Dat is net zoiets als mensen die hun uitlaat lek prikkenquote:Op zondag 11 augustus 2013 21:24 schreef Ridocar het volgende:
Een motorrem is standaard. Scania-gasten willen wel eens een bypass er tussen zetten om wat extra lawaai te maken. Wat ze er nooit bij vertellen is dat je daardoor 40 pk minder tot je beschikking hebt.
Oh ja, inderdaad! Die aflevering heb ik ook gezien. Was volgens mij inderdaad een schakelbare klep (db-moordenaar?), in de uitlaat.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:33 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee. Weet niet precies hoe het heet (is wel eens voorbij gekomen bij Blik op de Weg), zorgt voor extra lawaai.
Hoezo niet druk maken?quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:57 schreef Tsurany het volgende:
Briljant! Kerel achter mij komt veel te hard aanrijden en begint al te knipperen. Ik rij al iets boven de maximum snelheid en ben rustig aan het inhalen dus ik ga niet aan de kant. Begint hij nog een keer te knipperen en vlak achter mij te rijden.
Zie ik opeens een vlek op m'n ruit, dat moet weggesproeid worden! Kerel achter mij gunt mij geen schone ruit en begint te gebaren. Na het inhalen ga ik rustig aan de kant en hij haalt mij in, gaat voor mij rijden op hetzelfde tempo. We naderen een vrachtwagen, gaan beiden naar links en hij begint te vertragen van ~125 naar 100 toe. Ik heb geen haast en blijf rustig achter hem rijden. Hij gaat ook maar even z'n ruit schoon maken, prima! Waait toch niet mijn kant op. Even later zijn we er voorbij, ik ga weer naar rechts en hij scheurt er vandoor om 100 meter later weer vast te zitten in het verkeer.
Ik snap het echt niet, je hebt kennelijk zo'n haast dat je er perse langs wilt maar gaat dan vervolgens weer die tijd opofferen om iemand te pesten? Ik kan me er niet druk om maken en het kost jou enkel tijd...
Johquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Sjongejonge. Belgen kunnen echt niet rijden.
Daarom zei ik al eerder in dit topic, over Belgen praten we niet, kan je apart forum voor beginnen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het werd vandaag weer even pijnlijk duidelijk...
iedereen irriteert een ander wel eens op de weg, met opzet of niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
De TT is grammaticaal incorrect. Tenminste, wel als je het zo bedoelt, maar dat is niet het geval.
Nu staat er dat wij irriteren (dat kan van alles zijn, bv. wij irriteren andere mensen).
Beter zou zijn: ik erger me, jij ergert je, wij ergeren ons.
dat mogen ze niet in NLquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
Die agentquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
Man man man, lekker dicht er bovenop... Nergens voor nodig lijkt mij. Wel mooie actie.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
Wel met het verschil dat je in Amerika doorgaans gewoon in je baan blijft rijden, keep your lane. Wil je als achterligger erlangs, kan dat gewoon rechts. Sneue actie dus van die agent, moest waarschijnlijk nieuwe donuts halen ofzo.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:03 schreef Magic-IRC het volgende:
Waarom gebeuren zulke dingen nou nooit in Nederland:
Ik vind de muziek irritanter dan wat die gast doetquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:45 schreef delano.888 het volgende:
Jeej mijn eerste irritatie op video
(zet annotations aan)
Dit soort mensen
classics cdtjequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik vind de muziek irritanter dan wat die gast doet
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:49 schreef _VoiD_ het volgende:
als je dat al aso vindt, heb je nog veel te zien op de weg
Die 'watjes mentaliteit' zorgt wel voor een erg lage mortaliteit per gereden km.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:24 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik heb in mijn leven maar rond de 2000 km in Nederland gereden, zo'n 30.000 in Tsjechie en 10.000 in Duitsland en wat me het meeste opvalt aan het Nederlandse verkeer is dat de bestuurder helemaal niet meer hoeft na te denken en overal aan het handje meegenomen wordt. Als er een scherpe bocht komt is het niet de bedoeling dat je dat zelf moet inschatten, maar staan er 18 borden en is er een limiet van 20 km/h onder de snelheid waarmee je de bocht fatsoenlijk kan nemen. En de hoeveelheid flitspalen en controles is compleet banaal. En de max. snelheid van 80 buiten de bebouwde kom vind ik ook irritant langzaam. En de zeer overzichtelijke lange rechte stukken weg waar een inhaalverbod geldt. Waar ik me dus het meest aan erger in het Nederlandse verkeer is de watjes mentaliteit. Niet zo zeer de bestuurder zelf.
Als je de limiet nog 20 km/h naar beneden doet en in elk voertuig begrenzers gaat plaatsen wordt de mortaliteit nog veel lager. De vraag is wil je dat. Waar ligt de grens tussen verkeersdoden en rijcomfort.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Die 'watjes mentaliteit' zorgt wel voor een erg lage mortaliteit per gereden km.
Als ze nou eens 30-zones maken op plekken waar het echt nuttig is (rond scholen, winkelcentra etc), daar keihard gaan handhaven en de snelheden op provinciale en snelwegen overal op 100 en 130 zetten, dan hebben we én meer veiligheid én meer rijcomfort. Maar dat levert geen geld voor de schatkist op. Ik bedoel, 100 km/h op een lege 4-baans A16 en dan controleren om 1 uur 's nachts, hoezo frustrerend?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:09 schreef Viezze het volgende:
Dat is natuurlijk een onzinnige vergelijking
Maar ik ben het wel met je eens dat we in Nederland een soort watjes mentaliteit hebben. 30/60 km zones schieten als paddestoelen de grond uit (60 op de meest uitgestorven wegen, soms kilometers lang rechtuit). 70 op rondwegen waar je met gemak 100 van zou kunnen maken. 80/100 op steeds meer stukken snelweg, het slaat allemaal nergens meer opDe enige snelheidsverhoging die we hebben gehad is die naar 130, dat is dan wel weer positief
zijn in Duitsland zat provincale wegen (b strassen) die een limiet van 70 of 80 hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
Ja eens. Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone, waardoor iedereen uiteindelijk geen waarde meer hecht aan die dingen en met een gang van 40-50 doorrijdt.
100 op provinciale wegen (zoals Duitsland heeft) is ook geen slecht idee. Maar dat kan in Nederland op lang niet alle wegen (weet niet hoe dat in Duitsland zit).
En laten we het snelheidslimiet tussen 24.00 en 06.00 gewoon opheffen
Met dank aan Duurzaam Veilig. Alles wordt gecategoriseerd als erftoegangsweg = max 30.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
Nu maken ze bij werkelijk elke losliggende stoeptegel een 30 zone,
Inclusief de bijbehorende duurzame drempels waar je met 2 km/h overheen moet indien je nog langer met je bumper wilt doen. Goed voor het milieuquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Met dank aan Duurzaam Veilig. Alles wordt gecategoriseerd als erftoegangsweg = max 30.
neuh, rij liever daar dan hier, overzichterlijker, duidelijke bebording en ook regelmatig herhaling enzo.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:30 schreef Viezze het volgende:
Dan is het autoweg systeem hier toch wat duidelijker denk ik
Ik bedacht me later dat het inderdaad helemaal niet zo is, de autoweg wordt in Nederland ook al aardig misbruikt voor lagere snelheden dan 100.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
neuh, rij liever daar dan hier, overzichterlijker, duidelijke bebording en ook regelmatig herhaling enzo.
Als je dit leest, dan mag je blij zijn als je volgend jaar nog 80 mag.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:26 schreef Viezze het volgende:
100 op provinciale wegen (zoals Duitsland heeft) is ook geen slecht idee. Maar dat kan in Nederland op lang niet alle wegen (weet niet hoe dat in Duitsland zit).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |