Er bestaan sets, maar die bestaan meestal uit een 1-stop, een 2-stop en een 3-stop. En aangezien de 1-stop vrij useless is heb je niet zo veel voordeel bij zo'n set. Welke jij nodig hebt zou je even moeten proberen. Cokin heeft een wide angle filterhouder, met dat ding heb ik zelfs op 10mm geen problemen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:16 schreef RikH het volgende:
Heb je van de ND-grads ook complete sets? Cokin houder + filters, of van Lee? Welke zou ik dan voor de 17-40 nodig hebben?
Als ik mijn gear terug heb zal ik eens gaan kijken. Nu nog mooie landschappen vinden... hahaquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er bestaan sets, maar die bestaan meestal uit een 1-stop, een 2-stop en een 3-stop. En aangezien de 1-stop vrij useless is heb je niet zo veel voordeel bij zo'n set. Welke jij nodig hebt zou je even moeten proberen. Cokin heeft een wide angle filterhouder, met dat ding heb ik zelfs op 10mm geen problemen.
Ik heb een aantal jaren terug een cokin NDgrad P set gekocht (ik denk dat je ook gewoon een P filters kan gebruiken op je 17-40). De set bestond uit een houder+3 ND grad filters (waarvan ik eigenlijk alleen de donkerste gebruik 121S. Daarnaast heb je een ring nodig met de diameter van je lens.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:16 schreef RikH het volgende:
Heb je van de ND-grads ook complete sets? Cokin houder + filters, of van Lee? Welke zou ik dan voor de 17-40 nodig hebben?
Ok dat is wel een goede. Ik zal me er vanavond eens in verdiepen! Prijs is op het moment inderdaad wel een issuequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:57 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaren terug een cokin NDgrad P set gekocht (ik denk dat je ook gewoon een P filters kan gebruiken op je 17-40). De set bestond uit een houder+3 ND grad filters (waarvan ik eigenlijk alleen de donkerste gebruik 121S. Daarnaast heb je een ring nodig met de diameter van je lens.
Ik was er destijds zo'n 25e voor kwijt. Maar volgens mij is in de tussentijd Cokin failliet gegaan. De prijzen liggen tegenwoordig in ieder geval een stuk hoger. Cokin is trouwens niet het beste wat er is. De filters zijn niet 100procent neutraal, maar hebben een licht rode afwijking. Volgens mij is Lee beter, maar ook veel duurder.
Als ik nu een nieuwe ND grad kit zou moeten kopen, zou ik de pasring en filterhouder merkloos via ebay kopen. Daar kun je deze dingen al vinden voor enkele euro's. Voor filters zou ik niet voor merkloze varianten kiezen.
ND8quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:22 schreef RikH het volgende:
http://www.cameranu.nl/nl(...)7mm/h307_1136_118914
http://www.cameranu.nl/nl(...)der/h307_1136_203594
http://www.cameranu.nl/nl(...)TC-rgCFS3HtAod1zEAFg
Dan zou ik dit nodig hebben? Alleen dan de ND3?
Owja ND8... Dacht dat het per stop genummerd werd hahaquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
ND8![]()
Overigens kan je de ND4 ook gewoon proberen, er zijn zat mensen die bij een 2-stops zweren.
nee ik zou deze moeten bestellen en ik heb werkelijk waar geen idee of het werkt met mijn bodyquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:16 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Die van Cokin al een keer getest?
Het makkelijkste is of je een foto van een IR lampje uit een afstandsbediening kan maken. Sluitertijd op een seconden, afstandsbediening richten en op de knoppen drukken...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef mentalpower het volgende:
nee ik zou deze moeten bestellen en ik heb werkelijk waar geen idee of het werkt met mijn body
zal binnenkort ff uitzoeken hoe of wat....
i knowquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:56 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Het makkelijkste is of je een foto van een IR lampje uit een afstandsbediening kan maken. Sluitertijd op een seconden, afstandsbediening richten en op de knoppen drukken...
Als je het lampje op de foto ziet oplichten, zou het mogelijk moeten zijn..
Je flitser manueel gaan bedienen, indirect flitsen, een bounce en/of softbox op je flitser, noem het op.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:00 schreef fyah het volgende:
Hoe belicht ik mijn onderwerp met een zachtere flash?
Yongnuo's verschillen vaak wel veel qua flitskracht, maak maar eens 10 foto's achter elkaar, alle 10 zullen ze iets anders zijn belichtquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:35 schreef mentalpower het volgende:
een paar testshots zijn en daarna rammen met die handel.
Dus op ETTL sleutelen aan de flash compensatie (-2 tot +2) dient dan waartoe?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je flitser manueel gaan bedienen, indirect flitsen, een bounce en/of softbox op je flitser, noem het op.
Kleine aanpassingen, denk ik. Als het goed is, zou je hem ermee ook uit moeten kunnen zetten, maar ik gebruik het zelf nooit (en ik gebruik Sony). Als ik een flitser op TTL zou gebruiken en ik zou meer omgevingslicht willen, dan zou ik mijn sluitertijd langer maken. Dus bijv. 1/60e in plaats van 1/200e. Als het goed is, reageert je flitser daar ook op.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:09 schreef fyah het volgende:
[..]
Dus op ETTL sleutelen aan de flash compensatie (-2 tot +2) dient dan waartoe?
Haal oplaadbare eneloop batterijen man, krijg je geen spijt van! Snellere recycle, milieuvriendelijker en op de lange termijn veel goedkoperquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:37 schreef fyah het volgende:
Nu ik de RAW op mijn monitor bekijk merk ik wel dat de flash compensatie zichtbaar is. Maar ik ga eerstdaags eens proberen op M flash te vuren. Ik heb 'm eens op 1/1 power gevuurd en daar had ie echt een crazy lange recycletijd van nodig. Plus mijn foto was 1 wit vlakHij kan dus meer dan die +2 TTL comp.
Morgen eerst AA batterijen kopenDie zijn best snel leeg geraakt. Maar ik moet toegeven dat ik me aardig heb geamuseerd met het pilot knopje.
nimh hoogste capaciteit en een lader die er max 3 uur over doet ze vol te krijgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:45 schreef fyah het volgende:
Moet ik idd gaan doen. Want ze gaan erdoor als broodjes (ofzo)
mee eenschquote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:00 schreef Susteren het volgende:
Eneloop is niet voor niets een gerespecteerd merk in de strobist/journalist community. Gaan lang mee, verliezen weinig kracht, zorgen voor snellere recycle en meer flitsen per lading.
u weet dat nimh een hoge zelfontlading heeft ter bescherming van de cel zelf?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:14 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
mee eensch
Daarom laatst ook 2 setjes eneloops aangeschaft.
Snelle recycle tijd (erg belangrijk op momenten dat er veel foto's snel achter elkaar geschoten moeten worden.)
Na een jaar niet gebruiken (komt hier nooit voor.. zit er nog 85% van je capaciteit in je batterijen.)
En zo extreem duur vond ik ze niet
Duidelijk!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:36 schreef mentalpower het volgende:
[..]
u weet dat nimh een hoge zelfontlading heeft ter bescherming van de cel zelf?
als de batterij een hoge interne weerstand zou hebben zou je nooit een grote hoeveelheid
energie in een klap uit de cel kunnen halen.
nicd heeft bv een veel hogere weerstand en blijft langer vol maar is minder geschikt voor groot
verbruikers.
en li-ion heeft een regelprint in de batterij verwerkt die de stroom reguleert, dus uitzet bij geen verbruik
zegmaar ff kort door de bocht.
ach, ik gebruik GPs en daar betaal je voor 4 stuks ook grif 25 tot 30 euro.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:14 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
En zo extreem duur vond ik ze niet
Hierquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef fyah het volgende:
hier in d ebuurt geen eneloop te vinden op eerste oog. waar hebben jullie ze van?
ik vind 2000 mah een beetje karig... die waren in 2000 al verkrijgbaar.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef fyah het volgende:
hier in d ebuurt geen eneloop te vinden op eerste oog. waar hebben jullie ze van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |