SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groepSPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 14-08-2013 09:40:38 ]![]()
ik kan eerst oefenen qua onverstaanbare dialecten met Stream en Jero
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
5 is wel lekker snel voorbij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen snelheid in de benen, dus 5km is geen optie![]()
Ah I seequote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen snelheid in de benen, dus 5km is geen optieGewoon nieuwsgierig.
(voelde een waarom wel - waarom niet ping-pong aankomen, daar zou je zomaar een topic mee kunnen vullen)
![]()
Ach ja, waarom ook nietquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ah I seeGewoon nieuwsgierig.
(voelde een waarom wel - waarom niet ping-pong aankomen, daar zou je zomaar een topic mee kunnen vullen)
F means you're fucked![]()
Extra lang genietenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:03 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
5 is wel lekker snel voorbij.
Quioi, wil je mij bij de bruggenloop erbij zetten in de OP?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Lastige usernamequote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:07 schreef E.T. het volgende:
Quioi, wil je mij bij de bruggenloop erbij zetten in de OP?Ik doe het straks ff als ik achter een vaste PC zit. Leuk hoor, dat je 'm loopt
![]()
![]()
Ik begin op de 10km juist altijd na 5km te denken: waarom doe ik dit ook alweer? Als je dan 2 rondjes moet is het al helemaal ergquote:
Ergens hoop ik nog wel dat ze paling eten op zondag doen, maar gezien de liters bier die mijn familie drinkt is dat eigenlijk altijd op zaterdag. Ookal heb ik ook geen snelheid in de benen heb ik opzich wel even zin in een 5km.![]()
Wiebelende auto, zon, telefoon, uitgelaten kinderen want slagharen...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:08 schreef Quoi het volgende:
[..]
Lastige usernameIk doe het straks ff als ik achter een vaste PC zit. Leuk hoor, dat je 'm loopt
Lastig dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Die reden maakt mijn dag. Ik doe ff een HM want de snelheid ontbreekt![]()
Kan je niet in de OP zetten Yur, ik lag te slapen en nu moet Quoi dat doen als ze achter een vaste pc zit.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wie gaat er ff een HM doen dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:18 schreef slacker_nl het volgende:
Kan je niet in de OP zetten Yur, ik lag te slapen en nu moet Quoi dat doen als ze achter een vaste pc zit.F means you're fucked![]()
@RD: Indien Nijmegen, hoe laat ongeveer? Als er gelopen wordt vind ik het wel leuk om aan te sluiten.![]()
Volgens de methode van Jump is een HM juist goed voor je snelheidquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:18 schreef slacker_nl het volgende:
Kan je niet in de OP zetten Yur, ik lag te slapen en nu moet Quoi dat doen als ze achter een vaste pc zit.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Veel plezier! En done.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:10 schreef E.T. het volgende:
[..]
Wiebelende auto, zon, telefoon, uitgelaten kinderen want slagharen...
Lastig dus
En Yur 10 km check. Zelf ben ik er nog niet uit voor in De Lier. Ik zie het wel als ik opsta op die dag![]()
![]()
daar ben ik afgelopen maandag geweest, 5e verjaardag van dochterliefquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:10 schreef E.T. het volgende:
[..]
Wiebelende auto, zon, telefoon, uitgelaten kinderen want slagharen...
Lastig dus, veel plezier !!
![]()
En ik:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:34 schreef LoganMCV het volgende:
22 september 2013 - Dam tot Damloop (Zaandam/Amsterdam)
• LoganMCV - 10 EM
1
21 [b]21-8-2013 - [url=http://www.eindhovenatletiek.nl/wedstrijden/de-hypotheker-beekloop.html]De Hypotheker Beekloop (Eindhoven)[/url][/b]
2 [*] SEMTEX - 8kmKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dank je wel, Quoi!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Paniek. Ik ben mijn bibbits kwijt. Als ze niet in de achterbak van mijn auto liggen dan heb ik echt geen opties meer waar ik nog kan zoeken. Heel irritant.
Zo meteen naar buiten voor een loopje. Er komen weer nachtdiensten aan, al zijn het er gelukkig maar twee.![]()
Swets in Slagharen, dus heeft wel andere dingen te doen dan zijn postcount op te hogen
Denk het wel jaquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zal goed herstelt zijn nu, wat was dat een lekker rondje
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ik ging vannacht om 01.30 in redelijk beschonken toestand naar bed, en besloot dat het wel een goed idee was om dat er om 09.00 uit te gaan rennen.
Was het ook wel, alleen (beetje vies verhaal)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Geen foto's gemaakt helaasquote:
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Geen idee, iemand die te weinig snelheid heeft voor een 10km.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ik weet welk plaatje
ff zoekenInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Nee.. niet dat. Maar dan had ik helemaal in een scheur gelegen.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zette een oproepje neer voor baantraining op vrijdag. Is een van de antwoorden "Nee, ik kan niet vrijdag, want ik moet nog ergens deze week nog even een 20miler doen, en dat wordt vrijdag"
Ja doei.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Aah ik dacht aan de foto's die die fokker van zichzelf gemaakt had :pIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
/ me is genoeg hoorquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:38 schreef Guard het volgende:
* Guard gaat echt niet op die spoiler klikken
* Jumparound denk van wel
ah, edit
Ecosia
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:36 schreef Jumparound het volgende:
We hebben eens een heel topic gedaan met vieze hardloopplaatjes, bloedende tepels en allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:39 schreef Jumparound het volgende:
[..]
/ me is genoeg hoor
* Jumparound denk van wel
ah, editedit
ik heb het zelf ook wel eens gedaan, bloedende tepels, diarree tijdens hardlopen (maar wel op tijd het bos in duiken), je het snot voor de ogen lopen...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
We hebben eens een heel topic gedaan met vieze hardloopplaatjes, bloedende tepels en allesInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Allemaal in 1 loopje?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ik heb het zelf ook wel eens gedaan, bloedende tepels, diarree tijdens hardlopen (maar wel op tijd het bos in duiken), je het snot voor de ogen lopen...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja manquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Geen idee, iemand die te weinig snelheid heeft voor een 10km.F means you're fucked![]()
Die bestaat ook, volgens mij in KLB, maar kan 'm niet vinden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Aah ik dacht aan de foto's die die fokker van zichzelf gemaakt had :pIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Strongmanrun, op zeker.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
fair enoughquote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zette een oproepje neer voor baantraining op vrijdag. Is een van de antwoorden "Nee, ik kan niet vrijdag, want ik moet nog ergens deze week nog even een 20miler doen, en dat wordt vrijdag"
net terug van loopje naar de vuurtoren en terug en nu lekker twee dagen rust'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat zijn trouwens mooie wedstrijdjes in het voorjaar (april/mei) van een km of 15 (of 10EM) ? Op de hardloopkalender is nog niet veel te vinden. Zoek iets waar ik naartoe kan gaan werken![]()
![]()
Na vier nachtdiensten en 32 uur wakker geweest te zijn eindelijk eens redelijk geslapen, en lang uitgeslapen ook, tot half elf!! Ben nu wel zo stijf als een hark.
Zou morgen gaan lopen, maar misschien ga ik wel eens kijken hoe het na één rustdag gaat en ga ik vanmiddag/vanavond. Het is zulk fijn loopweer nu. Eerst maar eens koffie en nog eens koffie![]()
Ik twijfel of ik alweer met een half minuutje ga opbouwen. De laatste twee keren twee minuten gedaan en een minuut wandelen en dat ging redelijk. Nou ja dat zie ik wel voordat ik ga lopenThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Tip, kijk in de reeks naar topics van rond die periode (in 2012/2013) in de wie loopt waarquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef CRX_master het volgende:
Wat zijn trouwens mooie wedstrijdjes in het voorjaar (april/mei) van een km of 15 (of 10EM) ? Op de hardloopkalender is nog niet veel te vinden. Zoek iets waar ik naartoe kan gaan werken![]()
![]()
Goeie! Zo ff loeren!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:26 schreef GotC het volgende:
[..]
Tip, kijk in de reeks naar topics van rond die periode (in 2012/2013) in de wie loopt waar![]()
in ieder geval alvast success Lula!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:25 schreef Lula het volgende:
Na vier nachtdiensten en 32 uur wakker geweest te zijn eindelijk eens redelijk geslapen, en lang uitgeslapen ook, tot half elf!! Ben nu wel zo stijf als een hark.
Zou morgen gaan lopen, maar misschien ga ik wel eens kijken hoe het na één rustdag gaat en ga ik vanmiddag/vanavond. Het is zulk fijn loopweer nu. Eerst maar eens koffie en nog eens koffie![]()
Ik twijfel of ik alweer met een half minuutje ga opbouwen. De laatste twee keren twee minuten gedaan en een minuut wandelen en dat ging redelijk. Nou ja dat zie ik wel voordat ik ga lopen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
even van FB geplukt:quote:Vraagje: kan iemand onze girls van SE kloppen ( Sandy op de 50km en Veerle op de 25km ) komende zaterdag op de Trail des Fantômes ? Like als je denkt van niet Mannen : get ready to be "chicked"
Thanks!!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
in ieder geval alvast success Lula!
Ik blijf wat angstig wat mijn knie betreft en ben bang dat ik weer snel teveel of te vaak wil rennen. Vooral als ik aan het lopen ben en het na een kwartier of zo lekker gaat en zo goed als pijnloos, dan merk ik dat ik er snel nog even wat aanplak qua afstand of minuten. Helaas voel ik wel iedere keer weer aan mijn knie dat ik gelopen heb al is dat gevoel al snel minder (helaas nog niet weg)
Ik blijf maar trouw mijn oefeningen doen en dat rollen en dag dat ik helemaal zonder pijntjes loop dan gaat de vlag uitBij wijze van dan...
This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ook weer de draad opgepakt met betrekking tot hardlopen. Ik merk wel dat lange afstanden waar je dus alleen langs weilanden rent niks voor mij is. Geef mij het rennen door de stad maar.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.![]()
De IJsselloop in Deventer heeft ook een 10 EM en is begin aprilquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef CRX_master het volgende:
![]()
Ik kan niet anders dan zo hard zuchten dat mijn huis vacuüm trekt.
Wat. Ging. Het. Slecht.
Ik ben blijkbaar vermoeid en totaal niet fit. Ik moest hard werken om zelfs maar een matige snelheid te houden. Af en toe een beetje versnellen, maar dat ging natuurlijk al helemaal niet van harte.
Toch 12 kilometer getikt, maar van een runner's high is geen sprake. Ik weet dat dit soort trainingen er bij horen en dat de kindertjes in de derde wereld honger hebben, maar tóch baal ik er ongegeneerd van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens na afloop mijn kuiten gemasseerd met een deegroller, die inspiratie heb ik hier op het forum opgedaan. Benieuwd wat het doet, ik heb er hoge verwachtingen van.![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat. Ging. Het. Slecht.
Ik ben blijkbaar vermoeid en totaal niet fit. Ik moest hard werken om zelfs maar een matige snelheid te houden. Af en toe een beetje versnellen, maar dat ging natuurlijk al helemaal niet van harte.
Toch 12 kilometer getikt, maar van een runner's high is geen sprake. Ik weet dat dit soort trainingen er bij horen en dat de kindertjes in de derde wereld honger hebben, maar tóch baal ik er ongegeneerd van.Haha wat goed van die deegroller!!! Ik heb voor ik die foamrol kreeg op de post het ook geprobeerd en op zich is het idee hetzelfde al kan je minder kracht zetten dan dat je met je lichaam op zo'n ding rolt. Ik heb met die deegroller de zijkant van mijn been gedaan omdat het op die foam roller echt te pijnlijk was de eerste keer maar nu kan ik dat dus wel. De boel gaat dus blijkbaar toch wat losser zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens na afloop mijn kuiten gemasseerd met een deegroller, die inspiratie heb ik hier op het forum opgedaan. Benieuwd wat het doet, ik heb er hoge verwachtingen van.This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Thx. Deventer is niet echt om de hoek voor mij, maar ik houd het in gedachte... Leasebak, afstand boeit me weinigquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:38 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
De IJsselloop in Deventer heeft ook een 10 EM en is begin april![]()
![]()
Wat is dan wel in de buurt voor je?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:45 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Thx. Deventer is niet echt om de hoek voor mij, maar ik houd het in gedachte... Leasebak, afstand boeit me weinig
Oh en! Je kan bij hardloopkalender niet ver terug in 2013, tenzij je bv mei 2014 aanklikt en de URL aanpast van 2014 naar 2013Dan heb je nog meer inspiratie
![]()
![]()
Het is het myofascial release principe. Ik heb al weleens over de truc met de tennisbal onder de voet verteld, dat lijkt daar sterk op. Het ontspant de boel inderdaad.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:44 schreef Lula het volgende:
[..]
Haha wat goed van die deegroller!!! Ik heb voor ik die foamrol kreeg op de post het ook geprobeerd en op zich is het idee hetzelfde al kan je minder kracht zetten dan dat je met je lichaam op zo'n ding rolt. Ik heb met die deegroller de zijkant van mijn been gedaan omdat het op die foam roller echt te pijnlijk was de eerste keer maar nu kan ik dat dus wel. De boel gaat dus blijkbaar toch wat losser zitten.
Ik kwam op endomondo trouwens de Vredesloopgroep tegen. Daarin is ook de route opgenomen en die komt daar uit op 10,9 km. Is dat correct? Zo ja, dan zullen er wel niet zoveel PR's sneuvelen (net zoals bij de 5k van de LVML, die erg leuk is, maar 400 meter langer).![]()
Ik heb net alle spiergroepen die ik fijn vind, ook rug en nek plus de benen aan alle kanten gerold en al heb ik er dan van te voren geen zin in, je voelt je daarna bijna net zo lekker als na het hardlopen. Zo stijf als ik uit bed kwam zo soepel voel ik me nu:-) Dat van die tennisbal wil ik ook wel eens proberen, eens kijken of mijn kinderen er eentje hebbenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Het is het myofascial release principe. Ik heb al weleens over de truc met de tennisbal onder de voet verteld, dat lijkt daar sterk op. Het ontspant de boel inderdaad.This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Kom uit Brabant zelf. Ga eens op het gemakkie wat rondloeren om uit te vogelen wat leuke loopjes kunnen zijn voor mij. Thx voor de tipsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Wat is dan wel in de buurt voor je?
Oh en! Je kan bij hardloopkalender niet ver terug in 2013, tenzij je bv mei 2014 aanklikt en de URL aanpast van 2014 naar 2013Dan heb je nog meer inspiratie
![]()
![]()
Dat is ook niet zo gekquote:Veerle werd vorig jaar 2e overall,
. Dat is echt ontzettend goed!
Toch wil ik dat ook eens gaan proberen, eens even zoeken of we een deegroller in huis hebbenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:55 schreef Lula het volgende:
[..]
Ik heb net alle spiergroepen die ik fijn vind, ook rug en nek plus de benen aan alle kanten gerold en al heb ik er dan van te voren geen zin in, je voelt je daarna bijna net zo lekker als na het hardlopen. Zo stijf als ik uit bed kwam zo soepel voel ik me nu:-) Dat van die tennisbal wil ik ook wel eens proberen, eens kijken of mijn kinderen er eentje hebben. Tennisbal geloof ik wel ergens in de schuur. Goede ideeën hier!
![]()
![]()
Ik word er nog wel een beetje lollig van hoor, de tennisbal en foamroll. Maar goed, overal waar je profijt van hebt![]()
![]()
Vanmiddag lesje 9 Evy 5-10 eruit trappen. Intervaltraininkje, hopelijk hou ik alle 8 versnellingen goed vol
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Als je lokaal iets kunt vinden is dat natuurlijk beter. Ik houd er niet van om lang te moeten reizen naar wedstrijden, dus beperk ik me tot de lokale en regionale wedstrijden. Soms is er wel wat zoekwerk voor nodig om te vinden wat er precies georganiseerd wordt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:31 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Kom uit Brabant zelf. Ga eens op het gemakkie wat rondloeren om uit te vogelen wat leuke loopjes kunnen zijn voor mij. Thx voor de tips![]()
In ieder geval rollen van mijn heup naar mijn knie, schijnt goed te zijn voor IT band, dan de kuiten, achterkant bovenbeen, en rollen van mijn middel naar mijn schouderbladen. Ik heb er steeds goed spierpijn van omdat je best wat kracht met je armen en schouders moet zetten om heen en weer te gaan. Blijkbaar heb ik die spieren niet veel gebruikt. Al met al kan ik nu al zeggen na een dag of vijf me soepeler te voelen. Nu nog volhouden het regelmatig te doen. Dit soort dingen versloffen snel zodra je denkt dat je het niet meer nodig hebtquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat voor oefeningen doe jij precies met de foamroller?
Op youtube zijn er best veel voorbeelden te vinden, veel op hetzelfde neerkomendThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
je kan sowieso bijna maandelijks terecht in het reeshofbos:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:31 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Kom uit Brabant zelf. Ga eens op het gemakkie wat rondloeren om uit te vogelen wat leuke loopjes kunnen zijn voor mij. Thx voor de tips
http://www.tilburgroadrunners.nl/trr-wedstrijden/bosloopMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
had ik ook hoor, en zeker toen ik dat ding thuis kreeg. Had even zoiets van heb ik daar dertig euro voor neergeteld... Maar omdat ik mijn zus zo enthousiast was en een kennis die fysiotherapeut er ook wel over te spreken was toch maar gaan proberen. Van die deegroller had ik ergens gevonden toen ik me ging inlezen over die foamroller en toen kon ik het toch niet laten het even te proberen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:44 schreef Quoi het volgende:
Ik word er nog wel een beetje lollig van hoor, de tennisbal en foamroll. Maar goed, overal waar je profijt van hebt
Waarschijnlijk als ik zonder problemen gelopen had dan had ik dat allemaal nooit geprobeerd, maar nu vind ik het ergens nog best interessant ookThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ga in ieder geval vanavond lopen. Ik was net even buiten voor mijn boodschappen en het is hier best warm. Ga lekker mijn ligbedje installeren en even lekker plat. Nu kan het nog
ja die had ik inderdaad ook gespot.. Al eens aan meegedaan toevallig?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:08 schreef Guard het volgende:
[..]
je kan sowieso bijna maandelijks terecht in het reeshofbos:
http://www.tilburgroadrunners.nl/trr-wedstrijden/bosloop![]()
nee, nog niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:12 schreef CRX_master het volgende:
[..]
ja die had ik inderdaad ook gespot.. Al eens aan meegedaan toevallig?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Die 50km TdF route ziet er best pittig uit. Zit toch wel serieus klimwerk in. Wel een prachtige omgeving voor zo'n loop!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
kijkend naar de hoogtemeters van de 25km kan ik je verzekeren dat ook daar serieus klimwerk in zit, zelfde hoogtemeters als de Three Peak welke ik in maart deed en dat was meer dan pittigquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:21 schreef Wolve000 het volgende:
Die 50km TdF route ziet er best pittig uit. Zit toch wel serieus klimwerk in. Wel een prachtige omgeving voor zo'n loop!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
rusten is ook trainen maar dan anders... ik denk dat ik ook nog even ga na-trainenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:10 schreef Lula het volgende:
Ga in ieder geval vanavond lopen. Ik was net even buiten voor mijn boodschappen en het is hier best warm. Ga lekker mijn ligbedje installeren en even lekker plat. Nu kan het nog
en er staan ook nieuwe Vooroeverfoto's op de site... Swets zweeft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:28 schreef rechtsedirecte het volgende:
en er staan ook nieuwe Vooroeverfoto's op de site... Swets zweeft!Hoax! Photoshop!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
[..]
rusten is ook trainen maar dan anders... ik denk dat ik ook nog even ga na-trainen
en er staan ook nieuwe Vooroeverfoto's op de site... Swets zweeft!Wat een toffe fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ecosia
dat is inderdaad ook een mooie foto jump!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat. Ging. Het. Slecht.
Toch 12 kilometer getikt, maar van een runner's high is geen sprake. Ik weet dat dit soort trainingen er bij horen en dat de kindertjes in de derde wereld honger hebben, maar tóch baal ik er ongegeneerd van.Je loopt standaard op 6/km misschien als het zo slecht gaat lekker de vaart eruit halen en terugzakken naar een lager tempo. Er zit geen enkele tempovariatie in je loopjes: juli/aug is allemaal hetzelfde, in mei heb je wat meer verschillen maar daar is het 5:30-6:15. Wil je niet gewoon te hard, te snel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens na afloop mijn kuiten gemasseerd met een deegroller, die inspiratie heb ik hier op het forum opgedaan. Benieuwd wat het doet, ik heb er hoge verwachtingen van.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb geen idee. Ik hoop dat er iets is om soepeler van te worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:44 schreef Quoi het volgende:
Ik word er nog wel een beetje lollig van hoor, de tennisbal en foamroll. Maar goed, overal waar je profijt van hebt![]()
Je kunt zo in een brochure!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:42 schreef Jumparound het volgende:
ohh, de eerste loopfoto die ik echt mooi vind
[ afbeelding ]![]()
Wel een pijnlijke blik!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:42 schreef Jumparound het volgende:
ohh, de eerste loopfoto die ik echt mooi vind
[ afbeelding ]
Is dat ding op je borst puur om dingen in op te bergen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
pijnlijk? Neuhquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel een pijnlijke blik!
Is dat ding op je borst puur om dingen in op te bergen?
Dat ding is een rugzak met water, je ziet naast mn hoofd het drinkding
Ecosia
Wel met extra vakjes op de voorkant? Voor snelle toegang tot wat te eten? Wel handig om daar niet de hele rugzak voor af te hoeven doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
pijnlijk? Neuh
Dat ding is een rugzak met water, je ziet naast mn hoofd het drinkdingNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
er zitten wat vakjes voorop ja, maar ik neem hem puur mee voor telefoon + sleutels + waterquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:55 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Wel met extra vakjes op de voorkant? Voor snelle toegang tot wat te eten? Wel handig om daar niet de hele rugzak voor af te hoeven doen.
Hij is namelijk vrij compact, en dat brede stuk aan de voorkant voorkomt dat het minder confortabel zit omdat je veel meer oppervlakte hebt wat om je lichaam zit (of hoe je dat dan ook uitlegt)
Ecosia
Ziet er zeer handig uit! Maar wel even wennenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:57 schreef Jumparound het volgende:
[..]
er zitten wat vakjes voorop ja, maar ik neem hem puur mee voor telefoon + sleutels + water
Hij is namelijk vrij compact, en dat brede stuk aan de voorkant voorkomt dat het minder confortabel zit omdat je veel meer oppervlakte hebt wat om je lichaam zit (of hoe je dat dan ook uitlegt)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
[..]
en er staan ook nieuwe Vooroeverfoto's op de site... Swets zweeft!fietstoerist op de achtergrond mag ik aannemen, toch niet de bezemfiets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
dat jaquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Zodat het niet te veel op 1 punt drukt.
Ecosia
niet te dicht bij streamnl in de buurt lopen, hij kijkt dan heel de tijd zo dorstig naar je...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ziet er zeer handig uit! Maar wel even wennenInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
[..]
rusten is ook trainen maar dan anders... ik denk dat ik ook nog even ga na-trainen
en er staan ook nieuwe Vooroeverfoto's op de site... Swets zweeft!Ja! Ik had het gezien!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar juist op dat punt maakte ze hele mooie scherpte/diepte detail foto's. Dus op dit punt had ik nu juist net wél alleen willen lopen voor net zo'n mooie foto als Jump,Yur, frsh en RD (die ik zo snel gespot had)![]()
Gewoon stream eraf knippenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja! Ik had het gezien!
Maar juist op dat punt maakte ze hele mooie scherpte/diepte detail foto's. Dus op dit punt had ik nu juist net wél alleen willen lopen voor net zo'n mooie foto als Jump,Yur, frsh en RD (die ik zo snel gespot had)![]()
![]()
dat kan je doen, maar dat geklets blijf je horenquote:
Ecosia
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat kan je doen, maar dat geklets blijf je horen
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
En z'n dorstige kijkers?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat kan je doen, maar dat geklets blijf je horen
Moet zeggen, 50 meter voor de finish was hij zo dorstig dat hij riep om een biertje![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat kan je doen, maar dat geklets blijf je horen_!
Ja doei.![]()
priemen nog altijd in mn rugquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef GotC het volgende:
[..]
En z'n dorstige kijkers?
Moet zeggen, 50 meter voor de finish was hij zo dorstig dat hij riep om een biertje
Ecosia
ach ja, je weet wat ze zeggen... Beter een natte zak dan een natte krantquote:
Ecosia
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:29 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ach ja, je weet wat ze zeggen... Beter een natte zak dan een natte krantTrue, true.
![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
Die man gaat bijna dood, en jij daar zo heel chill eennadoen.
Cruel.Toch veel respect voor de man met de groene sticker!
![]()
![]()
Ik geloof 55+quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Groene sticker houdt in dat...?![]()
![]()
Trouwens, had balletje opgegooid over de Westland Marathon en de ouwe rotten van de club wisten nog te vertellen dat het tof was toen, in de jaren '70 en ' 80. Een van hen had de marathon nog gelopen daar in 2.36.xx![]()
![]()
Ja doei.![]()
Klopt. Deze man is kilometers lang mijn maat geweest. Totdat ik mijn tempo liet zakken. Hij liep 1.43quote:F means you're fucked![]()
En een of andere mafkees helemaal uit Nieuw Zeelandquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef GotC het volgende:
Er liep ook nog iemand mee uit Australië trouwens![]()
![]()
Scherp!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:44 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
En een of andere mafkees helemaal uit Nieuw Zeeland
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:44 schreef streamnl het volgende:
![]()
Ik zal de volgende keer aan Hats wat meer sporttape vragen.
maken we een Kenny van je
Ecosia
hij ziet er echt ook uit als zo'n eindbaas die al een jaartje of 30 kilometers vreetquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:42 schreef YUR het volgende:
[..]
Klopt. Deze man is kilometers lang mijn maat geweest. Totdat ik mijn tempo liet zakken hij versnelde. Hij liep 1.43'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Daar zitten er bij de club ook een paar van. en die dan tijdens een trainingsloop een steile heuvelop, waar wij echt ploegen, rustig 2 of 3 keer op en neer hobbelen om zo bij de groep te blijven en iedereenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hij ziet er echt ook uit als zo'n eindbaas die al een jaartje of 30 kilometers vreetaan te moedigen
Ja doei.![]()
Niet volgens de uitslagenlijstquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:44 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
En een of andere mafkees helemaal uit Nieuw ZeelandOf Wognum moet in Nieuw Zeeland liggen
![]()
![]()
dat was dan ook het enige wat niet goed geregeld was, inschrijving vanuit het buitenlandquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Niet volgens de uitslagenlijstOf Wognum moet in Nieuw Zeeland liggen
Beste man loopt in een shirt van Hera, atletiekvereniging van Heerhugowaard. Grote kans dat hij in een vergelijkbare groep als ik loopt: snelle oude mannen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hij ziet er echt ook uit als zo'n eindbaas die al een jaartje of 30 kilometers vreet![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:26 schreef hatsaflats het volgende:
Oh, ja, 12km, toen ik dacht dat het wel weer ging:you did it!!quote:It's at the borders of pain and suffering that the girls are separated from the women'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik kwam je broer volgens mij ook tegen YUR..... even zoeken'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Je ziet eruit alsof je doodgaat.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:30 schreef YUR het volgende:
12km, en ik zie nog steeds bleek
[ afbeelding ]![]()
Duimpjes omhoog en zweef! Goede foto!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:26 schreef hatsaflats het volgende:
Oh, ja, 12km, toen ik dacht dat het wel weer ging:
[ afbeelding ]
Ik zweef!![]()
YUR ook!![]()
![]()
10 Bad Habits:Schuldig aan alle 10quote:10 Bad Habits (And How to Break Them)
Quick fixes for common running problems.
Image byThomas Fuchs Published
July 31, 2013
Media: Break Your Bad Running Habits
1. Running too much too soon. Coming back from an injury? Now's the time to take things slowly to stay healthy. Follow the standard rule of upping your mileage by only 10 percent each week.
2. Refueling badly. After hard runs, grab a high-carb snack, then a meal with carbs and protein to rebuild muscle.
3. Forgoing SPF. Up to 20 minutes of sun exposure a day can be good for you - but you need sunscreen on runs longer than that (even when it's overcast). For more, check out these six essential skin care tips.
4. Ignoring your core. Participants in a Journal of Strength and Conditioning Research study who did core exercises four times a week for six weeks ran a 5-K 30 seconds faster than those who didn't. Go here for 5 essential core workouts.
5. Starting a race too fast. Hold your horses! Not holding back early in a race can ruin your PR hopes. Consider using a GPS watch so you'll know your pace - and be able to adjust it - before the one-mile mark.
6. Being your own doctor. Runners tend to be hyperaware of their bodies, self-medicating with ice or ibuprofen to treat aches and pains. But minor injuries could turn into serious ones. Instead, see a doctor sooner rather than later. If the pain has lingered for three days, schedule an appointment.
7. Skipping stretching. It's okay to nix stretching before a run - in fact, static stretching when your muscles are cold is a no-no - but loosening your muscles post-run can help prevent injury.
8. Not getting enough zzzz's. Studies show logging too few hours of sleep can impair your running while compromising recovery, immunity, and mental sharpness. Because everyone requires different amounts of sleep, log your sleep time in your training journal and look for patterns specific to you. Once you figure out what works for you, shoot for that number - and try these tips to get even better sleep - as often as possible.
9. You never rest. Overtraining can lead to a host of problems, from injury and slower times to illness and a loss of motivation. Every training program should have a rest day plus two to three easy-effort days per week to balance tougher workout days. It's okay to cross train, but reward yourself with a day of total rest to give your muscles much-needed rebuilding and recovery time.
10. Fixing it all. There's plenty of advice on how to become a better runner, but try to focus on what's manageable. Remember: You likely started running to feel better, not to become stressed.
oke niet helemaal je broer maar in ieder geval de outfit uit de zelfde verkleeddoos gezocht
had voor jou het geheel mooi afgemaakt
8 uit 10quote:
let op dit moment fanatiek op punt 2 en 8 (de 2 uur refuel window)'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die foto'sJullie zijn blij man.
Spierpijn van gister. Moet vandaag eigenlijk 3km in sukkeldraf. Zal wel het principe van uitlopen zijn, maar even uitpuffen van deze werkdag is ook wel fijn straks, voordat ik vanavond aan het werk ga voor erfenisjes van mijn vorige werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vooral aan 3 en 7quote:
Nummer 3 van die lijst, daar maak ik me al schuldig aan als ik in de pauze even m'n neus buiten de deur steek...
Steek je 20 minuten je neus buiten de deur? :pquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:56 schreef Wolve000 het volgende:
Nummer 3 van die lijst, daar maak ik me al schuldig aan als ik in de pauze even m'n neus buiten de deur steek...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
alleen je neus? Voyeur. ..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:56 schreef Wolve000 het volgende:
Nummer 3 van die lijst, daar maak ik me al schuldig aan als ik in de pauze even m'n neus buiten de deur steek...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:51 schreef Quoi het volgende:
Spierpijn van gister. Moet vandaag eigenlijk 3km in sukkeldraf. Zal wel het principe van uitlopen zijn, maar even uitpuffen van deze werkdag is ook wel fijn straks, voordat ik vanavond aan het werk ga voor erfenisjes van mijn vorige werk
Ja, ik was eindelijk van Stream z'n geklets afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Les 9 van Evy 5-10 erdoor geknald net.
10 minuten warmlopen/stretchen. Dan 25 minuten doorlopen met 8*30 seconden versnellen en vervolgens nog 10 minuten uitlopen. Alleen ik had mijn route niet helemaal lekker uitgekiend, en dus werd het 20 minuten uitlopen
Dat intervaltraining is goed klote zeg, ik vind de duurlopen toch fijner. Nu was het stukjes van 30 seconden, volgende week moeten er versnellingen van 1 minuut bij zitten. Dat red ik nooit
Maar goed, voor vandaag zit het er weer op, vrijdag weer denk ik ...I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Jero_nimo doet een Zeddie. Verder: supergave foto's iedereen!Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Wat een mooie foto's zijn dat allemaal zeg, jullie kunnen zo in Runners World. En die broer van Yur mag hier ook wel een keer langskomen (op het forum dan he...echt hier hoeft ook weer niet).![]()
Ben net tijdens het lopen in mijn bil/bovenbeen gestoken..... Gewoon door mijn lange broek heen. Denk door een daas, het wordt zo'n harde schijf.![]()
![]()
Hatsafloats !quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:26 schreef hatsaflats het volgende:
Oh, ja, 12km, toen ik dacht dat het wel weer ging:
[ afbeelding ]
Ik zweef!![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:51 schreef Quoi het volgende:
Wou nog ff zeggen dat ik gewoon ben geweest! 3k, ik vond het nog een endSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest 6:45 gemiddeld lopen en guess what: 6:46 min/km.
Alleen heb ik nu pijn in mn kuitEn 1 vd poezels speelt met de tennisbal. Iemand een deegroller?
Voordeel is dat ik mijn werk ff helemaal ben vergeten![]()
![]()
Quoi
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gave foto's.![]()
Ik ben na een paar dagen ook weer geweest, misschien wordt het wel tijd om nieuwe schoenen te halen. Toen ik ze aanschafte liep ik teveel naar binnen, en nu naar buiten.![]()
Maar toch nog 10k gedaan en er liep zelfs nog 100m een kleine ree mee.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/230642937/11720640![]()
WAAAAAAAH IBM toets waarvan ik dacht dat ik daar keihard op had lopen falen gewoon gehaald
Al gaan ze nu blijkbaar m'n cv nauwkeuriger bekijken, of dat nou zo goed is...![]()
Goed bezig!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef hatsaflats het volgende:
WAAAAAAAH IBM toets waarvan ik dacht dat ik daar keihard op had lopen falen gewoon gehaald
Al gaan ze nu blijkbaar m'n cv nauwkeuriger bekijken, of dat nou zo goed is...In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Btw, via een collega werd ik hierop gewezen:
Engelse OHM-versie: http://ds9a.nl/ohmfood/
Nederlandse versie:
Ik heb ze zelf nog niet bekeken, maar ik vertrouw m'n collega.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
BAM BAM BAM!!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef hatsaflats het volgende:
Al gaan ze nu blijkbaar m'n cv nauwkeuriger bekijken, of dat nou zo goed is...![]()
Thanks Gup! Kom jij nog een beetje aan ademen toe?![]()
Puick!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef hatsaflats het volgende:
Al gaan ze nu blijkbaar m'n cv nauwkeuriger bekijken, of dat nou zo goed is...Ja doei.![]()
Wat goed!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef hatsaflats het volgende:
Zooow ook weer gegaan, vandaag stond een "pyramide-loop" uit het 10 k schema van Renate op het programma, alleen ik heb besloten om het een hourglass-training te noemen.
Het bestond namelijk uit 7-5-3-5-7 minuten. 7 min in lage zone, 5 min gem zone en 3 in hoog.
Ik vind dat dus meer op zandloper lijken dan op een pyramide. Jajaja waar je allemaal niet aan denkt tijdens het lopen.
Maar goed, ging lekker vooral de tempo's van 5 min waren heerlijk. Ik denk dat ik met dat tempo de 10 km ga aanvangen, en dan kijken of ik op 3 a 2 km van de finish de turbo erop gooi, dan moet ik een mooie tijd kunnen lopen.
Kortom:Het was lekker
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb wel een klein huppeltje door de woonkamer gemaakt![]()
Of nouja, eigenlijk gewoon dit:
[ afbeelding ]
In m'n eentjeSucces moet je vieren
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef hatsaflats het volgende:
[ afbeelding ]
In m'n eentje![]()
![]()
![]()
The Fairly OddParentsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef hatsaflats het volgende:
[ afbeelding ]
In m'n eentje![]()
![]()
en gefeliciteerd!!
![]()
![]()
![]()
![]()
groot probleem....we gaan dit weekend dan wel lopen maar ook net de wijnkaart van ons hotel bekeken
Neequote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:06 schreef Quoi het volgende:
[..]
BAM BAM BAM!!!![]()
Thanks Gup! Kom jij nog een beetje aan ademen toe?jij dan?
Oh jee, dagje eerder vertrekken dan maar?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
groot probleem....we gaan dit weekend dan wel lopen maar ook net de wijnkaart van ons hotel bekeken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Hoi, ik ben IJs en ik ben een tijdje geleden begonnen met hardlopen en het werd na wat gelurk toch wel eens tijd om mee te gaan posten.![]()
* IJsdraakje en introductiepostsIk zie het voor me.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef hatsaflats het volgende:
[ afbeelding ]
In m'n eentje
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys![]()
Ola stadsgenoot!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef IJsdraakje het volgende:
Hoi, ik ben IJs en ik ben een tijdje geleden begonnen met hardlopen en het werd na wat gelurk toch wel eens tijd om mee te gaan posten.![]()
* IJsdraakje en introductieposts
[..]
Ik zie het voor me.![]()
Congratsaflatsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef hatsaflats het volgende:
Al gaan ze nu blijkbaar m'n cv nauwkeuriger bekijken, of dat nou zo goed is...
Hoi vanuit Portugal. Vanmorgen 22 min gelopen maar het is zwaar! Nu last van mijn knie dus ff rustig aan. Van het weekend maar weer een x.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heb de laatste tijd na het rennen vrij veel last van linkerlies. Ben zover ik niet weet anders gaan lopen en zit rond de 5km die ik 3x per week loop. Had hier eerst ook zelden last van. Iemand een idee/tips?Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef IJsdraakje het volgende:
* IJsdraakje en introductiepostsHoi!
Meer pompoensoep etenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:16 schreef F.Begbie het volgende:
Heb de laatste tijd na het rennen vrij veel last van linkerlies. Ben zover ik niet weet anders gaan lopen en zit rond de 5km die ik 3x per week loop. Had hier eerst ook zelden last van. Iemand een idee/tips?F means you're fucked![]()
Dat is dus te langzaam. Zinloze training.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wou nog ff zeggen dat ik gewoon ben geweest! 3k, ik vond het nog een endMoest 6:45 gemiddeld lopen en guess what: 6:46 min/km.
![]()
Ik zou eerst eens een week volledig rust nemen, wellicht dat het dan al beter is. Komt het daarna terug, dan moet je je pas zorgen gaan maken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:16 schreef F.Begbie het volgende:
Heb de laatste tijd na het rennen vrij veel last van linkerlies. Ben zover ik niet weet anders gaan lopen en zit rond de 5km die ik 3x per week loop. Had hier eerst ook zelden last van. Iemand een idee/tips?![]()
Ik zal voortaan beter mijn best doenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat is dus te langzaam. Zinloze training.![]()
![]()
Je kunt het ook gooien op onnauwkeurigheid van het GPS, het had net zo goed 6:44 min/km kunnen zijn. Scherp zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:43 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik zal voortaan beter mijn best doen![]()
Nou, ik eet natuurlijk liters pompoensoep, want dat doen alle veganisten he, en linzensoep ook, en ik heb werkelijk nog nooit last van mijn liezen gehad! Uitekende tip! Al ga ik nu wel twijfelen of het niet aan de linzensoep ligt, maar als jij zegt pompoensoep, dan denk ik, jij zal het wel weten!quote:“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:58 schreef hatsaflats het volgende:
Al gaan ze nu blijkbaar m'n cv nauwkeuriger bekijken, of dat nou zo goed is...
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:05 schreef IJsdraakje het volgende:
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Nee, sportief als ik ben neem ik de volle verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:47 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Je kunt het ook gooien op onnauwkeurigheid van het GPS, het had net zo goed 6:44 min/km kunnen zijn. Scherp zijn.![]()
Hoi Ijs en gefeliciteerd Hatsaflats!!!![]()
Ik heb mijn rondje weer gedaan, dit keer twee en halve minuut rennen en een minuutje wandelen en dat twaalf keer. Ik vond het vooral het eerste kwartier nog best pittig, had wat moeite mijn ademhaling gelijkmatig te houden. Daarna ging het al snel beter en toen ik klaar was en ik nog best lekker liep heb ik er weer een minuutje of tien aangeplakt en toen moest ik stoppen van mezelf. Deze ga ik nog eens herhalen en dan ga ik eens de andere kant op waar het wat vlakker is. De enorme heuvel naar het strand die voel ik wel
http://www.endomondo.com/workouts/230699414/5638894
Ik hou van dit weer, zon die ondergaat en een prima temperatuur samen met een briesje. Heerlijk!!!!
Ik vind het trouwens best een groot verschil als ik naar de grafiek van Endomondo kijk of van Garmin. Bij Garmin lijk ik veel gelijkmatiger te lopen en zie je de intervallen veel mooier. Bij Endomondo is het maar een zooitje:-) De laatste stukken die ik voor mijn gevoel echt wel op één ritme liep gaan op grafiek endomondo heen en weer, waar er op Garmin een redelijk recht lijntje staatThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ben jaloers op jouw loop locatiequote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:01 schreef Lula het volgende:
Hoi Ijs en gefeliciteerd Hatsaflats!!!![]()
Ik heb mijn rondje weer gedaan, dit keer twee en halve minuut rennen en een minuutje wandelen en dat twaalf keer. Ik vond het vooral het eerste kwartier nog best pittig, had wat moeite mijn ademhaling gelijkmatig te houden. Daarna ging het al snel beter en toen ik klaar was en ik nog best lekker liep heb ik er weer een minuutje of tien aangeplakt en toen moest ik stoppen van mezelf. Deze ga ik nog eens herhalen en dan ga ik eens de andere kant op waar het wat vlakker is. De enorme heuvel naar het strand die voel ik wel
http://www.endomondo.com/workouts/230699414/5638894
Ik hou van dit weer, zon die ondergaat en een prima temperatuur samen met een briesje. Heerlijk!!!!
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Ik heb inderdaad wel heel veel mazzel. Ik stap de deur uit en kan gelijk het pad op richting strand of Kennemerduinen. Maakt het lopen wel een stuk leukerquote:
Goed bezig Hatsa!
Mocht net weer met Evy op pad, maar haar eens lekker thuis gelaten. Ik kan prima zelf 35 minuten lopen dacht ik nog. En hoe! Bijna 2 minuten onder mijn PR gelopen op de 5 km..
Endo heeft nog niet helemaal door dat dat een bekertje is, maar ik wel! Het liep zoooooo lekker vandaag.. gewoon iedere km weer sneller.. (bijna dan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over 3 weken officieel PR lopen dus.. zit er makkelijk in blijkt nu..![]()
Ik heb de PDF gelezen en het punt is dat je als leek geen enkele manier hebt om te verifieren wat de schrijver (Bert Hubert, papa van PowerDNS) als vaststaande feiten presenteert. Ik denk dat er dingen in staan die zonder meer waar zijn, maar ook genoeg waarvan ik vermoed dat de waarheid wat genuanceerder is. Ik ben sceptisch over de manier waarop correlaties ter discussie worden gesteld waar gedegen onderzoek aan ten grondslag ligt ("stay out of the sun, it causes cancer!" als "current mistake" noemen is een voorbeeld) Kortom: volgens mij is dit verhaal het beste met een flinke korrel zout te nemen (waarom zegt ie trouwens niets over zout?)quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:02 schreef slacker_nl het volgende:
Btw, via een collega werd ik hierop gewezen:
Engelse OHM-versie: http://ds9a.nl/ohmfood/
Nederlandse versie:
Ik heb ze zelf nog niet bekeken, maar ik vertrouw m'n collega.![]()
Net terug van Evy les 17 (5-7-7-5, met 2m rust). Nadat het de vorige keer zo makkelijk ging, dacht ik nu maar even wat meer tempo erin te gooien. Nou dat ging goed t/m de eerste keer 7m
. Vervolgens in de 2m wandelen totaal niet op adem kunnen komen maar wonder boven wonder lukte me dat wel in de 7m lopen daarna.
Voordeel van dit enigszins mislukte experiment: al mijn bekertjes verbroken![]()
http://www.endomondo.com/workouts/230726998/4776103
Edit: zie nu dat mijn Average pace 1 min/km sneller is dan mijn vorige record
[ Bericht 2% gewijzigd door baggerbaas op 14-08-2013 21:26:50 ]![]()
Hoi ijssieEindelijk ook hier
![]()
Mn sportjasje wat ik had besteld is veul te groot en er zit een minuscuul gaatje in. Die kan dus mooi terug en ik op zoek naar een nieuwe.![]()
hier ben ik het heel erg mee eens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:06 schreef Lula het volgende:
Ik vind het trouwens best een groot verschil als ik naar de grafiek van Endomondo kijk of van Garmin. Bij Garmin lijk ik veel gelijkmatiger te lopen en zie je de intervallen veel mooier. Bij Endomondo is het maar een zooitje:-) De laatste stukken die ik voor mijn gevoel echt wel op één ritme liep gaan op grafiek endomondo heen en weer, waar er op Garmin een redelijk recht lijntje staat![]()
![]()
Ik voel me trouwens serieus geblesseerd aan mijn rechter kleine teen. Die heeft klappen gehad bij de Vooroever en er zit nu allemaal vocht onder de nagel. Het viel mijn collega's op dat ik wat aan het strompelen was. Vanavond eens kijken of ik met een steriele naald een gaatje kan maken om de druk wat te verlichten. Gek genoeg heb ik gisteren tijdens het rennen nergens last van gehad, daarna des te meer.![]()
Idem. Die grafiek bij mij leek vanavond ook weer nergens op.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:20 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
hier ben ik het heel erg mee eens.![]()
Das al 2 keer zweven op 1 dag.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:18 schreef hatsaflats het volgende:
[ afbeelding ]
In m'n eentje![]()
Volgens mij vooral door tijd tussen twee gps-metingen in. Zelfs RunKeeper neemt er aanzienlijk meer tov Endoquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:22 schreef YUR het volgende:
Zou het aan de schaalverdeling van de assen kunnen liggen?![]()
Morgen wordt gewoon mijn nieuwe camo-print broek bezorgt bij m'n moeder thuis. Kan ik 'm zaterdag gewoon uitproberen bij een rotterdams rondje. Ik zal E.T. vragen een foto te maken voor RD.![]()
Mijn Garmin
VS m'n moeders iPhone
Tja...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Check even het bb topic (zie mijn posthistorie), daar reageert Stereo inhoudelijk).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb de PDF gelezen en het punt is dat je als leek geen enkele manier hebt om te verifieren wat de schrijver (Bert Hubert, papa van PowerDNS) als vaststaande feiten presenteert. Ik denk dat er dingen in staan die zonder meer waar zijn, maar ook genoeg waarvan ik vermoed dat de waarheid wat genuanceerder is. Ik ben sceptisch over de manier waarop correlaties ter discussie worden gesteld waar gedegen onderzoek aan ten grondslag ligt ("stay out of the sun, it causes cancer!" als "current mistake" noemen is een voorbeeld) Kortom: volgens mij is dit verhaal het beste met een flinke korrel zout te nemen (waarom zegt ie trouwens niets over zout?)In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Lekker hats!
Succes met de volgende stappen!Dat lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Garmin
[ afbeelding ]
VS m'n moeders iPhone
[ afbeelding ]
Tja...
What she says ^^quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
oh mijn god wat is hardlopen heerlijk
![]()
Wat een lekkere training vandaag. Er was ook een loopje van de concullega's van een andere club waar veel mensen heen waren, dus er waren aanzienlijk minder mensen aanwezig vandaag. Maar zo kon ik weer bij de langzamere medium groep aansluiten (en dus ook weer gezellig in dezelfde groep als Mo). Op plekken geweest die ik helemaal niet kende en weer wat mooie uitzichten gehad.
We begonnen lekker met een stuk omhoog. Eenmaal boven na ongeveer 2km al adem tekort. Zo'n stevig stuk bultop beginnen zorgt er voor dat je meteen al achter loopt met de zuurstoftoevoer als het lichaam nog op gang moet komen. Maar na even een paar keer goed diep adem te hebben gehaald en we toch een stukje wandelden en daarna lekker lang bultaf liepen, kwam ik gelukkig toch lekker in m'n ritme.
Eenmaal helemaal beneden langs eenmeertje gelopen. Nog nooit gezien, maar best mooi zo met wolken en heuvels er omheen.
Maar wat naar beneden gaat, moet ook weer terug omhoog gelopen worden. Dus mochten we in de tweede helft het hele eind weer omhoog ploeteren. Dat ging niet vanzelf, maar was wel echt een lekkere training. Laatste kilometer gelukkig weer lekker omlaag richting club, nog even kunnen versnellen. En zo toch nog m'n verste afstand in een uur weten te lopen (8.58km, 80 meter verder dan de vorige keer).
Het grafiekje laat het hoogteverloop ook wel echt duidelijk zien dit keer.
http://www.endomondo.com/workouts/230761941/10882483NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nee, ik moet ook opeens morgen een halve dag werkenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:51 schreef Quoi het volgende:
Ging dus lekker, Mo?
Ik bedenk me ineens dat die TT ook nergens op slaat. Het ís nog geen weekendEn overmorgen weer de hele dag, maar dat voelde nog gewoon als "even tussendoor".
En dankjulliewel allemaalIk hoop dat er nog een volgende stap komt, maar die test halen is iig alvast in de pocket (geeft ook een beetje goede hoop voor eventueel toekomstige testen).
![]()
Quoi:had 2 rustdagen en werd helemaal onrustig (teehee), dus blij dat ik vandaag weer gerend heb
![]()
Ja doei.![]()
Vanavond mijn eerste wedstrijd gelopen (4 km), als recreant.
Het was erg leuk maar ook erg anders, niet dat ik had verwacht dat het net zou zijn als m'n standaard rondje. Ik loop altijd alleen en dan meet je alleen met jezelf. Achter ons gingen de 2 km voor kinderen van start en die razen op een gegeven moment links en rechts jou voorbij waardoor het moeilijk is 't eigen tempo aan te houden. Ik dacht dat ik best goed op mijn gemiddelde bezig was tot ik er na een dikke kilometer achter kwam dat ik veel te hard van stapel was gelopen. De laatste 2 kilometer waren hel, kreeg steken in mijn zij, beetje misselijk, er leek geen einde aan te komen en ik wilde stoppen maar ook weer niet. Toch doorgehobbeld en gefinished in 22m40s. Niet als laatste en onder de 25 minuten was mijn doel dus best trots, maar het was afzien!
Ik stond na de finish nog 2 minuten uit te hijgen en kwam er toen achter dat ik mijn horloge vergat stop te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Check even het bb topic (zie mijn posthistorie), daar reageert Stereo inhoudelijk).Ik interpreteer dat ook als "er wordt eea gezegd dat klopt maar neem het toch maar met een korreltje zout". De citaten die Hubert gebruikt (o.a. Cochrane Collaboration) geven de indruk dat het "backed by authority" is, maar dat is vooral heel suggestief.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Paleo-achtige adviezen bijna 1 op 1 overgenomen.
For further reading wordt aan het eind de Primal Blueprint en ook Perfect Health Diet genoemd, Paleo-achtige methodes, gelieerd aan de Ancestral Health movement.
Gemiddeld wordt daar minder onzin uitgekraamd dan mainstream, maar er zijn bepaalde foute dogma's die maar niet willen wijken, zoals de insuline-koolhydraat hypothese ('van koolhydraten wordt je dik') van Taubes die overduidelijk fout is.
Desalniettemin betere adviezen dan Voedingscentrum, al moeten ze ophouden met het verketteren van koolhydraten, en in het verlengde daarvan Gluten. Ook zouden ze meer nadruk moeten leggen op het feit dat fructose pas een probleem wordt als het een serieus groot deel van je dieet is. Een paar stuks fruit op een dag kan geen kwaad.![]()
Lekker hoor, altijd fijn om zo ruim onder je doel te eindigen!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:58 schreef Cee het volgende:
Het was erg leuk maar ook erg anders, niet dat ik had verwacht dat het net zou zijn als m'n standaard rondje. Ik loop altijd alleen en dan meet je alleen met jezelf. Achter ons gingen de 2 km voor kinderen van start en die razen op een gegeven moment links en rechts jou voorbij waardoor het moeilijk is 't eigen tempo aan te houden. Ik dacht dat ik best goed op mijn gemiddelde bezig was tot ik er na een dikke kilometer achter kwam dat ik veel te hard van stapel was gelopen. De laatste 2 kilometer waren hel, kreeg steken in mijn zij, beetje misselijk, er leek geen einde aan te komen en ik wilde stoppen maar ook weer niet. Toch doorgehobbeld en gefinished in 22m40s. Niet als laatste en onder de 25 minuten was mijn doel dus best trots, maar het was afzien!
(En ja, dat mag dan best energie kosten.)
Je bent niet de eerste.quote:Ik stond na de finish nog 2 minuten uit te hijgen en kwam er toen achter dat ik mijn horloge vergat stop te zetten.
Nice! De eerste keer te snel starten is volgens mij een veel voorkomend 'foutje', maar je leert er wel snel vanquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:58 schreef Cee het volgende:
Vanavond ook weer een paar minuutjes méér gerend, weer bijna de 20 min aan één stuk. 't Lijkt nog nergens op maar dat boeit me lekker niks
steck bratwurst in dein sauerkraut :)![]()
Neehoor, als ik de kans krijg start ik nog steeds te snelquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:24 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Nice! De eerste keer te snel starten is volgens mij een veel voorkomend 'foutje', maar je leert er wel snel van
Vanavond ook weer een paar minuutjes méér gerend, weer bijna de 20 min aan één stuk. 't Lijkt nog nergens op maar dat boeit me lekker niksAlleen bij evenementen waarbij het in het begin enorm druk is start ik langzaam, omdat het simpelweg niet anders kan.
![]()
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:58 schreef Cee het volgende:
Ik stond na de finish nog 2 minuten uit te hijgen en kwam er toen achter dat ik mijn horloge vergat stop te zetten.Goed gedaan hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het lijkt echt wel ergens op...je doet t tenminstequote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:24 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Nice! De eerste keer te snel starten is volgens mij een veel voorkomend 'foutje', maar je leert er wel snel van
Vanavond ook weer een paar minuutjes méér gerend, weer bijna de 20 min aan één stuk. 't Lijkt nog nergens op maar dat boeit me lekker niks
Tijdens trainingen start ik altijd te langzaam omdat ik bang ben om te snel te beginnen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:27 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Neehoor, als ik de kans krijg start ik nog steeds te snelAlleen bij evenementen waarbij het in het begin enorm druk is start ik langzaam, omdat het simpelweg niet anders kan.
Bij wedstrijden zit ik vaak wel goed
![]()
Met trainingen begin ik vaak ook nog te snel
Maar tijdens wedstrijden start ik snel en dan heb ik stille hoop dat ik wel op dat tempo het loopje uitloop (10km in 4:26/km bijvoorbeeld), maar dat is nog nooit gelukt.
![]()
Of snel starten omdat er bekenden staan te kijkenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:30 schreef hatsaflats het volgende:
Maar tijdens wedstrijden start ik snel en dan heb ik stille hoop dat ik wel op dat tempo het loopje uitloop (10km in 4:26/km bijvoorbeeld), maar dat is nog nooit gelukt.
Puur egodingetje dan en compleet onverstandig
![]()
![]()
Zolang je de rest dan maar constant loopt maakt het niet zoveel uit toch?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:30 schreef hatsaflats het volgende:
![]()
Ik merk dat voor mij het ideaalst is om tamelijk rustig te beginnen en dan langzaam te versnellen. Als ik dan bij 1,5-2km ben dat vasthouden tot het eind.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:35 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
Zolang je de rest dan maar constant loopt maakt het niet zoveel uit toch?![]()
Ligt er maar net aan hoe ver dat eind nog weg isquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik merk dat voor mij het ideaalst is om tamelijk rustig te beginnen en dan langzaam te versnellen. Als ik dan bij 1,5-2km ben dat vasthouden tot het eind.
Haha, bij de CPC kon je bij mij ook vrij duidelijk zien dat ergens in de 3e kilometer vrienden stonden te kijkenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:35 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Of snel starten omdat er bekenden staan te kijkenPuur egodingetje dan en compleet onverstandig
Snelste km van de 10. Overigens geen last van gehad verder.
![]()
7 a 10 kmquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe ver dat eind nog weg is![]()
Dat laatste is een beetje de max wat ik nu trek. Of in ieder geval een uur hardlopen.![]()
Het Endomondo-Fok!-team heeft overigens nog 67,23 kilometer nodig om de 70.000km-grens te halenquote:STATISTICS
- Has tracked 69932.77 km with average speed of 6:33 min/km in 317d:17h:47m:17s
- Has 10484 workouts and 0 related routes.F means you're fucked![]()
wie doet dat morgen even?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:42 schreef YUR het volgende:
Het Endomondo-Fok!-team heeft overigens nog 67,23 kilometer nodig om de 70.000km-grens te halen
[..]![]()
Vrij- en zondag komen er denk ik 15km van mij bij, eerder niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:44 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
[..]
wie doet dat morgen even?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
hatsaflats![]()
![]()
verder weinig te melden hier.
achillespees nog steeds erg gevoelig. dus loopfrequentie teruggeschroefd naar 1 a 2 keer in de week en dan op veel zachte ondergrond. duimen dat het verbeterd.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Beetje hetzelfde als het Voedingscentrum dusquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik interpreteer dat ook als "er wordt eea gezegd dat klopt maar neem het toch maar met een korreltje zout". De citaten die Hubert gebruikt (o.a. Cochrane Collaboration) geven de indruk dat het "backed by authority" is, maar dat is vooral heel suggestief.![]()
Voor mezelf kan ik zeggen dat Paleo niet werkt. Heb vooral bij KT gemerkt dat het gebrek aan KH funest is om progressie te blijven boeken. Een vakantie op Aruba, waar ik mijn KH-arm dieet liet varen, liet me zien dat KH m'n plateaus doorbroken konden worden. Maar! Ben wel meer groente gaan eten en meer eiwitten/vetten. Dat was wel een fijn iets van Paleo.
Dat was voor mezelf echt de bevestiging dat KH noodzakelijk zijn als je redelijk veel sport.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Krijg je dan ook een bekertje?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:42 schreef YUR het volgende:
Het Endomondo-Fok!-team heeft overigens nog 67,23 kilometer nodig om de 70.000km-grens te halen
[..]![]()
![]()
Als je snel genoeg rent welquote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Krijg je dan ook een bekertje?F means you're fucked![]()
Hier idem!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 22:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vrij- en zondag komen er denk ik 15km van mij bij, eerder niet.
En nu planken, ook heel belangrijk![]()
![]()
Een hardloop(schoenen)winkel, zoals de Runner's World of de Run2Day, maar er zijn ook genoeg andere winkels te vinden.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:06 schreef Awesome_ het volgende:
Waar laat ik goede hardloopschoenen aanmeten?Ja doei.![]()
Die foto's een paar pagina's terug!Je ziet ze helaas veel te weinig bij hardloopevenementen, de echt goede fotografen
![]()
![]()
tas gepakt, racefiets van broerlief in de auto gepropt en over een uurtje op pad!
moeten vroeg vertrekken want dan "heb je mooi nog een middagje om te fietsen" .....wielrenners
inderdaadquote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:46 schreef Guard het volgende:
Heb jij mooi een middagje met de wijnkaartmaar mijn broer is ook een fervent wijnliefhebber dus die zal ook op tijd terug willen zijn
als ik heb goed heb waren dit bijna alleen beroepsfotografen die belangenloos mee werktenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:32 schreef Levitas het volgende:
Die foto's een paar pagina's terug!Je ziet ze helaas veel te weinig bij hardloopevenementen, de echt goede fotografen
Dat kun je ook wel zien. Het was ook niet een supergroot evenement of wel? Het is namelijk veel makkelijker om van die mooie close-up foto's te schieten als er minder deelnemers zijn dan wanneer er 85.000 deelnemers zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 06:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als ik heb goed heb waren dit bijna alleen beroepsfotografen die belangenloos mee werkten
Ik vind het altijd zo jammer dat er van die baggerfoto's zijn. Net zoals afgelopen weekend. Dat is een evenement waar je juist prachtige foto's van wilt hebben, want zoiets doe je niet zo snel meer. En dan heb je 1 zo'n matige foto (met giga haklanding ook nog!) als herinnering (naast de mooie medaille, dat dan weer wel)![]()
261 finishers inderdaadquote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:01 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat kun je ook wel zien. Het was ook niet een supergroot evenement of wel? Het is namelijk veel makkelijker om van die mooie close-up foto's te schieten als er minder deelnemers zijn dan wanneer er 85.000 deelnemers zijn.
Ik vind het altijd zo jammer dat er van die baggerfoto's zijn. Net zoals afgelopen weekend. Dat is een evenement waar je juist prachtige foto's van wilt hebben, want zoiets doe je niet zo snel meer. En dan heb je 1 zo'n matige foto (met giga haklanding ook nog!) als herinnering (naast de mooie medaille, dat dan weer wel)
En een haklanding is niet slecht ofzo. Het is de meest gebruikte techniek.F means you're fucked![]()
Bij ons in de regio (Arnhem - Nijmegen) is er ook één enthousiaste hobby fotograaf die veel foto's maakt bij evenementen in de buurt. Hij loopt alle kleinere evenementen af, maar ook de grotere. Erg leuk!
Oh en ik kreeg gisteren een Bridge to Bridge krantje in de bus![]()
[ Bericht 39% gewijzigd door Guppy op 15-08-2013 07:28:19 ][b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mogguh! Rustdagje vandaag.. En ook nog geen mountainbike want die was niet meer leverbaar.. Moet nu wachten op de 2014 modellen, ieder merk lijkt dit pobleem te hebben rond deze periode helaas. Dus vanavond echt maar op de bank gaan hangen!![]()
hier ook rustdag, tijd om de voorbereidingen voor de vakantie te treffen vanavond.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Lekker, vakantie.. ik moet nog een goeie week werken. Waar ga je heen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:24 schreef Guard het volgende:
hier ook rustdag, tijd om de voorbereidingen voor de vakantie te treffen vanavond.![]()
Hee, ik heb even jullie raad nodig
Vorige week ben ik weer begonnen met hardlopen. Gisteren ben ik voor de 5e keer geweest en ik doe nu 4 minuten lopen en 1 of 2 minuten wandelen. En het lopen is op rustig tempo.
Maar ik heb gewoon alweer last van mijn rechterkuit...
Hoe kan dit en kan ik hier iets tegen doen? Of is de enige optie dat ik NOG langzamer opbouw?
All she wants and needs is just a little taste..![]()
Kan ook gewoon zijn dat je kuit het ff niet gewend is he.
Verder is het lastig bepalen wat je zou moeten doen, zo via internet. Maar dat geldt voor iedereen die hier komt vragen wat hij/zij moet doen met "last hier" en "een pijntje daar".F means you're fucked![]()
Duitsland (Bayern) en Oostenrijk; lekker hiken in de voorlopers van de Alpenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:30 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Lekker, vakantie.. ik moet nog een goeie week werken. Waar ga je heen?
Nice!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:47 schreef Guard het volgende:
[..]
Duitsland (Bayern) en Oostenrijk; lekker hiken in de voorlopers van de Alpen![]()
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:43 schreef motorbloempje het volgende:
Wat voor een 'last' is het? Bal in kuit? Of ander soort pijn?Ik weet niet goed hoe ik die pijn uit moet leggen, meer een soort constant stekende pijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:45 schreef YUR het volgende:
Kan ook gewoon zijn dat je kuit het ff niet gewend is he.
Verder is het lastig bepalen wat je zou moeten doen, zo via internet. Maar dat geldt voor iedereen die hier komt vragen wat hij/zij moet doen met "last hier" en "een pijntje daar".
Of die het niet gewend is, weet ik niet, want ik skate wel heel veel en al lang.
Begin dit jaar heb ik ook erg last gehad van die kuit en mijn scheenbeen, maar toen had ik niet goed opgebouwd. Nu probeer ik dat wel te doen.
Het is inderdaad lastig om daar wat over te zeggen van achter de pc. Maar ik dacht jullie hebben veel ervaring en hebben misschien wel wat algemene tips
Langzamer, minder en fysio.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:09 schreef Luxuria het volgende:
Het is inderdaad lastig om daar wat over te zeggen van achter de pc. Maar ik dacht jullie hebben veel ervaring en hebben misschien wel wat algemene tipsIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Langzamer, minder niet en fysio.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Fysio is wel een goed idee denk ik, die kan er meer over zeggen wat er aan de hand is.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Bij stekende pijnen zou ik stoppen en er een pro naar laten kijken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:09 schreef Luxuria het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet goed hoe ik die pijn uit moet leggen, meer een soort constant stekende pijn.
Of die het niet gewend is, weet ik niet, want ik skate wel heel veel en al lang.
Begin dit jaar heb ik ook erg last gehad van die kuit en mijn scheenbeen, maar toen had ik niet goed opgebouwd. Nu probeer ik dat wel te doen.
Het is inderdaad lastig om daar wat over te zeggen van achter de pc. Maar ik dacht jullie hebben veel ervaring en hebben misschien wel wat algemene tipsJa doei.![]()
Ik heb net het vriendinnetje gesproken met wie ik zondag de 25km oefenloop ga doen, zij gaat voor de 6.45/km. Dat is wel erg langzaam voor mij de laatste tijd, maar ben benieuwd of ik mijn hartslag dan echt heel laag kan krijgen. Zou wel cool zijn, dan schakel je ook sneller over naar de vetverbrandingszone wat belangrijker is tijdens de marathon toch?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vind ik ook leuk! Maar dan moet ik wel kunnen blijven lopen..
In de tussentijd kun je nadenken en meepraten over te lopen rondjes, wedstrijden die je zou willen lopen, dingen die je SOWIESO aan moet schaffenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:26 schreef Luxuria het volgende:
Vind ik ook leuk! Maar dan moet ik wel kunnen blijven lopen..
Vandaag perfect loopweer hier nu, dus ik ga straks de deur uit en 'dan zie ik wel', gewoon lopen en kijken wanneer ik er genoeg van hebzin in
Ja doei.![]()
lekkerquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag perfect loopweer hier nu, dus ik ga straks de deur uit en 'dan zie ik wel', gewoon lopen en kijken wanneer ik er genoeg van hebzin in
Dat is waar!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
In de tussentijd kun je nadenken en meepraten over te lopen rondjes, wedstrijden die je zou willen lopen, dingen die je SOWIESO aan moet schaffen
Ik heb gisteren via mijn werk allemaal sportkleding besteld, kan niet wachten totdat ik het binnen krijgIk heb eigenlijk al echt teveel, maar goed
Ik heb ook een 'storm' vest besteld, een vest dat waterafstotend is. Lijkt me superhandig voor in de regen.
Hebben jullie ook zoiets?All she wants and needs is just a little taste..![]()
Nee, ik wel een fatsoenlijke regenjas maar die dingen zijn duurquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:35 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is waar!
Ik heb gisteren via mijn werk allemaal sportkleding besteld, kan niet wachten totdat ik het binnen krijgIk heb eigenlijk al echt teveel, maar goed
Ik heb ook een 'storm' vest besteld, een vest dat waterafstotend is. Lijkt me superhandig voor in de regen.
Hebben jullie ook zoiets?![]()
Je hebt natuurlijk wel goedkope(re), maar dan heb je zo'n hema regenpak idee... Komt de regen niet doorheen, maar ademt voor geen meter en wordt je nog drijfnat van je eigen zweet...
Wat voor iets is dat vest van jou dan?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Kan ook iedereen aanraden om GEEN jassen bij de Lidl te kopen in de aanbieding. Die shit ademt voor geen meter![]()
Ja doei.![]()
Wat een verrassingquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Kan ook iedereen aanraden om GEEN jassen bij de Lidl te kopen in de aanbieding. Die shit ademt voor geen meter![]()
![]()
Ik heb deze of iets wat er heel erg op lijkt. Lekker lichtgewicht, en redelijk waterdicht. Niet als je een uur in de regen loopt, maar ik vind het niet zo erg om nat te worden. Beter zo dan allemaal dikke vesten en jassen aan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Was het ook niet van plan.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:40 schreef motorbloempje het volgende:
Heeft iemand trouwens de mp3's van Renate voor mij? Het liefst de 10 km (zowel opbouw als onderhoud)? Wil gewoon af en toe voor de afwisseling met een mp3-lesje lopen..![]()
Had er een gekocht voor op den racefiets en voor naar de sportschool heen en terug zodat dat niet in m'n gewone jas hoefde (lekker stinken)maar zodra het buiten warmer is dan 15 graden en je trapt wat door op de fiets, dan is 't kansvrij, dus zeker niet voor hardlopen kopen daar, dat soort crap.
Ja doei.![]()
Heb een windjackje van Asics. Werkt prima tegen wat lichte regen. Stortregen houd het op zeker niet tegen..![]()
![]()
Pearl, daar heb ik laatst een broek van op mijn verlanglijstje gezetquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:46 schreef YUR het volgende:
Ik ben nog steeds verliefd op mijn Pearl Izumi Fly Barrier WXB:
[ afbeelding ]
Mooie spullenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Pearl, daar heb ik laatst een broek van op mijn verlanglijstje gezet
Ik heb een windjack van Adidas die fijn ademt maar echt geen regen tegenhoudt. Maar je wordt dan in ieder geval niet zo plakkerig nat, omdat het goed ademt. En ik geloof dat m'n Asics jack waterafstotend zou moeten zijn, maar ik heb 'm nog niet geprobeerd in de regen. Voor op de fiets naar het station enzo heb ik ook een duur regenjack, maar dat is gewoon een onwijs fijn jack en ook lekker ademend. Anders loop ik de rest van de dag met van die klotsoksels.![]()
Ik heb deze besteld:quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:39 schreef Guard het volgende:
[..]
Nee, ik wel een fatsoenlijke regenjas maar die dingen zijn duur![]()
Je hebt natuurlijk wel goedkope(re), maar dan heb je zo'n hema regenpak idee... Komt de regen niet doorheen, maar ademt voor geen meter en wordt je nog drijfnat van je eigen zweet...
Wat voor iets is dat vest van jou dan?
Maar die staat nu opeens niet meer op de site, wel een andere kleur:
http://www.underarmour.co(...)ip-hoodie/pid1239250
Het is gewoon van katoen, maar toch waterafstotend.
Moet je maar eens kijken, staat ook voor mannen vanalles op. Is wel redelijk duur.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Heb een knalroze Odlo jas.
Maar wil graag voor we de winter ingaan nog een fatsoenlijke waterdichte jas hebben. Misschien als m'n ouders vragen 'wat ik voor m'n afstuderen wil', dat ik dat maar noem![]()
Ja doei.![]()
Underarmour, ook goed spul ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik heb deze besteld:
[ afbeelding ]
Maar die staat nu opeens niet meer op de site, wel een andere kleur:
http://www.underarmour.co(...)ip-hoodie/pid1239250
Moet je maar eens kijken, staat ook voor mannen vanalles op. Is wel redelijk duur.
thanks voor de tip, zal eens kijken...
weer iets op de lijst "meenemen uit de US"
Hier ook zo! En het ziet er ook nog mooi uit. En dan blijven we met stortregen maar even wachten tot het minder wordt.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:46 schreef CRX_master het volgende:
Heb een windjackje van Asics. Werkt prima tegen wat lichte regen. Stortregen houd het op zeker niet tegen..![]()
Niet miepen maar...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier ook zo! En het ziet er ook nog mooi uit. En dan blijven we met stortregen maar even wachten tot het minder wordt.![]()
Vraagje voor de ervaren lange afstandslopers...
Ik zit nu een beetje in deze tabel te kijken:
http://www.runinfo.nl/duurlooptabel.htm
Ik heb 50 min. voor 10km ingevuld, heb lang geen 10km op snelheid gelopen maar in training loop ik vaak rond de 53 minuten, en als ik 50 min invul klopt het ongeveer met mijn trainingszones bij de hartslagen en bij mijn HM tijd.
Maar dan zou ik de hele marathon in 3.42 kunnen lopen :| Lijkt me echt absurd hard, en wat ik me dus afvraag is, kun je een hele marathon op die hoogste hartslagzone lopen? Bij de HM is het me wel gelukt, maar ik gok dat je met de hele toch op een lagere hartslag moet gaan zitten?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb geluk want zij zijn een klant van waar ik werk en ik kan dus met 40-50% korting daar vanalles bestellenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:52 schreef Guard het volgende:
[..]
Underarmour, ook goed spul ja.
thanks voor de tip, zal eens kijken...
weer iets op de lijst "meenemen uit de US"
Heb ik dus meteen gretig gebruik van gemaakt
Ik vind die schoenen ook zo leukmaar ik heb vorig jaar net nieuwe goede schoenen gekocht helaas.
Dat wordt me toch wat veel.All she wants and needs is just a little taste..![]()
wow beter die kortingenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:54 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik heb geluk want zij zijn een klant van waar ik werk en ik kan dus met 40-50% korting daar vanalles bestellen
Heb ik dus meteen gretig gebruik van gemaakt
Ik vind die schoenen ook zo leukmaar ik heb vorig jaar net nieuwe goede schoenen gekocht helaas.
Dat wordt me toch wat veel.
Ohh ja, dat is waarquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
Schoenen 'slijten' ook in de kast hè?
Als je doortraint misschien wel, op dezelfde tempo's als nu blijven trainen en steeds afstand verhogen. Maar dan nog blijft de hele wel een roteind en heb je op zo'n afstand veel meer last van ongemakken dan op de 10/halve. Nouja, ik had zondag op de halve ook al "ik ben op en ik moet nog 8km boehoehoe", als ik nog maar 4km had gehoeven was ik waarschijnlijk langer door blijven lopen. Volgens datzelfde schema zou ik overigens de HM in 1:54 moeten kunnen lopen, volgens het schema van m'n trainer zelfs in 1:50. Ik heb er maar ietsjepietsje langer over gedaanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb 50 min. voor 10km ingevuld, heb lang geen 10km op snelheid gelopen maar in training loop ik vaak rond de 53 minuten, en als ik 50 min invul klopt het ongeveer met mijn trainingszones bij de hartslagen en bij mijn HM tijd.
Maar dan zou ik de hele marathon in 3.42 kunnen lopen :| Lijkt me echt absurd hard, en wat ik me dus afvraag is, kun je een hele marathon op die hoogste hartslagzone lopen? Bij de HM is het me wel gelukt, maar ik gok dat je met de hele toch op een lagere hartslag moet gaan zitten?![]()
Hartslag heb ik geen idee van trouwens![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
.... een goede regenjas kopen!
Hmm ja, ik loop dus wel op alle afstanden deze tijden, maar ik heb meer het idee dat je een hele marathon op je LDL tempo loopt ipv in 'tempo 3'. Maar misschien is dat ook wél zo voor je eerste marathon, maar kun je daarna op snelheid gaan lopen..quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:06 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Als je doortraint misschien wel, op dezelfde tempo's als nu blijven trainen en steeds afstand verhogen. Maar dan nog blijft de hele wel een roteind en heb je op zo'n afstand veel meer last van ongemakken dan op de 10/halve. Nouja, ik had zondag op de halve ook al "ik ben op en ik moet nog 8km boehoehoe", als ik nog maar 4km had gehoeven was ik waarschijnlijk langer door blijven lopen. Volgens datzelfde schema zou ik overigens de HM in 1:54 moeten kunnen lopen, volgens het schema van m'n trainer zelfs in 1:50. Ik heb er maar ietsjepietsje langer over gedaan![]()
Hartslag heb ik geen idee van trouwensIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Niet in LDL tempo, wedstrijden zijn juist waar je LDL en snelheidswerk samen komen. Tempo 3 is dan wel erg snel voor een marathon, maar een marathon op LDL-tempo lopen is wel weer wat langzaam.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm ja, ik loop dus wel op alle afstanden deze tijden, maar ik heb meer het idee dat je een hele marathon op je LDL tempo loopt ipv in 'tempo 3'. Maar misschien is dat ook wél zo voor je eerste marathon, maar kun je daarna op snelheid gaan lopen..
Nu ligt dat ook wel aan op wat voor tempo's je traint: als je LDL-tempo al vrij hoog ligt is het natuurlijk een ander verhaal en als ik zo jouw trainingen bekijk zijn jouw duurlopen ook altijd op een vrij hoog tempo. Mijn LDL-tempo is bijvoorbeeld 1:30/km langzamer dan mijn 10km wedstrijdtempo. Een iets kortere duurloop van 10km doe ik in training gemakkelijk een uur over, terwijl ik in een wedstrijd 50 loop.![]()
Zo'n regenjas lijkt me niks. Dan zou ik minstens net zo nat worden, maar dan van het zweet.
Dan liever iets wat wel fatsoenlijk lucht doorlaat en tegelijk niet teveel water opneemt. Wat bij mij in de winter neerkomt op een el cheapo fleecetrui die allang afgeschreven is.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:32 schreef Wolve000 het volgende:
Zo'n regenjas lijkt me niks. Dan zou ik minstens net zo nat worden, maar dan van het zweet.
Dan liever iets wat wel fatsoenlijk lucht doorlaat en tegelijk niet teveel water opneemt. Wat bij mij in de winter neerkomt op een el cheapo fleecetrui die allang afgeschreven is.![]()
![]()
Ja dat heb ik ook wel hoorquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:21 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Niet in LDL tempo, wedstrijden zijn juist waar je LDL en snelheidswerk samen komen. Tempo 3 is dan wel erg snel voor een marathon, maar een marathon op LDL-tempo lopen is wel weer wat langzaam.
Nu ligt dat ook wel aan op wat voor tempo's je traint: als je LDL-tempo al vrij hoog ligt is het natuurlijk een ander verhaal en als ik zo jouw trainingen bekijk zijn jouw duurlopen ook altijd op een vrij hoog tempo. Mijn LDL-tempo is bijvoorbeeld 1:30/km langzamer dan mijn 10km wedstrijdtempo. Een iets kortere duurloop van 10km doe ik in training gemakkelijk een uur over, terwijl ik in een wedstrijd 50 loop.HM was 5.29, LDL is rond de 6.45 voor 10-16km
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar m'n M tempo. Ben de laatste weken erg veel op lage hartslag aan het trainen. M'n tempo bij een bepaalde hartslag hangt ook enorm af van de temperatuur. Op hartslag 150 (max 200) loop ik m'n LDLs, tempo varieert tussen de 6:30 en 5:20quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar dan zou ik de hele marathon in 3.42 kunnen lopen :| Lijkt me echt absurd hard, en wat ik me dus afvraag is, kun je een hele marathon op die hoogste hartslagzone lopen? Bij de HM is het me wel gelukt, maar ik gok dat je met de hele toch op een lagere hartslag moet gaan zitten?Een HM loop ik op ca 180, PR 1.40. Dit tempo ga ik geen hele M volhouden... Ik denk dat ik de M op ca 160/165 wil gaan lopen.
![]()
Ik zie het idd. Afgelopen 2 weken heb je je gewoon wat lopen uitslovenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook wel hoorHM was 5.29, LDL is rond de 6.45 voor 10-16km
12 en 13km op 5:42.
![]()
Zit er aan te denken om wat aanmaaklimo in m'n camelbak te doen ipv water, maar ben een beetje bang dat ik het nooit goed uitgespoeld krijg
Ja doei.![]()
Niet alles wat langer dan 10km is loop ik als LDL! Soms wil je gewoon op een iets hogere hartslag lopen. En nog steeds zit ik ver onder de verzuringsgrens bij die loopjes hoor.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:43 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik zie het idd. Afgelopen 2 weken heb je je gewoon wat lopen uitsloven12 en 13km op 5:42.
Naspoelen met whiskyquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
Zit er aan te denken om wat aanmaaklimo in m'n camelbak te doen ipv water, maar ben een beetje bang dat ik het nooit goed uitgespoeld krijg![]()
![]()
Dat kon ze wel eens een goed idee vinden.quote:
Sowieso een topictitel met whiskey en camelbags voor de volgendequote:
Het is ook geen kritiek hoor, het viel me gewoon opquote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Niet alles wat langer dan 10km is loop ik als LDL! Soms wil je gewoon op een iets hogere hartslag lopen. En nog steeds zit ik ver onder de verzuringsgrens bij die loopjes hoor.Zelf loop ik overigens wel alles boven de 10 als LDL, maar dat komt ook doordat ik normaalgesproken vrij vaak interval (2x per week) en eigenlijk amper tempoloopjes loop.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: