quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:16 schreef very het volgende:
[..]
Kan je eens een voorbeeld geven? Want ik vind de iconen van Android maar suf en inspiratieloos vaak.
Settings -> General -> Accessibility -> Reduce Motion aanzetten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 16:15 schreef Stienn het volgende:
Weet iemand hoe ik die bewegende achtergrond uit kan zetten in iOS7?
Meh...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon uit chrome, maar illustreert beter wat ik bedoel.
Plat, herkenbaar, grafisch en strak. Dat het niet je stijl is kan, maar het werkt.
versus
[ afbeelding ]
Kleurverloopjes, verkeerde kleuren bij functies (blauw bij opnemen?! Rood vierkant in grijs vlak wellicht, zoals zegmaar altijd?), contrastkleuren die weggelopen lijken te zijn uit een hippiefeest... Nee, ik ben er gewoon niet kapot van.
Verder ziet het er strak uit, maar de iconen verdienen gewoon aandacht.
Ik vind het vernieuwing om de vernieuwing en heb liever een wat zakelijker uiterlijk dan speels en blij.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:04 schreef very het volgende:
[..]
Meh...
Ik vind die google apps nog steeds saai en inspiratieloos.
Die nieuwe IOS icons vind ik apart...maar wel gedurfd, dus geinig
Bij apple is juist het uiterlijk altijd heel belangrijk geweest en een integraal onderdeel van het product.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:06 schreef Catch22- het volgende:
Meh...
Het boeit me geen ene flikker en ik vind het gezever in de marge.
Ach...zoveel mensen zoveel wensen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik vind het vernieuwing om de vernieuwing en heb liever een wat zakelijker uiterlijk dan speels en blij.
Nieuw is niet automatisch beter.
Omdat het een beta blijftquote:Op maandag 12 augustus 2013 09:49 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Waarom zou je niet mogen klagen dat de meest basale dingen in iOS 7 nog niet lekker lopen? We zijn niet allemaal devs hier en de meeste kunnen dan ook geen bugs reporten in dev-center.
Ik mis die layout nog steeds.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:38 schreef kikoooooo het volgende:
Het gezeik toen de paars/gele layout van Fok vervangen werd door de huidigeDat is precies deze discussie. Na een week hoor je er niemand meer over, want iedereen is toch vergeten hoe t vorige was.
Dus? Dat er een logische verklaring denkbaar is betekent niet dat je er niet over mag klagen. Wat een gekkigheid.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat het een beta blijft
Dan zou alles fout kunnen zijn maakt niet uit wat.
Het is toch niet de echte versie? De versie is bedoeld om bugs op te sporen. Dan ga je toch niet klagen om al die bugs die erin zittenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dus? Dat er een logische verklaring denkbaar is betekent niet dat je er niet over mag klagen. Wat een gekkigheid.
Dat foto's icoon van apple in ios 7 wtfquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:16 schreef very het volgende:
[..]
Kan je eens een voorbeeld geven? Want ik vind de iconen van Android maar suf en inspiratieloos vaak.
Waarom niet? Wat is er zo erg aan klagen? Het is toch niet zo dat je Apple meteen iets kwalijk neemt ofzo, dat doet niemand, maar moet dat dan? Soms zijn dingen gewoon jammer / vervelend / ergerlijk, dan mag je daar over klagen vind ik. Als de trein 5 minuten vertraagd is klaag ik daar ook over, ondanks dat er waarschijnlijk niemand wat aan kan doen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is toch niet de echte versie? De versie is bedoeld om bugs op te sporen. Dan ga je toch niet klagen om al die bugs die erin zitten![]()
Change is gooooooooooooood!!!quote:
Je mag wel klagen maar ik vind de klachten onterecht. Je mag alles zeggen maar ik hoef het er niet altijd mee eens te zijnquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is er zo erg aan klagen? Het is toch niet zo dat je Apple meteen iets kwalijk neemt ofzo, dat doet niemand, maar moet dat dan? Soms zijn dingen gewoon jammer / vervelend / ergerlijk, dan mag je daar over klagen vind ik. Als de trein 5 minuten vertraagd is klaag ik daar ook over, ondanks dat er waarschijnlijk niemand wat aan kan doen.
Als je een werkende iOS wilt moet je geen beta installeren inderdaad, maar er zijn genoeg redenen om iOS 7 te installeren die het de moeite waard maken. Als er dan een paar showstoppers inzitten kan dat vervelend zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je mag wel klagen maar ik vind de klachten onterecht. Je mag alles zeggen maar ik hoef het er niet altijd mee eens te zijn
Bij 'je mag niet klagen bij een beta' bedoel ik niet letterlijk dat het verboden moet worden. Alleen gewoon dat de klachten onterecht zijn
Ik heb ook iOS 7 maar om die bugs ga ik echt niet klagen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als je een werkende iOS wilt moet je geen beta installeren inderdaad, maar er zijn genoeg redenen om iOS 7 te installeren die het de moeite waard maken. Als er dan een paar showstoppers inzitten kan dat vervelend zijn.
Echt bugs zitten er trouwens niet meer in. Alleen dat het toetsenbord in Whatsapp soms gek doet bij mij.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik heb ook iOS 7 maar om die bugs ga ik echt niet klagen.
Ja dat heb ik dus ookquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
Echt bugs zitten er trouwens niet meer in. Alleen dat het toetsenbord in Whatsapp soms gek doet bij mij.
Niet altijd. Fok heeft inmiddels 5 gezichten gehad maar de meesten waren niet echt practisch. De huidige indeling is ook niet direct overzichtelijk, maar veel macht ligt bij enkele mensen dat betreft die het beste ervan proberen te maken.quote:
Sinds laatste update idd, 4S hier.quote:
ik had het al in beta 4, iPhone 4 hierquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:24 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Sinds laatste update idd, 4S hier.
regel 1 van usabilty: consistentiequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:23 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niet altijd. Fok heeft inmiddels 5 gezichten gehad maar de meesten waren niet echt practisch. De huidige indeling is ook niet direct overzichtelijk, maar veel macht ligt bij enkele mensen dat betreft die het beste ervan proberen te maken.
Als ik een excelbestand maak voor mijn werk om bepaalde processen bij te houden en ik vind het handig en voor zich spreken, krijg ik als feedback dat het niet meteen duidelijk is wat ermee moet gebeuren.
Daarom investeert men nogal op GUI onderzoek voor OS'en en iOS heeft nogal een reputatie.
iOS 7 is voor 90% vooruitgang maar strijkt ook tegen de haren van users door het gekozen blij uiterlijk waar je niets aan kan veranderen als user.
Geef mensen de vrijheid om custom icons te maken in een native management-omgeving met een vast eisenpakket en je bent daar al een stuk dichterbij gewenste flexibiliteit.
Eh, nee. Form follows function.quote:
Daarom dus niet het volgende:quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Consistentie is vooral van belang voor ontwerp en afwerking.
Al ben ik er zelf wel voor hoor...maar puur omdat ik van mezelf denk dat ik best aardig kan ontwerpenquote:Geef mensen de vrijheid om custom icons te maken in een native management-omgeving met een vast eisenpakket en je bent daar al een stuk dichterbij gewenste flexibiliteit.
Al laat je mensen betalen per thema, maar IETS meer speelruimte (icoontjes binnen vaste dimensies is immers nog steeds voorspelbaar) zou prettig zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:58 schreef very het volgende:
[..]
Daarom dus niet het volgende:
[..]
Al ben ik er zelf wel voor hoor...maar puur omdat ik van mezelf denk dat ik best aardig kan ontwerpen
Ik ben het met je eens, maar ik zie het niet gebeuren. Maar wie weet is het een optie in ios7 die nu nog een verrassing is. Zou op zich denkbaar kunnen zijn omdat niet iedereen enthousiast is over het design van de apps, maar ik denk het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Al laat je mensen betalen per thema, maar IETS meer speelruimte (icoontjes binnen vaste dimensies is immers nog steeds voorspelbaar) zou prettig zijn.
Free2Play.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef Funkel het volgende:
Plants vs zombies 2!!!!!!! Finally!!!
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef Funkel het volgende:
Is dat te spelen op zo'n klein schermpje? Op mijn iPad wellicht even uitproberen. Alhoewel ik 1 nooit heb uitgespeeld. Op een gegeven moment bleven ze mijn hersenen opvretenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 17:36 schreef Funkel het volgende:
Dat hoesje maakt je iphone 50% groter.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:43 schreef SosuaCafe het volgende:
Ruim jaar na aanschaf contact opgenomen met lifeproof ivm beschadiging van hoesje. Kreeg zonder problemen een nieuwe! Goede service!
[ afbeelding ]
Lijkt misschien zo. Maar is echt minimaal.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 18:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat hoesje maakt je iphone 50% groter.
Nee.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 20:44 schreef bobbernaut het volgende:
Is er een manier om van 5.0.1 naar 6.1.2 te gaan? Want je kan blijkbaar niet (goed) downgraden van 6.1.3 naar 6.1.2
Zuurquote:
Jep. Blijkbaar kun je enkel naar de meest recente versie 'upgraden', downgraden gaat dus niet (of je moet al shsblobs hebben).quote:
Als het niet via die sites zelf kan houdt het bij Safari op. Je zal dan een browser van de App Store moeten downloaden zoals Skyfire, Dolphin Browser, Chrome of andere browser apps.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:38 schreef Mars_R0tterdam het volgende:
Hoe kan ik bij iPhone instellen dat ik bij sommige sites de dekstop site wil ipv van de mobiele site?
Serieus?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:09 schreef Merkie het volgende:
Beta 6 is uit, alleen een fix voor iTunes in the Cloud oid. Wel vreemd, schijnt dat dit de laatste beta is. Maar voor de iPad is iOS 7 nog alles behalve stabiel.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:26 schreef very het volgende:
[..]
Serieus?
Ik las gister dit nog
http://www.iphoneclub.nl/(...)t-gm-op-5-september/
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:26 schreef very het volgende:
[..]
Serieus?
Ik las gister dit nog
http://www.iphoneclub.nl/(...)t-gm-op-5-september/
Dat is volgens mij bedoeld om je muzieklibrary te resetten. Ik denk dat je ook gewoon al je muziek kunt verwijderen en resyncen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
O, een waarschuwing vooraf. Voor beta 6 heb je echt een dev-account nodig. Dat heb je nodig om een nieuw profiel te downloaden. Geen idee wat er gebeurd als je dit niet doet, maar better safe than sorry.
[ afbeelding ]
Een jaar met een iPhone 4 doen als je deniphone 5 gewend bent? Ik zou tweedehands een iPhone 5 kopen of wachten op de 5C (goedkoper). Of anders tweedehands een mooie iPhone 4S.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:20 schreef Szlie het volgende:
Verdomme, laatste dag van de vakantie mijn iPhone 5 kwijtgeraakt/gestolen! Gelukkig had ik een 4 nog liggen...
Denk dat ik het nog een jaartje uitzit met dit toestel en dan voor de opvolger van de 5s ga. Het zou zonde zijn om nu een 5 te halen en misschien is de 5s het ook niet waard, gezien de veranderingen van de s-series niet heel spectaculair zijn. Wat jullie?
neequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:11 schreef casper019 het volgende:
weet iemand of fok forum ook op tapatalk kan??
Tja, hij is wel wat trager en minder soepel. Eens kijken hoe lang we het uithouden. Zo klote! Weg telefoon en weg foto's waarvan geen back up gemaakt is. Vakantie, hè.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 22:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een jaar met een iPhone 4 doen als je deniphone 5 gewend bent? Ik zou tweedehands een iPhone 5 kopen of wachten op de 5C (goedkoper). Of anders tweedehands een mooie iPhone 4S.
Dat kan toch, er is juist een hele mooie mobiele versie van het forum.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 23:12 schreef casper019 het volgende:
[..]
thx en das ook jammer, hoezo word dat niet ingevoerd =( wij willen fok op ihpne
wat waar dan met welk programma?quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:34 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dat kan toch, er is juist een hele mooie mobiele versie van het forum.
Met je mobiele browser naar http://forum.fok.nl gaan?quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:35 schreef casper019 het volgende:
[..]
wat waar dan met welk programma?
not sure if trolling...quote:Op zondag 18 augustus 2013 00:35 schreef casper019 het volgende:
[..]
wat waar dan met welk programma?
Ik heb dat ook maar bij mij is het gewoon de vakantie foto's die die erop wil mikken...quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:29 schreef Tokus het volgende:
memoryprobleempje met m'n iphone 4.
als ik hem aan iTunes hang, staat er dat er nog maar enkele megabytes vrij zijn.
Zodra ik op sync druk, schiet het balkje terug en is er nog 600 megabyte vrij. Maar zodra hij dan echt gaat syncen krijg ik meldinen dat niet alles gekopieerd kan worden. En ik probeer alleen wat muziek te syncen.
bekend probleem? is er een oplossing?
iTunes software ritueel vernittigen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 12:29 schreef Tokus het volgende:
memoryprobleempje met m'n iphone 4.
als ik hem aan iTunes hang, staat er dat er nog maar enkele megabytes vrij zijn.
Zodra ik op sync druk, schiet het balkje terug en is er nog 600 megabyte vrij. Maar zodra hij dan echt gaat syncen krijg ik meldinen dat niet alles gekopieerd kan worden. En ik probeer alleen wat muziek te syncen.
bekend probleem? is er een oplossing?
Ja de zwarte iPhone 5quote:Op zondag 18 augustus 2013 17:26 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
iTunes software ritueel vernittigen.
Bestaan er iphones met een zwarte metalen omranding?
Thanks...ik had ze zal (op 2 na), maar wel leuk voor mn vriendinquote:Op zondag 18 augustus 2013 15:43 schreef Noisemaker het volgende:
Het Fotokookboek – Snel & simpel
Camera+
Ridiculous Fishing
Clear
Runtastic PRO
Deze apps krijg je gratis als je dit invult.
Ik had er (helaas) ook al 2 gekocht, mede daarom een goede selectie die de moeite van het delen waard is.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:28 schreef very het volgende:
[..]
Thanks...ik had ze zal (op 2 na), maar wel leuk voor mn vriendin
Vooral die kookboekapp
Je weet niet hoe die er uit gaat zien.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:50 schreef very het volgende:
Die gouden iphone he....dat is toch echt lelijk?
Kan me niet voorstellen dat ze dat doen, tenzij ze hun reputatie aan de wilgen hangen en puur voor omzet gaan.
Wat vind ik dat toch zonde....altijd maar aandeelhouders die meer en meer willen, en wat er voor zorgt dat een merk niet gewoon bij hun principes kan blijven.
Sowieso zou Jobs zich omdraaien in zijn graf als ie zou weten dat er een cheap-ass iPhone komtquote:Op maandag 19 augustus 2013 11:50 schreef very het volgende:
Die gouden iphone he....dat is toch echt lelijk?
Kan me niet voorstellen dat ze dat doen, tenzij ze hun reputatie aan de wilgen hangen en puur voor omzet gaan.
Wat vind ik dat toch zonde....altijd maar aandeelhouders die meer en meer willen, en wat er voor zorgt dat een merk niet gewoon bij hun principes kan blijven.
uhm....goud?quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je weet niet hoe die er uit gaat zien.
Nope.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso zou Jobs zich omdraaien in zijn graf als ie zou weten dat er een cheap-ass iPhone komt.
quote:“Who ended up running the company? Sales guys. At the critical juncture in the late ’80s, when they should have gone for market share, they went for profits. They made obscene profits for several years. And their products became mediocre. And then their monopoly ended with Windows 95. They behaved like a monopoly, and it came back to bite them, which always happens.” - Steve Jobs
Zie de relevantie niet, wat ik weet wil hij gewoon altijd premium producten, geen goedkopere materialen. Zelfs de eerste mac moest veel duurder worden dan de rest wou van hem.quote:
Ik zie de relevantie wel. Steve Jobs vond marktaandeel belangrijk, en om een groter marktaandeel te bereiken moet je nou eenmaal goedkopere toestellen aanbieden aangezien het hoge segment verzadigd begint te raken. Goedkoper betekent automatisch goedkopere materialen. Daarnaast is de goedkopere iPhone niet 'cheap ass', maar gewoon van plastic, een materiaal dat Apple pas sinds 2010 niet meer gebruikt in de iPhones en daarvoor volop.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zie de relevantie niet, wat ik weet wil hij gewoon altijd premium producten, geen goedkopere materialen. Zelfs de eerste mac moest veel duurder worden dan de rest wou van hem.
Volgens mij vond ie dat juist helemaal niet belangrijk, als de totale user-ervaring maar gewoon veel beter was dan bij de restquote:Op maandag 19 augustus 2013 11:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie wel. Steve Jobs vond marktaandeel belangrijk, en om een groter marktaandeel te bereiken moet je nou eenmaal goedkopere toestellen aanbieden aangezien het hoge segment verzadigd begint te raken. Goedkoper betekent automatisch goedkopere materialen. Daarnaast is de goedkopere iPhone niet 'cheap ass', maar gewoon van plastic, een materiaal dat Apple pas sinds 2010 niet meer gebruikt in de iPhones en daarvoor volop.
Volgens die quote vond hij dat belangrijk ("they should have gone for market share") dus vandaar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 11:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Volgens mij vond ie dat juist helemaal niet belangrijk, als de totale user-ervaring maar gewoon veel beter was dan bij de rest.
Maar goed, zal me ook worst zijn verder.
volgens mij gaat dat over Microsoftquote:Op maandag 19 augustus 2013 12:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens die quote vond hij dat belangrijk ("they should have gone for market share") dus vandaar.
Nee, gaat over Apple. De neergang van Apple werd pas echt ingezet met Windows 95, dus vandaar dat hij er zodanig aan refereert.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
volgens mij gaat dat over Microsoft.
Goedkope iphone:quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:18 schreef TC03 het volgende:
Als je meer wilt lezen over het nut van een goedkope iPhone, zou je dit even moeten lezen.
Kort samengevat speelt er het volgende. Apple wil, uiteraard, dat de iPhone zo winstgevend mogelijk is. Het ecosysteem (iTunes en AppStore) is hier uiteraard van groot belang bij, aangezien dat juist een reden is waarom veel mensen voor de iPhone kiezen ten faveure van Android. Dit blijkt ook uit het feit dat er voor iOS per gebruiker veel meer apps gedownload worden en dat er veel meer geld uitgegeven wordt. Echter, aangezien Android in absolute aantallen heel groot is, is de kans aanwezig dat op relatief korte termijn het ecosysteem Android in absolute getallen succesvoller zal worden dan het ecosysteem iOS.
Zodra dat gebeurt, begeeft Apple zich op een hellend vlak. Het zal het dan niet lang duren voordat Android het belangrijkste OS wordt om voor te ontwikkelen, en zodra Android die buzz heeft, zal iOS, Apple en de iPhone meer en meer naar de achtergrond verdrongen worden, waardoor de sales van de iPhone zullen dalen en dus ook het marktaandeel, de winst en het ecosysteem als geheel.
Vanuit die redenatie is het belangrijk om op agressieve wijze het marktaandeel te vergroten. Dat kan of door de prijs te verlagen, of door een goedkopere iPhone uit te brengen om zo het lage segment beter bedienen. Apple kiest (slim genoeg) voor dat laatste.
Wacht nou eerst maar even af hoe deze er daadwerkelijk uit te komt te zien. Jony Ive zal heus niet ineens een potsierlijk apparaatje op de markt brengen.quote:
Goud is gewoon bij voorbaat al lelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wacht nou eerst maar even af hoe deze er daadwerkelijk uit te komt te zien. Jony Ive zal heus niet ineens een potsierlijk apparaatje op de markt brengen.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:22 schreef very het volgende:
[..]
Goud is gewoon bij voorbaat al lelijk.
Hoe men het ook toepast, goud is gewoon ordinair en hoort niet thuis op een iphone.
quote:Siegler goes on to note that the gold rear shell that showed up in photos last week is said to be a somewhat inaccurate representation of the device's actual color, indicating that it will be "less 'gold' and more 'champagne'."
Laten we gewoon afwachten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 12:24 schreef very het volgende:
[..]
Champagne is ook goud-achtig, dus nog steeds lelijk
Weinig andere keus, maar dat ik het lelijk ga vinden staat al vastquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |