abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129977192
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_129977286
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:08 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ahh oke! Nou gezellig toch zo O+
Ja het is echt zo gezellig! Samen zingen en kletsen, de buitenlucht in O+

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:08 schreef Suikertante het volgende:
Oh Spees hoe gaat dat dan? F komt zo langzamerhand in een fase waarbij hij niet meer de hele tijd slaapt, maar hij kan ook nog niet echt rondkijken met de Manduca. Kan S dat wel? Of doe je hem op je rug?
Ja, hij kijkt wel veel rond. Ik doe de rits open zodat hij wat verder weggezakt is en hij net met zijn ogen boven de rand uit piept. Dan kijkt hij de hele tijd van links naar rechts, met name naar auto's en bloemen en bomen. Of hij gooit zijn hoofd een beetje achterover en gaat mij aanstaren tot het freaky wordt. Op mijn rug durf ik niet, ten eerste omdat ik niet zie wat er achter mij gebeurt, maar vóórr mij heb ik het gevoel dat ik hem nog een beetje bescherm met mijn lijf en armen.
pi_129977312
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:10 schreef Lilalau het volgende:

[..]

Wat vervelend Kyara. Ik snap dat mijn post dan niet leuk is om te lezen.

Ik ga me verder niet verdedigen of nuanceren. Want ja de voornaamste reden is inderdaad dat ik na anderhalf jaar zo goed als geheelonthouding op een feestje een biertje wil drinken.
Moet je ook vooral niet doen ;)
Zoals ik al zei, ieder zijn ding. Maar ik kon het niet laten om niet te reageren. :*

(dus ook de reactie op Olf, sorry, maar zo voelde het even voor mij, zoals ik ook al schreef: je vergelijkt het toch met je eigen situatie).
pi_129977340
Oh! Ik las daarstraks over je baby een filmpje van lachende baby's laten zien. Ik denk, dat is leuk! Ga ik met Saar proberen. Misschien ligt ze er ook wel dubbel van O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouw was er in ieder geval aardig van onder de indruk :D :+
pi_129977367
Kyara zou het vast niet lullig bedoelen, want Kyara is lief :)

En Lil moet je ook absluut niet doen, heerlijk gaan genieten! :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:17:53 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129977398
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Ik las daarstraks over je baby een filmpje van lachende baby's laten zien. Ik denk, dat is leuk! Ga ik met Saar proberen. Misschien ligt ze er ook wel dubbel van O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
XD XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129977414
Saar! _O- _O-
pi_129977441
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER
Haha! Ze heeft trouwens echt een mooie mond!
En wat fijn om te zien dat jij de stoelverkleiner ook niet na iedere maaltijd in de was gooit :+
pi_129977443
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:17 schreef Logician het volgende:
Kyara zou het vast niet lullig bedoelen, want Kyara is lief
Ik bedoelde het ook niet zo verkeerd inderdaad. Maar door de post van Olf voel ik me weer aangevallen :'(

Thanx :*
pi_129977469
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook niet zo verkeerd inderdaad. Maar door de post van Olf voel ik me weer aangevallen :'(

Thanx :*
Niet doen, als er 1 iemand is die nooit op anderen bitched ben jij het wel :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 14:20:34 ]
pi_129977500
Saar :D

Ik zag trouwens in het vorige topic nog wel een grappig filmpje van een hele boze Noa. :D

Die app ga ik ook eens opzoeken maar dan voor M.

Meisjes kijken niet echt specifiek tv maar wel mee met M. Die kijkt 's avonds een minuutje of 20. D kijkt dan echt mee, J vindt wel best. M & D zijn de tv junks.
pi_129977512
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Haha! Ze heeft trouwens echt een mooie mond!
En wat fijn om te zien dat jij de stoelverkleiner ook niet na iedere maaltijd in de was gooit :+
Heeft ze van haar vader. Die heeft een jaloersmakende mond, qua vorm.
En ja, haha, lekker smerig ding he? :D :+
pi_129977524
Ik ga maar eens een cavia kooi schoonmaken (Jasper op vakantie dus mama de klos) joy!
pi_129977525
Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen. Klaar. Slotje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129977559
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:21 schreef Kyara het volgende:

Ik zag trouwens in het vorige topic nog wel een grappig filmpje van een hele boze Noa. :D
Oh! Door jouw post realiseer ik me dat ik net een reactie had getypt op de foto van Noa. Maar toen zat het topic ineens dicht.

Dus, wat ik wilde zeggen: vind haar helemaal niet chagrijnig kijken! Herken het soort blik wel een beetje van Saar. Noem het altijd haar botsautoblik :+
pi_129977571
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Vrede op aarde ;) Het is gewoon iig voor mij een lastige keuze die je in zo'n weekeinde maakt en daarom viel jouw reactie niet goed. Sta er bij mezelf iig achter omdat ik zo de borstvoeding wel kan handhaven en het alleen even 'pauzeer'. Maarrrrr inderdaad lekker allemaal zelf doen en alles.
pi_129977576
En ieeee cavia-kooi.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:25:55 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129977682
XM, heb je al met de arts gesproken? Is er al een plan van aanpak voor jouzelf?

Succes met de caviakooi Logi, ik zou eigenlijk je voorbeeld moeten volgen en de vissenkom doen. Dat haat ik hartgrondig.
pi_129977715
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Moet je ook vooral niet doen ;)
Zoals ik al zei, ieder zijn ding. Maar ik kon het niet laten om niet te reageren. :*

(dus ook de reactie op Olf, sorry, maar zo voelde het even voor mij, zoals ik ook al schreef: je vergelijkt het toch met je eigen situatie).
Olf, ik had Kyara's post totaal niet als waardeoordeel opgevat hoor. Juist als constatering dat haar referentiekader heel anders ligt waardoor zij het moeilijk vindt om zoiets te lezen. Logisch in haar geval.
Ik vind het juist heel goed voor te stellen op zo'n weekendje eens aan het bier te gaan. En lilalau doet zelf ook al :'( waarmee ik aanneem dat ze het zonde vindt. Tuurlijk is het zonde, maar qua houdbaarheid en zo valt ook maar te bezien of je het goed meekrijgt. En ook als je gewoon een weekend wil drinken, dikke prima toch?

SPOILER
pi_129977733
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Succes met de caviakooi Logi, ik zou eigenlijk je voorbeeld moeten volgen en de vissenkom doen. Dat haat ik hartgrondig.
Moet de kattenbakken gaan schoonmaken, ben ik ook geen fan van -O-
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:28:24 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129977776
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Meid, met een beetje geluk ben je er over niet al te lange tijd weer 9 maanden vanaf :7
pi_129977816
Dat is zo'n klusje wat ik sinds de zwangerschap blijvend aan mijn vriend heb toebedeeld :7
pi_129977825
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Olf het volgende:

[..]

Vrede op aarde ;) Het is gewoon iig voor mij een lastige keuze die je in zo'n weekeinde maakt en daarom viel jouw reactie niet goed. Sta er bij mezelf iig achter omdat ik zo de borstvoeding wel kan handhaven en het alleen even 'pauzeer'. Maarrrrr inderdaad lekker allemaal zelf doen en alles.
Nou ja, prima toch. Zoals ik al schreef, ieder zijn ding.
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ben daarmee gestopt sinds we zwanger wilden worden heel lang geleden.... :D
pi_129977838
Huisdieren :{w

Saar, hahahahaha. Hier ook geen reactie op andere kindjes trouwens hoor. Zou hij dan autistisch zijn?! 8)7 o|O
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:30:36 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129977858
Hier ook, Lot :D

Ja Mineola, of blind?
:o
pi_129977929
Nee, blind is hij niet, hij lacht wel om mijn gekke bekken.

Ik denk dat hij zich gewoon meer op het niveau van een volwassene bevindt. Dat komt vast omdat ik hem Sesamstraat ontzeg en elke avond voorlees uit de encyclopedie. O-)
pi_129977947
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Hier ook, Lot :D

Ja Mineola, of blind?
:o
_O-
pi_129977955
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:32 schreef Mineola het volgende:

Ik denk dat hij zich gewoon meer op het niveau van een volwassene bevindt. Dat komt vast omdat ik hem Sesamstraat ontzeg en elke avond voorlees uit de encyclopedie. O-)
Vergeet Mozart niet he!
pi_129977971
quote:

_O-
pi_129977990
Ik ben geïnspireerd geraakt door Spees. Ga J. sinds lange tijd ook maar weer eens in de Manduca meenemen, als ze wil tenminste. Even boodschappen halen. Ze heeft de laatste tijd niet altijd zin meer om plat in de wagen te liggen dus misschien is dit leuker :s)
pi_129978000
O en de botsautoblik van Coco! _O_ Dat is het echt precies ja!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:34:52 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978009
quote:

Hoezo, snapt ie Nietzsche nog niet dan
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:35:02 #33
381212 Gulara
From the future
pi_129978016
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:26 schreef Mineola het volgende:

[..]

Olf, ik had Kyara's post totaal niet als waardeoordeel opgevat hoor. Juist als constatering dat haar referentiekader heel anders ligt waardoor zij het moeilijk vindt om zoiets te lezen. Logisch in haar geval.
Ik vind het juist heel goed voor te stellen op zo'n weekendje eens aan het bier te gaan. En lilalau doet zelf ook al :'( waarmee ik aanneem dat ze het zonde vindt. Tuurlijk is het zonde, maar qua houdbaarheid en zo valt ook maar te bezien of je het goed meekrijgt. En ook als je gewoon een weekend wil drinken, dikke prima toch?

SPOILER
+1

En voor wat betreft je spoiler, volgens mij had Suiker andere redenen dan 'vermoeiend' voor het niet kiezen voor bv toch?
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:36:57 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978074
Ja voor zover ik weet lag het wel iets gecompliceerder bij Suiker.

Heel veel plezier Lot!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:37:53 #35
381212 Gulara
From the future
pi_129978105
Oh helemaal Saar vergeten! O+

Kun je d'r opsturen Coco? O-)

Kind is uitgedronken en klaar met tietbitchslappen. Dus wij gaan "slapen". :O :z :Z

Fijne dag verders. :*
pi_129978127
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:26 schreef Mineola het volgende:
SPOILER
Waarom? Denk je dat fv zoveel slechter is dan bv, of dat een kindje zoveel slechter af is?
Ik snap het serieus niet, fv vs bv laat mij volledig koud eerlijk gezegd. Al vind ik het wel interessant waarom er zo fel/emotioneel op wordt gereageerd vaak.

Als ik lees hoe uitputtend het soms is voor een bv-moeder, en hoeveel frustratie/stress het oplevert, dan kun je je afvragen wat in zo'n geval beter is: een uitgeputte moeder & bv, of een uitgerust moeder & fv.

Apart hoe zwart/wit niet zeker of dat de juiste term is voor wat ik bedoel, maar goed :+ er vaak wordt gedacht zodra het over fv/bv gaat.
pi_129978137
Slaap lekker Gulara! Hopelijk een betere nacht :*
pi_129978197
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:33 schreef Olf het volgende:

[..]

Vergeet Mozart niet he!
Check, baby einstein staat hier vaak op. Wel op cd hè, niet op YouTube!

quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:35 schreef Gulara het volgende:

[..]

+1

En voor wat betreft je spoiler, volgens mij had Suiker andere redenen dan 'vermoeiend' voor het niet kiezen voor bv toch?
Oh geen idee, ik las in het vorige topic alleen vermoeiend en daar is die spoiler op gebaseerd...
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:41:54 #39
381212 Gulara
From the future
pi_129978216
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
Slaap lekker Gulara! Hopelijk een betere nacht :*
Dankjewel! :*
pi_129978231
Ik heb maar 1 week borstvoeding geprobeerd te geven en ben gestopt omdat ik kalmerende medicijnen kreeg. Ik heb een angststoornis en die kan ik goed onder controle houden door goed te slapen. Om deze reden geeft mijn man ook de nachtvoedingen, zodat ik door kan slapen. Anders ben ik overdag niets waard :{
In die week sliep ik amper, kon 40 cc kolven over de hele dag terwijl ik iedere 3 uur aan het kolven was en E. had toen al problemen met de voeding. Achteraf ben ik blij dat mijn psycholoog en huisarts direct hebben ingegrepen, ook al ging dat ten koste van de bv.

Goed, even in het kort. Eigenlijk geef ik dus ook geen bv omdat het te vermoeiend is ;)

Slaap lekker Gulara!
E.
pi_129978269
Het blijft een comfortkeuze, ik kan het wel "goedpraten" door te zeggen dat ik mijn slaap hard nodig heb omdat ik anders snel sip word, maar dat kun je er natuurlijk ook voor over hebben. Ik heb mijn hele leven al geweten dat ik nooit bv zou gaan geven, het lijkt me vreselijk. Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat. Maar ik weet inmiddels dat het moederschap gekke dingen met je kan uithalen. Mijn tieten lekken soms nog steeds als F huilt, ik bedoel maar. En ik meen wat ik zei tegen Kyara, want ook als je een keuze maakt is het soms lastig om erbij te blijven en als ik hoor wat voor nachten ze soms heeft vind ik het echt knap dat ze het er nog steeds voor over heeft. :*
(Sorry L0t en Spees, doen jullie zo je best, gooi ik mijn eigen glazen in :D )

We doen zóveel dingen anders dan in het stenen tijdperk, waarom dit nou altijd zo'n issue is is me echt een raadsel.

Slaap lekker Gulara, en veel plezier L0t!
pi_129978294
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Waarom? Denk je dat fv zoveel slechter is dan bv, of dat een kindje zoveel slechter af is?
Ik snap het serieus niet, fv vs bv laat mij volledig koud eerlijk gezegd. Al vind ik het wel interessant waarom er zo fel/emotioneel op wordt gereageerd vaak.

Als ik lees hoe uitputtend het soms is voor een bv-moeder, en hoeveel frustratie/stress het oplevert, dan kun je je afvragen wat in zo'n geval beter is: een uitgeputte moeder & bv, of een uitgerust moeder & fv.

Apart hoe zwart/wit niet zeker of dat de juiste term is voor wat ik bedoel, maar goed :+ er vaak wordt gedacht zodra het over fv/bv gaat.
Met die discussies bemoei ik mij ook nooit. Mijn moeder gaf ons nooit borstvoeding en we hebben het alledrie altijd prima gedaan. Je moet het zelf 100% zien zitten.
Ik heb de eerste 2,5 maand volledig gegeven en ben toen gaan afbouwen. Enerzijds vanwege werk (afkolven, bewaren etc. met mijn onregelmatige diensten vond ik zo'n gedoe) en anderzijds omdat ik ook weleens even rust wilde. Ik weet dat ik ook best alles had kunnen kolven maar ook dat neemt tijd in. Ik merk dat ik daardoor ook veel meer ontspannen ben omdat ik hem even uit handen kan geven. *O*
pi_129978319
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:43 schreef Suikertante het volgende:
Het blijft een comfortkeuze, ik kan het wel "goedpraten" door te zeggen dat ik mijn slaap hard nodig heb omdat ik anders snel sip word, maar dat kun je er natuurlijk ook voor over hebben. Ik heb mijn hele leven al geweten dat ik nooit bv zou gaan geven, het lijkt me vreselijk. Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat. Maar ik weet inmiddels dat het moederschap gekke dingen met je kan uithalen. Mijn tieten lekken soms nog steeds als F huilt, ik bedoel maar.

We doen zóveel dingen anders dan in het stenen tijdperk, waarom dit nou altijd zo'n issue is is me echt een raadsel.

Dat zou bij mij niet zo zeer gaan om dat er poedermelk in gaat, maar meer om het falen van mijn lijf. Ik wil graag borstvoeding geven, dus ik zou balen van een situatie waarin mijn lijf niet voldoende zou aanmaken zodat ik dus moet bijvoeden. Dat heeft niets te maken met het soort voeding.
pi_129978345
quote:
Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat.
M heeft vanaf dag 3 (of misschien zelfs wel eerder) kv gekregen en die deed het er prima op. De meisjes reageren echter een stuk slechter op kv, veel meer spugen en krampjes. Dus dan gaat het niet meer om mijn welbevinden maar om dat van mijn dochters dus daar wil ik wel wat extra moeite voor doen. Plus dat ik het wel fijn vind dat ze nu antistoffen etc binnen krijgen.
pi_129978365
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou bij mij niet zo zeer gaan om dat er poedermelk in gaat, maar meer om het falen van mijn lijf. Ik wil graag borstvoeding geven, dus ik zou balen van een situatie waarin mijn lijf niet voldoende zou aanmaken zodat ik dus moet bijvoeden. Dat heeft niets te maken met het soort voeding.
Dit vind ik ook een goede omschrijving inderdaad :Y
pi_129978394
Morgen gaat mijn moeder voor het eerst een paar uurtjes oppassen terwijl ik op zoek ga (in de stad) naar een andere baan.
Ben helemaal klaar met mijn huidige werk (gedoe met inroosteren ivm flexibiliteit) en ik kan helaas vanwege de financiën niet geheel thuis blijven.
Vorige keer is cake een hele dag bij mijn schoonouders geweest terwijl ik aan het werk was. Wat voelde ik mij gerust toen ik tijdens de lunchpauze hoorde hoe tevreden hij daar was. O+
pi_129978438
quote:

[..]

Ik denk zeker niet dat fv slechter is. Dat zeg ik toch ook niet? Ik denk alleen wel dat bv meer emoties bij de moeder oproept waardoor bv moeders misschien wat sneller fundamentalistische neigingen :@ krijgen. Van mij mag iedereen zijn redenen hebben om juist aan bv of fv te beginnen of om ermee te stoppen, maar de ene reden begrijp ik wat beter dan de ander. Dát was de strekking van mijn post.

En er zijn overigens ook uitgeruste en relaxte bv moeders en gestresste fv moeders omdat die precies zien wat hun kind binnenkrijgt. Dit even om het plaatje compleet te maken :+

Sorry, ik tik even onhandig hier dus het is geen compleet verhaal en wellicht wat kort door de bocht, maar ik wil eigenlijk geen bv/fv discussie oproepen.
pi_129978480
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik denk zeker niet dat fv slechter is. Dat zeg ik toch ook niet? Ik denk alleen wel dat bv meer emoties bij de moeder oproept waardoor bv moeders misschien wat sneller fundamentalistische neigingen :@ krijgen. Van mij mag iedereen zijn redenen hebben om juist aan bv of fv te beginnen of om ermee te stoppen, maar de ene reden begrijp ik wat beter dan de ander. Dát was de strekking van mijn post.

En er zijn overigens ook uitgeruste en relaxte bv moeders en gestresste fv moeders omdat die precies zien wat hun kind binnenkrijgt. Dit even om het plaatje compleet te maken :+

Sorry, ik tik even onhandig hier dus het is geen compleet verhaal en wellicht wat kort door de bocht, maar ik wil eigenlijk geen bv/fv discussie oproepen.
Oh en ik geef mn kind potjes olvarit... :D

Hebben we die ook meteen gehad.
pi_129978486
Ik heb in het begin ook wel moeite gehad hoor met het afbouwen. Ook omdat ik echt genoeg aanmaakte waardoor het kolven waarschijnlijk heel relaxed had gegaan. Ik kon zelfs kolven zonder kolven. Kwestie van drukken/duwen en ik had zo al aardig wat ml te pakken. :@
En in het begin nam ik hem bij me voor het flesje maar hij draaide dan zo zijn hoofd naar mijn borst. Nu doet hij dat zelden meer. Gelukkig maak ik nu nog voldoende aan waardoor hij tussen 21:30 en 6:00 nog beroep op mijn borsten kan doen. :+ Dat doet hij vaak nog een keer of 2 dan.
pi_129978503
Tjee Tico, hoe durf je :X :D
E.
pi_129978527
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:51 schreef .Sparkling. het volgende:
Tjee Tico, hoe durf je :X :D
Potjes prut nog schoonmoe het liefdevol... :')
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:52:31 #52
381212 Gulara
From the future
pi_129978535
Toen ik aangaf dat er bepaalde ziektes in onze familie voorkwamen, zeiden de vk's die ik gesproken heb (zowel in NL als hier) allemaal unaniem dat ik dan serieus moest nadenken over bv.
Nou had dat sowieso al mijn voorkeur, maar door hun opmerking heb ik doorgezet ook toen het zwaar was. Overproductie, kind over de zeik door melktsunami, en heb meerdere keren geschreeuwd vanwege de pijn.

Ik ben blij dat m'n gevoel zei om door te gaan, want als ik morgen niet meer zou voeden dan kijk ik er met een geweldig gevoel op terug en dat kon ik twee maanden geleden niet zeggen.

Maar of andere mensen bv of fv geven vind ik dan weer niet zo interessant. Zo lang er geen pepsi* in gaat geloof ik het allemaal wel.

*pepsi is vies :X doe dan coca-cola :9
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:52:55 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978548

[ Bericht 51% gewijzigd door Spees_Eend op 12-08-2013 15:47:43 (Meh.Toch niet zo'n zin om aan disc. bij te dragen.) ]
pi_129978586
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Gulara het volgende:
Toen ik aangaf dat er bepaalde ziektes in onze familie voorkwamen, zeiden de vk's die ik gesproken heb (zowel in NL als hier) allemaal unaniem dat ik dan serieus moest nadenken over bv.
Nou had dat sowieso al mijn voorkeur, maar door hun opmerking heb ik doorgezet ook toen het zwaar was. Overproductie, kind over de zeik door melktsunami, en heb meerdere keren geschreeuwd vanwege de pijn.

Ik ben blij dat m'n gevoel zei om door te gaan, want als ik morgen niet meer zou voeden dan kijk ik er met een geweldig gevoel op terug en dat kon ik twee maanden geleden niet zeggen.

Maar of andere mensen bv of fv geven vind ik dan weer niet zo interessant. Zo lang er geen pepsi* in gaat geloof ik het allemaal wel.

*pepsi is vies :X doe dan coca-cola :9
Helemaal mee eens. Vooral met de laatste zin.

En nou slapen jij!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:54:40 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978613
Pepsi geef je alleen als je echt een HEEL stomme baby hebt.
pi_129978625
quote:
Kijk dat heeft natuurlijk ook weinig met denken te maken het is gewoon een vaststaand feit dat borstvoeding beter is en kunstvoeding slechter en voor sommige maakt dat niets uit en voor andere wel. Over slechter af is natuurlijk niet zo.

Zo zijn verder alle redenen natuurlijk heel persoonlijk ik slaap juist beter met borstvoeding dan als ik een fles moet maken geven en of dat dan kunstvoeding is of borst maakt niet uit voor mij is er uit moeten de vermoeiende factor. Ik snap niet dat andere redenen geven zonder het te proberen maar dat is iedereens goed recht natuurlijk :)

Maar ik vind het wel jammer dat mensen dingen benoemen als nadeel of gevolg etc terwijl ze er geen ervaring mee hebben.Maar dat vind ik op alle gebieden van opvoeding eigenlijk
pi_129978629
Pepsi is lekker! Mn lievelings!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:55:49 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978661
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:55 schreef Olf het volgende:
Ga jij weer eens gauw in de lurkstand :{w
pi_129978664
quote:
Dat meen je niet! :o :X :r
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:56:04 #60
381212 Gulara
From the future
pi_129978673
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vooral met de laatste zin.

En nou slapen jij!
Ja verdomme net zo'n lekkere bv/fv-rel als ik wil gaan slapen. -O-
pi_129978697
Mijn borsten zijn trouwens wel een tikje kleiner geworden dan voor mijn zwangerschap nu ik bv afgebouwd heb. :(
pi_129978711
quote:
Het blijft een comfortkeuze, ik kan het wel "goedpraten" door te zeggen dat ik mijn slaap hard nodig heb omdat ik anders snel sip word, maar dat kun je er natuurlijk ook voor over hebben. Ik heb mijn hele leven al geweten dat ik nooit bv zou gaan geven, het lijkt me vreselijk. Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat. Maar ik weet inmiddels dat het moederschap gekke dingen met je kan uithalen. Mijn tieten lekken soms nog steeds als F huilt, ik bedoel maar. En ik meen wat ik zei tegen Kyara, want ook als je een keuze maakt is het soms lastig om erbij te blijven en als ik hoor wat voor nachten ze soms heeft vind ik het echt knap dat ze het er nog steeds voor over heeft. :*

Ik moest en zou mijn kind zelf voeden toen hij er eenmaal was. Terwijl ik daarvoor echt het idee had van ach ik zie wel waar het schip strand en flesjes zijn ook prima. Maar toen hij er eenmaal werd ik echt super fanatiek en heb ik me door bloedende tepels en borstontstekingen heen geslagen. Nu loopt het dus allemaal zo goed dat ik de luxe heb om het weg te kunnen gooien (wat ik inderdaad evengoed zonde vind). Maar eerlijk gezegd vraag ik me wel af of ik de eerste maanden niet meer happy geweest was als ik toen overgestapt was op de fles (of is dat helemaal vloeken in de kerk?).
pi_129978728
Was ik weer :+

Gevoelig onderwerp.. emotioneel gezien vanuit de waarde die ik er aan hecht snap ik de felle reacties, maar rationeel gezien snap ik ook dat sommige mensen er gewoon geen zin in hebben.

Persoonlijk vind ik bv beter, maar aangezien ik het persoonlijk hypocriet vind om mijn mening aan een ander op te leggen (aangezien ik andersom ook geen mening opgelegd wil krijgen) laat ik de discussies altijd voor wat ze zijn en probeer ik iedereen in zijn waarde te laten aangezien iedereen hier haar eigen redenen zal hebben voor bepaalde keuzes.

Ik zelf ben wel supertrots dat het mij lukt om naast 4 kinderen en mijn werk al meer dan een half jr volledige bv te geven, vooral omdat Noa ong 24/7 regelt wat het echt wel vermoeiend maakt, op dat gebied is Kyara in mijn ogen echt een heldin want ik weet niet of ik dat met 2 babies had volgehouden.

En Suiker goed juist dat je het gewoon zo eerlijk zegt ipv allerlei excuses te verzinnen. ;)
pi_129978734
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee, het was echt een vraag. Of dat toevallig de reden was dat je dat ( :X ) dacht.

Kyara's post snap ik. Als het je zelf heel veel moeite kost, dat je dan best even moeite hebt om te lezen dat iemand het gewoon weggooit. Zit geen oordeel in over de keus zelf (zo lees ik het althans niet), maar meer gewoon zo'n "en mij kost het zoveel moeite, poeh!"-idee. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

Maar wat ik gewoon niet begrijp (en dat bedoel ik niet negatief, ik snap het gewoon echt niet) is dat de keuze wel/geen bv überhaupt emoties oproept. Mij laat dat zo ontzettend koud, dat ik benieuwd ben waarom dat voor andere mensen (ik weet dat het voor veel moeder wél emoties oproept) zo anders is.

Niet de bedoeling overigens om een fv/kv dicussie te starten.
pi_129978735
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:56 schreef vencodark het volgende:
Mijn borsten zijn trouwens wel een tikje kleiner geworden dan voor mijn zwangerschap nu ik bv afgebouwd heb. :(
Ja hoorrrr, nu blijf ik tot haar 24e bv geven denk ik. :( Ik wil geen kleine boezem!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:57:57 #66
381212 Gulara
From the future
pi_129978764
quote:
Dit is dus nog erger dan je kind olvarit geven! :o
pi_129978808
Maar Tico en Kyara, jullie zijn zulke sterke vrouwen, het is écht niet nodig om zoiets als falen te zien.
Volgens mij weten jullie dat stiekem ook wel!
Kyara als mijn kinderen zo jong geboren zouden worden zou ik het ook overwegen. Ik snap sowieso de keuze voor borstvoeding wel, maar het is niet voor mij, dat is alles. En ik geloof dat zeker de eerste voedingen heel veel goede stoffen bevatten, maar dat is voor mij niet genoeg om me over de streep te trekken (bij mijn a terme baby dus).

FV heeft ook voordelen, wat mij betreft óók voor de baby (dit neem ik meteen terug). Het zou best gek zijn als ik op iemand die bijvoorbeeld BV geeft omdat dat goedkoper is reageer zoals jij op mij Mineola. Maar ik wakker de discussie vaak per ongeluk aan. Bijvoorbeeld door een fles uit mijn tas te halen :D

Lilalau, de kerk is ergens anders ;)

Gulara :D jij ging slapen joh!

En ik ga nu taart eten hoor, jullie gaan veel te snel.

PS Ik kreeg net een berichtje van Kwisted, als jullie straks allemaal huilende baby's hebben door lachende youtubebaby's te kijken: het was haar idee! o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 12-08-2013 15:06:57 ]
pi_129978814
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:57 schreef Gulara het volgende:

[..]

Dit is dus nog erger dan je kind olvarit geven! :o
Pepsi Max nog wel! Wat nu? Word ik nu verstoten? Mag ik het compenseren met borstvoeding en biologisch vegetarisch zelfgemaakte hapjes? ;(
pi_129978863
Luuk krijgt ook olvarit of hipp of bonbebe, of huismerk jumbo :D En als wij eten krijgt hij een wortel of iets anders wat wij eten.
Zelfgemaakte prut moet ie niks van weten.
*poef* nu is het weg
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:01:10 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978869
:o jouw baby krijgt via de borstvoeding Pepsi Max binnen. Dat maak je niet goed met wat biologische toelie hoor!
pi_129978878
Zo kom ik nooit door mijn klusjes heen.....

Heb nog een hele berg kleding uit te zoeken en te fotograferen (geld nodig voor nieuwe kleertjes en het staat in de weg :@ )
pi_129978904
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:01 schreef Spees_Eend het volgende:
:o jouw baby krijgt via de borstvoeding Pepsi Max binnen. Dat maak je niet goed met wat biologische toelie hoor!
Ja, geef dan gewoon de grolsch melk van Lilalau!
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:02:13 #73
381212 Gulara
From the future
pi_129978905
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Pepsi Max nog wel! Wat nu? Word ik nu verstoten? Mag ik het compenseren met borstvoeding en biologisch vegetarisch zelfgemaakte hapjes? ;(
Nee! }:|
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:02:16 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978908
Kyara, ik ga jou nu een hele grote schop onder je kont geven.
Geef ff een seintje als het klaar is? O-)
pi_129978916
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Kyara, ik ga jou nu een hele grote schop onder je kont geven.
Geef ff een seintje als het klaar is? O-)
Maat 56 meisjes? Really?
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:02:59 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978923
Gulara ga eens slapen, over 10 minuten moet je weer op.
pi_129978930
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:57 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja hoorrrr, nu blijf ik tot haar 24e bv geven denk ik. :( Ik wil geen kleine boezem!
Ik vraag J wel om een fix up tzt ofzo.
pi_129978993
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:56 schreef vencodark het volgende:
Kijk dat is goed nieuws! Ik heb sinds ik bv geef en 75H ;( vind het vreselijk..
pi_129979028
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vraag J wel om een fix up tzt ofzo.
Dan moet ik als ik uitgebaard ben ff een rijke man fiksen!
pi_129979084
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:06 schreef Olf het volgende:

[..]

Dan moet ik als ik uitgebaard ben ff een rijke man fiksen!
Je kan tegenwoordig ook met een bordje langs de weg gaan staan heb ik mij laten vertellen :7
pi_129979102
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:05 schreef Logician het volgende:

[..]

Kijk dat is goed nieuws! Ik heb sinds ik bv geef en 75H ;( vind het vreselijk..
Ik had altijd gewone borsten, niet groot of klein. Tijdens mijn zwangerschap werden ze wel ietsje groter maar dat viel mij nog amper op. En nu viel en zie ik gewoon dat het wel heel bescheiden begint te worden. ;(
En eerst was ik na de bevalling slanker dan ooit, inclusief platte buik...nu is mijn voormalige buikje weer terug en zie ik toch echt dat mijn heupen ietsje breder zijn. -O- Maar geen kilo meer?! :?
1 pluspunt: mijn kont leek slap te worden en te krimpen maar ik heb mijn oude kont weer. O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:10:32 #82
381212 Gulara
From the future
pi_129979167
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Gulara ga eens slapen, over 10 minuten moet je weer op.
Hij is alweer twee keer wakker geworden. :')

Maar goed als het weer prut wordt begin ik wel een rel. Ik ga even broeden op iets leuks. Bv/fv is soooo last year!
pi_129979205
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:08 schreef Logician het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig ook met een bordje langs de weg gaan staan heb ik mij laten vertellen :7
De hoeren vragen tegenwoordig nog maar een tientje per beurt, das veel neuken voor een nieuwe voorgevel hoor.
pi_129979215
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:10 schreef Gulara het volgende:

[..]

Maar goed als het weer prut wordt begin ik wel een rel. Ik ga even broeden op iets leuks. Bv/fv is soooo last year!
dan moet je je gsm ook uitdoen, tuurlijk kan hij niet slapen met elke keer dat licht :P
pi_129979240
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De hoeren vragen tegenwoordig nog maar een tientje per beurt, das veel neuken voor een nieuwe voorgevel hoor.
Wie had het over hoeren :{w
pi_129979259
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:11 schreef Logician het volgende:

[..]

Wie had het over hoeren :{w
ik.
pi_129979291
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, geef dan gewoon de grolsch melk van Lilalau!
Gratis af te halen in bidinghuizen dit weekend ;).

En wat is dat inderdaad met buiken die eerst plat lijken en dan toch maar niet?
pi_129979333
Friso dood -O-
pi_129979383
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:13 schreef Logician het volgende:
Friso dood -O-
Ik krijg er net ook melding van -O-
E.
pi_129979392
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:16:02 #91
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129979459
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:13 schreef Logician het volgende:
Friso dood -O-
Ja -O- Kut. Maar misschien het beste van twee kwaden voor zijn gezin.
pi_129979469
quote:
Ja dat dus, en voor zijn vrouw, maakt niet uit wie hij is, maar als de papa van je kindjes... ;(
pi_129979526
Maar wel weer een nieuwe fase van de lijdensweg. Het duurde ook maar.
Wel heel erg ja :'(
pi_129979540
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

Ja dat dus, en voor zijn vrouw, maakt niet uit wie hij is, maar als de papa van je kindjes... ;(
Precies ja
pi_129979546
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

Het had nooit zover moeten komen ook. Compleet idioot 50 minuten reanimeren. Elke debiel weet dat je dat nooit te boven gaat komen... Ja het is onwijs zielig dat de kindjes en zn vrouw hem kwijt zijn, maar zo heeft het gewoon dik 1,5 jaar langer geduurd om ellende te zitten.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:18:18 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129979572
Het lag veel genuanceerder dan dat.
pi_129979653
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:12 schreef Lilalau het volgende:

[..]

Gratis af te halen in bidinghuizen dit weekend ;).

En wat is dat inderdaad met buiken die eerst plat lijken en dan toch maar niet?
Ik vind het gemeen. :(
pi_129979661
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het had nooit zover moeten komen ook. Compleet idioot 50 minuten reanimeren. Elke debiel weet dat je dat nooit te boven gaat komen... Ja het is onwijs zielig dat de kindjes en zn vrouw hem kwijt zijn, maar zo heeft het gewoon dik 1,5 jaar langer geduurd om ellende te zitten.
Rationeel is dat ook zo, maar als het om mijn lief zou gaan zou ik gaan schoppen als ze wilden stoppen ik denk dat dan je alles aangrijpt qua hoop...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 15:20:15 ]
pi_129979686
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Het lag veel genuanceerder dan dat.
Hoe genuanceerd?

Hij lag onder de sneeuw... Hart stond stil...
Serieus, als het geen prins was hadden ze nooit 50 minuten reanimatie toegepast. Nooit.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:21:01 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129979730
Overigens is het achteraf natuurlijk de slechtste keuze die ze hadden kunnen maken. Maar destijds waren er specialisten aan het woord die het ermee eens waren dat hij door de kou van de sneeuw heel goed eruit had kunnen komen, afhankelijk van of zijn hart er eerder of later mee was gestopt. Maar dat wisten ze dus destijds niet en dan is het protocol reanimeren. En hopen dat het hart laat gestopt is.
pi_129979745
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe genuanceerd?

Hij lag onder de sneeuw... Hart stond stil...
Serieus, als het geen prins was hadden ze nooit 50 minuten reanimatie toegepast. Nooit.
Denk ik ook niet.
Maar nu kunnen ze tenminste afscheid nemen of het 'afsluiten'.
pi_129979797
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Denk ik ook niet.
Maar nu kunnen ze tenminste afscheid nemen of het 'afsluiten'.
Het is en blijft gewoon heel heel erg sneu, voor de hele familie.
pi_129979805
Heb blijft gewoon sneu hoe of wat terzijde..
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:23:15 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129979842
Ja, heel erg :{ .
pi_129979849
Erg triest.
pi_129979850
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is en blijft gewoon heel heel erg sneu, voor de hele familie.
Absoluut. Ik moet er niet aan denken dat mijn man zoiets overkomt.
pi_129980173
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:57 schreef Logician het volgende:
Was ik weer :+

Gevoelig onderwerp.. emotioneel gezien vanuit de waarde die ik er aan hecht snap ik de felle reacties, maar rationeel gezien snap ik ook dat sommige mensen er gewoon geen zin in hebben.

Persoonlijk vind ik bv beter, maar aangezien ik het persoonlijk hypocriet vind om mijn mening aan een ander op te leggen (aangezien ik andersom ook geen mening opgelegd wil krijgen) laat ik de discussies altijd voor wat ze zijn en probeer ik iedereen in zijn waarde te laten aangezien iedereen hier haar eigen redenen zal hebben voor bepaalde keuzes.

Ik zelf ben wel supertrots dat het mij lukt om naast 4 kinderen en mijn werk al meer dan een half jr volledige bv te geven, vooral omdat Noa ong 24/7 regelt wat het echt wel vermoeiend maakt, op dat gebied is Kyara in mijn ogen echt een heldin want ik weet niet of ik dat met 2 babies had volgehouden.

En Suiker goed juist dat je het gewoon zo eerlijk zegt ipv allerlei excuses te verzinnen. ;)
+1 Zo voelt het voor mij ook. Ik vind het gewoon enorm fijn om borstvoeding te kunnen geven en merk dat J. het ook echt heel fijn vindt. Als ik eraan denk dat ik bijv. morgen zou moeten stoppen met de bv word ik gewoon misselijk.

Maar iedereen moet dat inderdaad voor zichzelf weten. Zoals Coco zegt, een blije moeder is ook heel veel waard. Al heb ik soms wel wat moeite met redenen die mensen opgeven voor het niet geven van borstvoeding. Ik sprak vorige week een meisje in een winkel die gaf geen borstvoeding want haar baby hapte niet goed aan en daarom moest ze tepelhoedjes gebruiken. Nou toen was ze maar gestopt want als ze dat moest gebruiken kon ze net zo goed meteen flesvoeding geven. Dan denk ik bij mezelf wel " :'), zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt, prima."

Boodschappen doen in de Manduca ging goed, ze vond het helemaal leuk dat ze zo rond kon kijken *O* En nu zit ze er nog steeds in, slapend tegen me aan O+
pi_129980238
ik mis xm vandaag...
pi_129980276
Vinden jullie kindjes het ook leuk in de manduca als je niet meer loopt? E. vindt het heerlijk in dat ding maar alleen als ik rond blijf lopen, anders is ze direct weer wakker en gaat huilen.
E.
pi_129980310
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:31 schreef Ticootje het volgende:
ik mis xm vandaag...
Shit dat dacht ik al vier keer en ik vergeet telkens te vragen of ze wel meeleest :W

Ook naar de HA toch vandaag? Zal geen makkelijke dag zijn.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:33:11 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129980323
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:31 schreef Ticootje het volgende:
ik mis xm vandaag...
Ze heeft vandaag wel een afspraak met de arts gehad. Ben erg benieuwd hoe het gegaan is. En volgens mij ging ze afleiding zoeken omdat ze een hele dag alleen zou zijn? Of heb ik dat verkeerd onthouden...

Sparkling, Silvijn wordt ook vrijwel altijd wakker als ik ga zitten met de manduca. Héél soms slaapt hij door maar ik denk dat de slaaphouding minder fijn wordt als ik ga zitten.
pi_129980348
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:32 schreef .Sparkling. het volgende:
Vinden jullie kindjes het ook leuk in de manduca als je niet meer loopt? E. vindt het heerlijk in dat ding maar alleen als ik rond blijf lopen, anders is ze direct weer wakker en gaat huilen.
Als hij eenmaal slaapt kan ik alles doen, maar dan moet hij dus wel eerst slapen. Ik heb al menig avondmaal genuttigd met F in de zak.
pi_129980366
quote:
Zo was het hier ook, maar nu is ze dus lekker in slaap gevallen terwijl ik al niet meer liep. Maar het was misschien al wel 2 maanden geleden dat ik de Manduca gebruikt had.
pi_129980570
Hier geen manduca maar wel een doek en als ik stil sta vindt ze het niet meer leuk. Sowieso nu een beetje lastig dat ze wil kijken maar ze kan niks zien en slapen wil je ook niet maar soms is ze wel heeeeeel moe en dan is het huilen. Misschien toch maar een babybjorn zodat ze lekker vooruit kan hangen >:)
pi_129980594
quote:
Ik zit as we speak met slapende baby in de ergo achter de laptop. Maar wel eerst rondjes lopen tot dat hij slaspt. Het wilde niet zo lukken in zn bedje vandaag. Arm schaap.
pi_129980707
SPOILER
pi_129980899
Oooh O+ Dat ziet er lief uit zeg!

Ik heb juist soms dat ik niet wil dat hij slaapt, het mag natuurlijk wel, maar als ik de hele dag op pad ben dan slaapt hij echt de hele dag (nu begint het minder te worden trouwens) en dan is hij er daarna echt een beetje van in de war.
pi_129981588
Geinspireerd door jullie filmpjes heb ik Noa ook eens gefilmd tijden het bekijken van lachende babies..

Maar daar is mijn baby veel te serieus voor :')

pi_129981611
Lot O+
pi_129981672
Logi het is wel écht een mooierd hoor! Serieus en wel ;)
pi_129981726
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:39 schreef Lilalau het volgende:

[..]

Ik zit as we speak met slapende baby in de ergo achter de laptop. Maar wel eerst rondjes lopen tot dat hij slaspt. Het wilde niet zo lukken in zn bedje vandaag. Arm schaap.
Als A eens niet in zijn bedje kan slapen gaat hij in zijn schommeltje. Sukkelt hij zo uren weg. :)
pi_129981795
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:01 schreef Suikertante het volgende:
Logi het is wel écht een mooierd hoor! Serieus en wel ;)
O+ ik heb gewoon een lieve grumperd :D
pi_129981802
Haha Logi, er kan écht geen lachje vanaf om dat filmpje he :D Ze is wel heel leuk O+ Ik heb J. ook laten kijken daarstraks, ze moest wel een beetje lachen maar ze zat bij mij op schoot en ik filmde met de camera aan de voorzijde van mn telefoon zodat ik kon zien wat ik filmde dus ze kon zichzelf ook bekijken en dat was eigenlijk veel interessanter :')
pi_129981866
Haha Logi ze vindt die baby dom volgens mij :D
wat zit ze al goed zelf!
pi_129982012
Ze lacht eigenlijk in het "echt" heel erg weinig, de foto's waarop ze lacht zijn vaak ook de enige momenten dat ze lacht :D :D Maar verder is ze erg tevreden hoor, gewoon een heel eigen karaktertje en we moeten er juist stiekem ook wel vaak om lachen hier, al die serieuze blikken. :D

Fieder ze zit nu sinds 2wk helemaal zelf :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 16:09:12 ]
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:14:27 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129982295
Wat een afschuwelijk nieuws van Friso -O-

Ben ook benieuwd naar xm.
pi_129982374
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:14 schreef pessie het volgende:
Wat een afschuwelijk nieuws van Friso -O-

Ben ook benieuwd naar xm.
+1
pi_129983138
Ik ben ook benieuwd naar XM idd..

Lot, wat schattig!!

Kijk dan O+
E.
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:35:49 #129
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129983139
Lauren deed hap en had toen een stuk van mijn banaan in haar mond

pi_129983214
Dat volle mondje O+
E.
pi_129983284
O+ O+ O+ hoe lief is dat!

En al een heel stukje banaan! O+
pi_129983310
Wat een leuke meisjes zie ik hier!!!
pi_129983602
Bram en stukjes in zn mond :')

Dat is werkelijk gewoon lachwekkend... De aansteller.
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:48:11 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129983639
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:39 schreef Olf het volgende:
Wat een leuke meisjes zie ik hier!!!
+1!
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:57:42 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129983998
Mijn vriend is de hele ochtend met E thuisgeweest, en het ging heel goed *O*

Daarna ben ik gezellig met jaar bij een hoogzwangere vriendin langsgeweest en heeft E oergezellig op haar dikke buik liggen kijken naar haar zoon die steeds gekke bekken naar dr trok en liedjes voor dr zong O+

Ze huilt trouwens niet meer in de auto! De gouden tip blijkt te zijn: eindeloos liedjes zingen :D dus ik ga mn repertoire maar weer eens bestuderen oO<
pi_129984102
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:10 schreef Gulara het volgende:

[..]

Gulaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Slaap je al?
pi_129984130
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:57 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn vriend is de hele ochtend met E thuisgeweest, en het ging heel goed *O*

Daarna ben ik gezellig met jaar bij een hoogzwangere vriendin langsgeweest en heeft E oergezellig op haar dikke buik liggen kijken naar haar zoon die steeds gekke bekken naar dr trok en liedjes voor dr zong O+

Ze huilt trouwens niet meer in de auto! De gouden tip blijkt te zijn: eindeloos liedjes zingen :D dus ik ga mn repertoire maar weer eens bestuderen oO<
Fijn dat het goed is gegaan!

Wat betreft het laatste: hier werkte een cd met kinderliedjes ook....
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:01:35 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129984149
:D

Ik ben net bekomen van het bijlezen van de vorige!
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:02:49 #139
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129984198
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mja, ik zing net zo lief zelf. Vind ik leuk, en dan kan ik de stomme liedjes overslaan ;)
pi_129984259
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:01 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet! :D Ik vond het idee zo leuk, LB blerend in de auto O+

Oh ik zie nu LB's reactie, gelukkig.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:04:56 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129984277
Trouwens, als ik mijn cd's opzet zing ik ook zelf :+

Als iemand Liedjes met een Hoepeltje in de kast heeft staan: LB zingt je baby toe. Een paar liedjes zelfs exclusief solo *)
pi_129984281
Ik vond de cd wel handig toen we vorig jaar naar Frankrijk reden ;)
Het is maar net hoe ver je moet :D
pi_129984308
_O-
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:05:48 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129984315
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:04 schreef Kyara het volgende:
Ik vond de cd wel handig toen we vorig jaar naar Frankrijk reden ;)
Het is maar net hoe ver je moet :D
Dát is natuurlijk waar!
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:06:07 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129984331
Hoi :) Niet teruggelezen, sorry...

SPOILER
En ik heb eerlijk gezegd ook ff geen puf om terug te lezen -O-. Sorry dames.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:08:48 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129984429
XM :* vind het echt naar om te lezen dat je je zo voelt! Goed dat je bent gegaan ^O^

En misschien kun je wel een middenweg vinden tussen Noor wekken en zorgen dat ze voldoende honger heeft om goed te drinken.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:10:48 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129984490
Ik heb haar vandaag ook twee keer moeten wekken, voor de afspraak met de huisarts en net voor de intake bij het kdv en het was weer zo moeizaam. Zelfs de voeding waar ze zelf om kwam ging lastig. Dus eigenlijk volg ik nu m'n eigen patroon weer en daarmee lukt het nu ook niet om er genoeg in te krijgen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_129984549
Jongens, ben ik nou de enige die vindt dat ze voldoende binnen krijgt?! Ze krijgt zat binnen!

794 is meer dan F gemiddeld per dag binnen krijgt en die weegt 7 kilo. En hij is echt niet mager :D

Ik bedoel het echt niet lullig maar er is niets mis met je baby. Het probleem zit in jouw hoofd! Supergoed dat je naar de psych gaat dus.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:13:57 #149
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129984586
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:12 schreef Suikertante het volgende:
Jongens waarom zeggen jullie niet dat ze voldoende binnen krijgt?! Ze krijgt zat binnen!

794 is meer dan F gemiddeld per dag binnen krijgt en die weegt 7 kilo. En hij is echt niet mager :D

Ik bedoel het echt niet lullig maar er is niets mis met je baby. Het probleem zit in jouw hoofd! Supergoed dat je naar de psych gaat dus.
+1
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:15:00 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129984627
Ja ik denk echt dat het wel meevalt met niet genoeg binnenkrijgen, maar dat kun je je misschien beter laten vertellen op het cb...

Ik hoop dat het snel wat meer op rolletjes loopt voor jullie!
pi_129984666
Ik heb trouwens ook wel eens een probleem in mijn hoofd, en vind mezelf niet echt een gekkie. ;) (ik betwijfel of mijn omgeving het daarmee eens is :D)
En ik hoop echt dat je eruit komt XM.
pi_129984771
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

+1
+1

En ik zou serieus niet eens kunnen zeggen hoeveel Noa drinkt of hoe lang ze precies slaapt :X
Maar wel goed dat je bent gegaan XM!

LB Wat fijn dat het goed ging! *O*
pi_129984797
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

+1
+2
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:19:40 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129984808
Weegt F 7 kilo?? :D

Ik denk dat E de 6 nog niet eens haalt... mn schrieltje :') O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:19:51 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129984811
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ja ik denk echt dat het wel meevalt met niet genoeg binnenkrijgen, maar dat kun je je misschien beter laten vertellen op het cb...

Ik hoop dat het snel wat meer op rolletjes loopt voor jullie!
Er is haar al verteld door een professional dat 500 het minimum is wat ze binnen moet krijgen. En vervolgens ook 1000000000 x op fok. Goed dat je naar de psych gaat, ik hoop oprecht dat dat je zal helpen!
pi_129984866
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:12 schreef Suikertante het volgende:
Jongens, ben ik nou de enige die vindt dat ze voldoende binnen krijgt?! Ze krijgt zat binnen!

:Y het is echt keurig wat ze binnen krijgt lieve schat!
Hopelijk zijn de wachtlijsten niet te lang. Je hebt een hele goede en moedige stap gezet!
E.
pi_129984886
En een minimum is dus ook gewoon prima he. Misschien niet voor alle babies, maar er zijn dus babies die het op 500ml per dag doen. En sommige op 1000ml. En heel veel daartussen. Jouwe zit blijkbaar lekker rond de 700 (al komt ze toch ook wel eens op 800?).

Maar hopelijk kan je snel terecht XM! Over je lieve baby hoef je je iig geen zorgen te maken als ik dit lees, nu hopelijk zelf gauw een beetje opknappen :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:22:23 #158
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_129984917
Het is goed dat er een plan van aanpak ligt voor jou en dat ze het met jouw weer op de rit kunnen krijgen maar ik vraag me wel af of je man ook zo denkt met het drinken of is die alleen verteld dat het minimaal 825ml moet zijn en weet hij niet dat 500ml ook voldoende is?

Ik heb hier ook een krielkippie die (ook weleens hier over nagevraagd overigens) 18 a 20 uur sliep als baby en meer droomvoedingen kreeg maar hooguit 5 x 120cc en dan liet ze soms wat staan. Er zijn ook eenmaal kleine eters geboren. Heb me er nooit druk overgemaakt en zolang Noor (zo lijkt het tenminste) het ook helemaal goed doet en supergezond oogt dan is het goed. Is moeilijk als je dat niet los kan laten en daarom ook goed dat er een plan ligt. Hoop dat je leert om op Noor zelf te vertrouwen. Ook slaapkoppie's regelen het zelf is mijn ervaring.
If you can dream it, you can do it...
pi_129985056
Hier ook books. E. zit tegenwoordig op 6 flessen per dag van gemiddeld 90. Soms iets meer, soms iets minder. Op dagen dat haar totaal boven de 600 zit juichen we, dat is veel *O*
E. is ook gewoon een mager ding, nog geen 5 kilo. En dat terwijl ze al bijna 4 kilo was bij geboorte. Ze groeit voldoende, al vind ik het soms ook nog lastig het los te laten.
E.
pi_129985136
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:19 schreef LadyBlack het volgende:

Oke misschien 6,8. O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:27:51 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129985154
Het heeft mij ook heel wat moeite gekost om op E te vertrouwen toen ze nog zoveel sliep en niet goed aankwam, dus ik snap XM's angst heel erg goed (ook het irrationele gedeelte wel). Ik kon het gelukkig loslaten toen ze goed bleek te groeien en ik hoop dat XM dat ook binnenkort kan!
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:29:46 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129985222
Ze dronk tot vorige week prima 800-900ml en het is nu ineens veel minder en het gaat moeizamer. Dát vind ik raar.

CB heeft gezegd: "ze heeft - bij een gewicht van 5,5 kg (ik weet niet wat het nu is) minimaal 825ml nodig om te groeien." Daaruit begrijp ik dat ze dus bij minder niet groeit / ontwikkelt en dus stilstaat. Dat maakt me zo gefrustreerd.
pi_129985282
XM, goed dat je een verwijzing hebt gekregen, hoop echt dat het je gaat helpen om beter in je vel te komen :* Hopelijk heb je ook nog wat aan het cb morgen en geven ze niet weer van die rare adviezen over alles opschrijven en voedingen wegen enzo..
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:32:10 #164
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129985299
Baby's hebben ook slaap nodig om goed te kunnen groeien. Ik zou haar ook haar slaap gunnen als ze die blijkbaar zoveel nodig heeft.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:32:24 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129985311
Ja dat stond mij ook bij dat je een hoger getal te horen had gekregen dan die 500. Vervelend, want het levert je stress op die misschien niet nodig is.

Hopelijk kan het cb gewoon kijken naar haar ontwikkeling en groei zonder aan cijfertjes vast te zitten.
pi_129985371
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:19 schreef LadyBlack het volgende:

J woog vorige week maandag 7300 gram 8)7 Bolle :D

Ach, zo groeien ze beiden volgens hun lijntje dus dikke prima ^O^
pi_129985372
Ik weet niet hoor misschien ben ik wel gewoon raar maar ik neem het cb nooit zo serieus :@

Als er echt iets is waar ik mee zit dan vraag ik het liever aan een specialist..
pi_129985396
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef LadyBlack het volgende:
Ja dat stond mij ook bij dat je een hoger getal te horen had gekregen dan die 500. Vervelend, want het levert je stress op die misschien niet nodig is.

Hopelijk kan het cb gewoon kijken naar haar ontwikkeling en groei zonder aan cijfertjes vast te zitten.
Breng haar nou niet aan het twijfelen, die stress is écht niét nodig.
pi_129985456
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:32 schreef Spees_Eend het volgende:
Baby's hebben ook slaap nodig om goed te kunnen groeien. Ik zou haar ook haar slaap gunnen als ze die blijkbaar zoveel nodig heeft.
Dit vind ik ook echt een superbelangrijk iets. Slaap is zo belangrijk. Het telkens verstoren om te eten laat haar niet beter groeien, lijkt me. Juist goed uitrusten zodat ze daarna lekker dr fles kan atten! En natuurlijk binnen bepaalde grenzen, maar in de nacht wat uren maken is echt gezond voor je meisje, XM.
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:37:28 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129985476
Nou ik was net ook wel een beetje teleurgesteld; was even naar het inloopspreekuur omdat die groene poep me niet zint, maar die verpleegkundige trapte alleen maar alle open deuren in... en ze kwam uit op hetzelfde als de huisarts 2 weken geleden; een virusje. -O-
pi_129985512
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:37 schreef LadyBlack het volgende:
Nou ik was net ook wel een beetje teleurgesteld; was even naar het inloopspreekuur omdat die groene poep me niet zint, maar die verpleegkundige trapte alleen maar alle open deuren in... en ze kwam uit op hetzelfde als de huisarts 2 weken geleden; een virusje. -O-
:*
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:38:53 #172
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129985527
Ze slaapt minstens net zoveel overdag. Ik denk dat ze vandaag 2/3 uur wakker is geweest, hooguit. En dan trekt ze de nacht dus ook door. Weet nog niet hoe de avond gaat verlopen, maar die zal ze ook niet volledig wakker zijn. Maar goed dat bespreek ik wel met het cb...
pi_129985586
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:34 schreef Logician het volgende:
Ik weet niet hoor misschien ben ik wel gewoon raar maar ik neem het cb nooit zo serieus :@

Als er echt iets is waar ik mee zit dan vraag ik het liever aan een specialist..
+1 ik ben best tevreden over ons cb maar zie ze zeker niet als leidend adviesorgaan mocht er iets zijn. Daarvoor heb ik toch al teveel verhalen over vreemde adviezen gehoord o.a. hier maar ook in m'n omgeving.
pi_129986308
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze dronk tot vorige week prima 800-900ml en het is nu ineens veel minder en het gaat moeizamer. Dát vind ik raar.

CB heeft gezegd: "ze heeft - bij een gewicht van 5,5 kg (ik weet niet wat het nu is) minimaal 825ml nodig om te groeien." Daaruit begrijp ik dat ze dus bij minder niet groeit / ontwikkelt en dus stilstaat. Dat maakt me zo gefrustreerd.
Ik weet niet of het je helpt maar kyan dronk eerst veel en ging ineens minder drinken. Op een gegeven moment dronk hij rond de 650. Nu zit hij weer op zo'n 700 cc op een dag en nog geen bijvoeding. Kyan weegt nu ruim zeven kilo.
Blijkbaar is het voldoende.
pi_129986330
Ik ben wel heel tevreden over ons CB. Ze denken goed mee en zeggen er niets over als iets anders gaat dan de norm is. En zo ook de kinderarts, ik heb me heel veel zorgen gemaakt over het drinkgedrag van E. en beide gaven altijd aan dat het niet nodig was. En toen bleek dat E. haar lijntje toch begon af te wijken sprong het cb daar goed op in. Niets te klagen!
E.
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:15:49 #176
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129986706
Ze slaapt nu al vanaf 12u en is niet wakker te krijgen. Ze heeft om 15u nog een voeding gehad, half slapend. Drinkend met ogen dicht en is dus niet wakker geweest tussendoor. Zelfs tijdens luier verschonen bleef ze slapen. Vriend heeft haar net opgepakt, door de kamer mee gelopen, mobile aangezet, broekje uitgedaan, maar ze wordt niet wakker.
pi_129986908
Mijn meisje is echt keihard aan het schaterlachen om haar papa. Je kan daar niet naar luisteren zonder zelf te moeten lachen. O+ O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:22:23 #178
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_129986920
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze slaapt nu al vanaf 12u en is niet wakker te krijgen. Ze heeft om 15u nog een voeding gehad, half slapend. Drinkend met ogen dicht en is dus niet wakker geweest tussendoor. Zelfs tijdens luier verschonen bleef ze slapen. Vriend heeft haar net opgepakt, door de kamer mee gelopen, mobile aangezet, broekje uitgedaan, maar ze wordt niet wakker.
Nee ik kan dat als mama van een slaperd wel snappen ze is al twee keer uit haar slaap gehaald en dat vergt van slaperd gewoon veel energie dus ja nu is ze voorlopig ko. Je moet vertrouwen in je meisje zien te krijgen.

quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze slaapt minstens net zoveel overdag. Ik denk dat ze vandaag 2/3 uur wakker is geweest, hooguit. En dan trekt ze de nacht dus ook door. Weet nog niet hoe de avond gaat verlopen, maar die zal ze ook niet volledig wakker zijn. Maar goed dat bespreek ik wel met het cb...
Wat verwacht je nu van het cb dan? Dat ze zeggen dat Noor het niet goed genoeg doet?
pi_129986964
Ze is dus niet uitzichzelf wakker geworden.. kan het misschien zo zijn dat je dit zelf creeert "een luie baby" zeg maar?
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:28:59 #180
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129987123
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je je daar zorgen over maakt XM als je vindt dat ze zoveel slaapt.
Goed dat je een verwijzing van de psych hebt gekregen. Hopelijk ga je je snel wat beter in je vel voelen XM.

Verder ga ik mee op wat ik van anderen ook al las, dat ze misschien gewoon heel veel slaap nodig heeft.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129987125
Wow Pessie :o Hap! (uit nieuwsgierigheid: hoe gaat dat dan verder? Kan ze dat zo wegkrijgen?)
Spark wat lief je meisje zo aan t spelen O+
Ik heb LB op cd :7 wie wil me aanraken?
XM wat fijn dat je met iemand kunt gaan praten. Verder is alles wel gezegd :*
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:49:01 #182
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_129987728
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:23 schreef Logician het volgende:
Ze is dus niet uitzichzelf wakker geworden.. kan het misschien zo zijn dat je dit zelf creeert "een luie baby" zeg maar?
We proberen haar juist als ze wakker is te stimuleren met speeltjes en contact. En dat wekken moesten we van zowel cb als lk. Wat moet je dan nog? Uit zichzelf komt ze echt niet op dit soort dagen.

Ze is uiteindelijk wakker geworden. En valt nu weer in slaap tijdens de fles, dus die slaapt zometeen weer gewoon door.

Ik hoop dat het cb morgen vroeg belt.

Maar nu houd ik erover op, want ik verpest t topic.
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:52:47 #183
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129987852
Niet zo negatief over jezelf XM ...
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129987959
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

We proberen haar juist als ze wakker is te stimuleren met speeltjes en contact. En dat wekken moesten we van zowel cb als lk. Wat moet je dan nog? Uit zichzelf komt ze echt niet op dit soort dagen.

Ze is uiteindelijk wakker geworden. En valt nu weer in slaap tijdens de fles, dus die slaapt zometeen weer gewoon door.

Ik hoop dat het cb morgen vroeg belt.

Maar nu houd ik erover op, want ik verpest t topic.
Wat ik bedoel is, dat ze de kans niet krijgt om zelf honger te voelen omdat ze nog voor ze goed wakker is weer een fles er in krijgt, of meteen als ze wakker is.. zo lees ik het ieg...

Als Noa net veel gedronken heeft is ze vaak ook zo suf als een konijn en helpt het echt niet om haar wakker te proberen te houden, ze krijgt drinken als ze er zelf om vraagt en juist tot die tijd spelen we lekker met haar :)
pi_129988042
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:22 schreef Kyara het volgende:
Mijn meisje is echt keihard aan het schaterlachen om haar papa. Je kan daar niet naar luisteren zonder zelf te moeten lachen. O+ O+
Oeh jaloers! Ik wil ook een schaterlachende baby! :(
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:20:04 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129988725
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef Logician het volgende:

[..]

Oeh jaloers! Ik wil ook een schaterlachende baby! :(
XD

Die van mij doet alleen schaterlachen als papa op z'n rug ligt, hij haar vasthoudt en omhoog gooit en weer opvangt :') _O- Wel heel schattig hoor, btw O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129988976
Vandaag weer bij cb geweest. Isa groeit als kool: bij 14w/4d 64 cm en 6380 gr :D
Tweede ronde prikjes gehad en nagekeken, maar man wat voelde ik me onzeker bij die mensen (arts en co). Volgende keer weer bij Wijkverpleegkundige, voel ik me een stuk prettiger bij. Voelde me nu echt opgejaagd.

Medicatie wordt trouwens keurig bewaard en gemonitord hier :) alleen noodmedicatie ben ik vergeten te vragen omdat ik zo idioot reageer bij prikken :') (fobie, ik werd me toch een partij beroerd en zenuwachtig toen ze met die ampullen en naalden in de weer ging :@ )
Sarcasme. Herken het.
pi_129989246
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]
Uit zichzelf komt ze echt niet op dit soort dagen.

Ze is uiteindelijk wakker geworden.
Hierboven staat precies wat er mis gaat: nog voordat er iets is gebeurd is het in jouw hoofd al mis gegaan.
Je meisje is geweldig, een lekkere slaapkop, die er ondanks die weinige wakkere uurtjes voor zorgt dat ze genoeg drinkt. Ze verdient je vertrouwen!

[ Bericht 10% gewijzigd door Suikertante op 12-08-2013 20:00:38 ]
pi_129990055
Euhhh.. schateren! *O* Ja dat doet F dus niet. }:| Maar hij lacht gelukkig wel steeds vaker een beetje hardop als ik me sta uit te sloven.
Kyara wie moest er zo schaderde? Schatert de een meer dan de ander?

En ik wilde nog degene bedanken die me tipte voor de hema badinzet (As?). Wat een feest is dat! Kan ik eindelijk rustig die stinkvingertjes boenen O+
pi_129990198
Even 2 praktische vragen;

voor mensen met rijstetende babies, welke rijst geven jullie?
ennnn voor de mensen met staande babies, hebben jullie babies ook zo'n probleem om weer te gaan zitten? Ze is zich sinds gisteren superfanatiek overal aan het optrekken en staat hele tijd tegen de bank/het bed aan, maar daarna is het of huilen of keihard omvallen...
pi_129990211
Weet iemand welke rompers smal vallen?
E.
pi_129990270
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Weet iemand welke rompers smal vallen?
V&d Frendz (of hoe schrijf je dat) zitten lekker strak.
Sarcasme. Herken het.
pi_129990339
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

V&d Frendz (of hoe schrijf je dat) zitten lekker strak.
Ah, v&d zit in de buurt. Eens kijken! Ik las dat Petit bateau ook smal valt, maar mijn man ziet me aankomen als ik 20 euro voor 1 romper betaal :o
Ik heb nu van de Hema voor haar, qua lengte zijn ze goed maar ze flubberen zo om haar heen.
E.
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:59:51 #194
381212 Gulara
From the future
pi_129990393
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:00 schreef Kyara het volgende:

[..]

Gulaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Slaap je al?
Jaaaaaaaaaaaaa! Maar ik ben er weer.
18:00 gevoed (conveniently omgerekend naar jullie tijd)
En nu ligt ie al een uur te spoken. Geen honger wel steeds huilen.
Ik dacht op een gegeven moment, ik kijk even of ie gepoept heeft. En nu zit ik dus in kleermakerzit met Pi die voor me ligt te slapen met z'n benen over de mijne.
Epic fail want ik kan geen kant op. -O- 8)7 :')

En jullie zijn niet eens een rel begonnen. -O-
pi_129990448
Dat van Petit Bateau is wel waar. Ik heb ze nooit zelf gekocht maar ze zijn wel een van mijn lievelingskraamcadeautjes geweest.

Gulara lekker bezig :D Als hij nou toch nog gaat poepen zit je lekker in de dampen :7
pi_129990547
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:55 schreef Olf het volgende:
Even 2 praktische vragen;

voor mensen met rijstetende babies, welke rijst geven jullie?
ennnn voor de mensen met staande babies, hebben jullie babies ook zo'n probleem om weer te gaan zitten? Ze is zich sinds gisteren superfanatiek overal aan het optrekken en staat hele tijd tegen de bank/het bed aan, maar daarna is het of huilen of keihard omvallen...
ik geef gewone rijst eigenlijk... In ons geval basmati rijst.

Ik heb M met staan en zitten ook wel zelf laten aanmodderen en hij had binnen een week door hoe hij zich met beleid op zijn luierbooty kon laten vallen.
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:04:54 #197
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_129990651
XM je verpest het topic zeker niet. Hier denken we allemaal met je mee maar op dit moment komt niet binnen wat er tegen je gezegd word heb ik het idee. Je gaat er op alle fronten al bij voorbaat al vanuit dat het wel misgaat. Noor krijgt geen kans om zelf iets te mogen aangeven en dat probeert Logi ook aan te geven. Waarom krijgt Noor je vertrouwen niet? Hoe denkt je man hier dan over die moet toch ook merken aan jou dat jij achteruit gaat in je doen en laten. Lijkt me echt heel moeilijk om mee om te gaan.
pi_129990732
En hoi, die 11 maanden sprong is niet grappig. Kwis, hoe gaat dat bij jou?
Hier is het mopperen, jengelen, heel druk doen, niet willen slapen, algeheel humeurig. En het loopt natuurlijk parallel met 3 doorkomende tandjes en het teruggaan van 3 naar 2 slaapjes. ;(
pi_129990824
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:03 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ik geef gewone rijst eigenlijk... In ons geval basmati rijst.

Ik heb M met staan en zitten ook wel zelf laten aanmodderen en hij had binnen een week door hoe hij zich met beleid op zijn luierbooty kon laten vallen.
Dankje, ik eet altijd pandan of basmati maar dat kan dus ook gewoon. Had met brood hele tijd volkoren gegeven, en ze at zo slecht, tot ik een keer gewoon lichtbruin gaf...wilde het bij rijst beter doen ;)
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:10:08 #200
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129990901
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:59 schreef Gulara het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaa! Maar ik ben er weer.
18:00 gevoed (conveniently omgerekend naar jullie tijd)
En nu ligt ie al een uur te spoken. Geen honger wel steeds huilen.
Ik dacht op een gegeven moment, ik kijk even of ie gepoept heeft. En nu zit ik dus in kleermakerzit met Pi die voor me ligt te slapen met z'n benen over de mijne.
Epic fail want ik kan geen kant op. -O- 8)7 :')

En jullie zijn niet eens een rel begonnen. -O-
_O- goed geregeld Pi

Olf: hier ook moeite met weer gaan zitten, al gaat dat steeds een beetje beter. In de box met name. Rijst heb ik nog niet gegeven (zonder reden) maar ik zou beginnen met witte rijst en later evt. zilvervliesrijst. En notenrijst zou ik niet doen.

Sparkling ik vind de Frendz ook heel fijn, die vallen mooi smal en zijn elastisch.
pi_129990936
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:08 schreef Olf het volgende:

[..]

Dankje, ik eet altijd pandan of basmati maar dat kan dus ook gewoon. Had met brood hele tijd volkoren gegeven, en ze at zo slecht, tot ik een keer gewoon lichtbruin gaf...wilde het bij rijst beter doen ;)
disclaimer, ik weet niet of er een betere keus is hoor! Ik zie alleen zelf geen reden om een andere soort te geven. Deze kookt lekker zacht en parelig en hij houdt het goed binnen.
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:11:56 #202
381212 Gulara
From the future
pi_129990968
En lachende baby's! O+ (Lachen je meisjes ook al om elkaar Kyara?)
De mijne lacht vooral om mij. Terecht ook aangezien ik een komisch talent ben. :7 En soms lacht ie ook out of the blue. Zomaar. Omdat het kan. O+

En sjaggo N. O+

En een etende L. :Y)

Spirit goeie stats. *O* Ik kijk meestal niet naar de naalden. Maar verder heb ik er ook niet zo'n problemen mee gelukkig. Het doet even pijn maar hij is het snel weer vergeten. Misschien kan er iemand mee de volgende keer?

XM fijn dat de afspraak met de psych gemaakt is, het klinkt alsof je echt hulp kunt gebruiken. En je verpest het topic niet. Ja je valt vaak terug in dezelfde patronen. Maar dat is toch ook het hele probleem waar je mee kampt? Als je opeens alles los zou kunnen laten en anders doen hoef je niet naar de psych. Heel logisch dus allemaal. :*
En wederom een -O- voor het cb. Wat ontzettend rot dat ze dus blijkbaar niet inzien wat voor beroerde adviezen ze geven. In jouw geval lijkt het een groot deel van je leven in negatieve manier te beheersen.
pi_129991203
Help even meiden. November kindjes, op de gemiddelde lijn. Winterjasjes... maat 74 of 80? Ik weet het gewoon niet meer... 80 lijkt me zo groot ( de winter is nog wel ver weg)
Met een meidenkwartet
pi_129991348
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef Mangostine het volgende:

[..]

disclaimer, ik weet niet of er een betere keus is hoor! Ik zie alleen zelf geen reden om een andere soort te geven. Deze kookt lekker zacht en parelig en hij houdt het goed binnen.
Samen met Spees d'r antwoord blijf ik gewoon dit geven! Dacht al dat het goed was, maar nog een klein beetje bevestiging nodig ;)
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:20:44 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129991351
Ik heb ook een novemberkindje, gewicht gemiddeld (p55 ofzo), lengte iets hoger (p60 ofzo). Dus weet niet helemaal of dat vergelijkbaar is, maar vast wel ongeveer. Ik neig wel naar 80 omdat de winter meestal pas echt goed koud wordt in jan/feb en dan verwacht ik dat S 74 wel echt uit is!
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:23:38 #206
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129991482
Pi heeft het goed voor elkaar!

Mooie stats spirit.

Hier een halfziek-mannetje, heel de dag al mondjes teruggeven (veel meer dan anders) en de 4de fles heel veel teruggeven, 5de fles maar 40cc gedronken en 37,5. Hij was verder heel vrolijk. Dus maar even afwachten.
En ik ga zelf ook maar onder m'n fleecedeken kruipen,want rillerig
pi_129991500
Mijn januarijongetje had vorige winter een jasje maat 74, maar dat viel erg ruim, bijna als een 80. Jouwe zijn ouder, dus ik zou zeker voor 80 gaan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_129991625
Bram van de dag!

pi_129991838
Daily Bram O+

Beterschap Mandy!
pi_129991850
Luuk krijgt een 80 of 86 winterjas. Hij zit nu in 74 maar heeft incidenteel al wat 80 aan.
*poef* nu is het weg
pi_129991890
BvdD O+

Meteen de daily olf er achteraan:
Wat is het typerende wat jouw baby:
- van jou
- van je vriend/man
- de melkboer heeft?

Mijne heeft de nu nog knalblauwe ogen van de melkboer. Van mij niets in d'r uiterlijk, maar ik denk wel mijn enthousiasme/optimisme en ongeduldigheid. Van vriend sowieso de mond en de blik!
pi_129991924
Ik ga echt nog geen winterjas kopen, volgens mij heb ik nog jassen liggen maat 68 tm 80... Ergens in die range zal hij vast passen.
pi_129991941
Leuke Olf! Denk er even over na :)
pi_129992176
Ik heb dus helemaal geen jassen in 74 of 80 dus moet zo ie zo iets kopen. Ook voor de wat mindere dagen nu al. Thanks voor de hulp.
Mijn grote meiden zijn zomerkinderen dus winterjassen precies in de andere maten.
Met een meidenkwartet
pi_129992204
Daily Olf: zijn hoofd minus de ogen maar inclusief oogkleur, zijn onbedwingbare honger en zijn enorme energie O+
Volgende daily: wat ie van mij heeft?
pi_129992272
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:17 schreef Cathmar het volgende:
Help even meiden. November kindjes, op de gemiddelde lijn. Winterjasjes... maat 74 of 80? Ik weet het gewoon niet meer... 80 lijkt me zo groot ( de winter is nog wel ver weg)
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt qua mt 80 :D Moet voor Saar ook nog een winterjas, alleen lijkt 80 zo groot :o Maar ze had voor de zomer een jasje in 74, en dat vond ik er toen ook echt belachelijk groot uitzien. Behalve toen ik het aantrok, bleek het helemaal niet zo belachelijk groot. Zelfde verwacht ik dus met mt 80 winterjas :Y

Shirtjes en broekjes draagt ze trouwens wel al regelmatig 80. Alleen in jas-vorm lijkt het ineens zo huge!
pi_129992437
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:32 schreef Olf het volgende:
- van jou
- van je vriend/man
- de melkboer heeft?
• Mij: voetjes hoge wreef, korte tenen, dikke voetjes. Arm kind. :') & drift
• Man: mond en blijkbaar de rest van haar uiterlijk, aangezien ik altijd hoor dat ze sprekend M. is.
• Melkboer: zou het niet weten. Niet iets heel opvallends in ieder geval.
pi_129992447
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

Dit is dus gelul.
Je hebt het (denk ik) te zwart/wit begrepen. Zo lees ik het hier ook.
De richtlijn (!!!!) Is 150 cc per kg lichaamsgewicht. Dat houdt dus niet in dat ze bij minder niet groeien.
Als ik dat zou aanhouden zou Rosalie ruim 900 cc moeten drinken en die zit altijd rond de 750/800 cc. Daar ben ik dolgelukkig mee, want haar zus zat aan de ruime 600 cc per dag. Maar hey, die groeide ook hoor!
Als het is zoals jij hier zegt, zou mijn oudste turf dus niet groeien en ontwikkelen. Dat groeien gaat gemiddeld en dat ontwikkelen doet ze als een trein. Die had dus genoeg aan 600cc per dag.

En de opmerking van onze wvk: "ieder zingt zijn eigen lied" ik denk dat dat een mooie mantra voor jou is.

Je vraagt je af wat er kan zijn waarom ze nou minder drinkt dan anderhalve week geleden. Zou het kunnen zijn dat de hoeveelheden die ze nu drinkt voldoende voor haar zijn en ze haar grens aangeeft. Wat ik heb begrepen is dat je hiervoor ook aan het "dwangvoeren" was om maar aan die 850cc te komen. Waarschijnlijk ben je daarmee gewoon over haar grens heen gedenderd omdat je het belangrijker vond om maar aan de regeltjes vast te houden dan baar je kind te kijken.
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:43:52 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129992470
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:32 schreef Olf het volgende:
BvdD O+

- van jou
- van je vriend/man
- de melkboer heeft?

Mijne heeft de nu nog knalblauwe ogen van de melkboer. Van mij niets in d'r uiterlijk, maar ik denk wel mijn enthousiasme/optimisme en ongeduldigheid. Van vriend sowieso de mond en de blik!
Oh ja de daily Olf hadden we gisteren gemist he? :D
Ik ga m proberen. Silvijn heeft

Van mij:
- de ogen (groot en blauw, al zijn die van S iets grijzer volgens mijn vriend)
- de neus (soort wipneus. In ieder geval dat je in elke positie mijn neusgaten ziet thankyouverymuch suikertante }:| dat heeft sillie ook
- kuiltje in zijn wang als ie lacht
- deuk bovenin zijn wang als hij tegen de zon knijpt
Van the babydaddy:
- de mimiek als hij lacht
- de mond: als hij lacht trekt hij zijn bovenlip naar binnen, dat heeft mijn vriend ook. Dan lijkt hij ook meer op hem
- S lijkt vooralsnog (een enkele dag daargelaten) alles wel prima te vinden, relaxte baby. Hoewel ik geen enorme hittepetit ben is mijn vriend wel het relaxte ikmaakmenietdrukenvindalleswelbest type.
Van de melkboer
- Silvijn beweegt enorm veel met zijn wenkbrauwen, en fronst veel. Heeft altijd een andere mimiek. Dat herken ik niet per se terug van mij of mijn vriend.
pi_129992548
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Weekendedities bestaan niet!

Leuk om te lezen allemaal tot nu toe :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:46:13 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129992571
Coco ik ken jouw vriend natuurlijk niet, maar ik meen wel iets van haar in jou te zien.
Mango, hebben jullie niet een lintworm? :7
Danic: ^O^ voor je post.
pi_129992626
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ga m proberen. Silvijn heeft

Van mij:
- de ogen (groot en blauw, al zijn die van S iets grijzer volgens mijn vriend)
- de neus (soort wipneus. In ieder geval dat je in elke positie mijn neusgaten ziet thankyouverymuch suikertante }:| dat heeft sillie ook
- kuiltje in zijn wang als ie lacht
- deuk bovenin zijn wang als hij tegen de zon knijpt
Van the babydaddy:
- de mimiek als hij lacht
- de mond: als hij lacht trekt hij zijn bovenlip naar binnen, dat heeft mijn vriend ook. Dan lijkt hij ook meer op hem
- S lijkt vooralsnog (een enkele dag daargelaten) alles wel prima te vinden, relaxte baby. Hoewel ik geen enorme hittepetit ben is mijn vriend wel het relaxte ikmaakmenietdrukenvindalleswelbest type.
Van de melkboer
- Silvijn beweegt enorm veel met zijn wenkbrauwen, en fronst veel. Heeft altijd een andere mimiek. Dat herken ik niet per se terug van mij of mijn vriend.
Inkijkneus :D :+ O+
pi_129992628
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:52 schreef Suikertante het volgende:
Euhhh.. schateren! *O* Ja dat doet F dus niet. }:| Maar hij lacht gelukkig wel steeds vaker een beetje hardop als ik me sta uit te sloven.

En ik wilde nog degene bedanken die me tipte voor de hema badinzet (As?). Wat een feest is dat! Kan ik eindelijk rustig die stinkvingertjes boenen O+
:W
Fijn dat het werkt! Leuk om ze zo te zien genieten hè.
pi_129992630
Isa heeft mijn ogen en vorm van het hoofd en vingernageltjes O+
Kleuren en tenen van mijn man :)

En Gulara, mijn man gaat altijd al mee :D
Sarcasme. Herken het.
pi_129992965
Zal ik ook eens meedoen met de daily Olf? Ik vond de vorige edities te diepzinnig, ben ik te lui voor :')
Van mij:
-Bovenste helft van zn gezicht (voorhoofd)
-Klein hoofdje
-Bleke huid
-Houdt van liedjes zingen/ tv kijken

Van mijn man:
-Lieve bruine ogen
-Lange wimpers
-Grote handen
-ADHD :+

Van de melkboer mijn zwager
- L lijkt enorm op mn zwager, oepsie... :P
pi_129992992
Oh en BotD O+
pi_129993034
Rosalie heeft van mij:
- wenkbrauwen
- vorm van de oogjes
- lange vingers aan kleine handjes
- smalle voetjes
- vorm van haar gezicht

Van papa:
- kleur ogen
- neus

- eeeeeh.....ze lijkt gewoon veel meer op mij dan op dr vader :+

En de melkboer :{w
pi_129993041
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Coco ik ken jouw vriend natuurlijk niet, maar ik meen wel iets van haar in jou te zien.
Mango, hebben jullie niet een lintworm? :7
Danic: ^O^ voor je post.
Even in spoiler, niet quoten aub.
Overigens zie ik het zelf niet. Misschien omdat ik ze allebei té goed ken? Alleen dat ze zijn mond heeft, dat zie ik wel :Y

SPOILER

[ Bericht 27% gewijzigd door Cocotrimonium op 12-08-2013 21:22:27 ]
pi_129993155
Oooh ik had gemist dat het ook over mijn eigen trekken ging! :D

Wat leuk dat jullie vingers, tenen en nagels al herkennen O+

Mijnes heeft van mij: zijn oogvorm, wenkbrauwen, krullen, geconcentreerd friemelen aan dingetjes, nieuwsgierigheid, eigen willetje (of gewoon drammerig doen) en! Humor! :P

Van de melkboer: donkerblond haar :?
pi_129993197
Coco Ik vind Saar ook erg op hem lijken, was me al eerder opgevallen. Maar ze heeft tegelijkertijd ook weer jouw fijne trekken
pi_129993212
Jouw ogen idd Coco, maar zijn wenkbrauwen!
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:01:12 #232
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129993342
Leuke foto's Coco, en ik zie nu precies wat je bedoelt. Vooral de mond is echt sprekend en die is best wel typerend voor Saar's gezicht.

Mango heeft M donkerblond haar ja? Ik dacht best donkerbruin!
pi_129993430
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Leuke foto's Coco, en ik zie nu precies wat je bedoelt. Vooral de mond is echt sprekend en die is best wel typerend voor Saar's gezicht.

Mango heeft M donkerblond haar ja? Ik dacht best donkerbruin!
nee, echt wel blond... ;(
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:04:24 #234
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129993483
Verven is niet verboden Mango!

Ohja vergeten: silvijn heeft de elegante lange vingers van mij en de brede grote jubelteenvoeten van zijn vader 8-)

En coco weet je hoe lastig, een inkijkneus. Je kan nooit ongemerkt een snotje hebben :{w
pi_129993602
Mijne heeft ook mijn handen en voeten, het enige wat qua uiterlijk op mij wijst. Qua handen is dat positief, qua schoenmaat niet :p
En pas op het CB hadden ze het over haar 'ferme damesdijen'...Die ook van mij vrees ik voor haar. }:|
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:07:56 #236
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129993674
:D "ferme damesdijen" is wel een leuke uitdrukking. Beter dan dat ze had gezegd: zo die van jou heeft zadeltassen!
pi_129993742
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:07 schreef Spees_Eend het volgende:
:D "ferme damesdijen" is wel een leuke uitdrukking. Beter dan dat ze had gezegd: zo die van jou heeft zadeltassen!
Goede beentjes om 2 inentingen in te jassen iig! ;)
pi_129993842
Mandy, beterschap voor jullie.

Suiker, hier wordt de hele dag gelachen maar ook echt niet geschaterd of überhaupt met geluid gelachen. Lijkt me echt tof O+

Knappe kerel heb je Coco ^O^
Ik vind ook dat ze jouw ogen heeft idd.

Ik hoor van iedereen dat J sprekend mij is. Ik zie zelf ook dat ze mijn ogen en mimiek heeft en het kuiltje in haar kin. Ze heeft de vorm van het hoofd van mijn vriend en zijn neus (dat hoop ik tenminste voor haar :')) en ik geloof ook wel zijn relaxedheid.

J. is uit haar wiegje gegroeid :o :'( Nu hebben we haar ledikantje op onze slaapkamer gezet. Nou heeft ze vannacht gewoon voor het laatst in haar wiegje geslapen, wel even een mijlpaaltje hoor ;(
pi_129993855
Oh mijnes heeft trouwens ook de elfenoortjes van mijn moeder O+ die hebben echt een generatie overgeslagen!
pi_129993868
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:11 schreef L0t.. het volgende:

Ik hoor van iedereen dat J sprekend mij is. Ik zie zelf ook dat ze mijn ogen en mimiek heeft en het kuiltje in haar kinderen.
Nu al oma? :o
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:12:05 #241
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129993893
Lot ik vind je autocorrect hilarisch.
pi_129993905
Die is er vroeg bij ja.
pi_129993907
Spirit je vingernageltjes :D

En Fieder, hahaha worden daar vragen over gesteld ja, je zwager? :D

Coco ik zie inderdaad heel goed dat de mond van S van haar vader komt! O+

Olf "ferme damesdijen"?! :o Die ga ik onthouden!!

L0t ze lijkt inderdaad enorm op jou, en die kinderen, wow! ;)

F heeft mijn korte bovenlipje, in ontspannen stand raken mijn lippen elkaar niet, maar dat heeft mijn vriend eigenlijk ook. Die trouwens vindt dat F mijn praatjes heeft. Oja F's oorlelletjes proberen te flappen maar gelukkig lukt het niet zo goed. Mijn oren stonden vroeger dwars op mijn hoofd }:|
Verder is iedereen diep onder de indruk van de gelijkenis met F's vader O+
Wat hij van de melkboer heeft is wel duidelijk :+
pi_129993935
Ik kan echt niet precies vertellen wat Bram van mij heeft en wat van J. Maar als je Bram ziet en je ziet J dan zie je meteen vader en zoon.
pi_129994000
o|O zijn jullie mijn (niet-zo-) ninja-edit weer voor!
pi_129994112
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik kan echt niet precies vertellen wat Bram van mij heeft en wat van J. Maar als je Bram ziet en je ziet J dan zie je meteen vader en zoon.
Toch vind ik hem ook heel erg jouw zoon. Ik weet niet precies wat het is.
pi_129994137
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Nou ja dat dus. Ik kan gewoon niet aanwijzen waar het precies in zit.
pi_129994143
Het enige wat ik aan mijn (beide) kindje(s) zie, is dat ze mijn neus hebben... en blijkbaar is dat echt een familietrekje, want ook de kinderen van mijn broertje hebben precies hetzelfde neusje O+

Voor de rest herken ik eigenlijk niet zoveel, de donkere haartjes van Femke zullen wel van de melkboer zijn... ;)

We zijn vanmiddag met haar naar het CB geweest: bijna 13 weken oud, 61cm en 5560 gram! (Al denk ik dat we dat gewicht ietsjes naar beneden bij moeten stellen aangezien ze 2 minuten na het wegen mij helemaal onderspuugde en de uitslag waarschijnlijk wat lager zou zijn geweest. Plus 160 gram aankomen sinds afgelopen donderdag vind ik ook wat veel, zo'n bourgondisch weekend was het nou ook weer niet ;) ) Prikjes zitten er ook weer in, en ik had het vandaag moeilijker met het zien dat haar grote broer er zo verdrietig van werd, dan met het huilen van haarzelf... Gelukkig was Lars snel af te leiden met 'mama helpen'.

Beterschap Mandy.

Flinke mijlpaal, L0t! Ze groeien echt hard, die minis...

Olf, waarom geen weekendedities? :( De daily Olfs ontstonden toch juist bij een slok wijn?
En de DailyBram is ook weer ubercute! O+

XM, succes met alles! :* :* Vrijwel alles is al gezegd, dus ik ga het niet herhalen. Ik hoop dat die psych je snel kan helpen te vertrouwen op je kleine meid en op jezelf. Jullie zijn het waard! :*
pi_129994154
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:16 schreef Suikertante het volgende:

[..]

de ogen en dat stukje tussen zn neus en mond :Y
pi_129994246
Ohja daily Bram O+! Je foto's worden echt steeds mooier tico.
pi_129994309
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:18 schreef L0t.. het volgende:
Ohja daily Bram O+! Je foto's worden echt steeds mooier tico.
ja vond je de beginfoto's zo crap ja? :P
pi_129994360
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:17 schreef Mangostine het volgende:

[..]

de ogen en dat stukje tussen zn neus en mond :Y
Ja dat bovenlipje weer, dat is vaak heel bepalend voor het gezicht! De "snor". Bedoel ik verder niets mee hoor! O-)
pi_129994399
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:21 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ja dat bovenlipje weer, dat is vaak heel bepalend voor het gezicht! De "snor". Bedoel ik verder niets mee hoor! O-)
M'n snor?
pi_129994405
quote:

[..]

_O-
pi_129994420
quote:

[..]

je verwacht het niet, maar M heeft de snor van zijn vader :o
pi_129994435
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:04 schreef Spees_Eend het volgende:
En coco weet je hoe lastig, een inkijkneus. Je kan nooit ongemerkt een snotje hebben :{w
Wel makkelijk peuteren, niet? :+
pi_129994462
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:22 schreef Mangostine het volgende:

[..]

je verwacht het niet, maar M heeft de snor van zijn vader :o
Geen Marokkaanse snor?
pi_129994507
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen Marokkaanse snor?
niet eens.
pi_129994543
Ja, mijn ogen dus? Lijkt ze dus toch een beetje op mij O+

Mango, door die wenkbrauwen heeft ze -ook al heeft ze mijn ogen- wel M's blik. Althans, dat zegt iedereen altijd.

Spees, die mond is heel typisch ja. Maar ben altijd een beetje jaloers op de mond van mijn man, dus ik gun Saar dat wel ;) Mooie lippen O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:24:52 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129994584
So pretty

SPOILER
pi_129994609
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:24 schreef Spees_Eend het volgende:
So pretty

SPOILER
Snorrenspeen werkt ook! Staat hier supergoed.
pi_129994617
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ja, mijn ogen dus? Lijkt ze dus toch een beetje op mij O+

Mango, door die wenkbrauwen heeft ze -ook al heeft ze mijn ogen- wel M's blik. Althans, dat zegt iedereen altijd.

Spees, die mond is heel typisch ja. Maar ben altijd een beetje jaloers op de mond van mijn man, dus ik gun Saar dat wel ;) Mooie lippen O+
die wenkbrauwen, dat trekt wel bij. :*
pi_129994630
:')
pi_129994695
Oja F lijkt mijn unibrow te erven. Jottum!
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:27:47 #265
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129994757
Als jullie nu de probleemzones bij je baby definitief ontharen, onthouden ze er niks van.
pi_129994839
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:20 schreef Mangostine het volgende:

[..]

ja vond je de beginfoto's zo crap ja? :P
Shut up o|O
pi_129994853
Spees :D

Nin lijkt sprekend op mijn lief! Haar gezichtje, maar bijv. ook haar voetjes. Van mij, denk ik, het neusje en misschien de handen, maar dat is nog niet heel duidelijk. Niet zoveel tot nu toe eigenlijk dus, maar dat is misschien maar beter ook ;) mijn lief is veeeeel knapper! Ze heeft in ieder geval echt de handbewegingen van mijn oma!

DailyBram O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:30:25 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129994892
Zou gaaf zijn als Nin jouw kleur ogen krijgt, belle!
pi_129994963
De handbewegingen van je oma?! Jemig die details, soms denk ik dat ik niet goed naar F kijk ofzo :D (doe ik wel hoor, hij kan nu pffffrt met spuug O+ )
pi_129994967
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:25 schreef Mangostine het volgende:

[..]

die wenkbrauwen, dat trekt wel bij. :*
Oh, ik had me tot nu toe nog nooit zorgen gemaakt om die wenkbrauwen... Zijn ze zo fugly? :D
pi_129995007
Jaa, dat hoopte ik ook O+ En liefs haarkleur! Die doet ze wel denk ik, maar qua ogen krijgt ze denk ik geen blauwe. Al vanaf haar geboorte zit er groen om haar pupil. Mijn vader heeft mijn lichtheid qua ogen, maar dan groen, dat zou ook wel mooi zijn!

Suiker, dat viel gewoon meteen op na de geboorte al, blijkbaar had mijn oma hele specifieke handbewegingen :D
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:32:52 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995021
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wel makkelijk peuteren, niet? :+
Heerlijk. Van die slierten die je van achter uit je keel trekt.
Nu ga ik eens naar de wenkbrauwen van je dochter kijken.
pi_129995067
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:31 schreef Suikertante het volgende:
De handbewegingen van je oma?! Jemig die details, soms denk ik dat ik niet goed naar F kijk ofzo :D (doe ik wel hoor, hij kan nu pffffrt met spuug O+ )
Oh, jaaaa! Valt me nu in. Saar lacht precies zoals mijn (overleden) opa. Mijn moeder & oma zien het ook allebei (heb ze er niet eens op hoeven wijzen). Vind ik ook erg leuk voor mam & oma, dat ze dat terugzien O+

Spees! Mooie snor :D
pi_129995073
Als mijn oma F's handbewegingen had zou ik denk ik even met haar naar de huisarts gaan :')
pi_129995108
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, jaaaa! Valt me nu in. Saar lacht precies zoals mijn (overleden) opa. Mijn moeder & oma zien het ook allebei (heb ze er niet eens op hoeven wijzen). Vind ik ook erg leuk voor mam & oma, dat ze dat terugzien O+

Spees! Mooie snor :D
Haha ik dacht eerst dat je sarcastisch was, zat al hardop te giechelen maar ik vind het wel echt mooi hoor! :Y
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:34:45 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995123
Ik heb een paar dagen geleden trouwens een foto gemaakt van silvijn waardoor ik me afvraag of mijn anticonceptie wel gewerkt heeft tijdens mijn slippertje met Bob de Rooy. :')

---> die kan ik dus aan 'melkboer' toevoegen en dat geeft het beestje meteen een naam.
pi_129995171
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:34 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Haha ik dacht eerst dat je sarcastisch was, zat al hardop te giechelen maar ik vind het wel echt mooi hoor! :Y
Oh, nee :+ Ik kan sarcastisch zijn, maar nu was ik heel serieus :D
pi_129995185
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden trouwens een foto gemaakt van silvijn waardoor ik me afvraag of mijn anticonceptie wel gewerkt heeft tijdens mijn slippertje met Bob de Rooy. :')

---> die kan ik dus aan 'melkboer' toevoegen en dat geeft het beestje meteen een naam.
Zien!
pi_129995318
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, ik had me tot nu toe nog nooit zorgen gemaakt om die wenkbrauwen... Zijn ze zo fugly? :D
Nee joh, jouw man heeft killer eyebrows. Maar ze kan toch niet álles van hem hebben, dat geluk heeft niemand :P
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:39:28 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995363
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zien!
SPOILER
pi_129995380
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:33 schreef Suikertante het volgende:
Als mijn oma F's handbewegingen had zou ik denk ik even met haar naar de huisarts gaan :')
_O-
pi_129995437
Ha! Hoe hij er ook bij zit :P
Hallooooo boppers :Y)
pi_129995441
Silvijn :D Hij heeft ineens een onderkin!
pi_129995448
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:52 schreef Suikertante het volgende:

J. En die lacht inderdaad wel wat meer dan D. J vind alles leuk :')

Spirit, fijn dat ze zo goed groeit. En dat het op zich wel goed gemonitord wordt.

LOL, Pi heeft het goed voor elkaar Gulara :D

En de Daily-Olf:
Ik kan er ook mijn vinger niet op leggen. D is een kopietje van haar vader als baby. Ze heeft wel mijn ogen.
pi_129995529
Deze 'slowchat' gaat weer erg snel vanavond... ik had nog op een hoop van vandaag willen reageren, maar het is onderhand al zoveel mosterd na de maaltijd...

Eventjes trots op mijn meisje dan nog:
SPOILER
Ze komt haar dipje al weer te boven O+

Ach gosh Silvijn! Wat een lekker menneke zo... (Staat ie daar nu zo tussen jouw benen, of zit hij ergens op?)
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:42:38 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995530
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:41 schreef L0t.. het volgende:
Silvijn :D Hij heeft ineens een onderkin!
En niet een beetje ook!

En je hoort de boppers ook ineens.
Ik heb ook een foto van hem die zo lelijk is dat ik telkens moet huilen van het lachen en bijna in mn broek pis. Hij lijkt er niet eens op. Die zal ik eens zoeken en klein-zusje-en.

Hee Shandaly, wat gaat ze weer goed terug naar de oude lijn! ^O^
(Ja hij staat daar idd.)
pi_129995563
Ik vind dat bij al jouw drie bloedjes heel duidelijk Kyara: jouw ogen :Y
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:44:14 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995615
Ja Kyara de ogen van je tweeling vind ik ook sprekend jou!
pi_129995634
'Klein-zusje-en' _O- Moet toch tof zijn als er een werkwoord van je gemaakt wordt ;)
En nee, niet klein-zusje-en! Plaatsen in Moeders mooiste!
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:46:41 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995751
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:44 schreef Shandaly het volgende:
'Klein-zusje-en' _O- Moet toch tof zijn als er een werkwoord van je gemaakt wordt ;)
En nee, niet klein-zusje-en! Plaatsen in Moeders mooiste!
Oh bestaat dat ook al :D Nah, das niet echt het topic om m snel te verwijderen denk ik. Ik ga hem namelijk echt kort laten staan en jullie snappen zo wel waarom.
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:47:00 #291
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129995770
Vanonder mijn deken:

Daily olf:
- van mij: zijn gezicht, zijn serieuze kant
- van (8> : blonde haar, ogen en de hele lange wimpers, het makkelijke (alles moet zo makkelijk mogelijk)
- van de melkboer: geen byzondere dingen

-kruipt terug onder deken-
pi_129995871
F5 F5 F5
pi_129995875
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:42 schreef Spees_Eend het volgende:
Hee Shandaly, wat gaat ze weer goed terug naar de oude lijn! ^O^
(Ja hij staat daar idd.)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar eh... blijkbaar heeft het 's avonds wakker maken voor een extra voeding toch z'n vruchten afgeworpen. Slechts vier voedingen op een dag is blijkbaar echt te weinig.
Vandaag krijgt ze er wel maar vier trouwens... ze slaapt al sinds een uur of vijf, maar ze zal het wel wat extra nodig hebben met die prikjes en de drukke dag (heb 'r ook nog meegesleept naar de supermarkt vanmiddag, standaard maandagklus)

Voel je je zo beroerd, mandy? :* beterschap!
pi_129995896
Ze wacht vast tot dit topic vol is... anders lukt het verwijderen niet meer binnen 2 sec ofzo ;)
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:50:44 #295
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995951
Goed dat je het zegt Shandaly, ik had mijn post al klaar staan :+
Wel erg fijn dat het werkt Shandaly! 4 voedingen is inderdaad wat krap als het lijntje zo afbuigt.
Beterschap mandy!
pi_129995956
Maar je weet zo wel de spanning op te bouwen trouwens...

Er was vanmiddag ook nog ergens een filmpje wat ik niet kon bekijken, en ik even later te laat voor was... wie was dat ook alweer?
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:51:13 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129995971
Dat was van Suiker dacht ik, ook gemist!
pi_129996016
Ja volgend topic kom maar!
pi_129996048
bijna
*poef* nu is het weg
pi_129996078
Het was precies hetzelfde als 3 jaar geleden bij Lars...
Hij had ook de week ervoor besloten dat doorslapen wel fijn zou zijn voor mama als ze weer moest werken. Maar dat, in combinatie met ineens gekolfde flesjes krijgen overdag en daar toch minder van drinken dan live, zorgde er bij hem zelfs voor dat hij afviel.. echt een dip in het lijntje.
We zijn hem toen ook wakker gaan maken voor een late-night-snack en dat hielp perfect.
pi_129996093
ok dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')