..en terecht. Niet alleen een wens maar ook de policy.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:45 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Best een keer of een paar keer maar niet dag in dag uit. Volgens mij was dat ook een soort van wens vanuit fok
quote:Op zondag 18 augustus 2013 16:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Schijnbaar dat je met z'n tweeen tegelijk gaat pissen in dezelfde pot
Hij liep ook letterlijk mee de wc inquote:
quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij liep ook letterlijk mee de wc inVertelde hem dat "we elkaar nog niet lang genoeg kende" uurtje later toen ik naar de wc ging, hij ineens erachteraan.. met de opmerking "en ... kennen we elkaar nu wel lang genoeg"
Wauw. Hij draait er in ieder geval niet omheen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hij liep ook letterlijk mee de wc inVertelde hem dat "we elkaar nog niet lang genoeg kende" uurtje later toen ik naar de wc ging, hij ineens erachteraan.. met de opmerking "en ... kennen we elkaar nu wel lang genoeg"
Maar hij was wel helemaal weg toen ik klaar was. En hij was best leukquote:Op zondag 18 augustus 2013 17:06 schreef Gray het volgende:
Wauw. Hij draait er in ieder geval niet omheen.
Tsja, meestal is de man eerder klaar. Je kan niet alles hebben.quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar hij was wel helemaal weg toen ik klaar was. En hij was best leuk![]()
Mannen
Klaar?quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar hij was wel helemaal weg toen ik klaar was. En hij was best leuk![]()
Mannen
Ah!quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ging naar de wc om echt naar de wc te gaan he..
Hier aardig rustig, het weekend is weer voorbijquote:
primaquote:Op zondag 18 augustus 2013 22:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier aardig rustig, het weekend is weer voorbij![]()
![]()
En met jou?
was het ook, ondanks dat stomme voetbalquote:
Succes!quote:Op zondag 18 augustus 2013 22:55 schreef Toekito het volgende:
[..]
was het ook, ondanks dat stomme voetbal
Nu slapen
Neefjequote:
Kom maar hier slapen vannachtquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Neefje![]()
Kutweekend ondanks veel afleiding, amper geslapen, veel stof tot piekeren, blij dat het morgen weer maandag is![]()
![]()
En hoe gaat het met jou nu?
Naast iemand slaap ik nog veel beroerder (lees; niet), dat lijkt me geen goed idee. Zeker niet omdat ik best zin heb in komende week en weinig slaap me flink chagrijnig maaktquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:05 schreef Miniem het volgende:
[..]
Kom maar hier slapen vannacht
Vandaag ff helemaal niks gedaan, voel me nu wel oke ondanks dat ik weer de hele dag hoofdpijn heb.
Wrm slaap je slechter naast iemand?quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Naast iemand slaap ik nog veel beroerder (lees; niet), dat lijkt me geen goed idee. Zeker niet omdat ik best zin heb in komende week en weinig slaap me flink chagrijnig maakt![]()
Heeft die hoofdpijn een oorzaak?
Jah naast iemand slaap ik ook slechter hoor. Niet de enige,quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Naast iemand slaap ik nog veel beroerder (lees; niet), dat lijkt me geen goed idee. Zeker niet omdat ik best zin heb in komende week en weinig slaap me flink chagrijnig maakt![]()
Heeft die hoofdpijn een oorzaak?
Dan ben ik me overmatig bewust van mezelf, zeker in het begin van een relatie. Dat gaat na verloop van tijd wel overquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:14 schreef Miniem het volgende:
[..]
Wrm slaap je slechter naast iemand?
En geen idee.
Heb nu bijna elke dag hoofdpijn.
Op vakantie had ik het niet.
Jeuiquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:15 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Jah naast iemand slaap ik ook slechter hoor. Niet de enige,.
Lijkt me zo heerlijk om naast iemand te liggenquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan ben ik me overmatig bewust van mezelf, zeker in het begin van een relatie. Dat gaat na verloop van tijd wel overZomaar een nachtje pitten naast iemand lukt niet.
Dat lijkt me knap vervelend, heb je misschien medicatie waarvan het een bijwerking kan zijn?
[..]
Jeui
Weet niet wat de reden bij jou is maar ik hou niet zo van dat constante geplak. En dat is altijd zo, ben een enorme kachel in bed. Superwarm en als er dan nog iemand naast ligt te stoken bleh niks voor moi.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Dan ben ik me overmatig bewust van mezelf, zeker in het begin van een relatie. Dat gaat na verloop van tijd wel overZomaar een nachtje pitten naast iemand lukt niet.
Dat lijkt me knap vervelend, heb je misschien medicatie waarvan het een bijwerking kan zijn?
[..]
Jeui
Dat is het ook, zeker als het wat vertrouwder is. In het begin vind ik dat lastigerquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:21 schreef Miniem het volgende:
[..]
Lijkt me zo heerlijk om naast iemand te liggen
Ik heb geen medicatie
Och, met een beetje plakken en kleffen is niks mis.quote:Op zondag 18 augustus 2013 23:23 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Weet niet wat de reden bij jou is maar ik hou niet zo van dat constante geplak. En dat is altijd zo, ben een enorme kachel in bed. Superwarm en als er dan nog iemand naast ligt te stoken bleh niks voor moi.
Snap ik welquote:Op zondag 18 augustus 2013 23:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat is het ook, zeker als het wat vertrouwder is. In het begin vind ik dat lastiger![]()
Hmm... Misschien eens langs de huisarts crossen om zaken uit te sluiten?
Hoezo is dat hooggevoelig nieuw? Je hebt er zelfs een topic over op fok.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:01 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi,
er is bij het laatste gesprek wel tegen mij gezegd dat het vaststaat dat ik moeilijk contact maak met andere mensen en dat ik hooggevoelig ben. Dat laatste is nieuw trouwens. Het is de bedoeling dat daar iets aan wordt gedaan.
Ik bedoel dat dat tegen mij gezegd is. "Je bent volgens ons erg gevoelig en kwetsbaar.".quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoezo is dat hooggevoelig nieuw? Je hebt er zelfs een topic over op fok.
Makkelijk te raken dus?quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dat tegen mij gezegd is. "Je bent volgens ons erg gevoelig en kwetsbaar.".
Onder andere.quote:
Gevoelig voor bij vrijwel iedereen, of moeten het specifieke of bepaalde specifieke groep personen zijn die je makkelijk kunnen raken? Trouwens, niet onbekend mee. Maar laatste 5 jaar is dat bij mij een stuk beter geworden.quote:
Als het hetzelfde is als HSP, dan komt het niet alleen voor bij omgang met mensen, maar ook bij hoe ik werk enzo. HSP heeft ook positieve kanten, zoals een hoog empathisch vermogen en makkelijk details oppikken die andere mensen niet snel zien.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:28 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Gevoelig voor bij vrijwel iedereen, of moeten het specifieke of bepaalde specifieke groep personen zijn die je makkelijk kunnen raken? Trouwens, niet onbekend mee. Maar laatste 5 jaar is dat bij mij een stuk beter geworden.
Doe ik ook trouwens. 'scherp' werd ik in het verleden nog wel eens genoemd toen ik nog een grote vriendengroep had.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het hetzelfde is als HSP, dan komt het niet alleen voor bij omgang met mensen, maar ook bij hoe ik werk enzo. HSP heeft ook positieve kanten, zoals een hoog empathisch vermogen en makkelijk details oppikken die andere mensen niet snel zien.
Mjah hopelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:36 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Doe ik ook trouwens. 'scherp' werd ik in het verleden nog wel eens genoemd toen ik nog een grote vriendengroep had.Mijn zwakke kant(extreem zwak) is m'n visuele instelling enzo. Kzou het nog afleggen tegen de gemiddelde 5jarige met memory denk ik.
Anyhoe, was ook erg gevoelig voor de mening van anderen. Nu alleen nog maar bij specifieke personen. Wie weet wordt het vanzelf ook beter bij jou.
Zou jij jezelf als empathisch omschrijven?quote:Op maandag 19 augustus 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het hetzelfde is als HSP, dan komt het niet alleen voor bij omgang met mensen, maar ook bij hoe ik werk enzo. HSP heeft ook positieve kanten, zoals een hoog empathisch vermogen en makkelijk details oppikken die andere mensen niet snel zien.
Kijkend naar de aard van mijn werk zou ik mezelf als empathisch omschrijven. Ik doe bepaalde dingen, omdat ik het heel erg vind dat bepaalde mensen in bepaalde situaties zitten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 07:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Zou jij jezelf als empathisch omschrijven?
Op welke manier ben je hard voor jezelf?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:38 schreef Nyota het volgende:
Ok, ok, ik meld me hier ook maar weer eens. Het gaat niet echt lekker.
Ik heb veel last van m'n straffende stemmetje in me, die bij vlagen zelfs sadistisch te noemen is. Ik ben daarnaast doodmoe, heb veel lichamelijke klachten en ik weet eigenlijk even echt niet meer wat te doen.
M'n therapeute maakt zich zorgen om m'n vermoeidheid en dat sadisme in me, dus wilde dat ik mijn afspraak met de psychiater zou vervroegen, zodat hij ook nog mee zou kunnen denken.
En daarnaast merk ik dat de mensen die ik in de loop der tijd om me heen heb verzameld, eigenlijk in vele opzichten hetzelfde als ik zijn/waren; hard voor zichzelf. Daardoor merk ik, nu ik langzaam verander en andere behoeften heb, dat ik bij deze mensen niet hetgeen kan vinden wat ik eigenlijk zou willen (let wel, ik hang het niet aan de ander op hoor, dingen moeten uit jezelf komen, maar gewoon praten met anderen en steun vragen gaat dus niet echt).
Kortom, BLEH. Dus ik kom hier denk ik weer even wat vaker posten en meelezen.
Oh legio: vanalles van mezelf moeten. Nuttig bezig moeten zijn (met het oog op ooit weer te kunnen werken).quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:14 schreef Sound.Cloud het volgende:
[..]
Op welke manier ben je hard voor jezelf?
Aha. IT werk toch?quote:Op maandag 19 augustus 2013 09:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Kijkend naar de aard van mijn werk zou ik mezelf als empathisch omschrijven. Ik doe bepaalde dingen, omdat ik het heel erg vind dat bepaalde mensen in bepaalde situaties zitten.
Als je interesse snel in zaken verliest dan waarschijnlijk niet heel lang.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:03 schreef Cue_ het volgende:
Tijdens m'n gesprek bij de psych kwam naar boven dat ik blijkbaar snel m'n interesse in zaken verlies. Vandaar m'n vaak vluchtige 'vriendschappen', m'n tijdelijke hobbys en ook met m'n werk is het terug te zien.
Zelf heb ik het eigenlijk nooit echo zo bekeken. Tenminste, niet dat het misschien wel zo'n invloed zou kunnen hebben. Vraag me ook af hoe ik daar iets aan zou kunnen doen / hoe ik ga zorgen dat het me niet teveel gaat belemmeren. Oke, is wel zorg voor later, maar moet zeggen dat het toch wel beetje in m'n hoofd blijft zitten.
Herkenbaar..quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:31 schreef Insomnium het volgende:
Blargh.
Wat zijn de laatste paar dagen kut zeg.
Mijn psych is op vakantie.
En het gaat echt niet zo lekker hier.
Zo gedeprimeert zonder goede reden.
Serieus elke paar uur eraan denken om van een berg af te springen.
Nu weet ik dat het komt door een hormonale onbalans maar het is gewoon kut.
Kan mij echt tot niets zetten.
En mijn lief snapt het ook niet echt.
Waarom ben je zo down om niets?
Ja het is niet dat ik ervoor kies verdomme.
Kan er vrij fucking weinig aan doen.
Voel mij overprikkelt en geirriteert.
En gewoon niets voelt lekker op het moment.
Blargh.
Sorry voor het zeuren.
Ja dat zal vast wel.quote:
Wat mij soms wel hielp was mp3 in met wat opgefokte muziek en stuk keihard te fietsen voor half uurtje /3 kwartier. Bepaalde manier van afreageren I guess.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:45 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Ja dat zal vast wel.
Maar het helpt geen fuck op het moment.
Morgen de echo van onze kleine viking.
Zelfs dat maakt mij niet blijer.
Ik zit hier maar gewoon de bank de hele dag.
Muziek luisteren en niets doen.
Ik heb dan vandaag de afwas gedaan. Deed er twee uur over.
Daarna weer uitgetelt.
Gaat echt nergens meer over.
En ik probeer echt wel positief te doen.
En leuke dingen te doen.
Maar het wilt op dit moment gewoon niet.
En dat frustreert mij zo erg.
Ja klopt normaliter helpt dat ook wel.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:47 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
Wat mij soms wel hielp was mp3 in met wat opgefokte muziek en stuk keihard te fietsen voor half uurtje /3 kwartier. Bepaalde manier van afreageren I guess.
Ik werk aan IT oplossingen voor wereldproblemen.quote:
Heb je daar eigenlijk al een afzetmarkt voor? of is het puur ter eigen hobby?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik werk aan IT oplossingen voor wereldproblemen.
ah ik ook en wanneer ik oplossingen heb gevonden voor wereldproblemen ga ik ze lekker aan niemand vertellen omdat ik verbitterd en gemeen ben. Neh, niet echt. Maar programmeer ook zo hier en daar wat aan eigen projectjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik werk aan IT oplossingen voor wereldproblemen.
Het is momenteel een hobby / vrijwilligerswerk, maar ik probeer een afzetmarkt te vinden. Ik zit ook te kijken naar zaken als crowdfunding.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heb je daar eigenlijk al een afzetmarkt voor? of is het puur ter eigen hobby?
Gemiddeld gezien niet nee, maar ik zie mezelf niet als een gemiddelde IT'er. Met wetenschap en (informatie) technologie kun je mijn inziens een hoop verbeteren in deze corrupte wereld.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:38 schreef Gray het volgende:
Niet het meest 'empathische' beroep, zo'n IT'er...
Hoe mensen iets doen, maar niet zozeer wat ze doen en waarom.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:41 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien niet nee, maar ik zie mezelf niet als een gemiddelde IT'er. Met wetenschap en (informatie) technologie kun je mijn inziens een hoop verbeteren in deze corrupte wereld.
Ik ben het met je eens, maar mijn systeem gaat adviseren wat mensen het beste kunnen doen en waarom ze het beste dat kunnen doen. Er is trouwens geen sprake van dwang en het systeem zal ook geen beslissingen nemen voor mensen. Dat zie ik als het "revolutionaire" aspect van mijn project.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe mensen iets doen, maar niet zozeer wat ze doen en waarom.
We zijn nog steeds holenmensen, al dragen we nu een mooier velletje.
Hoiquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:47 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik dacht dat ik misschien maar eens zachtjes hoi zou zeggen hiero![]()
Zijn dit adviezen op een bepaald gebied? Of overall life? En met hoeveel en welke variabelen hebben er invloed op, want het zijn er fucking veelquote:Op maandag 19 augustus 2013 18:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar mijn systeem gaat adviseren wat mensen het beste kunnen doen en waarom ze het beste dat kunnen doen. Er is trouwens geen sprake van dwang en het systeem zal ook geen beslissingen nemen voor mensen. Dat zie ik als het "revolutionaire" aspect van mijn project.
Hoi terug.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:47 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik dacht dat ik misschien maar eens zachtjes hoi zou zeggen hiero![]()
Dat je alleen al denkt dat dit soort ideeën gaan werken, doet mij denken dat jij eerder het tegenovergestelde van empathisch bent. Sluit ook wel aan bij de rest van het plaatje dat ik van je heb. Blijft mijn mening natuurlijk, maar soit.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:48 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar mijn systeem gaat adviseren wat mensen het beste kunnen doen en waarom ze het beste dat kunnen doen. Er is trouwens geen sprake van dwang en het systeem zal ook geen beslissingen nemen voor mensen. Dat zie ik als het "revolutionaire" aspect van mijn project.
Momenteel geeft mijn systeem nog geen adviezen. Het enige wat het nu doet is proberen om accuraat de toekomst te voorspellen op het gebied van economie en energie.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zijn dit adviezen op een bepaald gebied? Of overall life? En met hoeveel en welke variabelen hebben er invloed op, want het zijn er fucking veel
Wat is je plaatje van mij?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoi terug.
[..]
Dat je alleen al denkt dat dit soort ideeën gaan werken, doet mij denken dat jij eerder het tegenovergestelde van empathisch bent. Sluit ook wel aan bij de rest van het plaatje dat ik van je heb. Blijft mijn mening natuurlijk, maar soit.
Verandering hoeft geen verbetering te zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:59 schreef Gray het volgende:
Je hoeft geen enkele moeite te doen en de wereld verandert alsnog.
En.. lukt het al een beetje?quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Momenteel geeft mijn systeem nog geen adviezen. Het enige wat het nu doet is proberen om accuraat de toekomst te voorspellen op het gebied van economie en energie.
Dat je een compleet verstoord beeld hebt van jezelf en de wereld.quote:
Kwestie van perspectief, maar zit wat in.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Verandering hoeft geen verbetering te zijn.
Mooi idee.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Momenteel geeft mijn systeem nog geen adviezen. Het enige wat het nu doet is proberen om accuraat de toekomst te voorspellen op het gebied van economie en energie.
Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat mijn systeem adviezen gaat geven op "overall life". Ik ben zelf heel erg zat van shit, van de onzin in deze wereld. Ik wil voorkomen dat op z'n minst mensen mijn problemen gaan krijgen en ik wil het project verder gebruiken om een einde te maken aan de corruptie in deze wereld.
In mijn ogen gaat het allemaal eindigen en zal het huidige systeem veranderen. Het is alleen een kwestie van tijd en moeite.
Wat is er precies verstoord aan het beeld?quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat je een compleet verstoord beeld hebt van jezelf en de wereld.
[..]
Kwestie van perspectief, maar zit wat in.
Het zegt mij allemaal zeer weinig. Ik zie vooral grafieken, methodes om de grafieken te veranderen, maar niet wat er nodig is om het ook te realiseren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:10 schreef Comp_Lex het volgende:
Het werkt vrij aardig. Neem maar eens een kijkje:
http://sokath.sourceforge.net/
Het is iets dat al meermaals is aangehaald, in dit topic en anderen, maar ik doel op jouw gedachten over hoe mensen denken en zich gedragen. Daaronder valt ook je 'revolutionaire plan' en dat je jezelf ziet als iemand die hoogsensitief is. Het doet me denken aan kleurenblindheid, maar dan op sociaal-emotioneel gebied.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:13 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat is er precies verstoord aan het beeld?
Het is een nobel streven, maar mensen zijn geen grafiekjes en cijfers.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat mijn systeem adviezen gaat geven op "overall life". Ik ben zelf heel erg zat van shit, van de onzin in deze wereld. Ik wil voorkomen dat op z'n minst mensen mijn problemen gaan krijgen en ik wil het project verder gebruiken om een einde te maken aan de corruptie in deze wereld.
In mijn ogen gaat het allemaal eindigen en zal het huidige systeem veranderen. Het is alleen een kwestie van tijd en moeite.
Daar wordt nog aan gewerktquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het zegt mij allemaal zeer weinig. Ik zie vooral grafieken, methodes om de grafieken te veranderen, maar niet wat er nodig is om het ook te realiseren.
En verder redelijk eens met insomnium.
eigenlijk zijn mensen wel gewoon variabelen en wat functies alleen zo extreem veel dat het inderdaad moeilijk te voorspellen is.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het is een nobel streven, maar mensen zijn geen grafiekjes en cijfers.
Ik reageer in precies dezelfde situatie bijna zeker anders dan mijn buurvrouw.
Je kunt mensen niet in elke situatie het juiste advies geven.
Een totaal geautomatiseerd planningssysteem voor ons bedrijf was al niet te betalen / teveel rekenkracht nodig om alles optimaal te berekenen. Laat staan als het om tiental personen gaatquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:52 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
eigenlijk zijn mensen wel gewoon variabelen en wat functies alleen zo extreem veel dat het inderdaad moeilijk te voorspellen is.
Hoe wil je een systeem ontwerpen die het complete spectrum van menselijk doen en laten weergeeft dan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:52 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daar wordt nog aan gewerkt
Wat je ziet is een klein testspeeltje.
Ik had revolutionair tussen aanhalingstekens gezet. Dat heb ik om een reden gedaan. De reden is dat revolutionair misschien niet het juiste woord is, maar er zijn mensen die het al helemaal geweldig vinden. Die mensen zijn ook meer op de hoogte van de problematiek, de corruptie en het zieke van de maatschappij.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:29 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is iets dat al meermaals is aangehaald, in dit topic en anderen, maar ik doel op jouw gedachten over hoe mensen denken en zich gedragen. Daaronder valt ook je 'revolutionaire plan' en dat je jezelf ziet als iemand die hoogsensitief is. Het doet me denken aan kleurenblindheid, maar dan op sociaal-emotioneel gebied.
Daar houd ik rekening mee. Ik houd rekening met verschillende reacties en verschillende meningen van mensen. Het systeem geeft om die reden alleen maar adviezen. Het legt niks op. Het gaat alleen maar aangeven wat optimaal is qua grondstofverbruik.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het is een nobel streven, maar mensen zijn geen grafiekjes en cijfers.
Ik reageer in precies dezelfde situatie bijna zeker anders dan mijn buurvrouw.
Je kunt mensen niet in elke situatie het juiste advies geven.
Je moet simpel beginnenquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:54 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Hoe wil je een systeem ontwerpen die het complete spectrum van menselijk doen en laten weergeeft dan?
En met dat de miljoenen subjectieve meningen.
En inzichten. De nuances die van mens tot mens verschillen.
Nogmaals ook al heb je duizend jaar de tijd dat is gewoon niet mogelijk.
Voor statische dingen zoals die olie koers is het goed te doen en te voorspellen tot op zekere hoogte.
Maar bij simulatie van een mens is het gewoonweg niet te doen.
In mijn optiek dan.
Dat snap en begrijp ik.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Je moet simpel beginnen
Vandaar dat ik niet direct mensen ga simuleren, maar bijvoorbeeld de olie koers ga voorspellen. Dat is namelijk simpeler te doen.
Ik weet niet eens of dat geïmplementeerd moet worden. Ik heb nu nog geen goed beeld van wat er wel en wat er niet geïmplementeerd moet worden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:02 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat snap en begrijp ik.
Maar ik kan met alle goede wil van de wereld niet zien hoe je dit wilt gaan aanpakken.
Neem alleen al een enkele emotie.
Liefde.
Vraag het aan honderd mensen en je kan honderd verschillende antwoorden krijgen.
Hoe wil je dat in een statisch programma inplementeren?
En dat is maar 1 van de emoties.
Nogmaals ik val je niet aan ik vind het een mooi idee.
Het was dan ook een voorbeeld.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:04 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of dat geïmplementeerd moet worden. Ik heb nu nog geen goed beeld van wat er wel en wat er niet geïmplementeerd moet worden.
Het idee is dat het systeem maximale geluk brengt aan de maximale hoeveelheid mensen op lange termijn, zonder dat ze op korte termijn ongelukkig worden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:05 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Het was dan ook een voorbeeld.
Heb je zelf al wel enig idee dan?
Hoe je van wat voor onderwerp dan ook de honderden subjectieve antwoorden gaat verwerken?
Hoe berekent het systeem dat antwoord?quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het idee is dat het systeem maximale geluk brengt aan de maximale hoeveelheid mensen op lange termijn, zonder dat ze op korte termijn ongelukkig worden.
Het verwerken van antwoorden is op zich geen probleem. Het is meer de vraag wat het systeem gaat doen.
Ik zal je een voorbeeld van gebruik geven. Stel iemand geeft aan:
"Ik wil graag 10.000 kinderen."
Dan zal het systeem bijvoorbeeld zeggen:
"Het is sterk aangeraden om 2 kinderen te nemen in verband met grondstofverbruik, klimaatverandering, blablabla"
Zoiets zeg maar
Er komt een hoop gereken bij kijken. Dat zal ik niet ontkennenquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:11 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Hoe berekent het systeem dat antwoord?
Maar ik snap hoe je het bedoelt.
We zullen het gaan zien!
Wel een interessant iets.
Het punt is dat het alternatief veel erger isquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:11 schreef Cue_ het volgende:
Maar iemand die 10.000 kinderen wil, die wordt dan vast niet gelukkiger als diegene er maar twee geadviseerd wordt. Want die persoon haalt geluk uit andere zaken dan anderen. En ik snap wel dat het een advies is, maar wat heeft die persoon er dan precies aan. Want je advies gaat over het geluk van de algemene mensheid en niet van die persoon.
Daar heeft men toch geen applicatie voor nodig? Dat heet gewoon logisch nadenken en voorlichting. De mensen die dergelijke logica niet inzien die zullen nooit met zo'n app gaan werken / te maken krijgen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:20 schreef Comp_Lex het volgende:
Het punt is dat het alternatief veel erger is
Als die persoon daadwerkelijk 10.000 kinderen gaat krijgen, dan kunnen er mogelijk fricties ontstaan tussen die persoon en zijn omgeving. Het is de bedoeling dat dat duidelijk gemaakt wordt aan die persoon
Het is maar een simpel voorbeeldquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar heeft men toch geen applicatie voor nodig? Dat heet gewoon logisch nadenken en voorlichting. De mensen die dergelijke logica niet inzien die zullen nooit met zo'n app gaan werken / te maken krijgen.
Een grafiek is niet meer dan "zo zou het kunnen gaan lopen" Maar ook mbt dus tot bv het aantal kinderen dat 'slim' is om te hebben. Daar zitten zooooveel factoren in die meespelen. En daarbij komt nog eens het menselijke aspect. Een oorlog die je nu niet kan voorzien ergens in 2030 heeft al invloed erop, of 10 dagen stroomstoring heeft al invloed erop.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:25 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is maar een simpel voorbeeld
Jij weet bijvoorbeeld misschien niet wat die grafieken precies inhouden en zelfs als je dat nu wel wist, dan wist je eerder misschien niet dat het mogelijk zo zou kunnen verlopen. Is dat zo?
We gaan allemaal een beetje offtopicquote:Op maandag 19 augustus 2013 20:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een grafiek is niet meer dan "zo zou het kunnen gaan lopen" Maar ook mbt dus tot bv het aantal kinderen dat 'slim' is om te hebben. Daar zitten zooooveel factoren in die meespelen. En daarbij komt nog eens het menselijke aspect. Een oorlog die je nu niet kan voorzien ergens in 2030 heeft al invloed erop, of 10 dagen stroomstoring heeft al invloed erop.
Maargoed, ik ga een beetje offtopic.
Er kan iets heel complex achter de sociale onhandigheid zitten. Het is beter om de persoon professionele hulp te laten zoeken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:10 schreef ook_gek het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is. Maar iemand in mijn omgeving is sociaal niet sterk. Zal nooit deel nemen aan een gesprek tenzij je echt gericht een vraag stelt. Na die vraag valt het weer dood stil.Gaat niet uit, drinkt niet, en nu het grote probleem. Geen vrienden, niet eens 1. Sociaal dus laten we het onhandig noemen.
Nu heb ik ooit eens gehoord over "groepen" waar mensen met zelfde soort problemen bij elkaar komen en worden mee genomen naar bv een bios of iets anders zodat ze onder de mensen komen en leren sociaal te zijn naar anderen en hopelijk daar ook wat meer vriendschappen uit te halen.
Maar ik kan daar niks over vinden op internet. Iemand een idee?
Dacht aan angst topic wegens de angst om sociaal te zijn.
Alvast bedankt voor mogelijke hulp
Ook ik schreef het met een reden tussen aanhalingstekens. Maar ik deed het omdat ik niet denk dat het de impact gaat hebben die jij ervan verwacht. Ik hóóp zeker van wel, want deze wereld is nog lang niet het paradijs dat we als soort ervan kunnen maken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:56 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik had revolutionair tussen aanhalingstekens gezet. Dat heb ik om een reden gedaan. De reden is dat revolutionair misschien niet het juiste woord is, maar er zijn mensen die het al helemaal geweldig vinden. Die mensen zijn ook meer op de hoogte van de problematiek, de corruptie en het zieke van de maatschappij.
En dat is heel positief. Er is niets mis met gevoelig en kwetsbaar zijn, integendeel. De mooiste bloemen zijn vaak het teerst.quote:De psychiater heeft tegen mij gezegd dat ik erg gevoelig en daarom kwetsbaar ben. Dat is iets wat al vast staat en ik ga ook leren om daar constructief mee om te gaan.
Eerst de vraag: wil diegene wel 'geholpen' worden hiermee?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:10 schreef ook_gek het volgende:
Weet niet of dit het juiste topic is. Maar iemand in mijn omgeving is sociaal niet sterk. Zal nooit deel nemen aan een gesprek tenzij je echt gericht een vraag stelt. Na die vraag valt het weer dood stil.Gaat niet uit, drinkt niet, en nu het grote probleem. Geen vrienden, niet eens 1. Sociaal dus laten we het onhandig noemen.
Nu heb ik ooit eens gehoord over "groepen" waar mensen met zelfde soort problemen bij elkaar komen en worden mee genomen naar bv een bios of iets anders zodat ze onder de mensen komen en leren sociaal te zijn naar anderen en hopelijk daar ook wat meer vriendschappen uit te halen.
Maar ik kan daar niks over vinden op internet. Iemand een idee?
Dacht aan angst topic wegens de angst om sociaal te zijn.
Alvast bedankt voor mogelijke hulp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |