Zeker een aanrader. Mooie docu.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:52 schreef StephanL het volgende:
Gister gezien op Ned 2: Yassine gaat naar Syrië.
Gaat over een student op de filmacademie, van Marokkaanse komaf, die naar Syrië gaat en gaat kijken in een dorp. Hij kijkt hoe het is met de nabestaanden en bij diegene die vechten.
Geeft wat mij betreft goed weer hoe het er nu aan toe gaat. Ok, het is nu het verhaal alleen bij de strijders, maar het geeft wel een menselijke tintje er aan, dat is wel mooi om te zien.
200 per jaarquote:Op woensdag 19 maart 2014 10:39 schreef k_man het volgende:
Gisteren gekeken naar Waterlijken. Ik vond het indrukwekkend en bewonderenswaardig werk wat al die mensen doen die te maken krijgen met waterlijken. Het is niet alleen de omgang met die opgezwollen lichamen, maar ook het feit dat je altijd werkt met menselijk leed. Want laten we wel wezen, als er een lijk in het water ligt is er ergens iets heel erg fout gegaan. Of het nou zelfmoord, moord of een ongeluk is, het is altijd een treurig einde.
En aan de andere kant is het ook 'gewoon werk'. De twee politiemannen die net een lijk toonbaar hebben gemaakt voor de familie en elkaar dan vragen 'zo, nu even een bakkie doen?'
[..]
Idd een hele mooie bijzondere docu.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:39 schreef k_man het volgende:
Gisteren gekeken naar Waterlijken. Ik vond het indrukwekkend en bewonderenswaardig werk wat al die mensen doen die te maken krijgen met waterlijken. Het is niet alleen de omgang met die opgezwollen lichamen, maar ook het feit dat je altijd werkt met menselijk leed. Want laten we wel wezen, als er een lijk in het water ligt is er ergens iets heel erg fout gegaan. Of het nou zelfmoord, moord of een ongeluk is, het is altijd een treurig einde.
En aan de andere kant is het ook 'gewoon werk'. De twee politiemannen die net een lijk toonbaar hebben gemaakt voor de familie en elkaar dan vragen 'zo, nu even een bakkie doen?'
[..]
Hele optreden bij Woodstock kun je "ergens" downloaden. Aanrader.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja mooie beelden ... Net zn interpretatie van het volkslied ..
quote:Op maandag 24 maart 2014 13:29 schreef Gloorbek het volgende:
Persoonlijk vind ik dit een erg goede doku
[ afbeelding ]
Net gekeken op uitzendinggemist. Inderdaad erg indrukwekkend.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Ook die woordenspeling net voor de familie het stoffelijk overschot komt identificeren...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Net gekeken op uitzendinggemist. Inderdaad erg indrukwekkend.
http://www.tvgids.nl/artikel/65289/Matthijs_leeft_met_autisme/quote:Op verzoek van velen herhaalt de NCRV de documentaire De regels van Matthijs. Hierin filmt regisseur Marc Schmidt zijn jeugdvriend Matthijs. Als autist probeert deze wanhopig orde te scheppen in de chaos om hem heen.
Voor Matthijs zijn mensen onvoorspelbaar en onbetrouwbaar, ze houden zich niet aan de logica van zijn denken. Matthijs neemt ieder gesprek dat hij voert op en archiveert het. De archieven reiken tot het plafond. Als de woningbouwvereniging hem uit zijn woning dreigt te zetten, ziet Matthijs zelfmoord als enige uitweg.
Mysterieuze wereld
De regels van Matthijs ging in première op het Internationale documentaire filmfestival Visions du Réel in Nyon. Deze film won daar de Grand Prix voor Internationale Beste Lange Documentaire. De jury was onder de indruk. "De film stapt in de nog onbekende en mysterieuze wereld van autisme", luidde het oordeel.
Gouden Kalf
De documentaire won ook een Gouden Kalf. "De manier waarop de regisseur dit drama heeft verbeeld, brengt ons dichterbij dan ooit in de belevingswereld van een autist, waardoor wij ons eigen bestaan aan het zijne kunnen spiegelen", aldus het juryrapport
Mooie docu was dat ja zegquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:36 schreef roos85 het volgende:
Op Ned 2 komt zo de docu De regels van Matthijs.
[..]
http://www.tvgids.nl/artikel/65289/Matthijs_leeft_met_autisme/
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1422471quote:De 44-jarige Kees Momma is autistisch. Alleen dankzij de hulp van zijn ouders kan Kees omgaan met de angsten en obsessies die hem kwellen en lukt het hem zich staande te houden in de voor hem zo bedreigende wereld. Maar wat gebeurt er met Kees als zijn ouders, inmiddels 80 en 83 jaar oud, niet meer voor hem kunnen zorgen? In Het beste voor Kees volgt filmmaakster Monique Nolte de ouders van Kees in hun pogingen een toekomstperspectief te creëren voor hun zoon.
Die euthanasie had moeder het de hele tijd al over, vader wilde er niks van weten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 00:18 schreef k_man het volgende:
Die van gisteren vond ik - vooral aan het eind - erg raar. Het lijken lieve ouders, die alles in het werk stellen om hun zoon te steunen en proberen een goede oplossing te vinden voor wanneer ze dat niet meer zullen kunnen. Maar als dat niet lukt, dan moet Kees maar dood? Ik snapte niet hoe euthanasie zo opeens uit de lucht kwam vallen. En arme Kees, die alles gelooft wat zijn moeder hem vertelt, gaat vervolgens ook denken dat ie misschien maar euthanasie moet laten plegen.
Hadden ze maar naar een echte kenner als jij geluisterd.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:27 schreef littledrummergirl het volgende:
die man, sociale contacten, grenzen in dat absurde gedrag, had hij nu veel verder kunnen zijn.
Natuurlijk hebben ze alles gedaan uit liefde ect, maar imho hebben ze flink veel verkeerde ke
Die moeder beweerde ook dat hij niet autistisch was terwijl hij 1 en al autisme is. Wel zielig want hij heeft wel degelijk talenten. Zo kan hij geweldig tekenen en knutselen. Verder wel een mooie en ontroerende docu. Bij dat stuk dat hij die Duister verrot schold moest ik wel lachen.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Die ouders van kees hebben die man zo ontzettend geïsoleerd en hem laten geloven dat alleen zij het zo goed doen met hem. Als ze al jaren geleden hadden geïnvesteerd in een goede dagbesteding voor die man, sociale contacten, grenzen in dat absurde gedrag, had hij nu veel verder kunnen zijn.
Natuurlijk hebben ze alles gedaan uit liefde ect, maar imho hebben ze flink veel verkeerde keuzes gemaakt
Bedankt voor de tip! Van de week eens terugkijken.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:38 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Mooie docu was dat ja zeg![]()
Deze van gisteren ook wel mooi, lijkt er enigszins op:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1422471
en dat stuk over de motorzaagquote:Op woensdag 4 juni 2014 17:55 schreef Vatta het volgende:
[..]
Die moeder beweerde ook dat hij niet autistisch was terwijl hij 1 en al autisme is. Wel zielig want hij heeft wel degelijk talenten. Zo kan hij geweldig tekenen en knutselen. Verder wel een mooie en ontroerende docu. Bij dat stuk dat hij die Duister verrot schold moest ik wel lachen.
Aanrader ja!. kreeg er rillingen vanquote:Op dinsdag 3 juni 2014 20:36 schreef roos85 het volgende:
Op Ned 2 komt zo de docu De regels van Matthijs.
[..]
http://www.tvgids.nl/artikel/65289/Matthijs_leeft_met_autisme/
Zeker een mooie documentairequote:Op woensdag 4 juni 2014 17:55 schreef Vatta het volgende:
[..]
Die moeder beweerde ook dat hij niet autistisch was terwijl hij 1 en al autisme is. Wel zielig want hij heeft wel degelijk talenten. Zo kan hij geweldig tekenen en knutselen. Verder wel een mooie en ontroerende docu. Bij dat stuk dat hij die Duister verrot schold moest ik wel lachen.
Haha ik moest ook gelijk aan Marc-Marie denken. Zelfs een beetje hoe hij kijkt. Ook lijkt het een beetje op een persiflage van Kooten en de Bie.quote:Op woensdag 18 juni 2014 13:29 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hij doet me alleen (qua praten) wel erg aan Marc-Marie Huijbregts denken
quote:Een intrigerend portret van Donald Rumsfeld, die als minister van defensie onder George W. Bush mede verantwoordelijk was voor de oorlog tegen Irak. De Oscarwinnende regisseur Morris neemt geen traditioneel interview af, maar vraagt Rumsfeld om zijn "sneeuwvlokjes" op te voeren en toe te lichten: het enorme archief aan memo's die hij schreef in zijn ruim vijftig jaar overspannende carrière, in het Congres, het Witte Huis, het Pentagon en als zakenman. Die memo's geven een inzicht in de geschiedenis - niet zoals het daadwerkelijk gebeurde, maar zoals Rumsfeld wil dat we het zien. Morris geeft ruime aandacht aan Rumsfeld taalgymnastiek: de titel van de documentaire is ontleend aan Rumsfelds vaak aangehaalde aforisme: "There are known knowns, there are known unknowns, there are unknown unknowns, but there are also unknown knowns: things that you think you know but that it turns out you did not." Maar door de sneeuwvlokken met al hun raadsels en tegenstrijdigheden als uitgangspunt te nemen, weet Morris voorbij te gaan aan dit web van woorden en door te dringen in het onontgonnen terrein van Rumsfelds geest. Zo toont hij hoe de ideeën, angsten en zekerheden van één man uitgeschreven op papier hun invloed hadden op Amerika en de wereldgeschiedenis, en een oorlog begonnen http://www.tvgids.nl/programma/16672803/2Doc%3AThe_Unknown_Known/
Klinkt interessant, ga ik opnemen.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:42 schreef Nepthys het volgende:
Vanavond om 21.50 op Nederland 2: The Unknown Known. Na Robert McNamara in The Fog of War interviewt Errol Morris nu nog een voormalige minister van defensie, Donald Rumsfeld.
[..]
Dat is een grappige invalshoek. Ik zit te scrollen door de reacties en kom erachter dat ik cliché-docu moe ben. Dit vind ik dus weer even een interessante invalshoek.quote:Op woensdag 9 april 2014 09:11 schreef Hilzillah het volgende:
Afgelopen maandag op Ned. 2
Het jaar erna
Hoe verliep het jaar na de tweede wereld oorlog. Vanuit verschillende oogpunten gezien.
quote:Life with murder (2010)
Chatham, Ontario, 1998. Eighteen-year-old Jennifer Jenkins is brutally shot to death by multiple rifle rounds in her family home. The main suspect: her brother, Mason Jenkins, who fled the scene of the crime. After fabricating a story about what occurred, Jenkins was incarcerated. His parents, facing the loss of both their children, chose to support his claims of innocence, repressing the dark secret of their son's true intentions. Concurrently shocking and heartbreaking, John Kastner's finely crafted mystery slowly reveals the many layers of a family dynamic that becomes its own enigma, drawing from a decade's worth of coverage, including police interrogation videos, home movies, and incredible interviews with Jenkins, his family, and the case's investigators. With a skillful eye that eschews sensationalism, Kastner delves beyond the details of the murder to capture the pain of paternal devotion as Jenkins' parents struggle to hold onto the last shreds of their family. Led by the belief that one's children are not disposable, the burden of the Jenkins' forgiveness proves as fearsome as the murder that begot it.
Oh... Die moet ik zien!! Ergens te vinden?quote:Op zondag 27 juli 2014 11:55 schreef Maraca het volgende:
Bijzondere documentaire over ouders die hun zoon beschermen, nadat hij hun dochter (zijn zus) heeft vermoord. Puur vanwege het feit dat de dochter nu eenmaal dood is en hij nog leeft. Documentaire over misschien wel de 'keerzijde' van onvoorwaardelijke liefde.
[..]
Ik had hem zelf gezien op de Canadese Netflixquote:Op zondag 27 juli 2014 12:18 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oh... Die moet ik zien!! Ergens te vinden?
Nou, dat was een heftige... Niet echt een docu voor de vroege zondag.quote:Op zondag 27 juli 2014 11:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is een grappige invalshoek. Ik zit te scrollen door de reacties en kom erachter dat ik cliché-docu moe ben. Dit vind ik dus weer even een interessante invalshoek.
Die lijkt me erg interessantquote:Op zondag 27 juli 2014 11:55 schreef Maraca het volgende:
Bijzondere documentaire over ouders die hun zoon beschermen, nadat hij hun dochter (zijn zus) heeft vermoord. Puur vanwege het feit dat de dochter nu eenmaal dood is en hij nog leeft. Documentaire over misschien wel de 'keerzijde' van onvoorwaardelijke liefde.
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Misschien wel leuk om even kort erbij te vertellen waar het over gaatquote:
quote:In 3doc: The greatest movie ever sold gaat Morgan Spurlock op onderzoek uit in de marketingwereld. De regisseur wil weten hoe de wereld van reclames in elkaar steekt.
Na Supersize Me, waar Morgan een maand lang elke dag drie McDonalds-maaltijden per dag nuttigde en meer dan elf kilo aankwam, gaat de regisseur nu op speurtocht in de reclamewereld. Hij wil vooral weten hoe de samenwerking tussen bedrijven en filmmakers in zijn werk gaat, wat voor bedragen er in om gaan en of hij het voor elkaar krijgt zijn film volledig gefinancierd te krijgen dankzij product-placement.
Pitches
Morgan komt erachter dat producten op de markt zetten een vak apart is en hij wil dat de kijker zich dat realiseert. Na vele pitches heeft de documentairemaker eindelijk beet en kan hij zijn film financieren. POM Wonderful (producent van granaatappelsap) is zijn belangrijkste financier.
Dieet
In de documentaire The greatest movie ever sold is Spurlock weer de brutale interviewer die rammelt aan de heilige huisjes van corporate America, maar ze niet omver krijgt. Overigens was Morgan na zijn avontuur voor Supersize Me weer snel op zijn oude gewicht. Zijn vriendin Alexandra Jamieson (chefkok) hielp hem met zijn herstel door middel van een speciaal dieet. Zij schreef hier later een boek over, genaamd The Great American Detox Diet.
Inderdaad.quote:
Bones Brigade gezien?quote:Op donderdag 18 september 2014 19:25 schreef k_man het volgende:
Vanavond 21:00, NPO3: Zombie - the Resurrection of Tim Zom.
Top skater, Rotterdammer, voormalig kutventje, en met een hilarische oma.
Wat een eikel die Tim, zijn familie is niet veel beter.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:25 schreef k_man het volgende:
Vanavond 21:00, NPO3: Zombie - the Resurrection of Tim Zom.
Top skater, Rotterdammer, voormalig kutventje, en met een hilarische oma.
Moet je tegen z'n oma zeggen. Dan slaat ze je op je smoelwerk.quote:Op donderdag 18 september 2014 21:48 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Wat een eikel die Tim, zijn familie is niet veel beter.
Docu viel mij ook wat tegen.
http://www.npo.nl/2doc/06-10-2014/VPWON_1168487quote:Puck Meerburg (15) was op zijn zevende al een IT-wonderkind en trekt inmiddels de aandacht van grote spelers op dit terrein. Grote bedrijven als Microsoft tonen interesse in hem en hij won diverse prijzen, waaronder de prestigieuze Apple Design Award voor studenten. Maar Puck is ook nog een kind, minderjarig, leerplichtig en moet gewoon naar school. Hoe snel Puck zich ook wil ontwikkelen, het huiswerk moet gedaan en de wet staat niet alles toe. Regisseur Tessa Boerman leerde Puck kennen toen hij elf was, en heeft hem sindsdien gevolgd met de camera. In deze documentaire zien we Puck zich ontwikkelen van wonderkind tot serieus programmeerder, zich bewust van de mogelijkheden en dilemma's in zijn vak. Met kinderlijke verwondering, grenzeloze fascinatie en een haviksblik beziet hij de digitale technologie die ons omringt. Naarmate Puck ouder wordt, worden de vragen die hij en zijn talent oproepen groter: hij doet mee met de professionals, maar hoe moeten die volwassenen met hem omgaan? En wij als samenleving met kinderen die excelleren op dit terrein? Voor Puck wacht waarschijnlijk een internationale toekomst. Maar hoe verhouden wij ons tot kinderen zoals hij en hoe willen we omgaan met de toenemende digitalisering van alles om ons heen? En dit is nog maar het begin
Ben 'm aan 't kijken. 'Best aardig' vind ik nog een understatement, maar ik heb dan ook de ballen verstand van programmeren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:55 schreef Mansjester het volgende:
Best aardig
[..]
http://www.npo.nl/2doc/06-10-2014/VPWON_1168487
Is dat op UG te zien ? Ik heb nog niet gekeken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:36 schreef Mylene het volgende:
Gisterenavond uitgezonden: 2Doc: Adèle Bloemendaal: Eens wil ik er van af zijn
http://www.npo.nl/2doc/13-10-2014/AT_2023586 deze toch? Kun je het iig op je laptop zien.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:38 schreef Haaibaaike het volgende:
Er is helemaal niet op NPO terug te zien op mijn tv van Adèle Bloemendaal. Ik baal als een stekker. Ook niet bij avrotros😠
Leuk programma inderdaad. Ben benieuwd naar de editie over dierenvrienden, aangezien ik als boerenlul nog wel eens vooroordelen over dat type mens heb.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:30 schreef Bucketlist het volgende:
De Hokjesman. Heerlijk programma. Documentaire, maar kijkt door de sfeer en toonzetting heel anders weg. Doet een klein beetje denken aan Louis Theroux.
http://www.vpro.nl/kijk/de-hokjesman.html
Ja dat snap ik wel maar ik heb glasvezel dus ik dacht dat je ook op tv terug kan kijken bij UG!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:41 schreef -Peach het volgende:
http://www.npo.nl/2doc/13-10-2014/AT_2023586 deze toch? Kun je het iig op je laptop zien.
http://www.npo.nl/2doc/15-10-2014/VPWON_1232562quote:Het verhaal van de familie-bakkerij van Ron Punselie. De fabriek die verscholen tussen de woonhuizen ligt, produceert zo'n 40.000 koekjes per uur. Het draait om Ron: Zonder hem geen koekjes en dus geen omzet. Helaas schrijft het bedrijf rode cijfers en Ron wil meer rust. Drastische ingrepen zijn nodig. Overleeft de fabriek en de bedrijfscultuur door alle ingrepen heen? Lukt het om de veranderingen door te voeren? Net zoals ieder ander bedrijf, heeft ook Punselie's koekjesfabriek te maken met tegenslagen. Dankzij een investering van Maria Middelburg, Rons vroegere buurmeisje, en haar man, overleefde de fabriek de eerste tegenslag. Maar verdere maatregelen zijn hard nodig en drastische veranderingen worden ingezet. Er worden nieuwe eisen gesteld aan het personeel en aan de fabriek. Het liefst zou Ron van zijn huidige fabriek een museum maken en elders een nieuwe, grote en moderne fabriek bouwen. Hij weet dat dit nu nog niet reëel is en hij gaat dan ook met een onuitputtelijk doorzettingsvermogen de werkzaamheden van alledag tegemoet. Ron probeert zijn personeel zo veel mogelijk te motiveren, want veranderingen zijn nooit leuk, maar wel noodzakelijk.
Vond het wel ongelofelijk saai. Gebeurd vrij weinig verder.. en er mag binnen niet gefilmd worden van googlequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:55 schreef Mansjester het volgende:
Best aardig
[..]
http://www.npo.nl/2doc/06-10-2014/VPWON_1168487
Hoe is het nu met Kees?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:38 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Mooie docu was dat ja zeg![]()
Deze van gisteren ook wel mooi, lijkt er enigszins op:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1422471
Totaal niet representatief voor alle autisten. Met de zilveren lepel in de mond geboren.quote:
Food inc nog niet gezien. Goeie tip.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 10:55 schreef larry_flynt het volgende:
Paar goede documentaires over eten gekeken op Netflix? Beide wel iets te veel op Amerika gericht.
Food Inc (fascinerend dat VMO zaden gekopieerd zijn)
Fat sick and nearly dead (wat doet een SAP kuur met je)
johquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Totaal niet representatief voor alle autisten.
Bedankt voor je tip, ik ga eens kijken naar Fed Up!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:36 schreef aspi het volgende:
[..]
Food inc nog niet gezien. Goeie tip.
Fed up zou dan ook in je straatje kunnen vallen.
Morgen een grote dag in Berlijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 15:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mooie docu over de Berlijnse muur vanuit het perspectief van konijnen.
Geen Nederlandse ondertiteling, helaas.
Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Morgen een grote dag in Berlijn.
Die heb ik ook gezienquote:Op zaterdag 8 november 2014 17:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.
Mooie docu over gezien vanmiddag op NPO2
Goede docu. Nederlands oranje is populair rond de wereld.quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Yup. En het bizarre van alles is dat er aan de andere kant van de plas nog steeds zo'n muur staat om de katholieken van de protestanten te schelden.
Mooie docu over gezien vanmiddag op NPO2
bronquote:De Muur is een documentaireserie bij de VARA. Menno Bentveld maakt de serie naar aanleiding van de val van de Berlijnse Muur 25 jaar geleden. Menno Bentveld zag er na de Koude Oorlog nog meer scheidingsmuren bijkomen. De Muur gaat over de muren die nu nog steeds overeind staan in onder andere Amerika, Israël, Ierland en Noord-Korea. In de landen die hij bezoekt praat hij met bewoners aan allebei de kanten van de muur.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 17:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
http://tvblik.nl/de-muur
http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/294718/De_Muur.html (VS en de grens met Mexico)
Ben speciaal naar dit topic gekomen om dit te posten, maar zo te zien is dat dus al gedaan. Ik heb hem net gekeken, en wat een fantastische docu. Bizar dat een docu waar geen enkele vraag in gesteld wordt toch zo duidelijk een punt kan maken!quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:25 schreef kikoooooo het volgende:
Heb ontzettend genoten van deze bizarre fabriekOpgenomen in 2013, maar het had net zo goed 1970 kunnen zijn.
Voor het eerst sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie krijgen de arbeiders en de ingenieurs van de Russische ZIL-autofabriek een speciale opdracht van het Russische Ministerie van Defensie.
12
------------------------------------------
2Doc: De laatste limousine
NPO 2, 0.00 uur
-----------------------------------------
Er worden drie gloednieuwe handgemaakte ZIL-limousines besteld voor de komende parade op het Rode Plein ter gelegenheid van de Dag van de Overwinning. In het verleden zouden ze vijf jaar de tijd krijgen om die te maken, maar nu moeten ze in twee jaar klaar zijn.
De toelichting is kort, maar dat moet ook wel. Er zit namelijk een plottwist in waar je u tegen zegt.quote:A documentary centered on a young Frenchman who claims to a grieving Texas family that he is their 16-year-old son who has been missing for 3 years.
een van de spannendste docu's die ik ooit heb gezien. Mooi gemaakt ook.quote:Op zaterdag 22 november 2014 19:15 schreef Maraca het volgende:
Deze documentaire vond ik wel indrukwekkend
The Imposter
[..]
De toelichting is kort, maar dat moet ook wel. Er zit namelijk een plottwist in waar je u tegen zegt.
Mee eens, die is inderdaad erg goed.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:56 schreef ietjefietje het volgende:
De docu van 2Doc (VPRO) van gisteravond Afl. Inequality for All.
Steengoede uitleg.
Ook gezien en ik vond het een geweldige docu, Reich weet de informatie dan ook op een ontzettend boeiende wijze op de kijker over te brengen. Zijn colleges lijken me ook briljant, terwijl ik niet eens een economische studie gevolgd heb.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:56 schreef ietjefietje het volgende:
De docu van 2Doc (VPRO) van gisteravond Afl. Inequality for All.
Steengoede uitleg.
http://www.npo.nl/2doc/17-12-2014/VPWON_1203954quote:Bejaarde apen kijken terug op hun kleurrijke leven. De ene aap heeft het Tarzan-tijdperk meegemaakt, een andere is misschien wel de slimste aap ter wereld en een derde aap kijkt terug op experimenten in de ruimtevaart. Ze wonen inmiddels allemaal in verzorgingstehuizen. Wat voor lessen kunnen ze de mensheid leren?
quote:
De plannen bestaan al jaren, maar nu er een nieuwe politieke wind in Teheran waait, heeft de VPRO eindelijk toegang gekregen tot een van de laatste geïsoleerde landen ter wereld: Iran.
onze man
Het was een zonsverduistering die Thomas Erdbrink (38) jaren geleden naar Iran bracht, nu is hij er getrouwd met een pittige fotografe, en een van de laatst over gebleven westerse journalisten in een land dat altijd ruzie heeft met de rest van de wereld.
‘Onze Man in Teheran’ heeft een leven als een computerspel, vol valkuilen en gevaren, in Iran waar alles anders lijkt dan we dachten. Erdbrink, die vloeiend Perzisch spreekt, gaat in de vierdelige serie Onze man in Teheran voorbij aan de bekende clichés van boze baarden en vrouwen in het zwart, en geeft een unieke blik in het moderne Iran, waar vrouwen vaak de broek aan hebben en waar je een executie kan afkopen.
Het heeft letterlijk jaren gekost om de toestemmingen te krijgen om Thomas te volgen tijdens zijn werk en persoonlijke leven in Iran. Het resultaat is ongekende toegang tot een complex land waar de samenleving schuurt en kraakt, maar waar het vergeleken met buurlanden Irak en Afghanistan een oase van rust is.
Thomas Erdbrink werkt voor de NOS en NRC Handelsblad, en is in de Verenigde Staten, als bureau chief van The New York Times, een van de meest invloedrijke journalisten over Iran. Time Magazine koos hem in 2014 als een van de meest invloedrijkste twittereraars wereldwijd.
De serie Onze Man In Teheran is een unieke samenwerking tussen de VPRO en The New York Times, die delen van de serie ook uitzendt. Deze korte film zijn vanaf medio januari ook op deze site te zien.
Regisseur is Roel van Broekhoven, maker van In Europa, Diogenes Tegenlicht en O'Hanlons Helden, waarvoor hij in 2012 de Nipkowschijf won.
Uitzenddata: 18 januari 2015, 25 januari 2015, 1 februari 2015, 8 februari 2015
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |