abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2013 @ 20:50:01 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129951897
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_129953638
Een motorrem is standaard. Scania-gasten willen wel eens een bypass er tussen zetten om wat extra lawaai te maken. Wat ze er nooit bij vertellen is dat je daardoor 40 pk minder tot je beschikking hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129956158
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:24 schreef Ridocar het volgende:
Een motorrem is standaard. Scania-gasten willen wel eens een bypass er tussen zetten om wat extra lawaai te maken. Wat ze er nooit bij vertellen is dat je daardoor 40 pk minder tot je beschikking hebt.
Dat is net zoiets als mensen die hun uitlaat lek prikken :') Geen idee of dat nog vaak gebeurt overigens
  Spellchecker maandag 12 augustus 2013 @ 01:11:50 #4
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129964819
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:33 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee. Weet niet precies hoe het heet (is wel eens voorbij gekomen bij Blik op de Weg), zorgt voor extra lawaai.
Oh ja, inderdaad! Die aflevering heb ik ook gezien. Was volgens mij inderdaad een schakelbare klep (db-moordenaar?), in de uitlaat.

Die chauffeur werd vriendelijk doch dringend verzocht hem weer op de zachte stand te zetten (en terecht) :7
Tevens -purist.
pi_129969209
Briljant! Kerel achter mij komt veel te hard aanrijden en begint al te knipperen. Ik rij al iets boven de maximum snelheid en ben rustig aan het inhalen dus ik ga niet aan de kant. Begint hij nog een keer te knipperen en vlak achter mij te rijden.
Zie ik opeens een vlek op m'n ruit, dat moet weggesproeid worden! Kerel achter mij gunt mij geen schone ruit en begint te gebaren. Na het inhalen ga ik rustig aan de kant en hij haalt mij in, gaat voor mij rijden op hetzelfde tempo. We naderen een vrachtwagen, gaan beiden naar links en hij begint te vertragen van ~125 naar 100 toe. Ik heb geen haast en blijf rustig achter hem rijden. Hij gaat ook maar even z'n ruit schoon maken, prima! Waait toch niet mijn kant op. Even later zijn we er voorbij, ik ga weer naar rechts en hij scheurt er vandoor om 100 meter later weer vast te zitten in het verkeer.

Ik snap het echt niet, je hebt kennelijk zo'n haast dat je er perse langs wilt maar gaat dan vervolgens weer die tijd opofferen om iemand te pesten? Ik kan me er niet druk om maken en het kost jou enkel tijd...
pi_129969302
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:57 schreef Tsurany het volgende:
Briljant! Kerel achter mij komt veel te hard aanrijden en begint al te knipperen. Ik rij al iets boven de maximum snelheid en ben rustig aan het inhalen dus ik ga niet aan de kant. Begint hij nog een keer te knipperen en vlak achter mij te rijden.
Zie ik opeens een vlek op m'n ruit, dat moet weggesproeid worden! Kerel achter mij gunt mij geen schone ruit en begint te gebaren. Na het inhalen ga ik rustig aan de kant en hij haalt mij in, gaat voor mij rijden op hetzelfde tempo. We naderen een vrachtwagen, gaan beiden naar links en hij begint te vertragen van ~125 naar 100 toe. Ik heb geen haast en blijf rustig achter hem rijden. Hij gaat ook maar even z'n ruit schoon maken, prima! Waait toch niet mijn kant op. Even later zijn we er voorbij, ik ga weer naar rechts en hij scheurt er vandoor om 100 meter later weer vast te zitten in het verkeer.

Ik snap het echt niet, je hebt kennelijk zo'n haast dat je er perse langs wilt maar gaat dan vervolgens weer die tijd opofferen om iemand te pesten? Ik kan me er niet druk om maken en het kost jou enkel tijd...
Hoezo niet druk maken? :')

Oh wacht, dat valt natuurlijk weer ergens anders onder...
pi_129969318
Ik kan daar wel om lachen, zit nou niet echt druk in de auto op dat moment ;)
pi_129969396
Lachen, maar wel acties uithalen die je normaal niet zou doen. Dat valt gewoon onder "je druk maken". ;)

Gewoon je eigen ding blijven doen, dan maak je pas echt niet druk.
pi_129983324
Sjongejonge. Belgen kunnen echt niet rijden. :')
pi_129983971
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Sjongejonge. Belgen kunnen echt niet rijden. :')
Joh :D

Te erg voor woorden...
pi_129984252
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:57 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Joh :D

Te erg voor woorden...
Het werd vandaag weer even pijnlijk duidelijk...
pi_129985308
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het werd vandaag weer even pijnlijk duidelijk...
Daarom zei ik al eerder in dit topic, over Belgen praten we niet, kan je apart forum voor beginnen.

})
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:06:58 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_129988307
Vanmorgen een opaatje in een oude Suzuki die echt 15km op de linkerbaan bleef rijden net onder de maximumsnelheid (115 waar 120 km/h) met twee rijstroken. Iedereen (inclusief ik) rechts voorbij, allemaal seinen, knipperlichten rechts links etc, en maar links blijven rijden met twee handen stijf aan het stuur en alleen vooruit kijkend.

Bejaarden. :')
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 19:57:32 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_129990289
De TT is grammaticaal incorrect. Tenminste, wel als je het zo bedoelt, maar dat is niet het geval.

Nu staat er dat wij irriteren (dat kan van alles zijn, bv. wij irriteren andere mensen).

Beter zou zijn: ik erger me, jij ergert je, wij ergeren ons.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_129990999
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
De TT is grammaticaal incorrect. Tenminste, wel als je het zo bedoelt, maar dat is niet het geval.

Nu staat er dat wij irriteren (dat kan van alles zijn, bv. wij irriteren andere mensen).

Beter zou zijn: ik erger me, jij ergert je, wij ergeren ons.
iedereen irriteert een ander wel eens op de weg, met opzet of niet.
pi_129993467
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
  FOK!fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 21:32:33 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129995001
Voetgangers die op het knopje drukken en vervolgens door rood lopen. Sta je dan, iets later, voor lul te wachten. :(
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_129995157
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
dat mogen ze niet in NL :')
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 22:25:46 #19
pi_129997639
quote:
Die agent _O_ _O-
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_130007357
Vakantieperiode is weer voorbij, dan zullen er vast weer genoeg verhalen komen. :)

Vandaag was het weer nationale dag van de linksplakkers met als toppunt een duitser die km's lang links bleef rijden net op zo'n manier dat je er rechts niet langs kan. Uiteindelijk kwam er ruimte en er maar rechts langs gegaan. Nog een keer getoeterd maar meneer bleef strak voor zich uit staren...
pi_130007557
Ik ga vandaag beginnen met dashcammen, dus dat is misschien ook leuk als achtergrond van de irritaties.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_130007807
quote:
Man man man, lekker dicht er bovenop... Nergens voor nodig lijkt mij. Wel mooie actie. :9

Natuurlijk afgelopen weekend weer voldoende linksplakkers op de A2 tussen Breukelen en Amsterdam. Ik zet gewoon de cruise control aan en zoef er rustig rechts voorbij met 100 km/u. :)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_130008986
quote:
Wel met het verschil dat je in Amerika doorgaans gewoon in je baan blijft rijden, keep your lane. Wil je als achterligger erlangs, kan dat gewoon rechts. Sneue actie dus van die agent, moest waarschijnlijk nieuwe donuts halen ofzo.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_130016125
Waarom reageren Antillianen altijd zo agressief als zij midden op de weg stilstaan in een normale straat en met iemand uitgebreid staan praten terwijl er auto's achter hun komen aanrijden en er langs moeten en dit ook laten blijken middels getoeter. Ze weten toch dat ze de boel blokkeren? }:|

Parkeer je wagen dan op de stoep of stap uit en ga dan lekker uitgebreid kletsen met elkaar...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 13:44:14 ]
pi_130030942
Knurft op de N286 haalt nog even in en propt zijn C3 tussen ons en de auto voor ons omdat de linker rijstrook ophoudt, om vervolgens af te remmen en af te slaan richting Lepelstraat.

Verkeersinzicht van een dronken aardbei. Of gewoon pissed omdat 'ie in een C3 rijdt...
pi_130032196
Jeej mijn eerste irritatie op video :P
(zet annotations aan)
Dit soort mensen ;(
pi_130032474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef delano.888 het volgende:
Jeej mijn eerste irritatie op video :P
(zet annotations aan)
Dit soort mensen ;(
Ik vind de muziek irritanter dan wat die gast doet :@
pi_130032532
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik vind de muziek irritanter dan wat die gast doet :@
classics cdtje :P
pi_130035478
als je dat al aso vindt, heb je nog veel te zien op de weg :+
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:03:20 #30
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130036203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:49 schreef _VoiD_ het volgende:
als je dat al aso vindt, heb je nog veel te zien op de weg :+
pi_130036351
Ja weet ik wel maar ik irriteerde me en daar is dit topic toch voor O-)
pi_130043158
Vind het tbh ook wel meevallen, zie je dagelijks en is in dit geval ook niet echt gevaarlijk, en mensen hoeven er niet voor op de rem, dus nee, valt wel mee.
pi_130043541
Ik heb in mijn leven maar rond de 2000 km in Nederland gereden, zo'n 30.000 in Tsjechie en 10.000 in Duitsland en wat me het meeste opvalt aan het Nederlandse verkeer is dat de bestuurder helemaal niet meer hoeft na te denken en overal aan het handje meegenomen wordt. Als er een scherpe bocht komt is het niet de bedoeling dat je dat zelf moet inschatten, maar staan er 18 borden en is er een limiet van 20 km/h onder de snelheid waarmee je de bocht fatsoenlijk kan nemen. En de hoeveelheid flitspalen en controles is compleet banaal. En de max. snelheid van 80 buiten de bebouwde kom vind ik ook irritant langzaam. En de zeer overzichtelijke lange rechte stukken weg waar een inhaalverbod geldt. Waar ik me dus het meest aan erger in het Nederlandse verkeer is de watjes mentaliteit. Niet zo zeer de bestuurder zelf.
pi_130047068
Gisteren ook leuk, iemand vergeet links af te slaan (ik haal hem net in) en dan maar besluit om extra gas te geven en mij af te snijden om tóch nog de afslag te halen
Shine bright like a diamond.
pi_130047399
Wat een ongelooflijke klapjosti had ik vanochtend weer te pakken... -O-

Op de kempenbaan in Veldhoven richting ASML kwam ik hem al tegen. Ik ging op de linkerstrook rijden omdat dat sneller ging en ik toch verderop linksaf zou moeten richting ASML en meneer vond het al nodig om op mijn bumper te kruipen terwijl ik de vmax reed en iedereen voor me ook terwijl rechts ~60 gereden werd.

Verderop wordt de linkerstrook dus de strook voor linksaf en komt er een extra strook bij waar ik dus ging staan omdat de rechter strook voor linksaf beetje vol stond en op de linker strook voor linksaf net 2 auto's stonden, meneer volgde mij zoals ik al verwacht had. Na het afslaan worden die 2 stroken ietsje verderop weer samengevoegd tot 1 strook en ik wil dus na het afslaan weer naar rechts ertussen kruipen waar ondertussen een mooi gat ontstaan was.

Maar meneer vond het nodig omdat hij sneller en groter was dan ik en dus gooide hij zijn auto achter me naar rechts en begon gas bij te geven zodat hij naast me uit zou komen terwijl ik ook al begonnen was met schuiven. Na wat getoeter en een middelvinger van mijn kant had ik toch nog ertussen kunnen kruipen en was het voor mij afgedaan. Maar meneer vond het nodig om flink achter me te gaan zitten schelden toeteren en extra dicht op mijn bumper te gaan rijden tot op het parkeerterrein, toen ik richting de ingang van het gebouw reed droop die ineens af.

Daar wordt je de pis toch lauw van dat soort gasten...
pi_130047625
Bijna boem vanochtend.

Auto en ik erachter rijden op 't industrie. Hij wijkt ineens uit naar rechts, waar parkeerplaatsen zijn, dus ik denk "mooi, opgezout, die gaat parkeren" en wil 'm inhalen.
Waarna ie ineens links afslaat, een terrein op zonder richting aan te geven. Blijkbaar was dat bochtje erg lastig om te nemen dat ie het met zo'n grote boog moest nemen ( heul niet dus :{w ).

Ik dus een noodstop met slippende bandjes, ik (scheld en) toeter nog, maar meneer kijkt niet eens op of om.

Grrrrr.
pi_130051273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb in mijn leven maar rond de 2000 km in Nederland gereden, zo'n 30.000 in Tsjechie en 10.000 in Duitsland en wat me het meeste opvalt aan het Nederlandse verkeer is dat de bestuurder helemaal niet meer hoeft na te denken en overal aan het handje meegenomen wordt. Als er een scherpe bocht komt is het niet de bedoeling dat je dat zelf moet inschatten, maar staan er 18 borden en is er een limiet van 20 km/h onder de snelheid waarmee je de bocht fatsoenlijk kan nemen. En de hoeveelheid flitspalen en controles is compleet banaal. En de max. snelheid van 80 buiten de bebouwde kom vind ik ook irritant langzaam. En de zeer overzichtelijke lange rechte stukken weg waar een inhaalverbod geldt. Waar ik me dus het meest aan erger in het Nederlandse verkeer is de watjes mentaliteit. Niet zo zeer de bestuurder zelf.
Die 'watjes mentaliteit' zorgt wel voor een erg lage mortaliteit per gereden km.
pi_130055684
Naar wat later bleek iemand die aan de telefoon zit.

Rijd achter iemand die ver beneden de normale snelheid zit op een normale weg (nog geen stapvoets) waarop deze zonder richting aan te geven plotseling links afslaat terwijl ik op dat moment wil optrekken om langs hem te rijden... :@
pi_130062079
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:25 schreef DW457 het volgende:

[..]

Die 'watjes mentaliteit' zorgt wel voor een erg lage mortaliteit per gereden km.
Als je de limiet nog 20 km/h naar beneden doet en in elk voertuig begrenzers gaat plaatsen wordt de mortaliteit nog veel lager. De vraag is wil je dat. Waar ligt de grens tussen verkeersdoden en rijcomfort.

Laten we ever een hypothetische situatie schetsen waar de gemiddelde snelheid met 10 km/h naar beneden gaat.

Aantal auto's NL +/- 9.000.000
Aantal km per auto 13.300
totaal aantal km 119.700.000.000

Stel de gemiddelde snelheid van de auto gedurende die 13.300 km is 80. Dan is het een totaal van 1.496.250.000 uur
Stel de gemiddelde snelheid van de auto wordt 70 gedurende die 13.300 km.
1.710.000.000 uur
Trek dit van elkaar af en je zit op 213.750.000 uur verschil.

Mensenleven is 80x365x24 = 700.800 uur
213.750.000/700.800 is 305 mensenlevens in uren uitgedrukt. Het aantal verkeersdoden in NL is +/- 650. Stel dat doordat iedereen 10 km/h langzamer gaat rijden er 150 doden minder vallen. Dan heb je wel 150 minder dode mensen maar tijd minder ter waarde van 300 mensenleven. Is dat de moeite en tijd waard?

Ja ik weet dat het allemaal heel luchtig is, en dat je mensenlevens niet echt zo kan uitdrukken maar ik doe het lekker toch, en hier komt het wel op neer.
pi_130062320
Dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking :')

Maar ik ben het wel met je eens dat we in Nederland een soort watjes mentaliteit hebben. 30/60 km zones schieten als paddestoelen de grond uit (60 op de meest uitgestorven wegen, soms kilometers lang rechtuit). 70 op rondwegen waar je met gemak 100 van zou kunnen maken. 80/100 op steeds meer stukken snelweg, het slaat allemaal nergens meer op ;( De enige snelheidsverhoging die we hebben gehad is die naar 130, dat is dan wel weer positief :+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:40:28 #41
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130069043
Ergernis nummer 1: Karel en Truus gezellig op de Duitse Autobahn, lekker naar CentrO of shoppen in Keulen en stug met 120 op de linkerbaan kachelen

Ergernis nummer 2: zeg maar 1 x triljoen keer nummer 1, bejaarde Karel en Truus op de autobahn en stug met het 100 per uur op de linkerbaan kachelen, de eerstvolgende vrachtwagen was een kleine twee lichtjaar verderop maar naar rechts gaan ho maar, godverdomme, aan de kant ouwe lijken...

Tip voor nummer 1 en 2: ga niet de grens over...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:21:56 #42
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130071132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:09 schreef Viezze het volgende:
Dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking :')

Maar ik ben het wel met je eens dat we in Nederland een soort watjes mentaliteit hebben. 30/60 km zones schieten als paddestoelen de grond uit (60 op de meest uitgestorven wegen, soms kilometers lang rechtuit). 70 op rondwegen waar je met gemak 100 van zou kunnen maken. 80/100 op steeds meer stukken snelweg, het slaat allemaal nergens meer op ;( De enige snelheidsverhoging die we hebben gehad is die naar 130, dat is dan wel weer positief :+
Als ze nou eens 30-zones maken op plekken waar het echt nuttig is (rond scholen, winkelcentra etc), daar keihard gaan handhaven en de snelheden op provinciale en snelwegen overal op 100 en 130 zetten, dan hebben we én meer veiligheid én meer rijcomfort. Maar dat levert geen geld voor de schatkist op. Ik bedoel, 100 km/h op een lege 4-baans A16 en dan controleren om 1 uur 's nachts, hoezo frustrerend?
pi_130071372
Ja eens. Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone, waardoor iedereen uiteindelijk geen waarde meer hecht aan die dingen en met een gang van 40-50 doorrijdt.

100 op provinciale wegen (zoals Duitsland heeft) is ook geen slecht idee. Maar dat kan in Nederland op lang niet alle wegen (weet niet hoe dat in Duitsland zit).

En laten we het snelheidslimiet tussen 24.00 en 06.00 gewoon opheffen O+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:29:56 #44
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130071599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
Ja eens. Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone, waardoor iedereen uiteindelijk geen waarde meer hecht aan die dingen en met een gang van 40-50 doorrijdt.

100 op provinciale wegen (zoals Duitsland heeft) is ook geen slecht idee. Maar dat kan in Nederland op lang niet alle wegen (weet niet hoe dat in Duitsland zit).

En laten we het snelheidslimiet tussen 24.00 en 06.00 gewoon opheffen O+
zijn in Duitsland zat provincale wegen (b strassen) die een limiet van 70 of 80 hebben.
pi_130071672
Dan is het autoweg systeem hier toch wat duidelijker denk ik :)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:32:25 #46
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130071763
quote:
Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone,
Met dank aan Duurzaam Veilig. Alles wordt gecategoriseerd als erftoegangsweg = max 30.
pi_130071849
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef OEM het volgende:

[..]

Met dank aan Duurzaam Veilig. Alles wordt gecategoriseerd als erftoegangsweg = max 30.
Inclusief de bijbehorende duurzame drempels waar je met 2 km/h overheen moet indien je nog langer met je bumper wilt doen. Goed voor het milieu

Zo bezien zijn er ook genoeg irritaties over de weg zelf, ipv de gebruikers :+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:41:49 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130072302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef Viezze het volgende:
Dan is het autoweg systeem hier toch wat duidelijker denk ik :)
neuh, rij liever daar dan hier, overzichterlijker, duidelijke bebording en ook regelmatig herhaling enzo.
pi_130072356
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:41 schreef Klonk het volgende:

[..]

neuh, rij liever daar dan hier, overzichterlijker, duidelijke bebording en ook regelmatig herhaling enzo.
Ik bedacht me later dat het inderdaad helemaal niet zo is, de autoweg wordt in Nederland ook al aardig misbruikt voor lagere snelheden dan 100.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:47:15 #50
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130072586
quote:
Als je dit leest, dan mag je blij zijn als je volgend jaar nog 80 mag.

http://www.nu.nl/binnenla(...)0-km-wegen-smal.html
pi_130072898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Als je dit leest, dan mag je blij zijn als je volgend jaar nog 80 mag.

http://www.nu.nl/binnenla(...)0-km-wegen-smal.html
Op de wegen die hier worden bedoeld (tenminste, ik ga er vanuit dat ze die uitgestorven buitenwegen bedoelen) is er niks aan de hand. Iedereen wijkt daar prima voor elkaar uit en mindert vaart. Alleen in bochten wordt het soms link maar daar is de rem voor :P
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:52:27 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130072903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:09 schreef Viezze het volgende:
En toch, als ik die klapjosties op de weg zie, denk ik soms dat het rijbewijs wel moeilijker kan, regelgeving veeeeeel strenger gehandhaafd en duidelijkere verkeerssituaties.

Maar aan het einde van de dag heeft het ook niets met het verkeer te maken, maar met de mensen. Men is alleen met zichzelf bezig, ook op de weg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:55:05 #53
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130073058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:52 schreef Viezze het volgende:

[..]

Op de wegen die hier worden bedoeld (tenminste, ik ga er vanuit dat ze die uitgestorven buitenwegen bedoelen) is er niks aan de hand. Iedereen wijkt daar prima voor elkaar uit en mindert vaart. Alleen in bochten wordt het soms link maar daar is de rem voor :P
Maar dan moet de weggebruiker gaan nadenken en dat mag niet in Nederland. Alles dus degraderen naar 60, geeft ook een herkenbaar beeld :r
pi_130090947
Afgelopen week met de auto naar Denemarken. Toen we terug kwamen in NL werd toch wel pijnlijk duidelijk dat het hier niet meer fijn autorijden is. Viel vooral op dat in het buitenland in veel gevallen nog ruimte voor elkaar werd gemaakt en hier in grotere mate met name eerst aan zichzelf gedacht wordt. Natuurlijk ook genoeg uitzonderingen daar gezien, maar doel meer op het algemene beeld.
Too much is never enough!
pi_130091016
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:41 schreef Klonk het volgende:

[..]

Behalve met wegafzettingen en omleidingen. Vind ik tenminste ;).
Laat aangegeven en onduidelijk aangegeven.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 12:19:29 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130091067
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 12:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Behalve met wegafzettingen en omleidingen. Vind ik tenminste ;).
Laat aangegeven en onduidelijk aangegeven.
heb je idd een punt, zat laatst op een omleiding en toen was er op de omleiding een weg opengebroken waar je ook niet langs kon _O-
pi_130091945
Wat is erger? Zelf een ongeluk meemaken of zien hoe een ongeluk ontstaat?

scenario: Je staat voor een stoplicht te wachten,en een of andere hipster aan de andere kant van de weg met van die witte oordoppen in de oren zit naar beneden te kijken(schermpje van de mobiel) terwijl ze oversteekt en het voetgangerslicht op rood staat en een bus komt aanrijden die haar bijna schept.

near miss en heb ik maar 1 teken voor: :N
pi_130098270
Gisteren weer begonnen met werken, dus naar Zaandam, Vanuit Den Haag via A4 naar A5, halverwege de A5 werd ik omgeleid. Staat beneden een drip met de mededeling dat de Coentunnel dicht is.
Heel dat ^(*&#$^!#$-stuk om de ring-Amsterdam moeten rijden (A10)...

Moet er nog bijgezegd worden dat ik met een lzv was, dus eigenlijk was ik in overtreding toen ik van de A5 in Amsterdam belandde... (Amsterdam staat niet in de lzv-ontheffing) Fuck it, ik heb die omleiding niet bedacht.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 15-08-2013 16:29:45 ]
pi_130098493
Gister 2 stuks.. Op de A28 iemand die in mijn achterbak kwam rijden en vervolgens met zijn lichten ging knipperen. Het is dat mijn dochter bij me zat anders was ik vol in de remmen gegaan, nu heb ik me maar beperkt tot een kilometer of 15 naast een busje te gaan rijden wat +/- 110 reed :') Die gast werd echt volledig gek _O-

Daarna nog een op de A27 die bij het aan komen rijden al met zijn lichten knippert. Het is dat ik er af moest, maar heb hem toch zeker 5 kilometer kunnen irriteren door langzaam te rijden, knipperlicht aan te doen en dan niet gaan, etc. _O-
pi_130099763
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Gister 2 stuks.. Op de A28 iemand die in mijn achterbak kwam rijden en vervolgens met zijn lichten ging knipperen. Het is dat mijn dochter bij me zat anders was ik vol in de remmen gegaan, nu heb ik me maar beperkt tot een kilometer of 15 naast een busje te gaan rijden wat +/- 110 reed :') Die gast werd echt volledig gek _O-

Daarna nog een op de A27 die bij het aan komen rijden al met zijn lichten knippert. Het is dat ik er af moest, maar heb hem toch zeker 5 kilometer kunnen irriteren door langzaam te rijden, knipperlicht aan te doen en dan niet gaan, etc. _O-
Ik hoop dat je trots bent op je "normale" gedrag.
pi_130100620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik hoop dat je trots bent op je "normale" gedrag.
Het gevoel was weer onbeschrijfelijk lekker, dus ik mag wel zeggen dat er een deel van mij trots is.

Mijn geluk was dat mijn gevoel nog versterkt werd toen ze eenmaal langs waren en 25 meter verderop bij de volgende auto hetzelfde probleem hadden O+
pi_130100779
quote:

Of je gaat aan de kant en vervolgt gewoon je reis :{ Zouden meer mensen moeten doen.
Too much is never enough!
pi_130102053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 16:55 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Of je gaat aan de kant en vervolgt gewoon je reis :{ Zouden meer mensen moeten doen.
Eensch.

Ware het niet dat ik niet naar rechts kon en dus harder of zachter moest gaan rijden voor een debiel die denkt dat knipperen met lichten normaal is. Ik vertel een geheim, lekker jammer voor de ander auto ~O>
pi_130102122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Eensch.

Ware het niet dat ik niet naar rechts kon en dus harder of zachter moest gaan rijden voor een debiel die denkt dat knipperen met lichten normaal is. Ik vertel een geheim, lekker jammer voor de ander auto ~O>
Je weet dat knipperen met de lichten mag als je in wilt halen? Is een paar topics terug nog een hele discussie over geweest.
pi_130102142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je weet dat knipperen met de lichten mag als je in wilt halen? Is een paar topics terug nog een hele discussie over geweest.
Ik heb nog nooit gehoord dat dat mag in Nederland, ben dan ook wel benieuwd naar een serieuze bron.
pi_130102390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:39 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat dat mag in Nederland, ben dan ook wel benieuwd naar een serieuze bron.
artikel 28 uit het rvv als ik me niet vergis
pi_130103368
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 17:48 schreef hazmat88 het volgende:

[..]

artikel 28 uit het rvv als ik me niet vergis
Nee, artikel 28 uit eens of ander Weens verdrag blijkbaar.

Gelukkig kleefden ze ook allebei op minder dan een meter, had ik lekker gelijk ;)
pi_130104447
Artikel 28 uit rvv is volgens mijn 10 sec google (dus kan er naast zitten) de catch-all van 'signalen enkel ter afwending van dreigend gevaar'. Ik kan me niet indenken dat een situatie waarin iemand al op de staart zit (en dus in snelheid aan is gepast) een kwestie van dreigend gevaar is (tenzij er nog iemand achter zit die wel hard gaat...).

Iets heel anders, maar volgens mij ben ik, op het moment dat ik de fiets aan de hand heb, een voetganger voor het verkeer, en wordt er van automobilisten geacht dat ze mij voor laten gaan op een zebrapad (zonder aparte fietsoversteekplaats). Toch blij dat ik ben opgegroeid met 'voorrang krijg je, dat neem je niet', anders lag ik tweemaal in het ziekenhuis. :') (Of in een bodybag)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_130104943
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 19:09 schreef Omentuva het volgende:
Artikel 28 uit rvv is volgens mijn 10 sec google (dus kan er naast zitten) de catch-all van 'signalen enkel ter afwending van dreigend gevaar'. Ik kan me niet indenken dat een situatie waarin iemand al op de staart zit (en dus in snelheid aan is gepast) een kwestie van dreigend gevaar is (tenzij er nog iemand achter zit die wel hard gaat...).

Iets heel anders, maar volgens mij ben ik, op het moment dat ik de fiets aan de hand heb, een voetganger voor het verkeer, en wordt er van automobilisten geacht dat ze mij voor laten gaan op een zebrapad (zonder aparte fietsoversteekplaats). Toch blij dat ik ben opgegroeid met 'voorrang krijg je, dat neem je niet', anders lag ik tweemaal in het ziekenhuis. :') (Of in een bodybag)
http://www.flitsservice.n(...)toeteren-t73730.html
pi_130105036
Fair enough. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_130107008
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 08:06 schreef Daeron het volgende:
Wat een ongelooflijke klapjosti had ik vanochtend weer te pakken... -O-

Op de kempenbaan in Veldhoven richting ASML kwam ik hem al tegen. Ik ging op de linkerstrook rijden omdat dat sneller ging en ik toch verderop linksaf zou moeten richting ASML en meneer vond het al nodig om op mijn bumper te kruipen terwijl ik de vmax reed en iedereen voor me ook terwijl rechts ~60 gereden werd.

Verderop wordt de linkerstrook dus de strook voor linksaf en komt er een extra strook bij waar ik dus ging staan omdat de rechter strook voor linksaf beetje vol stond en op de linker strook voor linksaf net 2 auto's stonden, meneer volgde mij zoals ik al verwacht had. Na het afslaan worden die 2 stroken ietsje verderop weer samengevoegd tot 1 strook en ik wil dus na het afslaan weer naar rechts ertussen kruipen waar ondertussen een mooi gat ontstaan was.

Maar meneer vond het nodig omdat hij sneller en groter was dan ik en dus gooide hij zijn auto achter me naar rechts en begon gas bij te geven zodat hij naast me uit zou komen terwijl ik ook al begonnen was met schuiven. Na wat getoeter en een middelvinger van mijn kant had ik toch nog ertussen kunnen kruipen en was het voor mij afgedaan. Maar meneer vond het nodig om flink achter me te gaan zitten schelden toeteren en extra dicht op mijn bumper te gaan rijden tot op het parkeerterrein, toen ik richting de ingang van het gebouw reed droop die ineens af.

Daar wordt je de pis toch lauw van dat soort gasten...
Gewoon een keer op een plek uitstappen waar het kan, en heel rustig vragen wat precies de bedoeling is. Dan vreten ze zich helemaal op. :P
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:51:09 #72
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_130115986
Eergisteren iemand in een 45 km wagentje die m rustig de 80 weg opgooit waardoor ik behoorlijk in de rem moest. (en hij had me echt wel gezien....). }:|

Om t op z'n FOK's te zeggen: Sterf!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_130120535
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:51 schreef Descendent het volgende:
Eergisteren iemand in een 45 km wagentje die m rustig de 80 weg opgooit waardoor ik behoorlijk in de rem moest. (en hij had me echt wel gezien....). }:|

Om t op z'n FOK's te zeggen: Sterf!
Tsja...hij mag daar rijden...
pi_130120548
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 07:16 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het zou alleen niet mogen :')

Levensgevaarlijk man.
I feel kinda Locrian today
pi_130120705
quote:

[..]

Alleen op dat moment niet, dan wacht 'ie maar even tot de weg vrij is. Yolo-style ervoor gooien lijkt mij wel artikel-5 waardig.
pi_130120999
quote:

kneus :')

weet jij veel waarom die man haast had, misschien wel stervend familielid ofzo.

verder geef je dus aan dat je ergert aan iets wat dus blijkbaar mag volgens je eigen linkie en maak je zelf verkeersovertredingen door niet naar rechts te gaan terwijl je wel je knipperlicht aanzet. En dus wss ook naar rechts kon.
pi_130121010
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 08:27 schreef spoorrails het volgende:

[..]

kneus :')

weet jij veel waarom die man haast had, misschien wel stervend familielid ofzo.

verder geef je dus aan dat je ergert aan iets wat dus blijkbaar mag volgens je eigen linkie en maak je zelf verkeersovertredingen door niet naar rechts te gaan terwijl je wel je knipperlicht aanzet. En dus wss ook naar rechts kon.
Als hij een stervend familielid heeft moet hij de politie maar bellen voor een begeleiding. Dat is niet mijn probleem of schuld.

Kwam per ongeluk tegen het knopje aan terwijl ik naast een vrachtwagen reed :'(

En ik heb nooit eens het geluk dat ze stoppen :'(
pi_130121898
Had ik weer. Ring A10, 23:30, en je pikt ze er zo uit. Alleen rijstrook 1 is open en je hebt asomobilisten die pas bij de pijlkar proberen hun auto er tussen te proppen. Niet eens mijn best voor hoeven doen om het gat voor mij dicht te rijden, gewoon meegekacheld en meneer (het is bijna altijd een meneer) mocht wmb gewoon achteraan sluiten. En zo geschiedde.
Braaf! :*

Diegenen achter mij hadden het ook begrepen en lieten geen gat vallen, pas bij auto 4 of 5 kon 'ie 'm op de linker rijstrook krijgen.
pi_130122811
Vanochtend kwam er in een 30km zone van rechts iemand met 60/70 aangescheurd, een vrouw, met blijkbaar veel haast, en dan nog woest kijken, omdat ik nog nèt op tijd kon stoppen....

FU. En een fijn weekend alvast.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:13:17 #80
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130122870
Wat is dat toch met mensen die vrachtwagens gaan inhalen met 105 waar je 130 mag? En dan ook niet meteen terugvoegen voor de vrachtwagen, maar nog doorrijden tot je 50 meter er voorbij bent, zodat je zéker weet dat je terug kan voegen. :')
pi_130122992
Dat was ik, want ik kan niet harder dan 105 (met mijn bus)

Alleen die 50 meter klopt niet :-)
pi_130128808
Geen irritatie wel een grappig voorval.

Meisje loopt schijnbaar diep in gedachte naar het scherm van haar mobiel te kijken,achter haar rijdt stapvoets een auto die plotseling toetert,meisje schrikt en haar hele beker koffie? valt uit haar hand zo op straat. _O-

Meisje boos en schreeuwt: "Wat doe je nou?" :')
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:42:26 #83
11102 knep
Mountainfreak
pi_130129104
Irritaties van vanmorgen:

• Hipsters die overal plankgas rijden met hun bejaarde Ford Ka

• Bejaarde idioot die die links afslaat met 5 km/h zonder mij voorrang te verlenen, bijna diezelfde bocht uitvliegt, door het rode doseerlicht rijdt en daarna met 50 km/h wil invoegen op een 130 km/h snelweg. Dit allemaal binnen 1 minuut. Enkeltje bejaardenhuis zonder rijbewijs aub }:|.

• Mensen die anderen 'klemrijden' bij het inhalen van een vrachtwagen waardoor diegenen die klemgereden worden 'hem toch ertussen frotten' zodat de hele zooi erachter vol in de ankers moet :r.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:49:02 #84
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130149089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 09:25 schreef Ridocar het volgende:
Had ik weer. Ring A10, 23:30, en je pikt ze er zo uit. Alleen rijstrook 1 is open en je hebt asomobilisten die pas bij de pijlkar proberen hun auto er tussen te proppen. Niet eens mijn best voor hoeven doen om het gat voor mij dicht te rijden, gewoon meegekacheld en meneer (het is bijna altijd een meneer) mocht wmb gewoon achteraan sluiten. En zo geschiedde.
Braaf! :*

Diegenen achter mij hadden het ook begrepen en lieten geen gat vallen, pas bij auto 4 of 5 kon 'ie 'm op de linker rijstrook krijgen.
Ik deed het gister ook van A10 west naar A4, stonden stil, auto's links vlogen voorbij. Uiteindelijk in een gat naar links gegaan en hem naast mijn voorganger stil gezet. Hint kwam aan, mijn achterligger hield voor mij een gat open toen we weer reden. Kwam een Scenic aan die links bleef hangen en die zakte uiteindelijk terug. Ik op het viaduct dus weer de rechter rijstrook op, zie ik hem dichterbij komen. Goed, ga ik weer naar links, maar nu tot het rode kruis. Auto's achter mij hielden het gat ook dicht en hij kon inderdaad ook de 5e of 6e auto erachter pas invoegen.
Normaal boeit het me nooit zo, maar zat toevallig auto's te tellen en viel me op dat ik op gegeven moment de 30 gepasseerd was, terwijl wij nog steeds stilstonden. En ik weet redelijk hoeveel auto's er op dat stuk passen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 16-08-2013 22:56:53 ]
The summer is magic!

FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:53:40 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130149302
quote:
Het is dat mijn dochter bij me zat anders was ik vol in de remmen gegaan,
Mag hopen dat je dit een keer flikt in de buurt van een VROSje, mag je je roze pasje inleveren en krijg je een art. 5 aan je broek. Of dat iemand met een dashcam hem bij een braketest bij jou achterop zet. Jouw verzekering kan dan namelijk dokken en omdat het verwijtbaar is, komen ze het terug vorderen bij je. Iemand heeft inderdaad voldoende afstand van jou te houden, maar een ongeluk veroorzaken wordt nog even zwaarder aangepakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 18:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, artikel 28 uit eens of ander Weens verdrag blijkbaar.
Artikel 28 uit het verdrag van Wenen:
quote:
1. Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:

(a) om doeltreffend te waarschuwen ten einde een ongeluk te voorkomen;

(b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wenselijk is een bestuurder te waarschuwen dat hij op het punt staat te worden ingehaald.

De voortbrenging van geluid door deze apparaten mag niet langer duren dan noodzakelijk is.
The summer is magic!

pi_130149889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:17 schreef JohnB52 het volgende:
Dat was ik, want ik kan niet harder dan 105 (met mijn bus)

Alleen die 50 meter klopt niet :-)
Die 50 klopte vanmiddag wel, iemand had mijn rechterspiegel eraf gereden, dus moest ff naar de garage om n nieuwe :-)
pi_130150382
Het vluchtstrookgebruik van sommige mensen...soms zitten ze rustig te bellen, niet doorhebbende dat het daar best link is. Maar vandaag zat er iemand (die volgens mij wel pech had) op de vangrail met de iPad op schoot. Benen aan de kant van de snelweg. Dan snap je het toch echt niet :')
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:02:54 #88
318842 Descendent
pi_130152457
quote:

[..]

Wat ze hierboven al aangeven..... Ik ontzeg m de weg niet; alleen moet ie niet dat soort toeren gaan uithalen....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_130154918
Ik heb zo hekel aan mensen die moeilijk gaan lopen doen wanneer er geritst moet worden. Dat iedereen een kilometer voor dat bord al naar rechts moet gaan... :')

Als mensen dat nou eens leren dan zijn we meteen van alle files af :)
pi_130157462
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:42 schreef knep het volgende:

• Mensen die anderen 'klemrijden' bij het inhalen van een vrachtwagen waardoor diegenen die klemgereden worden 'hem toch ertussen frotten' zodat de hele zooi erachter vol in de ankers moet :r.
Dit is het hele probleem op de NL'se snelwegen. Mensen nemen niet even de tijd om af te wachten totdat er voldoende ruimte is om in te halen. Nee gewoon ertussen prakken en dan moet inderdaad het hele treintje weer afremmen.
pi_130158506
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:58 schreef Yreal het volgende:
Ik heb zo hekel aan mensen die moeilijk gaan lopen doen wanneer er geritst moet worden. Dat iedereen een kilometer voor dat bord al naar rechts moet gaan... :')

Ja, idd, dat of ze gaan op het allerlaatste moment er tussen zodat ze nog net even n paar auto's kunnen inhalen.
pi_130159041
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mag hopen dat je dit een keer flikt in de buurt van een VROSje, mag je je roze pasje inleveren en krijg je een art. 5 aan je broek. Of dat iemand met een dashcam hem bij een braketest bij jou achterop zet. Jouw verzekering kan dan namelijk dokken en omdat het verwijtbaar is, komen ze het terug vorderen bij je. Iemand heeft inderdaad voldoende afstand van jou te houden, maar een ongeluk veroorzaken wordt nog even zwaarder aangepakt.
Laat maar komen, 9 van de 10 van die plakkertjes heeft geen gordel om. Helpt geen dashcam of vrosje tegen, je hoofd door de ruit.
  FOK!fotograaf zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:25:05 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130161630
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 09:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Laat maar komen, 9 van de 10 van die plakkertjes heeft geen gordel om. Helpt geen dashcam of vrosje tegen, je hoofd door de ruit.
Gelukkig vergeet je de cameras van rijkswaterstaat en eventuele andere mensen die met een camera rondrijden? Of getuigen, om maar wat te noemen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 00:58 schreef Yreal het volgende:

Je bent hopelijk wel met me eens dat als iedereen vanaf het bord ritsen vanaf hier ertussen zit, het knap asociaal is om die dan allemaal nog wel een keer in te gaan halen? En dat wekt de meeste irritatie.
The summer is magic!

pi_130162077
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je bent hopelijk wel met me eens dat als iedereen vanaf het bord ritsen vanaf hier ertussen zit, het knap asociaal is om die dan allemaal nog wel een keer in te gaan halen? En dat wekt de meeste irritatie.
En toch is het wel de bedoeling de gehele strook te gebruiken; met name als het druk is.

Ik kan mij herinneren dat er zelfs een lange tijd bordjes bij de ritsstroken stond waarop stond dat je de volledige strook moest gebruiken. Voor de mensen die 't niet snappen :P.
pi_130162282
quote:

[..]

Leuk verzonnen dit soort onzincijfertjes :')
  FOK!fotograaf zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:59:08 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130162291
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:47 schreef Anne het volgende:

[..]

En toch is het wel de bedoeling de gehele strook te gebruiken; met name als het druk is.

[ afbeelding ]

Ik kan mij herinneren dat er zelfs een lange tijd bordjes bij de ritsstroken stond waarop stond dat je de volledige strook moest gebruiken. Voor de mensen die 't niet snappen :P.
Dat snap ik, maar je hebt op gegeven moment die aankondigingen (1000m, 300m) en dan het bordje ritsen vanaf hier. Dan zie je een aantal mensen keurig ertussen gaan, bijna gelijktijdig, dus is het vanaf daar tot verdrijvingsvak weer aardig leeg en dan komt er weer iemand die hem er helemaal voorbij trapt. Bij pijlen boven de weg hetzelfde, vanaf de pijl moet je ritsen, voor het rode kruis moet je weg zijn. En ook daar zie je het heel veel (en het is knap vervelend als jij stil staan en de auto's rechts vliegen door).
The summer is magic!

pi_130162425
quote:

[..]

Poging tot doodslag, altijd waard om dat aan je broek te krijgen :')
  FOK!fotograaf zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:17:11 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130162638
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:06 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Poging tot doodslag, altijd waard om dat aan je broek te krijgen :')
Maar hij reed niet te hard! :+

[/koosspeemodus]
The summer is magic!

zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:17:25 #99
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_130162645
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar je hebt op gegeven moment die aankondigingen (1000m, 300m) en dan het bordje ritsen vanaf hier. Dan zie je een aantal mensen keurig ertussen gaan, bijna gelijktijdig, dus is het vanaf daar tot verdrijvingsvak weer aardig leeg en dan komt er weer iemand die hem er helemaal voorbij trapt. Bij pijlen boven de weg hetzelfde, vanaf de pijl moet je ritsen, voor het rode kruis moet je weg zijn. En ook daar zie je het heel veel (en het is knap vervelend als jij stil staan en de auto's rechts vliegen door).
Klinkt alsof je dan jaloers bent dat hij een paar autos voor je is komen te staan terwijl jij stil moest staan. :') Lekker belangrijk man. Ooit kwam een eppo als jij mij achter aan gerend op de snelweg omdat ik voor hem invoegde, meneer had alleen niet door dat het weer begon te rijden, zit je daar, 50km/u te gaan een een dwaas in je achteruitkijkspiegel :P
Thinking about thinking of you.
  Spellchecker zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:20:21 #100
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130162713
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:17 schreef shifto het volgende:

[..]

Klinkt alsof je dan jaloers bent dat hij een paar autos voor je is komen te staan terwijl jij stil moest staan. :') Lekker belangrijk man. Ooit kwam een eppo als jij mij achter aan gerend op de snelweg omdat ik voor hem invoegde, meneer had alleen niet door dat het weer begon te rijden, zit je daar, 50km/u te gaan een een dwaas in je achteruitkijkspiegel :P
Kwam het weer op gang vóór-, na- of dóórdat je je broek volscheet? :')
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:21:40 #101
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130162738
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:17 schreef shifto het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om... Het zal me meestal ook een worst wezen (anders zou ik wel links gaan staan), maar het kan ook te gortig... Niet alleen jij wil graag door, ook ik wil graag door. Ook ik heb niet alle tijd van de wereld. En als je dan auto's voorbij ziet rijden, continue, terwijl jij met jouw rijstrook stil staat, dan krab je jezelf wel even achter je oren. Zoals ik zei, ik zat onderlaatst een keer te tellen en ik zat op gegeven moment op 30 (terwijl ik nog steeds stil stond en het niet zo'n lang stukje is)...
The summer is magic!

pi_130162774
Afgelopen donderdag ook weer een mooie :')

Ik rij op terbregtseplein, richting schiedam (80 km, trajectcontrole, vlak voor de afslag Amsterdam)

de 2 linkerbanen zijn mijn kant, rechts komt afslag amsterdam, de meest linkerbaan is een doorgetrokken streep.

Ik haal een auto in, aan de goede kant van de doorgetrokken streep,. De auto die ik inhaal gaat 5 seconden later naar de afslag. ik mag echter niet meer terug naar rechts. in 1e instantie niets aan de hand dus. ik rij op de teller 85.

ik kijk in de spiegel en zie achter mij een auto een stuk harder aanrijden. Hij begint met zijn lichten te knipperen, en haalt me rechts over de doorgetrokken streep in :') Als hij me voorbij is knippert hij ook nog even met zijn mistachterlicht :')

wtf :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:24:12 #103
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_130162779
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Kwam het weer op gang vóór-, na- of dóórdat je je broek volscheet? :')
Je moet je voorstellen dat dit rond 8:00 sochtends was, ik was nog niet wakker dus dan knipper je wel 2x met je ogen als je dat in je achteruitkijkspiegel ziet. Moest ik dan maar ook stoppen? :') En onder de indruk was ik ook niet echt van het speed snuivende 18 jarige bouwvakkertje :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om... Het zal me meestal ook een worst wezen (anders zou ik wel links gaan staan), maar het kan ook te gortig... Niet alleen jij wil graag door, ook ik wil graag door. Ook ik heb niet alle tijd van de wereld. En als je dan auto's voorbij ziet rijden, continue, terwijl jij met jouw rijstrook stil staat, dan krab je jezelf wel even achter je oren. Zoals ik zei, ik zat onderlaatst een keer te tellen en ik zat op gegeven moment op 30 (terwijl ik nog steeds stil stond en het niet zo'n lang stukje is)...
Er zijn altijd uitzonderingen, zoals het omaatje wat iedereen maar voor haar laat invoegen want ze zijn zo "eng", maar over het algemeen zie je geen 30 autos voorbij komen en is het ook geen probleem. :)
  FOK!fotograaf zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:25:29 #104
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130162802
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:24 schreef shifto het volgende:
Er zijn altijd uitzonderingen, zoals het omaatje wat iedereen maar voor haar laat invoegen want ze zijn zo "eng", maar over het algemeen zie je geen 30 autos voorbij komen en is het ook geen probleem. :)
Meestal heb ik er ook geen problemen mee, maar het kan te gek en dan ga ik zelf wel eens links staan, gaatje dichthouden. Heel frappant altijd dat je dan opeens binnen no time weer rijdt (en nog vlot ook).
The summer is magic!

Spellchecker zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:36:37 #105
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130163041
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:24 schreef shifto het volgende:

[..]

Je moet je voorstellen dat dit rond 8:00 sochtends was, ik was nog niet wakker dus dan knipper je wel 2x met je ogen als je dat in je achteruitkijkspiegel ziet. Moest ik dan maar ook stoppen? :') En onder de indruk was ik ook niet echt van het speed snuivende 18 jarige bouwvakkertje :')

[..]
Laten we het er maar op houden, dat we er niet achter gaan komen.
Tevens -purist.
pi_130164390
quote:

[..]

[ afbeelding ]

In theorie is het verstandig om de gehele ritsstrook te gebruiken. In de praktijk blijft er bar weinig van over. De mensen op de ritsstrook menen nog even in te kunnen halen ipv de snelheid aan te passen, de rijstrook die overblijft is bemand met allemaal 'ik-laat-je-er-niet-tussen'-huilies.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:39:14 #107
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130164571
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:23 schreef AldoTheApache het volgende:
Afgelopen donderdag ook weer een mooie :')

Ik rij op terbregtseplein, richting schiedam (80 km, trajectcontrole, vlak voor de afslag Amsterdam)

de 2 linkerbanen zijn mijn kant, rechts komt afslag amsterdam, de meest linkerbaan is een doorgetrokken streep.

Ik haal een auto in, aan de goede kant van de doorgetrokken streep,. De auto die ik inhaal gaat 5 seconden later naar de afslag. ik mag echter niet meer terug naar rechts. in 1e instantie niets aan de hand dus. ik rij op de teller 85.

ik kijk in de spiegel en zie achter mij een auto een stuk harder aanrijden. Hij begint met zijn lichten te knipperen, en haalt me rechts over de doorgetrokken streep in :') Als hij me voorbij is knippert hij ook nog even met zijn mistachterlicht :')

wtf :')
Ik snap hem niet.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_130164733
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:39 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik snap hem niet.
ik rij helemaal links, in een doorgetrokken streep rijbaan (dus ik mag niet meer wisselen)

de auto die ik had ingehaald was alweer weg, maar ik mocht niet terug, en toen kwam een of andere idioot vanachter mij over de doorgetrokken streep mij rechts inhalen :')
pi_130165382
Sta je in file in een drukke winkelstraat begint de auto naast ons die in tegenovergestelde richting uitgaat plotseling dit te doen door zijn boxen....

:')
pi_130165541
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:18 schreef Iwanius het volgende:
Sta je in file in een drukke winkelstraat begint de auto naast ons die in tegenovergestelde richting uitgaat plotseling dit te doen door zijn boxen....

[ afbeelding ]

:')
ik zit ook altijd helemaal leip te doen in de auto hoor _O-

meezingen, meedansen voor een stoplicht/file
pi_130166308
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:27 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ik zit ook altijd helemaal leip te doen in de auto hoor _O-

meezingen, meedansen voor een stoplicht/file
Ik zit ook altijd keihard mee te blerren op de motor, zie je mensen ook altijd stom kijken
pi_130166368
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zit ook altijd keihard mee te blerren op de motor, zie je mensen ook altijd stom kijken
dat durf ik dan weer niet :@ De auto is mijn veilige buffer :+
pi_130166419
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:00 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

dat durf ik dan weer niet :@ De auto is mijn veilige buffer :+
En dan luister ik meestal ook nog metal
pi_130166447
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik luister gewoon radio :') of wat meuk van mijn mp3 :s)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:43:29 #115
318842 Descendent
pi_130169467
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 16:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

^O^ Idem hiero; stevige rock of goede trash rijdt heerlijk.
pi_130189962
Prima,moet je doen maar om nu gekke bekken of leipe bewegingen te gaan maken in je auto,wanneer iedereen stilstaat is toch een teken aan de wand m.b.t je geestelijke gesteldheid volgens mij. ;)

Waarom de aandacht op deze manier willen trekken als je ook stil kan zijn?
pi_130190386
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In theorie is het verstandig om de gehele ritsstrook te gebruiken. In de praktijk blijft er bar weinig van over. De mensen op de ritsstrook menen nog even in te kunnen halen ipv de snelheid aan te passen, de rijstrook die overblijft is bemand met allemaal 'ik-laat-je-er-niet-tussen'-huilies.
Terecht :')

Als ze in 1 keer door rijden tot het einde, terwijl er al een paar mensen ruimte een stuk daarvoor, hadden gegeven.
Laat ze dan maar lekker wachten.
pi_130192954
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 15:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom ik een donker vizier heb :7. Niemand die het ziet.
Behalve dan dat je mijn hoofd af en toe heen en weer ziet schudden ofzo.
pi_130234251
Donker vizier? Je bedoelt je hebt een deel van je ramen met zwarte folie bedekt? :?
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:02:39 #120
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130235550
quote:
15s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:29 schreef Iwanius het volgende:
Donker vizier? Je bedoelt je hebt een deel van je ramen met zwarte folie bedekt? :?
Wel eens van een helm gehoord?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_130235835
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 14:31 schreef Ridocar het volgende:

[..]

In theorie behoor jij bij een dergelijke strook hetzelfde te gedragen als de rest, want bij kudde gedrag rijdt het goed door. Echter zijn er van die figuren die op het laatst denken te mogen invoegen omdat daar de strook pas ophoudt (En vaak ook het liefst 80 tot einde strook rijden). Die zorgen net juist voor extra vertraging omdat zij niet met de verkeersflow mee werken....

Denken dat doorrijden dus goed voor het algemene verkeersgedrag is dus fout en mensen hebben dan ook het volste recht om jouw er niet tussen te laten als er al eerder geritst wordt. Ritsen is a) een gunst en b) doe je namelijk voor het einde en niet pas bij het einde. De hele strook gebruiken is uitermate onverstandig, want dan heb je geen uitwijkmogelijkheid meer!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_130235974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meestal heb ik er ook geen problemen mee, maar het kan te gek en dan ga ik zelf wel eens links staan, gaatje dichthouden. Heel frappant altijd dat je dan opeens binnen no time weer rijdt (en nog vlot ook).
Herkenbaar :') Maar die mensen die dan achter je zitten komen dan in dit topic posten dat jij je aso gedroeg en voor de vertraging zorgde, terwijl jij mede voor de oplossing zorgde...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_130237909
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:08 schreef existenz het volgende:

[..]

In theorie behoor jij bij een dergelijke strook hetzelfde te gedragen als de rest, want bij kudde gedrag rijdt het goed door. Echter zijn er van die figuren die op het laatst denken te mogen invoegen omdat daar de strook pas ophoudt (En vaak ook het liefst 80 tot einde strook rijden). Die zorgen net juist voor extra vertraging omdat zij niet met de verkeersflow mee werken....

Denken dat doorrijden dus goed voor het algemene verkeersgedrag is dus fout en mensen hebben dan ook het volste recht om jouw er niet tussen te laten als er al eerder geritst wordt. Ritsen is a) een gunst en b) doe je namelijk voor het einde en niet pas bij het einde. De hele strook gebruiken is uitermate onverstandig, want dan heb je geen uitwijkmogelijkheid meer!
Wat ik vreselijk irritant vind is dat diezelfde mensen weigeren in te voegen voor het gaatje wat je voor hun laat vallen.
Nee, er moet persé doorgereden worden tot het einde van de strook en daar moeilijkheden met invoegen krijgen.
pi_130238089
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat ik vreselijk irritant vind is dat diezelfde mensen weigeren in te voegen voor het gaatje wat je voor hun laat vallen.
Nee, er moet persé doorgereden worden tot het einde van de strook en daar moeilijkheden met invoegen krijgen.
Dan heb ik dat gaatje alweer dichtgegooid en achter mij ruimte gemaakt... Dan wacht hij maar..
pi_130238891
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:05 schreef existenz het volgende:

[..]

Dan heb ik dat gaatje alweer dichtgegooid en achter mij ruimte gemaakt... Dan wacht hij maar..
Zoiets heb ik dus ook. Graag of niet.
pi_130243197
Hier ook. Vaak laat ik genoeg ruimte voor mij over. Het gekke is dat de meeste automobilisten gewoon voorbij rijden, want anders moet men wachten. Is de rijstrook naast mij afgekruist dan rij ik dat gat gewoon weer dicht.

En dan nog zie ik ze onder het kruis door, over de andreasdrempels en vlak bij de pijlkar pas hun richting aanzetten. Want de richtingaanwijzer is dan opeens een dirigeerstokje geworden. Zo van, ik *moet* ertussen.

Bekijk het dan maar. Je hebt je kans gehad. Ik ben gekke Henkie niet.
pi_130244128
Als mensen stug door blijven rijden terwijl ze gelegenheid hebben gehad om er tussen te komen komen ze er bij mij niet meer tussen. Dan kunnen ze mooi blijven wachten tot iemand ze er wel tussen laat.
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:28:24 #128
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130244792
Ook van die mensen die op de parkeerterreinen bij festivals niemand ertussen laten als iedereen 's avonds weggaat. Ik ben altijd van het om-en-om ertussen laten, dat scheelt op de totale tijd echt een paar minuten, maar je hebt altijd van die mensen die dan proberen elk gaatje dicht te gooien. :{
pi_130251184

Audi's die de weg voor zichzelf houden....
pi_130251601
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:06 schreef JohnB52 het volgende:

Audi's die de weg voor zichzelf houden....
Dat soort mensen moeten meteen hun rijbewijs inleveren. Onnodig links plakken, vluchtstrook rijden, afslaan op een vluchtstrook. Zou me niks verbazen als daar een oud persoon in zat.
pi_130252653
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:14 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Dat soort mensen moeten meteen hun rijbewijs inleveren. Onnodig links plakken, vluchtstrook rijden, afslaan op een vluchtstrook. Zou me niks verbazen als daar een oud persoon in zat.
of een vrouw no offense btw maar over het algemeen vind ik dat vrouwen niet kunnen rijden
pi_130252772
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:35 schreef hazmat88 het volgende:

[..]

of een vrouw no offense btw maar over het algemeen vind ik dat vrouwen niet kunnen rijden
Zelfde, zelfs de vrouwen die ik ken zeggen dat vrouwen niet kunnen rijden. klachten van hun zijn: Ze letten niet op de mede weggebruikers, ze rijden altijd te traag, geven nooit richting aan, blijven links plakken, trekken te traag op als ze links staan.

Mijn vriendin valt in de categorie te traag rijden, maar ze blijft wel constant rechts. Al trekt ze wel als een malle op :')
pi_130255208
Oh op de heenweg nog een motorrijder 45+, diehet nodig vond om mij en 4 anderen rechts in te halen,

Uiteraard vond ik dat niet zo tof, vooral omdat ik m al had gezien in mijn spiegel, en naar rechts wilde om m voorbij te laten, let wel, hij zat nog niet eens achter ons, maar kwam aangereden.

Toen ik de andere 4 voorbij was, even gas gegeven, hem weer ingehaald, en mijn alarmlichten even aan.

Hij bleef keurig de 5 kilometer tot aan afslag 16 a58 achter ons rijden, op gepaste afstand.
pi_130270931
Motorrijder die laat in de avond (00:30 uur) met een ronkende motor aankomt rijden terwijl daarvoor in de buurt een serene rust heerste. Iemand met fatsoen die zet zijn motor af op dit tijdstip als hij een rustige straat binnenkomt rijden en loopt het kleine stukje naar zijn huis... }:|

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2013 13:07:38 ]
pi_130270983
Halverwege de nacht en 0:30 gaat niet samen.
pi_130271139
Helemaal juist want halverwege is zo rond 2:30 uur in de ochtend. Tijdstip klopte wel,dus aangepast.
pi_130273204
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:01 schreef Iwanius het volgende:
Motorrijder die laat in de avond (00:30 uur) met een ronkende motor aankomt rijden terwijl daarvoor in de buurt een serene rust heerste. Iemand met fatsoen die zet zijn motor af op dit tijdstip als hij een rustige straat binnenkomt rijden en loopt het kleine stukje naar zijn huis... }:|
Zo had ik gisternacht een mobile dancing voor de deur staan die luid toeterend wegreed nadat hij de mensen had afgezet.
pi_130273453
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zo had ik gisternacht een mobile dancing voor de deur staan die luid toeterend wegreed nadat hij de mensen had afgezet.
Daar kan ik mij de irritatie nog wel van voorstellen. Maar van een motorrijder.. Dan zou deze buiten een wijk al moeten afstappen en de rest moet lopen, ongeacht hoeveel km ie de wijk in moet.

Beetje flauw B-).
pi_130273546
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:10 schreef Anne het volgende:
Daar kan ik mij de irritatie nog wel van voorstellen. Maar van een motorrijder.. Dan zou deze buiten een wijk al moeten afstappen en de rest moet lopen, ongeacht hoeveel km ie de wijk in moet.

Beetje flauw B-).
:{w. Motorrijders moeten gewoon altijd lopen, zou een hoop geluidsoverlast schelen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:23:16 #140
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130278169
Gisteren, hier.
Situatie, het is daar elke dag druk.
Links staat het vol met auto's die naar links willen, en rechtdoor staat het vol met autos die rechtoor EN naar links willen.
Rechts rijd het altijd wel aardig door.

Ik sta met de motor in het rijtje voor rechtdoor te wachten, al zat file gereden en denk ik wacht wel even.
Stoplichten voor rechtdoor en links springen op groen, en langzaamaan gaan we rijden.
Maar, het stoplicht voor rechtdoor gaat alweer op rood, ach, geen probleem, op mn gemakkie weer aansluiten.
Tot meneer achter mij vond dat het niet snel genoeg ging, want hij moest nog linksaf en wilde niet in de rij staan dus drukt op de claxon
Ik tuf rustig door, meneer drukt nogmaals op de claxon, en dat herhaalt zich nog 1 keer.

Ondertussen waren er links genoeg auto's weggegaan dus meneer kon naar links toe, maar helaas, stoplicht stond al op rood dus moest hij weer wachten.
Even naar voren gereden voor rechtdoor, en zag in mijn spiegel dat meneer in de auto tegen zijn vrouw zat te vloeken richting mij, met bijbehorende handgebaren natuurlijk.

Waarop mijn enige gedachte was: voorsorteren, je doet het verkeerd.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:23:48 #141
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130278192
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 14:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

:{w. Motorrijders moeten gewoon altijd lopen, zou een hoop geluidsoverlast schelen.
Nee die "Gepimpte" auto's dan :')
Wat een teringherrie maken die, die mogen ook wel gaan lopen dan :r
pi_130278235
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:23 schreef lipjes het volgende:
Ja ook, tevens alle fietsers, bussen en vrachtwagens graag lopen. Kan ik tenminste een beetje doorrijden. B-).
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:29:04 #143
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130278410
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja ook, tevens alle fietsers, bussen en vrachtwagens graag lopen. Kan ik tenminste een beetje doorrijden. B-).
Same here :P
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:29:20 #144
206580 Luxuria
pi_130278425
quote:
Gisteren, hier.
Links staat het vol met auto's die naar links willen, en rechtdoor staat het vol met autos die rechtoor EN naar links willen.

Ik sta met de motor in het rijtje voor rechtdoor te wachten, al zat file gereden en denk ik wacht wel even.
Stoplichten voor rechtdoor en links springen op groen, en langzaamaan gaan we rijden.
Maar, het stoplicht voor rechtdoor gaat alweer op rood, ach, geen probleem, op mn gemakkie weer aansluiten.
Tot meneer achter mij vond dat het niet snel genoeg ging, want hij moest nog linksaf en wilde niet in de rij staan dus drukt op de claxon
Ik tuf rustig door, meneer drukt nogmaals op de claxon, en dat herhaalt zich nog 1 keer.

Ondertussen waren er links genoeg auto's weggegaan dus meneer kon naar links toe, maar helaas, stoplicht stond al op rood dus moest hij weer wachten.
Even naar voren gereden voor rechtdoor, en zag in mijn spiegel dat meneer in de auto tegen zijn vrouw zat te vloeken richting mij, met bijbehorende handgebaren natuurlijk.

In die link van jou zie ik dat die eerste twee stroken beiden alleen voor linksaf zijn. Bij die tweede strook staat geen pijl voor rechtdoor en linksaf.

Edit - Oh wacht je bedoelt natuurlijk nog daarvoor :)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:05:15 #145
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130281207
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 16:29 schreef Luxuria het volgende:

[..]

In die link van jou zie ik dat die eerste twee stroken beiden alleen voor linksaf zijn. Bij die tweede strook staat geen pijl voor rechtdoor en linksaf.

Edit - Oh wacht je bedoelt natuurlijk nog daarvoor :)
Heb er vandaag een aantal op film staan, kan je zien wat er gebeurd :p
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:26:20 #146
318842 Descendent
pi_130283838
Heb ik als in in een Corolla (1996 model) minder recht om op de weg te rijden ofzo?
Vandaag: Meppel Zwolle (en vice versa); grotendeels snelweg.

- Op de snelweg al veel bumperklevers; en ik ben echt geen linksplakker; maar dat ding trekt nu eenmaal niet zo hard op; dus als ik met 130 een vrachtwagen aan t inhalen ben moet je ff wachten.
- Veel bumperklevers sowieso trouwens; ook binnen bebouwde kom; terwijl ik altijd minstens de vmax rijd.
- Op de terugweg; een of andere achterlijke in zn Corolla Verso (zo'n halve ruimtewagen) die op de snelweg rechts inhaalt; dat wil zeggen; hem vlak voor mij ervoor gooit terwijl ik (met 130) een vrachtwagen inhaal; amper ruimte, echt niet verantwoord. Tja, dat kost je dus een toeter en een dikke middelvinger van mij..... Gaat die aap gebaren lopen maken; van: schiet dan op; en t leek bijna of ie wilde dat ik ff stopte of zo..... Nou ja, ik was m graag naar een parkeerplaats gevolgd; maar ik kon m niet bijhouden... :@

Maar om een lang verhaal kort te maken; Ik rij normaal lekker vlot door in een Saab bakbeest; en rij niet anders in mn vrouws Corolla. Toch reageren andere weggebruikers -de apen onder hen vooral- heel anders op een Corolla dan op een Saab. Zojuist was echt vrij bizar. :{

Ik ben zelfs op een gegeven moment maar terug gaan kleven bij eentje die eerst een tijd achter me zat te kleven terwijl ie gewoon voorbij kon, mij voorbij ging en opeens de 100 limiet scheen te ontdekken.... raakte zowaar enigszins geirriteerd op dat kleine stukje.

Nou ja; morgen mn 9-3 weer terug. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Descendent op 21-08-2013 11:50:07 ]
  Moderator dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:28:38 #147
pi_130283919
quote:
Alsof je dit zelf zou doen :') gewoon niet zo aanstellen.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_130284250
quote:

[..]

Ik had vroeger z'n "gepimpte" auto... Zat wel een lekker geluidje in :P
pi_130284454
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:26 schreef Descendent het volgende:
Heb ik als in in een Corolla (1996 model) minder recht om op de weg te rijden?
Ja
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:45:01 #150
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_130284600
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:36 schreef hazmat88 het volgende:

[..]

Een irritatie op zich, die herriebakken.
Ik snap het ook niet helemaal, het geluid lijkt in de meeste gevallen in niets op het geluid van een krachtige motor.
pi_130285298
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet helemaal, het geluid lijkt in de meeste gevallen in niets op het geluid van een krachtige motor.
het hangt er van af hoe je ermee rijdt. Mijn auto maakte in de lage toeren niet veel meer herrie als dat de standaard uitvoering deed. Alleen als ik goed gas gaf kwam er behoorlijk wat geluid uit. Maar bij de meeste van die auto's is het wel meer geluid als snelheid. Zelf had ik over snelheid niks te klagen met mn mr2
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:26:21 #152
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_130286299
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:26 schreef Descendent het volgende:
Heb ik als in in een Corolla (1996 model) minder recht om op de weg te rijden ofzo?
Vandaag: Meppel Zwolle (en vice versa); grotendeels snelweg.
Heel herkenbaar, als je een Mercedes,Audi,BMW of Volvo rijdt gaan de meeste mensen wel opzij.
Voor bestelbusjes zijn de meeste mensen doodsbenauwd, en met gewoon normale auto's tsja...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_130293387
quote:
Jij drukt je auto ook altijd de parkeerplaats op als je "midden in de nacht" bij huis komt?
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:21:02 #154
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130297135
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:15 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Jij drukt je auto ook altijd de parkeerplaats op als je "midden in de nacht" bij huis komt?
Dat gaat bij een auto ook zo makkelijk hè, vergeleken bij een motor (die bovendien vaak -ook stationair- meer lawaai maakt dan een enigszins normale auto) :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 21-08-2013 14:33:47 ]
Tevens -purist.
pi_130301009
Nou ben ik toch wel benieuwd naar jullie meningen en opvattingen wat betreft het volgende, aangezien ik af en toe in dergelijke situaties eigenlijk niet altijd evengoed weet hoe te handelen en hoe ik mij moet opstellen tegenover het overige verkeer, vooral zoals pas bleek in Frankrijk.

Het ging hier om een situatie op een vrij rechte, brede, overzichtelijke provinciale weg, met 2 rijbanen en doorgetrokken streep over een lange afstand (inhalen dus niet mogelijk). Snelheidslimiet is 90 km/h.
Voor mij rijdt niemand. Wel druk tegenverkeer. Ik rijd constant ca 95 km/h (schommelend tussen 90 en 100); in ieder geval minimaal de limiet, maar gemiddeld net eventjes erboven.

Nou komt er een Fransman van achter met minimaal 105 op de teller dicht tegen mij aan kruipen. Ik geef in zoverre mee dat ik zorg dat ik niet onder de 95 zak, ik ben niet het type dat wil mierenneuken om een paar km/h'tjes meer of minder. Zonder echt als een eikel te dringen, blijft die kerel toch wel een beetje duwen; dat neem ik dan maar voor lief, ik laat me niet teveel opjagen.

Maar binnen 10 minuten heeft er zich achter mij een hele stoet Fransmannen (ca 10 auto's) opgebouwd die mij allemaal een erg voelbare " :') / :( / :N " toewensen via de spiegels, zoekend naar een (niet bestaande) inhaalmogelijkheid. Allemaal willen ze naar minimum 100 toe, want dat doen ze waarschijnlijk elke dag op dat stukje weg, en zo voelde ik mij opeens een echte bejaarde wegpiraat die de doorstroming (dus letterlijk) belemmert en in de weg staat, aangezien er zich achter mij een steeds groeiende stoet inhoudende bestuurders verzamelde.

Zo barstte er een grote innerlijke strijd in mij uit. Aan de ene kant had ik niks liever gewild dan het in de bodemplaat boren van mijn rechtervoet en de Clio/206-optocht achter mij een flinke snuif laten nemen van de afgassen van mijn in de verte verdwijnend coopertje. Ik ben namelijk, vond ik, niet het moederskindje met de buitenlandse nummerplaten die stipt om 20.00 thuis is van het buitenspelen omdat ik anders bang ben dat ik geen A-team mag kijken. Aan de andere kant wil ik ook zeker niet die opgefokte jonge gast zijn die overal veel te hard rijdt en uiteindelijk eindigt met een boomstam door zijn middenconsole heen, aan dat soort mannetjes heb ik namelijk nu al een flinke hekel, en, het belangrijkste, ik wil mij gewoon fatsoenlijk gedragen op de openbare weg. Met ook nog eens mijn vrees voor eventuele flitspaaltjes en de plaatselijke gendarmerie was ik eigenlijk dik tevreden met mijn 95 km/h.

Samengevat, ik wist mij even echt geen houding te geven kwa snelheid. Geen idee hoe ik deze situatie het best kon oplossen. Met ca 7000 km rijervaring / half jaar rijbewijs ben ik ook nog niet de meest ervaren en doorgewinterde weggebruiker.
Daarom ben ik erg benieuwd hoe jullie je opstellen als weggebruiker in dit soort situaties, in het buitenland, maar ook binnen de NL-grenzen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 01:02:19 #156
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130301262
quote:
Gisteren, hier.

Tevens, zo gaat het er dagelijks aan toe.
Minimaal 1 kop-staart botsing per week, afgehangen van de drukte natuurlijk.

pi_130302056
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:36 schreef hazmat88 het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 19:45 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Mijne maakt ook pas geluid als ik het gaspedaal indruk, ik rij meestal op de koppeling de wijk in. Al ben ik hier 1 van 4 met een herrie auto :) een motor verderop maakt nog de meeste herrie.

Probeer zo stil mogelijk te zijn, maar dat gaat nu eenmaal niet xD
pi_130303364
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 00:53 schreef seatsniffer het volgende:
Nou ben ik toch wel benieuwd naar jullie meningen en opvattingen wat betreft het volgende, aangezien ik af en toe in dergelijke situaties eigenlijk niet altijd evengoed weet hoe te handelen en hoe ik mij moet opstellen tegenover het overige verkeer, vooral zoals pas bleek in Frankrijk.

Het ging hier om een situatie op een vrij rechte, brede, overzichtelijke provinciale weg, met 2 rijbanen en doorgetrokken streep over een lange afstand (inhalen dus niet mogelijk). Snelheidslimiet is 90 km/h.
Voor mij rijdt niemand. Wel druk tegenverkeer. Ik rijd constant ca 95 km/h (schommelend tussen 90 en 100); in ieder geval minimaal de limiet, maar gemiddeld net eventjes erboven.

Nou komt er een Fransman van achter met minimaal 105 op de teller dicht tegen mij aan kruipen. Ik geef in zoverre mee dat ik zorg dat ik niet onder de 95 zak, ik ben niet het type dat wil mierenneuken om een paar km/h'tjes meer of minder. Zonder echt als een eikel te dringen, blijft die kerel toch wel een beetje duwen; dat neem ik dan maar voor lief, ik laat me niet teveel opjagen.

Maar binnen 10 minuten heeft er zich achter mij een hele stoet Fransmannen (ca 10 auto's) opgebouwd die mij allemaal een erg voelbare " :') / :( / :N " toewensen via de spiegels, zoekend naar een (niet bestaande) inhaalmogelijkheid. Allemaal willen ze naar minimum 100 toe, want dat doen ze waarschijnlijk elke dag op dat stukje weg, en zo voelde ik mij opeens een echte bejaarde wegpiraat die de doorstroming (dus letterlijk) belemmert en in de weg staat, aangezien er zich achter mij een steeds groeiende stoet inhoudende bestuurders verzamelde.

Zo barstte er een grote innerlijke strijd in mij uit. Aan de ene kant had ik niks liever gewild dan het in de bodemplaat boren van mijn rechtervoet en de Clio/206-optocht achter mij een flinke snuif laten nemen van de afgassen van mijn in de verte verdwijnend coopertje. Ik ben namelijk, vond ik, niet het moederskindje met de buitenlandse nummerplaten die stipt om 20.00 thuis is van het buitenspelen omdat ik anders bang ben dat ik geen A-team mag kijken. Aan de andere kant wil ik ook zeker niet die opgefokte jonge gast zijn die overal veel te hard rijdt en uiteindelijk eindigt met een boomstam door zijn middenconsole heen, aan dat soort mannetjes heb ik namelijk nu al een flinke hekel, en, het belangrijkste, ik wil mij gewoon fatsoenlijk gedragen op de openbare weg. Met ook nog eens mijn vrees voor eventuele flitspaaltjes en de plaatselijke gendarmerie was ik eigenlijk dik tevreden met mijn 95 km/h.

Samengevat, ik wist mij even echt geen houding te geven kwa snelheid. Geen idee hoe ik deze situatie het best kon oplossen. Met ca 7000 km rijervaring / half jaar rijbewijs ben ik ook nog niet de meest ervaren en doorgewinterde weggebruiker.
Daarom ben ik erg benieuwd hoe jullie je opstellen als weggebruiker in dit soort situaties, in het buitenland, maar ook binnen de NL-grenzen.
Probeer plekkie te vinden om ff aan kant te gaan ofzo, zij blij joj rust.

Verder als je je aan snelheid houd is er verdr weinig aan de hand.Jij hebt regels niet verzonnen.

Wss dat die fransen daar elke dag rijden, dus racen ze door want weten waar controlle staat.
pi_130303383
Moet je maar eens op letten wanneer je rijdt; iedereen die langzamer dan jou rijdt vind je een lul en iedereen die harder dan jou rijdt vind je een idioot
pi_130303458
quote:

Je moet niet hun probleem jouw probleem maken. Gewoon 90 - 95 blijven tuffen en laat ze het maar uitzoeken.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 augustus 2013 @ 07:43:32 #161
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130303474
quote:

Vaker naar Frankrijk gaan, dan leer je wel om je niet op te laten jagen.
Ook in de bergen halen ze gewoon in wat mij onmogelijk leek. Het kan allemaal daar :D
pi_130303659
Ik merk dat als je je aanpast aan locale gedragingen, je een veel fijnere ervaring hebt dan je vasthouden aan 'hoe we het in Nederland doen'. In Frankrijk rijden ze inderdaad wat meer door, zoals het hier 10 jaar geleden ook nog gewoon ging. Ik kom er redelijk vaak en rijd ook meestal wat harder (20km), dan rijd je lekkerder met het verkeer mee. (flitskasten staan daar goed aangegeven).

Uiteraard, het mag en hoeft niet ;-)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 08:44:20 #163
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_130303899
Dit soort wannebe bestuurders ; }:|

( :+)
pi_130305649
Je moet je niet gek laten maken door ander verkeer. Maar in de situatie die seatsniffer beschrijft, zou ik toch wel iets meer gas hebben gegeven. Het is verre van ideaal als je het verkeer achter je opfokt op een weg met tegenliggers, ook al rijd je volgens de regels.

Stel dat iemand het zo zat wordt, dat hij vol gas over de doorgetrokken streep rijdt, maar daarbij de snelheid van zijn tegenligger verkeerd inschat. Dat wordt dan een kettingbotsing van jewelste, waarbij jij dan ook betrokken raakt.

Kies altijd voor de optie die de meeste veiligheid biedt, ook al houdt dit in dat je iets boven de snelheidslimiet moet rijden.
  Spellchecker woensdag 21 augustus 2013 @ 14:45:43 #165
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130312934
In principe moeten die Fransen gewoon een eind opbokken; ze tonen maar wat begrip, dat niet iedereen daar dagelijks rijdt en dus alleen de regels als houvast heeft.

Je eigen geestesrust is echter óók belangrijk, dus als je niet de ballen hebt je d'r niks van aan te trekken, moet je het gas wat opvoeren (met het risico dat het ze nog steeds niet snel genoeg gaat) of, het beste, even een plekje zoeken om hen te laten passeren. Jammer is dan dat hun opfokgedrag beloond wordt, maar dan ben jij er iig even vanaf.
Tevens -purist.
pi_130315740
Meeste b weggetjes in frankrijk mag je 90, nou probeer maar eens overal 90 te rijden.

Dit jaar reed ik ook van Perigeaux naar Sarlat, en dan achter n volksstam campers aan... 50/60 kmh...
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:25:35 #167
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_130316284
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 10:23 schreef Hartigan het volgende:
Je moet je niet gek laten maken door ander verkeer. Maar in de situatie die seatsniffer beschrijft, zou ik toch wel iets meer gas hebben gegeven. Het is verre van ideaal als je het verkeer achter je opfokt op een weg met tegenliggers, ook al rijd je volgens de regels.

Stel dat iemand het zo zat wordt, dat hij vol gas over de doorgetrokken streep rijdt, maar daarbij de snelheid van zijn tegenligger verkeerd inschat. Dat wordt dan een kettingbotsing van jewelste, waarbij jij dan ook betrokken raakt.

Kies altijd voor de optie die de meeste veiligheid biedt, ook al houdt dit in dat je iets boven de snelheidslimiet moet rijden.
Ga toch weg, als zon fransman zit te douwen dan ga ik 79 rijden. Kan hij lekker gaan inhalen tot ie eens ons weegt. :')
pi_130316717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:09 schreef JohnB52 het volgende:
Meeste b weggetjes in frankrijk mag je 90, nou probeer maar eens overal 90 te rijden.

Dit jaar reed ik ook van Perigeaux naar Sarlat, en dan achter n volksstam campers aan... 50/60 kmh...
Haha, bovenstaand verhaal ging om een stuk tussen Perigueux en Bergerac, 20km daarvandaan.
pi_130316752
quote:
-knip-
He-le-maal niets van aantrekken. Jezelf aan de max houden en die anderen laten gaan. stop desnoods om ruimte te maken, maar laat je vooral niet opjagen.
pi_130317155
Precies je niet laten op jagen. Als mensen zo bij mij gaan kleven etc. bereiken ze het tegenovergestelde. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik altijd harder als de vmax rijd
pi_130317904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:39 schreef seatsniffer het volgende:

[..]

Haha, bovenstaand verhaal ging om een stuk tussen Perigueux en Bergerac, 20km daarvandaan.
Oh dat stuk heb ik ook gereden, daar zitten ook bochten bij die je echt niet met 90 doorkomt.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 00:00:58 #172
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_130333420
Ik irriteer me op dit moment aan het stuk van baarn naar Amersfoort op de a1 waar zo'n 4km lang een rijbaan is afgezet, maar niks gebeurd qua werkzaamheden oid
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_130340949
Een of andere bestuurder die plotseling uit een zijstraat komt scheuren alsof hij op Bali is (waar autorijders vrij spel hebben inzage hun rijgedrag) en sowieso voorrang heeft. }:|
  FOK!fotograaf dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:18:23 #174
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130531707
Als je met je paardentrailer wat rustiger aan doet bij remmen, wat minder vlot optrekt en wat rustiger over rotondes en door bochten gaat, heb ik daar alle begrip voor. Als je op een 1 baans, 2 strooks 80 weg met verkeer in 2 richtingen 50 gaat rijden, heb ik dat niet. Vooral niet als dat stuk meerdere kilometers lang is zonder de mogelijkheid tot kruisend verkeer.

Vervolgens, als je met je scooter op een smal binnendoorweggetje rijdt, is dat begrijpelijk. Het is echter wel de bedoeling dat je rechts houdt en niet op de as van de weg gaat rijden. Auto's mogen er namelijk wel gewoon 60 en gaan dat ook.
The summer is magic!

pi_130531898
Stuk mijdrecht > Woerden op zondag. daar heb je van die kerkgangers die eigenlijk niet op zondag mogen rijden. maar omdat ze te ver wonen mogen ze max 50 rijden. ja maar je mag er 80 en is dubbel doorgetrokken streep :( inhalen vaak geen optie.
en dan ben je ze kwijt kom je ze bij de kanis weer tegen van een andere kerk!

Niks zo erg als zondagse kerkgangers
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 01:08:00 #176
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130540089
Is het tegenwoordig in om wanneer je in de rij voor een stoplicht staat een meter of 10 lege ruimte voor je te laten of zo? Heb het in een paar dagen tijd meerdere malen gezien. En dan zou je denken "die trut heeft zoveel ruimte voor haar, dan kan ze in ieder geval normaal optrekken wanneer het groen is" maar neeeeee. Eerst 4 seconden extra blijven wachten, dan verschrikt optrekken en zodra er naar de 2 geschakeld moet worden het gaspedaal niet meer gebruiken. Kost me godverdomme idioot veel diesel dat sneue gedrag.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  FOK!fotograaf woensdag 28 augustus 2013 @ 11:13:48 #177
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130546525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:08 schreef twiFight het volgende:
Is het tegenwoordig in om wanneer je in de rij voor een stoplicht staat een meter of 10 lege ruimte voor je te laten of zo?
Ook als de brug open gaat zie je het veel... Heel irritant, als jij niet de brug over hoeft, maar daardoor niet op de juiste rijstrook kan komen.
The summer is magic!

pi_130549133
Is er toch nog gerechtigheid en nog wel door dienders die ik normaliter niet hoog heb zitten.

Auto voor ons stopt plotseling in een straat waarbij de bestuurder(Antilliaan?) zonodig een gesprek wil aanknopen met een voetganger en daarbij compleet het verkeer achter hem negerend. Komen
in tegenovergestelde richting 2 agenten aanfietsen die onmiddelijk de man naar de kant dirigeren met zijn auto. De..L...L... _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2013 12:35:07 ]
pi_130549681
Mongolide vrachtwagenchauffeur uit Bulgarije.
Op A15 afslag genomen voor tankstation en afrit naar ridderkerk. Rijd tie verkeerd gaat tie achteruit rijden...

In NL hoef je zelden dan meer 10km om te rijden. En daar misschien 2 km voor volgende afslag...
pi_130550129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 01:08 schreef twiFight het volgende:
Is het tegenwoordig in om wanneer je in de rij voor een stoplicht staat een meter of 10 lege ruimte voor je te laten of zo? Heb het in een paar dagen tijd meerdere malen gezien. En dan zou je denken "die trut heeft zoveel ruimte voor haar, dan kan ze in ieder geval normaal optrekken wanneer het groen is" maar neeeeee. Eerst 4 seconden extra blijven wachten, dan verschrikt optrekken en zodra er naar de 2 geschakeld moet worden het gaspedaal niet meer gebruiken. Kost me godverdomme idioot veel diesel dat sneue gedrag.
Ik houd ook altijd ruime afstand voor mij bij een stoplicht. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een gek met piepende banden tot stilstand komt achter mij, omdat ie niet zag dat er verkeer voor het stoplicht stond. Wat ruimte houden om uit te kunnen wijken is voor mij heel belangrijk, maar 10 meter is wel wat overdreven natuurlijk.
pi_130588655
Een of andere busje van UPS vanmorgen vroeg al die pontificaal midden in de straat blijft stilstaan om een pakketje af te leveren terwijl naast de stoep een zee aan vrije parkeerruimte is omdat alle auto's in die straat op een enkele na weg zijn. |:(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2013 11:09:01 ]
pi_130589379
Is het tegenwoordig normaal om met oordopjes in achter het stuur te zitten ofzo? Het lijkt wel alsof er steeds meer mensen komen die met oordopjes in achter het stuur zitten, levensgevaarlijk.
pi_130589492
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:39 schreef Martijn93 het volgende:
Is het tegenwoordig normaal om met oordopjes in achter het stuur te zitten ofzo? Het lijkt wel alsof er steeds meer mensen komen die met oordopjes in achter het stuur zitten, levensgevaarlijk.
En wat is het verschil met oordopjes tegenover een radio?
pi_130589593
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
En wat is het verschil met oordopjes tegenover een radio?
Dat oordopjes het geluid van buiten meer afsluiten dan een autoradio (op normaal volume). Combineer dat met hulpdiensten die steeds minder dB's mogen maken met hun sirenes (omdat mensen anders gaan klagen) en dan snap je wel waarom aanrijtijden onder druk staan.

Eigen irritatie: hardlopers die het fietspad misbruiken als hardloopbaan en nauwelijks aan de kant gaan wanneer je aan komt fietsen.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 12:07:35 #185
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130590156
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:39 schreef Martijn93 het volgende:
Is dat niet voor het telefoneren? Dan kun je toch 'handsfree' bellen zonder karkit.
Overigens vind ik dat mensen gewoon niet moeten bellen tijdens het rijden.
pi_130590887
quote:
11s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat oordopjes het geluid van buiten meer afsluiten dan een autoradio (op normaal volume). Combineer dat met hulpdiensten die steeds minder dB's mogen maken met hun sirenes (omdat mensen anders gaan klagen) en dan snap je wel waarom aanrijtijden onder druk staan.

Eigen irritatie: hardlopers die het fietspad misbruiken als hardloopbaan en nauwelijks aan de kant gaan wanneer je aan komt fietsen.
Zelfs met de radio op normaal volume hoor je de hulpdiensten pas als ze 50 meter achter je zitten. De huidige generatie auto's zijn al zo geluidswerend dat die oordopjes echt het verschil niet meer uit maken.

Waarom denk je dat ze (nu weer) bezig zijn met systemen dat het geluid van de hulpdiensten via radiogolven verstuurd wordt?
http://www.autoblog.nl/ni(...)r-de-autoradio-58865
pi_130590977
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zelfs met de radio op normaal volume hoor je de hulpdiensten pas als ze 50 meter achter je zitten. De huidige generatie auto's zijn al zo geluidswerend dat die oordopjes echt het verschil niet meer uit maken.

Waarom denk je dat ze bezig zijn met systemen dat het geluid van de hulpdiensten via radiogolven verstuurd wordt?
Omdat steeds meer mensen het weinige geluid wat nog binnenkomt in hun steeds beter geïsoleerde auto's van geluidtechnisch gekortwiekte hulpdiensten extra blokkeren met oordopjes.
pi_130593274
quote:
11s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Fietsers moeten standaard uitwijken, maakt niet uit waar de hardloper loopt. Geen idee waarom dit zo is maar kennelijk is die regel een keer ingevoerd want alle hardlopers maken er gebruik van.
pi_130594944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:44 schreef Tsurany het volgende:
Fietsers moeten standaard uitwijken, maakt niet uit waar de hardloper loopt. Geen idee waarom dit zo is maar kennelijk is die regel een keer ingevoerd want alle hardlopers maken er gebruik van.
Ik doe er niet aan mee. De fietspad is voor fietsen, de stoep voor mensen te voet.
pi_130595464
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik doe er niet aan mee. De fietspad is voor fietsen, de stoep voor mensen te voet.
En als er geen trottoir is?

Verder ben ik het wel met je eens dat voetgangers op een fietspad gewoon zoveel mogelijk rechts moeten houden.
Bij gebrek aan een fietspad is het voor een voetganger trouwens beter om aan de linkerkant van de weg te lopen. Dan ziet deze het tegemoetkomende verkeer tenminste aankomen.
pi_130595505
Als je moet kiezen als hardloper tussen scheefliggende tegels of een mooi asfaltweggetje, dan is de keuze snel gemaakt, mits het niet druk is op het fietspad.

Ik werd laatst als hardloper van de weg gereden door een tegemoetkomende fietser (een gewone weg zonder fietspad/stoep ernaast). Die gek zat helemaal geïntrigeerd op zijn km-tellertje te kijken. Ik liep links dus moest de berm in springen. :')
pi_130595595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:43 schreef Ridocar het volgende:
Dan is het anders.
De klacht gaat over hardlopers in een (binnen)stedelijke omgeving, alwaar duidelijk gescheiden trottoirs en fietspaden zijn aangelegd uit goedertierenheid van de burgervader en zijn ambtenaren.

quote:
Verder ben ik het wel met je eens dat voetgangers op een fietspad gewoon zoveel mogelijk rechts moeten houden.
Bij gebrek aan een fietspad is het voor een voetganger trouwens beter om aan de linkerkant van de weg te lopen. Dan ziet deze het tegemoetkomende verkeer tenminste aankomen.
Mja, buiten de stad is zulks te prefereren, dan zou ik als hardloper ook op het naast de weg gelegen fietspad gaan lopen als dat zou kunnen.
pi_130595615
quote:

[..]

(knip)
Probleem is ook dat mensen niet kijken. Het lijkt of de eerste drie meter asfalt voor de auto ongelooflijk interessant is.
  FOK!fotograaf donderdag 29 augustus 2013 @ 22:36:49 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130615680
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 14:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik fiets 's avonds in de wintermaanden regelmatig hardlopers bijna voor hun sokken. Overlichte weg en dan in een zwart pak gaan hardlopen zonder reflectoren/lampjes of wat dan ook. En ik fiets graag door en voer knap licht...
The summer is magic!

pi_130635479
Bijna vanmorgen een fietser aangereden die rechts op een fietspad kwam aanrijden,oordopjes in en al kijkend naar het scherm van de mobiele telefoon en het rode stoplicht niet op tijd ziet. Het is dat ik zelf al naar rechts keek en op tijd afremde,anders was er nu een scholiere afgevoerd in een ziekenauto.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:39:44 #196
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_130635944
Het komt natuurlijk wel vaker voor: je bent iemand aan het inhalen op de snelweg, die persoon wil ineens ook inhalen en ziet daarbij jou even over het hoofd. Niet echt goed rijgedrag natuurlijk natuurlijk, maar geen post waard. Maar gisteren kwam ik op deze manier iemand tegen die zelfs na herhaaldelijk claxonneren gewoon heel rustig verder naar links bleef komen. Ik moest echt een beetje uitwijken, bijna tegen de middenberm aan, en gas bijgeven om hem te ontwijken. Bizar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_130637679
Mensen die een groene golf vernaaien.

In Eindhoven heb je zo'n stuk waar je max 70 mag, maar waar tbv de doorstroming aangegeven wordt hoe hard je dient te rijden (55 bijv.) om niet te hoeven stoppen voor het volgende verkeerslicht. Ideaal, ware het niet dat er altijd van die lolbroeken zijn die zodra je vaart mindert de gelegenheid aangrijpen om maar eens te gaan inhalen. Ze moeten dan weliswaar even later stoppen, maar ze staan wel vooraan ^O^

Het werkt ook nog eens aanstekelijk want er onstaat dan vaak een soort wedstrijdje wie het eerst bij het stoplicht is, waardoor het daar opstroopt en zelfs de mensen die wél snelheid minderden alsnog in de ankers moeten omdat het wel even duurt voordat iedereen weer opgetrokken is.
pi_130665780
Dat het een beetje druppelt vanmorgen weten we, maar om dan als fietser je hoofd zo omlaag te houden dat je daarmee alle stoplichten en het bijbehorende verkeer niet ziet is vragen om moeilijkheden en wat dus vanmorgen gebeurde bij een kruising en waar een fietser is aangereden die doodleuk doorreed terwijl alle stoplichten voor het overig verkeer op groen stond. :{
pi_130694547
quote:
15s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:08 schreef Iwanius het volgende:
Een of andere busje van UPS vanmorgen vroeg al die pontificaal midden in de straat blijft stilstaan om een pakketje af te leveren terwijl naast de stoep een zee aan vrije parkeerruimte is omdat alle auto's in die straat op een enkele na weg zijn. |:(
Dat doen al die tokkie pakketdiensten.
Ook gewoon op de stoep, liefst zo dicht mogelijk bij de deur.
pi_130776135
Wat te denken als je gasten hebt en de binnenstad van Amsterdam inrijdt en een of andere mongool parkeert zijn grote truck midden in de toch al smalle straatjes alleen maar omdat men drank e.d. komt lossen bij een lokaal café. Kun je het hele rot stuk weer terugrijden omdat je niet verder kan waardoor al het verkeer dat achter jou zit ook terug moet. }:|

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2013 13:58:16 ]
pi_130776748
Wat had je dan verwacht? Dat ze een kilometer of twee gaan lopen om te lossen?
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:31:38 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_130777022
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:57 schreef Iwanius het volgende:
Wat te denken als je gasten hebt en de binnenstad van Amsterdam inrijdt en een of andere mongool parkeert zijn grote truck midden in de toch al smalle straatjes alleen maar omdat men drank e.d. komt lossen bij een lokaal café. Kun je het hele rot stuk weer terugrijden omdat je niet verder kan waardoor al het verkeer dat achter jou zit ook terug moet. }:|
Wat moet je anders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:32:10 #203
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130777038
Mensen die hun knipperlicht uitgooien, zonder te kijken een halve manoeuvre maken naar de tweede rijstrook van achter een vrachtwagen, vervolgens toch ineens teruggaan uit angst terwijl jij al vol in de ankers gaat omdat je denkt "die komt door", en hem dan wanneer je er dan alsnog langs wil rijden alsnog voorgooien en met een slakkegangetje gaan inhalen.

Ik word er gewoon verdrietig van. ;(
pi_130777154
Ik zet er altijd vol groot licht op als iemand voor mij gaat rijden en ik moet remmen. Soms kijken mensen je echt verdwaast aan, ze snappen gewoon niet wat het probleem is :')

Inhalen schijnt echt moeilijk te zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:41:07 #205
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130777269
Zelfde als van die mensen die bij een rotonde buiten de bebouwde kom ineens vol in de ankers gaan om een fietser voorrang te geven die dat helemaal niet heeft. Ja, je moet afstand houden, maar echt levensgevaarlijk dat soort lui. :')
pi_130777615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:41 schreef BigSmurf het volgende:
Zelfde als van die mensen die bij een rotonde buiten de bebouwde kom ineens vol in de ankers gaan om een fietser voorrang te geven die dat helemaal niet heeft. Ja, je moet afstand houden, maar echt levensgevaarlijk dat soort lui. :')
Dit inderdaad. Doe dat lekker als er niemand achter je rijdt... Laatst had ik dit ook, diegene voor mij remt ineens, ik moest ook hard remmen en die achter mij had het eerst niet in de gaten. Het scheelde echt niks. En waarvoor? Zo'n stomme fietser.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:57:34 #207
206580 Luxuria
pi_130777656
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:41 schreef BigSmurf het volgende:
Dat is inderdaad zeer irritant om daar achter te rijden, maar ook om voorrang te krijgen (vind ik dan).
Ik ga regelmatig skaten en als ik bij zo'n rotonde aankomt, dan stop ik als ik een auto aan zie komen. Dan gaat die auto soms dus stoppen voor mij. Hallo, ik sta toch al stil!! Rij dan gewoon door, dan kan ik daarna ook weer sneller verder.
pi_130778021
Plus dat, fietsers moeten langer wachten als je helemaal stopt en laat weten dat ze erlangs mogen in plaats van dat je gewoon doorrijdt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:19:36 #209
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_130788589
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zet er altijd vol groot licht op als iemand voor mij gaat rijden en ik moet remmen. Soms kijken mensen je echt verdwaast aan, ze snappen gewoon niet wat het probleem is :')

Inhalen schijnt echt moeilijk te zijn.
Is het overdag nog goed te zien als iemand achter je groot licht aan doet? Ik heb het vandaag 3x willen doen vanwege iemand die het nodig vond nog net voor me te gaan rijden, maar heb het niet gedaan omdat ik met daglicht het gevoel heb dat het niet zo opvalt.
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_130789553
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:19 schreef JaimyLee het volgende:
verdag nog goed te zien als iemand achter je groot licht aan doet? Ik heb het vandaag 3x willen doen vanwege iemand die het nodig vond nog net voor me te gaan rijden, maar heb het niet gedaan omdat ik met daglicht het gevoel heb dat het
nooit ambulance op de weg gezien met knipperende lichten?
pi_130790773
vanmorgen nog bnet en botsing weten te voorkomen.
naderde een rotonde, en 1 afslag voor mij reed een auto die toen nog de knipperlicht naar rechts aanhad; ofwel, hij wou er bij mij weer afslaan(kwam 1 afslag ervoor net de rotonde op).. verkeerd gedacht; de slimmerik had zijn knipperlicht aangezet om blijkbaar aan te geven dat hij linksaf zou slaan de rotonde op...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  FOK!fotograaf dinsdag 3 september 2013 @ 22:08:41 #212
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130794406
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Plus dat, fietsers moeten langer wachten als je helemaal stopt en laat weten dat ze erlangs mogen in plaats van dat je gewoon doorrijdt.
Plus dat ze dan de volgende keer voorrang nemen.
The summer is magic!

Spellchecker dinsdag 3 september 2013 @ 23:10:52 #213
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_130798358
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:07 schreef Iwanius het volgende:
Dat het een beetje druppelt vanmorgen weten we, maar om dan als fietser je hoofd zo omlaag te houden dat je daarmee alle stoplichten en het bijbehorende verkeer niet ziet is vragen om moeilijkheden en wat dus vanmorgen gebeurde bij een kruising en waar een fietser is aangereden die doodleuk doorreed terwijl alle stoplichten voor het overig verkeer op groen stond. :{
Vervelend voor andere betrokkenen, maar ik denk dat dat de enige manier is om het zo'n fietser bij te leren. Die kijkt voortaan wel 3x uit :Y
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 september 2013 @ 23:21:01 #214
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130798831
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:19 schreef JaimyLee het volgende:
Is het overdag nog goed te zien als iemand achter je groot licht aan doet? Ik heb het vandaag 3x willen doen vanwege iemand die het nodig vond nog net voor me te gaan rijden, maar heb het niet gedaan omdat ik met daglicht het gevoel heb dat het niet zo opvalt.
Prima te zien.
The summer is magic!

pi_130799179
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Prima te zien.
als de binnenspiegel goed afgesteld staat wel
  FOK!fotograaf dinsdag 3 september 2013 @ 23:27:59 #216
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130799197
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:27 schreef hazmat88 het volgende:

[..]

als de binnenspiegel goed afgesteld staat wel
Buitenspiegels ook.
The summer is magic!

pi_130799264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Buitenspiegels ook.
in mijn buitenspiegels zie ik geen auto die aan het bumperkleven is moet ik zeggen
pi_130799375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Buitenspiegels ook.
Als ik net een auto gesneden heb zie ik dat niet in mijn buitenspiegels als ie boos met groot licht gaat seinen. :P
pi_130799502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Als ik net een auto gesneden heb zie ik dat niet in mijn buitenspiegels als ie boos met groot licht gaat seinen. :P
in mn binnenspiegel ook niet bedenk ik net... dan zit ik nog te dicht op de voorbumper :P
pi_130799537
Maar OT: als er voldoende afstand is zal je voorganger zeker je groot licht zien. Ook overdag
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:40:28 #221
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130799718
Nog niet mijn irritatie maar die gaat wel komen deze week.
Hoor net van m;n vriendin dat ze blijkbaar 's avonds op de N3 de verlichting uit doen.

Op zich geen probleem, echter is de N3 een enorme probleemweg met verzakkingen en al.
Dit jaar naar mijn weten al 2 motorrijders daar onderuit gegaan en ik kom er bijna wekelijks overheen.

Mogen maar ff bellen met rijkswaterstaat wat de plannen nou zijn :(

Edit: bellen hoeft al niet meer: http://www.rijkswaterstaa(...)F2_tcm174-344975.pdf

[ Bericht 18% gewijzigd door lipjes op 03-09-2013 23:49:25 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:58:24 #222
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130800384
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:20 schreef Anne het volgende:
Mensen parkeren maar een stukje verder op. Ik zie het regelmatig dat een weg volledig geblokkeerd is omdat iemand te lui is om 30 seconden te lopen. Vaak is er binnen 20 meter wel een betere plek. En dan lekker binnen een bakkie doen en de rest kan de kanker krijgen.

Ik snap niet waar mensen het idee vandaan halen dat er een wet is die zegt dat je binnen 5 meter van een voor-/laaddeur mag parkeren. Als het kan, dan kan het. Zo niet, rij dan verdomme ff door.
  FOK!fotograaf woensdag 4 september 2013 @ 00:14:57 #223
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130800809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:58 schreef twiFight het volgende:
Ik snap niet waar mensen het idee vandaan halen dat er een wet is die zegt dat je binnen 5 meter van een voor-/laaddeur mag parkeren. Als het kan, dan kan het. Zo niet, rij dan verdomme ff door.
Nog nooit horecaspullen moeten sjouwen zeker? En ook nog nooit met groot verkeer in Amsterdam geweest zeker?
The summer is magic!

pi_130812623
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 september 2013 14:20 schreef Anne het volgende:
Nou...i.i.g niet dat ze in de toch al smalle straatjes op een tijdstip dat altijd het meeste volk genereert (tussen 11:00 en 12:00 uur) de boel gaan blokkeren. Dan loop je maar 100 meter o.i.d.na je truck ergens te hebben geparkeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2013 14:41:42 ]
pi_130814671
quote:
15s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:41 schreef Iwanius het volgende:
Nou...i.i.g niet dat ze in de toch al smalle straatjes op een tijdstip dat altijd het meeste volk genereert (tussen 11:00 en 12:00 uur) de boel gaan blokkeren. Dan loop je maar 100 meter o.i.d.na je truck ergens te hebben geparkeerd.
Waarom ga jij moedwillig met je auto door Amsterdam rijden op een tijdstip waarvan bekend is dat de café's bevoorraad worden? Dan parkeer je toch in een garage en loop je door de stad?
pi_130814908
En de 1e botsing is een feit bij ons de wijk uit.. sinds 2 weken is de weg weer opengeslted, de hele wijk klaagt al een poos enorm dat er nu erg hard word gereden daar.(doorgaande weg waar 100km/h nu normaal lijkt te zijn... )
Een brommer overreden, traumaheli en alles staat er bij..
  woensdag 4 september 2013 @ 15:54:11 #227
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_130815081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:49 schreef Marco001 het volgende:
En de 1e botsing is een feit bij ons de wijk uit.. sinds 2 weken is de weg weer opengeslted, de hele wijk klaagt al een poos enorm dat er nu erg hard word gereden daar.(doorgaande weg waar 100km/h nu normaal lijkt te zijn... )
Een brommer overreden, traumaheli en alles staat er bij..
Ah u woont in zandvoort? :+

Is bij ons in de straat ook, 30km/h
Regelmatig bij ons in de straat aanrijdingen met fietsers en dat zal alleen maar erger worden, ze hebben er namelijk ook nog even een school geopend.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:59:05 #228
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_130815234
quote:

[..]

Ja en dan aan het eind van de week ontslag van je baas krijgen omdat jij werk in een uur doet waar normaal een half uurtje voor in de planning staat. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_130816201
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:54 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ah u woont in zandvoort? :+

Is bij ons in de straat ook, 30km/h
Regelmatig bij ons in de straat aanrijdingen met fietsers en dat zal alleen maar erger worden, ze hebben er namelijk ook nog even een school geopend.
nope, delfzijl. Was er vroeger altijd goed geregeld, gebeurde nooit wat, maar sinds ze de vluchtheuvels/middenbermen er weg hebben gehaald word ereel veel geracet..

Edit. De weg schijnt nu nog te zijne afgesloten...

[ Bericht 3% gewijzigd door Marco001 op 04-09-2013 17:08:15 ]
pi_130820570
quote:

[..]

Misschien kunnen ze tussen 8:00 en 9:00 gaan leveren, maar ik denk dat de cafe's dan nog gesloten zijn.
pi_130821309
Slim plan, gaan ze iedereen bevoorraden tussen 8 en 9 uur. En dan zijn ze om 9 uur lekker klaar met werken.

Zo werkt het natuurlijk niet.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:30:24 #232
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130824769
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:40 schreef lipjes het volgende:
Nog niet mijn irritatie maar die gaat wel komen deze week.
Hoor net van m;n vriendin dat ze blijkbaar 's avonds op de N3 de verlichting uit doen.

Op zich geen probleem, echter is de N3 een enorme probleemweg met verzakkingen en al.
Dit jaar naar mijn weten al 2 motorrijders daar onderuit gegaan en ik kom er bijna wekelijks overheen.

Mogen maar ff bellen met rijkswaterstaat wat de plannen nou zijn :(

Edit: bellen hoeft al niet meer: http://www.rijkswaterstaa(...)F2_tcm174-344975.pdf
De N3 is een prima weg? Rij er regelmatig. En heerlijk zonder verlichting, rijdt zoveel relaxter dan met al die lichtvervuiling. Ik juich het toe.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:36:09 #233
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130825013
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja en dan aan het eind van de week ontslag van je baas krijgen omdat jij werk in een uur doet waar normaal een half uurtje voor in de planning staat. :')
Prima dat <baas X> vindt dat iemand sneller moet werken voor financieel gewin, maar dat is geen reden om voor zijn financiele gewin een openbare ruimte te blokkeren. Er zijn genoeg transporteurs die hun best doen en zo netjes mogelijk parkeren, maar er zijn er ook genoeg die hem neerplempen waar ze zin hebben. Hoe zou jij het vinden dat je niet eens naar je werk kan omdat zo'n rasegoist de boel zo blokkeert dat je de straat niet eens uitkomt? Of je eigen huis niet eens meer in of uit kan komen. Ik heb het allemaal meegemaakt hoor. En ik heb toevallig ook een baas en die baas ontslaat mij als ik niet op tijd op mijn werk ben. Ik weet niet welk gen bejaarden, moeders met kinderwagen, vrouwen in de supermarkt en transporteurs met elkaar gemeen hebben, maar ze lijken allemaal geen fuck te geven om of een ander er ook nog langs kan.
pi_130879350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:17 schreef _VoiD_ het volgende:
Slim plan, gaan ze iedereen bevoorraden tussen 8 en 9 uur. En dan zijn ze om 9 uur lekker klaar met werken.

Zo werkt het natuurlijk niet.
A: Ik denk - weet bijna zeker - dat dit soort chauffeurs wel meer zaken moeten bevoorraden en het vroeg klaar zijn dus uit den boze is. Zie bijvoorbeeld AH bevoorrading.

B: Het blokkeren/hinderen van het verkeer bij wet verboden is en ik weet zeker dat als Oom agent dit ziet zij dus hetzelfde te horen krijgen als wat ik eerder zei.

C: Het natuurlijk van de zotte is dat in de toch al smalle straatjes grote trucks de boel ophouden alleen maar omdat zonodig hun taak moeten uitvoeren en men geen enkel oog heeft voor de randverschijnselen zoals het overige verkeer dat dus hinder ondervindt.
pi_130884953
twee in de verzameling.

- Afgelopen zaterdag: Wielerkoers, de hele N289 werd dichtgezet, kon daar dus een half uur wachten voor ik door mocht rijden. Een van de weinige keren dat ik te laat op m'n werk was.

- Gisteren: Een auto die niet in kon voegen op de A13 bij knooppunt Kleinpolderplein. Ik kan mij niet voorstellen dat het zo moeilijk is, tenzij je natuurlijk niet op tijd begint te kijken. Anyweg, de auto stond op een gegeven moment stil op de invoegstrook, gaat het verkeer op de rijbaan voor mij opeens op de rem.
Wat wilde men dan doen? Stilstaan zodat die auto alsnog in kan voegen? Lekker gevaarlijk bezig. Ik stop wel, maar ik ben ook bang dat er iemand achterop komt die daar geen rekening mee houdt.

Uiteraard was het een poging om de stilstaande automobilist te helpen, maar dan blijft het toch nog doorrijden met 30km/h. Zo'n typische twijfel. Zet dan door (stop) of doe niets, maar hier help je niemand mee.

Mocht je trouwens als invoeger in zo'n situatie terechtkomen, bel dan gewoon 112. Ja, je staat gevaarlijk en ja, je moet zo snel mogelijk weg. Rijkswaterstaat of politie weten dan wel wat ze kunnen doen.
pi_130885556
112 bellen :') overdrijf niet.
pi_130885816
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:06 schreef zeebeschuit het volgende:
Of 0900-8844, of 0800-8002 als je er moeite mee hebt, maar op de A4 bij de werkzaamheden staat het zelfs op de gele borden aangegeven: "Bij pech bel 112"

Ga iig geen stomme pogingen doen om toch in te kunnen voegen (0-100 in 10 meter lijkt mij een behoorlijke uitdaging voor een standaardauto) of achteruit te rijden op de snelweg.
pi_130888277
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:58 schreef Light het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze tussen 8:00 en 9:00 gaan leveren, maar ik denk dat de cafe's dan nog gesloten zijn.
Ja natuurlijk, tijdens de spits. In veel binnensteden mogen ze niet eens om die tijd bevoorraden.
pi_130902722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:18 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, tijdens de spits. In veel binnensteden mogen ze niet eens om die tijd bevoorraden.
Ik begreep net dat het juist tussen 11:00 en 12:00 druk is...
  FOK!fotograaf zaterdag 7 september 2013 @ 04:53:27 #240
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130909302
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:06 schreef zeebeschuit het volgende:
Zeker nog nooit geprobeerd 0900-8844 te bellen? Een keer gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, nooit meer. Reed 100 en was ca. 6 km verder eer er iemand beschikbaar was. Nee, volgende keer bel ik 112. Alleen voor specifieke rotzooi op de weg naar RWS bellen, verder gewoon 112 doen. Hoe vaak heb jij een vrachtwagen of automobilist half over de vluchtstrook zien gaan? Ga een half uur op een viaduct staan en je zit het zo ontzettend veel gebeuren. Even afgeleid ofzo. Lekker hoor, 50 ton met 90 naar binnen of met 120/130 door anderhalve ton geschept worden. Heerlijk, wiplash erbij, auto total loss, snelweg afgesloten. Strak plan!
The summer is magic!

pi_130909552
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Prima dat <baas X> vindt dat iemand sneller moet werken voor financieel gewin, maar dat is geen reden om voor zijn financiele gewin een openbare ruimte te blokkeren. Er zijn genoeg transporteurs die hun best doen en zo netjes mogelijk parkeren, maar er zijn er ook genoeg die hem neerplempen waar ze zin hebben. Hoe zou jij het vinden dat je niet eens naar je werk kan omdat zo'n rasegoist de boel zo blokkeert dat je de straat niet eens uitkomt? Of je eigen huis niet eens meer in of uit kan komen. Ik heb het allemaal meegemaakt hoor. En ik heb toevallig ook een baas en die baas ontslaat mij als ik niet op tijd op mijn werk ben. Ik weet niet welk gen bejaarden, moeders met kinderwagen, vrouwen in de supermarkt en transporteurs met elkaar gemeen hebben, maar ze lijken allemaal geen fuck te geven om of een ander er ook nog langs kan.
Maar 'savonds wel lekker met je bakkes boodschappen of een biertje halen bij desbetreffende gelegenheid.

Ga lekker op t platteland wonen of op de fiets ipv lopen miepen, stuk gezonder.
pi_130909769
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:02 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Maar 'savonds wel lekker met je bakkes boodschappen of een biertje halen bij desbetreffende gelegenheid.

Dat kan ook als de leverancier wat meer moeite doet om te parkeren en zo rest van verkeer minimaal te hinderen.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:01:33 #243
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130910358
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 04:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Zeker nog nooit geprobeerd 0900-8844 te bellen? Een keer gedaan voor spelende kinderen in de vangrail, nooit meer. Reed 100 en was ca. 6 km verder eer er iemand beschikbaar was. Nee, volgende keer bel ik 112. Alleen voor specifieke rotzooi op de weg naar RWS bellen, verder gewoon 112 doen. Hoe vaak heb jij een vrachtwagen of automobilist half over de vluchtstrook zien gaan? Ga een half uur op een viaduct staan en je zit het zo ontzettend veel gebeuren. Even afgeleid ofzo. Lekker hoor, 50 ton met 90 naar binnen of met 120/130 door anderhalve ton geschept worden. Heerlijk, wiplash erbij, auto total loss, snelweg afgesloten. Strak plan!
Whiplash krijg je alleen bij lage snelheden :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 7 september 2013 @ 20:39:00 #244
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130926941
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:02 schreef Vinz0r het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat het toeeigenen van een openbare ruimte te maken heeft met boodschappen doen. Je kunt een supermarkt of kroeg ook prima bevoorraden zonder een hele weg te blokkeren. Dat mensen dat toch doen omdat ze te lui zijn om een paar meter te lopen zegt alles over het egoisme van die mensen. Je zou voor de lol zo'n vrachtwagen eens klem moeten rijden. Kijken hoeveel geduld die mensen dan hebben.
pi_130931783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:39 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat het toeeigenen van een openbare ruimte te maken heeft met boodschappen doen. Je kunt een supermarkt of kroeg ook prima bevoorraden zonder een hele weg te blokkeren. Dat mensen dat toch doen omdat ze te lui zijn om een paar meter te lopen zegt alles over het egoisme van die mensen. Je zou voor de lol zo'n vrachtwagen eens klem moeten rijden. Kijken hoeveel geduld die mensen dan hebben.
Volgens mij wordt bij het bevoorraden van de meeste supermarkten de weg niet geblokkeerd (behalve misschien om de vrachtwagen bij de losplek te krijgen, maar niet tijdens het lossen).

Bij het bevoorraden van een kroeg aan een Amsterdamse gracht is er misschien geen losplek in de buurt. Dat is iets wat de gemeente kan oplossen. Of er is wel een losplek maar die is ingenomen door een foutparkerende automobilist, waardoor de vrachtwagen er niet meer kan staan. Om maar eens een paar opites te noemen.
  zondag 8 september 2013 @ 02:08:18 #246
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130937411
Uiteraard zijn er ook plekken waar het niet anders kan, maar daar gaan mijn posts niet over. Mijn posts gaan over die plekjes waar de deur/laadplek van een bedrijf bereikbaar is, maar in een nauwe straat. Dan zie je steevast dat bevoorradingsverkeer per se binnen 5 meter van die deur wil staan en daarbij de stroom van verkeer in die straat onmogelijk maken. En, als je er dan naast staat, zie je vaak zonder een stap te hoeven zetten wel een andere plek waar ze kunnen staan waarbij de straat niet geblokkeerd wordt. Een parkeerplek 10 meter verderop, een stukje gras waar ze op kunnen staan zodat er nog autos langs kunnen, etc. Alleen dat is dan zogenaamd te ver weg.

Nu snap ik dat iedereen liever lui dan moe is, maar een weg blokkeren vind ik te ver gaan. Vooral ook omdat iedereen die er langs moet er last van heeft, terwijl er maar één persoon is die er voordeel van heeft. Die andere mensen moeten ook ergens op tijd zijn. Ik herhaal: ik vraag me af hoe geduldig dat soort mensen zijn wanneer een ander voertuig hun busje/vrachtwagen blokkeert zodat ze zelf niet naar hun volgende afleveradres kunnen... Ik ben net verhuisd, maar in mijn oude woonplaats zag ik het regelmatig. Dan werd de weg geblokkeerd zodat de lijnbussen er niet meer langs kunnen. Uiteraard geen chauffeur te bekennen of je krijgt de opmerking "ik ben over 5 minuten klaar"...
  zondag 8 september 2013 @ 07:13:44 #247
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130939457
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:08 schreef twiFight het volgende:
Uiteraard zijn er ook plekken waar het niet anders kan, maar daar gaan mijn posts niet over. Mijn posts gaan over die plekjes waar de deur/laadplek van een bedrijf bereikbaar is, maar in een nauwe straat. Dan zie je steevast dat bevoorradingsverkeer per se binnen 5 meter van die deur wil staan en daarbij de stroom van verkeer in die straat onmogelijk maken. En, als je er dan naast staat, zie je vaak zonder een stap te hoeven zetten wel een andere plek waar ze kunnen staan waarbij de straat niet geblokkeerd wordt. Een parkeerplek 10 meter verderop, een stukje gras waar ze op kunnen staan zodat er nog autos langs kunnen, etc. Alleen dat is dan zogenaamd te ver weg.

Nu snap ik dat iedereen liever lui dan moe is, maar een weg blokkeren vind ik te ver gaan. Vooral ook omdat iedereen die er langs moet er last van heeft, terwijl er maar één persoon is die er voordeel van heeft. Die andere mensen moeten ook ergens op tijd zijn. Ik herhaal: ik vraag me af hoe geduldig dat soort mensen zijn wanneer een ander voertuig hun busje/vrachtwagen blokkeert zodat ze zelf niet naar hun volgende afleveradres kunnen... Ik ben net verhuisd, maar in mijn oude woonplaats zag ik het regelmatig. Dan werd de weg geblokkeerd zodat de lijnbussen er niet meer langs kunnen. Uiteraard geen chauffeur te bekennen of je krijgt de opmerking "ik ben over 5 minuten klaar"...
Zij zitten ook met arbo wetgeving he.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_130939532
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:13 schreef Luco het volgende:

[..]

Leg eens uit
pi_130939586
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:13 schreef Luco het volgende:

[..]

welk gedeelte van de arbo verbiedt het lopen van kuch lange proest afstanden?
pi_130940838
Luco klets uit zijn nek en zegt zo maar wat twiFight want de Arbo wet heeft er in deze niets mee te maken. Tenzij hij wil verwijzen naar eventuele rugklachten wat ook mank zou gaan want tegenwoordig zit alles in trollies waardoor je niets hoeft te tillen. Hooguit trekken maar dat vergt een geheel andere houding van het lichaam. :s)
  zondag 8 september 2013 @ 14:19:05 #251
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130947373
Daarom is het ook bullshit dat ze niet 10-20 meter kunnen lopen, want ze moeten toch al verplicht trollies gebruiken :)
  zondag 8 september 2013 @ 16:03:13 #252
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130951107
Mensen die niet even een baantje opschuiven (indien mogelijk uiteraard) als er iemand op een korte invoegstrook wil invoegen. Verdomme vol in de ankers, terwijl de weg verder zowat leeg was. En maar kleppen en niet met het verkeer bezig zijn. :')
  zondag 8 september 2013 @ 16:13:36 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130951449
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:03 schreef BigSmurf het volgende:
Mensen die niet even een baantje opschuiven (indien mogelijk uiteraard) als er iemand op een korte invoegstrook wil invoegen. Verdomme vol in de ankers, terwijl de weg verder zowat leeg was. En maar kleppen en niet met het verkeer bezig zijn. :')
Invoegen blijft lastig voor de gemiddelde bestuurder :X
Je weet ook dat als je daarbij iemand op de baan links van je hindert, je daarvoor een prent kunt krijgen?

Vorige week tot 2 keer toe deftig in de remmen gemoeten op de motor omdat een 'sociale' bestuurder dat deed.

Korte invoegstrook staat vaak aangegeven, dan geef je dus gewoon gas op die invoegstrook, fuck het milieu :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 8 september 2013 @ 16:23:05 #254
206580 Luxuria
pi_130951723
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:03 schreef BigSmurf het volgende:
Als de weg verder zowat leeg was, had je zelf toch beter kunnen anticiperen dat je voor of achter die auto uit zou komen?
  zondag 8 september 2013 @ 16:33:18 #255
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130952025
quote:
3s.gif Op zondag 8 september 2013 16:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Invoegen blijft lastig voor de gemiddelde bestuurder :X
Je weet ook dat als je daarbij iemand op de baan links van je hindert, je daarvoor een prent kunt krijgen?

Vorige week tot 2 keer toe deftig in de remmen gemoeten op de motor omdat een 'sociale' bestuurder dat deed.

Korte invoegstrook staat vaak aangegeven, dan geef je dus gewoon gas op die invoegstrook, fuck het milieu :{w
Ik had erop kunnen anticiperen ja, maar de meeste mensen zijn gelukkig nog wel zo sociaal om even op te schuiven. Als de tweede strook leeg is vind ik dat een kleine moeite, en eigenlijk aso als je het niet doet. Als het niet kan kan het uiteraard niet, maar dat gaf ik al aan.
  zondag 8 september 2013 @ 16:37:51 #256
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130952184
Punt is dat de meeste mensen gewoon verwachten dat men dus wel opzij gaat.
Halverwege de oprit knipperlicht aan, en zodra de streep ophoud hoppa naar links. Degene die daar zit schuift maar ff op.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 8 september 2013 @ 16:41:46 #257
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130952291
quote:
13s.gif Op zondag 8 september 2013 16:37 schreef daNpy het volgende:
Punt is dat de meeste mensen gewoon verwachten dat men dus wel opzij gaat.
Halverwege de oprit knipperlicht aan, en zodra de streep ophoud hoppa naar links. Degene die daar zit schuift maar ff op.
Ik ben altijd al opgeschoven voordat degene op de invoegstrook z'n knipperlicht aandoet. Andersom verwacht ik dat ook, gewoon een simpel stukje verkeersinzicht. Nogmaals, als het niet kan en de tweede strook zit vol, dan heeft de invoeger uiteraard pech.
  zondag 8 september 2013 @ 16:43:06 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_130952329
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:41 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik ben altijd al opgeschoven voordat degene op de invoegstrook z'n knipperlicht aandoet. Andersom verwacht ik dat ook, gewoon een simpel stukje verkeersinzicht. Nogmaals, als het niet kan en de tweede strook zit vol, dan heeft de invoeger uiteraard pech.
En daarmee veroorzaak het je het probleem dat mensen het verwachten dat de ander opschuift.

Waarom kan die niet gewoon gas geven om voor jou te komen? Of uitkienen dat ze achter je komen? Er is geen enkele reden dat jij naar links gaat om iemand in te laten voegen.
Erg moeilijk is het allemaal niet, en toch kan 95% van NL het niet. Hoeveel ik er niet via de invoegstrook inhaal om eerst de geldende snelheid te gaan rijden voor ik invoeg...
  zondag 8 september 2013 @ 17:22:15 #259
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130953703
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:33 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik had erop kunnen anticiperen ja, maar de meeste mensen zijn gelukkig nog wel zo sociaal om even op te schuiven. Als de tweede strook leeg is vind ik dat een kleine moeite, en eigenlijk aso als je het niet doet. Als het niet kan kan het uiteraard niet, maar dat gaf ik al aan.
je draait het verhaal een beetje om; het is minder sociaal als je maar verlangt dat een ander wel ruimte voor je maakt, omdat jij niet wenst te anticiperen. Die redenatie is nou precies waar het mis gaat. Jij past je aan het verkeer op de weg waarop je in wilt gaan voegen, niet andersom.

Als ik op die rechterrijstrook rijd, heb je écht pech, je voegt voor- of achter me in, maar als je naast me blijft rijden in de hoop dat ik me aan ga passen aan jou, wordt het stukkie vluchtstrook denk ik, en tuurlijk, dan ben ik de aso _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 17:24:04 #260
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130953785
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 16:41 schreef BigSmurf het volgende:
Grote vraag is nu, hoe hard rijd je op het moment dat je op schuift? Ik rijd altijd rond de vmax en het gebeurt mij zeer vaak dat ik hem hard in de remmen kan hangen omdat er iemand met90 naar links schuift.
The summer is magic!

zondag 8 september 2013 @ 17:32:29 #261
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_130954124
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Grote vraag is nu, hoe hard rijd je op het moment dat je op schuift? Ik rijd altijd rond de vmax en het gebeurt mij zeer vaak dat ik hem hard in de remmen kan hangen omdat er iemand met90 naar links schuift.
offehhhh, van die briljantjes die achter een vrachtwagen invoegen, en hem vervolgens zonder te kijken of met vol schijt aan de wereld meteen door de linkerstrook opflikkeren als je daar met 140 aan komt stiefelen. Alleen die josti's al zouden een legitieme beweegreden zijn om te hoog afgesteld bi-xenon op de motor te bouwen; dattie de rest van de dag maar lekker mag genieten van koppijn en lasogen :{w
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 17:38:12 #262
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130954336
quote:
13s.gif Op zondag 8 september 2013 17:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

offehhhh, van die briljantjes die achter een vrachtwagen invoegen, en hem vervolgens zonder te kijken of met vol schijt aan de wereld meteen door de linkerstrook opflikkeren als je daar met 140 aan komt stiefelen. Alleen die josti's al zouden een legitieme beweegreden zijn om te hoog afgesteld bi-xenon op de motor te bouwen; dattie de rest van de dag maar lekker mag genieten van koppijn en lasogen :{w
Ach, laatst de ABS weer eens kunnen aanspreken met zo'n geintje... In Duitsland ook ooit kunnen doen, 2 vrachtwagens en met zo'n 150 a 160 erlangs, dus niet eens extreem hard ofzo. Komt er een Opel Astra station (natuurlijk met geel kenteken) tussendoor zetten die hem meteen naar links gooit. Vol in de remmen, toeter en grootlicht bij. Ging ie me vervolgens braketesten. :') Ging best hard, van 150/160 terug naar 60...
The summer is magic!

zondag 8 september 2013 @ 18:06:41 #263
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130955283
Ik ga wel naar links als het kan en als ik tijd voor heb. Soms moet je je ogen even op wat anders houden. Wat ik wel gruwelijk irritant vind is wanneer een invoegende bestuurder sneller dan de vmax gaat rijden om 'm daarna in een gevaarlijk klein gat voor me te proppen. Voeg verdomme gewoon in met 110-120 achter me en geef dan gas om me links in de halen. Je weet wel, de plek waar het hoort. Is veiliger én sneller, maar waarom slim rijden als je ook de-snelweg-is-van-mij-yolooooooo kunt rijden.
  zondag 8 september 2013 @ 18:27:45 #264
318842 Descendent
pi_130955953
Wanneer de situatie het toestaat en wanneer het mijzelf (ook) handiger lijkt ga ik ff naar links voor invoegers; echter niet wanneer ik daarmee het verkeer op de linkerbaan zou hinderen.

En wat betreft invoegers die m ervoor denken te moeten proppen ipv achter je; dan is een auto die dat gaatje ff snel kan dichtrijden wel lekker hoor. ;)
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 18:35:27 #265
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130956137
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 18:27 schreef Descendent het volgende:
En wat betreft invoegers die m ervoor denken te moeten proppen ipv achter je; dan is een auto die dat gaatje ff snel kan dichtrijden wel lekker hoor. ;)
En dan is het als invoeger dus gewoon zaak door te zetten. Jij mag een invoeger niet hinderen en dichtrijden valt onder hinderen. Geen ruimte maken is geen hinderen, dichtrijden of harder/zachter gaan rijden om hem te pesten wel.
The summer is magic!

zondag 8 september 2013 @ 18:37:58 #266
318842 Descendent
pi_130956198
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dan is het als invoeger dus gewoon zaak door te zetten. Jij mag een invoeger niet hinderen en dichtrijden valt onder hinderen. Geen ruimte maken is geen hinderen, dichtrijden of harder/zachter gaan rijden om hem te pesten wel.
Da's niet pesten; ik leer m gewoon wat verkeersinzicht; danwel leer ik m dat asociaal gedrag asociaal gedrag opwekt. :P
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 18:39:19 #267
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130956240
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 18:37 schreef Descendent het volgende:

[..]

Da's niet pesten; ik leer m gewoon wat verkeersinzicht; danwel leer ik m dat asociaal gedrag asociaal gedrag opwekt. :P
Dat is hinderen, levert je bij een VROSje ofzo een artikeltje 5 op. En wat maakt het nou uit als iemand harder dan de vmax rijdt om voor je in te voegen als deze daarna toch direct doorsteekt...
The summer is magic!

zondag 8 september 2013 @ 18:41:22 #268
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_130956285
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
asociaal gedrag opwekt. Dat is hinderen, levert je bij een VROSje ofzo een artikeltje 5 op. En wat maakt het nou uit als iemand harder dan de vmax rijdt om voor je in te voegen als deze daarna toch direct doorsteekt...
Omdat dit levensgevaarlijke situaties zijn die files en verkeersdoden veroorzaken. Daarnaast is 1. invoegen een speciale handeling en moet juist degene die de speciale handeling verricht zorgen dat hij anderen niet hindert en 2. als je invoegt in een te kleine ruimte veroorzaak je daar direct een levensbedreigende situatie mee, want de achterliggende auto rijdt opeens op 5 meter van zijn voorligger i.p.v. 30 meter, omdat ene josti er per se voor wil.
  zondag 8 september 2013 @ 19:17:25 #269
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130957238
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 17:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als ik op die rechterrijstrook rijd, heb je écht pech, je voegt voor- of achter me in, maar als je naast me blijft rijden in de hoop dat ik me aan ga passen aan jou, wordt het stukkie vluchtstrook denk ik, en tuurlijk, dan ben ik de aso _O-
Ik vind dat aso ja. Je leert het tegenwoordig ook gewoon met rijlessen dat je anderen die ruimte gunt áls het mogelijk is en je daar niemand mee hindert. Doe je dat niet, dan heb je kans dat je gewoon zakt (belemmering van een goede doorstroming). Dat heeft niks te maken met niet kunnen anticiperen als invoeger, maar met het elkaar makkelijker maken.
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 19:22:05 #270
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130957372
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:17 schreef BigSmurf het volgende:
Ik vind dat aso ja. Je leert het tegenwoordig ook gewoon met rijlessen dat je anderen die ruimte gunt áls het mogelijk is en je daar niemand mee hindert. Doe je dat niet, dan heb je kans dat je gewoon zakt (belemmering van een goede doorstroming). Dat heeft niks te maken met niet kunnen anticiperen als invoeger, maar met het elkaar makkelijker maken.
Je leert met lessen ook dat als er ergens een E4 met eronder: "Geldt ook in de vakken" staat, je daar niet mag parkeren. Mag ook gewoon.
The summer is magic!

zondag 8 september 2013 @ 19:26:25 #271
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130957533
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je leert met lessen ook dat als er ergens een E4 met eronder: "Geldt ook in de vakken" staat, je daar niet mag parkeren. Mag ook gewoon.
"Alleen in de vakken" bedoel je? Dat is toch een zinloze toevoeging tegenwoordig? Een E4 betekent sowieso alleen in de vakken parkeren.
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 20:17:35 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130959567
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:26 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

"Alleen in de vakken" bedoel je? Dat is toch een zinloze toevoeging tegenwoordig? Een E4 betekent sowieso alleen in de vakken parkeren.
Excuus, ik bedoelde een E1. Een E4 is trouwens alleen in de vakken, als er vakken aanwezig zijn. Maargoed, ik doelde dus op zoiets: linkje naar flitsservice
The summer is magic!

zondag 8 september 2013 @ 23:02:02 #273
393186 tennisbal8594
www.ishetalweekend.nl
pi_130971335
Ik irriteer me gruwelijk aan mensen die met een minimaal snelheidsverschil een inhaalactie begaan en dan nog op de linkerstrook blijven kleven... :')

[ Bericht 2% gewijzigd door tennisbal8594 op 08-09-2013 23:57:59 ]
  zondag 8 september 2013 @ 23:39:30 #274
318842 Descendent
pi_130972897
quote:

[..]

Alles is zo afhankelijk van de situatie / omstandigheden in zo'n geval.
pi_130973483
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:02 schreef tennisbal8594 het volgende:
Ik irriteer me gruwelijk aan mensen die met een minimaal snelheidsverschil een inhaalactie begaan en dan nog op de linkerbaan blijven kleven... :')
En ik heb een hekel aan mensen die een strook een baan noemen.
pi_130974647
quote:

[..]

Ik probeer altijd ruimte te maken maar dat wil niet zeggen dat dat ten koste gaat van de veiligheid. Ik zal dus nooit naar links uitwijken. Gas los, okee. Remmen, als het nodig is. Maar als je als invoeger gewoon naast mij blijft rijden en niet even gas geeft of op de rem gaat staan mag je het uitzoeken.
pi_130979398
Gisteren ook zo'n briljantje gehad. Reed naast mij op de invoegstrook, zette z'n knipperlicht aan en kwam gewoon mijn kant op. Pas toen hij merkte dat ik niet aan de kant ging remde hij af en voegde hij achter mij in.
Ja doe effe normaal, ik rij gewoon maximum snelheid op de cruise control, voor en achter mij is ruimte zat. Ga dan lekker gas bij geven of gas minderen maar ga niet mij lastig vallen met jouw incompetentie.
pi_130983114
Ja hoor. Vanmorgen vroeg wil ik een straat inrijden waar een AH filiaal staat en...AH truck blokkeert de straat en de chauffeur begint met lossen. Komt er net een Politie wagen achter mij aanrijden. Nou...die truck kon dus weg op straffe van. ^O^
  maandag 9 september 2013 @ 13:09:08 #279
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_130983284
Belachelijk inderdaad. Zodra er geladen of gelost moet worden denken sommige chauffeurs dat ze alles kunnen maken omdat ze ´zo groot´ zijn!
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_130983426
Gister werd ik afgesneden door een lul in zo'n bijtelling lexus hok voor pipo's. Heeft ie daarna nog het lef om mij een middelvinger te geven als ik naast hem rijdt... :')

Sneue pauper..
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130986143
quote:
Grappig dat selectieve geheugen want chauffeurs zoals jij vergeten altijd het stukje uit hetzelfde spotje waarbij men gewezen wordt op "snelheid aanpassen"
Dat wil dus zeggen: NIET MEER INHALEN.
pi_130987475
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Grappig dat selectieve geheugen want chauffeurs zoals jij vergeten altijd het stukje uit hetzelfde spotje waarbij men gewezen wordt op "snelheid aanpassen"
Dat wil dus zeggen: NIET MEER INHALEN.
De situatie die Anne geeft is wel beetje anders.
Als iemand verkeerd invoegt betekend niet dat iedereen achter aansluiten, in dat geval is oprijden of ietsjes harder rijden het beste om de doorstroming optimaal te houden.
Dat kan dus inhouden dat je nog paar 100 meter inhaalt ja, maar dan niet als een malloot, maar gewoon netjes.

Asfalt ligt er voor een reden, om gebruikt te worden, een 600m lange strook die leeg is, zoals ik wel eens gezien heb, schiet niemand wat mee op

Het eigenlijke probleem is niet de ASO's die iedereen nog ff snel inhaalt, maar de incompetente chauffeurs die te vroeg invoegen. Als die laatste er niet zijn dan kunnen ASO's ook weinig meer. 2 vliegen in 1 klap.
pi_130987763
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 15:20 schreef spoorrails het volgende:
De situatie die Anne geeft is wel beetje anders.
Als iemand verkeerd invoegt betekend niet dat iedereen achter aansluiten, in dat geval is oprijden of ietsjes harder rijden het beste om de doorstroming optimaal te houden.
Dat kan dus inhouden dat je nog paar 100 meter inhaalt ja, maar dan niet als een malloot, maar gewoon netjes.

Asfalt ligt er voor een reden, om gebruikt te worden, een 600m lange strook die leeg is, zoals ik wel eens gezien heb, schiet niemand wat mee op

Het eigenlijke probleem is niet de ASO's die iedereen nog ff snel inhaalt, maar de incompetente chauffeurs die te vroeg invoegen. Als die laatste er niet zijn dan kunnen ASO's ook weinig meer. 2 vliegen in 1 klap.
Ik kom bij Apeldoorn vaak zo'n punt tegen. Maar als auto's dan netjes schuin achter of voor me blijven rijden dan gaan die aso's er door de berm om heen om toch nog het maximale aantal auto's in te kunnen halen en op te laatste moment hun auto er agressief tussen te drukken. Ik vertik het dan. Mij ingehaald via de invoegstrook? Dan achter mij invoegen. }:|
pi_130991137
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 02:08 schreef twiFight het volgende:

Heel simpel denk ik dan, ook hij moet zn werk doen ;)
pi_131020243
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:30 schreef Ouder1 het volgende:

Ik kom bij Apeldoorn vaak zo'n punt tegen. Maar als auto's dan netjes schuin achter of voor me blijven rijden dan gaan die aso's er door de berm om heen om toch nog het maximale aantal auto's in te kunnen halen en op te laatste moment hun auto er agressief tussen te drukken. Ik vertik het dan. Mij ingehaald via de invoegstrook? Dan achter mij invoegen. }:|
En wat doe je als een botsing onvermijdelijk lijkt in zo een situatie? Houd jij in zodat hij er alsnog langs kan of volhard je in je eigen snelheid?
pi_131021082
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:07 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En wat doe je als een botsing onvermijdelijk lijkt in zo een situatie? Houd jij in zodat hij er alsnog langs kan of volhard je in je eigen snelheid?
Veiligheid is idd een goede graadmeter. Sommigen hebben er echter moeite mee en zullen koste wat het kost zo'n iemand er niet tussen laten, al rijdt deze op de vluchtstrook verder en komt zelfs de vangrail gevaarlijk dichtbij. Dat de ander aso is wil niet zeggen dat alle middelen geoorloofd zijn om zijn/haar actie te dwarsbomen als een of andere vorm van vergelding.

Ja, iemand die tot het gaatje gaat zal ik uiteindelijk gewoon er tussenlaten. Ja, die ander heeft dan gewonnen (missie geslaagd, u hebt 1 auto winst gemaakt, u bent werkelijk fantastisch), maar laat hem het spelletje maar in z'n eentje spelen. Dat 'ie trots op zichzelf mag zijn...
pi_131022232
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:07 schreef Iwanius het volgende:
Of ik moet vol in mijn ankers met het risico dat mijn achterligger bovenop mij knalt of hij moet remmen.. zonder achterliggers. Door het harmonicaeffect daar rijden de auto's op de hoofdbaan vaak dicht op elkaar aan het einde van de invoegstrook. Voor de veiligheid kan ik hem er dus beter niet tussen laten. Overigens gebeurt dit maar zelden bij hogere (50+) snelheden, vaker bij stapvoets rijden en is er dus geen sprake van onvermijdbare botsingen. Stroomt het verkeer goed door (je mag daar 80) dan heb je doorgaans ook geen last van die aso's.. die komen namelijk net een scherpe bocht uit en moeten dan juist optrekken om in te kunnen voegen.
pi_131023721
En dat je 'm er niet tussen laat heeft helemaal niet te maken met enige emotie...
pi_131058427
Alleen met moraal wil je zeggen?
  woensdag 11 september 2013 @ 23:38:14 #290
318842 Descendent
pi_131081510
Met wijsheid eerder. Al zo vaak gehad dat ik bijv. bij zo'n asovoordringer op een rotonde zo iets had van: Ik had gewoon niet moeten remmen! Gewoon die kutleaselexus / Seat/ BMW van een flinke deuk voorzien; doen alsof je gek bent; Hij zit fout, ik niet..... Nou ja etcetera etcetera...

maar toch heb ik t nog nooit gedaan en betwijfel ook sterk of ik t ooit zal doen. :D

Dr is iets wat me tegenhoudt behalve de administratieve rompslomp; laten we t maar gezond verstand noemen. :P
  Spellchecker donderdag 12 september 2013 @ 00:45:04 #291
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_131083425
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:38 schreef Descendent het volgende:
Met wijsheid eerder. Al zo vaak gehad dat ik bijv. bij zo'n asovoordringer op een rotonde zo iets had van: Ik had gewoon niet moeten remmen! Gewoon die kutleaselexus / Seat/ BMW van een flinke deuk voorzien; doen alsof je gek bent; Hij zit fout, ik niet..... Nou ja etcetera etcetera...

maar toch heb ik t nog nooit gedaan en betwijfel ook sterk of ik t ooit zal doen. :D

Dr is iets wat me tegenhoudt behalve de administratieve rompslomp; laten we t maar gezond verstand noemen. :P
Dat heet angst. Gezond verstand is iets heel anders :+
Tevens -purist.
pi_131128258
Vanmorgen: Auto (SUV) staat tegen het trotoir aan. Deur open en....fietser (vriendin) staat met haar fiets in de verlengde (dwars dus!) van de deur op de weg. Wij komen aanrijden en i.p.v. dat ze nu gewoon die fiets van de weghaalt en de ander de deur van haar SUV dichtdoet,blijven de dames gewoon staan en wijst de ene dat we maar over de stoep er langs moeten. Een verzoek via het raampje gewoon van de weg te gaan hielp niet.

Uitgestapt en geen discussie/woorden vuil gemaakt. Vrouw opzij geduwd,fiets opgepakt en op het trotoir geflikkerd. Mobiel gepakt,foto gemaakt van haar opvolgende hysterie en weggereden.

Ik ben het zal die asocialen! Kom maar op met de aanklacht. }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:43:49 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 13 september 2013 @ 14:45:57 #293
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131128366
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:42 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben het zal die asocialen! Kom maar op met de aanklacht. }:|
Nee, nu ben jij de aso.

Reacties: "Goh, wat een brutaliteit." "Ja meid, waar haalt hij het lef vandaan, brutale vlegel." Zit ik er ver naast?
The summer is magic!

pi_131128465
Boeit niet. Als mensen niet de verkeersregels willen opvolgen en fatsoenlijk gedrag willen vertonen,zelfs niet als je het normaal vraagt en alleen in zichzelf geintresseerd zijn dan is het voor mij gelijk einde oefening voor dat persoon. Lijkt gvd wel onderstaand voorval met die "paardenbek"Glennis Grace die ook dacht dat het normaal is dat je midden op de weg staat voor een interview.

Het is toch van de gekke dat asocialen de dienst uitmaken en wij ons maar in bochten moeten wringen om iets gedaan te krijgen omdat zij het gewoonweg vertikken?

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:52:01 ]
pi_131131348
Aaaargh, mensen die op kruispunt links of rechts af willen slaan. Maar dan gewoon midden in gaan staan zodat jij er niet langs kan (enkele strook) terwijl je met gemak een vrachtwagen voorbij kan als tie netjes voorgesorteerd staan...
pi_131151674
Nou...paar uur later en een nieuwe dag en verder niets gemerkt van het voorval van gisteren. De dames zullen het erbij gelaten hebben en misschien wel door hebben gehad dat ze compleet fout zaten en het dus eigen schuld,dikke bult was dat ik zo reageerde.

Over nieuwe irritaties geproken: Reed op de snelweg vanavond richting huis en de lichten op de weg waren uit. Het is dat ik een goede rijder ben maar ik kan mij voorstelen dat er mensen zijn die hier niet mee kunnen omgaan en dan krijg je geheid ongelukken in het donker. Helemaal als bijvoorbeeld bepaalde lichtgevende palen ook niet meer te zien zijn in het donker waardoor je bijvoorbeeld in een bocht van de weg kan geraken. Wat te denken als het flink regent..

Dat wij een overheid hebben die dus niet doorheeft dat het het besparen op wegenlantaarns ook fatale consequenties kan hebben en niet opweegt tegen mensenlevens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2013 00:55:46 ]
  Spellchecker zaterdag 14 september 2013 @ 01:02:26 #297
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_131151890
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:55 schreef Iwanius het volgende:
Nou...paar uur later en een nieuwe dag en verder niets gemerkt van het voorval van gisteren. De dames zullen het erbij gelaten hebben en misschien wel door hebben gehad dat ze compleet fout zaten en het dus eigen schuld,dikke bult was dat ik zo reageerde.
Terechte actie van je. Aso's mogen zo nu en dan wel eens aangepakt worden.
quote:
[..] Het is dat ik een goede rijder ben maar [..]
Dat roept iedereen over zichzelf..
Tevens -purist.
pi_131152704
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:02 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat roept iedereen over zichzelf..
Maar bij mij is het gewoon een feit.

:@
pi_131154575
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar bij mij is het gewoon een feit.

:@
Ik ook. Anderen zeggen altijd dat ik zoooooo goed rij :)

Dus ja, als anderen het zeggen, moet het wel waar zijn.

:T
pi_131155235
Mensen die besluiten links in te halen en dan serieus 0,10 km p/u harder te rijden dan de persoon rechts... :')
pi_131188824
Even een algemene irritatie:

Als ik wil invoegen (met de vrachtauto) zie ik altijd bestuurders meteen naar links gaan. Ik snap dat dit een vorm van beleefdheid is, maar het hoeft echt niet. Liever zie ik dat je òf gasgeeft òf dat je even van het gas gaat. (beter geef je gas, dan hoef je niet meer in te halen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')