abonnement Unibet Coolblue
pi_129960753
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uit eindelijke doel


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
<hr>
pi_129960851
Mwah met die parfummerken lijkt me niet veel mis. Qua content gewoon 0 :') maar ja.

Zo'n bedrijf zal echt niet klagen, je plaatst hun logo en een link naar hun site wat willen ze nog meer dan...
Facts don't care about your feelings
pi_129961004
Wie geeft de inkomsten eigenlijk op aan de belasting?
pi_129961396
Iedereen lijkt me, die een substantieel inkomen eruit haalt. Paar tientjes ga je natuurlijk niet opgeven dat interesseert niemand. Ik heb gewoon een eigen bedrijf dus is gewoon omzet.

Hoezo, ben je van de FIOD?
Facts don't care about your feelings
pi_129962318
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Iedereen lijkt me, die een substantieel inkomen eruit haalt. Paar tientjes ga je natuurlijk niet opgeven dat interesseert niemand. Ik heb gewoon een eigen bedrijf dus is gewoon omzet.

Hoezo, ben je van de FIOD?
Nee gewoon benieuwd :p. Ik moet het ook maar gaan deon denk ik
pi_129962385
Tot nu toe heb je alleen maar vragen gesteld over hoeveel mensen verdienen en of ze het opgeven aan de belasting. Lijkt me nog totaal niet relevant als je net wil gaan beginnen.
Facts don't care about your feelings
pi_129962480
Ik ben 3 jaar geleden begonnen :p En ik zoek mogelijkheden om MEER te verdienen, maar dan moet ik het wel echt gaan opgeven.
pi_129962547
Oke dus je hebt ook een paar sites met inkomsten? Welke niche en hoeveel verdien je op dit moment dan en waarmee, adsense, affiliates.. .?
Facts don't care about your feelings
pi_129962619
Om eerlijk te zijn heb ik nu iets van 25 sites in iets van 10 verschillende niches. Maarre.. de inkomsten hou ik liever geheim :)
En sorry hoor dat ik vragen stel ;(
pi_129962740
Oke niet slecht dus, maar je moet niet verwachten dat mensen die vragen dan gaan beantwoorden terwijl je het zelf ook niet wilt.

Maar ik begrijp nu dus al dat je geld verdient dat je niet opgeeft aan de BELASTINGDIENST. :% :7
Facts don't care about your feelings
pi_129962971
Ja daar heb je een punt.

En nee dat doe ik dus niet, al anderhalf jaar niet terwijl ik in die tijd wel noemenswaardig veel geld heb verdiend. Maar.. ze zijn er niet achtergekomen.
Feit is wel dat ik geen boete wil krijgen dus ik zit er wel aan te denken.
pi_129963272
Tja de kans is klein dat ze je pakken, maar het zijn ambtenaren hé dus het duurt altijd even. En dan heb jij het geld allang besteed en komen ze nog eens van 3 afgelopen jaren controleren. De boete is dan nog je minste zorg ;)
Facts don't care about your feelings
pi_129963638
ik ben het braafste kindje van de klas, geef het allemaal netjes op
pi_129963748
Ik zit alleen een beetje over het volgende in:

Stel je voor dat ik nu ineens begin met alles aangeven, denken ze dan niet van: dat is gek, hij begon in september ineens met (voorbeeld) ¤300 per jaar verdienen, en daarvoor helemaal niks. En dat ze dan alles gaan checken.
pi_129963823
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:40 schreef Nielssje het volgende:
Ik zit alleen een beetje over het volgende in:

Stel je voor dat ik nu ineens begin met alles aangeven, denken ze dan niet van: dat is gek, hij begon in september ineens met (voorbeeld) ¤300 per jaar verdienen, en daarvoor helemaal niks. En dat ze dan alles gaan checken.
ik denk niet dat de belasting dienst 300 euro op jaar als iets wat interessant is om te gaan onderzoeken. Als je er 3 nullen achter zou zetten, wellicht wel
<hr>
pi_129963834
300 per jaar is niks, maar dan ook echt niks. Een vakkenvuller van 15 krijgt dat misschien per maand?
pi_129963860
Ik bedoel eigenlijk per maand, mijn fout.
pi_129963916
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:43 schreef Nielssje het volgende:
Ik bedoel eigenlijk per maand, mijn fout.
dan nog
<hr>
pi_129968165
Ben blij als ik elke maand de drempel over ben :D
pi_129968294
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:02 schreef fotostarter het volgende:
Ben blij als ik elke maand de drempel over ben :D
Daar kom ik dagelijks overheen.
pi_129968751
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:10 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Daar kom ik dagelijks overheen.
Wow, dan ben je wel heel erg gegroeid, nice!

quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 23:18 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Banners mogen toch niet de content onder de fold/vouw duwen?
Ik weet niet waar jouw fold zit, maar die zit bij mij pas onder de 3e rij logo's.

Ook hier weer, had ik 468x80 banners, maar heeft Google zelf me aangeraden om 336x250 blocks te gaan gebruiken. Of zou dat allemaal geautomatiseerd zijn en ze de site helemaal niet bekijken?
pi_129968947
Blijkbaar mag dat ook niet dus, krijg echt net een mailtje 5 minuten geleden dat AdSense is uitgeschakeld voor die site.
pi_129969144
Lol ik had het niet over de betalingsdrempel ;) maar ¤70 haal ik dagelijks niet. Vanaf begin dit jaar is ongeveer de helft van de inkomsten van adverteerders en het bedrag van vorig jaar ben ik al lang voorbij gegaan.
pi_129969696
Voor de grap eens een G+-knop plaatsen op de website met de meeste advertentieweergaven, en kijken wat die scorekaart doet :').
Get stoned
pi_129970340
Alles aangepast, bezwaar gemaakt, kans is klein dat ze het weer aanzetten, dus ik denk dat dit het was jongens, einde verhaal voor mij ;)

Wel raar hoor, voor die ene site kreeg ik eerst een waarschuwing, 72uur om alles aan te passen, gisteren meteen gedaan en voor deze site meteen alle ads uitgeschakeld. En volgens hun is de kans klein dat ze het weer aan zetten.

Blijf wel op 1 staan met veel sites, denk niet dat ik de site kan verkopen momenteel (wil er minimaal 2000 euro voor), dus wellicht maar eens aan het klooien met mijn AdKliks projectje.
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:48:08 #26
340341 Blester
Membre très utile
pi_129970362
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:47 schreef JDx het volgende:
Alles aangepast, bezwaar gemaakt, kans is klein dat ze het weer aanzetten, dus ik denk dat dit het was jongens, einde verhaal voor mij ;)

Wel raar hoor, voor die ene site kreeg ik eerst een waarschuwing, 72uur om alles aan te passen, gisteren meteen gedaan en voor deze site meteen alle ads uitgeschakeld. En volgens hun is de kans klein dat ze het weer aan zetten.

Blijf wel op 1 staan met veel sites, denk niet dat ik de site kan verkopen momenteel (wil er minimaal 2000 euro voor), dus wellicht maar eens aan het klooien met mijn AdKliks projectje.
Voor al je sites uitgezet?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129970374
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:48 schreef Blester het volgende:

[..]

Voor al je sites uitgezet?
Bijna alle, maar indeling van al m'n sites is hetzelfde, dus die anderen zullen snel volgen.
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:49:09 #28
340341 Blester
Membre très utile
pi_129970395
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Bijna alle, maar indeling van al m'n sites is hetzelfde, dus die anderen zullen snel volgen.
Heeft die gast een report gedaan ofzo :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129970425
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Heeft die gast een report gedaan ofzo :')
Ja moet wel, sites zien er al sinds 2004 hetzelfde uit. Enige wat ik heb veranderd vorig jaar zijn 468 banners vervangen voor 336 blocks, maar dat was na een mailtje van Google zelf. En nu uitgeschakeld omdat de banners te opvallend zijn (vergeleken met de inhoud).
  maandag 12 augustus 2013 @ 10:52:54 #30
340341 Blester
Membre très utile
pi_129970505
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja moet wel, sites zien er al sinds 2004 hetzelfde uit. Enige wat ik heb veranderd vorig jaar zijn 468 banners vervangen voor 336 blocks, maar dat was na een mailtje van Google zelf. En nu uitgeschakeld omdat de banners te opvallend zijn (vergeleken met de inhoud).
Ik kan Google helaas geen ongelijk geven verder, vond het al vreemd dat die sites doorkwamen voor AdSense.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129970790
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik kan Google helaas geen ongelijk geven verder, vond het al vreemd dat die sites doorkwamen voor AdSense.
Dat mag jij vinden, mogen zij vinden, maar de gang van zaken is wel een beetje vreemd. Zoals al veel meer mensen hier hebben gehad.

Ook had ik niet verwacht dat ze een bijna 10 jaar oud account zomaar zouden afsluiten. Omdat het OPEENS niet volgens de richtlijnen is.

Verder snap ik ze wel, als ze iedereen eerst moeten waarschuwen, daarna controleren en daarna weer beoordelen blijven ze bezig.

Wist alleen wel van die verkeersborden site dat het niet lang goed kon gaan, maar van die kledingmerken sites had ik het niet verwacht. Die zijn verder gewoon netjes, was ook overduidelijk dat het om ads ging.

Ach net niet de 10k aangetikt het afgelopen jaar, dikke auto nu en wat vakanties ervan betaald, op naar mijn volgende hobby ;)

Ohja en mijn vriendins inkomsten beginnen nu wel aardig te lopen, dus dat blijft nog wel binnen komen. Haar enige inkomsten ook, dus geen gezeik met 42% belasting en zij kan lekker shoppen, scheelt mij indirect ook een hoop.
pi_129972257
Wel jammer JDx en dat zal ook minder info worden op dit topic. Kun je niet op een andere naam je inkomsten laten binnenkomen met een nieuw account?
pi_129972518
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:45 schreef WebBeestje het volgende:
Wel jammer JDx en dat zal ook minder info worden op dit topic. Kun je niet op een andere naam je inkomsten laten binnenkomen met een nieuw account?
Mijn vriendin heeft nog een account met 2 blogs. Maar daar zit zoveel werk in en komt zo weinig uit, nee in blogs zie ik weinig. Maar voor haar is het leuk. Ze kan elke maand wat shoppen ervan. Bovenop mijn vaste loon is het te verwaarlozen.

Mijn grote plan was om er uiteindelijk van te kunnen leven. Emigreren en niet vast zitten aan een locatie, blijven uitbreiden, maar zie dat allemaal even niet meer zitten.
  maandag 12 augustus 2013 @ 11:56:39 #34
340341 Blester
Membre très utile
pi_129972624
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:53 schreef JDx het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft nog een account met 2 blogs. Maar daar zit zoveel werk in en komt zo weinig uit, nee in blogs zie ik weinig. Maar voor haar is het leuk. Ze kan elke maand wat shoppen ervan. Bovenop mijn vaste loon is het te verwaarlozen.

Mijn grote plan was om er uiteindelijk van te kunnen leven. Emigreren en niet vast zitten aan een locatie, blijven uitbreiden, maar zie dat allemaal even niet meer zitten.
Als dat echt je plan was had je al veel eerder zelf actie moeten ondernemen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129972755
Als het niet mogelijk is met die sites die ik had, dan gaat het niet lukken. Maar ik stop hier wel met reageren, niet iedereen snapt het probleem volgens mij.
  maandag 12 augustus 2013 @ 12:04:14 #36
340341 Blester
Membre très utile
pi_129972866
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 12:00 schreef JDx het volgende:
Als het niet mogelijk is met die sites die ik had, dan gaat het niet lukken. Maar ik stop hier wel met reageren, niet iedereen snapt het probleem volgens mij.
Het probleem is mij geheel duidelijk, je hebt websites gemaakt die het een tijd lekker hebben gedaan met AdSense, al wist je dat dit niet geheel volgens de regels was, nu straft Google je hiervoor door AdSense voor de betreffende websites uit te schakelen. Niet heel vreemd volgens mij verder, alleen triest van de persoon die een report heeft gedaan.

Maar had je iets anders verwacht dan? Prutwebsites maken, verder er geen aandacht maar aan schenken en alleen maar focussen op zogenaamde dromen om volledig afhankelijk te kunnen zijn van AdSense. In jouw situatie had ik daar never nooit van afhankelijk willen zijn.

Bovenstaande klinkt misschien hard, maar het staat wel gelijk aan de realiteit.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129973329
Je moet inderdaad echt bergen werk verrichten om goed te scoren. Die geweldige "slapend rijk / laptop onder palmboom"-verhalen die je in NL vaak hoort (ook buitenland net zo goed, maar in NL is het alleen maar geblaat en loze termen op de meeste sites over adsense) zijn natuurlijk niet realistisch.

Ik gebruik adsense voor maar 2 sites, waarvan 1 voor de allergrootste inkomsten zorgt. Maar met bijna 1000 unieke bezoekers per dag is het nog geen schokkend bedrag.
pi_129976666
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 10:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Bijna alle, maar indeling van al m'n sites is hetzelfde, dus die anderen zullen snel volgen.
Pffff wel balen man. Ach toch met weinig moeite wat geld weten binnen te harken. Nu hopen dat je twee mooie sites wat gaan doen :P

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 00:43 schreef Nielssje het volgende:
Ik bedoel eigenlijk per maand, mijn fout.
Ik weet niet of je daarnaast nog wat verdient? Je kan rond de ¤6000 per jaar verdienen zonder dat je belasting hoeft te betalen door heffingskorting / arbeidskorting.
Facts don't care about your feelings
pi_129980862
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:10 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Daar kom ik dagelijks overheen.
Ok nice :)
Antagonist had me afgesloten want te druk. Halve dag inkomsten mis.
Had in 10 minuten tijd 3100 bezoeker online die de code moesten weten :') Bats boem, site dicht
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:53:03 #40
340341 Blester
Membre très utile
pi_129981260
quote:
4s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:45 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ok nice :)
Antagonist had me afgesloten want te druk. Halve dag inkomsten mis.
Had in 10 minuten tijd 3100 bezoeker online die de code moesten weten :') Bats boem, site dicht
Leuke host heb jij :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129981587
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:53 schreef Blester het volgende:

[..]

Leuke host heb jij :D
Shared hosting he, en zeg nu zelf zoveel bezoekers in een korte tijd .. zou jij ook niet vrolijk van worden lijkt me.
Heb normaal gesproken tussen 8 en 22uur savonds rond de 60 tot 100 bezoekers, met uitschieters naar 300. (realtime overzicht)
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:02:24 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_129981731
quote:
4s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:59 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Shared hosting he, en zeg nu zelf zoveel bezoekers in een korte tijd .. zou jij ook niet vrolijk van worden lijkt me.
Heb normaal gesproken tussen 8 en 22uur savonds rond de 60 tot 100 bezoekers, met uitschieters naar 300. (realtime overzicht)
Als hoster zou ik me niet bepaald druk maken om een klant die 3000 bezoekers op zijn website heeft, kan een keer gebeuren toch? Maarja, shared is inderdaad (helaas) een ander verhaal.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_129984432
Antagonist is een waardeloze host, vorige week een server van ze gehackt waar mijn project op staat en ik heb toen geklaagd. Kreeg ik als reactie dat ze het betreurden dat mijn webshop er uit lag... ik heb niet eens een webshop :(
pi_129985898
Heb dat met TransIP ooit eens gehad... alleen die sloten me toen voor 2 dagen af op het drukste moment. Nooit meer daar.
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 20:38:04 #45
42184 crew  DaMart
pi_129992211
Handig, je kunt in Adsense nu je tijdzone aanpassen en dan worden de getoonde inkomsten daarop aangepast. Ik ben benieuwd of hij nu ook om twaalf uur vannacht op nul springt dan. Vooralsnog zijn de geschatte inkomsten voor gisteren en vandaag nog gelijk gebleven...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_129996671
Bale @JDx :(. Die parfumsite had zeker te weinig content ofzo. Maar je weet maar nooit, misschien loop je morgen tegen een super-keyword aan en kan je het niet laten .. je account is in ieder geval niet geblokt :).

@DaMart, mooi :), ik zie het staan. Ik zet hem alleen nu nog even niet om want dan verspil ik vandaag de kans op een dagrecord :+. Kansloos natuurlijk, maarja, het is toch een soort van motivatie :D.
pi_130000050
Wat een dramatische CPC weer zeg :'). Al enkele dagen op rij record CTR's, maar nu levert het amper meer op dan normaal :P.

Na het toevoegen van een G+-knop, heb ik hier overigens direct de maximale score mee behaald op de scorekaart. Het wordt dus echt continu gecheckt allemaal, blijkbaar. Heb ook direct een Facebook- en een Twitter-knop toegevoegd. Ben benieuwd of hier daadwerkelijk gebruik van gemaakt gaat worden (interactie met bezoekers door stemmen en reageren wil niet echt op die site). Het is alleen zo jammer dat het de laadtijd van je pagina vertraagt. Dit was nou juist de reden dat ik die knoppen niet direct al toegevoegd had.
Get stoned
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:15:37 #48
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_130002735
Na een weekje klooien met Twitter zie ik wel effect, denk dat je mits een beetje een actieve niche best wel traffic van Twitter kan halen.
Natuurlijk moet je wel bereid zijn wat tijd in netwerken te steken, maar als je een leuk netwerkje hebt van mensen die je content regelmatig delen kan het intressant zijn.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_130008501
@Hinder, ik had dankzij Yoshibignose de Sharethis buttons toegepast. Leuke bijkomstigheid is dat wanneer iemand iets kopieert en ergens anders pakt er automatisch een link naar je project komt.
pi_130026199
Alle,

Ik heb een vraag over het betalen van belasting over inkomsten via adsense. Ik weet dat je adsense inkomsten moet opgegeven. Maar ik weet ook dat de belastingdienst over kleine bedragen niet moeilijk doet. Ik verdien nu ongeveer tussen de 180 en 220 in de maand. Wat dus +/- neer komt op 2400 euro per jaar. Zouden jullie dit opgeven aan de belasting? En zo nee, vanaf welk bedrag begonnen jullie met de opgeven van adsense inkomsten aan de belastingdienst?

Gr,
pi_130027386
Haha waarom zoveel belastingvragen de laatste tijd....

Jouw zin "ik weet dat de belastingdienst over kleine bedragen niet moeilijk doet" is onzin. De belastingdienst wil elke euro die je verdient weten, alleen de kans dat je een controle krijgt is klein en de kans dat je een controle krijgt voor kleingeld is natuurlijk nog kleiner. Een inspecteur moet zichzelf ook terugverdienen.

Anyway je vraag slaat natuurlijk nergens op. Tot hoever zal ik zwart blijven verdienen??? Dat je het lef hebt om zoiets te vragen :') We moeten toch allemaal belasting betalen?! En jij bent zeker zo'n persoon die ondertussen wel klaagt over die bijstandtrekkers die zwart bijverdienen, of directeuren van goede doelen die een paar ton binnenharken....
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:57:21 #52
340341 Blester
Membre très utile
pi_130027951
http://www.godaddy.com/tlds/gtld.aspx?ci=83101

700 nieuwe domein extensies erbij :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:13:44 #53
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130028529
Ja, zou ik opgeven... kleine bedragen noem ik 100 euro ofzo.
Als ze je er op terug kunnen pakken ben je mooi de lul. Het enige wat ik doe, is wel creatief aftrekken van posten.

Waar staat zwart op wit dat het 100% zeker is dat ze bij kleine bedragen niets doen? Dat is volgens mij nergens te vinden...
pi_130028762
Is ook niet waar. Alleen hobbymatige inkomsten hoef je in principe niet op te geven. Dat betekent dus aan familie en vrienden, met niet als doel geld te verdienen. Websites maken kan ook een hobby zijn maar zo werkt het natuurlijk niet ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:57 schreef Blester het volgende:
http://www.godaddy.com/tlds/gtld.aspx?ci=83101

700 nieuwe domein extensies erbij :')
Waarom zou je in godsnaam een .lifeinsurance domein willen :')
Facts don't care about your feelings
pi_130028799
Het staat nergens zwart op wit. Maar ik heb nog nooit iemand gehoord die met 100 euro problemen heeft gekregen. Voorgaande jaren gingen bij mij ook altijd goed. Ik heb jaren rond de 500 euro p/j gezeten met adsense. Nooit wat van gehoord (uiteraard wel netje me gewone werk opgegeven).
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:23:29 #56
340341 Blester
Membre très utile
pi_130028914
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Is ook niet waar. Alleen hobbymatige inkomsten hoef je in principe niet op te geven. Dat betekent dus aan familie en vrienden, met niet als doel geld te verdienen. Websites maken kan ook een hobby zijn maar zo werkt het natuurlijk niet ;)

[..]

Waarom zou je in godsnaam een .lifeinsurance domein willen :')
Werkelijk geen idee, er staan zoveel bullshit domeinnaam tussen.

.duck gaat het sowieso worden :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130029105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:20 schreef dago82 het volgende:
Het staat nergens zwart op wit. Maar ik heb nog nooit iemand gehoord die met 100 euro problemen heeft gekregen. Voorgaande jaren gingen bij mij ook altijd goed. Ik heb jaren rond de 500 euro p/j gezeten met adsense. Nooit wat van gehoord (uiteraard wel netje me gewone werk opgegeven).
Daar gaat het niet om. De Belastingdienst mag heel wat jaren terugkijken, ze kunnen je nu nog steeds pakken op 5 jaar geleden en je belasting laten betalen over dat bedrag + boete. Je kan op ¤2000 per maand zitten en nooit wat van horen, maar hoe hoger het bedrag, hoe duurder de eventuele gevolgen :) Wil je het risico lopen, dan sta je daar vrij in. Lijkt me verder geen discussie over mogelijk...
Facts don't care about your feelings
pi_130029630
Ik weet dat ik een risico loop en mocht ik gepakt worden is het jammer. Maar de bedragen die ik tot voor kort verdienden waren niet echt schokkend. Nu het een beetje begint te lopen, vroeg ik me af hoe de rest het in de beginselen deed.

Bij 2000 euro in de maand vind ik het een ander verhaal. Dan kom jij toch al aardig in de buurt van een gemiddeld maand inkomen bij regulier werk.
pi_130029647
Houd je belastingdienst geblaat voor jezelf of open een topic in WGR. Dit is Adsense topic.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:49:15 #60
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130029853
Ik deed het voorgaande jaren niet, maar sinds afgelopen jaar wel en vanaf nu gewoon elk jaar.
Maar de inkomsten zijn ook pas leuk toegenomen sinds maart dit jaar. Maar ze kunnen idd jaren terugkijken en vorderen... ik pas wel op.
pi_130029944
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:42 schreef dago82 het volgende:
Ik weet dat ik een risico loop en mocht ik gepakt worden is het jammer. Maar de bedragen die ik tot voor kort verdienden waren niet echt schokkend. Nu het een beetje begint te lopen, vroeg ik me af hoe de rest het in de beginselen deed.

Bij 2000 euro in de maand vind ik het een ander verhaal. Dan kom jij toch al aardig in de buurt van een gemiddeld maand inkomen bij regulier werk.
Wat interessanter is inderdaad, wat voor sites heb je :) welke niches, bezoekers?
Facts don't care about your feelings
pi_130030571
Ik val een beetje in de zelfde categorie als JDx. Hoop onzin en veel bezoekers (+/- 1200 p/d). Alleen heb ik maar een CTR van 2 a 3 :)
pi_130031466
Stel, ik pak een banner van 728 * 90 maar hij past niet lekker.
Ik pas de 728 aan naar 720 in de code. Is dit toegestaan of mag dit niet?
pi_130031570
Ten eerste mag dat niet (je mag niets aan de code veranderen) en ten tweede kan dat niet :P verander maar eens, maakt geen verschil.
Facts don't care about your feelings
pi_130031668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Ten eerste mag dat niet (je mag niets aan de code veranderen) en ten tweede kan dat niet :P verander maar eens, maakt geen verschil.
Denk het wel. heb het zojuist gedaan.
Hij stak uit over de layout, dus heb ik de code aangepast, en nu past die wel :)
Maar als het niet mag, ga ik ff een andere oplossing zoeken :)
pi_130033646
Even weer Google ranking gerelateerde vragen.

Ik heb een anderhalve maand geleden 2 sites online geknald, 1 voor mijzelf en 1 voor mijn werk. Nu heb ik bij beiden websites een EDM, maar die voor mijn werk is een EDM + dat het gaat om meervoud (ipv kip.nl is het kippen.nl), de andere domein is een exact match.

Beiden sites ranken na veel linkbuilding, echter kom de EDM niet verder dan de 11e pagina en de EDM + meervoud rankt totaal niet op het exacte woord maar aan verwante termen.

Hoe lang kan het duren voordat deze sites echt gaan ranken op de exacte term? SEO technisch klopt het wel aardig, alle lichtjes op groen met Yoast plugin. En beide domeinen hebben genoeg backlinks om naar de 2e of 1e pagina te komen. Of is geduld een schone zaak?
pi_130040300
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:16 schreef Apekoek het volgende:
Even weer Google ranking gerelateerde vragen.

Ik heb een anderhalve maand geleden 2 sites online geknald, 1 voor mijzelf en 1 voor mijn werk. Nu heb ik bij beiden websites een EDM, maar die voor mijn werk is een EDM + dat het gaat om meervoud (ipv kip.nl is het kippen.nl), de andere domein is een exact match.

Beiden sites ranken na veel linkbuilding, echter kom de EDM niet verder dan de 11e pagina en de EDM + meervoud rankt totaal niet op het exacte woord maar aan verwante termen.

Hoe lang kan het duren voordat deze sites echt gaan ranken op de exacte term? SEO technisch klopt het wel aardig, alle lichtjes op groen met Yoast plugin. En beide domeinen hebben genoeg backlinks om naar de 2e of 1e pagina te komen. Of is geduld een schone zaak?
Blijkbaar te veel concurrentie? Alle lichtjes op groen en backlinks zijn blijkbaar niet genoeg. Ook is 1,5 maand erg kort.

Verder doet overgeoptimaliseerde content+emd+te gerichte linkbuilding het niet zo heel goed meer na recente updates. Is te onnatuurlijk, zeker bij nieuwe sites.
pi_130043492
@apekoek; bieden de sites ook waardevolle content? Uiteindelijk is natuurlijk dat natuurlijk de bedoeling van Google, om de beste sites bovenaan te plaatsen.

1,5 maand is in mijn ervaring met Google idd niet echt lang. Zeker voor een nieuwe site.

Succes!
pi_130045192
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:06 schreef dago82 het volgende:
Alle,

Ik heb een vraag over het betalen van belasting over inkomsten via adsense. Ik weet dat je adsense inkomsten moet opgegeven. Maar ik weet ook dat de belastingdienst over kleine bedragen niet moeilijk doet. Ik verdien nu ongeveer tussen de 180 en 220 in de maand. Wat dus +/- neer komt op 2400 euro per jaar. Zouden jullie dit opgeven aan de belasting? En zo nee, vanaf welk bedrag begonnen jullie met de opgeven van adsense inkomsten aan de belastingdienst?

Gr,
ik zou het gewoon opgeven, dan zit je altijd safe
<hr>
pi_130045249
voor het eerst responsive banners toegepast, en dat werkt wel lekker moet ik zeggen qua funtionaliteit. De site is net nieuw dus nog bijna geen bezoekers
<hr>
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:12:50 #71
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130065741
meh weinig webdesignen de komende tijd. linkerarm stuk, zenuwprobleempje. Hopelijk met rust dat het goed komt. Denk dat ik maar verplicht tv moet kijken ofzo. Zo weinig mogelijk mn arm gebruiken. Of 2x zo langzaam webdesign doen. :) Gelukkig loopt Adsense wel door.
pi_130066973
Je hebt toch ook nog een rechterarm :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:06:33 #73
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130067479
Ja, daarom 2x zo langzaam. Maar voor artikeltests heb ik 2 handen nodig... ff rust dus. Beter nu rustig aan, dan het voorgoed kapot maken. Moet binnenkort nog naar het buitenland voor het werk... denk dat iemand anders dat mag doen... tikken met 1 hand is kut. Moest jaren terug ook, toen ik m'n arm had gebroken. Heb nog maar 1 ledemaat zonder problemen, die 100% goed is... haha.

Op YT gaan de views weer omhoog, nu rond de 800 per dag... dus richting 1500 gaan we wel weer. Niet onaardig om inkomsten te krijgen. Niet veel, maar wel leuk als extraatje.
pi_130067728
Ben ook benieuwd wanneer ik RSI krijg... vroeger wisselde ik nog weleens van hand, maar links voelde toch altijd onnatuurlijker. Na een tijdje wil je alles zo snel mogelijk en pak je toch weer rechts. Maar zo'n 12 uur per dag achter de computer kan niet goed zijn lijkt me...
Facts don't care about your feelings
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:16:31 #75
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130067928
Das niet heel goed, maar voldoende rust nemen. Denk dat mijn klachten zijn ontstaan door veel bellen op het werk en elleboog laten leunen op het bureau onder het bellen, en/of met de tablet in bed, hoofd ondersteunen.... dat soort. Als het niet over gaat moeten ze snijden in de elleboog, maar ook dat hoeft geen verlichting te geven. Sinds ik de 30 jaar ben gepasseerd heb ik wel veel gezeik itt daarvoor. Het volgt allemaal op in maanden ipv jaren. :+ Gun me ook eens rust. :) ik ga tv kijken..
pi_130068243
Ik ben nog wat jonger.... klachten zullen wel komen een keer. Hopelijk ben ik dan al binnen ;)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:49:52 #77
340341 Blester
Membre très utile
pi_130069528
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:16 schreef Apekoek het volgende:
Even weer Google ranking gerelateerde vragen.

Ik heb een anderhalve maand geleden 2 sites online geknald, 1 voor mijzelf en 1 voor mijn werk. Nu heb ik bij beiden websites een EDM, maar die voor mijn werk is een EDM + dat het gaat om meervoud (ipv kip.nl is het kippen.nl), de andere domein is een exact match.

Beiden sites ranken na veel linkbuilding, echter kom de EDM niet verder dan de 11e pagina en de EDM + meervoud rankt totaal niet op het exacte woord maar aan verwante termen.

Hoe lang kan het duren voordat deze sites echt gaan ranken op de exacte term? SEO technisch klopt het wel aardig, alle lichtjes op groen met Yoast plugin. En beide domeinen hebben genoeg backlinks om naar de 2e of 1e pagina te komen. Of is geduld een schone zaak?
Kijk over 2 maanden nog eens, op een bepaald punt krijgt een nieuwe website een enorme stijging. Afwachten en rustig voor backlinks blijven zorgen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:52:42 #78
340341 Blester
Membre très utile
pi_130069680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Ben ook benieuwd wanneer ik RSI krijg... vroeger wisselde ik nog weleens van hand, maar links voelde toch altijd onnatuurlijker. Na een tijdje wil je alles zo snel mogelijk en pak je toch weer rechts. Maar zo'n 12 uur per dag achter de computer kan niet goed zijn lijkt me...
Ik vrees dat ik ook wel een keer last ga krijgen van een RSI, met links werken kan ik gewoon absoluut niet, dan doe ik in een dag hetzelfde werk dat ik normaal in 30 dagen doe :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130073028
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:52 schreef Blester het volgende:
met links werken kan ik gewoon absoluut niet, dan doe ik in een dag hetzelfde werk dat ik normaal in 30 dagen doe :')
Dat is toch juist goed?
-
  woensdag 14 augustus 2013 @ 22:56:28 #80
340341 Blester
Membre très utile
pi_130076959
quote:
11s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:54 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dat is toch juist goed?
Lekker wakker ben ik, natuurlijk andersom :') Een van die dagen waarbij een nachtrust van 3 uur echt te weinig is.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130084231
Linkbuilding gaat mij niet goed af, wat zijn jullie methodes want hier schiet het niet echt op.

1. ik neem contact op met een gerelateerde website voor linkruil
2. ik plaats een reactie op een blog over het onderwerp
3. ik doe soms aan guest-posts

maar het gaat allemaal heel moeizaam, van de meeste die ik benader hoor je never nooit iets terug etc. Dus daarom mij vraag, hebben jullie nog tips?
<hr>
pi_130088625
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:16 schreef Apekoek het volgende:
Even weer Google ranking gerelateerde vragen.

Ik heb een anderhalve maand geleden 2 sites online geknald, 1 voor mijzelf en 1 voor mijn werk. Nu heb ik bij beiden websites een EDM, maar die voor mijn werk is een EDM + dat het gaat om meervoud (ipv kip.nl is het kippen.nl), de andere domein is een exact match.

Beiden sites ranken na veel linkbuilding, echter kom de EDM niet verder dan de 11e pagina en de EDM + meervoud rankt totaal niet op het exacte woord maar aan verwante termen.

Hoe lang kan het duren voordat deze sites echt gaan ranken op de exacte term? SEO technisch klopt het wel aardig, alle lichtjes op groen met Yoast plugin. En beide domeinen hebben genoeg backlinks om naar de 2e of 1e pagina te komen. Of is geduld een schone zaak?
Geduld hebben, vooral als er veel concurrentie is. Een site van mij in februari begonnen, ook zeer veel concurrentie, maar een mooie stijgende lijn te zien. Ik hoop dat het nog even blijft stijgen :)

Facts don't care about your feelings
pi_130088693
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 02:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
Linkbuilding gaat mij niet goed af, wat zijn jullie methodes want hier schiet het niet echt op.

1. ik neem contact op met een gerelateerde website voor linkruil
2. ik plaats een reactie op een blog over het onderwerp
3. ik doe soms aan guest-posts

maar het gaat allemaal heel moeizaam, van de meeste die ik benader hoor je never nooit iets terug etc. Dus daarom mij vraag, hebben jullie nog tips?
Hoe neem je contact op met die website als ik vragen mag?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_130097956
Kunt merken dat de scholen zijn begonnen :'(
Weinig bezoekers overdag, en in de avond flinke pieken :D

Vreemd genoeg zijn de inkomsten ongeveer gelijk O-)
pi_130098008
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:10 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Daar kom ik dagelijks overheen.
Dus jij harkt minimaal 2100 euro met adsense binnen?
pi_130098484
quote:
4s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:35 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dus jij harkt minimaal 2100 euro met adsense binnen?
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:54 schreef WebBeestje het volgende:
Lol ik had het niet over de betalingsdrempel ;) maar ¤70 haal ik dagelijks niet. Vanaf begin dit jaar is ongeveer de helft van de inkomsten van adverteerders en het bedrag van vorig jaar ben ik al lang voorbij gegaan.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:04:17 #87
340341 Blester
Membre très utile
pi_130099086
quote:
4s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:35 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dus jij harkt minimaal 2100 euro met adsense binnen?
Is dat moeilijk te geloven dan?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130099293
Voor sommige mensen wel ;') maar als je het fulltime doet moet je toch wel met zulke bedragen binnenkomen anders schiet het niet echt op.
Facts don't care about your feelings
pi_130099625
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:04 schreef Blester het volgende:

[..]

Is dat moeilijk te geloven dan?
Waar kom ik dan zo over? ik vraag iets, gewoon normaal. Of zie jij smileys erbij staan die dit moeten suggereren?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 16:26:24 #90
340341 Blester
Membre très utile
pi_130099812
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor sommige mensen wel ;') maar als je het fulltime doet moet je toch wel met zulke bedragen binnenkomen anders schiet het niet echt op.
Ach, als iemand aangeeft een bepaald bedrag te verdienen, dan twijfel ik daar verder niet aan. Uiteindelijk houd je jezelf gewoon voor de gek.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130102169
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:49 schreef Manono het volgende:

[..]

Hoe neem je contact op met die website als ik vragen mag?
eigenlijk gewoon kijken of ze een contactpagina hebben met een email adres of formulier, dat vul ik in waarbij ik uitleg dat we gerelateerde sites hebben en of diegene interesse heeft om links te ruilen.

kut omslachtig werk waarbij 90% niets laat horen
<hr>
  donderdag 15 augustus 2013 @ 18:26:14 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_130103335
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

eigenlijk gewoon kijken of ze een contactpagina hebben met een email adres of formulier, dat vul ik in waarbij ik uitleg dat we gerelateerde sites hebben en of diegene interesse heeft om links te ruilen.

kut omslachtig werk waarbij 90% niets laat horen
Ik spreek even vanuit mijn eigen positie:

Dagelijks ontvang ik tientallen linkaanvragen voor mijn websites, echter zijn de volgende punten redenen waarom ik niet zou reageren op een linkaanvraag:

- Het voorstel is totaal niet realistisch (tip om dus websites van gelijkwaardig niveau aan te schrijven)
- Website heeft geen relevant onderwerp
- Persoon praat alleen over hoe geweldig zijn of haar website is en zegt er niet bij wat voor waarde website voor mij heeft
- Persoon stelt voor om een link terug te plaatsen op een linkpagina, gezellig met nog 100 andere dofollow links
- Persoon stelt voor om een link terug te plaatsen op dochterpagina.starthiernumeteenstartpagina.nl die totaal geen waarde heeft voor mij
- Persoon doet na mailcontact moeilijk met plaatsen, meteen negeren en doorgaan met nuttig werk
- Persoon stuurt precies dezelfde e-mail naar meerdere van mijn websites
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130104753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:26 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik spreek even vanuit mijn eigen positie:

Dagelijks ontvang ik tientallen linkaanvragen voor mijn websites, echter zijn de volgende punten redenen waarom ik niet zou reageren op een linkaanvraag:

- Het voorstel is totaal niet realistisch (tip om dus websites van gelijkwaardig niveau aan te schrijven)
- Website heeft geen relevant onderwerp
- Persoon praat alleen over hoe geweldig zijn of haar website is en zegt er niet bij wat voor waarde website voor mij heeft
- Persoon stelt voor om een link terug te plaatsen op een linkpagina, gezellig met nog 100 andere dofollow links
- Persoon stelt voor om een link terug te plaatsen op dochterpagina.starthiernumeteenstartpagina.nl die totaal geen waarde heeft voor mij
- Persoon doet na mailcontact moeilijk met plaatsen, meteen negeren en doorgaan met nuttig werk
- Persoon stuurt precies dezelfde e-mail naar meerdere van mijn websites
maar bovenstaande doe ik niet en nog krijg ik bijna geen response.
<hr>
pi_130104901
Je hebt gewoon een flutsite geef het nou maar toe...

Of je mailtjes zijn zo belabberd Nederlands dat mensen het al direct verwijderen.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 15 augustus 2013 @ 19:44:04 #95
340341 Blester
Membre très utile
pi_130105706
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt gewoon een flutsite geef het nou maar toe...

Of je mailtjes zijn zo belabberd Nederlands dat mensen het al direct verwijderen.
Die was ik ook nog vergeten ja, als ik het niet kan lezen of veel moeite moet doen om het te kunnen lezen gaat hij ook meteen weg. Verder natuurlijk is het niet zo interessant om een linkvermelding op een linkpagina met 100 andere links te krijgen, ik denk dat dit ook het geval is.

En verder proberen redelijk nieuwe websites te mailen, daarvoor is men vaak nog bezig met linkbuilding etc. Websites uit 2004 ofzo zullen niet snel nieuwe verzoeken accepteren op het moment dat de website al een goede positie heeft.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130112371
quote:
4s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:35 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dus jij harkt minimaal 2100 euro met adsense binnen?
Lol en verder kwam je niet met lezen? Verder gaf ik al aan dat Adsense voorlopig nog geen 50% van de inkomsten zijn.
pi_130122036
Hmm het valt me zojuist op dat mijn 'Site Health' een bolletje is kwijtgeraakt sinds de vorige keer dat ik keek:



Ik kan alleen nergens vinden waar dit door komt. Iemand enig idee? (De 'Revenue optimization' is ook laag, weet ik, maar dat komt vooral omdat ik alleen text banners wil op de belangrijkste plekken.)
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:48:20 #98
42184 crew  DaMart
pi_130122324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:26 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik spreek even vanuit mijn eigen positie:

Dagelijks ontvang ik tientallen linkaanvragen voor mijn websites, echter zijn de volgende punten redenen waarom ik niet zou reageren op een linkaanvraag:
En wanneer zou je wel reageren dan? Ik gebruik zelf bijvoorbeeld ook een linkpagina op mijn websites en misschien dat dat dan weer een reden is waarom ik zo weinig response krijg op linkverzoeken.

Zit wel te denken om een blok aan de zijkant of in de footer via een script te laten vullen met een x-aantal random links naar verwante sites. Zou zoiets dan al sneller interesse wekken om links te ruilen met een andere site?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:49:40 #99
42184 crew  DaMart
pi_130122345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:34 schreef Henkie567 het volgende:
Hmm het valt me zojuist op dat mijn 'Site Health' een bolletje is kwijtgeraakt sinds de vorige keer dat ik keek:

[ afbeelding ]

Ik kan alleen nergens vinden waar dit door komt. Iemand enig idee? (De 'Revenue optimization' is ook laag, weet ik, maar dat komt vooral omdat ik alleen text banners wil op de belangrijkste plekken.)
Ik ben twee bolletjes kwijt daarvoor omdat Google vindt dat twee websites vertraagd worden door een extern CSS-bestand en een los Javascriptbestand. Die zou ik moeten elimineren, als ik het goed heb begrepen.

Dan maar twee bolletjes minder hoor. Ik ga niet de CSS en Java in 500 pagina's verwerken... als er dan iets aangepast wordt, ben ik weer een heel weekend bezig :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130123825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:40 schreef Dawnbreaker het volgende:
eigenlijk gewoon kijken of ze een contactpagina hebben met een email adres of formulier, dat vul ik in waarbij ik uitleg dat we gerelateerde sites hebben en of diegene interesse heeft om links te ruilen.

kut omslachtig werk waarbij 90% niets laat horen
Wat bij mij nog wel eens werkt:
- Stuur na 2-3 dagen op elke mail waar je geen respons op hebt een reminder, of zij nog geïnteresseerd zijn e.d.
- Geef aan dat je meerdere websites hebt en in welke branches. (Steeds 1 linkje plaatsen is intensief, maar als je in een keer 5 links met 1 webmaster voor verschillende websites kan linken wordt het een stuk interessanter)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:42:05 #101
340341 Blester
Membre très utile
pi_130127159
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:48 schreef DaMart het volgende:

[..]

En wanneer zou je wel reageren dan? Ik gebruik zelf bijvoorbeeld ook een linkpagina op mijn websites en misschien dat dat dan weer een reden is waarom ik zo weinig response krijg op linkverzoeken.

Zit wel te denken om een blok aan de zijkant of in de footer via een script te laten vullen met een x-aantal random links naar verwante sites. Zou zoiets dan al sneller interesse wekken om links te ruilen met een andere site?
Als de linkaanvraag juist het tegenovergestelde is van de genoemde punten, dus:

- Interessant aanbod
- Relevant aanbod
- Snelle en goede communicatie
- Bericht in (redelijk) goed Nederland geschreven
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:36:19 #102
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130141055
Die scorekaart moet je eigenlijk niet veel naar kijken.

Denk dat ik mijn 4e site maar stop, ik kan er weinig zin voor maken... en bovendien kan ik toch niet snel tikken nu. :) Stop liever kwaliteit en tijd in mijn grootste site.
pi_130142670
Misschien dat iemand hier interesse erin heeft? :)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:38:22 #104
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130143377
Neuh, want ik was er net mee begonnen en software er achter houd ik voor een andere site. Denk dat ik de domeinnaam houd of 'm verkoop aan bestaande bedrijven die zoiets zoeken. Is een domein uit 2003 wat eerst van een bedrijf was. Naam ga ik niet noemen, via SIDN kom je dan achter andere domeinen. :)
pi_130144337
Jammer van de voorzichtigheid maar ook wel begrijpelijk. Soms zou ik wel advies willen over mijn banners maar dan kom je dus op het punt van delen van de url. Advies mag wel via een dm maar volgens mij zouden we elkaar meer kunnen helpen.

Trouwens de tijdzone verander ik niet, ik vind het wel leuk zo om de dag te sluiten en te starten om 9:00.
pi_130146364
ja het is jammer dat je niet openlijk je urls kunt delen zonder gevaar, maar that's part of the game
<hr>
  Moderator zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:13:12 #107
42184 crew  DaMart
pi_130159360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 19:36 schreef JK het volgende:
Die scorekaart moet je eigenlijk niet veel naar kijken.

Erg veel is dat ding niet waarde inderdaad. Heb helemaal niks veranderd aan de dingen die ze aandroegen, en ineens is de score weer maximaal _O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130159794
Wat is vi.nl er trouwens flink op achteruit gegaan, dan nog de uitschuifbare 180x728(?) banner bovenaan ik ga het voetbalnieuws wel ergens anders zoeken.

Die scorekaart neem ik niet serieus, snelheid zou een probleem zijn en dat was het een aantal weken geleden niet en de maanden ervoor ook niet. Sterker nog in de webmastertools kun je volgens mij de snelheid bekijken en die is sinds februari alleen maar beter geworden.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:34:24 #109
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130160652
Ik heb wel iets aangepast, maar dat moest echt qua snelheid en nu zeurt ie over de nieuwe pagina. Vandaar dat ik er niet meer naar kijk.
pi_130167397
Ik gebruik regelmatig afbeeldingen van wikipedia/wikimedia die je voor elk doel, zonder voorwaarden mag gebruiken (voorbeeld). Nu heb ik er ook enkele gebruikt die alleen met naamsvermelding gebruikt mag worden (voorbeeld) en ben van plan dit vaker te doen.

Nu heb ik echter een overzichtspagina met grote tumbinals (100*150px) die naar de onderliggende pagina's verwijzen. Nu wil ik die afbeeldingen ook als tumbinal gebruiken en pas op de onderliggende pagina's worden deze afbeeldingen (in het artikel) vertoont met naamsvermelding.

Enerzijds denk ik, dit zal officieel wel niet mogen, maar anderzijds meldt wikipedia zelf ook pas de naam en licentie als je doorklikt (in het geval van wikipedia; als je op de afbeelding klikt).

Wat denken jullie en hoe gaan jullie hiermee om.. ?
pi_130167445
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:36 schreef jeronald het volgende:
Ik gebruik regelmatig afbeeldingen van wikipedia/wikimedia die je voor elk doel, zonder voorwaarden mag gebruiken (voorbeeld). Nu heb ik er ook enkele gebruikt die alleen met naamsvermelding gebruikt mag worden (voorbeeld) en ben van plan dit vaker te doen.

Nu heb ik echter een overzichtspagina met grote tumbinals (100*150px) die naar de onderliggende pagina's verwijzen. Nu wil ik die afbeeldingen ook als tumbinal gebruiken en pas op de onderliggende pagina's worden deze afbeeldingen (in het artikel) vertoont met naamsvermelding.

Enerzijds denk ik, dit zal officieel wel niet mogen, maar anderzijds meldt wikipedia zelf ook pas de naam en licentie als je doorklikt (in het geval van wikipedia; als je op de afbeelding klikt).

Wat denken jullie en hoe gaan jullie hiermee om.. ?
ik denk dat dit gewoon kan hoor zoals jij wil, er hoeft echt niet bij elke thumbnail een naamvermelding te staan, als die er gewoon bij de volledige foto staat of een artikel, lijkt mij dat voldoende.
<hr>
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:03:36 #112
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130190374
Blij dat ik op YT weer de grens voorbij ben met 1000 views per dag. Hopelijk snel weer wat videoverslagen maken. 1000 is niet veel, maar het zijn in elk geval extra inkomsten. Percentage adblockers op YT is gelukkig laag. 15% ofzo.
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:07:26 #113
340341 Blester
Membre très utile
pi_130190437
Oude domeinnamen hebben toch wel een voordeel zeg, 2 dagen na het online zetten van een nieuwe website op een oudere domeinnaam al de derde positie op het hoofdkeyword binnen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130190506
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:07 schreef Blester het volgende:
Oude domeinnamen hebben toch wel een voordeel zeg, 2 dagen na het online zetten van een nieuwe website op een oudere domeinnaam al de derde positie op het hoofdkeyword binnen.
Expired of had je m zelf al lang/overgenomen?
  zondag 18 augustus 2013 @ 11:15:29 #115
340341 Blester
Membre très utile
pi_130190561
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:11 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Expired of had je m zelf al lang/overgenomen?
Quarantaine catch van een tijd geleden
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:01:08 #116
340341 Blester
Membre très utile
pi_130229242
Ah leuk, iemand heeft gewoon alle content van mijn website op zijn website gezet :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130229349
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:01 schreef Blester het volgende:
Ah leuk, iemand heeft gewoon alle content van mijn website op zijn website gezet :')
Aanklagen :P
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:05:46 #118
340341 Blester
Membre très utile
pi_130229366
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:04 schreef Kirov het volgende:

[..]

Aanklagen :P
Protected Whois gegevens :') Maar heb zijn gegevens al gevonden.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:07:08 #119
340341 Blester
Membre très utile
pi_130229409
Kijk ik even verder, zijn er verdomme nog gewoon 4 websites die letterlijk de hele pagina hebben overgenomen. Nouja, Google ziet als het goed is dat de content al een hele tijd bij mij staat, meeste content is al in mei overgenomen zo te zien en de posities zijn nog hetzelfde.

Ook nergens een fucking bron ofzo :')

Zit ook nog eens een erg groot bedrijf bij die gewoon de content heeft overgenomen zonder bron, waar gaat het toch heen met de wereld :P Wel blij dat de content goed in de smaak valt tho.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130230107
Belachelijk. Ik moet ook maar eens checken of er niet e.e.a. gestolen wordt. Maar ja, je doet er weinig aan. Ga echt geen advocaat ofzo regelen, maar wat is de moeite om het even te herschrijven in eigen woorden...
Facts don't care about your feelings
  maandag 19 augustus 2013 @ 11:43:46 #121
340341 Blester
Membre très utile
pi_130230606
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Belachelijk. Ik moet ook maar eens checken of er niet e.e.a. gestolen wordt. Maar ja, je doet er weinig aan. Ga echt geen advocaat ofzo regelen, maar wat is de moeite om het even te herschrijven in eigen woorden...
Ik heb even verder gekeken, ik sta in totaal met al mijn content op meer dan 25 websites blijkbaar, het is ook een grote website waar het om gaat. Bij ongeveer 5 websites staat netjes een bron, de rest (waaronder zelfs grote bedrijven) niet eens een bron, laat staan toestemming.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130233633
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 11:43 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik heb even verder gekeken, ik sta in totaal met al mijn content op meer dan 25 websites blijkbaar, het is ook een grote website waar het om gaat. Bij ongeveer 5 websites staat netjes een bron, de rest (waaronder zelfs grote bedrijven) niet eens een bron, laat staan toestemming.
als ik jou was, zou ik gewoon even contact opnemen en zeggen dat ze een bronvermelding moeten toevoegen. makkelijke backlinks, vooral als het zoals je zegt grote bedrijven zijn.
<hr>
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:12:41 #123
340341 Blester
Membre très utile
pi_130233690
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:11 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

als ik jou was, zou ik gewoon even contact opnemen en zeggen dat ze een bronvermelding moeten toevoegen. makkelijke backlinks, vooral als het zoals je zegt grote bedrijven zijn.
Of ik dwing ze het eraf te halen en stel voor elke dag dat het nog online is een boete op. Gewoon 7 dagen de tijd geven ofzo, daarna elke dag ¤20 boete ofzo.

Tenslotte is het volgens de wet verboden:

http://www.hvds.nl/cgi-bin/artikel.cgi?ID=1455
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130233775
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Of ik dwing ze het eraf te halen en stel voor elke dag dat het nog online is een boete op. Gewoon 7 dagen de tijd geven ofzo, daarna elke dag ¤20 boete ofzo.
zo'n zelfverzonnen boete is niet rechtsgeldig. daarnaast:

quote:
De eerste, meest vriendelijke en voor de hand liggende methode is persoonlijk contact. Op vrijwel iedere website is een e-mailadres of contactformulier te vinden. Een vriendelijk mailtje met het verzoek om de passage te verwijderen, is meestal afdoende
Waarom zou je meteen beginnen met dreigen, als ze het na een mailtje verwijderen of een bron toevoegen?
<hr>
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:19:46 #125
340341 Blester
Membre très utile
pi_130233893
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:15 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

zo'n zelfverzonnen boete is niet rechtsgeldig. daarnaast:

[..]

Waarom zou je meteen beginnen met dreigen, als ze het na een mailtje verwijderen of een bron toevoegen?
Waarom zou ik contact op moeten nemen met hun met de vriendelijke vraag het te verwijderen? Zij hebben verder ook geen fatsoen om toestemming te vragen, de copyrights in acht te nemen of een bronvermelding achter te laten. Zal er binnenkort wel eens een uurtje voor gaan zitten en allemaal mails eruit gooien met dringende verzoek het heel snel te verwijderen.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130234273
ben ik het ook gaan controleren, zelfde hier, mijn content is ook gewoon gestolen... ik ga ook eens mailen
<hr>
pi_130238551
Als ze een Facebookpagina hebben daar gaan klagen zodat anderen het ook zien, zijn ze wel gevoelig voor. Wel erg triest en ik had het vorig jaar ook.
pi_130239808
In het verleden al eens eenzelfde mail gehad maar nu dus weer:

> Dear Manager,
> (If you are not the person who is in charge of this, please forward this
> to your CEO,Thanks)
> This email is from China domain name registration center, which mainly
> deal with the domain name registration in China and Asia. We received an
> application from Huafeng Ltd on August 19, 2013. They want to register "
> XXXXX" as their internet keyword and China/Asia/Hongkong (CN/ASIA/HK)
> domain names. But after checking it, we find this name conflicts with your
> company. In order to deal with this matter better, so we send you email
> and confirm whether this company is your distributor or business partner
> in China or not?
> Best Regards,
> Jim
> General Manager
> Shanghai Office (Head Office)
> 3002, Nanhai Building, No. 854 Nandan Road,
> Xuhui District, Shanghai 200070, China
> Tel: +86 216191 8696
> Mobile: +86 1870199 4951
> Fax: +86 216191 8697
> Web: www.cnygregistry.com

Sambal bij? :D
pi_130242251
zoiets gaat bij mij in naar de spamfolder, redelijk onduidelijk verhaal
<hr>
pi_130245781
Weten jullie nog goede plekken om domeinnamen te registreren en de whois af te schermen? Het is voor .org of .eu. Of iig een plek waar je gegevens niet 4x onder elkaar tevoorschijn komen zoals bij transip.
pi_130246703
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:59 schreef Nezhi het volgende:
Weten jullie nog goede plekken om domeinnamen te registreren en de whois af te schermen? Het is voor .org of .eu. Of iig een plek waar je gegevens niet 4x onder elkaar tevoorschijn komen zoals bij transip.
Versio of namecheap met whoisguard
pi_130249729
je weet dat je met afgeschermde whois lager scoort in google?
<hr>
pi_130254047
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
je weet dat je met afgeschermde whois lager scoort in google?
Maar dat is een minimale factor
pi_130255425
Pff, geïnspireerd door Blester ook weer twee artikeltjes gevonden die overgenomen zijn. Toch moeilijk om een vriendelijk mailtje op te stellen, ik ga er maar vanuit ga dat deze mensen onwetend i.p.v. moedwillig zijn :{.
pi_130255888
D'r zijn genoeg sites die alles overnemen, zeker als je artikelen actuele nieuwswaarde hebben. Ik snap ook niet hoe die nooit problemen krijgen gezien ze ook van de grotere sites alles overnemen.
pi_130257671
Irritant he, ik heb een keer zo'n site uit de lucht laten halen. 30 artikelen waren overgenomen, en die 30 artikelen waren gewoon ¤250 waard.
pi_130257838
Ja ik kan me dr niet meer zo druk om maken, ik kreeg m'n bezoekers op die sites door sites als nujij.nl ect. daar ben ik mee gestopt. Heb nu vrijwel alleen maar passieve sites waar ik af en toe een artikel op toe voeg voor google, deze worden zo goed als nooit overgenomen.
pi_130257981
CTR is overigens wel dramatisch de laatste week, zit op 1/3 van normaal terwijl ik meer bezoekers heb. Lijkt er op dat ik teveel voorjaars/zomer niches heb.
pi_130260375
Herkenbaar stokkie, teveel zomer/wintersites. Ben nu al een maand bezig met een site die het in de winter goed moet gaan doen. Ik probeer een maand op 4-6 vooruit te werken. Dus in de winter maar ik zomersites en in de winter begin ik met sites die in de zomer goed moeten gaan scoren.
pi_130264411
Bij mij begint het alweer aan te trekken, alleen m'n grootste site qua adsense inkomsten zit nog niet op het oude niveau. Maar misschien gaat dat niet eens meer gebeuren...
Facts don't care about your feelings
pi_130267760
Weer een 301/duplicate content gerelateerde vraag aan de experts hier. Even met mn handen in het haar wat dat betreft.

Ik heb een paar maanden geleden een website verhuist naar een nieuw domein. Uiteindelijk heb ik geen 301 redirect gedaan omdat ik het oude domein als waardeloos zag. Maar wat ik even vergeten was dat vorig jaar iemand exact mijn content heeft gekopierd voor zijn website. Op zich geen probleem want mijn content was al door google opgenomen, dus ik was de eerste.

Je voelt hem al aankomen, sinds de verhuizing vermoed ik dat ik slecht rank vanwege zogenaamd duplicate content, aangezien de persoon die mijn content van mijn oude website/domein al eerder had gekopierd. Wat kan ik nu doen? Wil een redirect maanden na dato nog werken? Ik heb de oude domeinnaam nog in bezit.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:57:41 #142
131603 Afwazig
Serious business
pi_130268593
Alsnog 301 redirecten. Ik hoop dat je content en oude domeinnaam nog actief is. Anders heb je jezelf mooi genaaid. Ook rel=canonical wil nog wel eens helpen.
pi_130269212
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:57 schreef Afwazig het volgende:
Alsnog 301 redirecten. Ik hoop dat je content en oude domeinnaam nog actief is. Anders heb je jezelf mooi genaaid. Ook rel=canonical wil nog wel eens helpen.
Kak ik ben er bang voor, veel moeite voor niets. :{

Canonical moet ik op mijn huidige website plaatsen? Met de link van de vorige website? Heb dit nog nooit gedaan namelijk.

Google heeft de oude website sinds kort niet meer geindexeerd. Dus ja naar is het wel.

Edit- nog goed om te vermelden, ik heb de originele backup van de oroginele website nog, en de pagina waar degene mijn content op heeft gecopieerd staat nog mijn oud url bij als bron.

Tips please!

[ Bericht 6% gewijzigd door Apekoek op 20-08-2013 12:33:12 ]
pi_130275115
Is DMCA anders een goed alternatief om in te dienen? Wie helpt, ik heb mezelf en ik ben genaaid.
pi_130275245
quote:
Akismet has protected your site from 18,397 spam comments already.
- Good Guy Askimet
<hr>
pi_130275324
Akismet :P
Facts don't care about your feelings
pi_130276507
ok, wat wil dit zeggen?

Er staat een bedrag achter, welke ik ook nooit heb gekregen, en ook niet meer terug te vinden is in betalingen, alleen dit.

Ben ik dit kwijt? :D Zou zonde zijn :')
  Moderator dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:44:02 #148
42184 crew  DaMart
pi_130276611
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:06 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

- Good Guy Askimet
O, is die plugin daarvoor :@.

Ik gooi dat ding altijd weg omdat ik hem nutteloos vond _O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130276713
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:44 schreef DaMart het volgende:

[..]

O, is die plugin daarvoor :@.

Ik gooi dat ding altijd weg omdat ik hem nutteloos vond _O-.
Als je reacties of registraties uit hebt staan, heb je hem ook niet nodig :)
Ik gebruik hem zelf ook. Je wilt niet weten hoeveel fake users zich aanmelden, en je blog verzieken met viagra comments :D
pi_130276836
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:41 schreef fotostarter het volgende:
ok, wat wil dit zeggen?
[ afbeelding ]
Er staat een bedrag achter, welke ik ook nooit heb gekregen, en ook niet meer terug te vinden is in betalingen, alleen dit.

Ben ik dit kwijt? :D Zou zonde zijn :')
Quote mezelf maar even
Komt dus omdat ik een rekeningnummer heb gewijzigd. Komt ooit weer goed :)
  Moderator dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:50:29 #151
42184 crew  DaMart
pi_130276860
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:46 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Als je reacties of registraties uit hebt staan, heb je hem ook niet nodig :)
Ik gebruik hem zelf ook. Je wilt niet weten hoeveel fake users zich aanmelden, en je blog verzieken met viagra comments :D
Ja, die bots ken ik }:|. Omdat ik die niet weg kreeg, heb ik dus reacties en registreren uitgezet en uiteindelijk een captchaplugin geïnstalleerd :P.

Maar zal dat Akismet dan ook eens terugzetten O-).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130277761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 15:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, die bots ken ik }:|. Omdat ik die niet weg kreeg, heb ik dus reacties en registreren uitgezet en uiteindelijk een captchaplugin geïnstalleerd :P.

Maar zal dat Akismet dan ook eens terugzetten O-).
Werkt echt heel goed hoor :)
Is de moeite meer dan waard. Heb er sindsdien nog maar een enkele gehad.
pi_130279650
Nooit gedacht dat blokken met links voor de meeste inkomsten van een site kunnen zorgen.. het tegendeel is dus bewezen :').
Get stoned
pi_130280486
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:06 schreef Hinder het volgende:
Nooit gedacht dat blokken met links voor de meeste inkomsten van een site kunnen zorgen.. het tegendeel is dus bewezen :').
Bij mij is een leaderboard 728x90 het beste maar de linkbanners hebben de hoogste CPC.
pi_130280945
wat bedoelen jullie nu met linkbanners?

is dat een alleen text banner of hoe bedoel je/ maak je die?
<hr>
pi_130281096
Ik heb het over de 'blokken met links' of 'link units'. Ik denk dat WebBeestje bedoelt dat tekstadvertenties (bij bijv. een leaderboard) met de 'normale' blokken vaak een hogere CPC hebben dan andere (rich media, afbeeldingen).

Ik heb op die site dus ook van zulk soort blokken staan, maar de blokken met links blijken veel meer op te leveren.
Get stoned
pi_130281394
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:01 schreef Hinder het volgende:
Ik heb het over de 'blokken met links' of 'link units'. Ik denk dat WebBeestje bedoelt dat tekstadvertenties (bij bijv. een leaderboard) met de 'normale' blokken vaak een hogere CPC hebben dan andere (rich media, afbeeldingen).

Ik heb op die site dus ook van zulk soort blokken staan, maar de blokken met links blijken veel meer op te leveren.
Heb ik nog nooit echt mee gewerkt eigenlijk, de formaten passen ook niet zo lekker in mijn lay-outs maar zal het eens proberen. Is het alleen CPC of ook CTR?

Bij mij doet de 970x90 het t beste tussen de header en content al wordt daar wel vaak de 728x90 getoond. Verder werkt de 468x60 aan het einde van de pagina's ook goed.
pi_130281526
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:11 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Heb ik nog nooit echt mee gewerkt eigenlijk, de formaten passen ook niet zo lekker in mijn lay-outs maar zal het eens proberen. Is het alleen CPC of ook CTR?
De CTR is een stuk hoger, de CPC is iets lager dan de 'normale' blokken. Maar dat kan ook per site weer verschillen, natuurlijk.

Het formaat met vier links (al dan niet) compact naast elkaar kun je gemakkelijk tussen je content zetten, en is dus bijna altijd wel toepasbaar.
Get stoned
pi_130282596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:01 schreef Hinder het volgende:
Ik heb het over de 'blokken met links' of 'link units'. Ik denk dat WebBeestje bedoelt dat tekstadvertenties (bij bijv. een leaderboard) met de 'normale' blokken vaak een hogere CPC hebben dan andere (rich media, afbeeldingen).

Ik heb op die site dus ook van zulk soort blokken staan, maar de blokken met links blijken veel meer op te leveren.
Ik bedoel hetzelfde maar de CTR is bij mij lager. Beste banner is voor mij 728x90 boven dan 728x90 onder, 160x600 staat niet overal maar is ook goed (hoge CTR) en verder diverse andere banners.
pi_130282630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:06 schreef Hinder het volgende:
Nooit gedacht dat blokken met links voor de meeste inkomsten van een site kunnen zorgen.. het tegendeel is dus bewezen :').
Als je ze netjes in je layout wegwerkt, vind ik ze minder storend dan een afbeelding eerlijk gezegd.
Ik denk dat daarom de kliks meer zijn

Ben nu bezig om de mobiele layout wat beter te optimalizeren voor ads. 3/4 van de bezoekers komt mobiel. En laat ik nu net daar geen ads hebben :') #fail
pi_130282884
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:52 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Als je ze netjes in je layout wegwerkt, vind ik ze minder storend dan een afbeelding eerlijk gezegd.
Ik denk dat daarom de kliks meer zijn

Ben nu bezig om de mobiele layout wat beter te optimalizeren voor ads. 3/4 van de bezoekers komt mobiel. En laat ik nu net daar geen ads hebben :') #fail
Ja, ze vallen minder op, maar men klikt er meer op :'). Ben het er overigens wel mee eens. De site wordt er veel rustiger door.
Get stoned
pi_130283272
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:00 schreef Hinder het volgende:

[..]

Ja, ze vallen minder op, maar men klikt er meer op :'). Ben het er overigens wel mee eens. De site wordt er veel rustiger door.
Persoonlijk zijn dat ook de ads waar ik zelf op klik, en lijken IMO vaak relevanter.
Die images zijn vaak hosters, en design banners :P
pi_130283338
hoe stel je dat in godsnaam in dan? als ik nieuwe advertentie aanklik in adsense kan ik alleen kiezen tussen

-alleen tekst
-alleen display
-tekst en display

ik zie nergens linkblok staan?


ah je moet ze bij formaten selecteren zie ik nu
<hr>
pi_130283345
Is een mobiele versie dan moeilijk te maken voor bijvoorbeeld Wordpress en heeft iemand een voorbeeld van een eigen project? Eventueel in een dm? De mobiele weergave van Fok is niet zo heel sterk voor banners denk ik.
pi_130283361
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:13 schreef WebBeestje het volgende:
Is een mobiele versie dan moeilijk te maken voor bijvoorbeeld Wordpress en heeft iemand een voorbeeld van een eigen project? Eventueel in een dm?
een echt mobiele versie of responsive ? en ja het is beide mogelijk
<hr>
pi_130283397
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:13 schreef WebBeestje het volgende:
Is een mobiele versie dan moeilijk te maken voor bijvoorbeeld Wordpress en heeft iemand een voorbeeld van een eigen project? Eventueel in een dm? De mobiele weergave van Fok is niet zo heel sterk voor banners denk ik.
zie dm :P
pi_130284338
Ik heb een blok met alleen tekstads en een blok met zoals tekst als afbeeldingads (via een A/B test).

Het valt me op dat google adsense bij mijn tekst/afb.ad er voor kiest steeds meer tekst te vertonen, wat bij mij ook meer oplevert. Dus het lijkt alsof adsense zelf ook leert, al duurt het wel vrij lang.
pi_130285897
Ja ik heb op 1 site van me maar die linkblokken, maar hebben een CTR van 4%!!!!!!!!!!!!!!!!

Echt ongelooflijk maar ja daar tegenover maar een CPC van ¤0,14....... desalniettemin goed voor een RPM van ¤5,41 :P
Facts don't care about your feelings
pi_130285988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik heb op 1 site van me maar die linkblokken, maar hebben een CTR van 4%!!!!!!!!!!!!!!!!

Echt ongelooflijk maar ja daar tegenover maar een CPC van ¤0,14....... desalniettemin goed voor een RPM van ¤5,41 :P
Jezus, ik heb een RPM van 0,60 :'(
pi_130286067
Ja maar helaas maar 150 bezoekers per dag :')
Facts don't care about your feelings
pi_130286581
Weet iemand trouwens of na de update van het betalingssysteem van AdSense je ook kan zien wanneer het uiterste betaaldatum is?
pi_130286813
Dat is doorgaans vlak na de 21e.
Get stoned
pi_130287324
Heeft iemand ervaring met het affiliatesysteem van http://nl.aliexpress.com/ schijnt goed te kunnen verdienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door WebBeestje op 20-08-2013 20:54:01 ]
pi_130288210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:36 schreef Hinder het volgende:
Dat is doorgaans vlak na de 21e.
Na de 21e betaald, of na de 21e een melding krijgen van uiterste betaaldatum? :P
pi_130288341
je mag dus 3 ads hebben en ook 3 linkblokken toch?

heb eens op een pagina zo'n linkblokje gezet, eens kijken hoe die het doet
<hr>
pi_130288533
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
je mag dus 3 ads hebben en ook 3 linkblokken toch?

heb eens op een pagina zo'n linkblokje gezet, eens kijken hoe die het doet
Klopt :) en plaats je er teveel nog geen ramp dan komt er een wit vlak in plaats van de banner die er teveel is.
pi_130289042
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:01 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Klopt :) en plaats je er teveel nog geen ramp dan komt er een wit vlak in plaats van de banner die er teveel is.
ok cool, alleen ik vind het nu al erg druk met 3 banners, maarja, weghalen vind ik weer zonder want ze doen het allemaal best goed
<hr>
pi_130289151
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:57 schreef yesyah het volgende:

[..]

Na de 21e betaald, of na de 21e een melding krijgen van uiterste betaaldatum? :P
Na de 21e worden je inkomsten uitbetaald, mits dit bedrag hoger is dan de betaaldrempel.
Get stoned
pi_130289238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar helaas maar 150 bezoekers per dag :')
Das minder. zit vandaag op 5500 bezoekers. gemiddeld dagje.
pi_130289278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 20:57 schreef yesyah het volgende:

[..]

Na de 21e betaald, of na de 21e een melding krijgen van uiterste betaaldatum? :P
Volgens mij staat het de 27ste op je rekening. dus 21ste kan goed kloppen.
pi_130290087
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:10 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Das minder. zit vandaag op 5500 bezoekers. gemiddeld dagje.
dat moeten toch ook lekkere inkomsten zijn dan
<hr>
pi_130290430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:22 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

dat moeten toch ook lekkere inkomsten zijn dan
Valt tegen.
Het begin was helemaal janken, maar de laatste tijd heb ik wel e.e.a gedaan om wat meer te verdienen. O.a. met hulp van jdX
Ben gewisseld van ad-formaten, ad-types en de plekken. Wilde het wel fatsoenlijk hebben, en geen banners door de strot van bezoekers drukken.
Waar ik een gigantische flater mee heb geslagen, blijkt nu, is het feit dat ik voor de mobiele layout niets gedaan heb.
Als ik dan deze maand bekijk, zijn er 64 duizend unieke bezoekers geweest, via een mobiel of tablet. Dus die ben ik misgelopen.
Heb nu sinds eind deze middag 2 mobiele ads toegevoegd, en merk direct een stijging.
Dus deze week ga ik even kijken hoe die scoren, en of ik er nog wat meer aan kan doen om de boel wat te optimaliseren voor betere inkomsten.
Maar, het zijn tot nu toe nog geen 100den euro's geweest, al denk ik dat als het zo doorgaat, ik volgende maand wel het 3 dubbele ga verdienen met wat ik nu doe.
pi_130290543
Ik 10.000 bezoekers gisteren, op mn adsense sites. GVD hoeveel bezoekers moet je hebben om niet meer te hoeven werken :(
Facts don't care about your feelings
pi_130290599
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik 10.000 bezoekers gisteren, op mn adsense sites. GVD hoeveel bezoekers moet je hebben om niet meer te hoeven werken :(
Inderdaad :D
Ik weet dat het nu aan mij heeft gelegen. Ik ken je sites verder niet, dus weet niet of daar meer uit te halen valt :P
pi_130290740
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:12 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe stel je dat in godsnaam in dan? als ik nieuwe advertentie aanklik in adsense kan ik alleen kiezen tussen

-alleen tekst
-alleen display
-tekst en display

ik zie nergens linkblok staan?


ah je moet ze bij formaten selecteren zie ik nu
Nou had net de screenshot gemaakt voor je edit dus voor iedereen die t nog niet weet:

pi_130290788
Dit is toch niet het Adsense mongols topic :') als je dat al niet weet te vinden...
Facts don't care about your feelings
pi_130290799
Die responsief banners werken best mooi :)
Heb er nu 1 als test op staan, en gekeken op verschillende apparaten. Maar tot nu toe werkt het goed :)
pi_130290822
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit is toch niet het Adsense mongols topic :') als je dat al niet weet te vinden...
Ging de koffie. Thanks :)
pi_130291022
Je moet 's avonds geen koffie drinken man :P

Ik ook maar experimenteren met die responsive banners, aangezien er inderdaad steeds meer mensen met tablets en smartphones surfen. Heb nu ook een site met een responsive design, wel geinig je ziet het echt vervormen als je je browser verkleind zeg maar. Maar of het echt nut heeft voor je inkomsten.. tja...
Facts don't care about your feelings
pi_130291148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Je moet 's avonds geen koffie drinken man :P

Ik ook maar experimenteren met die responsive banners, aangezien er inderdaad steeds meer mensen met tablets en smartphones surfen. Heb nu ook een site met een responsive design, wel geinig je ziet het echt vervormen als je je browser verkleind zeg maar. Maar of het echt nut heeft voor je inkomsten.. tja...
Ja wel, morgen weer 5 uur op dus geen alcohol hier.
En die banners, je moet het eens proberen. Ik denk dat het wel werkt.
Heb zelf ook een responsive thema en bij de standaard formaat banners, die vallen dan buiten je content, en verdwijnen dan. Dus dan krijg je zoals ik een site zonder banners :(
Deze verkleinen mee, zo niet dan passen ze aan na een refresh zodat je altijd een mooie banner op je site hebt staan :)
pi_130291449
Als ik 's avonds koffie drink kan ik echt niet slapen...... met een biertje of whisky wel.

Ga morgen die responsive zooi eens proberen. En dan ineens loop ik binnen >:)
Facts don't care about your feelings
pi_130291646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik 's avonds koffie drink kan ik echt niet slapen...... met een biertje of whisky wel.

Ga morgen die responsive zooi eens proberen. En dan ineens loop ik binnen >:)
Geen problemen mee :P
Ja, gewoon eens testen met een banner. Niet je best lopende natuurlijk, maar daar was jij als adsense -goeroe ook wel achter :D
Succes
pi_130291763
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:16 schreef Hinder het volgende:

[..]

De CTR is een stuk hoger, de CPC is iets lager dan de 'normale' blokken. Maar dat kan ook per site weer verschillen, natuurlijk.

Het formaat met vier links (al dan niet) compact naast elkaar kun je gemakkelijk tussen je content zetten, en is dus bijna altijd wel toepasbaar.
Ik ga het eens een weekje proberen op een site met 1000 PVs per dag, heb de ad verwerkt tussen m'n andere links in column naast de content. Normaal heb ik daar gemiddeld 1 click per dag dus wie weet..
pi_130295353
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit is toch niet het Adsense mongols topic :') als je dat al niet weet te vinden...
lol jij met je pottymouth
<hr>
  Moderator dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:59:53 #195
42184 crew  DaMart
pi_130295974
Zo, alle inkomsten ook even in een Exceldocument gezet, zodat ik toch wat makkelijker een overzicht heb van de ontwikkelingen. Nu is ook bevestigd wat ik al dacht: mijn grootste site is goed voor 95% van de website-inkomsten, de 2e site voor 3%... beetje erg onhandige verhoudingen natuurlijk.

Deze maand gaat het trouwens wel beter dan de afgelopen maanden. Ik ben vandaag voor augustus al over het totaalbedrag van vorige maand heengegaan en dan zijn er nog 11 dagen te gaan :P.

[ Bericht 3% gewijzigd door DaMart op 20-08-2013 23:12:11 ]
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130297069
En welke is dat, taalkronkels.nl ?
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:24:14 #197
42184 crew  DaMart
pi_130297287
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:19 schreef YoshiBignose het volgende:
En welke is dat, taalkronkels.nl ?
Zie je DM ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130297548
Nog iemand die met een goedlopende site dit overweegt te gebruiken?

https://www.youtube.com/user/dfp#g/c/D0518A4EE3CCC2EB

Ik vind het nogal complex uitzien maar het zou je inkomsten flink omhoog kunnen helpen.
pi_130298088
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:59 schreef DaMart het volgende:
Zo, alle inkomsten ook even in een Exceldocument gezet, zodat ik toch wat makkelijker een overzicht heb van de ontwikkelingen. Nu is ook bevestigd wat ik al dacht: mijn grootste site is goed voor 95% van de website-inkomsten, de 2e site voor 3%... beetje erg onhandige verhoudingen natuurlijk.

Deze maand gaat het trouwens wel beter dan de afgelopen maanden. Ik ben vandaag voor augustus al over het totaalbedrag van vorige maand heengegaan en dan zijn er nog 11 dagen te gaan :P.
dat heb ik precies hetzelfde, probeer wel nu mijn minste site iets omhoog te krijgen, maar dat lukt nog niet echt
<hr>
pi_130303644
Gisteren het dubbele van een normale dag binnengehaald. Kijken wat vandaag doet. :)
pi_130305269
Jezus. 13 clicks en 42 cent. :(
pi_130308551
Even een kort vraagje omdat hier veel mensen zijn die dit vaker doen.

Ik wil even een website gaan uittesten op basis van magento. Nu deed ik vroeger alles offline met Wampserver, waarmee ik eenvoudig alles offline kon aanpassen en dan online kon zetten. Nu vind ik het overzetten tussen Wamp en 'echt internet' wat stroef gaan de laatste tijd.

Is er een manier dat ik op een subdomein ga testen die niet in Google wordt opgenomen?

test.mijndomein.nl bijv.?
- Met zuidelijke groet -
pi_130311942
Dit kan door een robots.txt-bestand in je webroot van test.domeinnaam.nl te zetten met User-agent: * Disallow: /
Get stoned
pi_130314236
Wtf is een website dat als aggregator werkt en op die manier jouw content steelt?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:44:34 #205
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130318807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:06 schreef fotostarter het volgende:
Jezus. 13 clicks en 42 cent. :(
Dat lijken wel slechte youtube inkomsten.:)
pi_130319320
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:44 schreef JK het volgende:

[..]

Dat lijken wel slechte youtube inkomsten.:)
kliks leveren vandaag helemaal niets op.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:24:33 #207
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130319753
Valt wel mee mij hoor je niet klagen, ook yt loopt erg lekker.
pi_130319805
Ik bedoel,



Heb het wel eens beter gezien :P
  Moderator woensdag 21 augustus 2013 @ 18:27:10 #209
42184 crew  DaMart
pi_130319820
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:24 schreef JK het volgende:
Valt wel mee mij hoor je niet klagen, ook yt loopt erg lekker.
YouTube loopt al de hele maand bagger hier. Nog geen enkele klik gehad :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130319964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:27 schreef DaMart het volgende:

[..]

YouTube loopt al de hele maand bagger hier. Nog geen enkele klik gehad :').
Best balen, als je er werk in steekt en het brengt niets op.
  Moderator woensdag 21 augustus 2013 @ 18:32:34 #211
42184 crew  DaMart
pi_130319978
quote:
4s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:31 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Best balen, als je er werk in steekt en het brengt niets op.
Mwa, heb ook al een tijdje geen nieuwe filmpjes toegevoegd. Nadruk ligt vooral op websites bij mij :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130320090
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:32 schreef DaMart het volgende:

[..]

Mwa, heb ook al een tijdje geen nieuwe filmpjes toegevoegd. Nadruk ligt vooral op websites bij mij :).
Die heb je laatst toch allemaal samengebracht tot 1? (die in je profiel)?
  Moderator woensdag 21 augustus 2013 @ 18:39:36 #213
42184 crew  DaMart
pi_130320153
quote:
4s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Die heb je laatst toch allemaal samengebracht tot 1? (die in je profiel)?
Mijn websites? Nee hoor. IK heb er momenteel meerdere online, waarvan eentje vooral de inkomsten genereert.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130320177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:39 schreef DaMart het volgende:

[..]

Mijn websites? Nee hoor. IK heb er momenteel meerdere online, waarvan eentje vooral de inkomsten genereert.
Ah ok. dan ben ik in de war met een andere :)
  Moderator woensdag 21 augustus 2013 @ 18:46:02 #215
42184 crew  DaMart
pi_130320323
quote:
4s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:40 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ah ok. dan ben ik in de war met een andere :)
Ik denk het ook :D.

Jaren geleden heb ik overigens wel drie sites samengevoegd, maar die heb ik inmiddels ook alweer uit elkaar gehaald. Tot nu toe heb ik ook acht hobbywebsites met Adsense en eentje zonder en eentje in ontwikkeling. Ik moet nog eens inspiratie vinden voor wat leuke niches om de inkomsten te verhogen :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130320688
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:46 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik denk het ook :D.

Jaren geleden heb ik overigens wel drie sites samengevoegd, maar die heb ik inmiddels ook alweer uit elkaar gehaald. Tot nu toe heb ik ook acht hobbywebsites met Adsense en eentje zonder en eentje in ontwikkeling. Ik moet nog eens inspiratie vinden voor wat leuke niches om de inkomsten te verhogen :P.
Ik heb helaas geen tijd. Heb een gewone baan met een 42 uur contract, en de site in mijn sig en een zoon en vrouw die de nodige aandacht opeisen.
Denk ook niet dat ik er genoeg inspiratie voor zou kunnen vinden eerlijk gezegd.
Zoals het nu is, is het goed :)
  Moderator woensdag 21 augustus 2013 @ 19:06:35 #217
42184 crew  DaMart
pi_130320940
quote:
4s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:58 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen tijd. Heb een gewone baan met een 42 uur contract, en de site in mijn sig en een zoon en vrouw die de nodige aandacht opeisen.
Denk ook niet dat ik er genoeg inspiratie voor zou kunnen vinden eerlijk gezegd.
Zoals het nu is, is het goed :)
Tijd is ook mijn grootste struikelblok hoor. Ik werk ook fulltime en die websites zijn ook maar een van mijn hobby's, maar wel de enige die me geld oplevert in plaats van kost ;).

En ik maak alleen een nieuwe site als ik iets leuks bedenk. Heb nog een hobby zonder website, en daar ga ik dus verandering in brengen ooit ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130322454
Ik klaag niet, sinds 1,5 a 2 weken gaat het weer erg lekker. Niet zo lekker als vorig kwartaal want met een vaste adverteerder verdien je nog beter.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 19:57:42 #219
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130322812
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:27 schreef DaMart het volgende:

[..]

YouTube loopt al de hele maand bagger hier. Nog geen enkele klik gehad :').
Das niet goed, geen één, op yt deze maand ruim 400 kliks, in juli net 500, dus deze maand kom ik 500 wel voorbij. Maar door mijn blessure kan ik niets toevoegen. Hopelijk binnen een maand weer. YT is voor mij ondersteunend aan de website. Geen hoofdmoot.
pi_130328475
Gisteren was wel oke. Hoop toch ¤30 per dag toch wel weer te kunnen halen binnenkort...
Facts don't care about your feelings
pi_130329904
Weet iemand of het uitmaakt of je van host wisselt? Ik heb er geen ervaring mee dus ik ben benieuwd.
pi_130330172
Waarvoor zou dat uit moeten maken? Prestaties wellicht... of als je bijv. backlinks naar eigen sites bij diezelfde host had.. maar dat is allemaal minimaal.
Facts don't care about your feelings
pi_130332848
Locatie heeft wel enigsinds invloed op de serps maar als het bijv. binnen Nederland blijft maakt het niet zoveel uit.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stokkie_ op 22-08-2013 07:05:40 ]
pi_130338215
Bijna payday :)
pi_130338953
Kan ik eindelijk weer eten...
Facts don't care about your feelings
pi_130339278
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:29 schreef Apekoek het volgende:
Weer een 301/duplicate content gerelateerde vraag aan de experts hier. Even met mn handen in het haar wat dat betreft.

Ik heb een paar maanden geleden een website verhuist naar een nieuw domein. Uiteindelijk heb ik geen 301 redirect gedaan omdat ik het oude domein als waardeloos zag. Maar wat ik even vergeten was dat vorig jaar iemand exact mijn content heeft gekopierd voor zijn website. Op zich geen probleem want mijn content was al door google opgenomen, dus ik was de eerste.

Je voelt hem al aankomen, sinds de verhuizing vermoed ik dat ik slecht rank vanwege zogenaamd duplicate content, aangezien de persoon die mijn content van mijn oude website/domein al eerder had gekopierd. Wat kan ik nu doen? Wil een redirect maanden na dato nog werken? Ik heb de oude domeinnaam nog in bezit.
Yes! De desbetreffende persoon heeft zijn hele website inclusief mijn content offline gehaald. Hij maakte toch geen gebruik meer van de website.

Echter, hoe kom ik nu van mijn duplicate content penalty af? Gaat dat vanzelf na lang wachten of moet ik acties ondernemen?
pi_130339517
Ik ga een afstudeerscriptie uitvoeren met SEO/SEA als thema. Nu vroeg ik me af als de hoofddoelstelling is om een hogere positie van het bedrijf in Google te verkrijgen is. Op welke manier kan ik dan echt veldonderzoek doen?

Veel dingen zijn namelijk vanachter de PC te analyseren etc. maar enquetes, panelonderzoeken, diepteinterviews, observaties etc. daar moet ik ook iets mee doen binnen mijn scriptie. Heeft iemand daar een leuk idee voor?
- Met zuidelijke groet -
pi_130340543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan ik eindelijk weer eten...
als ik moest eten van dat geld was ik al lang kapot :D
pi_130342012
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarvoor zou dat uit moeten maken? Prestaties wellicht... of als je bijv. backlinks naar eigen sites bij diezelfde host had.. maar dat is allemaal minimaal.
Eigenlijk geen idee, ik kon zo gauw niks bedenken alleen dat alles even een korte tijd offline is maar dat was met de hack bij Antagonist ook en er was geen negatief effect.
pi_130342295
Die SEO en link-guru was dat Kathrin Beck? Ik word benaderd voor linkwisseling en ze laat niks los met welke andere pagina, dikke vinger dus :D
pi_130359783
die mobiele ads hebben goed gedaan. De laatste dagen rond de 12 euro per dag gezeten :)
Betalingen zijn onderweg zie ik net.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:42:57 #232
340341 Blester
Membre très utile
pi_130360938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:42 schreef WebBeestje het volgende:
Die SEO en link-guru was dat Kathrin Beck? Ik word benaderd voor linkwisseling en ze laat niks los met welke andere pagina, dikke vinger dus :D
En uiteindelijk mag je dan links als: buyviagrianowonlinestore.org plaatsen :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:53:56 #233
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130361254
quote:
4s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:11 schreef fotostarter het volgende:
die mobiele ads hebben goed gedaan. De laatste dagen rond de 12 euro per dag gezeten :)
Betalingen zijn onderweg zie ik net.
Wat zeur je dan over die clicks? :)
Idd betaling weer onderweg. Schuif ik meteen weer naar een spaarrekening, om volgend jaar de helft weg te geven aan de belastingdienst.
pi_130361589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:53 schreef JK het volgende:

[..]

Wat zeur je dan over die clicks? :)
Idd betaling weer onderweg. Schuif ik meteen weer naar een spaarrekening, om volgend jaar de helft weg te geven aan de belastingdienst.
Omdat die toen verrot waren die clicks. Maar op de een of andere manier werkt die app die ik heb vreemd.
Vanaf 6 uur smorgens, tot 9 uur geeft hij bij alles 0 aan. Om 9 uur geeft hij dan bijv 20 clicks aan, en dan 64 ct inkomsten. een paar uur later 20 clicks, en 1,44 inkomsten.
Heb die app er ook afgegooid. Vaag ding.
Ik wilde de eerste betaling gebruiken voor hosting, en prijsvragen. Hosting heb ik nu voor 3 jaar vastgelegd , dus dan maar voor prijsvragen. Nu nog bedenken wat :)
De rest gaat net als jij op een spaarrekening. Heb de betaling 3 maanden in laten houden, dus dit bedrag is best lekker, en simpel binnengehaald :')
De volgende betaling zit nu ook al goed, als ik kijk naar deze maandinkomsten :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:10:44 #235
131603 Afwazig
Serious business
pi_130361840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef De-Hamster het volgende:
Ik ga een afstudeerscriptie uitvoeren met SEO/SEA als thema. Nu vroeg ik me af als de hoofddoelstelling is om een hogere positie van het bedrijf in Google te verkrijgen is. Op welke manier kan ik dan echt veldonderzoek doen?

Veel dingen zijn namelijk vanachter de PC te analyseren etc. maar enquetes, panelonderzoeken, diepteinterviews, observaties etc. daar moet ik ook iets mee doen binnen mijn scriptie. Heeft iemand daar een leuk idee voor?
Ik heb zelf ook een scriptie geschreven over SEO en de werking van zoekmachines en heb mij puur gefocust op het technische gedeelte (dus het algoritme en de opzet van de pagina). Hierbij heb ik een praktijkcase gemaakt door een website te bouwen en deze te te monitoren en aan de hand hiervan de theorie proberen te bewijzen.
pi_130361872
Wat voor opleidingen doen jullie dan als jullie dit soort onderwerpen als scriptie mogen doen?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:14:28 #237
131603 Afwazig
Serious business
pi_130362000
Want het stelt niks voor denk je? :P

Ga jij maar eens iteratief rekenen en nummers kraken aan de hand van het pagerank algoritme :').
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:14:46 #238
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130362011
quote:
4s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:03 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Omdat die toen verrot waren die clicks. Maar op de een of andere manier werkt die app die ik heb vreemd.
Vanaf 6 uur smorgens, tot 9 uur geeft hij bij alles 0 aan. Om 9 uur geeft hij dan bijv 20 clicks aan, en dan 64 ct inkomsten. een paar uur later 20 clicks, en 1,44 inkomsten.
Heb die app er ook afgegooid. Vaag ding.
Ik wilde de eerste betaling gebruiken voor hosting, en prijsvragen. Hosting heb ik nu voor 3 jaar vastgelegd , dus dan maar voor prijsvragen. Nu nog bedenken wat :)
De rest gaat net als jij op een spaarrekening. Heb de betaling 3 maanden in laten houden, dus dit bedrag is best lekker, en simpel binnengehaald :')
De volgende betaling zit nu ook al goed, als ik kijk naar deze maandinkomsten :)
Voor prijzen ga je toch niet je eigen geld gebruiken? Neem contact op met RTL voor goodies etc. Leg je site uit, ga op bezoek en spreek met de marketing afdeling en zij komen dan wel met goederen die je bezoekers kunnen winnen. Zo doe ik het ook. Nog mooier: soms verzending vanuit de leverancier uit! Scheelt mij tijd en verzendkosten.

Hoe kan je betalingen laten inhouden? Boven de drempel krijg je toch maandelijks?
pi_130362120
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:14 schreef JK het volgende:

[..]

Voor prijzen ga je toch niet je eigen geld gebruiken? Neem contact op met RTL voor goodies etc. Leg je site uit, ga op bezoek en spreek met de marketing afdeling en zij komen dan wel met goederen die je bezoekers kunnen winnen. Zo doe ik het ook.
Al gedaan. Die zeggen, er zijn veel fanclubs e.d. Ik richt me niet op alleen GTST, maar van alles komt erop. Ze konden wel een kortingscoupon geven voor de digitale site van RTL, maar daar ben ik verder niet op in gegaan.
En ach, als ik een GTST goodie, of BOX doe tot een max bedrag van 50 euro, en die pas verloot als ik minimaal 100 euro heb met adsense, dan kost het me nog niets :)
Maar ik snap je punt wel hoor :)
pi_130362310
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:14 schreef Afwazig het volgende:
Want het stelt niks voor denk je? :P

Dat zeg ik nergens. Ik vroeg me gewoon af bij wat voor opleidingen SEO relevant is.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:46:17 #241
131603 Afwazig
Serious business
pi_130363475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Ik vroeg me gewoon af bij wat voor opleidingen SEO relevant is.
ICT en marketinggerelateerde opleidingen. Verder kun je het natuurlijk ook heel breed trekken als je het alleen betrekt op de algoritmes kom je er bij elke opleiding waar wiskunde van belang is er wel mee weg.Bijvoorbeeld over het verklaren en goed verwoorden van de werking van de Pagerank en LSI algoritmes kun je een behoorlijke scriptie schrijven.
pi_130363711
quote:
Veel dingen zijn namelijk vanachter de PC te analyseren etc. maar enquetes, panelonderzoeken, diepteinterviews, observaties etc. daar moet ik ook iets mee doen binnen mijn scriptie. Heeft iemand daar een leuk idee voor?
Ik denk dat diepteinterviews met seo/sea experts heel leuk en leerzaam kunnen zijn. Voor mijn afstudeerproject ben ik ook door het hele land gereisd om mensen te interviewen, was altijd erg leuk en leerzaam. Qua tijd besloeg dit onderwerp denk ik zo'n 1/3 van mijn afstudeerproject, maar het was zeker het leukste.

Ik raad je wel aan al voor het opstellen van de vragenlijst na te denken hoe je het wil verwerken in je rapport. Daar had ik achteraf nog wat onenigheid over met mijn docenten, zij wilden dat ik het quasi-statistisch zou presenteren in mijn rapport. Kansloos natuurlijk omdat mijn geïnterviewden niet representatief (experts) waren, uit verschillende invalshoeken die (bewust) ook niet evenredig vertegenwoordigd waren en natuurlijk (lees: gelukkig) ook niet antwoorden met 'ja' en 'nee'. Maarja, uiteindelijk verlies je de discussie met docenten toch omdat zij er uiteindelijk een cijfer op knallen, dus ik heb toch een beetje moeten toegeven terwijl ik er zelf niet volledig achter stond :{.

Maar desalniettemin veel leuke contacten opgedaan en veel geleerd :)
pi_130365008
Kende iemand dit al: http://adcloud.com/en/solutions/

Ik denk dat ik morgen eens een account maak. Ik merk nu dat de tip van Yoshi toch wel steeds meer zijn vruchten gaat afwerpen, de sharethis buttons maar vooral de functie dat wanneer iemand een tekst kopieert en er automatisch een link naar de pagina bijkomt zorgt voor langzaam meer bezoekers :)
pi_130366153
Aardig dat je m'n naam i.c.m. de sharethis buttons al 5x ofzo noemt... ik heb bijna het idee alsof ik je echt een levensadvies heb gegeven :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:46:11 #245
131603 Afwazig
Serious business
pi_130366678
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:15 schreef WebBeestje het volgende:
Kende iemand dit al: http://adcloud.com/en/solutions/

Ik denk dat ik morgen eens een account maak. Ik merk nu dat de tip van Yoshi toch wel steeds meer zijn vruchten gaat afwerpen, de sharethis buttons maar vooral de functie dat wanneer iemand een tekst kopieert en er automatisch een link naar de pagina bijkomt zorgt voor langzaam meer bezoekers :)
Functie van wat? Is dat een plugin? Nog nooit gezien :P.
pi_130369217
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:15 schreef WebBeestje het volgende:
Kende iemand dit al: http://adcloud.com/en/solutions/

Ik denk dat ik morgen eens een account maak. Ik merk nu dat de tip van Yoshi toch wel steeds meer zijn vruchten gaat afwerpen, de sharethis buttons maar vooral de functie dat wanneer iemand een tekst kopieert en er automatisch een link naar de pagina bijkomt zorgt voor langzaam meer bezoekers :)
Dat is een ad exchange die zich voornamlijk op de Duitse sprekende markt richt. Wat ze niet erg goed doen, aan het einde van dit jaar gaat de deur dicht.

Zij hebben een nogal gelimiteerd aanbod van adverteerders en sluiten aan het einde van dit jaar de deuren.

Zou er niets mee doen :)
pi_130369985
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Aardig dat je m'n naam i.c.m. de sharethis buttons al 5x ofzo noemt... ik heb bijna het idee alsof ik je echt een levensadvies heb gegeven :P
Ja dankzij jou komt er nog beleg op m'n brood ;) maar vooral die kopieer plus link functie is handig want zo werkt linkbuilden vanzelf.

Wat betreft die Duitse Adserver, is er zoiets nietin Nederland?
pi_130374721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:46 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Functie van wat? Is dat een plugin? Nog nooit gezien :P.
Nog nooit gezien? Als je copy paste doet dan staat er automatisch onder van: Lees meer op blabla.com. Best veel nieuws sites enzo hebben die optie en blijkbaar kopiëren plakken best veel mensen zonder te kijken :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:42:16 #249
340341 Blester
Membre très utile
pi_130375084
quote:
Toepassing af te betalen wissels, start een nieuw bedrijf of opnieuw de financiering van uw projecten op een goedkoopste tarief van 2%. Voor een snelle en handige lening Heeft contact met ons vandaag op worldwideloaninvestments@msn.com met lening bedrag dat nodig is als lening.

Eerste vereiste gegevens van u:

(1) Volledige Namen:
(2) Bedrag dat nodig is als Lening:
(3) Telefoonnummer:
(4) Duur:
(5) Land:
(6) Maandelijks Inkomen:
(7) Leeftijd / Geslacht:

Dank je wel,
Mr.James David
Advertentie lening afdeling.
Afzender: ecpalma@fucsalud.edu.co

Ik denk het ook ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:28:20 #250
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130375787
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 08:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nog nooit gezien? Als je copy paste doet dan staat er automatisch onder van: Lees meer op blabla.com. Best veel nieuws sites enzo hebben die optie en blijkbaar kopiëren plakken best veel mensen zonder te kijken :')
Werkt prima idd. Ik gebruik ShareThis nu een aantal maanden.

Google daarna maar eens op 'see more at: <je domeinnaam>' en je ziet wie ze vergeten te verwijderen. Gratis linkbuilding. Vaak wel in fora. :)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:39:55 #251
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130375975
Zo, op YT ineens een piek qua inkomsten. Cpc 3-6x hoger dan normaal. Ka-tsjing!
En het filmpje van een maand oud heeft vannacht mijn meest bekelen video van ruim 2 jaar oud ingehaald. Nice! Hopelijk kan ik mijn arm snel weer meer belasten, er moeten meer reviews en videos worden gemaakt! :P
  Moderator vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:44:13 #252
42184 crew  DaMart
pi_130376059
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:39 schreef JK het volgende:
Zo, op YT ineens een piek qua inkomsten. Cpc 3-6x hoger dan normaal. Ka-tsjing!
En het filmpje van een maand oud heeft vannacht mijn meest bekelen video van ruim 2 jaar oud ingehaald. Nice! Hopelijk kan ik mijn arm snel weer meer belasten, er moeten meer reviews en videos worden gemaakt! :P
Wat voor filmpjes zet jij er dan op? Iets wat je speciaal maakt om inkomsten te genereren of gewoon filmpjes die je een keer hebt gemaakt en die je leuk vindt om te delen? Ik val zelf in die laatste categorie, maar dat verdient niet echt lekker nog :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:50:32 #253
131603 Afwazig
Serious business
pi_130376190
Heb Sharethis even bekeken maar is het ook te vertalen naar Nederlands?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:02:21 #254
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130376410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:44 schreef DaMart het volgende:

[..]

Wat voor filmpjes zet jij er dan op? Iets wat je speciaal maakt om inkomsten te genereren of gewoon filmpjes die je een keer hebt gemaakt en die je leuk vindt om te delen? Ik val zelf in die laatste categorie, maar dat verdient niet echt lekker nog :P.
Voornamelijk productreviews, niet wat ik heb meegemaakt. Tenzij het nieuwswaardig is,,, bijv. een vliegtuig wat uit de lucht valt, een komeet die langsschiet etc.

Ik ga er niet te diep op in, want iedereen leest mee, ook buiten Fok komen we als 'Adsense topic' op de eerste Google resultpagina naar voren. Daarnaast zie je dan ook mijn domeinnamen en dat wil ik niet. In de videos ze je productreviews van bepaalde artikelen in mijn niche. Ik zorg ervoor dat de videos Engelse tekst bevatten, dat kunnen Nederlanders toch wel en qua videos is de wereld mijn markt, qua reviews Nederland en Belgie.
Met ShareThis gooi ik er een Google Translate bij voor de rest van de wereld. Sommige artikelen zijn hier al te krijgen en bijv. in Amerika nog niet, dat filmpje loopt lekker en genereert 80% van de inkomsten. Een ander artikel heb ik enkele maanden voor de verkoop meegekregen van een importeur van dat artikel en ook dat levert meer kijkers en dus clicks op.

Inmiddels ben ik niet meer de enige in mijn niche (was ik wel 5 jaar lang), dus ik mag nog wat beter mijn best doen. :) Gelukkig mag mijn concurrent nog geen Adsense gebruiken, maar ook dat zal niet lang duren.
pi_130376685
Productvideo's doen het vaak wel goed op YouTube, inderdaad. En als je deze in het Engels maakt, heb je natuurlijk direct een veel groter publiek. Hobbyvideo's doen het een stuk minder, en laat ik er daar nou juist de meeste van hebben :'). Ach, veel video's met lage inkomsten zorgen uiteindelijk toch nog voor een leuk bedrag. En als het goed is zal 't alleen maar stijgen, zonder dat je er naar om hoeft te kijken.
Get stoned
pi_130376735
Hoeveel views hebben ze ongeveer?
Ik heb filmpjes met 100k + views, maar helaas niet gemonetized (zijn gamefilmpjes).
pi_130376789
Wel wat minder dan dat :').
Get stoned
  Moderator vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:24:30 #258
42184 crew  DaMart
pi_130376857
Ik heb dus vooral hobbyfilmpjes en de populairste is in een jaar tijd een paar honderd keer bekeken :'). Voor een nieuwe hobbysite die ik nog wil gaan maken, heb ik wel een apart Youtubekanaal aangemaakt inmiddels, zodat daar filmpjes met dezelfde soort inhoud komen te staan. Een aantal heb ik al verplaatst vanaf mijn normale account. Wel jammer dat je filmpjes niet gemakkelijk van het ene naar het andere account kan zetten zonder opnieuw te moeten uploaden.

Ik heb ook nog een derde account met filmpjes met duizenden views, maar dat is dan weer van een tv-serie, dus daar mag ik niks aan verdienen :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130376864
Ik heb ook filmpjes met 40k+ views en staan er pas een aantal maanden op, maar helaas van tv series en verdien er dus ook niets aan ;( was meer als test met movie maker enzo en het is eigenlijk best goed gelukt want ik krijg heel veel likes en mensen die abonneren. Maar ja, voor niks :')
Facts don't care about your feelings
pi_130377286
quote:
14s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:33 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Yes! De desbetreffende persoon heeft zijn hele website inclusief mijn content offline gehaald. Hij maakte toch geen gebruik meer van de website.

Echter, hoe kom ik nu van mijn duplicate content penalty af? Gaat dat vanzelf na lang wachten of moet ik acties ondernemen?
Iemand nog een idee hier over? Is het een kwestie van geduld of kom je alleen van duplicate content penal af door hoe dan ook de content te veranderen?
pi_130379717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:50 schreef Afwazig het volgende:
Heb Sharethis even bekeken maar is het ook te vertalen naar Nederlands?
Mij maakt het weinig uit, bedoel je van "look here blabla"? Misschien zou ik alleen dat in het Nederlands willen maar ik zie ook al vanuit het buitenland de bezoekers dus dan is Engels wel handig.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:10:08 #262
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130379721
Ik zit op +/- 1000 views per dag (en stijgende), niet spectaculair. Qua inkomsten is dat tussen de 1 en 5 euro. Is serieus geen pijl op te trekken. Goed, het is niet bijster veel, maar je hoeft er geen fluit voor te doen na de upload (op wat reacties na dan) en wat Hinder al zegt; het zal alleen maar stijgen naarmate je er meer videos op zet. Soms heb je een gelukstreffer qua product. Het is een populair iets in mijn niche... andere vodeos gaan minder snel. Voordeel is dat ik mijn contacten met importerende bedrijven nog steeds aan het uitbreiden ben en dus nog sneller toegang krijg tot nieuwe artikelen dan het kopende publiek en soms de vakbladen. Ik krijg het in mijn eentje eigenlijk niet eens rond qua aanbod. Misschien eens een 2e mannetje erbij, al ga ik geen winst delen. :+

Apekoek, staat hier niet iets? https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=en
Had ie ook je Adsense codes meegekopieerd?
pi_130383194
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Ik vroeg me gewoon af bij wat voor opleidingen SEO relevant is.
Een marketingopleiding. De scriptie wordt goedgekeurd als deze:

quote:
• Deze moet een strategische en commerciële dimensie hebben. In de ruimste zin van het woord:
[..Voorbeelden..]

Er moet sprake zijn van onderzoek. Ook in de ruimste zin van het woord, maar wel methodologisch en daarmee wetenschappelijk verantwoord. De methode van onderzoek dient afgeleid te worden uit het aangereikt probleem en daaruit afgeleide onderzoeksdoelen. Ook tijd en geld spelen daarbij natuurlijk een rol. Het onderzoek dient in ieder geval valide te zijn c.q. het dient een onderbouwd en methodologisch verantwoord antwoord te geven op de geformuleerde onderzoeksdoelen. Attentie: desk research alleen is niet voldoende; men dient ook zelf onderzoek uit te voeren waaruit niet eerder bekende data worden gegenereerd (field research)!
Daarom ben ik op zoek naar een manier hoe ik field research (waar enquetes, panelonderzoeken, experimenten, diepte-interviews een onderdeel van zijn) kan gaan doen.

Mocht iemand van jullie nog een heldere ingeving hebben zou ik het erg fijn vinden!

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:10 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een scriptie geschreven over SEO en de werking van zoekmachines en heb mij puur gefocust op het technische gedeelte (dus het algoritme en de opzet van de pagina). Hierbij heb ik een praktijkcase gemaakt door een website te bouwen en deze te te monitoren en aan de hand hiervan de theorie proberen te bewijzen.
Bedankt voor je reactie maar ik neem aan dat jij meer de ICT kant van de opleiding met SEO wilde laten zien. Ik zit op een marketingopleiding waarbij ik mezelf wil specialiseren in internetmarketing waar SEO een behoorlijk onderdeel in is.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:50 schreef jeronald het volgende:

[..]

Ik denk dat diepteinterviews met seo/sea experts heel leuk en leerzaam kunnen zijn. Voor mijn afstudeerproject ben ik ook door het hele land gereisd om mensen te interviewen, was altijd erg leuk en leerzaam. Qua tijd besloeg dit onderwerp denk ik zo'n 1/3 van mijn afstudeerproject, maar het was zeker het leukste.

Ik raad je wel aan al voor het opstellen van de vragenlijst na te denken hoe je het wil verwerken in je rapport. Daar had ik achteraf nog wat onenigheid over met mijn docenten, zij wilden dat ik het quasi-statistisch zou presenteren in mijn rapport. Kansloos natuurlijk omdat mijn geïnterviewden niet representatief (experts) waren, uit verschillende invalshoeken die (bewust) ook niet evenredig vertegenwoordigd waren en natuurlijk (lees: gelukkig) ook niet antwoorden met 'ja' en 'nee'. Maarja, uiteindelijk verlies je de discussie met docenten toch omdat zij er uiteindelijk een cijfer op knallen, dus ik heb toch een beetje moeten toegeven terwijl ik er zelf niet volledig achter stond :{.

Maar desalniettemin veel leuke contacten opgedaan en veel geleerd :)
Bedankt!

Dat is inderdaad iets wat mij erg interessant lijkt, het probleem alleen is dat zogenaamde SEO/SEA experts meestal een eigen bedrijf hebben die ze aan je (stagebedrijf) willen verkopen. Dus dan krijg je zo'n ongemakkelijk gesprek waar ik meer en meer info en ervaringen van hem wil weten en hij mij telkens zijn diensten wil verkopen.

Hoe heb jij dit probleem aangepakt?
- Met zuidelijke groet -
pi_130391918
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:44 schreef De-Hamster het volgende:
Ik ga een afstudeerscriptie uitvoeren met SEO/SEA als thema. Nu vroeg ik me af als de hoofddoelstelling is om een hogere positie van het bedrijf in Google te verkrijgen is. Op welke manier kan ik dan echt veldonderzoek doen?

Veel dingen zijn namelijk vanachter de PC te analyseren etc. maar enquetes, panelonderzoeken, diepteinterviews, observaties etc. daar moet ik ook iets mee doen binnen mijn scriptie. Heeft iemand daar een leuk idee voor?
Moet de hoofddoelstelling niet zijn om meer conversies te krijgen op de website? SEO / hoge (organische) posities in Google is slechts 1 manier om dat te bereiken. Je hebt nog vele andere, denk aan SEA / display advertising, affiliate, social media marketing, etc etc..
Is het weer om te lachen?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:35:09 #265
340341 Blester
Membre très utile
pi_130392206
quote:
Geachte klant,

Houd er rekening mee dat uw toegang tot uw ING Bank MasterCard is over te
blok. Voor deze dienst te blijven zonder

onderbreking, klikt u op het icoon hieronder om handmatig uw MasterCard
updaten met onze Bank.

http://webxx-mastercardweb2013.twomini.com/
ING BANK MASTERCARD RE-ACTIVEREN

Na het voltooien van de instructies voor het bijwerken van uw MasterCard,
zal uw toegang tot uw MasterCard automatisch worden

hersteld en er geen verdere actie nodig zal zijn van u.

Hoogachtend,
ING Bank Klantenservice
Ik ben wel bekend onder de 'banken' vandaag zo te zien. Wel een mooi geschreven mail, dat dan weer wel ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130393938
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 19:26 schreef Tshot het volgende:

[..]

Moet de hoofddoelstelling niet zijn om meer conversies te krijgen op de website? SEO / hoge (organische) posities in Google is slechts 1 manier om dat te bereiken. Je hebt nog vele andere, denk aan SEA / display advertising, affiliate, social media marketing, etc etc..
Dat is haast niet te meten omdat er weinig conversiemogelijkheden zijn behalve een algemeen contactformulier. Hier zal sowieso geen SEA aan gehangen worden.
Het probleem zit hem puur in het field research in een digitaal thema zoals SEO/Internetmarketing is dit bijna niet mogelijk.
- Met zuidelijke groet -
pi_130394961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:16 schreef De-Hamster het volgende:
Dat is inderdaad iets wat mij erg interessant lijkt, het probleem alleen is dat zogenaamde SEO/SEA experts meestal een eigen bedrijf hebben die ze aan je (stagebedrijf) willen verkopen. Dus dan krijg je zo'n ongemakkelijk gesprek waar ik meer en meer info en ervaringen van hem wil weten en hij mij telkens zijn diensten wil verkopen.

Hoe heb jij dit probleem aangepakt?
Bij mij was dat gelukkig niet van toepassing, maar ik kan me voorstellen dat dat je tegenhoudt... Want wil jouw stagebedrijf hun eigen seo/sea gaan doen of willen zij ook seo/sea diensten gaan aanbieden?

Misschien moet je in de mailtjes/telefoontjes voor interviewaanvragen duidelijk maken dat jouw doel (bijvoorbeeld) is een rapport te schrijven over seo/sea technieken en niet daadwerkelijk om de site van je stagebedrijf een boost te geven (als dat zo is; natuurlijk wel de waarheid spreken). Waarschijnlijk zijn ze dan juist ook wel geïnteresseerd in het rapport.

[ Bericht 1% gewijzigd door jeronald op 23-08-2013 22:41:39 ]
pi_130399162
Een beetje kennis van de Nederlandse taal helpt ook altijd wel voor een voldoende voor je scriptie :P
Facts don't care about your feelings
pi_130399988
:X Dat was inderdaad niet al te best. Het resultaat van in m'n eigen reactie lopen klooien zonder daarna te controleren of alles nog lekker loopt én niet al te best in spelling zijn.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:21:44 #270
410457 ScheleHerder
kheb heul veul poedels
pi_130401750
Ik heb dus ook een eigen domeintje, lijkt me wel leuk allemaal.. Zou begot niet weten wat ik er eigenlijk mee moet. Laat staan dat ik überhaupt nog wel weet wáárom dat ik eentje heb. Ideetjes, aanradertjes? Gewoon een blogje maken ofzeau? ;( -O-
pi_130403382
.be domein??? Begot :')
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:28:12 #272
410457 ScheleHerder
kheb heul veul poedels
pi_130404276
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:01 schreef YoshiBignose het volgende:
.be domein??? Begot :')
Neuh, EU domein. *O*
pi_130408772
Gisteren een top dag gehad. Helaas bandbreedte bij moeten kopen :')
Net geen 40 euro. Ben bang dat ik zulke bedragen nooit meer ga halen :P
pi_130409780
Ironisch hoe die scorekaart bij 'Inkomstenoptimalisatie' van één cirkeltje naar vier cirkeltjes gaat zonder ook maar iets veranderd te hebben :'). Alle onderdelen zijn nu vier of vijf cirkeltjes, dus kom maar op met die inkomsten! :7.
Get stoned
pi_130410130
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:37 schreef Hinder het volgende:
Ironisch hoe die scorekaart bij 'Inkomstenoptimalisatie' van één cirkeltje naar vier cirkeltjes gaat zonder ook maar iets veranderd te hebben :'). Alle onderdelen zijn nu vier of vijf cirkeltjes, dus kom maar op met die inkomsten! :7.
Daar klopt geen kut van.
Ik heb er toen echt heel veel nagekeken, en dingen op aangepast. Niks leek te werken.
Toen dacht ik, fuck it, het loopt toch wel. En 3 weken later ineens alles goed :')
Dus ik ga er niet eens meer na kijken. Pas als die tellers op 0 blijven, zal ik wel weer een blik werpen :D
pi_130410148
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:28 schreef ScheleHerder het volgende:

[..]

Neuh, EU domein. *O*
Pornofilms, alleen kan dat niet met adsense. :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:05:15 #277
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130412345
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:11 schreef fotostarter het volgende:
Gisteren een top dag gehad. Helaas bandbreedte bij moeten kopen :')
Net geen 40 euro. Ben bang dat ik zulke bedragen nooit meer ga halen :P
Volgend jaar weer, met een nieuwe cliffhangert.
pi_130414212
Iemand enig idee of het erg is om meer dan 10.000 redirects in je htcaccess te hebben?
Facts don't care about your feelings
pi_130414293
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:05 schreef JK het volgende:

[..]

Volgend jaar weer, met een nieuwe cliffhangert.
jep. Maar dan pak ik het beter aan.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:45:23 #280
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130414476
Heb je in elk geval de tijd om voor te bereiden.

Meer dan 10k in .htaccess? Zou het niet weten, heb er maar 150 in staan ofzo,
pi_130428180
Zo over een paar uur heb ik mijn project niet meer bij Antagonist, wil je wat serieus dan moet je daar niet wezen. Minimaal al 10 keer eerder dit jaar veel last van downtime en dan nog recent een gehackte server waar niet goed mee werd omgegaan.

Adsense inkomsten zijn weer bijna op het hoogtepunt en de laatste weken is er een mooie stijgende lijn te zien.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:55:26 #282
340341 Blester
Membre très utile
pi_130436846


[ Bericht 100% gewijzigd door Blester op 25-08-2013 11:27:23 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130469259
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:38 schreef WebBeestje het volgende:
Zo over een paar uur heb ik mijn project niet meer bij Antagonist, wil je wat serieus dan moet je daar niet wezen. Minimaal al 10 keer eerder dit jaar veel last van downtime en dan nog recent een gehackte server waar niet goed mee werd omgegaan.

Adsense inkomsten zijn weer bijna op het hoogtepunt en de laatste weken is er een mooie stijgende lijn te zien.
Waar ben je naartoe verhuist?
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 08:26:52 #284
42184 crew  DaMart
pi_130469294
Afgelopen weekend was wel een beetje teleurstellend -O-. Zat ik daarvoor al langere tijd boven de 1,50 per dag, dit weekend bij elkaar net 1 euro en vandaag lijkt niet veel beter te worden. Zag in Analytics ook dat de site die 90% van de inkomsten levert, ineens veel vaker getoond is in Google de afgelopen dagen. Blijkbaar zijn in Amerika ook de vakanties weer afgelopen, of die site is gezakt in de ranking, al kan ik daar via de Nederlandse versie van Google weinig van merken.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_130470040
JupilerXL ik ben naar Neostrada overgestapt.

Afgelopen weekend was het beste tot nu toe sinds ik ongeveer 1,5 jaar Adsense gebruik. Ik moet het vooral van doordeweeks hebben maar alles trekt weer mooi aan.
pi_130471009
Iemand een goede tip voor een cloud dienst zodat je website overal snel te laden is?
pi_130471520
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:17 schreef Apekoek het volgende:
Iemand een goede tip voor een cloud dienst zodat je website overal snel te laden is?
Heb het zelf nooit gebruikt maar Cloudflare zie ik vaak gebruikt worden.
pi_130477418
Gisteren voor het eerste deze maand boven de ¤30... mis de tijden dat ik er standaard boven zat. Aan de bezoekersaantallen lijkt het niet te liggen, toch gewoon minder mensen die klikken en lagere CPC.
Facts don't care about your feelings
pi_130481112
Naam:Google Ireland Limited
IBAN:NL85CITI0266063314

8-) *) laagste bedrag sinds jaren maar goed, geld is geld.
Facts don't care about your feelings
  maandag 26 augustus 2013 @ 16:48:49 #290
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_130481628
Hoogste sinds jaren. Benieuwd naar de YT uitslag eind deze maand. Oh nee, rond 12 sept.
pi_130484394
Hier op weg naar waarschijnlijk de beste maand van dit kalenderjaar (in ieder geval met Adsense). YouTube doet het ook erg goed; het oude maandrecord is nu al bijna verdubbeld, met een CPC die m'n beste site overtreft :'). Dat was in het begin wel anders..
Get stoned
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:26:05 #292
340341 Blester
Membre très utile
pi_130484474
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 16:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Naam:Google Ireland Limited
IBAN:NL85CITI0266063314

8-) *) laagste bedrag sinds jaren maar goed, geld is geld.
Hoe doet je webshop 't?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130485283
Mwah, deze maand ¤550 omzet, daarvoor ¤600. Matig dus, maar komt doordat er een concurrent is gekomen :( en m'n link die ik sneaky in wikipedia had gezet was verwijderd, waardoor ik van de #1 positie ben verdwenen.
Facts don't care about your feelings
  maandag 26 augustus 2013 @ 18:57:45 #294
340341 Blester
Membre très utile
pi_130485326
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 18:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Mwah, deze maand ¤550 omzet, daarvoor ¤600. Matig dus, maar komt doordat er een concurrent is gekomen :( en m'n link die ik sneaky in wikipedia had gezet was verwijderd, waardoor ik van de #1 positie ben verdwenen.
Is dat je digi webshop?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130488029
Ik heb geen andere :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:16:29 #296
340341 Blester
Membre très utile
pi_130488260
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb geen andere :P
Jij hebt toch een *knip* webshop?

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 26-08-2013 20:32:00 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130488705
Waarom post je dat hier?
Facts don't care about your feelings
pi_130488708
God man, probeer je netjes relevante links te verzamelen en via goede artikelen, word ik eruit geblaast door een gozer die alleen hoge pr blog links van allerlei niet relevante sites afhaalt :(
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:31:34 #299
340341 Blester
Membre très utile
pi_130488974
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:26 schreef Wotte het volgende:
God man, probeer je netjes relevante links te verzamelen en via goede artikelen, word ik eruit geblaast door een gozer die alleen hoge pr blog links van allerlei niet relevante sites afhaalt :(
En over twee weken sta jij te lachen, op het moment dat hij een penalty krijgt :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 26 augustus 2013 @ 20:32:32 #300
340341 Blester
Membre très utile
pi_130489031
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom post je dat hier?
Heb het weggehaald voor je ;) Maar het klopt dus?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_130489124
Ja... maar ik gaf je al aan dat ik maar 1 webshop heb dus ik snap niet waarom je er dan verder op in gaat en het specifiek hier noemt?? Jij bent juist altijd diegene die zo min mogelijk over z'n eigen websites wil vertellen....
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')