abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2013 @ 20:50:01 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129951897
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_129953638
Een motorrem is standaard. Scania-gasten willen wel eens een bypass er tussen zetten om wat extra lawaai te maken. Wat ze er nooit bij vertellen is dat je daardoor 40 pk minder tot je beschikking hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129956158
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:24 schreef Ridocar het volgende:
Een motorrem is standaard. Scania-gasten willen wel eens een bypass er tussen zetten om wat extra lawaai te maken. Wat ze er nooit bij vertellen is dat je daardoor 40 pk minder tot je beschikking hebt.
Dat is net zoiets als mensen die hun uitlaat lek prikken :') Geen idee of dat nog vaak gebeurt overigens
  Spellchecker maandag 12 augustus 2013 @ 01:11:50 #4
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_129964819
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:33 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee. Weet niet precies hoe het heet (is wel eens voorbij gekomen bij Blik op de Weg), zorgt voor extra lawaai.
Oh ja, inderdaad! Die aflevering heb ik ook gezien. Was volgens mij inderdaad een schakelbare klep (db-moordenaar?), in de uitlaat.

Die chauffeur werd vriendelijk doch dringend verzocht hem weer op de zachte stand te zetten (en terecht) :7
Tevens -purist.
pi_129969209
Briljant! Kerel achter mij komt veel te hard aanrijden en begint al te knipperen. Ik rij al iets boven de maximum snelheid en ben rustig aan het inhalen dus ik ga niet aan de kant. Begint hij nog een keer te knipperen en vlak achter mij te rijden.
Zie ik opeens een vlek op m'n ruit, dat moet weggesproeid worden! Kerel achter mij gunt mij geen schone ruit en begint te gebaren. Na het inhalen ga ik rustig aan de kant en hij haalt mij in, gaat voor mij rijden op hetzelfde tempo. We naderen een vrachtwagen, gaan beiden naar links en hij begint te vertragen van ~125 naar 100 toe. Ik heb geen haast en blijf rustig achter hem rijden. Hij gaat ook maar even z'n ruit schoon maken, prima! Waait toch niet mijn kant op. Even later zijn we er voorbij, ik ga weer naar rechts en hij scheurt er vandoor om 100 meter later weer vast te zitten in het verkeer.

Ik snap het echt niet, je hebt kennelijk zo'n haast dat je er perse langs wilt maar gaat dan vervolgens weer die tijd opofferen om iemand te pesten? Ik kan me er niet druk om maken en het kost jou enkel tijd...
pi_129969302
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 09:57 schreef Tsurany het volgende:
Briljant! Kerel achter mij komt veel te hard aanrijden en begint al te knipperen. Ik rij al iets boven de maximum snelheid en ben rustig aan het inhalen dus ik ga niet aan de kant. Begint hij nog een keer te knipperen en vlak achter mij te rijden.
Zie ik opeens een vlek op m'n ruit, dat moet weggesproeid worden! Kerel achter mij gunt mij geen schone ruit en begint te gebaren. Na het inhalen ga ik rustig aan de kant en hij haalt mij in, gaat voor mij rijden op hetzelfde tempo. We naderen een vrachtwagen, gaan beiden naar links en hij begint te vertragen van ~125 naar 100 toe. Ik heb geen haast en blijf rustig achter hem rijden. Hij gaat ook maar even z'n ruit schoon maken, prima! Waait toch niet mijn kant op. Even later zijn we er voorbij, ik ga weer naar rechts en hij scheurt er vandoor om 100 meter later weer vast te zitten in het verkeer.

Ik snap het echt niet, je hebt kennelijk zo'n haast dat je er perse langs wilt maar gaat dan vervolgens weer die tijd opofferen om iemand te pesten? Ik kan me er niet druk om maken en het kost jou enkel tijd...
Hoezo niet druk maken? :')

Oh wacht, dat valt natuurlijk weer ergens anders onder...
pi_129969318
Ik kan daar wel om lachen, zit nou niet echt druk in de auto op dat moment ;)
pi_129969396
Lachen, maar wel acties uithalen die je normaal niet zou doen. Dat valt gewoon onder "je druk maken". ;)

Gewoon je eigen ding blijven doen, dan maak je pas echt niet druk.
pi_129983324
Sjongejonge. Belgen kunnen echt niet rijden. :')
pi_129983971
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Sjongejonge. Belgen kunnen echt niet rijden. :')
Joh :D

Te erg voor woorden...
pi_129984252
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:57 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Joh :D

Te erg voor woorden...
Het werd vandaag weer even pijnlijk duidelijk...
pi_129985308
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het werd vandaag weer even pijnlijk duidelijk...
Daarom zei ik al eerder in dit topic, over Belgen praten we niet, kan je apart forum voor beginnen.

})
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:06:58 #13
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_129988307
Vanmorgen een opaatje in een oude Suzuki die echt 15km op de linkerbaan bleef rijden net onder de maximumsnelheid (115 waar 120 km/h) met twee rijstroken. Iedereen (inclusief ik) rechts voorbij, allemaal seinen, knipperlichten rechts links etc, en maar links blijven rijden met twee handen stijf aan het stuur en alleen vooruit kijkend.

Bejaarden. :')
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 19:57:32 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_129990289
De TT is grammaticaal incorrect. Tenminste, wel als je het zo bedoelt, maar dat is niet het geval.

Nu staat er dat wij irriteren (dat kan van alles zijn, bv. wij irriteren andere mensen).

Beter zou zijn: ik erger me, jij ergert je, wij ergeren ons.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_129990999
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
De TT is grammaticaal incorrect. Tenminste, wel als je het zo bedoelt, maar dat is niet het geval.

Nu staat er dat wij irriteren (dat kan van alles zijn, bv. wij irriteren andere mensen).

Beter zou zijn: ik erger me, jij ergert je, wij ergeren ons.
iedereen irriteert een ander wel eens op de weg, met opzet of niet.
pi_129993467
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
  FOK!fotograaf maandag 12 augustus 2013 @ 21:32:33 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_129995001
Voetgangers die op het knopje drukken en vervolgens door rood lopen. Sta je dan, iets later, voor lul te wachten. :(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_129995157
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
dat mogen ze niet in NL :')
  Moderator maandag 12 augustus 2013 @ 22:25:46 #19
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_129997639
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
Die agent _O_ _O-
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_130007357
Vakantieperiode is weer voorbij, dan zullen er vast weer genoeg verhalen komen. :)

Vandaag was het weer nationale dag van de linksplakkers met als toppunt een duitser die km's lang links bleef rijden net op zo'n manier dat je er rechts niet langs kan. Uiteindelijk kwam er ruimte en er maar rechts langs gegaan. Nog een keer getoeterd maar meneer bleef strak voor zich uit staren...
pi_130007557
Ik ga vandaag beginnen met dashcammen, dus dat is misschien ook leuk als achtergrond van de irritaties.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_130007807
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
Man man man, lekker dicht er bovenop... Nergens voor nodig lijkt mij. Wel mooie actie. :9

Natuurlijk afgelopen weekend weer voldoende linksplakkers op de A2 tussen Breukelen en Amsterdam. Ik zet gewoon de cruise control aan en zoef er rustig rechts voorbij met 100 km/u. :)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_130008986
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
Wel met het verschil dat je in Amerika doorgaans gewoon in je baan blijft rijden, keep your lane. Wil je als achterligger erlangs, kan dat gewoon rechts. Sneue actie dus van die agent, moest waarschijnlijk nieuwe donuts halen ofzo.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_130016125
Waarom reageren Antillianen altijd zo agressief als zij midden op de weg stilstaan in een normale straat en met iemand uitgebreid staan praten terwijl er auto's achter hun komen aanrijden en er langs moeten en dit ook laten blijken middels getoeter. Ze weten toch dat ze de boel blokkeren? }:|

Parkeer je wagen dan op de stoep of stap uit en ga dan lekker uitgebreid kletsen met elkaar...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2013 13:44:14 ]
pi_130030942
Knurft op de N286 haalt nog even in en propt zijn C3 tussen ons en de auto voor ons omdat de linker rijstrook ophoudt, om vervolgens af te remmen en af te slaan richting Lepelstraat.

Verkeersinzicht van een dronken aardbei. Of gewoon pissed omdat 'ie in een C3 rijdt...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130032196
Jeej mijn eerste irritatie op video :P
(zet annotations aan)
Dit soort mensen ;(
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_130032474
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef delano.888 het volgende:
Jeej mijn eerste irritatie op video :P
(zet annotations aan)
Dit soort mensen ;(
Ik vind de muziek irritanter dan wat die gast doet :@
pi_130032532
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik vind de muziek irritanter dan wat die gast doet :@
classics cdtje :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_130035478
als je dat al aso vindt, heb je nog veel te zien op de weg :+
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:03:20 #30
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130036203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:49 schreef _VoiD_ het volgende:
als je dat al aso vindt, heb je nog veel te zien op de weg :+
pi_130036351
Ja weet ik wel maar ik irriteerde me en daar is dit topic toch voor O-)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_130043158
Vind het tbh ook wel meevallen, zie je dagelijks en is in dit geval ook niet echt gevaarlijk, en mensen hoeven er niet voor op de rem, dus nee, valt wel mee.
pi_130043541
Ik heb in mijn leven maar rond de 2000 km in Nederland gereden, zo'n 30.000 in Tsjechie en 10.000 in Duitsland en wat me het meeste opvalt aan het Nederlandse verkeer is dat de bestuurder helemaal niet meer hoeft na te denken en overal aan het handje meegenomen wordt. Als er een scherpe bocht komt is het niet de bedoeling dat je dat zelf moet inschatten, maar staan er 18 borden en is er een limiet van 20 km/h onder de snelheid waarmee je de bocht fatsoenlijk kan nemen. En de hoeveelheid flitspalen en controles is compleet banaal. En de max. snelheid van 80 buiten de bebouwde kom vind ik ook irritant langzaam. En de zeer overzichtelijke lange rechte stukken weg waar een inhaalverbod geldt. Waar ik me dus het meest aan erger in het Nederlandse verkeer is de watjes mentaliteit. Niet zo zeer de bestuurder zelf.
pi_130047068
Gisteren ook leuk, iemand vergeet links af te slaan (ik haal hem net in) en dan maar besluit om extra gas te geven en mij af te snijden om tóch nog de afslag te halen
Shine bright like a diamond.
pi_130047399
Wat een ongelooflijke klapjosti had ik vanochtend weer te pakken... -O-

Op de kempenbaan in Veldhoven richting ASML kwam ik hem al tegen. Ik ging op de linkerstrook rijden omdat dat sneller ging en ik toch verderop linksaf zou moeten richting ASML en meneer vond het al nodig om op mijn bumper te kruipen terwijl ik de vmax reed en iedereen voor me ook terwijl rechts ~60 gereden werd.

Verderop wordt de linkerstrook dus de strook voor linksaf en komt er een extra strook bij waar ik dus ging staan omdat de rechter strook voor linksaf beetje vol stond en op de linker strook voor linksaf net 2 auto's stonden, meneer volgde mij zoals ik al verwacht had. Na het afslaan worden die 2 stroken ietsje verderop weer samengevoegd tot 1 strook en ik wil dus na het afslaan weer naar rechts ertussen kruipen waar ondertussen een mooi gat ontstaan was.

Maar meneer vond het nodig omdat hij sneller en groter was dan ik en dus gooide hij zijn auto achter me naar rechts en begon gas bij te geven zodat hij naast me uit zou komen terwijl ik ook al begonnen was met schuiven. Na wat getoeter en een middelvinger van mijn kant had ik toch nog ertussen kunnen kruipen en was het voor mij afgedaan. Maar meneer vond het nodig om flink achter me te gaan zitten schelden toeteren en extra dicht op mijn bumper te gaan rijden tot op het parkeerterrein, toen ik richting de ingang van het gebouw reed droop die ineens af.

Daar wordt je de pis toch lauw van dat soort gasten...
pi_130047625
Bijna boem vanochtend.

Auto en ik erachter rijden op 't industrie. Hij wijkt ineens uit naar rechts, waar parkeerplaatsen zijn, dus ik denk "mooi, opgezout, die gaat parkeren" en wil 'm inhalen.
Waarna ie ineens links afslaat, een terrein op zonder richting aan te geven. Blijkbaar was dat bochtje erg lastig om te nemen dat ie het met zo'n grote boog moest nemen ( heul niet dus :{w ).

Ik dus een noodstop met slippende bandjes, ik (scheld en) toeter nog, maar meneer kijkt niet eens op of om.

Grrrrr.
pi_130051273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 00:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb in mijn leven maar rond de 2000 km in Nederland gereden, zo'n 30.000 in Tsjechie en 10.000 in Duitsland en wat me het meeste opvalt aan het Nederlandse verkeer is dat de bestuurder helemaal niet meer hoeft na te denken en overal aan het handje meegenomen wordt. Als er een scherpe bocht komt is het niet de bedoeling dat je dat zelf moet inschatten, maar staan er 18 borden en is er een limiet van 20 km/h onder de snelheid waarmee je de bocht fatsoenlijk kan nemen. En de hoeveelheid flitspalen en controles is compleet banaal. En de max. snelheid van 80 buiten de bebouwde kom vind ik ook irritant langzaam. En de zeer overzichtelijke lange rechte stukken weg waar een inhaalverbod geldt. Waar ik me dus het meest aan erger in het Nederlandse verkeer is de watjes mentaliteit. Niet zo zeer de bestuurder zelf.
Die 'watjes mentaliteit' zorgt wel voor een erg lage mortaliteit per gereden km.
pi_130055684
Naar wat later bleek iemand die aan de telefoon zit.

Rijd achter iemand die ver beneden de normale snelheid zit op een normale weg (nog geen stapvoets) waarop deze zonder richting aan te geven plotseling links afslaat terwijl ik op dat moment wil optrekken om langs hem te rijden... :@
pi_130062079
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 11:25 schreef DW457 het volgende:

[..]

Die 'watjes mentaliteit' zorgt wel voor een erg lage mortaliteit per gereden km.
Als je de limiet nog 20 km/h naar beneden doet en in elk voertuig begrenzers gaat plaatsen wordt de mortaliteit nog veel lager. De vraag is wil je dat. Waar ligt de grens tussen verkeersdoden en rijcomfort.

Laten we ever een hypothetische situatie schetsen waar de gemiddelde snelheid met 10 km/h naar beneden gaat.

Aantal auto's NL +/- 9.000.000
Aantal km per auto 13.300
totaal aantal km 119.700.000.000

Stel de gemiddelde snelheid van de auto gedurende die 13.300 km is 80. Dan is het een totaal van 1.496.250.000 uur
Stel de gemiddelde snelheid van de auto wordt 70 gedurende die 13.300 km.
1.710.000.000 uur
Trek dit van elkaar af en je zit op 213.750.000 uur verschil.

Mensenleven is 80x365x24 = 700.800 uur
213.750.000/700.800 is 305 mensenlevens in uren uitgedrukt. Het aantal verkeersdoden in NL is +/- 650. Stel dat doordat iedereen 10 km/h langzamer gaat rijden er 150 doden minder vallen. Dan heb je wel 150 minder dode mensen maar tijd minder ter waarde van 300 mensenleven. Is dat de moeite en tijd waard?

Ja ik weet dat het allemaal heel luchtig is, en dat je mensenlevens niet echt zo kan uitdrukken maar ik doe het lekker toch, en hier komt het wel op neer.
pi_130062320
Dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking :')

Maar ik ben het wel met je eens dat we in Nederland een soort watjes mentaliteit hebben. 30/60 km zones schieten als paddestoelen de grond uit (60 op de meest uitgestorven wegen, soms kilometers lang rechtuit). 70 op rondwegen waar je met gemak 100 van zou kunnen maken. 80/100 op steeds meer stukken snelweg, het slaat allemaal nergens meer op ;( De enige snelheidsverhoging die we hebben gehad is die naar 130, dat is dan wel weer positief :+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:40:28 #41
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130069043
Ergernis nummer 1: Karel en Truus gezellig op de Duitse Autobahn, lekker naar CentrO of shoppen in Keulen en stug met 120 op de linkerbaan kachelen

Ergernis nummer 2: zeg maar 1 x triljoen keer nummer 1, bejaarde Karel en Truus op de autobahn en stug met het 100 per uur op de linkerbaan kachelen, de eerstvolgende vrachtwagen was een kleine twee lichtjaar verderop maar naar rechts gaan ho maar, godverdomme, aan de kant ouwe lijken...

Tip voor nummer 1 en 2: ga niet de grens over...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:21:56 #42
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_130071132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:09 schreef Viezze het volgende:
Dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking :')

Maar ik ben het wel met je eens dat we in Nederland een soort watjes mentaliteit hebben. 30/60 km zones schieten als paddestoelen de grond uit (60 op de meest uitgestorven wegen, soms kilometers lang rechtuit). 70 op rondwegen waar je met gemak 100 van zou kunnen maken. 80/100 op steeds meer stukken snelweg, het slaat allemaal nergens meer op ;( De enige snelheidsverhoging die we hebben gehad is die naar 130, dat is dan wel weer positief :+
Als ze nou eens 30-zones maken op plekken waar het echt nuttig is (rond scholen, winkelcentra etc), daar keihard gaan handhaven en de snelheden op provinciale en snelwegen overal op 100 en 130 zetten, dan hebben we én meer veiligheid én meer rijcomfort. Maar dat levert geen geld voor de schatkist op. Ik bedoel, 100 km/h op een lege 4-baans A16 en dan controleren om 1 uur 's nachts, hoezo frustrerend?
pi_130071372
Ja eens. Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone, waardoor iedereen uiteindelijk geen waarde meer hecht aan die dingen en met een gang van 40-50 doorrijdt.

100 op provinciale wegen (zoals Duitsland heeft) is ook geen slecht idee. Maar dat kan in Nederland op lang niet alle wegen (weet niet hoe dat in Duitsland zit).

En laten we het snelheidslimiet tussen 24.00 en 06.00 gewoon opheffen O+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:29:56 #44
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130071599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
Ja eens. Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone, waardoor iedereen uiteindelijk geen waarde meer hecht aan die dingen en met een gang van 40-50 doorrijdt.

100 op provinciale wegen (zoals Duitsland heeft) is ook geen slecht idee. Maar dat kan in Nederland op lang niet alle wegen (weet niet hoe dat in Duitsland zit).

En laten we het snelheidslimiet tussen 24.00 en 06.00 gewoon opheffen O+
zijn in Duitsland zat provincale wegen (b strassen) die een limiet van 70 of 80 hebben.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130071672
Dan is het autoweg systeem hier toch wat duidelijker denk ik :)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:32:25 #46
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130071763
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone,
Met dank aan Duurzaam Veilig. Alles wordt gecategoriseerd als erftoegangsweg = max 30.
pi_130071849
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef OEM het volgende:

[..]

Met dank aan Duurzaam Veilig. Alles wordt gecategoriseerd als erftoegangsweg = max 30.
Inclusief de bijbehorende duurzame drempels waar je met 2 km/h overheen moet indien je nog langer met je bumper wilt doen. Goed voor het milieu

Zo bezien zijn er ook genoeg irritaties over de weg zelf, ipv de gebruikers :+
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:41:49 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_130072302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef Viezze het volgende:
Dan is het autoweg systeem hier toch wat duidelijker denk ik :)
neuh, rij liever daar dan hier, overzichterlijker, duidelijke bebording en ook regelmatig herhaling enzo.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_130072356
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:41 schreef Klonk het volgende:

[..]

neuh, rij liever daar dan hier, overzichterlijker, duidelijke bebording en ook regelmatig herhaling enzo.
Ik bedacht me later dat het inderdaad helemaal niet zo is, de autoweg wordt in Nederland ook al aardig misbruikt voor lagere snelheden dan 100.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 21:47:15 #50
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130072586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
100 op provinciale wegen (zoals Duitsland heeft) is ook geen slecht idee. Maar dat kan in Nederland op lang niet alle wegen (weet niet hoe dat in Duitsland zit).
Als je dit leest, dan mag je blij zijn als je volgend jaar nog 80 mag.

http://www.nu.nl/binnenla(...)0-km-wegen-smal.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')