quote:Een groep Nederlandse militairen heeft in de nacht van maandag op dinsdag voor de nodige commotie gezorgd op de Gemmenicherweg in Aken.
Een bewoner zag rond 01.00 uur enkele duistere figuren met zaklampen op straat rondlopen. Omdat de Akenaar dacht met inbrekers van doen te hebben, belde hij de politie. Toen Akense agenten de mannen tot stoppen hadden gemaand, bleek het te gaan om Nederlandse militairen die deelnamen aan een oefening. De soldaten waren op weg van Eindhoven naar het Drielandenpunt in Vaals, maar hadden zonder dat ze er erg in hadden de Duitse grens gepasseerd. Volgens een woordvoerder van de Akense politie zijn de soldaten begeleid naar Nederlands grondgebied.
http://www.limburger.nl/a(...)per_ongeluk__Aken_inquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:41 schreef sp3c het volgende:
je faalde een beetje toen je de bron van het artikeltje toe probeerde te voegen
Er is wel een foto van.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Nee en die zegt ook niet waar je links- of rechtsaf moet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Een kompas geeft sowieso al geen landsgrenzen aan.
Nouja stel ze mogen geen smartphone met navigatie gebruiken, kan ik me voorstellen, ik bedoel er staan overal wegwijzers?!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:33 schreef sp3c het volgende:
je moet sowieso de basis kennen, technologie werkt niet overal namelijk
deze jongens moeten nog ff oefenen
het is geen romatische wandeling ofzoquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja stel ze mogen geen smartphone met navigatie gebruiken, kan ik me voorstellen, ik bedoel er staan overal wegwijzers?!
Volg gewoon de bordjes man! Zo een moeilijke route is dat niet.![]()
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is geen romatische wandeling ofzo
Krijgen ze geen tomtom mee dan, bij het marcheren?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:46 schreef LXIV het volgende:
'Op weg van Eindhoven', dat zal wel Oirschot geweest zijn.
Iemand enig idee welke eenheid dit was?
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:30 schreef Jian het volgende:
mobiele telefoon met navigatie en je bent klaar, maar nee hoor de onzen navigeren nog op de sterren ofzo
HOLLÄNDER!!!!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is weer eens iets anders dan een eerste maandag van de maand rond 12:00
Daarom juist geen TT. Laat ze het eerst maar eens leren met kaart en kompas.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Krijgen ze geen tomtom mee dan, bij het marcheren?
Dit is een andere generatie hè.
met trainingen moet je rekening houden met alle scenario`s dus ook dat navigatie weleens NIET beschikbaar kon zijn. de amerikanen kunnen met 1 druk op de knop hun navitgatie satelieten onbruikbaar maken voor ons.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Krijgen ze geen tomtom mee dan, bij het marcheren?
Dit is een andere generatie hè.
De drillinstructor der drillinstructors leeft nog hoorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:41 schreef Geralt het volgende:
Alhoewel, ze hebben geen drillinstructor meer want die was dood had ik begrepen.
Steeds meer helden van vroeger gaan de pijp uit
jij zou in Belgie terecht zijn gekomen ...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 19:05 schreef betyar het volgende:
Gewoon op de sterren, netjes naar de grote beer kijken en vind polaris.
Wrom niet, die dingen zijn er toch gewoon, ze gaan toch ook niet met een pijl en boog op stap nu ze geweren hebben .....quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:50 schreef sp3c het volgende:
als je niet snapt dat het mobieltje niet mee mag op zo'n wandeling dan moet je het niet over mongolen hebben hoor
nee, zit je dan midden in een oorlog. "Jongens, we moeten naar Utrecht, gooi allemaal je mobieltje en andere eventuele navigatieapparatuur weg en pak je kompas" Ik bedoel .......quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:56 schreef sp3c het volgende:
als het de les van de dag draait om boogschieten dan krijgen ze geen geweer in hun handjes geduwd nee
Ik vind het niet prettig als je zo geringschattend over onze krijgsmacht spreektquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:03 schreef sp3c het volgende:
ik bedoel ........ de krijgsmacht houd het zeker 24 uur uit, dan moet het complete leger dus 6x de mobieltjes opladen zodat iedereen weet waar iedereen is ................... [ afbeelding ]
ik mag datquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vind het niet prettig als je zo geringschattend over onze krijgsmacht spreekt
Why?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
en over negers mag ik ook grapjes maken
Hoezo?quote:
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
en over negers mag ik ook grapjes maken
Die Belgen kunnen we wel hebben .... denk ikquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:21 schreef Dance99Vv het volgende:
zijn die "soldaaten nog aangekomen daar bij dat drielandenpunt of zijn ze nu per ongelijk belgie binnengevallen
Goh, hoe heette die ook weer, was wel een bad ass... in an officer and a gentleman...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:24 schreef Jian het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
what did you say, boy
Duitsland had gewoon een kolonie hè in Afrika, op gegeven moment.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:26 schreef Dance99Vv het volgende:
Er wonen toch niet alleen maar negers in duitsland toch![]()
waar gaat dit topic heen , lijkt wel een stelletje verdwaalde soldaten hier
Louis Gosset jr, noemde Gere die Mayo heette, Mayonaisequote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goh, hoe heette die ook weer, was wel een bad ass... in an officer and a gentleman...
Je ziet hem nooit meer, wrs vanwege gevorderde leeftij inmiddels...
Mag ik geen grapjes maken over negersquote:
en dan door meneer de agent de weg gewezen wordenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Mag ik geen grapjes maken over negers![]()
De OP doet me denken aan vroeger met schoolreisje, als je gedropt werd en dan verdwaalde.
O, ja Louis Gosset jr.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Louis Gosset jr, noemde Gere die Mayo heette, Mayonaisse
Je hebt een collega die negert is?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Mag ik geen grapjes maken over negers![]()
Nou momenteel heb ik geen collega's meer, maar ik had er wel eentje en ik wil grapjes maken over sp3c.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt een collega die negert is?
Moet je mee oppassen. Die klimmen in bomen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt een collega die negert is?
Welnee, de man die ik kende had in Kameroen een opleiding genoten als leraar Frans en Engels, was intellectueel iemand...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Moet je mee oppassen. Die klimmen in bomen.
Heb je geen collega's meer.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou momenteel heb ik geen collega's meer, maar ik had er wel eentje en ik wil grapjes maken over sp3c.
ach nee man gewoon zo'n passifistische regea freakquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:35 schreef Jian het volgende:
Volgens mij was Spec ooit soldaat, hij weet er wel veel van, vind ik, nee, niet meteen gaan lachen, echt ik meen 't
Sinds gisteren niet meer. Maar inderdaad sp3c is natuurlijk wel een collega.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je geen collega's meer..
Nou ja, sp3c is toch een soort collega?
Ja, volgens mij dook hij ook op in dat subforum DEF, ik weet niet of dat eigenlijk nog bestaat...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:35 schreef Jian het volgende:
Volgens mij was Spec ooit soldaat, hij weet er wel veel van, vind ik, nee, niet meteen gaan lachen, echt ik meen 't
Ben je ontslagen dan?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Sinds gisteren niet meer. Maar inderdaad sp3c is natuurlijk wel een collega.
Kut.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Gistermorgen. Maar goed dat is off topicAl kun je wel zeggen: ik kreeg mijn marching orders.
Echt niet, dat is gewoon z'n alter ego, volgens mij is Spec gewoon een groene baret, ... dat of hofmeesterquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:36 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ach nee man gewoon zo'n passifistische regea freak
Was dacht ik ooit een topic over. Komt misschien nog wel, beetje te vers nu nog.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kut..
Open anders even een topic in 40+ anders, zullen meer mensen van 40+ met dit bijltje kappen momenteel...
Ja, het is ook kut ook... sterkte iig...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Was dacht ik ooit een topic over. Komt misschien nog wel, beetje te vers nu nog.
Had zomaar gekund, die Duitse Polizei is niet makkelijk.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:37 schreef TwyLight het volgende:
Hadden we bijna een duitse nuke op onze donder gehad godverdomme
Dank je. Nee dat vrees ik ook. Ik mars maar verder.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is ook kut ook... sterkte iig...
Vrees alleen dat het beste kabinet van na WO2 het geen reet uitmaakt...
nou, voor je weg marcheerd zou je zo vriendelijk willen zijn het topic wat op te schonen?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:42 schreef Karina het volgende:
[..]
Dank je. Nee dat vrees ik ook. Ik mars maar verder.
Straks komt de ontslagversoepeling eraan... gaan veel ouderen de dupe van worden, vrees ik... plannetje van het beste kabinet na WO2...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:42 schreef Karina het volgende:
[..]
Dank je. Nee dat vrees ik ook. Ik mars maar verder.
Je hebt gelijk OT, maar toch is het wel erg vervelend voor haar hè...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
nou, voor je weg marcheerd zou je zo vriendelijk willen zijn het topic wat op te schonen?
Je kan altijd nog het leger in, hoef je niet veel voor te kunnen, als je een beetje kan kaart lezen ben je zo officier.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Straks komt de ontslagversoepeling eraan... gaan veel ouderen de dupe van worden, vrees ik... plannetje van het beste kabinet na WO2...
en dan kun je ook nog vertrouwen op europese samenwerkingquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Je kan altijd nog het leger in, hoef je niet veel voor te kunnen, als je een beetje kan kaart lezen ben je zo officier.
Wij wonen vlak bij allerlei kazernes en een vliegbasis, wat mij altijd opvalt is dat ik alleen maar onderofficieren zien in de AH. Werkelijk waar iedereen lijkt onderofficier te zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Je kan altijd nog het leger in, hoef je niet veel voor te kunnen, als je een beetje kan kaart lezen ben je zo officier.
Ja, dat heb je met een beroepsleger, je wilt promotie maken om wat meer te verdienen, dus word je onderofficier, zo niet dan stap je weer op, je gaat geen jaren soldaat blijven.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wij wonen vlak bij allerlei kazernes en een vliegbasis, wat mij altijd opvalt is dat ik alleen maar onderofficieren zien in de AH. Werkelijk waar iedereen lijkt onderofficier te zijn.
In de VS heb je van die oude onderofficieren die krijgen er steeds weer een streepje bij, totdat hun hele mouwen onder de streepjes zitten... In Nederland zie je dat niet... Op één of andere manier is de stap van onderofficier naar officier erg groot of zo, waarom is ook onbegrijpelijk...quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, dat heb je met een beroepsleger, je wilt promotie maken om wat meer te verdienen, dus wordt je onderofficier, zo niet dan stap je weer op, je gaat geen jaren soldaat blijven.
Mjah gewoon een kroeg opzoeken met de groep, en met de taxi terug terug naar het ontmoetingspunt. Dropings in Nederland.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:28 schreef Karina het volgende:
De OP doet me denken aan vroeger met schoolreisje, als je gedropt werd en dan verdwaalde.
Nou we waren toen 12 of 13quote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mjah gewoon een kroeg opzoeken met de groep, en met de taxi terug terug naar het ontmoetingspunt. Dropings in Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |