abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:56:32 #51
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_130092248
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:10 schreef minthy het volgende:
Onwijs goede dag gehad, wel veel spanning in de aanloop er naartoe. Een paar honderd kilometer gereden en ik was als de dood om een ongeluk te krijgen daar ik niet meer zoveel rij tegenwoordig.
Zon, zee, strand, kilometers gelopen en veel goede en diepgaande gesprekken. Alles ging goed, komende keer ga ik gewoon alleen (of wie er maar zin heeft om mee te gaan). Stomme angsten ook...
^O^
pi_130094095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Overstappen van psychiater is een volgende stap. Ik heb met mijn huidige eigenlijk nog nooit een klik gehad en ik ga er alleen heen om mijn medicatie te verhogen of te verlagen. Ik hoop alleen dat ik niet weken hoef te wachten voordat ik bij de nieuwe terecht kan...

[..]

Vertel, wat is dat voor een plek? Ben wel benieuwd, en vraag me af hoe je alleen tot rust kan komen en hoe een plek daar in kan helpen.
Het is een plek zonder mensen. Ik kan daar tot rust komen, omdat ik dan geen mensen om me heen heb. Ik kies er voor om alleen te zijn. Dat kan ik doen, omdat mijn persoonlijkheid dat vereist. Het schijnt trouwens afwijkend gedrag te zijn, dus je moet het niet vreemd vinden dat je het zelf niet kan.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:51:03 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130094156
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:48 schreef Comp_Lex het volgende:

Het is een plek zonder mensen. Ik kan daar tot rust komen, omdat ik dan geen mensen om me heen heb. Ik kies er voor om alleen te zijn. Dat kan ik doen, omdat mijn persoonlijkheid dat vereist. Het schijnt trouwens afwijkend gedrag te zijn, dus je moet het niet vreemd vinden dat je het zelf niet kan.
Het is afwijkend gedrag als je tot rust komt als je alleen bent? :?
pi_130094801
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik denk dat Lex wil zeggen dat het afwijkend gedrag is om een plek op te zoeken om alleen te zijn. En dat de tegenhanger, sociaal zijn en plekken opzoeken waar mensen zijn niet afwijkend gedrag is.

Ik ben overigens aan het inpakken, ik ga en verhuizen en een weekendje weg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:10:33 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130094883
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik denk dat Lex wil zeggen dat het afwijkend gedrag is om een plek op te zoeken om alleen te zijn. En dat de tegenhanger, sociaal zijn en plekken opzoeken waar mensen zijn niet afwijkend gedrag is.
Nouja daarover kan ik hetzelfde zeggen. Waarom zou dat afwijkend gedrag zijn? Volgens mij wil het gros van de mensen als ze rust willen alleen zijn en doen ze dat vaak op een bepaalde plek. Voor de 1 is dt voor de buis, de ander achter de comp, de ander gaat mediteren, whatever rocks your boot. En anderen zoeken dan juist het contact op met derden.
Allebei niet vreemd of afwijkend :)
pi_130095036
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja daarover kan ik hetzelfde zeggen. Waarom zou dat afwijkend gedrag zijn? Volgens mij wil het gros van de mensen als ze rust willen alleen zijn en doen ze dat vaak op een bepaalde plek. Voor de 1 is dt voor de buis, de ander achter de comp, de ander gaat mediteren, whatever rocks your boot. En anderen zoeken dan juist het contact op met derden.
Allebei niet vreemd of afwijkend :)
Oh, maar ik wou ook niet zeggen dat het afwijkend was hoor :P. Ik dacht alleen dat Lex dat zo dacht.

Voor de rest, mijn inziens is er niet echt afwijkend gedrag.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:23:00 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130095341
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:15 schreef sitting_elfling het volgende:

Oh, maar ik wou ook niet zeggen dat het afwijkend was hoor :P. Ik dacht alleen dat Lex dat zo dacht.

Weet ik ;) Maar dan reageer ik er nog wel op :P
pi_130095386
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Weet ik ;) Maar dan reageer ik er nog wel op :P
Wanneer heb jij eigenlijk weer babbel bij de peut? Ik kan me vaag iets herinneren dat je een keer uitstel had.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:25:19 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130095426
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Wanneer heb jij eigenlijk weer babbel bij de peut? Ik kan me vaag iets herinneren dat je een keer uitstel had.
Ow dat was helemaal in het begin, dat het twee weken op werd geschoven.

Aankomende vrijdagmiddag heb ik een babbel van een half uur met twee luitjes.
pi_130095923
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er is tegen mij gezegd dat ik Cluster A kenmerken vertoon. Daar zit schizoïde bij. Er is sprake van het volgende bij mij:

De persoon geeft bijna altijd de voorkeur aan activiteiten waarin hij of zij alleen is.

De persoon heeft weinig of geen interesse in sociale activiteiten.

De persoon heeft geen goede vrienden of vertrouwelingen behalve de naaste familieleden.

De persoon vertoont emotionele kilte, afstandelijkheid of afgevlakte affectiviteit.

############

Nu is het grote probleem dat ik enorm buiten de samenleving sta en niet meer in staat ben om me goed te binden met andere mensen. Ik heb heel erg veel last van enorme gevoelens van eenzaamheid. Die gevoelens van eenzaamheid is juist de motivatie om ten koste van alles contact te zoeken met mensen, terwijl ik dat eigenlijk niet kan.

Tegelijkertijd vind ik het helemaal geen probleem om voor langere tijden alleen te zijn en minimaal contact te hebben met mensen. De issue is meer dat ik eigenlijk helemaal geen goede contact kan leggen met mensen wanneer ik dat wel wil en laat dat nou net de situatie zijn waar ik al jaren in zit.

Ik kom misschien kil, zakelijk en afstandelijk over, maar ik vind dat ik dat ik van binnen eigenlijk een hele warme, sociale, knuffelbare persoonlijkheid heb en dat ik vol met gevoelens zit. Ik kan dat totaal niet uiten en dat is de stoornis.

Ik vind het allemaal erg moeilijk en ik voel me over het algemeen niet goed, maar zolang ik mijn hersenen kan foppen dat ik wel een soort van leven heb, dan voel ik me iets beter dan compleet kut en klote. Hopelijk kan ik het één en ander verbeteren met professionele hulp.

[ Bericht 0% gewijzigd door Comp_Lex op 15-08-2013 14:46:21 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:46:44 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130096148
Moet zeggen Complex.. mooie uitgebreide, duidelijk post van waar je precies mee zit en hoe het werkt voor je ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan dat totaal niet uiten en dat is de stoornis
Denk dat daar idd de moeilijkheid in zal zitten. Je weet wat je wil, je weet waar je behoefte aan hebt. Nu si de vraag voor jou hoe je dat voor elkaar gaat krijgen. En daar zal prof.hulp je zeker bij gaan helpen denk ik zo. Hoop het wel in ieder geval :)
pi_130097677
Ik zal het even heel ruw met plaatjes uitleggen wat mijn "stoornis" is:

ik ben dit (de leeuw):

maar ik vertoon dit (door mijn problemen):

Dan kan misschien komen door vroegere mishandeling en emotionele nalatigheid van mijn ouders en andere mensen. Autisme is het hoogstwaarschijnlijk niet, omdat ik als kind "normaler" was. Het is zo gegroeid zeg maar. De symptomen komen misschien overeen met autisme en Asperger enzo, maar de oorzaak is compleet anders.
pi_130098055
Voor de mensen die mij gemeet hebben en dachten dat ik toch leuk overkwam:

Het is een toneelspel van mijn kant. Ik ben in het echt veel rustiger, apathischer en minder geïnteresseerd in andere mensen. Dat betekent niet dat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in andere mensen, maar dat mijn sociale behoeften gewoon veel minder zijn dan de gemiddelde persoon (terwijl ik wel leuk contact wil met mensen en daar mijn best voor wil doen).
  donderdag 15 augustus 2013 @ 15:39:51 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130098170
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:36 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is een toneelspel van mijn kant. Ik ben in het echt veel rustiger, apathischer en minder geïnteresseerd in andere mensen. Dat betekent niet dat ik helemaal niet geïnteresseerd ben in andere mensen, maar dat mijn sociale behoeften gewoon veel minder zijn dan de gemiddelde persoon (terwijl ik wel leuk contact wil met mensen en daar mijn best voor wil doen).
Je hebt niet dezelfde sociale omgang nodig met mensen als 'de rest'. Je wil wel sociale contacten, je hebt er veel behoefte aan, maar in beperkte mate, omdat je ook alleen wilt zijn / moet zijn. En het is heel erg van belang dat je jezelf kunt zijn.. niet dat anderen dat niet hebben.. maar het kost jou misschien meer moeite/energie om aan het 'plaatje' te voldoen.
pi_130098910
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je hebt niet dezelfde sociale omgang nodig met mensen als 'de rest'. Je wil wel sociale contacten, je hebt er veel behoefte aan, maar in beperkte mate, omdat je ook alleen wilt zijn / moet zijn. En het is heel erg van belang dat je jezelf kunt zijn.. niet dat anderen dat niet hebben.. maar het kost jou misschien meer moeite/energie om aan het 'plaatje' te voldoen.
Het kost mij heel veel energie en ik raak daar heel gestressed van eigenlijk. Het is moeilijk uit te leggen, maar hopelijk heb je een redelijk beeld van wat er precies aan de hand is.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:06:51 #66
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130099169
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Het kost mij heel veel energie en ik raak daar heel gestressed van eigenlijk. Het is moeilijk uit te leggen, maar hopelijk heb je een redelijk beeld van wat er precies aan de hand is.
Ik herken wel het beeld dat je je niet gedraagt naar hoe je eigenlijk voelt dat je bent. En dat dat frustraties oplevert.
pi_130099224
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:26 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik zal het even heel ruw met plaatjes uitleggen wat mijn "stoornis" is:

ik ben dit (de leeuw):

[ afbeelding ]

maar ik vertoon dit (door mijn problemen):

[ afbeelding ]

Dan kan misschien komen door vroegere mishandeling en emotionele nalatigheid van mijn ouders en andere mensen. Autisme is het hoogstwaarschijnlijk niet, omdat ik als kind "normaler" was. Het is zo gegroeid zeg maar. De symptomen komen misschien overeen met autisme en Asperger enzo, maar de oorzaak is compleet anders.
Ik blijf erg benieuwd wat de pro's gaan zeggen wat je straks officieel hebt. Ik denk dat autisme misschien nog steeds wel een optie is, en schizoid twijfel ik over. Een schizoid wil liever geen sociaal leven, jij lijkt in een soort duaal gevecht met jezelf. Ik blijf denken dat het gevoel in je dat je dat niet wilt, puur door je verleden komt.

Cue, hoe gedraag jij je eigenlijk anders dan hoe je je in werkelijkheid voelt?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:12:34 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130099352
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:

Cue, hoe gedraag jij je eigenlijk anders dan hoe je je in werkelijkheid voelt?
Ik verschuil me best wel. Schaamte, onzekerheid.
Heb te veel van "wat anderen van me zullen denken", waardoor ik me anders ga gedragen dan dat ik eigenlijk zou willen doen.
pi_130099402
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik verschuil me best wel. Schaamte, onzekerheid.
Heb te veel van "wat anderen van me zullen denken", waardoor ik me anders ga gedragen dan dat ik eigenlijk zou willen doen.
De vraag was dan ook, hoe gedraag jij je anders.

Juist meer verschuilen of juist dan direct maar overdreven doen?

Betreffende dat, wat anderen van je denken, heb je daar uberhaupt 1 keer bevestiging van gehad in je leven?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:17:47 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130099516
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:14 schreef sitting_elfling het volgende:
De vraag was dan ook, hoe gedraag jij je anders.

Juist meer verschuilen of juist dan direct maar overdreven doen?

Betreffende dat, wat anderen van je denken, heb je daar uberhaupt 1 keer bevestiging van gehad in je leven?
Veel meer verschuilen, dingen niet doen. heel simpel laatst op de bruiloft. Er wordt gedanst en ik doe wel mee, maar ga niet voluit omdat ik weet dat m'n pa en broer me voor het eerst zien dansen.
Of toen een jongen beetje flirte ging ik er niet op in als ik normaal zou doen omdat er mensen bij waren die ik kende.
Op m'n werk doe ik niet altijd m'n mond open omdat het domme kunnen zijn die ik zeg.
Tijdens het uitgaan (of gewoon uberhaupt) let ik heel veel op de mensen om me heen. Hoe ze evt naar me kijken.

Vast wel eens bevestiging van gehad.. Maar die bevestiging geef ik mezelf wel he. Is allemaal reflectie.
pi_130100070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik blijf erg benieuwd wat de pro's gaan zeggen wat je straks officieel hebt. Ik denk dat autisme misschien nog steeds wel een optie is, en schizoid twijfel ik over. Een schizoid wil liever geen sociaal leven, jij lijkt in een soort duaal gevecht met jezelf. Ik blijf denken dat het gevoel in je dat je dat niet wilt, puur door je verleden komt.
De reden waarom ze gezegd hebben dat ik hoogstwaarschijnlijk niet autistisch ben, is omdat het niet voldoende aantoonbaar is dat ik als kind ook al zo was.

Het was ze ook al opgevallen dat er een soort duaal gevecht is met mezelf.

Er zijn trouwens meerdere types schizoïde (of schizoïde subtypes):

http://www.millon.net/taxonomy/summary.htm

Het kan ook nog Cluster C zijn trouwens. (ontwijkend)
pi_130100611
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:17 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Veel meer verschuilen, dingen niet doen. heel simpel laatst op de bruiloft. Er wordt gedanst en ik doe wel mee, maar ga niet voluit omdat ik weet dat m'n pa en broer me voor het eerst zien dansen.
Of toen een jongen beetje flirte ging ik er niet op in als ik normaal zou doen omdat er mensen bij waren die ik kende.
Op m'n werk doe ik niet altijd m'n mond open omdat het domme kunnen zijn die ik zeg.
Tijdens het uitgaan (of gewoon uberhaupt) let ik heel veel op de mensen om me heen. Hoe ze evt naar me kijken.

Vast wel eens bevestiging van gehad.. Maar die bevestiging geef ik mezelf wel he. Is allemaal reflectie.
Zocht jij trouwens al professionele hulp?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:54:23 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130100733
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Zocht jij trouwens al professionele hulp?
Yup
pi_130101089
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup
Goed bezig ^O^
In welke fase zit je momenteel?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 17:08:37 #75
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130101141
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Goed bezig ^O^
In welke fase zit je momenteel?
als je paar posts terug leest staat alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties