Dit... Als je met een paar man daar bent is het zeker de moeite waard, ondanks het bobo gehalte is de sfeer altijd prima. Ik vraag me wel af hoe het morgen gaat aangezien de inkom de preuv daadwerkelijk op de agenda gezet heeft. 27 Graden en "studenten" die al de hele dag aan het bier zijn i.c.m preuv lijkt me geen goede combo.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:49 schreef Professional het volgende:
Preuvenemint is zien en gezien worden. De zakenmensen staan allemaal decadent te doen bij Beluga, nippend aan de dure wijn voor 12 bonnen per stuk.
De gewone mens staat bij de Brand Bier bar, broodje halen bij de bufkeskar of saté van Gadjah Mas.
Maar toch is het altijd best gezellig.
Ach, ik heb er niet zo'n probleem mee, als ik ga is het nog rustig, maar op de terugweg bezetten de brugklassers etc de hele weg waardoor ik er niet langs kanquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:00 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet er ook echt weer aan wennen dat die scholen weer allemaal begonnen zijn, het was zo heerlijk rustig op straat 's morgens vroeg, en in de bus ook.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik maakte tussen de middag bij jou om de hoek deze foto trouwens:
[ afbeelding ]
Nee, dat is al meerdere weken aan de gang, het ging om een emmer met een tv-doos eroverheen, in die emmer bewaren ze die strond en door de warmte vandaag is het gaan meurenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:08 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben vanmiddag het riool gereinigd bij jullie, dat zal het zijn, daar hing me toch een lucht!!!!
Dit dus maar ik ben net weer gaan bellen en ze hebben het nu aan de andere kant vd tuin gezetquote:Op donderdag 22 augustus 2013 16:10 schreef oh-oh het volgende:
En dan zeggen ze dat de tokkies niet in het centrum wonen
Grappig, die link had ik uberhaupt nog nooit gelegd. Maar nu is Onno Hoes ook iemand waar ik liever niet aan denk.quote:
Die studenten haal je er zo tussen uit, die vallen altijd erg op. Alhoewel het Ralph Lauren polo gehalte sowieso wel hoog ligt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:57 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dit... Als je met een paar man daar bent is het zeker de moeite waard, ondanks het bobo gehalte is de sfeer altijd prima. Ik vraag me wel af hoe het morgen gaat aangezien de inkom de preuv daadwerkelijk op de agenda gezet heeft. 27 Graden en "studenten" die al de hele dag aan het bier zijn i.c.m preuv lijkt me geen goede combo.
Dit keer niet, in september ga ik weer.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:48 schreef DeeCruise het volgende:
Toevallig nog iemand naar LBB vanavond?
Highlander waarschijnlijkquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 19:48 schreef DeeCruise het volgende:
Toevallig nog iemand naar LBB vanavond?
Bronquote:‘TEDx Maastricht maakt zich schuldig aan plagiaat’
TEDx Maastricht, onderdeel van een wereldwijd platform van innoverende ideeën, maakt zich met de Brain Train schuldig aan plagiaat.
Dat zegt de bedenker van het concept, Wilma Bulhof uit Amsterdam.
Vooruitlopend op het TEDx event van komende woensdag in Theater aan het Vrijthof deelden sprekers van het evenement gisteren vraagstukken met treinreizigers in de Intercity tussen Maastricht en Amsterdam. Het geheel kreeg de naam Brain Train mee. Dinsdag rijdt er opnieuw een TEDx Brain Train tussen Maastricht en Amsterdam.
Hetzelfde concept, reizigers tijdens de treinreis betrekken bij ideeën en vraagstukken in een speciale coupé, legde Bulhof al in 2004 voor aan de Nederlandse Spoorwegen. Onder dezelfde naam: Brain Train. De NS zag destijds weinig in het idee dat Bulhof, van beroep conceptontwikkelaar, had laten vastleggen bij de afdeling Ondernemingen van de belastingdienst. Een kopie daarvan is in bezit van deze redactie.
Geen toeval
Je zou kunnen denken dat het op toeval berust dat TEDx nu met eenzelfde idee als dat van Bulhof op de proppen komt. Ware het niet dat twee medewerkers aan TEDx Maastricht al enkele jaren op de hoogte waren van het Brain Train concept van Bulhof, aldus de conceptontwikkelaar uit Amsterdam. “Twee mensen die nu aan TEDx Maastricht verbonden zijn, waren in 2011 aanwezig bij een presentatie door mij van het Brain Train concept. Eén van hen was zelfs mijn begeleidster bij het uitrollen van het bewuste concept. Zij zijn ervan op de hoogte dat het huidige idee van TEDx een kopie is van mijn concept.”
Bulhof voelt zich bestolen door TEDx Maastricht en de NS die in haar ogen aan de haal zijn gegaan met haar eigendom. “Ik wil compensatie voor de tijd die ik heb gestoken in het bedenken en uitwerken van het concept. Bovendien had men tenminste kunnen vermelden dat mijn naam eraan verbonden is.”
Jan Scheele, voorzitter van TEDx Maastricht, stelt in een brief aan Bulhof dat het gebruik van de naam Brain Train op toeval berust. “Het is geen geregistreerd handelsmerk en dus vrij te gebruiken.” In een reactie verwijst de NS naar TEDx die het idee aandroeg bij de spoorwegen.
Voor Bulhof zijn de druiven zuur. Ze wil vooral anderen waarschuwen. “Kleine zelfstandigen met weinig financiële armslag staan vrij zwak in de bescherming van hun concepten. Ik kan slecht een moreel appèl doen op grote organisaties als TEDx, maar het onttrekt zich hierin aan zijn verantwoordelijkheid. Wie stapt er ooit nog met een idee naar een groot bedrijf? Men snijdt zich hier zelf mee in de vingers op de lange termijn.”
De ironie wil dat oud-hoogleraar Diederik Stapel, de man die in de top 10 van meest frauderende wetenschappers wereldwijd staat, zondag in de eerste Brain Train van TEDx Maastricht ruim baan kreeg om reizigers te vertellen dat hij zijn leven heeft gebeterd.
Bronquote:Rappers nemen Maastricht op de korrel
Vier jonge rappers uit De Heeg, Heugem, Pottenberg en Daalhof gaan de komende tijd op ongezouten wijze de het wel en wee van Maastricht poëtisch becommentariëren.
We stellen u even voor: Yila (23) uit De Heeg, hiphop-artiest bij de Muziekgieterij. Het ultieme Maastrichtse gevoel voor hem is over de snelweg de stad inrijden. Tatta (16) uit Heugem, houdt van zonnige dagen langs de Maas en de koude winterdagen bij de Geusselt. Pirate (19), uit Pottenberg, begon op zijn 13e met hiphop en won in 2011 de Maastrichtse competitie voor jonge bands. En als laatste van het kwartet: BMB (20) uit Daalhof, houdt van de nachtelijke fietstochten over de Noorderbrug, genietend van het stadsgezicht.
Hun vuurdoop is vrijdag 6 september als de uitslag bekend wordt welke stad culturele hoofdstads wordt. Op het Vrijthof geeft het viertal ludiek, kritisch en/of poëtisch commentaar op de uitslag. De dag erna, doen ze het tussen 5 en 6 uur op het Bruis Festival nog eens dunnetjes over. En als ze dan toch bezig zijn: tijdens Het Parcours op zondag 8 september, doen ze tussen 2 en 5 uur op de Servaasbrug uit de losse pols een ‘freestyle’. Dat belooft scherpe raps, strakke beats en muzikale oorvijgen.
Deze Stadsdichters van Maastricht zijn vier jonge jongens van de Generatie Maastricht (geboren ná 1992, het jaar van het verdrag van Maastricht) die onder leiding staan van de oudste van het stel, Yila ofwel Jelle Weijers. De rappers zijn allemaal geboren en getogen in Maastricht en combineren vanzelfsprekend in hun poëzie graag muziek en taal. De Generatie Maastricht is een belangrijke peiler van het programma dat Bureau VIA2018 heeft ontwikkeld voor de periode 2015-2018. Tout Maastricht, de organisatie voor cultuurparticipatie in de stad, begeleidt de jongeren.
Het fenomeen stadsdichter is niet nieuw voor Limburg; Heerlen en Venlo gingen Maastricht voor. En ook De Dichter des Vaderland heeft bekendheid gekregen door onder meer dichter en acteur Ramsey Nasr. Maar het idee dat de Maastrichtse actualiteit zou kunnen worden voorzien van krachtig poëtisch commentaar, sprak de Gemeente Maastricht zodanig aan, dat men een viertal woordkunstenaars heeft gevraagd om op te treden als de Stadsdichters van Maastricht.
belachelijkquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef DeeCruise het volgende:
Het is em dan toch gelukt om een betaalde attractie van Minckelers te maken. Wat een klootzak hebben we toch als burgemeester
[ afbeelding ]
Jup, als Rieu nou zo'n chauvenist zou zijn zoals ie altijd in elk interview aangeeft dan zou hij het geld wat ie in de zak gehouden heeft door geen huur te betalen voor het Vrijthof elk jaar (!!!!!) doneren om de vlam aan te houden..quote:
WTF is dit nou weer voor een debiele actiequote:Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef DeeCruise het volgende:
Het is em dan toch gelukt om een betaalde attractie van Minckelers te maken. Wat een klootzak hebben we toch als burgemeester
[ afbeelding ]
wtfquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef DeeCruise het volgende:
[ afbeelding ]
Nope...quote:
Juist omdat je ervoor mag betalen weiger ik het, de vlam hoort gewoon te branden. Vooral als ik zie dat er blijkbaar wel miljoenen klaar lagen voor het hele culturele hoofdstad gebeuren, om vervolgens zelf afbraak te doen aan de cultuur in de stad zelf (nog even los van het hele coffeeshop gebeuren).quote:Op maandag 9 september 2013 10:19 schreef oh-oh het volgende:
Hoe erg iedereen het ook vindt ( mij persoonlijk zal die vlam jeuken hoor) , jullie gaan er vast geen centjes ingooien toch?
Daar is men dan net weer wat te passief voor..quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:57 schreef oh-oh het volgende:
Wat ik niet snap is dat niet heel Maastricht gewoon die markt gaat bezetten of zo, als ze het allemaal zo erg vinden?
Ja, dat valt me hier wel op, een hoop gezeur en geblaat maar niks daar eigenlijk hequote:Op vrijdag 13 september 2013 17:14 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Daar is men dan net weer wat te passief voor..
Het zijn bijna Nederlandersquote:Op vrijdag 13 september 2013 17:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, dat valt me hier wel op, een hoop gezeur en geblaat maar niks daar eigenlijk he
Het is maar een half uurtje met de trein, maar ga alsjeblieft in Maastricht wonen danquote:Op zondag 22 september 2013 23:19 schreef trOnk12 het volgende:
volgende jaar studeer ik misschien in Maastricht. Ik ga op hogeschool zuyd studeren in Heerlen. Blijft het studeren in Maastricht leuk , wanneer je elke dag op en neer moet reizen naar Heerlen ? Ik vraag me dan eigenlijk af of ik nog van Maastricht kan genieten !
Ik had de indruk dat dit de plannen waren, zij het ietwat ongelukkig beschreven?quote:Op maandag 23 september 2013 09:33 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Het is maar een half uurtje met de trein, maar ga alsjeblieft in Maastricht wonen danEvt. daar bij een vereniging mocht je er niemand kennen en dan komt het wel goed.
Ja ok klopt, maar hopelijk is z'n vraag of het wel gaat werken er wel mee beantwoord. Zeker dat je nog wel van M'tricht kan genieten als je naar Heerlen pendelt. Je zit er toch niet 's avonds en in het weekendquote:Op maandag 23 september 2013 09:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat dit de plannen waren, zij het ietwat ongelukkig beschreven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |