SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
Hey weissmanIk ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
ZMA gebruik ik wel. Potje is nu op btw.
Maar ach.... slapen doe ik altijd wel goed. Kids vreten ook energie.
Heb nu ook al een tijdje geen Whey meer. Gebruik nu eigenlijks alleen nog maar BCAA en probeer de rest eigenlijks alleen uit voeding te halen.![]()
Werkt ZMA nu echt? Volgens mij is het grotendeels placebo...
Hoe zit het met die nootropics? 5-HTP? GABA? Iemand weleens geprobeerd te stacken?
Ik ben een behoorlijk slechte slaper (moeilijk in slaap, slaap licht, etc), dus sta best open voor supps om dat te verbeteren."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Ik kan niet eens zo zitten. Mijn rug moet altijd vet naar vorenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:35 schreef slacker_nl het volgende:
Kwam deze tegen na een gesprek met een vriendin over cleans en muscle cleans:
(het is een playlist, maar fok doet het stom)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Zinc en magnesium zijn erg belangrijk, als je deficient bent zal het zeker helpen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:35 schreef star_gazer het volgende:
Werkt ZMA nu echt? Volgens mij is het grotendeels placebo...
Niet kunnen slapen heeft ook vaak psychische oorzaken, dus als je dankzij een placebo effect beter slaapt, helpt het natuurlijk ook.![]()
![]()
Zit em dat niet in je flexibiliteit ipv je korte benen in vergelijking met je romp?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik kan niet eens zo zitten. Mijn rug moet altijd vet naar vorenBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Dit is Greg Everett van Catalyst Athleticsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik kan niet eens zo zitten. Mijn rug moet altijd vet naar voren
http://www.catalystathletics.com/index.php
Veel goede gratis informatie
http://www.youtube.com/user/CatalystAthletics
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Goed slapen als je kids hebt?? Die van mij worden 's nachts wakker of willen bij je in bed slapen waardoor je zelf in een kuthouding op het randje ligt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 07:01 schreef Poidertje het volgende:
ZMA gebruik ik wel. Potje is nu op btw.
Maar ach.... slapen doe ik altijd wel goed. Kids vreten ook energie.
Heb nu ook al een tijdje geen Whey meer. Gebruik nu eigenlijks alleen nog maar BCAA en probeer de rest eigenlijks alleen uit voeding te halen.![]()
Veel mensen schrijven Fullbody af omdat ze minder gewicht kunnen squatten/deadliften/bp-en etc. Maar dat komt natuurlijk omdat er minder rust tussen het trainen van dezelfde spiergroep zit. Tijdelijk vaker met wat minder gewicht squatten (bv) wil nog niet zeggen dat je geen progressie maakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben veel te lang blijven hangen in een 4 day split. Tussendoor een paar keer geprobeerd naar een FB over te gaan, maar het stond me gewoon niet aan dus gaf ik op voor ik eigenlijk begonnen was. Ik heb er nu ineens enorme motivatie voor, geen idee waarom.![]()
En ik vind het wel lekker. Na maandag dacht ik eigenlijk dat het niks zou worden vandaag. Heel m´n lichaam stijfjes, zere benen, en niet al te beste rust door de warmte hier. Maar het viel alles mee vanmorgen. Kon zelfs redelijk goed deadliften met 5 x 120. (Ik zat op 5 x 130 maar toen kreeg ik last van m´n been dus moest het even laten). Ik kreeg er zelfs nog twee setjes front squats uitgeperst. Wel lichte setjes van 40 kilo want het was de eerste keer dat ik front squats deed.
Maar, overall tevreden tot nu. Ben nog een beetje aan het puzzelen met m´n schema. Ik heb wel schema´s opgezocht, maar daar kon ik mezelf niet echt in vinden. Dus even zoeken naar een goed uitgebalanceerd schema.
Ik doe nu maandag 4 x 8, woensdag 3 x 12 en vrijdag 4 x 5 (of 6) Goed plan?
M.b.t. het aantal reps: ik heb hier geen mening over. Mijn manco is dat ik eigenlijk altijd 3 setjes van 10 reps doe. Waarom: geen idee. Ik wil vooral sterk en fit worden/blijven. Massa vind ik minder belangrijk.
(ik heb trouwens je post uit het BB topic per ongelijk in het ONZ topic gequate). Ik paste hem nu weer terug in BB).
Schema post ik ergens in de loop van de dag wel even.![]()
Mm, bij de bench press competitie afgelopen zaterdag heeft een gozert van 85 kilo 225 gebenched. Dat is vreselijk sterk.
Kan er geen filmpje van vinden, alleen een filmpje van afgelopen jaar.
Maar ik denk dat hij wat zwaarder is dan 85 kilo.![]()
Dat is ruim 2,5 keer BW!!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:13 schreef Snakey het volgende:
Mm, bij de bench press competitie afgelopen zaterdag heeft een gozert van 85 kilo 225 gebenched. Dat is vreselijk sterk.Ik denk het ook.quote:Kan er geen filmpje van vinden, alleen een filmpje van afgelopen jaar.
Maar ik denk dat hij wat zwaarder is dan 85 kilo.
Overigens las ik net op Twitter dat Dorian Yates ook in Spanje is momenteel. Het is maar dat je het weet.![]()
Lol. Ja dat gebeurd ook wel eens. Maar hier liggen ze eenmaal op bed en dan hoor ik ze ook niet meer.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Goed slapen als je kids hebt?? Die van mij worden 's nachts wakker of willen bij je in bed slapen waardoor je zelf in een kuthouding op het randje ligt.
Nachtrust is wat dat betreft prima. Alleen wil zelf wel eens te laat gaan.![]()
Ik doe zelf push/pull/legs en doe alle compounds 5x5 omdat ik dan zwaarder kan gaan. Alleen met een fullbody ga je natuurlijk niet 3x per week max effort.
Dan is zo'n verdeling denk ik wel goed. Of je moet het indelen op % 1RM misschien, maar dat doe je denk ik ook. Wanneer je setjes van 10 reps doet, pak je vast minder gewicht dan bij de setjes van 6?![]()
Pff 225 bp dat is wel ziek. Ik ben blij als ik de 100kg weer aantik. Vond dat zelf nog best goed klinken, maar valt toch wel tegen. Al is dat wel 8 reps.
Doen mensen hier drop sets? Laatst weer mee begonnen en moet zeggen dat ik weer echt het gevoel had alles eruit te halen. Bijv bij mijn bp bouw ik op tot mijn max en daarna meteen nieuwe reps met 10-20kg minder tot fail, weer 10-20kg eraf etc. Ik had echt het idee dat mijn spieren van mijn botten afsprongen. Voel het nog steeds en het is toch drie dagen geleden."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Ik zal eens kijken waar hij uithangt. Spanje is vrij groot.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is ruim 2,5 keer BW!!!
[..]
Ik denk het ook.
Overigens las ik net op Twitter dat Dorian Yates ook in Spanje is momenteel. Het is maar dat je het weet.![]()
![]()
Ik doe op die manier een gemiddeld zware dag, een lichte dag en een zware dag. En inderdaad, meer reps betekent minder gewicht. En hoewel 3 x 12 de lichte dag is is het toch vrij intensief. Zeker als je je vergist zoals ik en per ongeluk 4 x 12 doe.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:19 schreef Sapstengel het volgende:
Ik doe zelf push/pull/legs en doe alle compounds 5x5 omdat ik dan zwaarder kan gaan. Alleen met een fullbody ga je natuurlijk niet 3x per week max effort.
Dan is zo'n verdeling denk ik wel goed. Of je moet het indelen op % 1RM misschien, maar dat doe je denk ik ook. Wanneer je setjes van 10 reps doet, pak je vast minder gewicht dan bij de setjes van 6?Beetje heel erg geprogrammeerd geloof ik.
![]()
Ik wissel het af om inderdaad niet 3x per week te maxen, dat hou je niet lang uit. Maar ook om een balans te hebben tussen hypertrophy en kracht training.![]()
Undulating periodization heet dat volgens mij.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe op die manier een gemiddeld zware dag, een lichte dag en een zware dag. En inderdaad, meer reps betekent minder gewicht. En hoewel 3 x 12 de lichte dag is is het toch vrij intensief. Zeker als je je vergist zoals ik en per ongeluk 4 x 12 doe.Beetje heel erg geprogrammeerd geloof ik.
![]()
Ik wissel het af om inderdaad niet 3x per week te maxen, dat hou je niet lang uit. Maar ook om een balans te hebben tussen hypertrophy en kracht training.![]()
Inderdaad. Wordt trouwens ook toegepast bij UB/LB workouts.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:31 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Undulating periodization heet dat volgens mij.![]()
Rugpijn weer voorbij kan eindelijk met goede form m'n deadlifts weer doen.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Aangezien het me in een fullbody schema niet lukt om goed te deadliften en te squatten in 1 training, 2 iets wisselende schema's gemaakt. Verder probeer ik te supersetten, i.v.m. de tijd. Overdag gaat dit vrij goed (rustig in de gym).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Schema post ik ergens in de loop van de dag wel even.
Full-Body (A):
- superset: squat & bicep barbell curls
- superset: lunges & buikmeuk
- superset: bench press & lat pull down
- superset: flys & BOR
- superset: triceps kickback & overhead dumbbell press
- nog wat extra buikmeuk.
Full-Body (B):
- superset: deadlift & bench press
- superset: BOR & flys
- superset: legpress & bicep barbell curls
- superset: lying leg curl & buikmeuk
- superset: triceps kickback & overhead dumbbell press
- nog wat extra buikmeuk.
2-daagse split:
Dag 1: benen-rug-biceps
- 2 oefeningen benen
- 3 oefeningen rug
- 2 oefeningen biceps
Dag 2: borst-schouders-triceps
- 3 oefeningen borst
- 2 oefeningen schouders
- 2 oefeningen triceps
3-daagse split:
Dag 1: benen-schouders
- 4 oefeningen benen
- 3 oefeningen schouders
Dag 2: rug-biceps
- 4 oefeningen rug
- 3 oefeningen biceps (laatste isolatie, bijvoorbeeld: preachers curl)
Dag 3: borst-triceps
- 4 oefeningen borst (laatste isolatie, bijvoorbeeld: peck deck).
- 3 oefeningen triceps
Oefeningen vergelijkbaar, al wissel ik eens in de zoveel tijd barbell en dumbbell varianten af. Voor de rug vind ik roeien met een barbell tussen je benen een fijne oefening, triceps: kickback, skull crushers, extentions of zo'n stokje naar beneden drukken; schouders: omhoog, opzij en naar voren afwisselen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: