Eigenlijk heb je gelijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen. Alle oudbouw heeft minimaal 4 kamers. In de jaren 80 zaten we in een wijk waar alle huizen 5 kamers hadden.
Iedereen geilt op jaren dertig woningen, omdat die er mooi uitzien. Maar die woningen staan weer net bekend als "klein". Je krijgt voor dezelfde prijs minder vierkante meters woonruimte. Echt, kijk eens naar die oude arbeiderswoningenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Kijk eens om je heen. Alle oudbouw heeft minimaal 4 kamers. In de jaren 80 zaten we in een wijk waar alle huizen 5 kamers hadden.
En daarom moet hij in een STARTERS woning. What the fuck is een starterswoning? Heb je ook een starters auto? starters fiets?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onzin, het is fundamenteel iets anders. Een andere financiële positie omdat een starter nog geen huis verkoopt, én een andere maatschappelijke positie omdat hij geen huis achterlaat voor een ander.
Ja, dat heet 'marktwerking'.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:38 schreef betyar het volgende:
Ik WIL zo'n woning maar het is te duur. De oude eigenaren moeten er duizenden zo niet tienduizenden euro's af doen.![]()
![]()
![]()
Hij moet helemaal niets.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:04 schreef Chadi het volgende:
En daarom moet hij in een STARTERS woning.
Je vergeet nog dat hij nog niet afhankelijk is van de bank en geen schulden heeft die hem zouden kunnen dwingen tot vervelende keuzes.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onzin, het is fundamenteel iets anders. Een andere financiële positie omdat een starter nog geen huis verkoopt, én een andere maatschappelijke positie omdat hij geen huis achterlaat voor een ander.
Mijn ene opa werkt in de mijn ondergronds en woonde in een rijtjes huis met 8 kinderen en 3 slaapkamers.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je gelijk.
Mijn opa werkte gewoon in een fabriek. Maar woonde wel in een kast van een huis, waar 9 kinderen de ruimte hadden.
Huizen zijn duurder en kleiner geworden.
jaren 30 woningen zijn in regel grote huizen . Goede bouwkwaliteit volgens amsterdamse stijl.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iedereen geilt op jaren dertig woningen, omdat die er mooi uitzien. Maar die woningen staan weer net bekend als "klein". Je krijgt voor dezelfde prijs minder vierkante meters woonruimte. Echt, kijk eens naar die oude arbeiderswoningen
Mijn punt is met deze vraag geillustreerd: wat zijn 'te hoge eisen'?quote:
Wat jij doet is argumenten verhaspelen. Ik zeg dat er meer vraag is naar huurwoningen dan er aangeboden worden. Daar maak jij dan sociale huurwoningen van. Dat is alleen niet wat ik betoogde.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe zit het ook alweer met dat 2de punt? Er wonen 2,5 miljoen mensen in sociale huurwoningen terwijl de doelgroep eigenlijk maar anderhalf miljoen is?
Er zijn dus niet te weinig huurwoningen, men stroomt niet door. En dat wil men natuurlijk aanpakken door de huren te verhogen want dat lost het volgende-grote-probleem-op-logica
Maar jij doet an sich hetzelfde als onze bestuurders. Het probleem zien en dat willen aanpakken, niet kijken naar de oorzaak van het probleem
Dat verhaspelen deed ik nog best keurig dunkt mequote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat jij doet is argumenten verhaspelen. Ik zeg dat er meer vraag is naar huurwoningen dan er aangeboden worden. Daar maak jij dan sociale huurwoningen van. Dat is alleen niet wat ik betoogde.
Waarschijnlijk is e.e.a. ingegeven door de wens dat wonen veel goedkoper wordt dan nu, maar het probleem is dat er momenteel vooral vraag is naar huurwoningen en dat los je echt niet op door huurwoningen om te zetten in koopwoningen!
Is er dan ook krapte op de markt voor vrije-sector-huurwoningen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat jij doet is argumenten verhaspelen. Ik zeg dat er meer vraag is naar huurwoningen dan er aangeboden worden. Daar maak jij dan sociale huurwoningen van. Dat is alleen niet wat ik betoogde.
Waarschijnlijk is e.e.a. ingegeven door de wens dat wonen veel goedkoper wordt dan nu, maar het probleem is dat er momenteel vooral vraag is naar huurwoningen en dat los je echt niet op door huurwoningen om te zetten in koopwoningen!
Tot een bepaalde huursom wel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Is er dan ook krapte op de markt voor vrije-sector-huurwoningen?
Jazeker. Met name in het onderste prijsdeel daarvan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:30 schreef Igen het volgende:
Is er dan ook krapte op de markt voor vrije-sector-huurwoningen?
Er is zeker op de korte termijn meer te verdienen met koopwoningen. Daarom richt de markt zich daar primair op.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:17 schreef Igen het volgende:
Waarom wordt er dan niet (meer) in de nieuwbouw van vrije-sector-huur geïnvesteerd? Maken gemeenten daar te weinig ruimte voor in bestemmingsplannen? Kunnen slimme investeerders geen koopwoningen kopen en die in de vrije sector verhuren?
Maar wat is voldoende huur. Het is al minstens 20 jaar een lange tijd op wachtlijsten staan wil je sociaal wat huren in de randstad, brabant en gelderland.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:39 schreef DS4 het volgende:
De corporaties daarentegen hebben als doelstelling te zorgen voor voldoende huur
Dat laatste hangt af van de prestatieafspraken (maar wellicht is dat deels het geval), maar ook voldoende sociale huur blijkt een probleem.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:04 schreef Igen het volgende:
Het is voor zover ik weet overigens uitdrukkelijk níét een taakstelling van corporaties om voor voldoende vrije-sector-huur te zorgen.
waarom zou jij je appartement moeten verkopen als je kinderen neemt?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:39 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hoge eisen?
Ik weet niet, ik wil in een dorpje wonen in Brabant, niet ergens midden in de randstad.
De reden dat ik een huis wil kopen waar ik 30 jaar kan blijven wonen is de verdere ontwikkelingen op de huizenmarkt, niemand weet waar het naartoe gaat en dan wil ik zekerheid.
Niet dat als we over 5 jaar besluiten kinderen te willen we ons appartement moeten verkopen met verlies.
Daarnaast hoef ik geen vrijstaande woning of 2 onder 1 kap woning of wat dan ook.
Gewoon een rijtjeshuis, achtertuintje erbij, niks fancy.
En ja die zijn er ook, maar ik kom 10.000 tekort.
Ook met een gezin kun je prima in een appartement of rijtjeswoning wonen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn punt is met deze vraag geillustreerd: wat zijn 'te hoge eisen'?
'Een huis met 4 kamers" is een te hoge eis als je in je eentje bent. Maar niet als je een gezin met 3 oudere kinderen hebt.
Mijn punt is dat jouw argument echt kant noch wal slaat, tenzij jij bij 'starter' alleen maar denkt aan 25-jarigen die voor het eerst uit huis gaan.
Dûh, dat wil toch iedereen altijd en overal. Bij de bakker wil ik ook niet veel betalen en weinig krijgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef betyar het volgende:
[..]Nee, dat heet "ik wil veel voor weinig".
Afspraken zat, maar doorgaans komt er dan een "interpretatieverschil".quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:15 schreef Chadi het volgende:
Nou er zijn volgens mij wel afspraken over hoeveel procent van een geleverde nieuwbouw sociaal moet zijn.
Voor die slimme investeerders is het nauwelijks interessant. Het levert te weinig rendement op in de (grote steden)quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:17 schreef Igen het volgende:
Waarom wordt er dan niet (meer) in de nieuwbouw van vrije-sector-huur geïnvesteerd? Maken gemeenten daar te weinig ruimte voor in bestemmingsplannen? Kunnen slimme investeerders geen koopwoningen kopen en die in de vrije sector verhuren?
Hoe kan het nou te weinig rendement opleveren als de mensen in de rij staan (zoals Chadi en DS4 mbt. de lagere segmenten vrije-sector-huur stellen)? Dan kan toch gewoon de prijs omhoog om het rendabel(er) te maken?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Voor die slimme investeerders is het nauwelijks interessant. Het levert te weinig rendement op in de (grote steden)
Je "krijgt" niet weinig.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dûh, dat wil toch iedereen altijd en overal. Bij de bakker wil ik ook niet veel betalen en weinig krijgen.
Je mag de huurprijs niet zelf bepalen. Hier zit een max aan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kan het nou te weinig rendement opleveren als de mensen in de rij staan (zoals Chadi en DS4 mbt. de lagere segmenten vrije-sector-huur stellen)? Dan kan toch gewoon de prijs omhoog om het rendabel(er) te maken?
Bij vrije-sector-huurwoningen zit is er geen wettelijke maximumhuur.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je mag de huurprijs niet zelf bepalen. Hier zit een max aan.
De grap van vrije-sector-huur is natuurlijk dat dat nou net niet zo is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
Je mag de huurprijs niet zelf bepalen. Hier zit een max aan.
Blijkbaar wel.quote:
Is te merken, dat geleuter over de huizen in omringende landen goedkoper zijn trappen ze ook massaal in.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
Nederlanders zijn slimme mensen, die laten een kans om veel huis voor weinig geld te krijgen heus niet massaal liggen hoor.
Dat was ooit. Mensen moeten voor de grap eens kijken hoe de waardeontwikkeling is geweest in België tov Nederland de afgelopen 10 jaar. Ze zullen van hun stoel vallen van verbazing.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:54 schreef betyar het volgende:
Is te merken, dat geleuter over de huizen in omringende landen goedkoper zijn trappen ze ook massaal in.
Is toch ook zo? Ja, in München of Parijs zijn de huizen ook duur, maar daar gaat de doorsnee grensganger ook helemaal niet wonen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Is te merken, dat geleuter over de huizen in omringende landen goedkoper zijn trappen ze ook massaal in.
Jawel hoor, zie het woningwaarderingsstelselquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij vrije-sector-huurwoningen zit is er geen wettelijke maximumhuur.
Neequote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jawel hoor, zie het woningwaarderingsstelsel
De reden is niet zo moeilijk hoor. Je krijgt ze er amper uit als ze niet betalen en het kost je klauwen vol geld.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kan het nou te weinig rendement opleveren als de mensen in de rij staan (zoals Chadi en DS4 mbt. de lagere segmenten vrije-sector-huur stellen)? Dan kan toch gewoon de prijs omhoog om het rendabel(er) te maken?
Je kunt ook in Friesland gaan wonen, zijn de huizen ook goedkoper dan in Utrecht. Appels met peren vergelijken dus.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Ja, in München of Parijs zijn de huizen ook duur, maar daar gaat de doorsnee grensganger ook helemaal niet wonen.
Uiteindelijk heeft op dit moment min of meer iedereen in Nederland een dak boven z'n hoofd, dus wie genoeg verdient voor een hypotheek maar toch niet koopt heeft blijkbaar andere opties die een betere prijs/kwaliteit-verhouding bieden.
Zie tweede paragraaf van mijn post.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:55 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt ook in Friesland gaan wonen, zijn de huizen ook goedkoper dan in Utrecht. Appels met peren vergelijken dus.
Nee.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft op dit moment min of meer iedereen in Nederland een dak boven z'n hoofd,
Dat klopt, door de gekmakerij van de roeptoeters die schreeuwen dat de huizen te duur zijn. als je maar iets vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf een waarheid.quote:dus wie genoeg verdient voor een hypotheek maar toch niet koopt heeft blijkbaar andere opties die een betere prijs/kwaliteit-verhouding bieden.
welke werkgever vind het goed dat jij duizenden kilometers verderop zit te telewerken?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:00 schreef arjan1212 het volgende:
je werk via internet doen, en in een derde wereldland een huis huren voor 90 euro per maand ? is dat wat ?
Ach stel je niet zo aan zeg. Dat zogenaamde "tekort" is alleen maar een luxeprobleem. Niemand hoeft onder een brug te slapen omdat er echt geen woonruimte zou zijn, in de praktijk woont (bijna) iedereen gewoon in een huis en het aantal feitelijk overbezette woningen is zowat het laagste van heel Europa.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee.
http://www.cobouw.nl/nieu(...)t-in-2020-verdubbeld
Als huizen daardoor echt zo voordelig zouden zijn als jij beweert dan zouden er zat slinkse, handige Nederlanders op inspelen door nu slim goedkoop een huis te kopen. Zo zijn Nederlanders wel hoor.quote:[..]
Dat klopt, door de gekmakerij van de roeptoeters die schreeuwen dat de huizen te duur zijn. als je maar iets vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf een waarheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |