abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129977192
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_129977286
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:08 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ahh oke! Nou gezellig toch zo O+
Ja het is echt zo gezellig! Samen zingen en kletsen, de buitenlucht in O+

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:08 schreef Suikertante het volgende:
Oh Spees hoe gaat dat dan? F komt zo langzamerhand in een fase waarbij hij niet meer de hele tijd slaapt, maar hij kan ook nog niet echt rondkijken met de Manduca. Kan S dat wel? Of doe je hem op je rug?
Ja, hij kijkt wel veel rond. Ik doe de rits open zodat hij wat verder weggezakt is en hij net met zijn ogen boven de rand uit piept. Dan kijkt hij de hele tijd van links naar rechts, met name naar auto's en bloemen en bomen. Of hij gooit zijn hoofd een beetje achterover en gaat mij aanstaren tot het freaky wordt. Op mijn rug durf ik niet, ten eerste omdat ik niet zie wat er achter mij gebeurt, maar vóórr mij heb ik het gevoel dat ik hem nog een beetje bescherm met mijn lijf en armen.
pi_129977312
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:10 schreef Lilalau het volgende:

[..]

Wat vervelend Kyara. Ik snap dat mijn post dan niet leuk is om te lezen.

Ik ga me verder niet verdedigen of nuanceren. Want ja de voornaamste reden is inderdaad dat ik na anderhalf jaar zo goed als geheelonthouding op een feestje een biertje wil drinken.
Moet je ook vooral niet doen ;)
Zoals ik al zei, ieder zijn ding. Maar ik kon het niet laten om niet te reageren. :*

(dus ook de reactie op Olf, sorry, maar zo voelde het even voor mij, zoals ik ook al schreef: je vergelijkt het toch met je eigen situatie).
pi_129977340
Oh! Ik las daarstraks over je baby een filmpje van lachende baby's laten zien. Ik denk, dat is leuk! Ga ik met Saar proberen. Misschien ligt ze er ook wel dubbel van O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mevrouw was er in ieder geval aardig van onder de indruk :D :+
pi_129977367
Kyara zou het vast niet lullig bedoelen, want Kyara is lief :)

En Lil moet je ook absluut niet doen, heerlijk gaan genieten! :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:17:53 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129977398
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Ik las daarstraks over je baby een filmpje van lachende baby's laten zien. Ik denk, dat is leuk! Ga ik met Saar proberen. Misschien ligt ze er ook wel dubbel van O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
XD XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129977414
Saar! _O- _O-
pi_129977441
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER
Haha! Ze heeft trouwens echt een mooie mond!
En wat fijn om te zien dat jij de stoelverkleiner ook niet na iedere maaltijd in de was gooit :+
pi_129977443
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:17 schreef Logician het volgende:
Kyara zou het vast niet lullig bedoelen, want Kyara is lief
Ik bedoelde het ook niet zo verkeerd inderdaad. Maar door de post van Olf voel ik me weer aangevallen :'(

Thanx :*
pi_129977469
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook niet zo verkeerd inderdaad. Maar door de post van Olf voel ik me weer aangevallen :'(

Thanx :*
Niet doen, als er 1 iemand is die nooit op anderen bitched ben jij het wel :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 14:20:34 ]
pi_129977500
Saar :D

Ik zag trouwens in het vorige topic nog wel een grappig filmpje van een hele boze Noa. :D

Die app ga ik ook eens opzoeken maar dan voor M.

Meisjes kijken niet echt specifiek tv maar wel mee met M. Die kijkt 's avonds een minuutje of 20. D kijkt dan echt mee, J vindt wel best. M & D zijn de tv junks.
pi_129977512
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Haha! Ze heeft trouwens echt een mooie mond!
En wat fijn om te zien dat jij de stoelverkleiner ook niet na iedere maaltijd in de was gooit :+
Heeft ze van haar vader. Die heeft een jaloersmakende mond, qua vorm.
En ja, haha, lekker smerig ding he? :D :+
pi_129977524
Ik ga maar eens een cavia kooi schoonmaken (Jasper op vakantie dus mama de klos) joy!
pi_129977525
Iedereen moet lekker doen wat ze zelf willen. Klaar. Slotje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129977559
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:21 schreef Kyara het volgende:

Ik zag trouwens in het vorige topic nog wel een grappig filmpje van een hele boze Noa. :D
Oh! Door jouw post realiseer ik me dat ik net een reactie had getypt op de foto van Noa. Maar toen zat het topic ineens dicht.

Dus, wat ik wilde zeggen: vind haar helemaal niet chagrijnig kijken! Herken het soort blik wel een beetje van Saar. Noem het altijd haar botsautoblik :+
pi_129977571
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:19 schreef Kyara het volgende:

[..]

Vrede op aarde ;) Het is gewoon iig voor mij een lastige keuze die je in zo'n weekeinde maakt en daarom viel jouw reactie niet goed. Sta er bij mezelf iig achter omdat ik zo de borstvoeding wel kan handhaven en het alleen even 'pauzeer'. Maarrrrr inderdaad lekker allemaal zelf doen en alles.
pi_129977576
En ieeee cavia-kooi.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:25:55 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129977682
XM, heb je al met de arts gesproken? Is er al een plan van aanpak voor jouzelf?

Succes met de caviakooi Logi, ik zou eigenlijk je voorbeeld moeten volgen en de vissenkom doen. Dat haat ik hartgrondig.
pi_129977715
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Moet je ook vooral niet doen ;)
Zoals ik al zei, ieder zijn ding. Maar ik kon het niet laten om niet te reageren. :*

(dus ook de reactie op Olf, sorry, maar zo voelde het even voor mij, zoals ik ook al schreef: je vergelijkt het toch met je eigen situatie).
Olf, ik had Kyara's post totaal niet als waardeoordeel opgevat hoor. Juist als constatering dat haar referentiekader heel anders ligt waardoor zij het moeilijk vindt om zoiets te lezen. Logisch in haar geval.
Ik vind het juist heel goed voor te stellen op zo'n weekendje eens aan het bier te gaan. En lilalau doet zelf ook al :'( waarmee ik aanneem dat ze het zonde vindt. Tuurlijk is het zonde, maar qua houdbaarheid en zo valt ook maar te bezien of je het goed meekrijgt. En ook als je gewoon een weekend wil drinken, dikke prima toch?

SPOILER
pi_129977733
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Succes met de caviakooi Logi, ik zou eigenlijk je voorbeeld moeten volgen en de vissenkom doen. Dat haat ik hartgrondig.
Moet de kattenbakken gaan schoonmaken, ben ik ook geen fan van -O-
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:28:24 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129977776
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Meid, met een beetje geluk ben je er over niet al te lange tijd weer 9 maanden vanaf :7
pi_129977816
Dat is zo'n klusje wat ik sinds de zwangerschap blijvend aan mijn vriend heb toebedeeld :7
pi_129977825
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Olf het volgende:

[..]

Vrede op aarde ;) Het is gewoon iig voor mij een lastige keuze die je in zo'n weekeinde maakt en daarom viel jouw reactie niet goed. Sta er bij mezelf iig achter omdat ik zo de borstvoeding wel kan handhaven en het alleen even 'pauzeer'. Maarrrrr inderdaad lekker allemaal zelf doen en alles.
Nou ja, prima toch. Zoals ik al schreef, ieder zijn ding.
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ben daarmee gestopt sinds we zwanger wilden worden heel lang geleden.... :D
pi_129977838
Huisdieren :{w

Saar, hahahahaha. Hier ook geen reactie op andere kindjes trouwens hoor. Zou hij dan autistisch zijn?! 8)7 o|O
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:30:36 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129977858
Hier ook, Lot :D

Ja Mineola, of blind?
:o
pi_129977929
Nee, blind is hij niet, hij lacht wel om mijn gekke bekken.

Ik denk dat hij zich gewoon meer op het niveau van een volwassene bevindt. Dat komt vast omdat ik hem Sesamstraat ontzeg en elke avond voorlees uit de encyclopedie. O-)
pi_129977947
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Hier ook, Lot :D

Ja Mineola, of blind?
:o
_O-
pi_129977955
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:32 schreef Mineola het volgende:

Ik denk dat hij zich gewoon meer op het niveau van een volwassene bevindt. Dat komt vast omdat ik hem Sesamstraat ontzeg en elke avond voorlees uit de encyclopedie. O-)
Vergeet Mozart niet he!
pi_129977971
quote:

_O-
pi_129977990
Ik ben geïnspireerd geraakt door Spees. Ga J. sinds lange tijd ook maar weer eens in de Manduca meenemen, als ze wil tenminste. Even boodschappen halen. Ze heeft de laatste tijd niet altijd zin meer om plat in de wagen te liggen dus misschien is dit leuker :s)
pi_129978000
O en de botsautoblik van Coco! _O_ Dat is het echt precies ja!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:34:52 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978009
quote:

Hoezo, snapt ie Nietzsche nog niet dan
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:35:02 #33
381212 Gulara
From the future
pi_129978016
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:26 schreef Mineola het volgende:

[..]

Olf, ik had Kyara's post totaal niet als waardeoordeel opgevat hoor. Juist als constatering dat haar referentiekader heel anders ligt waardoor zij het moeilijk vindt om zoiets te lezen. Logisch in haar geval.
Ik vind het juist heel goed voor te stellen op zo'n weekendje eens aan het bier te gaan. En lilalau doet zelf ook al :'( waarmee ik aanneem dat ze het zonde vindt. Tuurlijk is het zonde, maar qua houdbaarheid en zo valt ook maar te bezien of je het goed meekrijgt. En ook als je gewoon een weekend wil drinken, dikke prima toch?

SPOILER
+1

En voor wat betreft je spoiler, volgens mij had Suiker andere redenen dan 'vermoeiend' voor het niet kiezen voor bv toch?
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:36:57 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978074
Ja voor zover ik weet lag het wel iets gecompliceerder bij Suiker.

Heel veel plezier Lot!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:37:53 #35
381212 Gulara
From the future
pi_129978105
Oh helemaal Saar vergeten! O+

Kun je d'r opsturen Coco? O-)

Kind is uitgedronken en klaar met tietbitchslappen. Dus wij gaan "slapen". :O :z :Z

Fijne dag verders. :*
pi_129978127
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:26 schreef Mineola het volgende:
SPOILER
Waarom? Denk je dat fv zoveel slechter is dan bv, of dat een kindje zoveel slechter af is?
Ik snap het serieus niet, fv vs bv laat mij volledig koud eerlijk gezegd. Al vind ik het wel interessant waarom er zo fel/emotioneel op wordt gereageerd vaak.

Als ik lees hoe uitputtend het soms is voor een bv-moeder, en hoeveel frustratie/stress het oplevert, dan kun je je afvragen wat in zo'n geval beter is: een uitgeputte moeder & bv, of een uitgerust moeder & fv.

Apart hoe zwart/wit niet zeker of dat de juiste term is voor wat ik bedoel, maar goed :+ er vaak wordt gedacht zodra het over fv/bv gaat.
pi_129978137
Slaap lekker Gulara! Hopelijk een betere nacht :*
pi_129978197
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:33 schreef Olf het volgende:

[..]

Vergeet Mozart niet he!
Check, baby einstein staat hier vaak op. Wel op cd hè, niet op YouTube!

quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:35 schreef Gulara het volgende:

[..]

+1

En voor wat betreft je spoiler, volgens mij had Suiker andere redenen dan 'vermoeiend' voor het niet kiezen voor bv toch?
Oh geen idee, ik las in het vorige topic alleen vermoeiend en daar is die spoiler op gebaseerd...
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:41:54 #39
381212 Gulara
From the future
pi_129978216
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
Slaap lekker Gulara! Hopelijk een betere nacht :*
Dankjewel! :*
pi_129978231
Ik heb maar 1 week borstvoeding geprobeerd te geven en ben gestopt omdat ik kalmerende medicijnen kreeg. Ik heb een angststoornis en die kan ik goed onder controle houden door goed te slapen. Om deze reden geeft mijn man ook de nachtvoedingen, zodat ik door kan slapen. Anders ben ik overdag niets waard :{
In die week sliep ik amper, kon 40 cc kolven over de hele dag terwijl ik iedere 3 uur aan het kolven was en E. had toen al problemen met de voeding. Achteraf ben ik blij dat mijn psycholoog en huisarts direct hebben ingegrepen, ook al ging dat ten koste van de bv.

Goed, even in het kort. Eigenlijk geef ik dus ook geen bv omdat het te vermoeiend is ;)

Slaap lekker Gulara!
E.
pi_129978269
Het blijft een comfortkeuze, ik kan het wel "goedpraten" door te zeggen dat ik mijn slaap hard nodig heb omdat ik anders snel sip word, maar dat kun je er natuurlijk ook voor over hebben. Ik heb mijn hele leven al geweten dat ik nooit bv zou gaan geven, het lijkt me vreselijk. Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat. Maar ik weet inmiddels dat het moederschap gekke dingen met je kan uithalen. Mijn tieten lekken soms nog steeds als F huilt, ik bedoel maar. En ik meen wat ik zei tegen Kyara, want ook als je een keuze maakt is het soms lastig om erbij te blijven en als ik hoor wat voor nachten ze soms heeft vind ik het echt knap dat ze het er nog steeds voor over heeft. :*
(Sorry L0t en Spees, doen jullie zo je best, gooi ik mijn eigen glazen in :D )

We doen zóveel dingen anders dan in het stenen tijdperk, waarom dit nou altijd zo'n issue is is me echt een raadsel.

Slaap lekker Gulara, en veel plezier L0t!
pi_129978294
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Waarom? Denk je dat fv zoveel slechter is dan bv, of dat een kindje zoveel slechter af is?
Ik snap het serieus niet, fv vs bv laat mij volledig koud eerlijk gezegd. Al vind ik het wel interessant waarom er zo fel/emotioneel op wordt gereageerd vaak.

Als ik lees hoe uitputtend het soms is voor een bv-moeder, en hoeveel frustratie/stress het oplevert, dan kun je je afvragen wat in zo'n geval beter is: een uitgeputte moeder & bv, of een uitgerust moeder & fv.

Apart hoe zwart/wit niet zeker of dat de juiste term is voor wat ik bedoel, maar goed :+ er vaak wordt gedacht zodra het over fv/bv gaat.
Met die discussies bemoei ik mij ook nooit. Mijn moeder gaf ons nooit borstvoeding en we hebben het alledrie altijd prima gedaan. Je moet het zelf 100% zien zitten.
Ik heb de eerste 2,5 maand volledig gegeven en ben toen gaan afbouwen. Enerzijds vanwege werk (afkolven, bewaren etc. met mijn onregelmatige diensten vond ik zo'n gedoe) en anderzijds omdat ik ook weleens even rust wilde. Ik weet dat ik ook best alles had kunnen kolven maar ook dat neemt tijd in. Ik merk dat ik daardoor ook veel meer ontspannen ben omdat ik hem even uit handen kan geven. *O*
pi_129978319
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:43 schreef Suikertante het volgende:
Het blijft een comfortkeuze, ik kan het wel "goedpraten" door te zeggen dat ik mijn slaap hard nodig heb omdat ik anders snel sip word, maar dat kun je er natuurlijk ook voor over hebben. Ik heb mijn hele leven al geweten dat ik nooit bv zou gaan geven, het lijkt me vreselijk. Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat. Maar ik weet inmiddels dat het moederschap gekke dingen met je kan uithalen. Mijn tieten lekken soms nog steeds als F huilt, ik bedoel maar.

We doen zóveel dingen anders dan in het stenen tijdperk, waarom dit nou altijd zo'n issue is is me echt een raadsel.

Dat zou bij mij niet zo zeer gaan om dat er poedermelk in gaat, maar meer om het falen van mijn lijf. Ik wil graag borstvoeding geven, dus ik zou balen van een situatie waarin mijn lijf niet voldoende zou aanmaken zodat ik dus moet bijvoeden. Dat heeft niets te maken met het soort voeding.
pi_129978345
quote:
Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat.
M heeft vanaf dag 3 (of misschien zelfs wel eerder) kv gekregen en die deed het er prima op. De meisjes reageren echter een stuk slechter op kv, veel meer spugen en krampjes. Dus dan gaat het niet meer om mijn welbevinden maar om dat van mijn dochters dus daar wil ik wel wat extra moeite voor doen. Plus dat ik het wel fijn vind dat ze nu antistoffen etc binnen krijgen.
pi_129978365
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou bij mij niet zo zeer gaan om dat er poedermelk in gaat, maar meer om het falen van mijn lijf. Ik wil graag borstvoeding geven, dus ik zou balen van een situatie waarin mijn lijf niet voldoende zou aanmaken zodat ik dus moet bijvoeden. Dat heeft niets te maken met het soort voeding.
Dit vind ik ook een goede omschrijving inderdaad :Y
pi_129978394
Morgen gaat mijn moeder voor het eerst een paar uurtjes oppassen terwijl ik op zoek ga (in de stad) naar een andere baan.
Ben helemaal klaar met mijn huidige werk (gedoe met inroosteren ivm flexibiliteit) en ik kan helaas vanwege de financiën niet geheel thuis blijven.
Vorige keer is cake een hele dag bij mijn schoonouders geweest terwijl ik aan het werk was. Wat voelde ik mij gerust toen ik tijdens de lunchpauze hoorde hoe tevreden hij daar was. O+
pi_129978438
quote:

[..]

Ik denk zeker niet dat fv slechter is. Dat zeg ik toch ook niet? Ik denk alleen wel dat bv meer emoties bij de moeder oproept waardoor bv moeders misschien wat sneller fundamentalistische neigingen :@ krijgen. Van mij mag iedereen zijn redenen hebben om juist aan bv of fv te beginnen of om ermee te stoppen, maar de ene reden begrijp ik wat beter dan de ander. Dát was de strekking van mijn post.

En er zijn overigens ook uitgeruste en relaxte bv moeders en gestresste fv moeders omdat die precies zien wat hun kind binnenkrijgt. Dit even om het plaatje compleet te maken :+

Sorry, ik tik even onhandig hier dus het is geen compleet verhaal en wellicht wat kort door de bocht, maar ik wil eigenlijk geen bv/fv discussie oproepen.
pi_129978480
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik denk zeker niet dat fv slechter is. Dat zeg ik toch ook niet? Ik denk alleen wel dat bv meer emoties bij de moeder oproept waardoor bv moeders misschien wat sneller fundamentalistische neigingen :@ krijgen. Van mij mag iedereen zijn redenen hebben om juist aan bv of fv te beginnen of om ermee te stoppen, maar de ene reden begrijp ik wat beter dan de ander. Dát was de strekking van mijn post.

En er zijn overigens ook uitgeruste en relaxte bv moeders en gestresste fv moeders omdat die precies zien wat hun kind binnenkrijgt. Dit even om het plaatje compleet te maken :+

Sorry, ik tik even onhandig hier dus het is geen compleet verhaal en wellicht wat kort door de bocht, maar ik wil eigenlijk geen bv/fv discussie oproepen.
Oh en ik geef mn kind potjes olvarit... :D

Hebben we die ook meteen gehad.
pi_129978486
Ik heb in het begin ook wel moeite gehad hoor met het afbouwen. Ook omdat ik echt genoeg aanmaakte waardoor het kolven waarschijnlijk heel relaxed had gegaan. Ik kon zelfs kolven zonder kolven. Kwestie van drukken/duwen en ik had zo al aardig wat ml te pakken. :@
En in het begin nam ik hem bij me voor het flesje maar hij draaide dan zo zijn hoofd naar mijn borst. Nu doet hij dat zelden meer. Gelukkig maak ik nu nog voldoende aan waardoor hij tussen 21:30 en 6:00 nog beroep op mijn borsten kan doen. :+ Dat doet hij vaak nog een keer of 2 dan.
pi_129978503
Tjee Tico, hoe durf je :X :D
E.
pi_129978527
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:51 schreef .Sparkling. het volgende:
Tjee Tico, hoe durf je :X :D
Potjes prut nog schoonmoe het liefdevol... :')
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:52:31 #52
381212 Gulara
From the future
pi_129978535
Toen ik aangaf dat er bepaalde ziektes in onze familie voorkwamen, zeiden de vk's die ik gesproken heb (zowel in NL als hier) allemaal unaniem dat ik dan serieus moest nadenken over bv.
Nou had dat sowieso al mijn voorkeur, maar door hun opmerking heb ik doorgezet ook toen het zwaar was. Overproductie, kind over de zeik door melktsunami, en heb meerdere keren geschreeuwd vanwege de pijn.

Ik ben blij dat m'n gevoel zei om door te gaan, want als ik morgen niet meer zou voeden dan kijk ik er met een geweldig gevoel op terug en dat kon ik twee maanden geleden niet zeggen.

Maar of andere mensen bv of fv geven vind ik dan weer niet zo interessant. Zo lang er geen pepsi* in gaat geloof ik het allemaal wel.

*pepsi is vies :X doe dan coca-cola :9
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:52:55 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978548

[ Bericht 51% gewijzigd door Spees_Eend op 12-08-2013 15:47:43 (Meh.Toch niet zo'n zin om aan disc. bij te dragen.) ]
pi_129978586
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:52 schreef Gulara het volgende:
Toen ik aangaf dat er bepaalde ziektes in onze familie voorkwamen, zeiden de vk's die ik gesproken heb (zowel in NL als hier) allemaal unaniem dat ik dan serieus moest nadenken over bv.
Nou had dat sowieso al mijn voorkeur, maar door hun opmerking heb ik doorgezet ook toen het zwaar was. Overproductie, kind over de zeik door melktsunami, en heb meerdere keren geschreeuwd vanwege de pijn.

Ik ben blij dat m'n gevoel zei om door te gaan, want als ik morgen niet meer zou voeden dan kijk ik er met een geweldig gevoel op terug en dat kon ik twee maanden geleden niet zeggen.

Maar of andere mensen bv of fv geven vind ik dan weer niet zo interessant. Zo lang er geen pepsi* in gaat geloof ik het allemaal wel.

*pepsi is vies :X doe dan coca-cola :9
Helemaal mee eens. Vooral met de laatste zin.

En nou slapen jij!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:54:40 #55
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978613
Pepsi geef je alleen als je echt een HEEL stomme baby hebt.
pi_129978625
quote:
Kijk dat heeft natuurlijk ook weinig met denken te maken het is gewoon een vaststaand feit dat borstvoeding beter is en kunstvoeding slechter en voor sommige maakt dat niets uit en voor andere wel. Over slechter af is natuurlijk niet zo.

Zo zijn verder alle redenen natuurlijk heel persoonlijk ik slaap juist beter met borstvoeding dan als ik een fles moet maken geven en of dat dan kunstvoeding is of borst maakt niet uit voor mij is er uit moeten de vermoeiende factor. Ik snap niet dat andere redenen geven zonder het te proberen maar dat is iedereens goed recht natuurlijk :)

Maar ik vind het wel jammer dat mensen dingen benoemen als nadeel of gevolg etc terwijl ze er geen ervaring mee hebben.Maar dat vind ik op alle gebieden van opvoeding eigenlijk
pi_129978629
Pepsi is lekker! Mn lievelings!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:55:49 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978661
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:55 schreef Olf het volgende:
Ga jij weer eens gauw in de lurkstand :{w
pi_129978664
quote:
Dat meen je niet! :o :X :r
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:56:04 #60
381212 Gulara
From the future
pi_129978673
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vooral met de laatste zin.

En nou slapen jij!
Ja verdomme net zo'n lekkere bv/fv-rel als ik wil gaan slapen. -O-
pi_129978697
Mijn borsten zijn trouwens wel een tikje kleiner geworden dan voor mijn zwangerschap nu ik bv afgebouwd heb. :(
pi_129978711
quote:
Het blijft een comfortkeuze, ik kan het wel "goedpraten" door te zeggen dat ik mijn slaap hard nodig heb omdat ik anders snel sip word, maar dat kun je er natuurlijk ook voor over hebben. Ik heb mijn hele leven al geweten dat ik nooit bv zou gaan geven, het lijkt me vreselijk. Ik kan het nu wel weer nuanceren maar ik kan me eerlijk gezegd maar moeilijk voorstellen dat je baalt als je niet genoeg melk kolft. Alsof het zo'n drama is als er dan wat poedermelk in gaat. Maar ik weet inmiddels dat het moederschap gekke dingen met je kan uithalen. Mijn tieten lekken soms nog steeds als F huilt, ik bedoel maar. En ik meen wat ik zei tegen Kyara, want ook als je een keuze maakt is het soms lastig om erbij te blijven en als ik hoor wat voor nachten ze soms heeft vind ik het echt knap dat ze het er nog steeds voor over heeft. :*

Ik moest en zou mijn kind zelf voeden toen hij er eenmaal was. Terwijl ik daarvoor echt het idee had van ach ik zie wel waar het schip strand en flesjes zijn ook prima. Maar toen hij er eenmaal werd ik echt super fanatiek en heb ik me door bloedende tepels en borstontstekingen heen geslagen. Nu loopt het dus allemaal zo goed dat ik de luxe heb om het weg te kunnen gooien (wat ik inderdaad evengoed zonde vind). Maar eerlijk gezegd vraag ik me wel af of ik de eerste maanden niet meer happy geweest was als ik toen overgestapt was op de fles (of is dat helemaal vloeken in de kerk?).
pi_129978728
Was ik weer :+

Gevoelig onderwerp.. emotioneel gezien vanuit de waarde die ik er aan hecht snap ik de felle reacties, maar rationeel gezien snap ik ook dat sommige mensen er gewoon geen zin in hebben.

Persoonlijk vind ik bv beter, maar aangezien ik het persoonlijk hypocriet vind om mijn mening aan een ander op te leggen (aangezien ik andersom ook geen mening opgelegd wil krijgen) laat ik de discussies altijd voor wat ze zijn en probeer ik iedereen in zijn waarde te laten aangezien iedereen hier haar eigen redenen zal hebben voor bepaalde keuzes.

Ik zelf ben wel supertrots dat het mij lukt om naast 4 kinderen en mijn werk al meer dan een half jr volledige bv te geven, vooral omdat Noa ong 24/7 regelt wat het echt wel vermoeiend maakt, op dat gebied is Kyara in mijn ogen echt een heldin want ik weet niet of ik dat met 2 babies had volgehouden.

En Suiker goed juist dat je het gewoon zo eerlijk zegt ipv allerlei excuses te verzinnen. ;)
pi_129978734
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee, het was echt een vraag. Of dat toevallig de reden was dat je dat ( :X ) dacht.

Kyara's post snap ik. Als het je zelf heel veel moeite kost, dat je dan best even moeite hebt om te lezen dat iemand het gewoon weggooit. Zit geen oordeel in over de keus zelf (zo lees ik het althans niet), maar meer gewoon zo'n "en mij kost het zoveel moeite, poeh!"-idee. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

Maar wat ik gewoon niet begrijp (en dat bedoel ik niet negatief, ik snap het gewoon echt niet) is dat de keuze wel/geen bv überhaupt emoties oproept. Mij laat dat zo ontzettend koud, dat ik benieuwd ben waarom dat voor andere mensen (ik weet dat het voor veel moeder wél emoties oproept) zo anders is.

Niet de bedoeling overigens om een fv/kv dicussie te starten.
pi_129978735
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:56 schreef vencodark het volgende:
Mijn borsten zijn trouwens wel een tikje kleiner geworden dan voor mijn zwangerschap nu ik bv afgebouwd heb. :(
Ja hoorrrr, nu blijf ik tot haar 24e bv geven denk ik. :( Ik wil geen kleine boezem!
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:57:57 #66
381212 Gulara
From the future
pi_129978764
quote:
Dit is dus nog erger dan je kind olvarit geven! :o
pi_129978808
Maar Tico en Kyara, jullie zijn zulke sterke vrouwen, het is écht niet nodig om zoiets als falen te zien.
Volgens mij weten jullie dat stiekem ook wel!
Kyara als mijn kinderen zo jong geboren zouden worden zou ik het ook overwegen. Ik snap sowieso de keuze voor borstvoeding wel, maar het is niet voor mij, dat is alles. En ik geloof dat zeker de eerste voedingen heel veel goede stoffen bevatten, maar dat is voor mij niet genoeg om me over de streep te trekken (bij mijn a terme baby dus).

FV heeft ook voordelen, wat mij betreft óók voor de baby (dit neem ik meteen terug). Het zou best gek zijn als ik op iemand die bijvoorbeeld BV geeft omdat dat goedkoper is reageer zoals jij op mij Mineola. Maar ik wakker de discussie vaak per ongeluk aan. Bijvoorbeeld door een fles uit mijn tas te halen :D

Lilalau, de kerk is ergens anders ;)

Gulara :D jij ging slapen joh!

En ik ga nu taart eten hoor, jullie gaan veel te snel.

PS Ik kreeg net een berichtje van Kwisted, als jullie straks allemaal huilende baby's hebben door lachende youtubebaby's te kijken: het was haar idee! o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 12-08-2013 15:06:57 ]
pi_129978814
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:57 schreef Gulara het volgende:

[..]

Dit is dus nog erger dan je kind olvarit geven! :o
Pepsi Max nog wel! Wat nu? Word ik nu verstoten? Mag ik het compenseren met borstvoeding en biologisch vegetarisch zelfgemaakte hapjes? ;(
pi_129978863
Luuk krijgt ook olvarit of hipp of bonbebe, of huismerk jumbo :D En als wij eten krijgt hij een wortel of iets anders wat wij eten.
Zelfgemaakte prut moet ie niks van weten.
*poef* nu is het weg
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:01:10 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978869
:o jouw baby krijgt via de borstvoeding Pepsi Max binnen. Dat maak je niet goed met wat biologische toelie hoor!
pi_129978878
Zo kom ik nooit door mijn klusjes heen.....

Heb nog een hele berg kleding uit te zoeken en te fotograferen (geld nodig voor nieuwe kleertjes en het staat in de weg :@ )
pi_129978904
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:01 schreef Spees_Eend het volgende:
:o jouw baby krijgt via de borstvoeding Pepsi Max binnen. Dat maak je niet goed met wat biologische toelie hoor!
Ja, geef dan gewoon de grolsch melk van Lilalau!
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:02:13 #73
381212 Gulara
From the future
pi_129978905
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:59 schreef Olf het volgende:

[..]

Pepsi Max nog wel! Wat nu? Word ik nu verstoten? Mag ik het compenseren met borstvoeding en biologisch vegetarisch zelfgemaakte hapjes? ;(
Nee! }:|
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:02:16 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978908
Kyara, ik ga jou nu een hele grote schop onder je kont geven.
Geef ff een seintje als het klaar is? O-)
pi_129978916
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Kyara, ik ga jou nu een hele grote schop onder je kont geven.
Geef ff een seintje als het klaar is? O-)
Maat 56 meisjes? Really?
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:02:59 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129978923
Gulara ga eens slapen, over 10 minuten moet je weer op.
pi_129978930
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:57 schreef Olf het volgende:

[..]

Ja hoorrrr, nu blijf ik tot haar 24e bv geven denk ik. :( Ik wil geen kleine boezem!
Ik vraag J wel om een fix up tzt ofzo.
pi_129978993
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:56 schreef vencodark het volgende:
Kijk dat is goed nieuws! Ik heb sinds ik bv geef en 75H ;( vind het vreselijk..
pi_129979028
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vraag J wel om een fix up tzt ofzo.
Dan moet ik als ik uitgebaard ben ff een rijke man fiksen!
pi_129979084
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:06 schreef Olf het volgende:

[..]

Dan moet ik als ik uitgebaard ben ff een rijke man fiksen!
Je kan tegenwoordig ook met een bordje langs de weg gaan staan heb ik mij laten vertellen :7
pi_129979102
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:05 schreef Logician het volgende:

[..]

Kijk dat is goed nieuws! Ik heb sinds ik bv geef en 75H ;( vind het vreselijk..
Ik had altijd gewone borsten, niet groot of klein. Tijdens mijn zwangerschap werden ze wel ietsje groter maar dat viel mij nog amper op. En nu viel en zie ik gewoon dat het wel heel bescheiden begint te worden. ;(
En eerst was ik na de bevalling slanker dan ooit, inclusief platte buik...nu is mijn voormalige buikje weer terug en zie ik toch echt dat mijn heupen ietsje breder zijn. -O- Maar geen kilo meer?! :?
1 pluspunt: mijn kont leek slap te worden en te krimpen maar ik heb mijn oude kont weer. O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:10:32 #82
381212 Gulara
From the future
pi_129979167
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Gulara ga eens slapen, over 10 minuten moet je weer op.
Hij is alweer twee keer wakker geworden. :')

Maar goed als het weer prut wordt begin ik wel een rel. Ik ga even broeden op iets leuks. Bv/fv is soooo last year!
pi_129979205
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:08 schreef Logician het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig ook met een bordje langs de weg gaan staan heb ik mij laten vertellen :7
De hoeren vragen tegenwoordig nog maar een tientje per beurt, das veel neuken voor een nieuwe voorgevel hoor.
pi_129979215
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:10 schreef Gulara het volgende:

[..]

Hij is alweer twee keer wakker geworden. :')

Maar goed als het weer prut wordt begin ik wel een rel. Ik ga even broeden op iets leuks. Bv/fv is soooo last year!
dan moet je je gsm ook uitdoen, tuurlijk kan hij niet slapen met elke keer dat licht :P
pi_129979240
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De hoeren vragen tegenwoordig nog maar een tientje per beurt, das veel neuken voor een nieuwe voorgevel hoor.
Wie had het over hoeren :{w
pi_129979259
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:11 schreef Logician het volgende:

[..]

Wie had het over hoeren :{w
ik.
pi_129979291
quote:
17s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:02 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, geef dan gewoon de grolsch melk van Lilalau!
Gratis af te halen in bidinghuizen dit weekend ;).

En wat is dat inderdaad met buiken die eerst plat lijken en dan toch maar niet?
pi_129979333
Friso dood -O-
pi_129979383
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:13 schreef Logician het volgende:
Friso dood -O-
Ik krijg er net ook melding van -O-
E.
pi_129979392
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:16:02 #91
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129979459
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:13 schreef Logician het volgende:
Friso dood -O-
Ja -O- Kut. Maar misschien het beste van twee kwaden voor zijn gezin.
pi_129979469
quote:
Ja dat dus, en voor zijn vrouw, maakt niet uit wie hij is, maar als de papa van je kindjes... ;(
pi_129979526
Maar wel weer een nieuwe fase van de lijdensweg. Het duurde ook maar.
Wel heel erg ja :'(
pi_129979540
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

Ja dat dus, en voor zijn vrouw, maakt niet uit wie hij is, maar als de papa van je kindjes... ;(
Precies ja
pi_129979546
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:16 schreef Logician het volgende:

[..]

Het had nooit zover moeten komen ook. Compleet idioot 50 minuten reanimeren. Elke debiel weet dat je dat nooit te boven gaat komen... Ja het is onwijs zielig dat de kindjes en zn vrouw hem kwijt zijn, maar zo heeft het gewoon dik 1,5 jaar langer geduurd om ellende te zitten.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:18:18 #96
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129979572
Het lag veel genuanceerder dan dat.
pi_129979653
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:12 schreef Lilalau het volgende:

[..]

Gratis af te halen in bidinghuizen dit weekend ;).

En wat is dat inderdaad met buiken die eerst plat lijken en dan toch maar niet?
Ik vind het gemeen. :(
pi_129979661
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het had nooit zover moeten komen ook. Compleet idioot 50 minuten reanimeren. Elke debiel weet dat je dat nooit te boven gaat komen... Ja het is onwijs zielig dat de kindjes en zn vrouw hem kwijt zijn, maar zo heeft het gewoon dik 1,5 jaar langer geduurd om ellende te zitten.
Rationeel is dat ook zo, maar als het om mijn lief zou gaan zou ik gaan schoppen als ze wilden stoppen ik denk dat dan je alles aangrijpt qua hoop...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 15:20:15 ]
pi_129979686
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Het lag veel genuanceerder dan dat.
Hoe genuanceerd?

Hij lag onder de sneeuw... Hart stond stil...
Serieus, als het geen prins was hadden ze nooit 50 minuten reanimatie toegepast. Nooit.
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:21:01 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129979730
Overigens is het achteraf natuurlijk de slechtste keuze die ze hadden kunnen maken. Maar destijds waren er specialisten aan het woord die het ermee eens waren dat hij door de kou van de sneeuw heel goed eruit had kunnen komen, afhankelijk van of zijn hart er eerder of later mee was gestopt. Maar dat wisten ze dus destijds niet en dan is het protocol reanimeren. En hopen dat het hart laat gestopt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')