Bepaald geen onbelangrijk nieuws lijkt me:quote:Een succesvolle lobby van grote voedingsconcerns heeft ertoe geleid dat de Europese Commissie van plan is om tuinders en landbouwers te dwingen gestandaardiseerd zaaigoed te gebruiken. Die zaadjes zijn dan uiteraard afkomstig van de grote spelers als Monsanto, DuPont, Syngenta en Bayer.
De rest hier en hier.quote:De Russische autoriteiten hebben een voorlopig importverbod afgekondigd van door Monsanto genetisch gemodificeerd GMO-maïs (Genetically Modified Organism). Dit omdat een Franse studie door de universiteit van Caen heeft aangetoond dat GMO-maïs gelinkt is aan het ontstaan van kanker.
je weet je bronnen wel te kiezen he??quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:10 schreef Phone het volgende:
De corrupte patenten industrie heeft de Europese Commissie weten om te lullen. .
[..]
Bepaald geen onbelangrijk nieuws lijkt me:
[..]
De rest hier en hier.
En wie zou dat moeten doen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:56 schreef Ferdo het volgende:
Is een bericht met een baard van bijna vier maanden. Neemt niet weg dat dit soort bedrijven, en de politici die naar hun pijpen dansen liever vandaag dan morgen ten gronde worden gericht.
OH op die fiets. Tsja ik vraag me af of we soms weer eens op de barricade moeten zoals in de zeventiger jaren vrij gewoon was. Maar de Nederlandse geest zit braaf in de fles en wenst daar niet uit te komen volgens mij. Een pan met heet water en een zooi mopperende kikkers, dat is het danquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:56 schreef Ferdo het volgende:
Is een bericht met een baard van bijna vier maanden. Neemt niet weg dat dit soort bedrijven, en de politici die naar hun pijpen dansen liever vandaag dan morgen ten gronde worden gericht.
Minstens 1 miljoen mensen die afgezien van btw en akzijns gaan weigeren nog enige vorm van belasting aan de staat te gaan betalen ?quote:
ga je ook protesteren als er en nieuw geneesmiddel is????quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:07 schreef Phone het volgende:
[..]
OH op die fiets. Tsja ik vraag me af of we soms weer eens op de barricade moeten zoals in de zeventiger jaren vrij gewoon was. Maar de Nederlandse geest zit braaf in de fles en wenst daar niet uit te komen volgens mij. Een pan met heet water en een zooi mopperende kikkers, dat is het dan
Maar al met al is dit werkelijk te idioot voor woorden natuurlijk...
Slaap gewoon lekker verder knulletje, niemand die je tegenhoudt je ogen veilig dicht te houden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga je ook protesteren als er en nieuw geneesmiddel is????
sukkel
gewoon blij zijn mte technologische venieuwing zoals je mobieltje en je laptop en je mooie fruit en groente en je medicijnenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:21 schreef Phone het volgende:
[..]
Slaap gewoon lekker verder knulletje, niemand die je tegenhoudt je ogen veilig dicht te houden.
Je bent nu toch sarcastisch, hoop ik!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon blij zijn mte technologische venieuwing zoals je mobieltje en je laptop en je mooie fruit en groente en je medicijnen
Eeet jij eens fruit van 30 jaar geleden , lust je echt niet hoor , zuur en klein
nee echt nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bent nu toch sarcastisch, hoop ik!
Dan weet je toch ook wel dat bijvoorbeeld aardbeien 30 jaar geleden ook heel lekker waren! Ik weet nog wel dat ik zo'n 25 jaar geleden aardbeien plukte als vakantiewerk. Toen werd er een nieuw ras ingevoerd, Gorella's. Enorm productief ras, je kon ze iedere 2 dagen opnieuw met bakken tegelijk plukken. Hadden alleen heel veel water nodig. Bijna geen aardbei beschimmelde...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee echt niet
fruit en groente veredelen is mijn old proffession
ja gorella is een kut aardbeiquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan weet je toch ook wel dat bijvoorbeeld aardbeien 30 jaar geleden ook heel lekker waren! Ik weet nog wel dat ik zo'n 25 jaar geleden aardbeien plukte als vakantiewerk. Toen werd er een nieuw ras ingevoerd, Gorella's. Enorm productief ras, je kon ze iedere 2 dagen opnieuw met bakken tegelijk plukken. Hadden alleen heel veel water nodig. Bijna geen aardbei beschimmelde...
Alleen de smaak was nergens meer naar.
Volgens mij wordt fruit vooral productiever en resistenter veredeld, maar niet zozeer lekkerder.
En toch is dat het doel waar deze grootindustriëlen wel degelijk naar streven, en straks krijgen we ook namens hen zeker zo'n hoerige Tim Kuik die je zaadjes komt controleren en boetes mag opleggen. Werkelijk te ziek en gevaarlijk voor woorden dit soort ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Hoe kunnen ze nu het telen van groenten met eigen zaadgoed strafbaar stellen? En waarom? Enkel voor de winstmarges van Montsano? Dat is dan toch gewoon een monopoliepositie afdwingen via de staat?
Ik ga gewoon mijn eigen zaadgoed gebruiken. Het zou te gek en idioot voor woorden zijn dat ik in de gevangenis kom voor het telen van sla of het poten van aardappelen, terwijl roofzigeuners in heel Europa vrij spel krijgen om in ieder land de mensen te overvallen. Ik geloof echt niet dat dit gaat gebeuren.
klets niet zo dom johquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:35 schreef Phone het volgende:
[..]
En toch is dat het doel waar deze grootindustriëlen wel degelijk naar streven, en straks krijgen we ook namens hen zeker zo'n hoerige Tim Kuik die je zaadjes komt controleren en boetes mag opleggen. Werkelijk te ziek en gevaarlijk voor woorden dit soort ontwikkelingen.
Hopelijk komt er heel snel een krachtige tegenbeweging op gang die dit nog weet te stoppen want dit is een Europese Commissie blunder van ongekende omvang.
Je kent die soort zelfs? Bij de tuinder waar ik werkte werd die denk ik zo rond 1990 ingevoerd. Enorme productie, grote brokken van aardbeien. Maar echt smerig.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja gorella is een kut aardbei
Weet ik niet. Ik weet wel dat sommige groenten inderdaad van smaak veranderd zijn. Meer zoet ipv bitter bijvoorbeeld. Voor witlof of spruiten. Ik vind dat niet per se een vooruitgang hoor! Meer een algemene aanpassing in de smaak richting zoet.quote:maar heb je wel een moderne kersen soorten geproefd ??
30 jaar van mijn leven in de fruit en landbouw wereld gezetenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kent die soort zelfs? Bij de tuinder waar ik werkte werd die denk ik zo rond 1990 ingevoerd. Enorme productie, grote brokken van aardbeien. Maar echt smerig.
Was allemaal voor de veiling richting de Randstad en Duitsland. In het winkeltje aan huis verkocht de tuinder nog de oude, lekkere rassen.
[..]
Weet ik niet. Ik weet wel dat sommige groenten inderdaad van smaak veranderd zijn. Meer zoet ipv bitter bijvoorbeeld. Voor witlof of spruiten. Ik vind dat niet per se een vooruitgang hoor! Meer een algemene aanpassing in de smaak richting zoet.
Wat wel goed is dat er minder draden in snijbonen zitten dan vroeger.
In eerste instantie waren ook hobbyisten en kleine tuinders het doelwit, die worden in de nieuwe versie ontzien. Voor de rest is het eigenlijk nog steeds hetzelfde.quote:
En Monsanto is zo goed dat ze de zaden van die soorten schenken aan derde wereldlanden en er geen licentierechten over zullen innen?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
30 jaar van mijn leven in de fruit en landbouw wereld gezeten
Die nieuwe mais soorten van monsanto zijn de redding van de hongerige derde wereld
zeker die diep wortelende soorten
Mooi hoor, de tuinbouw. Heb dat van thuis ook altijd meegekregen en 10 jaar bij een tuinder gewerkt. Nu heb ik last van schurft in mijn appelboom. Maar ik wil niet spuiten.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die nieuwe mais soorten van monsanto zijn de redding van de hongerige derde wereld
In plaats dat je gaat lullen over de inhoud, maar nee.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je weet je bronnen wel te kiezen he??
alternatief nieuws![]()
![]()
![]()
Eens. Maar als een bedrijf bij de eu aanklopt en zegt 'ik heb een idee om meer winst te maken en jullie dus meer belastinginkomsten over de rug van iedereen' dan wordt het direct op de politieke agenda gezet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Hoe kunnen ze nu het telen van groenten met eigen zaadgoed strafbaar stellen? En waarom? Enkel voor de winstmarges van Montsano? Dat is dan toch gewoon een monopoliepositie afdwingen via de staat?
Ik ga gewoon mijn eigen zaadgoed gebruiken. Het zou te gek en idioot voor woorden zijn dat ik in de gevangenis kom voor het telen van sla of het poten van aardappelen, terwijl roofzigeuners in heel Europa vrij spel krijgen om in ieder land de mensen te overvallen. Ik geloof echt niet dat dit gaat gebeuren.
OK, en wat is de huidige stand van zaken ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:09 schreef Igen het volgende:
Kijk eens naar de datum boven die artikelen
Is ook al eindeloos uitgekauwd hier op Fok! destijds.
wat is dit nou weer voor reinste logicaquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Eeet jij eens fruit van 30 jaar geleden , lust je echt niet hoor , zuur en klein
als je je bek houd krijg je geld, anders ontslagquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef Phone het volgende:
[..]
OK, en wat is de huidige stand van zaken ?
gewoon dat techniek betere soorten oplevertquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor reinste logica![]()
![]()
je maakt wel vaker idiote post maar dit...
dat doet het nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon dat techniek betere soorten oplevert
Geen idee. De stand van zaken toen was dat:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef Phone het volgende:
[..]
ben je ook tegen onderzoek naar kanker ??quote:
Volgens het document van de EC (http://ec.europa.eu/food/(...)nalysis_paper_en.pdf, paragraaf 2.2) is het probleem van de huidige werkwijze dat:quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:02 schreef Fusions het volgende:
Het werkt zo perfect, waarom willen ze hiermee knoeien, heel vaag.
Door bv. wettelijk te laten regelen dat jij natuuuuurlijk je eigen traditionele zaadjes mag blijven telen en gebruiken... mits je kunt aantonen dat er geen enkel gepatenteerd Monsanto-zaadje tussen zit.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Hoe kunnen ze nu het telen van groenten met eigen zaadgoed strafbaar stellen?
dat was de vraag uberhaupt nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben je ook tegen onderzoek naar kanker ??
Dat onderzoek uit Caen - dat is echt troep. Dat is puur geproduceerd voor propaganda doeleinden. Daar geloof ik geen reet van.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:10 schreef Phone het volgende:
De corrupte patenten industrie heeft de Europese Commissie weten om te lullen. .
[..]
Bepaald geen onbelangrijk nieuws lijkt me:
quote:
De Russische autoriteiten hebben een voorlopig importverbod afgekondigd van door Monsanto genetisch gemodificeerd GMO-maïs (Genetically Modified Organism). Dit omdat een Franse studie door de universiteit van Caen heeft aangetoond dat GMO-maïs gelinkt is aan het ontstaan van kanker.
[..]
De rest hier en hier.
Absoluut, alles wordt groter en minder smaakvol.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan weet je toch ook wel dat bijvoorbeeld aardbeien 30 jaar geleden ook heel lekker waren! Ik weet nog wel dat ik zo'n 25 jaar geleden aardbeien plukte als vakantiewerk. Toen werd er een nieuw ras ingevoerd, Gorella's. Enorm productief ras, je kon ze iedere 2 dagen opnieuw met bakken tegelijk plukken. Hadden alleen heel veel water nodig. Bijna geen aardbei beschimmelde...
Alleen de smaak was nergens meer naar.
Volgens mij wordt fruit vooral productiever en resistenter veredeld, maar niet zozeer lekkerder.
We zijn onszelf met ons eigen eten steeds meer aan het vergiftigen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben je ook tegen onderzoek naar kanker ??
hoeft er dus geen extra suiker in.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:36 schreef div-er het volgende:
[..]
We zijn onszelf met ons eigen eten steeds meer aan het vergiftigen.
Alles wordt zoeter, en dat is nou net fout (vet is niet de grootste vijand, dat is suiker).
Tegenwoordig zit in alles, ALLES, suiker. Zelfs gewassen zijn zo gemodificeerd dat ze zoeter zijn, en dat ze resistent zijn tegen vanalles en nog wat, en als je gaat spuiten, dat je perse het vergif van dezelfde leverancier moet gebruiken.
Als we teruggaan naar het eten (de gewassen) van vroeger, dan zijn we wellicht over 2 a 3 generaties blij dat we dit hebben gedaan en minder ziektes hebben zoals kanker, beroertes, obesitas e.d.
McDonald'squote:Op zondag 11 augustus 2013 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoeft er dus geen extra suiker in.
is gezonder dan Mac Donalds hoor
Eb we gaan echt niet terug naar de fruit en groente van vroeger, ten eerste is de kilo/opbrengst veel te laag , dus niet rendabel en de smaak is klote
Al die hamburgers verschimmelen toch gewoon?quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
McDonald'sZelfs schimmels vinden dat voer nog te smerig.
Bar he wat een zooi, daar moeten ze tegen protesteren, dat kan ik snappen, dan doe ik nog mee ook, maar niet tegen betere groenterassen en fruitsoorten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
McDonald'sZelfs schimmels vinden dat voer nog te smerig.
en daarom de rest maar verbieden en zelfs strafbaar stellen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit dus, bij de frieten van de mac komt na frituren niemand met handen er meer aan of alleen met schone handen, dus geen sporen erop die uit kunnne groeien.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Al die hamburgers verschimmelen toch gewoon?
De friet is in z'n geheel gefrituurd en dan ook nog eens gezouten, lijkt me niet zo verbazingwekkend dat er dan niks gebeurt. Edit: Bij de friet van het gewone restaurant zat er vast minder zout op en/of iemand heeft er met vieze vingers aangezeten.
Doyenne is al zowat verdwenen veel te duur om te telen en veel te lage opbrengstquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:11 schreef Igen het volgende:
Ziektes zijn ook gewoon een serieus probleem. Bij de peren was een Doyenné du Comice honderd jaar geleden bijvoorbeeld bekend als een heel sterke, ziekteresistente soort; nu geldt het als de soort die je bij uitstek onmogelijk biologisch kan telen. Helaas pindakaas, nostalgie helpt daar niet tegen.
??quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:11 schreef spoorrails het volgende:
zelfs prive mag je dan niet meer tuinieren met eigen spul.
waarom quote je maar half, of bevalt het antwoord je niet als je dat moet geven?quote:
gepatenteerd zaadquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:42 schreef spoorrails het volgende:
[..]
waarom quote je maar half, of bevalt het antwoord je niet als je dat moet geven?
verder dat lees je als je bronnen leest en ook dieper gaat, dan werd het ook duidelijk dat zelfs kleine tuinders niets meer mochten, zelfs zaden niet weggeven, wat totaal achterlijk is.
Liedjes waaien doorgaans niet over naar de volgende akker.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gepatenteerd zaad
nee dat mag niet, wel zaden zonder patent dat mag wel
Dat is juist het grote probleem dat men zaden koopt en vervolgens de zaden van die planten weer door gaat verkopen of weggeven
Dat is hetzelfde als jouw liedje verkopen aan een ander
eerste alineaquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gepatenteerd zaad
nee dat mag niet, wel zaden zonder patent dat mag wel
Dat is juist het grote probleem dat men zaden koopt en de zaden van die planten weer door gaat verkopen of weggeven
en wat is daar het probleem van dan dat het weer doorverkocht word?quote:De Europese Commissie wil land- en tuinbouwers in de toekomst verplichten standaard zaadgoed te gebruiken. Gevreesd wordt dat zeldzame en oude variëteiten amper kans zullen maken op een toelating van Europa en dat de teelt ervan, ook door private tuiniers, strafbaar zal worden.
vroeger keek men niet op een vlekjequote:Op zondag 11 augustus 2013 12:11 schreef Igen het volgende:
Ziektes zijn ook gewoon een serieus probleem. Bij de peren was een Doyenné du Comice honderd jaar geleden bijvoorbeeld bekend als een heel sterke, ziekteresistente soort; nu geldt het als de soort die je bij uitstek onmogelijk biologisch kan telen. Helaas pindakaas, nostalgie helpt daar niet tegen.
bron??quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:49 schreef spoorrails het volgende:
[..]
eerste alinea
[..]
en wat is daar het probleem van dan dat het weer doorverkocht word?
wtf, ga je nu vergelijken met een liedje?
Verder klopt het ook niet aangezien die zaadjes door de natuur gemaakt zijn en niet door een multinational. Want de kleine tuinier wil die meuk niet
Zaadjes van gepatenteerde rassen mag je niet doorverkopen., net als met medicijnen die mag jij ook niet gaan producerenquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:49 schreef spoorrails het volgende:
[..]
eerste alinea
Verder klopt het ook niet aangezien die zaadjes door de natuur gemaakt zijn en niet door een multinational.
De vijf opties uit het document dat ik in #38 noemde waren bedoeld om zienswijzen van belanghebbenden uit te lokken. Op basis daarvan is in mei een (zesde) voorkeursalternatief bedacht dat nu als wetsvoorstel klaarligt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef Phone het volgende:
[..]
Gaat 'ie weer. Als die smaak zo klote is, waarom zijn oude rassen dan zo in trek? Die worden culinaire hoogstandjes genoemd en je kan er goed geld mee verdienen als teler.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoeft er dus geen extra suiker in.
is gezonder dan Mac Donalds hoor en heel veel beter dan chocola
Eb we gaan echt niet terug naar de fruit en groente van vroeger, ten eerste is de kilo/opbrengst veel te laag , dus niet rendabel en de smaak is klote
En de trend is dat die nieuwe rassen resistent zijn tegen ziektes, dus men hoeft geen gif te spuiten
nou wat is dan het probleem??quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:22 schreef erodome het volgende:
Neem bv pineberry's, de originele aardbei zeg maar, om je vingers bij op te eten zo lekker. De oerwortel die zijn opmars maakt, de echt oudhollandse appelrassen die een stevige duit opbrengen en ga zo maar door.
Weer uitgeluld?quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou wat is dan het probleem??
Dan hoeft men dus geen monsanto zaad te stelen
Mooi iedreen blij
ja als iedereen blij en tevreden is, dat is toch mooiquote:
Niet iedereen blij en tevreden, monsanto is niet blij, want die hebben hun zin niet gekregen, hadden ze dat wel dan hadden die telers van die oude rassen een potienteel probleem gehad.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als iedereen blij en tevreden is, dat is toch mooi
nou dat valt wel mee hoor.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:37 schreef erodome het volgende:
en wiens prachtige nieuwe ontwikkelingen een beetje erg tegenvallen.
.quote:Monsanto, the world’s largest seed company, said net income for the first quarter totaled $126 million, up from $9 million a year before, while earnings per share rose to 23 cents from 2 cents a year earlier. Analysts had expected 16 cents a share
quote:Monsanto also will begin selling bug-killing corn next year that contains 5 percent conventional seed, a product known as refuge-in-a-bag. Regulators require planting of conventional seed in a so-called refuge to deter the evolution of insects resistant to the modified plant’s insecticide. The refuge was 20 percent until Monsanto won regulatory approval for its SmartStax corn, which kills insects with two types of pesticide.
Plantings of SmartStax and other reduced-refuge corn seeds will rise to 22 million to 24 million acres, from 13 million acres in 2011, the company said. Roundup Ready 2 soybeans will climb to 27 million to 30 million acres in 2012, from 17 million acres,
Monsanto said. Patents on the original Roundup Ready soybeans expire at the end of 2014.
Dat monsanto er wel bij vaart klopt, dat die ontwikkelingen van monsanto zo'n zegen zijn voor de wereld valt nogal tegen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat valt wel mee hoor.
http://www.nytimes.com/20(...)pectations.html?_r=0
[..]
.
het maakt erg veel winst met die nieuwe rassen, maar er moet wel een einddatum zijn op die patenten dat wel
Dit heb je echt allemaal zelf verzonnen hequote:Op zondag 11 augustus 2013 13:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat monsanto er wel bij vaart klopt, dat die ontwikkelingen van monsanto zo'n zegen zijn voor de wereld valt nogal tegen.
Zoals gezegd, meer bestrijdingsmiddelen dan ook, de opmars van resistentie(bij round up onkruid, bij bt insecten) die veelste snel gaat, opbrengsten die tegenvallen(soja) en ga zo maar door.
Verder het uit de markt drukken van concurenten door de zadenpolitie, het opkopen van biologische bedrijven en ze verbieden door te gaan met hun manier van telen en ook hier weer ga zo maar door.
Nee en dat weet je, we hebben weleens eerder discussie's gehad hierover waarbij ik gewoon gebruik heb gemaakt van verschillende bronnen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit heb je echt allemaal zelf verzonnen he
Alternatieve bronnen die zelf geen bron hebbenquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee en dat weet je, we hebben weleens eerder discussie's gehad hierover waarbij ik gewoon gebruik heb gemaakt van verschillende bronnen.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Alternatieve bronnen die zelf geen bron hebben
Ach eet je toch lekker je onbespoten worteltjes, voor Monsanto die uit je tuin komt roven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |