Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 14-08-2013 09:40:38 ]
ik kan eerst oefenen qua onverstaanbare dialecten met Stream en Jero
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik begin op de 10km juist altijd na 5km te denken: waarom doe ik dit ook alweer? Als je dan 2 rondjes moet is het al helemaal erg
Ergens hoop ik nog wel dat ze paling eten op zondag doen, maar gezien de liters bier die mijn familie drinkt is dat eigenlijk altijd op zaterdag. Ookal heb ik ook geen snelheid in de benen heb ik opzich wel even zin in een 5km.
Paniek. Ik ben mijn bibbits kwijt. Als ze niet in de achterbak van mijn auto liggen dan heb ik echt geen opties meer waar ik nog kan zoeken. Heel irritant.
Zo meteen naar buiten voor een loopje. Er komen weer nachtdiensten aan, al zijn het er gelukkig maar twee.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Ik ging vannacht om 01.30 in redelijk beschonken toestand naar bed, en besloot dat het wel een goed idee was om dat er om 09.00 uit te gaan rennen. Was het ook wel, alleen (beetje vies verhaal)
SPOILER
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Ik zette een oproepje neer voor baantraining op vrijdag. Is een van de antwoorden "Nee, ik kan niet vrijdag, want ik moet nog ergens deze week nog even een 20miler doen, en dat wordt vrijdag"
/ me is genoeg hoor * Jumparound denk van wel ah, edit
We hebben eens een heel topic gedaan met vieze hardloopplaatjes, bloedende tepels en alles
ik heb het zelf ook wel eens gedaan, bloedende tepels, diarree tijdens hardlopen (maar wel op tijd het bos in duiken), je het snot voor de ogen lopen...
ik heb het zelf ook wel eens gedaan, bloedende tepels, diarree tijdens hardlopen (maar wel op tijd het bos in duiken), je het snot voor de ogen lopen...
Allemaal in 1 loopje?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op woensdag 14 augustus 2013 10:34 schreef motorbloempje het volgende: Ik zette een oproepje neer voor baantraining op vrijdag. Is een van de antwoorden "Nee, ik kan niet vrijdag, want ik moet nog ergens deze week nog even een 20miler doen, en dat wordt vrijdag"
fair enough
net terug van loopje naar de vuurtoren en terug en nu lekker twee dagen rust
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Wat zijn trouwens mooie wedstrijdjes in het voorjaar (april/mei) van een km of 15 (of 10EM) ? Op de hardloopkalender is nog niet veel te vinden. Zoek iets waar ik naartoe kan gaan werken
Na vier nachtdiensten en 32 uur wakker geweest te zijn eindelijk eens redelijk geslapen, en lang uitgeslapen ook, tot half elf!! Ben nu wel zo stijf als een hark.
Zou morgen gaan lopen, maar misschien ga ik wel eens kijken hoe het na één rustdag gaat en ga ik vanmiddag/vanavond. Het is zulk fijn loopweer nu. Eerst maar eens koffie en nog eens koffie
Ik twijfel of ik alweer met een half minuutje ga opbouwen. De laatste twee keren twee minuten gedaan en een minuut wandelen en dat ging redelijk. Nou ja dat zie ik wel voordat ik ga lopen
This whole world is wild at heart and weird on top
Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef CRX_master het volgende: Wat zijn trouwens mooie wedstrijdjes in het voorjaar (april/mei) van een km of 15 (of 10EM) ? Op de hardloopkalender is nog niet veel te vinden. Zoek iets waar ik naartoe kan gaan werken
Tip, kijk in de reeks naar topics van rond die periode (in 2012/2013) in de wie loopt waar
Op woensdag 14 augustus 2013 11:25 schreef Lula het volgende: Na vier nachtdiensten en 32 uur wakker geweest te zijn eindelijk eens redelijk geslapen, en lang uitgeslapen ook, tot half elf!! Ben nu wel zo stijf als een hark.
Zou morgen gaan lopen, maar misschien ga ik wel eens kijken hoe het na één rustdag gaat en ga ik vanmiddag/vanavond. Het is zulk fijn loopweer nu. Eerst maar eens koffie en nog eens koffie
Ik twijfel of ik alweer met een half minuutje ga opbouwen. De laatste twee keren twee minuten gedaan en een minuut wandelen en dat ging redelijk. Nou ja dat zie ik wel voordat ik ga lopen
in ieder geval alvast success Lula!
Vraagje: kan iemand onze girls van SE kloppen ( Sandy op de 50km en Veerle op de 25km ) komende zaterdag op de Trail des Fantômes ? Like als je denkt van niet Mannen : get ready to be "chicked"
Ik blijf wat angstig wat mijn knie betreft en ben bang dat ik weer snel teveel of te vaak wil rennen. Vooral als ik aan het lopen ben en het na een kwartier of zo lekker gaat en zo goed als pijnloos, dan merk ik dat ik er snel nog even wat aanplak qua afstand of minuten. Helaas voel ik wel iedere keer weer aan mijn knie dat ik gelopen heb al is dat gevoel al snel minder (helaas nog niet weg)
Ik blijf maar trouw mijn oefeningen doen en dat rollen en dag dat ik helemaal zonder pijntjes loop dan gaat de vlag uit Bij wijze van dan...
Ook weer de draad opgepakt met betrekking tot hardlopen . Ik merk wel dat lange afstanden waar je dus alleen langs weilanden rent niks voor mij is. Geef mij het rennen door de stad maar.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.
Op woensdag 14 augustus 2013 11:19 schreef CRX_master het volgende: Wat zijn trouwens mooie wedstrijdjes in het voorjaar (april/mei) van een km of 15 (of 10EM) ? Op de hardloopkalender is nog niet veel te vinden. Zoek iets waar ik naartoe kan gaan werken
De IJsselloop in Deventer heeft ook een 10 EM en is begin april
Ik kan niet anders dan zo hard zuchten dat mijn huis vacuüm trekt.
Wat. Ging. Het. Slecht.
Ik ben blijkbaar vermoeid en totaal niet fit. Ik moest hard werken om zelfs maar een matige snelheid te houden. Af en toe een beetje versnellen, maar dat ging natuurlijk al helemaal niet van harte.
Toch 12 kilometer getikt, maar van een runner's high is geen sprake. Ik weet dat dit soort trainingen er bij horen en dat de kindertjes in de derde wereld honger hebben, maar tóch baal ik er ongegeneerd van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens na afloop mijn kuiten gemasseerd met een deegroller, die inspiratie heb ik hier op het forum opgedaan. Benieuwd wat het doet, ik heb er hoge verwachtingen van.
Ik ben blijkbaar vermoeid en totaal niet fit. Ik moest hard werken om zelfs maar een matige snelheid te houden. Af en toe een beetje versnellen, maar dat ging natuurlijk al helemaal niet van harte.
Toch 12 kilometer getikt, maar van een runner's high is geen sprake. Ik weet dat dit soort trainingen er bij horen en dat de kindertjes in de derde wereld honger hebben, maar tóch baal ik er ongegeneerd van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb trouwens na afloop mijn kuiten gemasseerd met een deegroller, die inspiratie heb ik hier op het forum opgedaan. Benieuwd wat het doet, ik heb er hoge verwachtingen van.
Haha wat goed van die deegroller!!! Ik heb voor ik die foamrol kreeg op de post het ook geprobeerd en op zich is het idee hetzelfde al kan je minder kracht zetten dan dat je met je lichaam op zo'n ding rolt. Ik heb met die deegroller de zijkant van mijn been gedaan omdat het op die foam roller echt te pijnlijk was de eerste keer maar nu kan ik dat dus wel. De boel gaat dus blijkbaar toch wat losser zitten.
Thx. Deventer is niet echt om de hoek voor mij, maar ik houd het in gedachte... Leasebak, afstand boeit me weinig
Wat is dan wel in de buurt voor je?
Oh en! Je kan bij hardloopkalender niet ver terug in 2013, tenzij je bv mei 2014 aanklikt en de URL aanpast van 2014 naar 2013 Dan heb je nog meer inspiratie
Haha wat goed van die deegroller!!! Ik heb voor ik die foamrol kreeg op de post het ook geprobeerd en op zich is het idee hetzelfde al kan je minder kracht zetten dan dat je met je lichaam op zo'n ding rolt. Ik heb met die deegroller de zijkant van mijn been gedaan omdat het op die foam roller echt te pijnlijk was de eerste keer maar nu kan ik dat dus wel. De boel gaat dus blijkbaar toch wat losser zitten.
Het is het myofascial release principe. Ik heb al weleens over de truc met de tennisbal onder de voet verteld, dat lijkt daar sterk op. Het ontspant de boel inderdaad.
Ik kwam op endomondo trouwens de Vredesloopgroep tegen. Daarin is ook de route opgenomen en die komt daar uit op 10,9 km. Is dat correct? Zo ja, dan zullen er wel niet zoveel PR's sneuvelen (net zoals bij de 5k van de LVML, die erg leuk is, maar 400 meter langer).
Het is het myofascial release principe. Ik heb al weleens over de truc met de tennisbal onder de voet verteld, dat lijkt daar sterk op. Het ontspant de boel inderdaad.
Ik heb net alle spiergroepen die ik fijn vind, ook rug en nek plus de benen aan alle kanten gerold en al heb ik er dan van te voren geen zin in, je voelt je daarna bijna net zo lekker als na het hardlopen. Zo stijf als ik uit bed kwam zo soepel voel ik me nu:-) Dat van die tennisbal wil ik ook wel eens proberen, eens kijken of mijn kinderen er eentje hebben
Oh en! Je kan bij hardloopkalender niet ver terug in 2013, tenzij je bv mei 2014 aanklikt en de URL aanpast van 2014 naar 2013 Dan heb je nog meer inspiratie
Kom uit Brabant zelf. Ga eens op het gemakkie wat rondloeren om uit te vogelen wat leuke loopjes kunnen zijn voor mij. Thx voor de tips
Ik heb net alle spiergroepen die ik fijn vind, ook rug en nek plus de benen aan alle kanten gerold en al heb ik er dan van te voren geen zin in, je voelt je daarna bijna net zo lekker als na het hardlopen. Zo stijf als ik uit bed kwam zo soepel voel ik me nu:-) Dat van die tennisbal wil ik ook wel eens proberen, eens kijken of mijn kinderen er eentje hebben
Toch wil ik dat ook eens gaan proberen, eens even zoeken of we een deegroller in huis hebben . Tennisbal geloof ik wel ergens in de schuur. Goede ideeën hier!
Vanmiddag lesje 9 Evy 5-10 eruit trappen. Intervaltraininkje, hopelijk hou ik alle 8 versnellingen goed vol
I don't trust books. They're all facts and no heart Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
Kom uit Brabant zelf. Ga eens op het gemakkie wat rondloeren om uit te vogelen wat leuke loopjes kunnen zijn voor mij. Thx voor de tips
Als je lokaal iets kunt vinden is dat natuurlijk beter. Ik houd er niet van om lang te moeten reizen naar wedstrijden, dus beperk ik me tot de lokale en regionale wedstrijden. Soms is er wel wat zoekwerk voor nodig om te vinden wat er precies georganiseerd wordt.
In ieder geval rollen van mijn heup naar mijn knie, schijnt goed te zijn voor IT band, dan de kuiten, achterkant bovenbeen, en rollen van mijn middel naar mijn schouderbladen. Ik heb er steeds goed spierpijn van omdat je best wat kracht met je armen en schouders moet zetten om heen en weer te gaan. Blijkbaar heb ik die spieren niet veel gebruikt. Al met al kan ik nu al zeggen na een dag of vijf me soepeler te voelen. Nu nog volhouden het regelmatig te doen. Dit soort dingen versloffen snel zodra je denkt dat je het niet meer nodig hebt
Op youtube zijn er best veel voorbeelden te vinden, veel op hetzelfde neerkomend
Op woensdag 14 augustus 2013 13:44 schreef Quoi het volgende: Ik word er nog wel een beetje lollig van hoor, de tennisbal en foamroll. Maar goed, overal waar je profijt van hebt
had ik ook hoor, en zeker toen ik dat ding thuis kreeg. Had even zoiets van heb ik daar dertig euro voor neergeteld... Maar omdat ik mijn zus zo enthousiast was en een kennis die fysiotherapeut er ook wel over te spreken was toch maar gaan proberen. Van die deegroller had ik ergens gevonden toen ik me ging inlezen over die foamroller en toen kon ik het toch niet laten het even te proberen.
Waarschijnlijk als ik zonder problemen gelopen had dan had ik dat allemaal nooit geprobeerd, maar nu vind ik het ergens nog best interessant ook
Ga in ieder geval vanavond lopen. Ik was net even buiten voor mijn boodschappen en het is hier best warm. Ga lekker mijn ligbedje installeren en even lekker plat. Nu kan het nog
Op woensdag 14 augustus 2013 14:21 schreef Wolve000 het volgende: Die 50km TdF route ziet er best pittig uit. Zit toch wel serieus klimwerk in. Wel een prachtige omgeving voor zo'n loop!
kijkend naar de hoogtemeters van de 25km kan ik je verzekeren dat ook daar serieus klimwerk in zit, zelfde hoogtemeters als de Three Peak welke ik in maart deed en dat was meer dan pittig
Op woensdag 14 augustus 2013 14:10 schreef Lula het volgende: Ga in ieder geval vanavond lopen. Ik was net even buiten voor mijn boodschappen en het is hier best warm. Ga lekker mijn ligbedje installeren en even lekker plat. Nu kan het nog
rusten is ook trainen maar dan anders... ik denk dat ik ook nog even ga na-trainen
en er staan ook nieuwe Vooroeverfoto's op de site... Swets zweeft!
SPOILER
SPOILER
Je loopt standaard op 6/km misschien als het zo slecht gaat lekker de vaart eruit halen en terugzakken naar een lager tempo. Er zit geen enkele tempovariatie in je loopjes: juli/aug is allemaal hetzelfde, in mei heb je wat meer verschillen maar daar is het 5:30-6:15. Wil je niet gewoon te hard, te snel?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op woensdag 14 augustus 2013 13:44 schreef Quoi het volgende: Ik word er nog wel een beetje lollig van hoor, de tennisbal en foamroll. Maar goed, overal waar je profijt van hebt
Ik heb geen idee. Ik hoop dat er iets is om soepeler van te worden.
Is dat ding op je borst puur om dingen in op te bergen?
pijnlijk? Neuh Dat ding is een rugzak met water, je ziet naast mn hoofd het drinkding
Wel met extra vakjes op de voorkant? Voor snelle toegang tot wat te eten? Wel handig om daar niet de hele rugzak voor af te hoeven doen.
er zitten wat vakjes voorop ja, maar ik neem hem puur mee voor telefoon + sleutels + water Hij is namelijk vrij compact, en dat brede stuk aan de voorkant voorkomt dat het minder confortabel zit omdat je veel meer oppervlakte hebt wat om je lichaam zit (of hoe je dat dan ook uitlegt )
er zitten wat vakjes voorop ja, maar ik neem hem puur mee voor telefoon + sleutels + water Hij is namelijk vrij compact, en dat brede stuk aan de voorkant voorkomt dat het minder confortabel zit omdat je veel meer oppervlakte hebt wat om je lichaam zit (of hoe je dat dan ook uitlegt )
Ziet er zeer handig uit! Maar wel even wennen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
niet te dicht bij streamnl in de buurt lopen, hij kijkt dan heel de tijd zo dorstig naar je...
rusten is ook trainen maar dan anders... ik denk dat ik ook nog even ga na-trainen
en er staan ook nieuwe Vooroeverfoto's op de site... Swets zweeft!
SPOILER
Ja! Ik had het gezien! Maar juist op dat punt maakte ze hele mooie scherpte/diepte detail foto's. Dus op dit punt had ik nu juist net wél alleen willen lopen voor net zo'n mooie foto als Jump,Yur, frsh en RD (die ik zo snel gespot had)
Ja! Ik had het gezien! Maar juist op dat punt maakte ze hele mooie scherpte/diepte detail foto's. Dus op dit punt had ik nu juist net wél alleen willen lopen voor net zo'n mooie foto als Jump,Yur, frsh en RD (die ik zo snel gespot had)
En z'n dorstige kijkers? Moet zeggen, 50 meter voor de finish was hij zo dorstig dat hij riep om een biertje
priemen nog altijd in mn rug
ach ja, je weet wat ze zeggen... Beter een natte zak dan een natte krant
Trouwens, had balletje opgegooid over de Westland Marathon en de ouwe rotten van de club wisten nog te vertellen dat het tof was toen, in de jaren '70 en ' 80. Een van hen had de marathon nog gelopen daar in 2.36.xx