abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134371920
Heb hem al tijdje binnen, maar zo te zien moet ik hem snel op marktplaats gaan gooien, want zodra de consumerversie aangekondigd wordt krijg je er geen cent meer voor.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:54:21 #52
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134372686
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 11:14 schreef JDx het volgende:
Ding al binnen? Ik wil hem ook bestellen eigenlijk.

Maak zelf ook 3D interieuren e.d. dus zie er wel mogelijkheden voor.

En ik wil er natuurlijk mee gamen.
Wacht op de consumerversie,

Een jaar geleden had je een devkit kunnen halen maar nu is die Consumerversie echt te dichtbij. Iig ergens 2014 verwacht ik zelf zo.

maar als je $300 in disposable income hebt kun je het ook nu wel doen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134374620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb de non-HD versie, nog maar weinig mee gedaan eigenlijk :@.
Niet eens een beetje door je eigen 3D creaties lopen ofzo?
pi_134386889
Ik heb hem al een tijdje en is erg leuk om mensen erin te zetten :P

Vooral oudere mensen is erg grappig om te zien xD Een moeder van een vriend ging gillend de achtbaan in. Een vriend sloeg om zich heen toen er ineens een haai aan kwam zwemmen.

Een ander wilde tegen de muur in het spel leunen en viel bijna om.

Er zijn ook zat leuke spellen mee te spelen al merk je wel dat de resolutie te slecht eigenlijk is voor echt goede virtual reality. Kan niet wachten op de 1080p of zelfs 4k versie.
pi_134387395
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 18 december 2013 @ 14:57:22 #56
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_134404778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:47 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb hem al een tijdje en is erg leuk om mensen erin te zetten :P

Vooral oudere mensen is erg grappig om te zien xD Een moeder van een vriend ging gillend de achtbaan in. Een vriend sloeg om zich heen toen er ineens een haai aan kwam zwemmen.

Een ander wilde tegen de muur in het spel leunen en viel bijna om.

Er zijn ook zat leuke spellen mee te spelen al merk je wel dat de resolutie te slecht eigenlijk is voor echt goede virtual reality. Kan niet wachten op de 1080p of zelfs 4k versie.
_O-
pi_134404984
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Geralt het volgende:
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
Ik denk nog wel hoger, het scherm wordt uitgesmeerd over een groot deel van je gezichtsveld.

Wat bij deze devkit vooral irritant is is dat het een vrij groot scherm is, waardoor de pixels onderling een te grote afstand hebben van elkaar. Je krijgt dus een rasterwerking.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 18 december 2013 @ 16:21:33 #58
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134407788
1080p per oog is een leuk doel. Eigenlijk slaan 16/9 resoluties in de rift nergens op. Je wil er een 32/9 paneel in hebben zodat je 16/9 per oog hebt.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134407922
quote:
10s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:21 schreef BurnaBoy het volgende:
1080p per oog is een leuk doel. Eigenlijk slaan 16/9 resoluties in de rift nergens op. Je wil er een 32/9 paneel in hebben zodat je 16/9 per oog hebt.
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.
  woensdag 18 december 2013 @ 16:24:37 #60
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134407935
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D.
In de rift niet. In andere HMDs wel.

En het idee van 3d is niet elk oog 1 scherm maar elk oog een beeld wat iets meer naar rechts/links staat zodat je dat verschil in afstand ziet.

Meeste hmds hebben dat inderdaad geimplementeerd door voor elk oog een scherm te hebben. De rift echter heeft maar 1 scherm, daarom is 1080 p op dat scherm ook niet voldoende. Ten hoogste acceptabel.
Het huidige scherm is meer proof of concept.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134408101
Oh ik zie het, ja een sherm zou op z'n minst dan 2560x1440 ofzo moeten zijn, wat is die extra high def widescreen nu? Maar inderdaad liever 4000x1500 ofzo.
pi_134429478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 16:27 schreef JDx het volgende:
Oh ik zie het, ja een sherm zou op z'n minst dan 2560x1440 ofzo moeten zijn, wat is die extra high def widescreen nu? Maar inderdaad liever 4000x1500 ofzo.
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.
pi_134438836
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.
Plus dat er twee viewports gerenderd moeten worden, inclusief lighting etc.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134447390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 22:59 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game.
Die heb ik gelukkig wel. Sowieso moet je wel een goede pc hebben om goede 3D graphics te laden. Realtime dan en wil het een beetje echt lijken.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:19:16 #65
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_134471236
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 05:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Plus dat er twee viewports gerenderd moeten worden, inclusief lighting etc.
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_134478339
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:19 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses.
Ah, cool! Op zich klinkt dat ook een stuk logischer, nu ik erover nadenk :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134478371
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:57 schreef Geralt het volgende:
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja.
Het gaat er komen:
http://www.dvice.com/2013(...)-display-development
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_134483689
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
People assume too much.
pi_134483862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
De quake demo die ik speelde werkte vrij simpel. Gewoon waar je keek daar liep je ook naar toe. Als je de controller gebruikte om te lopen. Een snelle 180 wordt vrees ik een knop indrukken :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 20 december 2013 @ 12:28:09 #70
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_134484873
Loskoppelen van muis en headset lijkt mij persoonlijk de enige optie in shooters, of domweg headtracking uit in shooters. Anders wordt richten funest voor je nekspieren.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_134484976
Ik denk dat ik voornamelijk sim games ga spelen, ETS2 enz. En natuurlijk RCT3 :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134485946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Porno!
pi_134490358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:53 schreef very het volgende:
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien?
Heb er verschillende games mee gespeeld, en inderdaad zijn cockpit games verreweg het meest geschikt imo. De beleving is gewoon veel beter. Maar ook bijvoorbeeld de bioscoopsimulator en Alone is goed geslaagd omdat je in het spel ook een zittende houding hebt.

iRacing en in het bijzonder Lunar Flight (vooral vanwege de manier waarop je de cockpit (die ook schermen en knoppen links en rechts van je lichaam heeft) bediend), vind ik echt ernorm gaaf. Alleen merk je bij bijvoorbeeld iRacing heel erg de beperking van de resolutie (je mist je rempunten omdat bochten niet in te schatten zijn van tevoren).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134490523
Alhoewel het ook wel enórm gaaf was om in HL2 rond te lopen ;) De grootte van dingen komt zoveel beter over met een Rift op je hoofd.. Alleen ik word misselijk van de muisbewegingen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134493650
Kan flight simulator X (dus niet de nieuwste) gemod worden voor de oculus?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134493788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 13:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Porno!
Ik heb een 3d porno gekeken in de virtuele bioscoop :') Nouja porno, het was meer een striptease xD

Is wel een erg aparte ervaring.
pi_134496656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:58 schreef delano.888 het volgende:
Kan flight simulator X (dus niet de nieuwste) gemod worden voor de oculus?
Fsx is toch de meest recente?

In ieder geval, er zijn thirdparty drivers maar het schijnt nog erg houtje touwtje te zijn, headtracking die niet goed functioneert met misselijkheid tot gevolg, etc. Wachten is op een flightsim met native support.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134497193
Vet man, straks lekker stoned op de bank zitten met een Oculus Rift op mn hoofd _O_
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134497357
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 18:44 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Fsx is toch de meest recente?

In ieder geval, er zijn thirdparty drivers maar het schijnt nog erg houtje touwtje te zijn, headtracking die niet goed functioneert met misselijkheid tot gevolg, etc. Wachten is op een flightsim met native support.
Nee 'flight' is de nieuwste maar veel meer arcade.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134498078
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134505960
quote:
Deze is nog een stuk leuker, verzameling van allemaal verschillende mensen (dus niet 1 familie):

Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_134508069
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 22:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Deze is nog een stuk leuker, verzameling van allemaal verschillende mensen (dus niet 1 familie):

Straks even kijken :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_134517375
Godver, ik wil nu zon ding.
pi_134517384
Hoerenkak, ik wil 3D porno!
pi_134518945
Among the Sleep Alpha heeft nu ook Rift support

http://krillbite.com/blog(...)oculus-rift-support/

Ben wel erg benieuwd hoe dit spel met de Rift is.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zaterdag 21 december 2013 @ 11:39:58 #86
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_134519988
Shooters is vrij simpel, arma 2 heeft ook al support voor track-ir dat is ook head tracking. Het wapen wordt dus losgekoppeld van de richting waarin je kijkt. Dit werkt in de echte wereld net zo dus je bent het zo gewend.

Het wapen koppelen aan je viewpoint is iets wat voortkomt uit het feit dat je maar 1 x/y controller hebt die je redelijk snel/soepel kunt bedienen. Daarom zijn is het zo jammer dat mensen denken dat je de head tracking moet gebruiken alsof het een muis is. Het is meer de 2e stick van een controller waarmee je de camera bedient als je movement op je d-pad hebt zitten. Dan heb ik het over die actie games die meestal third person perspective zijn

[ Bericht 17% gewijzigd door BurnaBoy op 21-12-2013 11:53:03 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_134563469
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2013 10:33 schreef Tain het volgende:
Among the Sleep Alpha heeft nu ook Rift support

http://krillbite.com/blog(...)oculus-rift-support/

Ben wel erg benieuwd hoe dit spel met de Rift is.
Ik ga hem vanaaf ff testen. Al las ik dat er nog kleine issues zijn.

Welk spel wel perfect werkt is Lunar Flight

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2013 15:55:16 ]
pi_134568726
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2013 15:54 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik ga hem vanaaf ff testen. Al las ik dat er nog kleine issues zijn.

Welk spel wel perfect werkt is Lunar Flight
Dat is ook mijn favoriete OR-spel. Heerlijk rustgevend met je lander rondvliegen, je boordcomputers om je heen bedienen, verloren cargo opsporen, etc. Je waant je echt helemaal ergens anders, heel erg gaaf.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_134568831
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 18:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is ook mijn favoriete OR-spel. Heerlijk rustgevend met je lander rondvliegen, je boordcomputers om je heen bedienen, verloren cargo opsporen, etc. Je waant je echt helemaal ergens anders, heel erg gaaf.
Wel desorienterend, zeker aan het begin. Ik heb soms echt het gevoel je dat je gaat vallen xD ik zit op een draaistoel dus die draai ik mee :p

Dreadhalls blijft ook grappig (bij anderen)
pi_134745401
Ik ga voor de tweede devkit als die uitkomt, kan niet meer wachten. VR cinema lijkt me zo gaaf!
pi_134745503
Ets2 met oculus en g27 lijkt me wel heel geniaal :D
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:25:55 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134749931
wat maakt de oculus rift de killer app die zoveel beter is dan al die 1293812903812903812093812 VR brillen die al op de markt zijn?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:29:02 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134750071
Nou, waarschijnlijk allereerst dat het hardware is en geen app :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:40:13 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134750578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:29 schreef HeatWave het volgende:
Nou, waarschijnlijk allereerst dat het hardware is en geen app :').
ik bedoelde of het de technologie is die ervoor zorgt dat VR-technologie gemeengoed wordt. Excuses voor de woordkeuze die eigenlijk niet kan :). Men fantaseert sinds de 90-er jaren al over een wereld waar iederen zo'n ding op z'n kop heeft en alleen nog maar in zo'n virtuele wereld leeft. Gaat Oculus rift hetgeen zijn waardoor dit ook werkelijkheid wordt of is het de zoveelste VR bril waar je al gauw genoeg van hebt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_134750639
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik bedoelde of het de technologie is die ervoor zorgt dat VR-technologie gemeengoed wordt. Excuses voor de woordkeuze die eigenlijk niet kan :).
De technologie is vrij simpel, waardoor het goedkoop is. Maar het is vooral de bekendheid en de ondersteuning die kan gaan zorgen dat het wat gaat worden. Het zijn ook niet de minste personen die aan boord zijn geklommen om er een succes van te maken: John Carmack bv heeft nu dan id Software voorgoed verlaten voor Oculus.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:45:04 #96
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_134750799
Hier komt zeker een OR zodra de hd versies uit zijn.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:46:15 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134750849
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:41 schreef Pheno het volgende:

[..]

De technologie is vrij simpel, waardoor het goedkoop is. Maar het is vooral de bekendheid en de ondersteuning die kan gaan zorgen dat het wat gaat worden. Het zijn ook niet de minste personen die aan boord zijn geklommen om er een succes van te maken: John Carmack bv heeft nu dan id Software voorgoed verlaten voor Oculus.
Virtualboy was van de maker van de gameboy.. werd echt niks.
Daarnaast heeft Carmack sinds Quake III (1999!!!!!!) geen fatsoenlijk spel meer uitgebracht
Dus namen zeggen niet zoveel denk ik :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_134752257
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:25:07 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_134752275
jamaar euro truck simulator is het slechtste spel ooit volgens velen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_134752302
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:25 schreef Maanvis het volgende:
jamaar euro truck simulator is het slechtste spel ooit volgens velen :)
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods).

Mensen die dit niet waarderen:


;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')