abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2014 @ 13:38:23 #201
159909 -Peach
Prunus persica
pi_137922360
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 09:52 schreef StephanL het volgende:
Gister gezien op Ned 2: Yassine gaat naar Syrië.

Gaat over een student op de filmacademie, van Marokkaanse komaf, die naar Syrië gaat en gaat kijken in een dorp. Hij kijkt hoe het is met de nabestaanden en bij diegene die vechten.

Geeft wat mij betreft goed weer hoe het er nu aan toe gaat. Ok, het is nu het verhaal alleen bij de strijders, maar het geeft wel een menselijke tintje er aan, dat is wel mooi om te zien.
Zeker een aanrader. Mooie docu.
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_137923042
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:39 schreef k_man het volgende:
Gisteren gekeken naar Waterlijken. Ik vond het indrukwekkend en bewonderenswaardig werk wat al die mensen doen die te maken krijgen met waterlijken. Het is niet alleen de omgang met die opgezwollen lichamen, maar ook het feit dat je altijd werkt met menselijk leed. Want laten we wel wezen, als er een lijk in het water ligt is er ergens iets heel erg fout gegaan. Of het nou zelfmoord, moord of een ongeluk is, het is altijd een treurig einde.

En aan de andere kant is het ook 'gewoon werk'. De twee politiemannen die net een lijk toonbaar hebben gemaakt voor de familie en elkaar dan vragen 'zo, nu even een bakkie doen?'

[..]

200 per jaar :{

Nooit over nagedacht dat er mensen het land binnen stromen in het water. Woon dan ook in het westen, aan de kust, dus kom zelden in de buurt van de grote rivieren. Mooie gefilmd deze docu, netjes vooral.
pi_137968764
quote:
Gisteren gekeken naar Waterlijken. Ik vond het indrukwekkend en bewonderenswaardig werk wat al die mensen doen die te maken krijgen met waterlijken. Het is niet alleen de omgang met die opgezwollen lichamen, maar ook het feit dat je altijd werkt met menselijk leed. Want laten we wel wezen, als er een lijk in het water ligt is er ergens iets heel erg fout gegaan. Of het nou zelfmoord, moord of een ongeluk is, het is altijd een treurig einde.

En aan de andere kant is het ook 'gewoon werk'. De twee politiemannen die net een lijk toonbaar hebben gemaakt voor de familie en elkaar dan vragen 'zo, nu even een bakkie doen?'

[..]

Idd een hele mooie bijzondere docu.
Aan goede mensen denkt men dankbaar terug, slechte mensen wil men zo snel mogelijk vergeten
pi_138055888
Jimi op Ned3 nu.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:34:21 #205
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_138058492
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:32 schreef laucas het volgende:
Jimi op Ned3 nu.
Ja mooie beelden ... Net zn interpretatie van het volkslied .. (8>
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_138065732
Wasted in Seatle is nu op TV bij NCG. Makkelijk geld verdienen daar aan heroïne.

Is Molly nou pure MDMA? Ja dus.
pi_138111787
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:34 schreef chufi het volgende:

[..]

Ja mooie beelden ... Net zn interpretatie van het volkslied .. (8>
Hele optreden bij Woodstock kun je "ergens" downloaden. Aanrader.

Tijdje terug in de bioscoop gezien, behoorlijk intens.
pi_138111855
Persoonlijk vind ik dit een erg goede doku

dinsdag 25 maart 2014 @ 00:25:32 #209
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_138143378
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:29 schreef Gloorbek het volgende:
Persoonlijk vind ik dit een erg goede doku

[ afbeelding ]
:D :D :D :D :D _O-
:{ oO<
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_138143614
quote:

[..]

Net gekeken op uitzendinggemist. Inderdaad erg indrukwekkend.
pi_138216042
Derren Brown - Miracles for sale
Hoe TV evangelisten nep wonderen laten gebeuren en je geld stelen.

Free To Play volgt de levens van drie professionele Dota 2-spelers, die zich klaarstomen voor de eerste Dota 2 International Tournament. Het gaat om Danil ‘Dendi’ Ishutin uit Oekraïne, Benedict ‘hyhy’ Lim uit Singapore en Clinton ‘Fear’ Loomis uit Amerika. De documentaire Free to Play werd 19 maart gratis beschikbaar gesteld via Steam.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_138216437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Net gekeken op uitzendinggemist. Inderdaad erg indrukwekkend.
Ook die woordenspeling net voor de familie het stoffelijk overschot komt identificeren...
"Als jij nu even een kwartiertje de tijd kunt doden, dan maken wij hier alles gereed"
:D
*** Nul Dertien ***
pi_138680777
Afgelopen maandag op Ned. 2

Het jaar erna

Hoe verliep het jaar na de tweede wereld oorlog. Vanuit verschillende oogpunten gezien.
pi_138831186
Ku Klux Klan, a secret history. Een lange maar goede docu over de geschiedenis van de KKK vanaf het moment van oprichting tot aan nu, met alle wendingen die de klan nam.
http://documentaryaddict.(...)061-documentary.html
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:10:58 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_138921545
Ik dacht dat deze hier al gepost was? http://docu.vara.nl/Moeders-springen-niet-van-flat.14171.0.html

Moeders springen niet van flats. Ontzettend heftig en een aangrijpend verhaal. Nu aan het kijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_139050077
http://documentaryaddict.com/Boy+Interrupted-9260-doc.html

Boy Interrupted

Not only tells the story of a 15-year-old's death by suicide, but it also tells the story of a mother's anguish dealing with her son's lifelong disease of bipolar mental disorder. You want to brush it off, this is someone else's tragedy, but the truth is, frightened parents are hearing more and more of such cases. Boy Interrupted reveals Evan Perry as charismatic, his mood swings inexplicable. His paternal uncle Scott committed suicide, so you ask, is it genetic? His mother explores many questions without sentimentality, even including stills from her son's unsuccessful suicide attempt. If you are such a mother, experiencing this tragic, personal event of your child's mental illness, how do you cope? What are the signs? How do you protect your child from himself?
pi_139051465
Louis Theroux heeft overigens ook weer drie nieuwe docu's: LA stories.
Eerste aflevering gaat over zwerfhonden in LA, tweede over zorg voor mensen die ofwel opgegeven zijn ofwel in vegetatieve staat verkeren, derde over sex offenders. Niet zo goed als zijn Extreme Love docu's, maar een mindere Louis is altijd nog beter dan geen O+ Louis O+.

Overigens heeft de tweede aflevering ook zo'n moment dat artsen er van overtuigd zijn dat een comapatiënt maar moet worden uitgeplugd omdat er geen redden aan is, en dat de beste man vervolgens ontwaakt en het ziekenhuis inloopt terwijl de staf met open bek staat te kijken.

http://www.dailymail.co.u(...)is-Theroux-film.html
pi_139129571
22.30 uur op Ned.2

Martin Bril - Enfin

Documentair portret van Coen Verbraak met bijzonder archiefmateriaal en interviews met mensen die hem van dichtbij meemaakten.

pi_139272714
Uitstekende docu over de credit crunch en de gevolgen ervan...

I´m back.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:36:04 #220
300082 roos85
JUICHEN!
pi_140681188
Op Ned 2 komt zo de docu De regels van Matthijs.

quote:
Op verzoek van velen herhaalt de NCRV de documentaire De regels van Matthijs. Hierin filmt regisseur Marc Schmidt zijn jeugdvriend Matthijs. Als autist probeert deze wanhopig orde te scheppen in de chaos om hem heen.

Voor Matthijs zijn mensen onvoorspelbaar en onbetrouwbaar, ze houden zich niet aan de logica van zijn denken. Matthijs neemt ieder gesprek dat hij voert op en archiveert het. De archieven reiken tot het plafond. Als de woningbouwvereniging hem uit zijn woning dreigt te zetten, ziet Matthijs zelfmoord als enige uitweg.

Mysterieuze wereld
De regels van Matthijs ging in première op het Internationale documentaire filmfestival Visions du Réel in Nyon. Deze film won daar de Grand Prix voor Internationale Beste Lange Documentaire. De jury was onder de indruk. "De film stapt in de nog onbekende en mysterieuze wereld van autisme", luidde het oordeel.

Gouden Kalf
De documentaire won ook een Gouden Kalf. "De manier waarop de regisseur dit drama heeft verbeeld, brengt ons dichterbij dan ooit in de belevingswereld van een autist, waardoor wij ons eigen bestaan aan het zijne kunnen spiegelen", aldus het juryrapport
http://www.tvgids.nl/artikel/65289/Matthijs_leeft_met_autisme/
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 21:38:16 #221
279824 Mansjester
City>United
pi_140684211
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:36 schreef roos85 het volgende:

[..]

Mooie docu was dat ja zeg _O_

Deze van gisteren ook wel mooi, lijkt er enigszins op:
quote:
De 44-jarige Kees Momma is autistisch. Alleen dankzij de hulp van zijn ouders kan Kees omgaan met de angsten en obsessies die hem kwellen en lukt het hem zich staande te houden in de voor hem zo bedreigende wereld. Maar wat gebeurt er met Kees als zijn ouders, inmiddels 80 en 83 jaar oud, niet meer voor hem kunnen zorgen? In Het beste voor Kees volgt filmmaakster Monique Nolte de ouders van Kees in hun pogingen een toekomstperspectief te creëren voor hun zoon.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1422471
pi_140692709
Die van gisteren vond ik - vooral aan het eind - erg raar. Het lijken lieve ouders, die alles in het werk stellen om hun zoon te steunen en proberen een goede oplossing te vinden voor wanneer ze dat niet meer zullen kunnen. Maar als dat niet lukt, dan moet Kees maar dood? Ik snapte niet hoe euthanasie zo opeens uit de lucht kwam vallen. En arme Kees, die alles gelooft wat zijn moeder hem vertelt, gaat vervolgens ook denken dat ie misschien maar euthanasie moet laten plegen.
pi_140697072
quote:
15s.gif Op woensdag 4 juni 2014 00:18 schreef k_man het volgende:
Die van gisteren vond ik - vooral aan het eind - erg raar. Het lijken lieve ouders, die alles in het werk stellen om hun zoon te steunen en proberen een goede oplossing te vinden voor wanneer ze dat niet meer zullen kunnen. Maar als dat niet lukt, dan moet Kees maar dood? Ik snapte niet hoe euthanasie zo opeens uit de lucht kwam vallen. En arme Kees, die alles gelooft wat zijn moeder hem vertelt, gaat vervolgens ook denken dat ie misschien maar euthanasie moet laten plegen.
Die euthanasie had moeder het de hele tijd al over, vader wilde er niks van weten.
En tsja, Kees lult alles na wat zijn moeder zegt, maar hij gaf zelf ook al aan dat er nog wel dingen waren om voor te blijven leven. En je moet nog maar een arts vinden die aan de euthanasie wil meewerken. Als je ziet hoe moeilijk dat bij mensen gaat die levensmoe zijn (waarop ze het bij Kees willen gooien), dan gaat het erg lastig worden.
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:27:08 #224
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_140700263
Die ouders van kees hebben die man zo ontzettend geïsoleerd en hem laten geloven dat alleen zij het zo goed doen met hem. Als ze al jaren geleden hadden geïnvesteerd in een goede dagbesteding voor die man, sociale contacten, grenzen in dat absurde gedrag, had hij nu veel verder kunnen zijn.

Natuurlijk hebben ze alles gedaan uit liefde ect, maar imho hebben ze flink veel verkeerde keuzes gemaakt -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:35:11 #225
356891 Abed
hooggeleid
pi_140700513
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:27 schreef littledrummergirl het volgende:
die man, sociale contacten, grenzen in dat absurde gedrag, had hij nu veel verder kunnen zijn.

Natuurlijk hebben ze alles gedaan uit liefde ect, maar imho hebben ze flink veel verkeerde ke
Hadden ze maar naar een echte kenner als jij geluisterd.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_140712146
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 11:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Die ouders van kees hebben die man zo ontzettend geïsoleerd en hem laten geloven dat alleen zij het zo goed doen met hem. Als ze al jaren geleden hadden geïnvesteerd in een goede dagbesteding voor die man, sociale contacten, grenzen in dat absurde gedrag, had hij nu veel verder kunnen zijn.

Natuurlijk hebben ze alles gedaan uit liefde ect, maar imho hebben ze flink veel verkeerde keuzes gemaakt -O-
Die moeder beweerde ook dat hij niet autistisch was terwijl hij 1 en al autisme is. Wel zielig want hij heeft wel degelijk talenten. Zo kan hij geweldig tekenen en knutselen. Verder wel een mooie en ontroerende docu. Bij dat stuk dat hij die Duister verrot schold moest ik wel lachen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:14:14 #227
300082 roos85
JUICHEN!
pi_140717416
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:38 schreef Mansjester het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de tip! Van de week eens terugkijken.
  woensdag 4 juni 2014 @ 20:18:34 #228
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_140717640
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:55 schreef Vatta het volgende:

[..]

Die moeder beweerde ook dat hij niet autistisch was terwijl hij 1 en al autisme is. Wel zielig want hij heeft wel degelijk talenten. Zo kan hij geweldig tekenen en knutselen. Verder wel een mooie en ontroerende docu. Bij dat stuk dat hij die Duister verrot schold moest ik wel lachen.
en dat stuk over de motorzaag _O_ ik vind het een prachtkerel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 16 juni 2014 @ 12:30:37 #229
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_141147374
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 16 juni 2014 @ 23:20:28 #230
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_141181706
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:36 schreef roos85 het volgende:

[..]

Aanrader ja!. kreeg er rillingen van
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:29:48 #231
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_141242494
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:55 schreef Vatta het volgende:

[..]

Zeker een mooie documentaire :Y Hij doet me alleen (qua praten) wel erg aan Marc-Marie Huijbregts denken :@ Wat een lieve man is die vader toch ook O+ Die moeder is alleen wel eng :{
pi_141245106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hij doet me alleen (qua praten) wel erg aan Marc-Marie Huijbregts denken
Haha ik moest ook gelijk aan Marc-Marie denken. Zelfs een beetje hoe hij kijkt. Ook lijkt het een beetje op een persiflage van Kooten en de Bie.
pi_141294940
Religulous van Bill Maher, geloof bashen, kinda funny :)
Opgezegd
pi_141308826
Net de docu van Kees eindelijk eens gekeken.

Ik heb me echt gestoord aan het egoïste gedrag van moeder, vader leek daarentegen een stuk realistischer.
Kan me best voorstellen dat het lastig is om je kind los te laten, maar zoals LDG al aangaf, ze hadden beter kunnen investeren in een goede dagbesteding, dan was de stap naar begeleid wonen m.i. minder groot geweest.
Het (expres) tegenhouden en enigszins afkraken van mogelijke projecten door moeder vond ik erg tekenend. Zij is superieur en het lijkt dat niemand anders voor Kees zou mogen zorgen.
Dat ze liever heeft dat er euthanasie gepleegd wordt dan dat Kees elders gaat wonen, vond ik schokkend. Vader dacht er duidelijk anders over en was niet bij machte dit over te brengen.

Kees leek zelf een woonvoorziening wel te zien zitten, hij kwam als hij erover sprak op mij positief tegenover. Hoop dat het hem gegund wordt elders te gaan wonen en wie weet meer tot bloei te komen. Gelukkig zag hij zelf nog lichtpuntjes om te blijven leven, hopelijk weet hij dit vast te houden en kan moeder hem niet verder brainwashen.
pi_141325340
Bag IT

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1424652
Deze aflevering is beschikbaar van vr 13 jun 2014, 18:54 tot ma 23 jun 2014, 23:57
pi_141996327
Kumaré (op Netflix)

Amish: A secret life

Lifting The Veil Of Polygamy (Mormonen en polygamie)
pi_142001286
Vanavond om 21.50 op Nederland 2: The Unknown Known. Na Robert McNamara in The Fog of War interviewt Errol Morris nu nog een voormalige minister van defensie, Donald Rumsfeld.
quote:
Een intrigerend portret van Donald Rumsfeld, die als minister van defensie onder George W. Bush mede verantwoordelijk was voor de oorlog tegen Irak. De Oscarwinnende regisseur Morris neemt geen traditioneel interview af, maar vraagt Rumsfeld om zijn "sneeuwvlokjes" op te voeren en toe te lichten: het enorme archief aan memo's die hij schreef in zijn ruim vijftig jaar overspannende carrière, in het Congres, het Witte Huis, het Pentagon en als zakenman. Die memo's geven een inzicht in de geschiedenis - niet zoals het daadwerkelijk gebeurde, maar zoals Rumsfeld wil dat we het zien. Morris geeft ruime aandacht aan Rumsfeld taalgymnastiek: de titel van de documentaire is ontleend aan Rumsfelds vaak aangehaalde aforisme: "There are known knowns, there are known unknowns, there are unknown unknowns, but there are also unknown knowns: things that you think you know but that it turns out you did not." Maar door de sneeuwvlokken met al hun raadsels en tegenstrijdigheden als uitgangspunt te nemen, weet Morris voorbij te gaan aan dit web van woorden en door te dringen in het onontgonnen terrein van Rumsfelds geest. Zo toont hij hoe de ideeën, angsten en zekerheden van één man uitgeschreven op papier hun invloed hadden op Amerika en de wereldgeschiedenis, en een oorlog begonnen http://www.tvgids.nl/programma/16672803/2Doc%3AThe_Unknown_Known/
pi_142002270
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:42 schreef Nepthys het volgende:
Vanavond om 21.50 op Nederland 2: The Unknown Known. Na Robert McNamara in The Fog of War interviewt Errol Morris nu nog een voormalige minister van defensie, Donald Rumsfeld.

[..]

Klinkt interessant, ga ik opnemen. :)
  maandag 7 juli 2014 @ 15:54:01 #240
207863 Obama
Barack Hussein
pi_142007737
Jeruzalem: het ontstaan van de Heilige Stad (deel 1):
http://www.npo.nl/jeruzal(...)7-2014/VPWON_1219076

De docu is ook te vinden op de bekende torrentsites.
pi_142082064
Ik heb net "The Institute" gezien... zeer hoog wtf-gehalte maar wel de moeite waard vond ik.

8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 27 juli 2014 @ 04:06:46 #242
224960 highender
Travellin' Light
pi_142773677
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:11 schreef Hilzillah het volgende:
Afgelopen maandag op Ned. 2

Het jaar erna

Hoe verliep het jaar na de tweede wereld oorlog. Vanuit verschillende oogpunten gezien.
Dat is een grappige invalshoek. Ik zit te scrollen door de reacties en kom erachter dat ik cliché-docu moe ben. Dit vind ik dus weer even een interessante invalshoek.
  zondag 27 juli 2014 @ 11:55:39 #244
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_142773978
Bijzondere documentaire over ouders die hun zoon beschermen, nadat hij hun dochter (zijn zus) heeft vermoord. Puur vanwege het feit dat de dochter nu eenmaal dood is en hij nog leeft. Documentaire over misschien wel de 'keerzijde' van onvoorwaardelijke liefde.

quote:
Life with murder (2010)
Chatham, Ontario, 1998. Eighteen-year-old Jennifer Jenkins is brutally shot to death by multiple rifle rounds in her family home. The main suspect: her brother, Mason Jenkins, who fled the scene of the crime. After fabricating a story about what occurred, Jenkins was incarcerated. His parents, facing the loss of both their children, chose to support his claims of innocence, repressing the dark secret of their son's true intentions. Concurrently shocking and heartbreaking, John Kastner's finely crafted mystery slowly reveals the many layers of a family dynamic that becomes its own enigma, drawing from a decade's worth of coverage, including police interrogation videos, home movies, and incredible interviews with Jenkins, his family, and the case's investigators. With a skillful eye that eschews sensationalism, Kastner delves beyond the details of the murder to capture the pain of paternal devotion as Jenkins' parents struggle to hold onto the last shreds of their family. Led by the belief that one's children are not disposable, the burden of the Jenkins' forgiveness proves as fearsome as the murder that begot it.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:18:46 #245
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142774460
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:55 schreef Maraca het volgende:
Bijzondere documentaire over ouders die hun zoon beschermen, nadat hij hun dochter (zijn zus) heeft vermoord. Puur vanwege het feit dat de dochter nu eenmaal dood is en hij nog leeft. Documentaire over misschien wel de 'keerzijde' van onvoorwaardelijke liefde.

[..]

Oh... Die moet ik zien!! Ergens te vinden?
  zondag 27 juli 2014 @ 12:19:19 #246
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_142774473
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:18 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Oh... Die moet ik zien!! Ergens te vinden?
Ik had hem zelf gezien op de Canadese Netflix :)
  zondag 27 juli 2014 @ 12:22:35 #247
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_142774556
Ik heb alleen de Nederlandse... Ga wel even zoeken of ik hem ergens kan vinden
pi_142774585
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat is een grappige invalshoek. Ik zit te scrollen door de reacties en kom erachter dat ik cliché-docu moe ben. Dit vind ik dus weer even een interessante invalshoek.
Nou, dat was een heftige... Niet echt een docu voor de vroege zondag.
pi_142775247
Ik vond dit wel... confronterend. Een voor mij originele eerlijke docu over de dood.
Gewoon hoe vergankelijk we zijn en hoe een individu aan ons voorbij kan gaan en we zelf zo'n individu kunnen/zullen zijn. Je kan er van leren hoe je je leven juist niet wil leven...of juist wel.

http://www.npo.nl/2doc-sporen/03-06-2014/VPWON_1223430
  zondag 27 juli 2014 @ 22:49:18 #250
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_142795151
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 11:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Die lijkt me erg interessant
*** Nul Dertien ***
pi_142803342
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 22:49 schreef theKiD het volgende:

[..]

Die lijkt me erg interessant
:Y Heeft iemand hem al gevonden?
  maandag 28 juli 2014 @ 11:14:53 #252
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_142806155
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 08:44 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

:Y Heeft iemand hem al gevonden?

Moet je wel even doen alsof je in London zit dmv Zenmate.

edit: ow shit daar willen ze je £2.50 voor laten betalen..
reset
  dinsdag 29 juli 2014 @ 07:07:00 #253
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142839128

Two teenage girls and a 20-year-old woman are kidnapped on the same stretch of road in Cleveland, Ohio. For 10 years they are missing presumed dead, but in May 2013, miraculously, they are discovered alive, one of them with a six-year old daughter. Their captor, Ariel Castro, is now charged with four counts of kidnapping and three counts of rape. He may even face the death penalty if prosecutors successfully argue that he forcibly caused his captors to miscarry their unborn babies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:28:54 #254
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_143063970

The Foods that Make Billions is a series looking at how big business feeds us.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:56:37 #256
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_143100714
pi_143101434
Vanavond om 23:50 weer op tv: 3doc: The greatest movie ever sold

Vond hem zelf wel leuk :)

quote:
In 3doc: The greatest movie ever sold gaat Morgan Spurlock op onderzoek uit in de marketingwereld. De regisseur wil weten hoe de wereld van reclames in elkaar steekt.

Na Supersize Me, waar Morgan een maand lang elke dag drie McDonalds-maaltijden per dag nuttigde en meer dan elf kilo aankwam, gaat de regisseur nu op speurtocht in de reclamewereld. Hij wil vooral weten hoe de samenwerking tussen bedrijven en filmmakers in zijn werk gaat, wat voor bedragen er in om gaan en of hij het voor elkaar krijgt zijn film volledig gefinancierd te krijgen dankzij product-placement.

Pitches
Morgan komt erachter dat producten op de markt zetten een vak apart is en hij wil dat de kijker zich dat realiseert. Na vele pitches heeft de documentairemaker eindelijk beet en kan hij zijn film financieren. POM Wonderful (producent van granaatappelsap) is zijn belangrijkste financier.

Dieet
In de documentaire The greatest movie ever sold is Spurlock weer de brutale interviewer die rammelt aan de heilige huisjes van corporate America, maar ze niet omver krijgt. Overigens was Morgan na zijn avontuur voor Supersize Me weer snel op zijn oude gewicht. Zijn vriendin Alexandra Jamieson (chefkok) hielp hem met zijn herstel door middel van een speciaal dieet. Zij schreef hier later een boek over, genaamd The Great American Detox Diet.
pi_143126610
Wellicht niet zo zeer een documentaire, als meer een speelfilm over de gevolgen van een kernoorlog. 'Threads', ik heb nog nooit zulke inktzwarte, deprimerende tv gezien...

“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_143257946
Andere tijden sport over het WK 78 is wel aan te raden

Iemand een tip over een docu over Zuid Amerika?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:03:17 #260
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_143453056
Shelter in Place is a devastating exploration of the oil industry's impact on the health and life quality of the inhabitants of Port Arthur, a small Texan town framed against the backdrop of flaming oil rigs and smothering black smog.

Shelter in Place: An intimate portrait of a community battling against Big Oil.
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
pi_143458324
Goed topic
  woensdag 17 september 2014 @ 21:23:00 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144638329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:41 schreef Pieter-utd het volgende:
Goed topic
Inderdaad.

Maar weer eens omhoog geschopt. Een docu over het zinken van de Costa Concordia, gevangen in amateurbeelden van passagiers. Ik blijf elke keer rillingen houden als ik de helikopterpiloot hoor die orders schreeuwt naar de faalhaas-kapitein Schettino:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_144667346
Vanavond 21:00, NPO3: Zombie - the Resurrection of Tim Zom.

Top skater, Rotterdammer, voormalig kutventje, en met een hilarische oma.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2014 19:27:27 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 19:37:51 #264
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_144667863
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:25 schreef k_man het volgende:

Bones Brigade gezien?
pi_144673207
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:25 schreef k_man het volgende:

Wat een eikel die Tim, zijn familie is niet veel beter.
Docu viel mij ook wat tegen.
pi_144673865
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 21:48 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wat een eikel die Tim, zijn familie is niet veel beter.
Docu viel mij ook wat tegen.
Moet je tegen z'n oma zeggen. Dan slaat ze je op je smoelwerk. :P
pi_145402393
Best aardig :)

quote:
Puck Meerburg (15) was op zijn zevende al een IT-wonderkind en trekt inmiddels de aandacht van grote spelers op dit terrein. Grote bedrijven als Microsoft tonen interesse in hem en hij won diverse prijzen, waaronder de prestigieuze Apple Design Award voor studenten. Maar Puck is ook nog een kind, minderjarig, leerplichtig en moet gewoon naar school. Hoe snel Puck zich ook wil ontwikkelen, het huiswerk moet gedaan en de wet staat niet alles toe. Regisseur Tessa Boerman leerde Puck kennen toen hij elf was, en heeft hem sindsdien gevolgd met de camera. In deze documentaire zien we Puck zich ontwikkelen van wonderkind tot serieus programmeerder, zich bewust van de mogelijkheden en dilemma's in zijn vak. Met kinderlijke verwondering, grenzeloze fascinatie en een haviksblik beziet hij de digitale technologie die ons omringt. Naarmate Puck ouder wordt, worden de vragen die hij en zijn talent oproepen groter: hij doet mee met de professionals, maar hoe moeten die volwassenen met hem omgaan? En wij als samenleving met kinderen die excelleren op dit terrein? Voor Puck wacht waarschijnlijk een internationale toekomst. Maar hoe verhouden wij ons tot kinderen zoals hij en hoe willen we omgaan met de toenemende digitalisering van alles om ons heen? En dit is nog maar het begin
http://www.npo.nl/2doc/06-10-2014/VPWON_1168487
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 18:41:04 #268
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_145403690
quote:
Ben 'm aan 't kijken. 'Best aardig' vind ik nog een understatement, maar ik heb dan ook de ballen verstand van programmeren.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:23:50 #270
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_145547176
quote:
Is dat op UG te zien ? Ik heb nog niet gekeken.
Edit: ik zie het dat dit via NPO terug te zien is.
pi_145547510
De Hokjesman. Heerlijk programma. Documentaire, maar kijkt door de sfeer en toonzetting heel anders weg. Doet een klein beetje denken aan Louis Theroux.

http://www.vpro.nl/kijk/de-hokjesman.html
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:38:33 #272
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_145560127
Er is helemaal niet op NPO terug te zien op mijn tv van Adèle Bloemendaal. Ik baal als een stekker. Ook niet bij avrotros😠
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:41:09 #273
159909 -Peach
Prunus persica
pi_145560207
quote:
8s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:38 schreef Haaibaaike het volgende:
Er is helemaal niet op NPO terug te zien op mijn tv van Adèle Bloemendaal. Ik baal als een stekker. Ook niet bij avrotros😠
http://www.npo.nl/2doc/13-10-2014/AT_2023586 deze toch? Kun je het iig op je laptop zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Peach op 15-10-2014 10:48:14 ]
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 10:49:53 #274
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_145560419
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:30 schreef Bucketlist het volgende:
De Hokjesman. Heerlijk programma. Documentaire, maar kijkt door de sfeer en toonzetting heel anders weg. Doet een klein beetje denken aan Louis Theroux.

http://www.vpro.nl/kijk/de-hokjesman.html
Leuk programma inderdaad. Ben benieuwd naar de editie over dierenvrienden, aangezien ik als boerenlul nog wel eens vooroordelen over dat type mens heb.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:11:44 #275
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_145560966
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:41 schreef -Peach het volgende:

http://www.npo.nl/2doc/13-10-2014/AT_2023586 deze toch? Kun je het iig op je laptop zien.
Ja dat snap ik wel maar ik heb glasvezel dus ik dacht dat je ook op tv terug kan kijken bij UG!
pi_145645033
quote:
Het verhaal van de familie-bakkerij van Ron Punselie. De fabriek die verscholen tussen de woonhuizen ligt, produceert zo'n 40.000 koekjes per uur. Het draait om Ron: Zonder hem geen koekjes en dus geen omzet. Helaas schrijft het bedrijf rode cijfers en Ron wil meer rust. Drastische ingrepen zijn nodig. Overleeft de fabriek en de bedrijfscultuur door alle ingrepen heen? Lukt het om de veranderingen door te voeren? Net zoals ieder ander bedrijf, heeft ook Punselie's koekjesfabriek te maken met tegenslagen. Dankzij een investering van Maria Middelburg, Rons vroegere buurmeisje, en haar man, overleefde de fabriek de eerste tegenslag. Maar verdere maatregelen zijn hard nodig en drastische veranderingen worden ingezet. Er worden nieuwe eisen gesteld aan het personeel en aan de fabriek. Het liefst zou Ron van zijn huidige fabriek een museum maken en elders een nieuwe, grote en moderne fabriek bouwen. Hij weet dat dit nu nog niet reëel is en hij gaat dan ook met een onuitputtelijk doorzettingsvermogen de werkzaamheden van alledag tegemoet. Ron probeert zijn personeel zo veel mogelijk te motiveren, want veranderingen zijn nooit leuk, maar wel noodzakelijk.
http://www.npo.nl/2doc/15-10-2014/VPWON_1232562

_O_ Ron Punselie een held. _O_
pi_145809758
quote:
Vond het wel ongelofelijk saai. Gebeurd vrij weinig verder.. en er mag binnen niet gefilmd worden van google :')
pi_146021560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:38 schreef Mansjester het volgende:

[..]

[..]

Hoe is het nu met Kees?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_146026247
Paar goede documentaires over eten gekeken op Netflix? Beide wel iets te veel op Amerika gericht.
Food Inc (fascinerend dat VMO zaden gekopieerd zijn)
Fat sick and nearly dead (wat doet een SAP kuur met je)
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:04:57 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146030952
quote:
Totaal niet representatief voor alle autisten. Met de zilveren lepel in de mond geboren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_146032075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:55 schreef larry_flynt het volgende:
Paar goede documentaires over eten gekeken op Netflix? Beide wel iets te veel op Amerika gericht.
Food Inc (fascinerend dat VMO zaden gekopieerd zijn)
Fat sick and nearly dead (wat doet een SAP kuur met je)
Food inc nog niet gezien. Goeie tip.
Fed up zou dan ook in je straatje kunnen vallen.
pi_146034367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Totaal niet representatief voor alle autisten.
joh
Wie dit leest is hek.
pi_146035447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:36 schreef aspi het volgende:

[..]

Food inc nog niet gezien. Goeie tip.
Fed up zou dan ook in je straatje kunnen vallen.
Bedankt voor je tip, ik ga eens kijken naar Fed Up!
pi_146433507
Mooie docu over de Berlijnse muur vanuit het perspectief van konijnen.

Geen Nederlandse ondertiteling, helaas.
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:50:10 #285
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146436372
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mooie docu over de Berlijnse muur vanuit het perspectief van konijnen.

Geen Nederlandse ondertiteling, helaas.
Morgen een grote dag in Berlijn. :)
reset
pi_146436506
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:50 schreef Individual het volgende:

[..]

Morgen een grote dag in Berlijn. :)
Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.

Mooie docu over gezien vanmiddag op NPO2
pi_146436777
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.

Die heb ik ook gezien :Y indrukwekkend. :o
  zaterdag 8 november 2014 @ 19:18:00 #288
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146439187
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Goede docu. Nederlands oranje is populair rond de wereld. :P Die van volgende week wil ik ook wel zien.

http://www.npo.nl/de-muur/07-11-2014/VARA_101369841
reset
pi_146780075
quote:
De Muur is een documentaireserie bij de VARA. Menno Bentveld maakt de serie naar aanleiding van de val van de Berlijnse Muur 25 jaar geleden. Menno Bentveld zag er na de Koude Oorlog nog meer scheidingsmuren bijkomen. De Muur gaat over de muren die nu nog steeds overeind staan in onder andere Amerika, Israël, Ierland en Noord-Korea. In de landen die hij bezoekt praat hij met bewoners aan allebei de kanten van de muur.
bron

http://tvblik.nl/de-muur

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/294718/De_Muur.html (VS en de grens met Mexico)
  dinsdag 18 november 2014 @ 19:19:54 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146782670
quote:
^O^

Ik ken die grens en is idd zo lek als een mandje.
reset
pi_146782937
Heb ontzettend genoten van deze bizarre fabriek :) Opgenomen in 2013, maar het had net zo goed 1970 kunnen zijn.

Voor het eerst sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie krijgen de arbeiders en de ingenieurs van de Russische ZIL-autofabriek een speciale opdracht van het Russische Ministerie van Defensie.

12
------------------------------------------
2Doc: De laatste limousine
NPO 2, 0.00 uur
-----------------------------------------

Er worden drie gloednieuwe handgemaakte ZIL-limousines besteld voor de komende parade op het Rode Plein ter gelegenheid van de Dag van de Overwinning. In het verleden zouden ze vijf jaar de tijd krijgen om die te maken, maar nu moeten ze in twee jaar klaar zijn.
pi_146784704
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:25 schreef kikoooooo het volgende:
Heb ontzettend genoten van deze bizarre fabriek :) Opgenomen in 2013, maar het had net zo goed 1970 kunnen zijn.

Voor het eerst sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie krijgen de arbeiders en de ingenieurs van de Russische ZIL-autofabriek een speciale opdracht van het Russische Ministerie van Defensie.

12
------------------------------------------
2Doc: De laatste limousine
NPO 2, 0.00 uur
-----------------------------------------

Er worden drie gloednieuwe handgemaakte ZIL-limousines besteld voor de komende parade op het Rode Plein ter gelegenheid van de Dag van de Overwinning. In het verleden zouden ze vijf jaar de tijd krijgen om die te maken, maar nu moeten ze in twee jaar klaar zijn.

Ben speciaal naar dit topic gekomen om dit te posten, maar zo te zien is dat dus al gedaan. Ik heb hem net gekeken, en wat een fantastische docu. Bizar dat een docu waar geen enkele vraag in gesteld wordt toch zo duidelijk een punt kan maken!
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:15:00 #293
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_146905472
Deze documentaire vond ik wel indrukwekkend

The Imposter

quote:
A documentary centered on a young Frenchman who claims to a grieving Texas family that he is their 16-year-old son who has been missing for 3 years.
De toelichting is kort, maar dat moet ook wel. Er zit namelijk een plottwist in waar je u tegen zegt.
pi_147302429
Gisteren Let the fire burn gezien. Een documentaire over een politie-actie tegen een sekte-achtige commune midden in een woonwijk in Philadelphia, waarbij uiteindelijk een gebouw wordt gebombardeerd en een heel woonblok afbrandt.

Een in mijn ogen uit neutraal oogpunt gemaakte documentaire, waarbij alleen gebruik wordt gemaakt van archiefmateriaal, dus geen nieuwe interviews. Lang geleden dat ik een docu zag waar ik van begin tot eind door geboeid was. Ik vond het ook raar dat ik nog nooit van dit hele voorval had gehoord, aangezien Waco wel overal zo is uitgemolken.

Hij is sowieso beschikbaar op Netflix USA als je hem wilt zien.
pi_147303294
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:15 schreef Maraca het volgende:
Deze documentaire vond ik wel indrukwekkend

The Imposter

[..]

De toelichting is kort, maar dat moet ook wel. Er zit namelijk een plottwist in waar je u tegen zegt.
een van de spannendste docu's die ik ooit heb gezien. Mooi gemaakt ook.
Wie dit leest is hek.
pi_147303937
De docu van 2Doc (VPRO) van gisteravond Afl. Inequality for All.

Steengoede uitleg.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_147327873
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:56 schreef ietjefietje het volgende:

Steengoede uitleg.
Mee eens, die is inderdaad erg goed.

Super sympathieke man is het ook. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2014 10:25:19 ]
pi_147328952
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 december 2014 11:56 schreef ietjefietje het volgende:

Steengoede uitleg.
Ook gezien en ik vond het een geweldige docu, Reich weet de informatie dan ook op een ontzettend boeiende wijze op de kijker over te brengen. Zijn colleges lijken me ook briljant, terwijl ik niet eens een economische studie gevolgd heb.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 18 december 2014 @ 00:57:33 #299
354558 BDIL
Soul Plane.. We Sky High son..
pi_147694734
Docu ''See no Evil'' VPRO 2Doc

quote:
Bejaarde apen kijken terug op hun kleurrijke leven. De ene aap heeft het Tarzan-tijdperk meegemaakt, een andere is misschien wel de slimste aap ter wereld en een derde aap kijkt terug op experimenten in de ruimtevaart. Ze wonen inmiddels allemaal in verzorgingstehuizen. Wat voor lessen kunnen ze de mensheid leren?
http://www.npo.nl/2doc/17-12-2014/VPWON_1203954

Bazen docu _O_
Hala Madrid !
Champions League : 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002,2014 10x
Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Toefjes het volgende:
Ja, als je me nog 1 keer pedo noemt, dan nemen we afscheid van je :)
pi_149276324
Ik kijk nu op NPO2 Onze man in Teheran. Heerlijke televisie!

http://www.vpro.nl/buitenland/kaart/onze-man-in-teheran.html
quote:

De plannen bestaan al jaren, maar nu er een nieuwe politieke wind in Teheran waait, heeft de VPRO eindelijk toegang gekregen tot een van de laatste geïsoleerde landen ter wereld: Iran.

onze man

Het was een zonsverduistering die Thomas Erdbrink (38) jaren geleden naar Iran bracht, nu is hij er getrouwd met een pittige fotografe, en een van de laatst over gebleven westerse journalisten in een land dat altijd ruzie heeft met de rest van de wereld.

‘Onze Man in Teheran’ heeft een leven als een computerspel, vol valkuilen en gevaren, in Iran waar alles anders lijkt dan we dachten. Erdbrink, die vloeiend Perzisch spreekt, gaat in de vierdelige serie Onze man in Teheran voorbij aan de bekende clichés van boze baarden en vrouwen in het zwart, en geeft een unieke blik in het moderne Iran, waar vrouwen vaak de broek aan hebben en waar je een executie kan afkopen.

Het heeft letterlijk jaren gekost om de toestemmingen te krijgen om Thomas te volgen tijdens zijn werk en persoonlijke leven in Iran. Het resultaat is ongekende toegang tot een complex land waar de samenleving schuurt en kraakt, maar waar het vergeleken met buurlanden Irak en Afghanistan een oase van rust is.

Thomas Erdbrink werkt voor de NOS en NRC Handelsblad, en is in de Verenigde Staten, als bureau chief van The New York Times, een van de meest invloedrijke journalisten over Iran. Time Magazine koos hem in 2014 als een van de meest invloedrijkste twittereraars wereldwijd.

De serie Onze Man In Teheran is een unieke samenwerking tussen de VPRO en The New York Times, die delen van de serie ook uitzendt. Deze korte film zijn vanaf medio januari ook op deze site te zien.

Regisseur is Roel van Broekhoven, maker van In Europa, Diogenes Tegenlicht en O'Hanlons Helden, waarvoor hij in 2012 de Nipkowschijf won.

Uitzenddata: 18 januari 2015, 25 januari 2015, 1 februari 2015, 8 februari 2015
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')