abonnement Unibet Coolblue
pi_129999001
Sinds ongeveer een jaar merk ik dat mijn baas zich negatief uitlaat over mijn werkzaamheden, er is voor zover ik kan nagaan niets gebeurd, maar alles wat ik doe lijkt in slechte aarde te vallen. Een aantal maanden geleden heb ik bij de oplevering van een project een kleine fout gemaakt, dit werd direct aangegrepen om een officiele waarschuwing uit te delen. De baas deed het voorkomen alsof dit de spreekwoordelijke druppel was, terwijl naar mijn idee ik bijna foutloos werk en dit soort slordigheden bij collega's regelmatig onbestraft bleven.
Afgelopen vrijdag moest er een project worden opgeleverd, en naar mijn inziens is alles prima verlopen maar de baas vond dat ik fouten had gemaakt, hij heeft over een paar dagen een bespreking ingepland aan het einde van de dag. Ik heb hier een erg slecht gevoel over en heb het idee dat hij aan het zoeken is naar redenen om mij eruit te werken.
Ik ben in ieder geval van plan alle informatie die ik heb te verzamelen om aan te tonen dat er aan mijn kant geen fouten gemaakt zijn, maar er kunnen altijd verschillen van interpretatie zijn over wat er precies moest gebeuren.

Ik vraag mij af hoe ik mij het beste kan opstellen, in welke mate moet een baas aantonen dat ik fouten heb gemaakt en als ik het niet goed weet aan te vechten, blijft een ontslag dan niet altijd een litteken op m'n CV?
pi_129999098
quote:
blijft een ontslag dan niet altijd een litteken op m'n CV?
Dat heb je zelf in de hand.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:58:50 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129999131
Ga een gesprek aan. Als hij je eruit wil werken dan kan je t maar beter van te voren weten, dan kan je je erop instellen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_129999188
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:58 schreef Catch22- het volgende:
Ga een gesprek aan. Als hij je eruit wil werken dan kan je t maar beter van te voren weten, dan kan je je erop instellen
Tsja dat zal hij natuurlijk niet toegeven.. ik vermoed dat met de crisis en teruglopende inkomsten er op personeel gekort moet worden..
pi_129999305
Heb je met je baas erover gepraat?
pi_129999334
Heb je al ns een functioneringsgesprek gehad waarbij er meer concreet over de mindere kanten van je functioneren is gesproken? Zijn daarbij evenzo concrete afspraken gemaakt die tot verbetering zouden moeten leiden? Zo niet, dan krijg je dat gesprek misschien wel over een paar dagen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_129999355
quote:
5s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:02 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Heb je met je baas erover gepraat?
Nee dat ga ik over een paar dagen doen..
pi_129999433
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:02 schreef Argento het volgende:
Heb je al ns een functioneringsgesprek gehad waarbij er meer concreet over de mindere kanten van je functioneren is gesproken? Zijn daarbij evenzo concrete afspraken gemaakt die tot verbetering zouden moeten leiden? Zo niet, dan krijg je dat gesprek misschien wel over een paar dagen.
Het laatste functioneringsgesprek was overwegend positief, enige verbeterpuntje was slordigheid, alhoewel ik het daar niet mee eens was
pi_129999485
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:04 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Het laatste functioneringsgesprek was overwegend positief, enige verbeterpuntje was slordigheid, alhoewel ik het daar niet mee eens was
heb je daar een aantekening van laten maken in het verslag?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_129999522
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:05 schreef Argento het volgende:

[..]

heb je daar een aantekening van laten maken in het verslag?
Het is wel opgetekend, maar ik heb er geen kopie van.
pi_129999581
geef kritiek en zo nee? dan wordt je ontslagen en krijg je een ww uitkering :P
Generaal?? Pardon??
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:08:04 #12
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129999650
Dossier van alle 'incidenten' met die baas opbouwen, TS.
Als het enigszins mogelijk is, in geval van 'officiële' functioneringsgesprekken en/of waarschuwingen, zoveel mogelijk getekend laten vastleggen.

Succes en sterkte!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129999793
Ik ga in ieder geval alles verzamelen wat ik heb, en als ik dit gesprek overleef ga ik op zoek naar een andere baan voordat ik er alsnog uitgezet wordt.
pi_129999861
Stel je positief op en maak goed aantekeningen tijdens het gesprek. Controleer het verslag en zet de punten waar je het niet mee eens bent ook op papier en stuur het aan de baas, zorg dat je ook een dossier hebt. Biedt ook aan om evt. bijscholing te volgen als de baas kritiekpunten heeft. Als je serieus aanwijzingen hebt dat jouw baas een dossier opbouwt om je op oneigenlijke gronden te ontslaan moet je proberen dat te onderbouwen met bewijzen.
pi_129999924
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:10 schreef HeyMarlous het volgende:
Ik ga in ieder geval alles verzamelen wat ik heb, en als ik dit gesprek overleef ga ik op zoek naar een andere baan voordat ik er alsnog uitgezet wordt.
Hoeveel jaren ben je er in dienst?
pi_129999994
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoeveel jaren ben je er in dienst?
6
pi_130000743
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:14 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

6
In dat geval zou ik denk ik ook een andere baan zoeken en het niet op een "ontslagprocedure" laten aankomen. In de tussentijd vooral je best blijven doen en de perfecte werknemer proberen te zijn en ondertussen wel jouw eigen dossier vullen waarmee je de punten van de baas kan weerleggen, bewaar dat dossier thuis indien mogelijk en zorg dat niemand op het werk het weet.
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:36:48 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130001221
stuur je werkgever een mail met je vragen
niet over je heen laten lopen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_130001348
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:36 schreef sturmpie het volgende:
stuur je werkgever een mail met je vragen
niet over je heen laten lopen
Zou ik niet doen, je kunt altijd later niet over je heen laten lopen, eerst zelf een dossier opbouwen en laat de werkgever maar even zoveel mogelijk "slapen" terwijl je dat doet.
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:41:35 #20
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130001450
misschien pas je niet in het team en irriteer je collega's en je werkgever
dan krijg je wrijving en onzekerheid, en dat moet er gepraat worden.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_130002087
Als er moet worden bezuinigd kun je nog zo goed werk afleveren, je baas krijgt meestal toch wel toestemming van het UWV om je contract op te zeggen. Dus als je bijna zeker weet dat je binnenkort wordt ontslagen kan je je beter ziek melden. Tijdens ziekteverlof (max 104 weken) mag je werkgever namelijk niet opzeggen. Pas wel op: als hij je ontslaat ben je te laat met ziekmelden, dan heeft hij daarvoor al opgezegd. Ik ga ervan uit dat je in vaste dienst bent anders geldt dit niet.
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:58:12 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130002113
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:57 schreef Michael-reader het volgende:
Als er moet worden bezuinigd kun je nog zo goed werk afleveren, je baas krijgt meestal toch wel toestemming van het UWV om je contract op te zeggen. Dus als je bijna zeker weet dat je binnenkort wordt ontslagen kan je je beter ziek melden. Tijdens ziekteverlof (max 104 weken) mag je werkgever namelijk niet opzeggen. Pas wel op: als hij je ontslaat ben je te laat met ziekmelden, dan heeft hij daarvoor al opgezegd. Ik ga ervan uit dat je in vaste dienst bent anders geldt dit niet.
Ik zie vaker domme adviezen in WGR, maar jij scoort erg hoog op de ranglijst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130002138
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zie vaker domme adviezen in WGR, maar jij scoort erg hoog op de ranglijst.
Wat is er dom aan dan?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:05:56 #24
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130002379
het kan ook zijn dat je even de gebeten hond bent, omdat op jouw project een waarschuwing is afgegeven. jij zegt dat je collega's dezelde fouten maken, en jij bent nu degene waar op afgerekend wordt, het had ook één van je collega's kunnen wezen. laat dat duidelijk zijn bij je werkgever.

en doe gewoon je best kerel, zorg dat je voorop loopt, dan ben je veel waardevoller dan iemand die zijn collega's na doet.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:12:15 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_130002610
Even advocaat van de duivel spelen.

Zou het niet kunnen dat je daadwerkelijk slordig bent en derhalve problemen veroorzaakt? De collega's die dezelfde fouten maken, hoe lang zijn die in dienst en zijn de gevolgen van hun fouten hetzelfde?

Wat zijn eigenlijk de gevolgen van de fouten die jij gemaakt hebt?
Resistance is futile.
pi_130003038
Het aantal aantoonbare fouten is vrij laag bij mij, alle collega's zijn korter in dienst, gevolgen zijn vergelijkbaar.
Het ging hier om een applicatie, er stond een tekstverwijzing verkeerd, wat uiteraard slecht overkomt bij de klant, maar ook niet meer dan dat. Het ging hier overigens in een situatie waarin ik moest overwerken om het af te kunnen krijgen en waarbij ik niet de juiste apparatuur ter beschikking had gekregen.
pi_130003638
Eerst maar eens even dat gesprek afwachten. Misschien gaat het wel om iets heel anders, want wat je in dit topic vermeldt kan nooit genoeg reden zijn om je te ontslaan (of er moet meer spelen, we horen het verhaal nu natuurlijk maar van een kant).
pi_130005037
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:58 schreef Michael-reader het volgende:
Wat is er dom aan dan?
Het klopt niet :)
pi_130006845
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:56 schreef HeyMarlous het volgende:
Een aantal maanden geleden heb ik bij de oplevering van een project een kleine fout gemaakt, dit werd direct aangegrepen om een officiele waarschuwing uit te delen.
Heb je nog protest aangetekend tegen deze officiele waarschuwing?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:09:52 #30
85962 ioko
I Appear Missing
pi_130007917
Ik vind je houding, ook al heb je gelijk, wel gevaarlijk. Je legt totaal geen verantwoordelijkheid bij jezelf. Als werkgever zou me dat zeker storen. Ik zou daarmee uitkijken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_130009632
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:23 schreef HeyMarlous het volgende:
.
...Het ging hier overigens in een situatie waarin ik moest overwerken om het af te kunnen krijgen en waarbij ik niet de juiste apparatuur ter beschikking had gekregen.
En wat is hierbij de reden dat je een foute tekstverwijzing maakt?

Lijkt mij idd slordig, niet echt een ontslagreden maar je moet je wel bewust zijn dat jij in de fout ging.
pi_130010130
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 10:31 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

En wat is hierbij de reden dat je een foute tekstverwijzing maakt?

Lijkt mij idd slordig, niet echt een ontslagreden maar je moet je wel bewust zijn dat jij in de fout ging.
Ik vraag me af of het een reden is voor een officiele waarschuwing.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_130013390
Het klinkt eerder alsof ze aanleiding zoeken om je eruit te gooien, zeker als ze een officiele waarschuwing geven bij het missen van een tekstverwijzing. Of het moet echt 3 keer op een dag voor komen.
Doe eens lief!
pi_130029834
Waarom heb je het steeds over "je baas"? Je bent toch geen hond?

Verder zou ik juridische bijstand regelen, mocht het ooit hoog oplopen, heb je dat achter de hand. Kan je mooi extra geld opleveren. En uiteraard een dossier aanleggen. Zijn je functie eisen überhaupt aan je bekend gemaakt? Welke eisen staan er in het functioneringsverslag?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_130033255
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 01:33 schreef Queller het volgende:

[..]

Het klopt niet :)
Wat niet, leg eens uit?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:27:29 #36
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130034299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:07 schreef Michael-reader het volgende:

[..]

Wat niet, leg eens uit?
Klein detail.
TS is niet ziek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130034698
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klein detail.
TS is niet ziek.
Daar zit Michael-reader niet zo mee geloof ik.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:07:17 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_130036453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:35 schreef Argento het volgende:

[..]

Daar zit Michael-reader niet zo mee geloof ik.
De arbo arts wel :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_130036780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klein detail.
TS is niet ziek.
Excuses, ik had erbij moeten vermelden dat het geen legale oplossing is. :') Maar je kunt je inkomen er wel lange tijd mee vaststellen. Das nou de sociale zekerheid van Nederland.
pi_130037179
Want een bedrijf gaat lekker 2 jaar zitten wachten terwijl jij "ziek" thuis zit :P Nee, men zal je vriendelijk verzoeken je te melden bij de bedrijfsarts, die niet achterlijk is en zal vaststellen dat je helemaal niks mankeert, waarna je er zeker weten uitvliegt. En terecht :)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_130041593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:12 schreef Michael-reader het volgende:

[..]

Excuses, ik had erbij moeten vermelden dat het geen legale oplossing is. :') Maar je kunt je inkomen er wel lange tijd mee vaststellen. Das nou de sociale zekerheid van Nederland.
Nee hoor. Als het ontslag niet ziekte-gerelateerd is, is de extra ontslagbescherming verwaarloosbaar. En terecht, want hoe vervelend een ontslag ook is: dit is nou juist níet waar de sociale zekerheid van Nederland voor bedoeld is.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 08:37:36 #42
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_130047735
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 22:12 schreef Michael-reader het volgende:

[..]

Excuses, ik had erbij moeten vermelden dat het geen legale oplossing is. :') Maar je kunt je inkomen er wel lange tijd mee vaststellen. Das nou de sociale zekerheid van Nederland.
Nee, dat kan je niet. Zodra de Arbo arts erachter komt wat je aan het doen bent heb je een probleem.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_130064936
Ik had vanmiddag het gesprek met de baas en hij probeert me inderdaad eruit te werken.. hij vond dat ik slecht presteerde.. maar concrete voorbeelden waren er maar weinig, de paar die hij had kon ik eenvoudig weerleggen.. ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met ontslag en hij weet waarschijnlijk dat hij niet sterk staat want hij benadrukte steeds er onderling uit te willen komen..
Volgende week heb ik weer een gesprek.. ik weet niet wat ik nou moet doen, ander werk zoeken is de enige oplossing lijkt me.. ik heb ook geen zin om daar tegen de zin van de leidinggevende te werken...
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:46:04 #44
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130065130
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:38 schreef HeyMarlous het volgende:
Ik had vanmiddag het gesprek met de baas en hij probeert me inderdaad eruit te werken.. hij vond dat ik slecht presteerde.. maar concrete voorbeelden waren er maar weinig, de paar die hij had kon ik eenvoudig weerleggen.. ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met ontslag en hij weet waarschijnlijk dat hij niet sterk staat want hij benadrukte steeds er onderling uit te willen komen..
Volgende week heb ik weer een gesprek.. ik weet niet wat ik nou moet doen, ander werk zoeken is de enige oplossing lijkt me.. ik heb ook geen zin om daar tegen de zin van de leidinggevende te werken...
Ander werk zoeken is vaak de oplossing. De verstandhouding is immers zoek en als je leidinggevende je er echt uit wilt hebben dan laat hij je overplaatsen daar waar je juist een hekel aan hebt. Je zou kunnen proberen je te laten afkopen door de werkgever.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 14-08-2013 18:52:58 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130065983
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet. Zodra de Arbo arts erachter komt wat je aan het doen bent heb je een probleem.
De Arbo arts komt niet als je je ziek meld. Pas wanneer je in de WIA in wilt komt de arbo arts, maar dit is pas na 104 weken ziekte.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:25:07 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130066030
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:23 schreef Michael-reader het volgende:

[..]

De Arbo arts komt niet als je je ziek meld. Pas wanneer je in de WIA in wilt komt de arbo arts, maar dit is pas na 104 weken ziekte.
OK, jij je zin, je kunt gewoon twee jaar betaald aan je ballen krabben zonder dat er iemand is die iets doet. Succes ermee verder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130066153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

OK, jij je zin, je kunt gewoon twee jaar betaald aan je ballen krabben zonder dat er iemand is die iets doet. Succes ermee verder.
Dat zeg ik niet. Je werkgeven kan wellicht langskomen en je facebook pagina in de gaten houden. Maar een arbo arts komt pas veel later.
pi_130066208
Hoe veel vertrouwen heb je erin dat je op relatief korte termijn aan een nieuwe baan kunt komen? Laat hem in dat geval maar een voorstel doen voor een afkoopregeling. Als hij ontslag gaat aanvragen (en krijgen, want verstoorde werkrelatie) dan kost het hem sowieso een paar maanden salaris plus een hele hoop moeite. Op inspelen en lekker betaald vakantie vieren.
pi_130066249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:31 schreef Knakker het volgende:
Laat hem in dat geval maar een voorstel doen voor een afkoopregeling. Als hij ontslag gaat aanvragen (en krijgen, want verstoorde werkrelatie) dan kost het hem sowieso een paar maanden salaris plus een hele hoop moeite. Op inspelen en lekker betaald vakantie vieren.
Dat dus. En enige juridische bijstand is wel handig daarbij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:02:25 #50
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_130067316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 19:29 schreef Michael-reader het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Je werkgeven kan wellicht langskomen en je facebook pagina in de gaten houden. Maar een arbo arts komt pas veel later.
Hou nou maar op, je maakt jezelf steeds belachelijker
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')