Wat wil je weten?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:40 schreef Iwanius het volgende:
Nou..schiet maar los en verbeter het maar desnoods.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind die bovenste heeel mooi!!!!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:05 schreef IrishBastard het volgende:
Gisteren onderweg naar werk een aantal plaatjes geschoten van een waar herfsttafereeltje, twijfel alleen nog of het niet te donker is. Stond alleen niet veel zon op (tussen de bomen) en kon niet de sluitertijd nog verder omlaag zetten zonder bewogen foto's te krijgen. Bedenk me nu pas dat ik natuurlijk een hogere ISO waarde had kunnen gebruiken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb met beide gefotografeerd en ik vind de 18-105 niet fijn. En ja hij heeft meer zoom bereik maar ook al staat er dat ze even lichtsterk zijn heb ik het tegenovergestelde ondervonden. De 18-105 is al heel snel donker.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:19 schreef xuryah het volgende:
Hoi!
Ik ga dit topic ook volgen, omdat ik binnenkort mijn eerste DSLR wil gaan kopen
Daar kan ik wel handige tips voor gebruiken!
Ik heb meteen al een vraag, want ik weet nog niet heel veel van lenzen af.
Mijn plan op dit moment is om voor een Nikon D3200 kijken (maar nog niks staat vast, dus voor alternatieven sta ik nog open!).
Deze kan ik met de 18-55 mm lens of de 18-105 mm lens kopen.
Voor welke lens zouden jullie gaan?
Ik begreep dat het beide zoomlenzen zijn. De 105 kan verder zoomen dan de ander? Zijn er verder nog verschillen?
Aangezien ik denk niet echt super veel te gaan zoomen, maar wel macro en landschap foto's wil gaan maken leek het mij dan misschien handig een 50 mm (f/1.8) lens te kopen. Als ik het goed begrepen heb, is dit een lens die goed inzetbaar is voor landschappen/portret/macro foto's.
Heb ik dan wel een zoomlens nodig? Of moet je die toch standaard wel hebben als beginner?
Want anders zou ik voor een body gaan en een losse Nikkor AF 50mm f/1.8 D erbij kopen (als dat een goede lens zou zijn).
Pfoe.. lastig hoor!
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Dat is echt klote. Wel goedgekomen met de verzekering enzo?quote:Op woensdag 6 november 2013 19:45 schreef IrishBastard het volgende:
Een macro lens is wel echt anders dan een 'gewone' lens, heeft te maken met focusafstand ed. Wel even goed naar kijken dus
Mijn camera, en met mijn laptop ook alle foto's die niet op flickr staan, is twee weken terug gestolen, dus ik kan nu even niets
Volgende wordt, zoals het er nu uit ziet, een D90
Krijg aankoopbedrag van D50 en mijn lens terug, nu zoeken naar iets anders, eind van de maand of zoquote:Op woensdag 6 november 2013 20:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is echt klote. Wel goedgekomen met de verzekering enzo?
Ben benieuwd waar je mee aankomtquote:Op woensdag 6 november 2013 20:09 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Krijg aankoopbedrag van D50 en mijn lens terug, nu zoeken naar iets anders, eind van de maand of zo
Jeetje!! Dat is echt kut zeg..quote:Op woensdag 6 november 2013 19:45 schreef IrishBastard het volgende:
Een macro lens is wel echt anders dan een 'gewone' lens, heeft te maken met focusafstand ed. Wel even goed naar kijken dus
Mijn camera, en met mijn laptop ook alle foto's die niet op flickr staan, is twee weken terug gestolen, dus ik kan nu even niets
Volgende wordt, zoals het er nu uit ziet, een D90
Dat over die 18-105 had ik ook ergens anders gehoord ja! Als meerdere mensen dat zo ervaren, begin ik wel met de 18-55, die is nog 110 euro goedkoper ook!quote:Op woensdag 6 november 2013 20:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb met beide gefotografeerd en ik vind de 18-105 niet fijn. En ja hij heeft meer zoom bereik maar ook al staat er dat ze even lichtsterk zijn heb ik het tegenovergestelde ondervonden. De 18-105 is al heel snel donker.
Verder kijk eens naar de 3100 of 5100 goedkoper en prima camera's. Zijn vast nog wel ergens te krijgen.
Want jij was toch degene die niet zo'n groot budget heeft? Absoluut niet lullig bedoeld trouwens dacht denk even mee.
Ik ben zelf met de 18-55 begonnen en dan kom je op vanzelf achter wat je mist.
Het blijft heel lastig. Heb je ze beide al eens vast gehad?quote:Op donderdag 7 november 2013 08:26 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat over die 18-105 had ik ook ergens anders gehoord ja! Als meerdere mensen dat zo ervaren, begin ik wel met de 18-55, die is nog 110 euro goedkoper ook!
Ik ben idd die gene met t budget van 300 euro :p maar dat was wanneer ik hem deze maand zou kopen. Nu heb ik me voorgesteld om tot februari te wachten (dan ben ik klaar met mn stage en dan heb ik een reden om mezelf te belonen), dan kan ik nog eventjes door sparen. Mijn budget zal dan rond de 600 euro zijn. Vandaar dat ik er aan dacht om de D3200 nieuw te kopen, maar ik twijfel heel erg tussen die en de D5100..
Canon kan ook hoor, maar qua specs/prijs kom ik toch elke keer weer bij Nikon.
Nee, ik ga morgen even langs Fotoklein om ze te bekijkenquote:Op donderdag 7 november 2013 11:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het blijft heel lastig. Heb je ze beide al eens vast gehad?
Ook gewoon proberen. Ik vind een rugzak fijn, anderen zweren bij een slingshot of een klassieke schoudertas.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:11 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee, ik ga morgen even langs Fotoklein om ze te bekijken
Zit nu ook te denken aan de D5200. Die is wel stuk duurder, maar wel de beste..
Trouwens, wat voor een tas gebruiken jullie?
Ik denk dat ik voorlopig niet meer dan 2 lenzen heb, dus welke tas (liefst onder de 70 euro) raden jullie mij aan erbij te kopen?
Ik heb een schoudertas van case logic.quote:Op donderdag 7 november 2013 21:11 schreef xuryah het volgende:
[..]
Nee, ik ga morgen even langs Fotoklein om ze te bekijken
Zit nu ook te denken aan de D5200. Die is wel stuk duurder, maar wel de beste..
Trouwens, wat voor een tas gebruiken jullie?
Ik kwam de Lowepro Slingshot tegen. Iemand ervaring met zo'n tas? Lijkt me super handig!
Heb vanmiddag een D90 gekocht, met de 50mm f1.8 AF-D. Iets 'moderner' dan de 50mm E Series die ik had, dus ga ik gewoon even testen. Als het niets is kan ik 'm via Marktplaats vast wel weer kwijtquote:Op woensdag 6 november 2013 20:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar je mee aankomt
Ik heb via de Mediamarkt nu een slingshot van Caselogic gekocht, 35 euro, en vooral lekker licht. Lijkt me wel praktisch, maar hij gaat zichzelf nog moeten bewijzen. Handzamer dan mijn vorige schoudertas gaat vast niet lastig zijnquote:Op zaterdag 9 november 2013 06:21 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb hier in HK een (stevige) rugtas gekocht voor zo'n 19 euro, en daar heb ik gewoon mijn hele goedkope gratis cameratas 'ingezet'. Werkt voorlopig nog wel even goed, totdat ik moet uitbreiden ivm lensen enzo.
Prijzen van die officiele tassen zijn vaak idioot hoog.
Goed bezig ben benieuwd naar je eerste plaatjes.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Heb vanmiddag een D90 gekocht, met de 50mm f1.8 AF-D. Iets 'moderner' dan de 50mm E Series die ik had, dus ga ik gewoon even testen. Als het niets is kan ik 'm via Marktplaats vast wel weer kwijtOp het eerste gezicht/gevoel is de camera vooral een beetje zwaarder, maar wel 'vertrouwd'. Zitten wat extra knopjes op de rechterhand, dus kan nu meer instellen zonder te kijken
[..]
Ik heb via de Mediamarkt nu een slingshot van Caselogic gekocht, 35 euro, en vooral lekker licht. Lijkt me wel praktisch, maar hij gaat zichzelf nog moeten bewijzen. Handzamer dan mijn vorige schoudertas gaat vast niet lastig zijn
Nou, zo ongeveer de eerste:quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Goed bezig ben benieuwd naar je eerste plaatjes.
In mijn tas passen 1 camera met lens erop en 2 losse lenzen. Of bijv. 1 lens en een flitser.
Prima schoudertas heb ook nog een rugzak liggen van case logic. Daar past veel meer in maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ja eens per jaar op vakantie ofzo.
Doet de Canon 50mm 1.8 ookquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Nou, zo ongeveer de eerste:
[ afbeelding ]
Best een beetje uitgebreider camera, en weer een fijn lensje. Alleen de combinatie AF en lens is nogal gehorig: de lens klapt iedere keer tegen zijn 'maximum' aan bij het focussen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |