Van niet-BN-ers is het wel oké dat ze 'openbaar' meeleven, maar van BN-ers niet?quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:41 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Je begrijpt het echt niet hè.![]()
Ik heb het over BN'ers, die ongeacht de status die ze nu al hebben, even menen een mooi woordje te moeten doen, om zo zichzelf even op de schouder te kunnen kloppen.
De Frisofeestenquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:43 schreef superniger het volgende:
Wat is jullie dierbaarste herinnering aan de prins?
Ja, vind 't allemaal prima dat ze 't doen, maar het hoeft van mij niet zo gigantisch schreeuwerig. Sowieso snap ik niet dat BN'ers zich uitlenen aan één of andere krant, om daar dan een stukje te schrijven over hoe erg ze 't allemaal wel niet vinden, en hoeveel ze het wel niet met de familie te doen hebben.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Van niet-BN-ers is het wel oké dat ze 'openbaar' meeleven, maar van BN-ers niet?
Dat zijn in eerste instantie toch ook gewoon inwoners van Nederland, en het is toch ook 'hun' Prins die is overleden?
Die worden zelf benaderd door de pers om een reactie te gevenquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:45 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ja, vind 't allemaal prima dat ze 't doen, maar het hoeft van mij niet zo gigantisch schreeuwerig. Sowieso snap ik niet dat BN'ers zich uitlenen aan één of andere krant, om daar dan een stukje te schrijven over hoe erg ze 't allemaal wel niet vinden, en hoeveel ze het wel niet met de familie te doen hebben.
Daar heb ik problemen mee.
Wat een zwaar leven moet je dan hebben.quote:
Ze kunnen ook prima 'geen interesse' zeggen. Niks aan 't handje.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Die worden zelf benaderd door de pers om een reactie te gevenEn als ze dan zeggen 'Dat vind ik niet boeiend', staat dat ook weer raar of dan staat er overmorgen weer in de Privé 'Frans Bauer slaapt er geen nacht minder om!!!. Dus ze kunnen eigenlijk niet anders dan gewoon netjes iets opratelen.
"Wil je reageren op..?quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Die worden zelf benaderd door de pers om een reactie te gevenEn als ze dan zeggen 'Dat vind ik niet boeiend', staat dat ook weer raar of dan staat er overmorgen weer in de Privé 'Frans Bauer slaapt er geen nacht minder om!!!. Dus ze kunnen eigenlijk niet anders dan gewoon netjes iets opratelen.
Ok ok, ik heb er geen problemen mee, maar vind 't nergens op slaan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat een zwaar leven moet je dan hebben.
Ik zou het wel kunnen waarderen als een BNer zich op die manier uitlaat maar ik snap dat het marketingtechnisch niet heel slim is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:46 schreef Greys het volgende:
[..]
'quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:47 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ze kunnen ook prima 'geen interesse' zeggen. Niks aan 't handje.
Dus dan je maar onder druk laten zetten door de pers?quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:48 schreef Greys het volgende:
[..]
'
Nogmaals, voor je het weet staat dát dan ergens vermeld in de (riool)pers, dat het je niet boeit. Ook al heb je dat niet gezegd, maar wilde je gewoon geen reactie geven.
Dus ik vind het compleet begrijpelijk dat ze een reactie geven over medeleven. Jij moet je er gewoon niet zo druk om maken.
Inderdaad. Ik zat net in een verhitte discussie met Johannes Vermeer, dat men gewoon binnen de lijntjes moet blijven. En Marc van der Linden kreeg ook nog wat styling tips mee. Topje van de Piramide noem ik dat.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:45 schreef Caland het volgende:
Om nou echt alles te gaan verwijderen.![]()
Het is niet alsof het zo schokkend en onverwacht nieuws is nietwaar.
* Pietverdriet zet abba op en pinkt een traantje wegquote:
aub zeik dus daarom even iedereen hier af die hun meeleven betuigen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:45 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ja, vind 't allemaal prima dat ze 't doen, maar het hoeft van mij niet zo gigantisch schreeuwerig. Sowieso snap ik niet dat BN'ers zich uitlenen aan één of andere krant, om daar dan een stukje te schrijven over hoe erg ze 't allemaal wel niet vinden, en hoeveel ze het wel niet met de familie te doen hebben.
Daar heb ik problemen mee.
twitter:Yes_Rtwit twitterde op maandag 12-08-2013 om 15:46:18Mijn gedachtes gaan uit naar de koninklijke familie. R.I.P #prinsfriso reageer retweet
twitter:JamaiLoman twitterde op maandag 12-08-2013 om 15:31:55Mijn gedachte gaan uit naar de koninklijke familie. RIP Prins Friso reageer retweet
Ook Yes-R, Jamai en Gerard leven mee.twitter:gerardjoling twitterde op maandag 12-08-2013 om 15:37:29Toch als nog geschokt door het overlijden van Prins Friso. Bij deze wil ik de familie en vrienden de komende tijd heel veel sterkte wensen. reageer retweet
Op zo'n trieste reactie ga ik niet eens verder in.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
aub zeik dus daarom even iedereen hier af die hun meeleven betuigen.
IEDEREEN HE NIET ALLEEN DE BEKENDEN!!!
het is gewoon niet normaal dat als iemand overlijd je zo'n berichtje de lucht in stuurt.
graag wil ik dan een berichtje als jij overlijd.
dan ga ik wel over je graf pissen omdat ik je niet ken maar toch op deze manier mijn meelven aanwil geven op de manier wat jij blijkbaar liever wenst dan mijn meeleven.
Dit dus. RIP Friso en heel veel sterkte aan de nabestaanden. Treurig nieuws.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:48 schreef Toverheks het volgende:
Nogmaals, al is het een prins een gewone jongen uit je straat of je eigen kind, het zal je als moeder of vrouw van maar overkomen.
Compleet met taalfouten. Verschrikkelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:53 schreef .PRISM het volgende:
twitter:Yes_Rtwit twitterde op maandag 12-08-2013 om 15:46:18Mijn gedachtes gaan uit naar de koninklijke familie. R.I.P #prinsfriso reageer retweet
twitter:JamaiLoman twitterde op maandag 12-08-2013 om 15:31:55Mijn gedachte gaan uit naar de koninklijke familie. RIP Prins Friso reageer retweet
Ook Yes-R, Jamai en Gerard leven mee.twitter:gerardjoling twitterde op maandag 12-08-2013 om 15:37:29Toch als nog geschokt door het overlijden van Prins Friso. Bij deze wil ik de familie en vrienden de komende tijd heel veel sterkte wensen. reageer retweet
Ja, die heeft het allesbehalve makkelijk gehad...quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:56 schreef EmotionalRescue het volgende:
BeaWat een ongelukkige vrouw is dat eigenlijk.
Mooi. Beter herinneren we hem op die manier.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:54 schreef Aether het volgende:
Foto's @ NRC: Het leven van prins Friso (1968 - 2013)
quote:Britt Dekker @Brittjje 57m
150.000 volgers!! Das 3 keer de arena!!! Echt vet!!!! Nu schapen scheren en vanavond trainen met mijn toppaard @SporthorseEve !! #vrijdaggie
lijkt me ook wel. Maar doodgaan is nog wat anders.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maandenlang iemand in vegatieve toestand in huis hebben lijkt me ook nogal confronterend.
Nou, nee.quote:Hoewel je misschien na een maand of wat ook de stofdoek er overheen haalt alsof het een meubelstuk is.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:53 schreef .PRISM het volgende:
triest?quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:54 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Op zo'n trieste reactie ga ik niet eens verder in.
Omdat anders weer mensen gaan roeptoeteren dat "alleen de hoge heren en linkse zakkenvullers" aan het woord komen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:00 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
Waarom moet de journalistiek in dit soort gevallen altijd hoi polloi weer om hun nietszeggende meninkjes vragen?
Ga toch weg man.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
triest?
zeiken over het meeleven van een ander is triest.
en wees blij er zal geen enkele bekende Nederlander een meeleven berichtje sturen voor jou mocht je ooit overlijden
Het is bouwvak. Geen probleem dus.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:04 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De Nieuwe Kerk in Delft zit toch midden in een verbouwing? Dus de dienst zal sowieso ergens anders plaats gaan vinden.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Welke krant zal er komen met:
Koninklijk Huis bedolven onder een lawine van medeleven..
Laatste nieuwsbericht op de site van de Oude Kerk:quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:04 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
De Nieuwe Kerk in Delft zit toch midden in een verbouwing? Dus de dienst zal sowieso ergens anders plaats gaan vinden.
Ligt er dus een beetje aan, misschien zijn de steigers in de kerk nog niet gebouwd of weer af te breken. Met de bijzetting van Bernhard (dacht ik) waren ze voor de kerk met archeologische opgravingen bezig, toen hebben ze voor de bijzetting het gat weer dichtgegooid en bestraat.quote:dinsdag 7 mei - De restauratie van de Nieuwe Kerk in Delft gaat echt van start. Er is een begin gemaakt met het gereedmaken van de bouwplaats buiten de kerk aan de kant van de Oude Langedijk en het Vrouwenregt. Daarna zullen in mei de eerste steigers zowel binnen als buiten de kerk worden geplaatst.
http://oudeennieuwekerkde(...)ieuwe-kerk-van-start
In OP gezet..quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:54 schreef Aether het volgende:
Foto's @ NRC: Het leven van prins Friso (1968 - 2013)
Stel je voor dat ze niet genoemd worden, dan konden het zomaar anti-koningshuisfiguren zijn volgens hun "fans"....quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het ook altijd een beetje triest als ze in het nieuws gaan opnoemen welke BN-ers allemaal hun steun betuigen.
LOLquote:Op maandag 12 augustus 2013 17:15 schreef EmotionalRescue het volgende:
Dan slaan jullie Boulevard en Shownieuws toch gewoon over vanavond? Het is niet zo dat bij het NOS/RTL journaal deze dingen voorbij komen toch?
Otto was een wijs manquote:Op maandag 12 augustus 2013 17:17 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
Die Majorität hat viele Herzen, aber ein Herz hat sie nicht.
Is al eerder teruggekomen in dit topic. Niemand vind het hem staanquote:Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Het lange lijden is eindelijk voorbij.... eindelijk rust voor alle betrokkenen.
PS Heeft iemand het baardje van Jeroen Tjepkema al eerder bemerkt ? Echt wennen dit hoor...
Ah ! Oh... wist ik niet... sorry. Maar ik ben dus niet alleen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:25 schreef Poeke het volgende:
[..]
Is al eerder teruggekomen in dit topic. Niemand vind het hem staan
niemand?quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:25 schreef Poeke het volgende:
[..]
Dat dus, respect voor die vrouw en alle verdriet onder een vergrootglas moeten verwerken...quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:19 schreef penny-wise het volgende:
Los van alle reacties hier moet je toch toegeven dat Beatrix toch veel heeft moeten verduren de afgelopen jaren.
Zijn toch niet veel koningshuizen met zoveel ellende in een kort tijdsbestek.
Ben niet koningshuisgezind maar heb toch respect voor haar...
Jiskefet had zo een sketch, dramatische gezichten, en de hele tijd had men het over de gebeurtenis, zonder te zeggen wat er gebeurd was.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef Poeke het volgende:
Nou, wat mij betreft mag de live uitzending van de NOS wel stoppen nu.. Ja, de meest recente beelden, ja BREAKING; Mabel 5 seconden in beeld terwijl ze buiten loopt vanmiddag met kids, ja, wat buitenlandse nieuwszenders ervan vinden, ja, de reacties uit politiek Den Haag...
Herhaling, herhaling,. herhaling..
uitgezonderd natuurlijk de actieve euthanasie en zelfmoord...quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:25 schreef De_Ilias het volgende:
Dit is het leven, niemand weet van zichzelf wanneer die dood gaat, wie weet stap je zometeen onder een douche en ga je dood aan monoxidevergiftiging!
Zelfs die niet, weet je hoevaak een zelfmoord pleger op het punt stond om die daad te verrichten, maar de actie is bijv. mislukt en niet gegaan zoals het zou moeten gaan! Daarom, NIEMAND weet wanneer de dood zijn greep zal nemen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:37 schreef Re het volgende:
[..]
uitgezonderd natuurlijk de actieve euthanasie en zelfmoord...
Daarom zet ik pas vanavond om 20.00u aan op Ned 1quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef Poeke het volgende:
Nou, wat mij betreft mag de live uitzending van de NOS wel stoppen nu.. Ja, de meest recente beelden, ja BREAKING; Mabel 5 seconden in beeld terwijl ze buiten loopt vanmiddag met kids, ja, wat buitenlandse nieuwszenders ervan vinden, ja, de reacties uit politiek Den Haag...
Sta je al op de barricades?quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:38 schreef Brum_brum het volgende:
Na weken onafgebroken kasplant nieuws kun je nu genieten van een week lang analyses hoe het anders had kunnen gaan en wat Mabel allemaal doet. Blij dat ik niet in Nederland ben. Morgen valt er weer een raket uit een drone op een stel burgerslachtoffers. Dat is heel wat tragischer dan de dood van een rijke tata die geen kans meer had op een leven. Die drone kun je zelfs helpen voorkomen.
quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:39 schreef Evertjan het volgende:
Ik ben zo kapot van het nieuws dat ik de rest van de week maar ziek thuis blijf
Nou, die van Nepal schiet me te binnen. Eerst zo'n prins die de hele familie afschiet. Dan worden afgezet. Dat is ook een rottijd geweest voor die mensen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:19 schreef penny-wise het volgende:
Los van alle reacties hier moet je toch toegeven dat Beatrix toch veel heeft moeten verduren de afgelopen jaren.
Zijn toch niet veel koningshuizen met zoveel ellende in een kort tijdsbestek.
Ben niet koningshuisgezind maar heb toch respect voor haar...
Ik wel, hoor.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:25 schreef Poeke het volgende:
quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef Poeke het volgende:
quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:42 schreef Poeke het volgende:
Kijk.. de NOS pakt het koninklijke standaard mysterie ook op. Ben benieuwd.
Ze lezen duidelijk mee; Ik beklaag me over het gebrek aan nieuwe info en voillaquote:
Is een prima baard, als je het nou over het haar van Ron had.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:25 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar had je verwacht dat ie al bierdrinkend op een terras zou reageren dan?quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Geert Wilders staat daar te praten als een ware premierNetjes.
waarom zou je geen baardgroei hebben?quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:47 schreef Caland het volgende:
Hoe zat dat eigenlijk met Friso. Heb je baardgroei als je in coma ligt?
quote:Wanneer kan ik de vlag uithangen en wat is de vlaginstructie?
Als u de Nederlandse vlag wilt uithangen, kunt u de dagen van de vlaginstructie (het vlagprotocol) volgen. Dit hoeft niet, u mag ook op andere dagen de vlag uithangen. De vlaginstructie is een instructie die het gebruik beschrijft van een vlag. Voor overheidsgebouwen is het wel verplicht om de vlag uit te hangen.
Vlaginstructie
Voor het uithangen van de vlag vanaf rijksgebouwen heeft de minister-president een vlaginstructie vastgesteld. Deze vlaginstructie geldt ook voor lokale overheden. Er is verschil tussen 'uitgebreid vlaggen' (UV) en 'beperkt vlaggen' (BV).
Bij het uitgebreid vlaggen wordt de vlag uitgestoken van alle rijksgebouwen, zoals gebruikelijk is op Koningsdag. Bij beperkt vlaggen hoeft de vlag alleen te worden uitgestoken van de hoofdgebouwen van de ministeries. Dit geldt ook voor hoofdgebouwen van instellingen zoals:
de Kamers der Staten-Generaal;
de Raad van State;
de Algemene Rekenkamer;
de Nationale Ombudsman;
het Kabinet van de Koning en;
de Hoge Raad der Nederlanden;
Dagen vlaginstructie
De vlaginstructie houdt in dat de Nederlandse vlag op rijksgebouwen uithangt op de volgende dagen:
Als de dagen op een zondag of christelijke feestdag vallen, geldt de datum tussen de haakjes.
31 januari (1 februari): verjaardag prinses Beatrix (BV);
27 april (26 april): Koningsdag, verjaardag koning Willem-Alexander (UV);
4 mei: Dodenherdenking, vlag halfstok, van 18.00 uur tot zonsondergang (UV);
5 mei: Bevrijdingsdag (UV);
17 mei (18 mei): verjaardag koningin Máxima (BV);
laatste zaterdag in juni: Veteranendag (UV);
15 augustus (16 augustus): formeel einde Tweede Wereldoorlog (UV);
derde dinsdag van september: Prinsjesdag (alleen in Den Haag) (UV);
7 december (8 december): verjaardag prinses Catharina-Amalia (BV);
15 december (16 december): Koninkrijksdag (BV).
Uithangen en hijsen van de vlag
Een gehesen vlag mag nooit de grond raken of het verkeer hinderen, ook niet als de vlag halfstok hangt. De vlaggenstok moet dus een goede lengte hebben. Vlaggen mogen niet tussen zonsondergang en zonsopgang worden gehesen of blijven hangen. De vlag mag wel blijven hangen als hij zodanig verlicht is dat de kleuren duidelijk te zien zijn.
De vlag halfstok
Als de vlag halfstok moet hangen, wordt de vlag eerst vol gehesen. Daarna wordt de vlag langzaam en statig neergehaald, totdat het midden van de vlag op de helft van de normale hoogte is gekomen. Hierna wordt de vlaggenlijn vastgebonden. De vlag wordt niet opgebonden. Bij het neerhalen van een halfstok gehesen vlag wordt deze eerst langzaam en statig vol gehesen en vervolgens op dezelfde wijze neergehaald.
De Nederlandse vlag
De Nederlandse vlag is het symbool van eenheid en onafhankelijkheid van het Koninkrijk der Nederlanden. De vlag moet altijd de ereplaats hebben als deze gebruikt wordt op Nederlands grondgebied. Er zijn geen voorschriften voor de afmeting, maar de lengte moet zich verhouden tot de breedte als 3:2. De kleuren zijn helder vermiljoen, helder wit en kobaltblauw. Het is niet toegestaan versieringen op de vlag aan te brengen.
Oranje wimpel en bijzondere gebeurtenissen
Op Koningsdag en op verjaardagen van leden van het Koninklijk Huis wordt de vlag met een oranje wimpel gehesen. Bij alle andere gelegenheden wordt er zonder oranje wimpel gevlagd. Bij bijzondere gebeurtenissen in de Koninklijke familie (zoals geboorte, huwelijk, overlijden), kan een speciale vlaginstructie afgekondigd worden. Tijdens officiële bezoeken van buitenlandse staatshoofden wordt alleen gevlagd in de plaatsen die worden bezocht.
Meerdere vlaggen
Als er meerdere vlaggen worden gehesen, moeten deze even groot zijn en op gelijke hoogte worden gehesen. Bij het uithangen van 2 vlaggen is de ereplaats rechts, gerekend met de rug naar de vlaggen. Bij 3 vlaggen moet de Nederlandse vlag in het midden hangen. Als de provinciale en de gemeentelijke vlag naast de Nederlandse vlag komen, is de opstelling: gemeentelijke vlag links, Nederlandse vlag midden, provinciale vlag rechts. Alleen als het een gemeentelijke aangelegenheid is, moet de gemeentevlag rechts. Als naast de Nederlandse vlag vlaggen van andere landen worden gehesen, bepaalt de eerste letter van de landnamen in de Franse taal de volgorde.
Prinses Alexia en Ariane
Prinses Alexia en Ariane: Op de verjaardag van prinses Alexia (26 juni) en prinses Ariane (10 april) hoeft er niet gevlagd te worden. Ze zijn niet opgenomen in de vlaginstructie, omdat ze niet de eerstvolgenden in de troonopvolging zijn, na koning Willem-Alexander. Prinses Amalia is dat wel. Haar naam komt dan ook voor in de vlaginstructie.
Je hebt nog baardgroei bij de begrafenisondernemer.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:47 schreef Caland het volgende:
Hoe zat dat eigenlijk met Friso. Heb je baardgroei als je in coma ligt?
Hij legt geen verband met moslims. Dat vond ik toch best opmerkelijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar had je verwacht dat ie al bierdrinkend op een terras zou reageren dan?Of hoe bedoel je, wat was er zo bijzonder aan? (oprechte vraag, ik heb het dus gemist).
quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij legt geen verband met moslims. Dat vond ik toch best opmerkelijk.
nou ja, dat dan weer niet, de huid trekt zich wat terug door vochtverlies etc...quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:49 schreef EmotionalRescue het volgende:
[..]
Je hebt nog baardgroei bij de begrafenisondernemer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |