijk verantwoordelijk om er wat moois van te maken. Ik ben niet handig met photoshop of whatever, maar ik maak er wel wat moois van.quote:
Volkslied (zoals er nu in staat is def een vereiste). Bekende landmarks natuurlijk. Bij bekende sjengen denk ik eerder aan mensen die ook daadwerkelijk wat betekenen hier. Boudewijn zenden is niks tegenover bijv. Beppie Kraft, Fons Olterdissen, Leon Melchior etc etcquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:22 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Trouwens, aangezien ik m'n mond weer moest opentrekken over de OP voel ik me ook lichtelijk verantwoordelijk om er wat moois van te maken. Ik ben niet handig met photoshop of whatever, maar ik maak er wel wat moois van.
Misschien is input van jullie een idee? De noodzakelijke inhoud:
- Carnaval (en 11e van de 11e)
- Preuvenemint
- D'Artagnon
- Romeinse geschiedenis
- Bekende sjengen als Boudewijn Zenden, Toine Hermsen, Fred Lloret/Diter Koblenz
- Ridderronde/MVV/andere sporten?
- Stad en omgeving, denk aan het park, St. Pietersberg etc.
Ik keek ff in de andere stadtopics en daar zijn de OPs ook maar karig. Misschien gewoon wat linkjes, twee plaatjes en de users, klaar.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:30 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Volkslied (zoals er nu in staat is def een vereiste). Bekende landmarks natuurlijk. Bij bekende sjengen denk ik eerder aan mensen die ook daadwerkelijk wat betekenen hier. Boudewijn zenden is niks tegenover bijv. Beppie Kraft, Fons Olterdissen, Leon Melchior etc etc
Dat is geen excuus om het niet veel beter te doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:31 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Ik keek ff in de andere stadtopics en daar zijn de OPs ook maar karig. Misschien gewoon wat linkjes, twee plaatjes en de users, klaar.
True, maar daarom is ook jullie input net zo van belang. DeeCruise had al meteen een goed puntquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:32 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dat is geen excuus om het niet veel beter te doen.
Ziet er zo grijs uit, heb die van 't Mooswief al even gedownload en die van het park in de OP.quote:
Anders wachten tot Sjeen er is, mods kunnen dat normaliter wel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:16 schreef ArtistA het volgende:
Volgens mij kun je geen nieuwe OPs meer aanmaken in de wikifok.
Ja, ben er al mee bezig. Ik kijk wel ff hoe ver ik kom.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:28 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Anders wachten tot Sjeen er is, mods kunnen dat normaliter wel.
Coolio, thanks!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Ja, ben er al mee bezig. Ik kijk wel ff hoe ver ik kom.
Ja echt druk hierquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:00 schreef oh-oh het volgende:
Die vrouwenopvang?
Ik vind die kringloop wel fijn
Mwah. Er is meer verkeer dan op andere markten. Maar verder valt het toch wel mee. Bij Café Local kun je leuk zitten en bij de borrelhapjes krijg je echt waar voor je geld.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef numero_uno het volgende:
Zelfs op de foto van Minckeleers blijft de Markt een graflelijk plein
quote:
Deze was vroeger ook erg bekend figuur in Maastricht.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:30 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Volkslied (zoals er nu in staat is def een vereiste). Bekende landmarks natuurlijk. Bij bekende sjengen denk ik eerder aan mensen die ook daadwerkelijk wat betekenen hier. Boudewijn zenden is niks tegenover bijv. Beppie Kraft, Fons Olterdissen, Leon Melchior etc etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
Zou je anders (een selectie van) de foto's die hier neergezet zijn in de OP kunnen verwerken?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 15:43 schreef ArtistA het volgende:
[..]Nee helaas. Van de week ff wat in mekaar proberen te flansen, maar ik ben beperkt tot MS Paint. Ik neem aan dat we niet willen dat de OP eruit gaat zien als een marktplaats-advertentie.
Dat kan sowieso, maar zoals ik al zei, je wilt niet een hele collage ervan gaan maken dat lijkt me alleen maar storend. Maximaal 3 foto's zou ik voorstellen, dit plaatje niet meegerekend:quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:44 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Zou je anders (een selectie van) de foto's die hier neergezet zijn in de OP kunnen verwerken?
Klopt. Ik vertrouw helemaal op jou voorkeuren qua foto's.quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:46 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Dat kan sowieso, maar zoals ik al zei, je wilt niet een hele collage ervan gaan maken dat lijkt me alleen maar storend. Maximaal 3 foto's zou ik voorstellen, dit plaatje niet meegerekend:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjengen op FOK!
Knevelt
Waaghals
Sjeen
oh-oh
numero_uno
DeeCruise
ArtistA
appelen
DonnieDarko1979
Memento-Mori
Professional
Stereotomy
ultra_ivo
The6thgate
Iwanius
G.R.S.
Deze OP vind je hier.
[ Bericht 6% gewijzigd door ArtistA op 19-08-2013 12:58:00 ]
Op zijn minst een vermelding naar het volkslied, in een spoilertag zodat het niet veel ruimte inneemt of via een link?quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:15 schreef ArtistA het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nuttige links:
Maastricht Aktueel
De Tempeleers
Uit eten in Maastricht
André Rieu
MVV
Sjengen op FOK!
Knevelt
Waaghals
Sjeen
oh-oh
numero_uno
DeeCruise
ArtistA
appelen
DonnieDarko1979
Memento-Mori
Professional
Stereotomy
ultra_ivo
The6thgate
Iwanius
G.R.S.
[ afbeelding ]
Done. Nog meer? Snel voordat ik m'n post niet meer kan updatenquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:25 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Op zijn minst een vermelding naar het volkslied, in een spoilertag zodat het niet veel ruimte inneemt of via een link?
Nog wat bruikbare links:quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:34 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Done. Nog meer? Snel voordat ik m'n post niet meer kan updaten
Volgens mij heb je niet goed gekeken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:38 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nog wat bruikbare links:
Weer in Maastricht: http://meteomaastricht.nl/
VVV: http://www.vvvmaastricht.nl/home.html
TV Maastricht: http://www.rtvmaastricht.nl/tvmaastricht/
En Sjeen ontbreekt in je fok userlijst![]()
Wow, en dat na 4 bakken koffie... Klote maandag. Maar de links lijken me wel bruikbaar?quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:40 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet goed gekeken.
Staan erbijquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:41 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Wow, en dat na 4 bakken koffie... Klote maandag. Maar de links lijken me wel bruikbaar?
Dan heb ik verder geen suggesties. Ik ga mijn auto eens opzoeken en band vervangen, gisteren gvd midden in de groene golf een platte gereden, bedankt bouwvakkers!quote:
5 Dagen na het posten?quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:49 schreef Knevelt het volgende:
Ziet er goed uit!
Kun je de OP niet meer editen?
quote:
Nope, volgens mij max iets van een half uur/uur. De fokwiki moet wel aangepast worden, maar dat kunnen volgens mij alleen nog mods.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:53 schreef Knevelt het volgende:
[..]Nooit geprobeerd, maar blijkbaar niet dus. Ok.
Werkt geloof ik wel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:59 schreef ArtistA het volgende:
Ik heb nu ook een link naar de OP toegevoegd, klik er maar eens op, dan kom je in de fokwiki met de html-code. Appeltje eitje.
Bronquote:Maastricht scoort belabberd qua woongenot
Maastricht komt er met een 323e plaats zeer bekaaid af op de ranglijst van de 408 Nederlandse gemeenten die zijn beoordeeld op aantrekkelijkheid om anno 2013 in te wonen. Weekblad Elsevier heeft bureau Louter opdracht gegeven een lijst op te stellen waarin niet alleen naar woningen en woningprijzen is gekeken, maar ook naar de woonomgeving en de arbeidsmarkt.
Landelijk gezien scoort van de Limburgse gemeenten niet alleen Maastricht slecht. Heerlen (395e plek) en Kerkrade (394e plek) zijn de minst aantrekkelijke woonplekken in Limburg. Valkenburg blijkt de beste plek in Limburg te zijn om te wonen. De gemeente aan de Geul is met positie 105 de eerste Limburgse gemeente op de lijst. Landelijk gezien scoren alle Limburgse gemeenten slecht.
Eijsden-Margraten vinden we terug op plek 113, Meerssen (168), Gulpen-Wittem (195) volgen op gepaste afstand. Slecht in het Heuvelland doet het Vaals: 310. Het Gelderse Rozendaal, tussen Arnhem en de Veluwe is de nummer 1 op de ranglijst van alle Nederlandse gemeenten naar hun woonaantrekkelijkheid. Hilversum voert de ranglijst van steden aan, voor Amersfoort, Zwolle en Amsterdam.
Heb je de oude vervangen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:59 schreef ArtistA het volgende:
Ik heb nu ook een link naar de OP toegevoegd, klik er maar eens op, dan kom je in de fokwiki met de html-code. Appeltje eitje.
Fokwiki met de oude OP. Heb je deze daar overheen gezet of een nieuwe aangemaakt? Als je em zou overschrijven krijg je em namelijk direct aangeboden als je een nieuw deel aanmaakt, anders blijft die oude krempel erin staan.quote:
Oh zo, tja ik zou niet weten waar ik de oude OP vind. Er is geen categorie stad en streek in fokwiki.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:33 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Fokwiki met de oude OP. Heb je deze daar overheen gezet of een nieuwe aangemaakt? Als je em zou overschrijven krijg je em namelijk direct aangeboden als je een nieuw deel aanmaakt, anders blijft die oude krempel erin staan.
Maar ff wachten tot Sjeen van zich laat horen dan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:34 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Oh zo, tja ik zou niet weten waar ik de oude OP vind. Er is geen categorie stad en streek in fokwiki.
daar hoef je geen oorspronkelijke limburger voor te zijn om dat te constaterenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:26 schreef Professional het volgende:
Valkenburg de beste Limburgse gemeente om te wonen. Nou ik kan je vertellen als oorspronkelijke bewoner, dit is echt niet het geval. Ach ja.
Had dat onderzoek in de Elsevier gelezen. Er zit zeker iets in.quote:
Feit is gewoon dat de banen niet voor het oprapen liggen in de regio Limburg, dat was ook de reden waarom ik ben vertrokken. Voor het wonen zou ik absoluut terug willen, maar vind maar eens een goede baan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:45 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Had dat onderzoek in de Elsevier gelezen. Er zit zeker iets in.
De economie hier is bar slecht, je zit in een uithoek van het land en de lucht is hier het smerigst van heel Nederland. Op cultureel gebied is er wel het een en ander te doen, maar dat is vooral een bepaald soort cultuur. Voor jongeren zijn er bijvoorbeeld maar relatief weinig evenementen en voorzieningen. En toch, ondanks deze slechte eigenschappen, is wonen in Maastricht even duur als in sommige steden van de Randstad.
22.000 vacatures op HBO+ niveau....quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:54 schreef Professional het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat de banen niet voor het oprapen liggen in de regio Limburg, dat was ook de reden waarom ik ben vertrokken. Voor het wonen zou ik absoluut terug willen, maar vind maar eens een goede baan.
Idd. Op specifieke gebieden zijn volop vacatures, maar in het algemeen is hier voor hoogopgeleiden echt maar weinig te vinden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:57 schreef numero_uno het volgende:
[..]
22.000 vacatures op HBO+ niveau....
ja allemaal in de chemie! Ik wil hier ook wel blijven wonen maar er is geen werk voor mijn studierichting
I feel you bro. Dat was me ook bijna overkomen, totdat ik per gratie Gods geselecteerd werd voor een vacature waarop 700 mensen hadden gereageerd (quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:54 schreef Professional het volgende:
[..]
Feit is gewoon dat de banen niet voor het oprapen liggen in de regio Limburg, dat was ook de reden waarom ik ben vertrokken. Voor het wonen zou ik absoluut terug willen, maar vind maar eens een goede baan.
Die reclame van Zuid Limburg is een grote farce.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:57 schreef numero_uno het volgende:
[..]
22.000 vacatures op HBO+ niveau....
ja allemaal in de chemie! Ik wil hier ook wel blijven wonen maar er is geen werk voor mijn studierichting
quote:Vlak voor en na zonsondergang konden liefhebbers van een kijkje naar het heelal of mooie panoramas hun lol op in Maastricht. Achter de wijk Hazendans leek de zon een bal masqué op te voeren en zich graag een keer voor te willen doen als Mars, ook wel bekend als de Rode Planeet. Nog geen uurtje later kon aan de boorden van de Maas genoten worden van een prachtige volle maan. Met de gebouwen van het Gouvernement speelde het hemellichaam een prachtig spiegelspel met de Maas.
Bronquote:Enkele medewerkers van een supermarkt aan de Roserije in De Heeg hebben vanmiddag een overvaller overmeesterd.
De man ging tegen half vijf vanmiddag de winkel binnen en bedreigde een medewerker met een vuurwapen. Deze wist met een aantal anderen de dader te overmeesteren waarna hij kon worden overgedragen aan de gealarmeerde politie.
De verdachte komt uit het Belgische Sint Nicolaes.
quote:Over een paar uur komen de deelnemers om hun stand in te richten. We zijn er klaar voor!
Oh ja, jij woont daar. Gebeurt veel daar in de ghetto.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:07 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik kwam net thuis in die Aldi aktie, buurt stond weer eens vol politie!
Vorig jaar (of het jaar ervoor) heeft die ene kerel toch z'n vriendin de keel doorgesneden en daarna zichzelf?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:32 schreef oh-oh het volgende:
Whehe, nou valt wel mee, ik woon er nu 13 jaar en ik heb tot nu toe een buurflat ontruimd zien worden ( megawietplantage ) fietsendiefjes gearresteerd zien worden en dit.
Bronquote:Tom Dumoulin tweede Maastrichtenaar op WK wielrennen
Tom Dumoulin is geselecteerd voor het WK wielrennen in het Italiaanse Florence. De Maastrichtenaar zal uitkomen op de wegwedstrijd. Hij krijgt daarbij steun van Wout Poels, Bauke Mollema, Pieter Weening, Robert Gesink en Wilco Kelderman.
Dumoulin is overigens niet de enige Maastrichtenaar die in Florence gaat rijden. Ook Laurens ten Dam maakt deel uit van het team van bondscoach Johan Lammerts.
Dumoulin liet vorige week zien goed in vorm te zijn. Hij sloot de Eneco-Tour af als tweede.
Het WK, vorig jaar nog in Valkenburg, wordt zondag 29 september gereden. Het parcours geldt als zeer pittig.
Je hoort zoveel mensen uit de stad die daar niet van houden. Is zo gezellig, maar je moet niet met een lege maag gaan in verwachting dat je daar je buikje rond eet, want dan ben je een fortuin kwijt. Wij gaan ieder jaar, maar gewoon voor de gezelligheid.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:08 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt nog nooit op dat preuvenement geweest!
Dit... Als je met een paar man daar bent is het zeker de moeite waard, ondanks het bobo gehalte is de sfeer altijd prima. Ik vraag me wel af hoe het morgen gaat aangezien de inkom de preuv daadwerkelijk op de agenda gezet heeft. 27 Graden en "studenten" die al de hele dag aan het bier zijn i.c.m preuv lijkt me geen goede combo.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:49 schreef Professional het volgende:
Preuvenemint is zien en gezien worden. De zakenmensen staan allemaal decadent te doen bij Beluga, nippend aan de dure wijn voor 12 bonnen per stuk.
De gewone mens staat bij de Brand Bier bar, broodje halen bij de bufkeskar of saté van Gadjah Mas.
Maar toch is het altijd best gezellig.
Ach, ik heb er niet zo'n probleem mee, als ik ga is het nog rustig, maar op de terugweg bezetten de brugklassers etc de hele weg waardoor ik er niet langs kanquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:00 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet er ook echt weer aan wennen dat die scholen weer allemaal begonnen zijn, het was zo heerlijk rustig op straat 's morgens vroeg, en in de bus ook.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik maakte tussen de middag bij jou om de hoek deze foto trouwens:
[ afbeelding ]
Nee, dat is al meerdere weken aan de gang, het ging om een emmer met een tv-doos eroverheen, in die emmer bewaren ze die strond en door de warmte vandaag is het gaan meurenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:08 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben vanmiddag het riool gereinigd bij jullie, dat zal het zijn, daar hing me toch een lucht!!!!
Dit dus maar ik ben net weer gaan bellen en ze hebben het nu aan de andere kant vd tuin gezetquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:10 schreef oh-oh het volgende:
En dan zeggen ze dat de tokkies niet in het centrum wonen
Grappig, die link had ik uberhaupt nog nooit gelegd. Maar nu is Onno Hoes ook iemand waar ik liever niet aan denk.quote:
Die studenten haal je er zo tussen uit, die vallen altijd erg op. Alhoewel het Ralph Lauren polo gehalte sowieso wel hoog ligt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:57 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dit... Als je met een paar man daar bent is het zeker de moeite waard, ondanks het bobo gehalte is de sfeer altijd prima. Ik vraag me wel af hoe het morgen gaat aangezien de inkom de preuv daadwerkelijk op de agenda gezet heeft. 27 Graden en "studenten" die al de hele dag aan het bier zijn i.c.m preuv lijkt me geen goede combo.
Dit keer niet, in september ga ik weer.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:48 schreef DeeCruise het volgende:
Toevallig nog iemand naar LBB vanavond?
Highlander waarschijnlijkquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:48 schreef DeeCruise het volgende:
Toevallig nog iemand naar LBB vanavond?
Bronquote:‘TEDx Maastricht maakt zich schuldig aan plagiaat’
TEDx Maastricht, onderdeel van een wereldwijd platform van innoverende ideeën, maakt zich met de Brain Train schuldig aan plagiaat.
Dat zegt de bedenker van het concept, Wilma Bulhof uit Amsterdam.
Vooruitlopend op het TEDx event van komende woensdag in Theater aan het Vrijthof deelden sprekers van het evenement gisteren vraagstukken met treinreizigers in de Intercity tussen Maastricht en Amsterdam. Het geheel kreeg de naam Brain Train mee. Dinsdag rijdt er opnieuw een TEDx Brain Train tussen Maastricht en Amsterdam.
Hetzelfde concept, reizigers tijdens de treinreis betrekken bij ideeën en vraagstukken in een speciale coupé, legde Bulhof al in 2004 voor aan de Nederlandse Spoorwegen. Onder dezelfde naam: Brain Train. De NS zag destijds weinig in het idee dat Bulhof, van beroep conceptontwikkelaar, had laten vastleggen bij de afdeling Ondernemingen van de belastingdienst. Een kopie daarvan is in bezit van deze redactie.
Geen toeval
Je zou kunnen denken dat het op toeval berust dat TEDx nu met eenzelfde idee als dat van Bulhof op de proppen komt. Ware het niet dat twee medewerkers aan TEDx Maastricht al enkele jaren op de hoogte waren van het Brain Train concept van Bulhof, aldus de conceptontwikkelaar uit Amsterdam. “Twee mensen die nu aan TEDx Maastricht verbonden zijn, waren in 2011 aanwezig bij een presentatie door mij van het Brain Train concept. Eén van hen was zelfs mijn begeleidster bij het uitrollen van het bewuste concept. Zij zijn ervan op de hoogte dat het huidige idee van TEDx een kopie is van mijn concept.”
Bulhof voelt zich bestolen door TEDx Maastricht en de NS die in haar ogen aan de haal zijn gegaan met haar eigendom. “Ik wil compensatie voor de tijd die ik heb gestoken in het bedenken en uitwerken van het concept. Bovendien had men tenminste kunnen vermelden dat mijn naam eraan verbonden is.”
Jan Scheele, voorzitter van TEDx Maastricht, stelt in een brief aan Bulhof dat het gebruik van de naam Brain Train op toeval berust. “Het is geen geregistreerd handelsmerk en dus vrij te gebruiken.” In een reactie verwijst de NS naar TEDx die het idee aandroeg bij de spoorwegen.
Voor Bulhof zijn de druiven zuur. Ze wil vooral anderen waarschuwen. “Kleine zelfstandigen met weinig financiële armslag staan vrij zwak in de bescherming van hun concepten. Ik kan slecht een moreel appèl doen op grote organisaties als TEDx, maar het onttrekt zich hierin aan zijn verantwoordelijkheid. Wie stapt er ooit nog met een idee naar een groot bedrijf? Men snijdt zich hier zelf mee in de vingers op de lange termijn.”
De ironie wil dat oud-hoogleraar Diederik Stapel, de man die in de top 10 van meest frauderende wetenschappers wereldwijd staat, zondag in de eerste Brain Train van TEDx Maastricht ruim baan kreeg om reizigers te vertellen dat hij zijn leven heeft gebeterd.
Bronquote:Rappers nemen Maastricht op de korrel
Vier jonge rappers uit De Heeg, Heugem, Pottenberg en Daalhof gaan de komende tijd op ongezouten wijze de het wel en wee van Maastricht poëtisch becommentariëren.
We stellen u even voor: Yila (23) uit De Heeg, hiphop-artiest bij de Muziekgieterij. Het ultieme Maastrichtse gevoel voor hem is over de snelweg de stad inrijden. Tatta (16) uit Heugem, houdt van zonnige dagen langs de Maas en de koude winterdagen bij de Geusselt. Pirate (19), uit Pottenberg, begon op zijn 13e met hiphop en won in 2011 de Maastrichtse competitie voor jonge bands. En als laatste van het kwartet: BMB (20) uit Daalhof, houdt van de nachtelijke fietstochten over de Noorderbrug, genietend van het stadsgezicht.
Hun vuurdoop is vrijdag 6 september als de uitslag bekend wordt welke stad culturele hoofdstads wordt. Op het Vrijthof geeft het viertal ludiek, kritisch en/of poëtisch commentaar op de uitslag. De dag erna, doen ze het tussen 5 en 6 uur op het Bruis Festival nog eens dunnetjes over. En als ze dan toch bezig zijn: tijdens Het Parcours op zondag 8 september, doen ze tussen 2 en 5 uur op de Servaasbrug uit de losse pols een ‘freestyle’. Dat belooft scherpe raps, strakke beats en muzikale oorvijgen.
Deze Stadsdichters van Maastricht zijn vier jonge jongens van de Generatie Maastricht (geboren ná 1992, het jaar van het verdrag van Maastricht) die onder leiding staan van de oudste van het stel, Yila ofwel Jelle Weijers. De rappers zijn allemaal geboren en getogen in Maastricht en combineren vanzelfsprekend in hun poëzie graag muziek en taal. De Generatie Maastricht is een belangrijke peiler van het programma dat Bureau VIA2018 heeft ontwikkeld voor de periode 2015-2018. Tout Maastricht, de organisatie voor cultuurparticipatie in de stad, begeleidt de jongeren.
Het fenomeen stadsdichter is niet nieuw voor Limburg; Heerlen en Venlo gingen Maastricht voor. En ook De Dichter des Vaderland heeft bekendheid gekregen door onder meer dichter en acteur Ramsey Nasr. Maar het idee dat de Maastrichtse actualiteit zou kunnen worden voorzien van krachtig poëtisch commentaar, sprak de Gemeente Maastricht zodanig aan, dat men een viertal woordkunstenaars heeft gevraagd om op te treden als de Stadsdichters van Maastricht.
belachelijkquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef DeeCruise het volgende:
Het is em dan toch gelukt om een betaalde attractie van Minckelers te maken. Wat een klootzak hebben we toch als burgemeester
[ afbeelding ]
Jup, als Rieu nou zo'n chauvenist zou zijn zoals ie altijd in elk interview aangeeft dan zou hij het geld wat ie in de zak gehouden heeft door geen huur te betalen voor het Vrijthof elk jaar (!!!!!) doneren om de vlam aan te houden..quote:
WTF is dit nou weer voor een debiele actiequote:Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef DeeCruise het volgende:
Het is em dan toch gelukt om een betaalde attractie van Minckelers te maken. Wat een klootzak hebben we toch als burgemeester
[ afbeelding ]
wtfquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef DeeCruise het volgende:
[ afbeelding ]
Nope...quote:
Juist omdat je ervoor mag betalen weiger ik het, de vlam hoort gewoon te branden. Vooral als ik zie dat er blijkbaar wel miljoenen klaar lagen voor het hele culturele hoofdstad gebeuren, om vervolgens zelf afbraak te doen aan de cultuur in de stad zelf (nog even los van het hele coffeeshop gebeuren).quote:Op maandag 9 september 2013 10:19 schreef oh-oh het volgende:
Hoe erg iedereen het ook vindt ( mij persoonlijk zal die vlam jeuken hoor) , jullie gaan er vast geen centjes ingooien toch?
Daar is men dan net weer wat te passief voor..quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:57 schreef oh-oh het volgende:
Wat ik niet snap is dat niet heel Maastricht gewoon die markt gaat bezetten of zo, als ze het allemaal zo erg vinden?
Ja, dat valt me hier wel op, een hoop gezeur en geblaat maar niks daar eigenlijk hequote:Op vrijdag 13 september 2013 17:14 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Daar is men dan net weer wat te passief voor..
Het zijn bijna Nederlandersquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, dat valt me hier wel op, een hoop gezeur en geblaat maar niks daar eigenlijk he
Het is maar een half uurtje met de trein, maar ga alsjeblieft in Maastricht wonen danquote:Op zondag 22 september 2013 23:19 schreef trOnk12 het volgende:
volgende jaar studeer ik misschien in Maastricht. Ik ga op hogeschool zuyd studeren in Heerlen. Blijft het studeren in Maastricht leuk , wanneer je elke dag op en neer moet reizen naar Heerlen ? Ik vraag me dan eigenlijk af of ik nog van Maastricht kan genieten !
Ik had de indruk dat dit de plannen waren, zij het ietwat ongelukkig beschreven?quote:Op maandag 23 september 2013 09:33 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Het is maar een half uurtje met de trein, maar ga alsjeblieft in Maastricht wonen danEvt. daar bij een vereniging mocht je er niemand kennen en dan komt het wel goed.
Ja ok klopt, maar hopelijk is z'n vraag of het wel gaat werken er wel mee beantwoord. Zeker dat je nog wel van M'tricht kan genieten als je naar Heerlen pendelt. Je zit er toch niet 's avonds en in het weekendquote:Op maandag 23 september 2013 09:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat dit de plannen waren, zij het ietwat ongelukkig beschreven?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 10:37 schreef trOnk12 het volgende:
en hoe is het studentenleven in Maastricht ?!in groningen heb je een leuke pub in de kelder waar heerlijk live rock bands komen spelen. HeB je in maastricht dat ook ?
De mensen die dat zeggen denken alleen dat een megadisco een plek is waar iets te doen is. In het LBB, de Mandril en andere culturele vrijplaatsen is bijna iedere avond wat te doen.quote:Op maandag 30 september 2013 12:31 schreef trOnk12 het volgende:
dan snap ik echt niet waarom mensen zeggen dat er niets te doen is in Maastricht O.o ... landbouwbelang lijkt me inderdaad geweldig aangezien het beetje hippie isEn wat rockachtig cafe's waar live wordt gespeeld ?:)
Ik fiets veel maar de toerversie van de AGR is wat uit de hand gelopen qua deelnemers. Ik organiseer liever zelf of doe mee aan de kleinere tochten. Gisteren nog 200km brevet georganiseerd over de Vennbahn.quote:Op maandag 30 september 2013 13:13 schreef appelen het volgende:
Iemand die zich in gaat schrijven voor toerversie AGR?
Hopelijk sluiten ze die inschrijvingen sneller idd, ik hoop mee te doen aan de 125 kmquote:Op maandag 30 september 2013 14:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik fiets veel maar de toerversie van de AGR is wat uit de hand gelopen qua deelnemers. Ik organiseer liever zelf of doe mee aan de kleinere tochten. Gisteren nog 200km brevet georganiseerd over de Vennbahn.
De kleinere tochten hebben meestal zat plek. Ik had gisteren 19 deelnemers, meer dan 99 wil ik niet. Plek zat dus voor meer rijders.quote:Op maandag 30 september 2013 16:52 schreef appelen het volgende:
[..]
Hopelijk sluiten ze die inschrijvingen sneller idd, ik hoop mee te doen aan de 125 km
Hoelang zijn je tochten?quote:Op maandag 30 september 2013 18:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De kleinere tochten hebben meestal zat plek. Ik had gisteren 19 deelnemers, meer dan 99 wil ik niet. Plek zat dus voor meer rijders.
200km is de kortste afstand. Volgend jaar doe ik 2x een 200, een 300 en een 400. De 600 eventueel pas weer in 2015.quote:
Volgens mij max. 600 man en je kunt er makkelijk naar binnen rollen hoorquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:38 schreef oh-oh het volgende:
Hee Ivo, is die Muziekgieterij een beetje rolstoelvriendelijk? En hoeveel mensen gaan er in denk je?
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 10:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik zit niet in een stoel maar ik ga swingen met mijn beenloze vriend daar
Even opgezocht in Spotify en ik zie meteen een saxquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:14 schreef oh-oh het volgende:
Ja, gaat dat zien!
In Maastricht of all places![]()
15 oktober.
Doe je ook weekenden dan? 600km in 1 dag lijkt me teveel van het goedequote:Op maandag 30 september 2013 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
200km is de kortste afstand. Volgend jaar doe ik 2x een 200, een 300 en een 400. De 600 eventueel pas weer in 2015.
De oude Muziekgieterij was dat wel. In de nieuwe ben ik nog niet geweest (wat veel moeten werken van het voorjaar en van de zomer veel op vakantie geweest).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:38 schreef oh-oh het volgende:
Hee Ivo, is die Muziekgieterij een beetje rolstoelvriendelijk? En hoeveel mensen gaan er in denk je?
Er staan vaste tijden voor brevtten.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:13 schreef appelen het volgende:
[..]
Doe je ook weekenden dan? 600km in 1 dag lijkt me teveel van het goede
Ik woon hier nu 2-3 jaar, en heb in Maastricht binnenstad en omstreken dat gevoel ook wel. Zo van: wow wat is het hier mooi en wat is er veel te doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:55 schreef trOnk12 het volgende:
ik ben gisteren weer naar maastricht geweest. ben ik nou de enige die zich zo gelukkig voelt in maastricht ? en vooral de omstreken rondom maasboulevard... Volgens mij iedereen die het stad verlaat en ergens anders verhuist wil weer terug ... Ik hoop dat tijdens mijn studie 5 jaar lang het stad in mijn hart blijft.
of gewoon langs zonnebergweg rijden ... daar krijg ik echt kippenvel van ... ik nam wat eten mee en heb met mijn vriendin op een heuvel gezeten , zwijgend wist ik dat we gelukkig zijn ! hebben jullie het gevoel ook in maastricht ?
Wie zegt dat? Trouwens, kan me maar moeilijk voorstellen dat in Groningen meer te doen zou zijn...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:21 schreef trOnk12 het volgende:
Ahhh... ik ben er nog steeds niet uit waar ik wil studeren. .. maastricht lijkt me zooo mooi.. groningen is trouwens ook niet lelijk ... maar iedereen zegt dat er niets te doen is in maastricht ... geen festivals ... niet zo druk in stad ... weinig jongen mensen ..
Ben na 10 jaar nog steeds niet uitgekekenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:15 schreef trOnk12 het volgende:
Nou.. qua uitgaan is denk ik meer te doen in groningen maar ik kan er bijna niets over zeggen. Persoonelijk vind ik maastricht prachtig. Maar na 4 jaar tijd kun je snel uitgekeken zijn. Waar is een site met optredens ?
Na 14 jaar weet je sommige straatjes nog steeds niet hoor.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:15 schreef trOnk12 het volgende:
Nou.. qua uitgaan is denk ik meer te doen in groningen maar ik kan er bijna niets over zeggen. Persoonelijk vind ik maastricht prachtig. Maar na 4 jaar tijd kun je snel uitgekeken zijn. Waar is een site met optredens ?
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ben na 10 jaar nog steeds niet uitgekeken
Waar heb je het over precies?quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:52 schreef trOnk12 het volgende:
ik ben er bijna uit ! Mijn voorkeur gaat naar Maastricht ... alleen het reizen vanuit Maastricht naar Heerlen ... daar heb ik geen zin in1 uur reizen , dat is nog wel wat !
Gekkie!quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:04 schreef Memento-Mori het volgende:
Groningen is anders een hartstikke leuke studentenstad hoor
Als het geen carnavalsmuziek, is verkoopt het niet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Gaat er nou echt echt niemand naar Maceo Parker verder?
Echtr genant, er passen 600 man in die zaal en tis nog niet uitverkocht, boerenpummels hier
quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:16 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Als het geen carnavalsmuziek, is verkoopt het niet.
Mwah valt wel mee. Inderdaad, muziek van dit genre hoor je weinig, maar techno/minimal/electro is er toch geregeld (in de zomer zelfs iedere week of meerdere keren per week) en alternatieve rock, jazz, er zijn meerdere blues cafe's etc.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]Geen wonder dat er nooit wat komt hier, echt genant gewoon
Echt leuk voor je ditquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:28 schreef oh-oh het volgende:
In Paradiso en zo issie meteen uitverkocht deze baas![]()
Hij zei op FB dat ie ook zal signeren, dus woehoe, ik neem zijn biografie en wat cd´s mee hoor
Weet ik nog niet, niet meer aan gedacht om metgezellen te vergaren. Zal er deze week eens achteraan gaan.quote:
quote:
Feliquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:28 schreef numero_uno het volgende:
Ik blijf nog even in Maastricht, heb net een baan gekregen in Heerlen bij pensioenverzekeraar APG voor een jaar
Thuis. De stad is me nooit goed bevallen aangezien de enigzins boeiende cafes besloten zijn en zich dat niet loont voor die paar uurtjes en je dan aangewezen bent op de ballententen waar al het kansloos bezopen volk komt...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:16 schreef dhrluker het volgende:
Waar gaan de Maastrichtse FOKKERS! nieuwjaar eigenlijk vieren ?
Een keer ooit in de Auwe Stiene gevierd, met Wipneus en Pim, was wel gaaf. Maar tegenwoordig is dat een binnenspeeltuin... De laatste jaren thuis met vrienden, genoeg vuurwerk aan de andere kant van het kerkhofquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Thuis. De stad is me nooit goed bevallen aangezien de enigzins boeiende cafes besloten zijn en zich dat niet loont voor die paar uurtjes en je dan aangewezen bent op de ballententen waar al het kansloos bezopen volk komt...
Je hebt vanavond een vrijgezellenfeest en moet nu nog op zoek naar een stripper? Damn, das op de late tour. In Maastricht is er volgens mij niet eens een striptent voor zover ik weet...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 23:06 schreef mista het volgende:
We gaan morgen een nachtje Maastricht doen met een vrijgezellenfeest en zoeken een tent waar we een striptease kunnen scoren. Google biedt geen soelaas, iemand een idee?
En wat zijn verder leuke tenten om te stappen?
Is dat in Wyck?quote:Op woensdag 27 november 2013 15:09 schreef Push. het volgende:
[ afbeelding ]
Waar slaat die shit eigenlijk op? Zie het overal staan
quote:
Geen idee haha. Niet mijn foto. Maar zie het hier ook in de binnenstad overal staan.quote:
Is gewoon een tag.quote:Op woensdag 27 november 2013 15:09 schreef Push. het volgende:
[ afbeelding ]
Waar slaat die shit eigenlijk op? Zie het overal staan
Zonder betekenis? Kan ik me haast niet voorstellen. Staat ook 'omerta'quote:
Zal voor die jongen vast iets betekenen, mss wist hij gewoon een leuke manier om 'jawel' te schrijven en zet ie 't daarom op elke muur die hij tegenkomt. Omerta? Shit gastquote:Op donderdag 28 november 2013 10:32 schreef Push. het volgende:
[..]
Zonder betekenis? Kan ik me haast niet voorstellen. Staat ook 'omerta'en zo bij.
Had gehoopt op een of andere samenzwering van drugsdealend Maastricht eigenlijkquote:Op donderdag 28 november 2013 10:54 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Zal voor die jongen vast iets betekenen, mss wist hij gewoon een leuke manier om 'jawel' te schrijven en zet ie 't daarom op elke muur die hij tegenkomt. Omerta? Shit gast
Ristretto voor in de perculatorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:00 schreef Sjeen het volgende:
Ik moet (wil) nog naar Blanche Dael... Maar ik denk dat ik dat over het weekend heen til
In Toren van Siza niet?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:05 schreef static het volgende:
Ben vanaf zondag ook een paar maanden in Maastricht. Lastig om een serviced apartment te vinden.
Ahja, ik weet dat in die toren wel wat dingen gemeubileerd zijn (vast stuk duurder dan link die ik gaf).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:29 schreef static het volgende:
Ziet er leuk uit, maar is niet gemeubileerd (en serviced) zo te zien.![]()
Ben wel op zoek naar iets in Wyck.
Bergere heeft een Amerikaanse collega van mijn vriend afgelopen jaar vier weken gezeten, dat beviel primaquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:37 schreef static het volgende:
Word nu platgebombareerd door Pararius met niet relevante appartementen. Tot gedeelde studio's aan toe. Ja, doei. Momenteel wat lastig zoeken ivm de Tefaf (veel is bezet).
Op mijn lijstjes staan tot nu toe (moet ik nog wel even verkleinen - en niet allemaal in Wyck):
http://www.la-bergereapartments.com/
http://www.seventoliving.com/
http://www.innovahousing.nl/
http://www.residence-hous(...)htstraat-17-a01.html
http://www.residence-hous(...)beeltplein-115-.html
http://thehousingcompany.(...)id=12&id=331&lang=nl
http://thehousingcompany.(...)=12&id=1368&lang=nl#
http://www.housingxl.nl/n(...)-1175eur.html?id=784
http://phidec.nl/maastricht-herbenusstraat-192-d01/
http://www.housing-match.nl/woningen/grote-gracht-8
http://www.marchspace.com/
etc.
ik duim voor goed weerquote:Op woensdag 19 maart 2014 07:59 schreef vogelkooi het volgende:
Jeuj, 12-13 april met foto club in maastricht.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:17 schreef static het volgende:
Moet wel even aan dat accent wennen. Allemachtig zeg.
heeft me een jaar gekostquote:Op donderdag 20 maart 2014 21:17 schreef static het volgende:
accent of taal?quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:17 schreef static het volgende:
he daar woon ik ookquote:
Hangt van de muziek af en de doelgroep qua volk wat er komt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:03 schreef vogelkooi het volgende:
2 a 3 leuke dans-cafes/disco's oid in Maastricht, voor die fotografie vereniging waar ik het laats over had. We zijn aan het plannen voor uitgaan op zaterdag. iemand tips
Zo even snel via google: http://www.gps-schoonmaakbedrijf.nl/services.htmlquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:50 schreef static het volgende:
Is er geen was- en strijkservice in Maastricht zoals deze? http://www.ivy-amsterdam.nl/nl/index
Zoek me rot, maar kan niets vinden.
Wassen is geen probleem, maar mijn dure overhemden doe ik niet, die komen er formaat washandje uit - en buiten dat kan ik niet strijken.
Zelf geen ervaring mee overigens..quote:Kleding wassen en strijken
Laat nu uw was- en strijkgoed verzorgen (en bezorgen) met een strijkabonnement voor een vaste prijs per maand. U krijgt van ons een gratis wasbox met een inhoud van 40L. Hierin kunt u ons wekelijks de strijk- en wasgoed in meegeven.
Enne opdrachten in china op? Ik dacht dat jij in een knetterduur appartement woonde in 020?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:05 schreef static het volgende:
Ben vanaf zondag ook een paar maanden in Maastricht. Lastig om een serviced apartment te vinden.
het is leuk... Niet spectaculair maar gewoon leuk. Naar Luik met de boot is grappigquote:Op zondag 13 april 2014 19:37 schreef icloud het volgende:
Heeft iemand hier een rondvaart over de maas gemaakt? Met rederij stiphout.
Is het bevallen? Was het de moeite waard?
Ik doe het nu met een Japanner.quote:
Die heb ik nog steeds ja.quote:Ik dacht dat jij in een knetterduur appartement woonde in 020?
Of zonder wijn met de juiste mensenquote:
Thanks man.quote:Op zondag 27 april 2014 03:29 schreef Seam het volgende:
Sushimi bij het Vrijthof (Helmstraat dacht ik) is wel nice, leuke sfeer, maar zit wel vaak vol, dus reserveren is handig.
Sashimi is idd goed qua kwaliteit en prijs en idd reserveren.quote:Op zondag 27 april 2014 02:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Suggesties voor een goede Japanner of sushirestaurant in het centrum?
Tokyoto op de Kesselskade laat zich ook goed doen...quote:Op zondag 27 april 2014 02:40 schreef o.us2.0 het volgende:
Suggesties voor een goede Japanner of sushirestaurant in het centrum?
daar kan je complete huizen voor hurenquote:
Dan kun je overal terecht hoor, voldoende vrije appartementen, zeker voor die prijs.quote:
Het ligt eraan wat je zoekt, de laatste echte, 'Mevri' is een paar jaar geleden failliet gegaan...quote:Op donderdag 5 juni 2014 19:43 schreef static het volgende:
is er nou nergens een fatsoenlijke kantoorboekhandel te vinden? Zelfs de taxi-chauffeurs hebben geen idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |