In plaats dat je gaat lullen over de inhoud, maar nee.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je weet je bronnen wel te kiezen he??
alternatief nieuws![]()
![]()
![]()
Eens. Maar als een bedrijf bij de eu aanklopt en zegt 'ik heb een idee om meer winst te maken en jullie dus meer belastinginkomsten over de rug van iedereen' dan wordt het direct op de politieke agenda gezet.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Hoe kunnen ze nu het telen van groenten met eigen zaadgoed strafbaar stellen? En waarom? Enkel voor de winstmarges van Montsano? Dat is dan toch gewoon een monopoliepositie afdwingen via de staat?
Ik ga gewoon mijn eigen zaadgoed gebruiken. Het zou te gek en idioot voor woorden zijn dat ik in de gevangenis kom voor het telen van sla of het poten van aardappelen, terwijl roofzigeuners in heel Europa vrij spel krijgen om in ieder land de mensen te overvallen. Ik geloof echt niet dat dit gaat gebeuren.
OK, en wat is de huidige stand van zaken ?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:09 schreef Igen het volgende:
Kijk eens naar de datum boven die artikelen
Is ook al eindeloos uitgekauwd hier op Fok! destijds.
wat is dit nou weer voor reinste logicaquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Eeet jij eens fruit van 30 jaar geleden , lust je echt niet hoor , zuur en klein
als je je bek houd krijg je geld, anders ontslagquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef Phone het volgende:
[..]
OK, en wat is de huidige stand van zaken ?
gewoon dat techniek betere soorten oplevertquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor reinste logica![]()
![]()
je maakt wel vaker idiote post maar dit...
dat doet het nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon dat techniek betere soorten oplevert
Geen idee. De stand van zaken toen was dat:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:38 schreef Phone het volgende:
[..]
OK, en wat is de huidige stand van zaken ?
ben je ook tegen onderzoek naar kanker ??quote:
Volgens het document van de EC (http://ec.europa.eu/food/(...)nalysis_paper_en.pdf, paragraaf 2.2) is het probleem van de huidige werkwijze dat:quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:02 schreef Fusions het volgende:
Het werkt zo perfect, waarom willen ze hiermee knoeien, heel vaag.
Door bv. wettelijk te laten regelen dat jij natuuuuurlijk je eigen traditionele zaadjes mag blijven telen en gebruiken... mits je kunt aantonen dat er geen enkel gepatenteerd Monsanto-zaadje tussen zit.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
Hoe kunnen ze nu het telen van groenten met eigen zaadgoed strafbaar stellen?
dat was de vraag uberhaupt nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben je ook tegen onderzoek naar kanker ??
Dat onderzoek uit Caen - dat is echt troep. Dat is puur geproduceerd voor propaganda doeleinden. Daar geloof ik geen reet van.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:10 schreef Phone het volgende:
De corrupte patenten industrie heeft de Europese Commissie weten om te lullen. .
[..]
Bepaald geen onbelangrijk nieuws lijkt me:
quote:
De Russische autoriteiten hebben een voorlopig importverbod afgekondigd van door Monsanto genetisch gemodificeerd GMO-maïs (Genetically Modified Organism). Dit omdat een Franse studie door de universiteit van Caen heeft aangetoond dat GMO-maïs gelinkt is aan het ontstaan van kanker.
[..]
De rest hier en hier.
Absoluut, alles wordt groter en minder smaakvol.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan weet je toch ook wel dat bijvoorbeeld aardbeien 30 jaar geleden ook heel lekker waren! Ik weet nog wel dat ik zo'n 25 jaar geleden aardbeien plukte als vakantiewerk. Toen werd er een nieuw ras ingevoerd, Gorella's. Enorm productief ras, je kon ze iedere 2 dagen opnieuw met bakken tegelijk plukken. Hadden alleen heel veel water nodig. Bijna geen aardbei beschimmelde...
Alleen de smaak was nergens meer naar.
Volgens mij wordt fruit vooral productiever en resistenter veredeld, maar niet zozeer lekkerder.
We zijn onszelf met ons eigen eten steeds meer aan het vergiftigen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben je ook tegen onderzoek naar kanker ??
hoeft er dus geen extra suiker in.quote:Op zondag 11 augustus 2013 11:36 schreef div-er het volgende:
[..]
We zijn onszelf met ons eigen eten steeds meer aan het vergiftigen.
Alles wordt zoeter, en dat is nou net fout (vet is niet de grootste vijand, dat is suiker).
Tegenwoordig zit in alles, ALLES, suiker. Zelfs gewassen zijn zo gemodificeerd dat ze zoeter zijn, en dat ze resistent zijn tegen vanalles en nog wat, en als je gaat spuiten, dat je perse het vergif van dezelfde leverancier moet gebruiken.
Als we teruggaan naar het eten (de gewassen) van vroeger, dan zijn we wellicht over 2 a 3 generaties blij dat we dit hebben gedaan en minder ziektes hebben zoals kanker, beroertes, obesitas e.d.
McDonald'squote:Op zondag 11 augustus 2013 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoeft er dus geen extra suiker in.
is gezonder dan Mac Donalds hoor
Eb we gaan echt niet terug naar de fruit en groente van vroeger, ten eerste is de kilo/opbrengst veel te laag , dus niet rendabel en de smaak is klote
Al die hamburgers verschimmelen toch gewoon?quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
McDonald'sZelfs schimmels vinden dat voer nog te smerig.
Bar he wat een zooi, daar moeten ze tegen protesteren, dat kan ik snappen, dan doe ik nog mee ook, maar niet tegen betere groenterassen en fruitsoorten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
McDonald'sZelfs schimmels vinden dat voer nog te smerig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |