Dank. En shirtje en bib zijn ong. 50 euro bij elkaar? Ik zie er namelijk geen prijzen bij staan. Is niet al te duur vind ik persoonlijk.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:24 schreef Oksel het volgende:
Pakjes.. koop je via bijv. Hunter (mooi spul) of Lobosportswear (ook prima spul).
Ja is ook een crosser. Kijk maar maar de banden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 09:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi met die cantilever remmen of is dit ook een crosser zoals die zwarte met schijfremmen?
Klopt, bij de ijsvereniging bestellen wij onze kleding ook daar...quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hunter is van Bioracer volgens mij.
Lekker getuinierd?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:48 schreef muzas het volgende:
Ok dit ritje vergeten we maar snelRedelijk gaar geblazen door de wind. Was meer harken dan fietsen....
wheghe ach ja. Zo'n ritje die eigenlijk het lekkerst is paar uurtjes nadat je 'm gereden hebtquote:
Mooi! Prijs?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:19 schreef Patroon het volgende:
Die Fulcrum Speed XLR zijn best goede wielen, als ik het zo lees..
Maar ze ogen een beetje grijs door de carbon structuur.
[ afbeelding ]
Tijdje terug bij Salden.nl voor 790 volgens ons koopjeskoning. Zie ze daar nu niet meer staan.quote:
Nee, je moet de helm wel even poetsen vooraf.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:54 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ja wel veilig, moet ik mijn helm meenemen?
Mooi voor onder de kerstboom. Fuclrum XLR speed wheels.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:50 schreef Oksel het volgende:
Kopen a/h eind van het jaar.. December is koopjesmaand.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, je moet de helm wel even poetsen vooraf.
Erg mooie wielen inderdaad!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 10:19 schreef Patroon het volgende:
Die Fulcrum Speed XLR zijn best goede wielen, als ik het zo lees..
Maar ze ogen een beetje grijs door de carbon structuur.
[ afbeelding ]
Wat heb je gedaan? Romantisch etentje bij Kaya?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nou dat was dus niet een groot succes vanavond
De verdere details laat ik wel achterwege
[..]
Erg mooie wielen inderdaad!
Hahah nee we gingen naar een bankje aan het water in het park bij zonsondergang.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan? Romantisch etentje bij Kaya?
ik ben versierd tijdens een FOK!meetquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:42 schreef Tommeke het volgende:
Genoeg vrouwen op de wereld.
Na de eerste date met m'n vriendin dacht ik dat ze me niets vond. Kreeg niet eens een kus. Toch kwam het goed
Linkje?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:47 schreef kanovinnie het volgende:
Dat was wel wat toen, zijn 3 topics aan gewijd ofzoinclusief een andere FOK!ster die wel mee wilde doen
pffffff ergens tijdens een esfbingomeet. Zit nu op brakke wifi dus ik heb er weinig zin in om terug te zoeken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Linkje?
Ik vind dat nog steeds een mooi verhaal
Zelfde hier. Alleen al bijna 13 jaar... Ondertussen getrouwd, een hond en een kind...quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:17 schreef muzas het volgende:
Ik heb gewoon een griet uit de kroeg. Die one-night-stand duurt nu al bijna 10 jaar....(2004)
Maar voor je gevoel wel lekker gereden?quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:59 schreef Wombcat het volgende:
Ook vandaag weer op de Nedereindseberg gereden. Na een klein half uur reed er een groepje weg van 4 A's (A en B reden weer samen), met o.a. Remco vd Ven, doordat er op de 5e plek in het peloton iemand een gaatje liet vallen. Ik zat in ongeveer 10e plek op dat moment en probeerde met 4 of 5 A's nog weer terug te komen. Eentje sprong weg, en ik kon net niet aansluiten (ging ook wel echt serieus hard op dat moment), bleef op een meter of 10 hangen. Hij kwam wel bij de kopgroep, maar dat lukte mij niet. Mezelf weer opgeblazen en teruggewaaid tot achterin het peloton.
In de laatste ronde nog geprobeerd weg te komen, maar dat lukte niet. In de sprint zat ik wat opgesloten, bovendien was het beste er wel af.
Sorry, Oksel gemiddeldes tellen alleen als je dit hebt bereikt in een groepje waardoor je lekker in de luwte hebt kunnen zittenquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:25 schreef forty-two het volgende:
Vandaag weer eens m'n favo rondje gedaan, gewoon lekker knallen.
Is dit nou een Oksel gemiddelde?
http://www.strava.com/activities/73803817
Ja, ging wel lekker verder.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:26 schreef forty-two het volgende:
[..]
Maar voor je gevoel wel lekker gereden?
Ik wil daar wel eens een keer kijken hoe zo'n wedstrijd gaat, lijkt me best leuk om te zien.
Shit ik reed alleenquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sorry, Oksel gemiddeldes tellen alleen als je dit hebt bereikt in een groepje waardoor je lekker in de luwte hebt kunnen zitten
Geen idee of ik dat tempo zou kunnen volgen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ging wel lekker verder.
En in de kopgroep had ik waarschijnlijk toch niet mee kunnen draaien, dus daar was ik dan ook snel gelost. Maar er zit wel vooruitgang in voor mijn gevoel.
Ipv te komen kijken, kun je natuurlijk ook meedoen
Dan kun je ook nog bij de C's meedoen (da's vooral 60+, nieuwelingen en degenen die net beginnen). Overigens mag je zonder basislicentie eigenlijk alleen op zaterdag of zondag meerijden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:47 schreef forty-two het volgende:
[..]
Geen idee of ik dat tempo zou kunnen volgen.
Bovendien heb ik veel te weinig ervaring met het rijden in groepen, dat is misschien te gevaarlijk voor de anderen.
Ik zou eerst eens moeten meerijden in van die trainingsclubjes rond Utrecht en een beetje ervaring opdoen.
Succes! Heb je het waaierrijden nog een beetje geoefent?quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen Ronde van Maassluis fietsen, ben benieuwd.
Gaaf, opgegroeid daar! Is het rondje om de kerk of alleen over het parcours van De Coureur?quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen Ronde van Maassluis fietsen, ben benieuwd.
Het is in het oude centrum bij dat ophaalbrugje.quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:24 schreef thomasss het volgende:
[..]
Gaaf, opgegroeid daar! Is het rondje om de kerk of alleen over het parcours van De Coureur?
Da's dan een meevaller dat je niet moest harken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
@Wombcat: Harken moest ik niet, wel brandhout zagen, water geven in de tuin, stofzuigen, dweilen, keuken en toilet schoonmaken en opruimen in het huisje, ramen zemen en het houtwerk van de veranda afsoppen.
Ga keer op zondag mee met EP (hadden we op de meet al over) kun jij echt wel aan gok ik zo..quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:47 schreef forty-two het volgende:
[..]
Geen idee of ik dat tempo zou kunnen volgen.
Bovendien heb ik veel te weinig ervaring met het rijden in groepen, dat is misschien te gevaarlijk voor de anderen.
Ik zou eerst eens moeten meerijden in van die trainingsclubjes rond Utrecht en een beetje ervaring opdoen.
Ja, lastige stukken volgens mij door het centrum. Veel krappe bochten en smalle straten. Succes vanavond!quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is in het oude centrum bij dat ophaalbrugje.
@Wombcat: Harken moest ik niet, wel brandhout zagen, water geven in de tuin, stofzuigen, dweilen, keuken en toilet schoonmaken en opruimen in het huisje, ramen zemen en het houtwerk van de veranda afsoppen.
Heerlijk die reacties ook weer. Wielrennershatersquote:Op maandag 12 augustus 2013 04:44 schreef buzz1291 het volgende:
Lees ik op vakantie eens ff mee op fok, en het eerste bericht op de fp:
Dikke wielrenner rijdt over puppy heen
Nou, nou
Eerlijk is eerlijk. Velen gedragen zich ook asociaal...quote:Op maandag 12 augustus 2013 08:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Heerlijk die reacties ook weer. Wielrennershaters
quote:Op maandag 12 augustus 2013 08:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk. Velen gedragen zich ook asociaal...
Dat zijn van die zolderkamerhelden joh. Het gros van de reacties op dat wordt midden in de nacht geplaatst, wat voor leven heb je dan? Om 4u 's nachts de internetheld uithangen op de Fok!frontpagequote:Op maandag 12 augustus 2013 09:43 schreef cafca het volgende:
[..]klopt. Alleen jammer dat door sommigen zo gegeneraliseerd wordt en daardoor in bepaalde kringen gedacht wordt dat je wielrenners maar het beste gewoon dood kunt rijden.
Klopt, alleen lijkt het soms of automobilisten die mening ook in de praktijk willen brengen. Ook bejaarden die weigeren aan de kant te gaan (want die wielrenners zijn toch altijd zo asociaal, daar ga je niet voor aan de kant).quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat zijn van die zolderkamerhelden joh. Het gros van de reacties op dat wordt midden in de nacht geplaatst, wat voor leven heb je dan? Om 4u 's nachts de internetheld uithangen op de Fok!frontpage
Er zijn idd veel aso's op een racefiets die zich bekommeren om de 30 gemiddeld, maar ook andere weggebruikers zijn bloedirritant. Vorige week was ik met een groepje in Drenthe aan het fietsen, alleen maar bejaarden en babyboomers die twee aan twee breeduit over het fietspad fietsen en niet reageren op je bel of naar links slingeren.
Ik ga dan liever een rondje door Groningen doen. Veel rustiger en bredere fietspaden. Kan je tenminste lekker doorknallen.
Ik had dus laatst een bejaarde die expres in de weg bleef rijden. De meesten van zijn groepje gingen netjes aan de kant toen wij belden (ja, ik heb een niet-soignee bel op mijn fiets), maar deze man bleef gewoon links naast zijn maatje rijden met de melding "daar verderop heb je ruimte om erlangs te gaan". Toen heb ik hem wel even beleefd gemeld wat ik daar van dacht.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:20 schreef Stansfield het volgende:
Flevopolder is ook ideaal.
Vorige week nog bijna een botsing gehad met een bejaarde die zonder te kijken gewoon naar links ging terwijl ik hem bijna inhaalde. Hij schrok zich een hoedje. Maar was zich wel gelijk bewust van zijn fout. Ik ga dan ook niet schreeuwen maar gewoon gevraagd of alles goed ging en weer door gefietst. Ik stond echt precies bij hem stil dus dat ging maar net goed.
Heel erg herkenbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:19 schreef Gesloten het volgende:
Ik wilde ook eens twee mensen inhalen die naast elkaar fietsten. Voor de veiligheid belde ik een keer zodat ze wisten dat ik er aan kwam. Begint die man naar mij te schreeuwen dat ik er makkelijk langs kon.
Sja weet je... ik woon midden in de stad. (Utrecht). En als ik sommige gasten op racefiets soms zie scheuren dan vraag ik me echt waar ze mee bezig zijn!quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Heel erg herkenbaar.
Of mensen die gewoon zonder kijken oversteken. Dan kan ik niet bij mn bel, want dan zit ik namelijk vol in mn remmen. Om vervolgens naar je hoofd geslingerd te krijgen; "Ja bel dan!"...![]()
Of zoals hierboven, zoveel mensen die zonder omkijken linksaf slaan. Vaak zie je het aankomen, en dan bel ik.. dan krijg je inderdaad "JE KAN ER TOCH LANGS!!1!!EINZ!1!!"
Ik vermoed dat er twee kanten aan dit verhaal zitten. Dat is België hè...Misschien is het fietspad daar wel op gelijke hoogte met de stoep en liep dat hondje op het fietsgedeelte. Of stond er ook een fietsje op de stoep geschilderd...je weet het niet. Lijkt me toch raar dat je zomaar over iemands hondje heen rijdt.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik zit net dat artikel over die puppy te lezen. Als ik die vrouw was met pup had ik de achtervolging ingezet. Ik vind het ronduit asociaal (voor zover dit bericht waar is). Ik ben daar zo klaar mee. Door dat soort aso's hebben de mensen die zich wel aan de regels houden gezeik.
Hier een iets minder grote stad (Haarlem) en ben het helemaal met je eens. Ik rijd in de stad ook nooit hard (uberhaupt nooit, want ben traagquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:46 schreef peleetje het volgende:
[..]
Sja weet je... ik woon midden in de stad. (Utrecht). En als ik sommige gasten op racefiets soms zie scheuren dan vraag ik me echt waar ze mee bezig zijn!
Ook op strava.. als je de segmenten in Urecht bekijkt (die toch vaak over drukke wegen gaan) waar iedereen dan met 40+ km/h overheen raast... sja, dat is vragen om problemen. En daar doen de meeste wielrenners gewoon vrolijk aan mee. Want, we vinden onszelfs allemaal geweldige coureurs.
Enfin, ik rijd in de stad gewoon nooit boven de 25. Harder rijden is eigenlijk gewoon gekkenwerk.
Ik probeer dat ook, maar ik haat schrik reacties van mensen die dan je voorwiel zien komen, naar links gaan kijken en vervolgens jou bijna van de wegduwen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:43 schreef nodisch18 het volgende:
Blijf het wonderlijk vinden dat mensen bij het horen van een bel omkijken, in plaats van aan de kant gaan. met als gevolg dat ze naar links slingeren![]()
Als ik alleen fiets bel ik vaak ook niet. Voor dat mensen er erg in hebben ben ik er al voorbij en zo loop ik geen risico op naar links slingerende bejaarden. misschien aso, maar wel effectief
Is ook logisch. Waar je ogen naar kijken stuurt je lichaam naartoe! Dat kun je die mensen nauwelijks kwalijk nemen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:48 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
Ik probeer dat ook, maar ik haat schrik reacties van mensen die dan je voorwiel zien komen, naar links gaan kijken en vervolgens jou bijna van de wegduwen.
En ik haat van die tienerkinderen die perse met zn 3en naast elkaar moeten fietsen op een tempo zo langzaam dat ze moeten slingeren om hun fiets overeind te houden. En t vervelende dat je ze meestal tegenkomt op plaatsen waar je niet kan inhalen, en bellen/roepen/keelschrapen/hoesten werkt niet want ze hebben hun muziek (of wat hiervoor moet doorgaan) hard aan en besteden helemaal geen aandacht aan de rest van de weg.
Ik ook niet. Met koerieren ook niet, 25 is idd een betere snelheid. Je kan dan beter anticiperen en daardoor ben je per saldo sneller.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:46 schreef peleetje het volgende:
[..]
Sja weet je... ik woon midden in de stad. (Utrecht). En als ik sommige gasten op racefiets soms zie scheuren dan vraag ik me echt waar ze mee bezig zijn!
Ook op strava.. als je de segmenten in Urecht bekijkt (die toch vaak over drukke wegen gaan) waar iedereen dan met 40+ km/h overheen raast... sja, dat is vragen om problemen. En daar doen de meeste wielrenners gewoon vrolijk aan mee. Want, we vinden onszelfs allemaal geweldige coureurs.
Enfin, ik rijd in de stad gewoon nooit boven de 25. Harder rijden is eigenlijk gewoon gekkenwerk.
Fietsrek boven op het dak. En anders gewoon los in de kofferbak.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:35 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand ervaring met deze http://www.evanscycles.co(...)ag-ec034402#features ?
Is het makkelijk (als beginneling) je fiets daarin in te pakken en mee te nemen? Heb geen trekhaak (en zacht dak want convertible) dus dit leek me goed alternatief om fiets mee te nemen in auto?
Voor in de auto wellicht wat overdreven. Ik gebruik gewoon een paar oude dekens, eventueel wieltassen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:35 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand ervaring met deze http://www.evanscycles.co(...)ag-ec034402#features ?
Is het makkelijk (als beginneling) je fiets daarin in te pakken en mee te nemen? Heb geen trekhaak (en zacht dak want convertible) dus dit leek me goed alternatief om fiets mee te nemen in auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |