Op het nieuws werd net ook gezegd dat ze er nog over twijfelde de zaak leeg te kopenquote:Oprah Winfrey geweigerd in Zwitserse winkel
BEWAAR
Door: redactie
9-8-13 - 10:54 bron: BuzzE
© ap.
Oprah Winfrey is tijdens een recent bezoek aan Zwitserland naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van racisme. Een verkoopster weigerde de talkshowhost, een van de rijkste vrouwen ter wereld, te helpen in een tassenzaak in Zurich. De tassen zouden 'te duur' zijn voor de presentatrice.
Winfrey, die in Zwitserland was voor de bruiloft van Tina Turner, besloot de winkel zonder veel ophef te verlaten. 'Ik had er op twee manieren mee om kunnen gaan', vertelt ze Entertainment Tonight. "Ik had heel kwaad kunnen worden... maar wat heeft dat voor zin."
De Oprah Winfrey Show wordt in Zwitserland niet uitgezonden.
Ik vermoed dat ze alleen in de US met een legertje rondloopt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:16 schreef kwiwi het volgende:
Oeps.... Hoe bedenk je het trouwens om te zeggen dat de tassen te duur zijn voor iemand die gegarandeerd met een legertje aan beveiliging erbij loopt?Dat is ook niet goedkoop.
http://www.nieuws.nl/ente(...)nfrey-is-misverstandquote:De eigenaresse van een chique winkel die Oprah Winfrey geen tas wilde verkopen, doet het voorval af als 'een misverstand'. De steenrijke talkshowkoningin wilde vorige maand een tas aanschaffen in het Zwitserse Zürich, maar kreeg te horen dat die 'te duur' voor haar was. Oprah noemde het voorval dinsdag in een interview racisme.
Welke winkel Oprah weigerde de tas te verkopen, hield de talkshowkoningin voor zich. De Zwitserse boulevardkrant Blick wist echter te achterhalen dat het om Trois Pommes gaat. De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."
De voorzitter van de betrokken winkeliersvereniging noemt het voorval 'totaal onacceptabel'. Markus Hünig liet de Zwitserse krant Tages-Anzeiger weten nooit eerder van een dergelijk voorval op de hoogte te zijn gebracht.
De bewuste tas waar Oprah haar oog op liet vallen, kost volgens Blick 35 duizend franc, ruim 28 duizend euro. Oprah liep naar eigen zeggen 'in vol ornaat' over straat in Zürich. "Ik had m'n nepwimpers niet opgeplakt, maar wel een Donna Karan-jurk en slippertjes aan." Toch snapt ze wel waarom ze niet werd herkend. "Overduidelijk werd The Oprah Winfrey Show niet uitgezonden in Zwitserland."
Als ze de zaak had opgekocht had ze die verkoopster niet kunnen ontslaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
Ja, want als je zwart, rijk en onbekend bent verkopen ze jou sowieso niets. Haar reactie maakt de zaak nog treuriger.quote:De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."
Dagobert Duckquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
^^ Dat. Veel leuker dan de winkel leegkopen bij iemand die op provisiebasis werkt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
Die verkoopster was gewoon aan het trollen: And you don't get a bag.
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:32 schreef Noin het volgende:
Ik heb het vermoeden dat er zoiets aan de deur stond en dat de verkoopster toen heeft gezegd: 'ik denk dat deze tas te duur voor u is'.
[ afbeelding ]
Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?
Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.
Dat is een aannamequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.
Ze speelt misschien wel graag de race card, maar ik geloof wel dat daar nog steeds veel aanleiding voor is. En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw. En hoewel ik haar verleden niet zo goed ken, komt zij volgens mij uit een omgeving waar zware discriminatie de standaard was. Dus ik snap wel dat het bijzonder gevoelig ligt.
En nu is Oprah chagrijnig dat iemand d'r niet herkendequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
Die verkoopster was gewoon aan het trollen: And you don't get a bag.
Say again?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw.
Ik heb wel eens in een wat exclusievere winkel gestaan en daar worden mensen gewaarschuwd dat iets rete duur is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?
In zwitserland word het niet uitgezonden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:20 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je bent trouwens wel een wereldvreemde als je Oprah Winfrey niet kent zeg.
[..]
http://www.nieuws.nl/ente(...)nfrey-is-misverstand
Dat is wel heel erg kortzichtig. Bovendien komt het ook niet erg klantvriendelijk over. Als je wilt voorkomen dat klanten iets pakken wat de duur voor hun is, maak dan gebruik van prijskaartjes/bordjes. Dan kunnen de klanten zelf bepalen of ze het wel of niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in een wat exclusievere winkel gestaan en daar worden mensen gewaarschuwd dat iets rete duur is.
Dat is dan niet racistisch bedoeld.
Bijvoorbeeld een rondje lopen door St Moritz of zo. Je mag uiteraard elke winkel in en als je dan een kledingstuk in je handen neemt van 20.000 euro komen ze dat wel even tegen je vertellen.
Scheelt een hoop illusies.
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat een verkoopster naar iemand toe gaat die er nou niet echt jofel uit ziet en voorzichtig tegen die persoon zegt dat ze iets heel duurs in haar handen heeft.
Maar goed, ik was er niet bij dus wie weet wat er gezegd is en op wat voor manier.
Ik denk dat het allemaal een storm/glas verhaal is.
Wilde ik net zeggen. Twee keer bijna hetzelfde...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Alsof ze in Zwitserland niet vaker de vriuwen van dictators etc uit Afrika zien shoppen met een zak geld...
Maar dit verhaal kennen wij al toch?O wilde eens shoppen bij Hermes in Parijs buiten sluitingstijd en begon ook toen te miepen over haar huidskleur
Of niet, het is maar welke kant van het verhaal je kiest te geloven
Oprah at the Hermes shop at 24 Faubourg Saint-Honore
Alles is relatief. Als ik miljarden op de bank had staan en ik zag een peperdure tas die ik prachtig vond, zou ik ´m waarschijnlijk ook kopen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:35 schreef shmoopy het volgende:
Als je een tas van 28.000 euro wil kopen, zou je eerder aan iemands geestelijke vermogens moeten twijfelen, niet per se aan d'r banksaldo.
Dikke
Assumption is the mother of all fuck ups is een belangrijke les voor deze vooringenomen verkoopster.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap dat racistische er niet aan eigenlijk... Als een slonzig uitziende blanke vrouw voor haar neus had gestaan had ze waarschijnlijk gewoon hetzelfde gezegd.
ik hoop dat dat niet serieus isquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat een verkoopster naar iemand toe gaat die er nou niet echt jofel uit ziet en voorzichtig tegen die persoon zegt dat ze iets heel duurs in haar handen heeft.
Tis ook een beetje om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik hoop dat dat niet serieus is
het is me in een luxe bakkerij een paar keer overkomen (en ik ben een gewoon normaal doorsnee hollander zonder kleurtje)
de eerste keer wou ik een groot luxe paasei met bonbons kopen, toen me werd verteld dat dat veel te duur voor mij zou zijn.
de tweede keer gebeurde het me bij een taart.
een derde keer is niet meer voorgekomen omdat ik na de tweede keer die zaak ben gaan boycotten.
wat zijn dat voor types die denken door je portemonnee te kunnen kijken?
Snap ik, alleen zou ik, zelfs met miljarden op de bank niet een tas gaan kopen die simpelweg geen 28.000 euro waard kán zijn, al kon ik het 1000x betalen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:03 schreef Copycat het volgende:
Alles is relatief. Als ik miljarden op de bank had staan en ik zag een peperdure tas die ik prachtig vond, zou ik ´m waarschijnlijk ook kopen.
Als ik dat lees en het is de tweede keer dan doet ze het er misschien wel omquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Alsof ze in Zwitserland niet vaker de vriuwen van dictators etc uit Afrika zien shoppen met een zak geld...
Maar dit verhaal kennen wij al toch?O wilde eens shoppen bij Hermes in Parijs buiten sluitingstijd en begon ook toen te miepen over haar huidskleur
Of niet, het is maar welke kant van het verhaal je kiest te geloven
http://www.washingtonpost(...)AR2005062302086.html
Dat zou je denken ja, maar ik kan me bijna niet voorstellen als iemand, of dat nou Oprah is of eenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:09 schreef Copycat het volgende:
Ze droeg een Donna Karan outfit. Een beetje verkoopster in een boetiek zou dat toch moeten herkennen.
In Amerika zeker, mijn vriendin die ondervindt dat ook nog wel eens, helaas.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:52 schreef Copycat het volgende:
Het is sowieso een (wereld)vreemd verhaal. Maar helaas ook een verhaal dat nog te vaak voorkomt.
Het bleek dus om een tas van negerleer te gaan. Vandaar dat die Fraulein zei: "Dass konnst du nicht bezahlen, Schwarzkopchen"quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 19:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
In Amerika zeker, mijn vriendin die ondervindt dat ook nog wel eens, helaas.
(die woont daar namelijk)
Negerleerquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:07 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Het bleek dus om een tas van negerleer te gaan. Vandaar dat die Fraulein zei: "Dass konnst du nicht bezahlen, Schwarzkopchen"
Eigenlijk wilde deze vrouw haar behoeden een 'miskoop' te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:15 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Negerleer
Niet grappig.Hoho, ik quote deze krant:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.bernerbaer.ch/love & heet
Waar staat dat artikel dan?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:23 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Hoho, ik quote deze krant:
http://www.bernerbaer.ch/
Zelf zoeken, ik ben je neger nietquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:27 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:
[..]
Waar staat dat artikel dan?
Jij komt aankakken met domme quotes, dan moet je er ook maar de bronnen voor geven.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:28 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Zelf zoeken, ik ben je neger niet
Ze zouden er ook gewoon een prijskaartje aan kunnen hangen... Maar als winkels dat niet doen, heb ik er al geen zin meer in, want dan is het gegarandeerd veel te duur. Of ze hebben dagprijzen, zoals op de markt, afhankelijk van hoe rijk je er uit ziet... Blijkbaar zijn er mensen die producten pas kopen als het te duur is, datzelfde kledingstuk zouden ze laten hangen als het 2 tientjes zou kosten...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:20 schreef Noin het volgende:
Ik heb wel eens in een wat exclusievere winkel gestaan en daar worden mensen gewaarschuwd dat iets rete duur is.
Dat is dan niet racistisch bedoeld.
Bijvoorbeeld een rondje lopen door St Moritz of zo. Je mag uiteraard elke winkel in en als je dan een kledingstuk in je handen neemt van 20.000 euro komen ze dat wel even tegen je vertellen.
Scheelt een hoop illusies.
Je bent gewoon een racist en een leugenaarquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 23:28 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Zelf zoeken, ik ben je neger niet
quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent gewoon een racist en een leugenaar
Lees ook zijn eerdere postsquote:Op zondag 11 augustus 2013 11:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik denk dat het maar een grapje was, al was het dit geen geen hele sterke
![]()
Niet te serieus nemen Piet...
quote:Tassenverkoopster Oprah-rel verweert zich.
De door Oprah Winfrey van racisme beschuldigde Zwitserse tassenverkoopster heeft zondag gezegd dat ze zich van geen kwaad bewust is geweest. De vrouw, die anoniem wil blijven, ontkent dat ze heeft geweigerd Winfrey een tas te tonen omdat die te duur zou zijn voor de steenrijke Afro-Amerikaanse beroemdheid. „Absurd” en „onwaar” aldus de vrouw tegenover het Zwitserse blad Blick.
„Ik kan al dagenlang niet meer slapen. Ik heb mevrouw Winfrey zeker niet opzettelijk willen beledigen. Ik hoop dat deze nachtmerrie snel voorbij is”, aldus de winkelmedewerkster. Ze zegt dat ze Winfrey niet heeft herkend, maar wel gewoon heeft geholpen.
De eigenaresse van de tassenwinkel in Zürich had vrijdag al gezegd dat de rel op een misverstand berust. Het niet al te beste Engels van de medewerkster was mogelijk de boosdoener. „Misschien begreep ze niet wat ze wilde”, aldus de eigenaresse.
In dit topic? Mja heb ik gelezen, ik weet ook niet wat ik daar mee moet, dus ik neem het maar nietquote:
Een tweedehands tasje voor 38kquote:Op zondag 11 augustus 2013 21:56 schreef tong80 het volgende:
een tas had getoond die ontworpen werd voor Jennifer Aniston
http://nos.nl/artikel/539(...)-overdreven-rel.htmlquote:Excuses Oprah voor overdreven rel
Oprah Winfrey heeft zich verontschuldigd voor de "opgeblazen rel" over vermeend racisme bij een Zwitserse tassenverkoopster. De verkoopster zou haar geweigerd hebben een tas te laten bekijken, omdat ze die toch niet zou kunnen betalen.
Op de rode loper bij de première van haar nieuwe film zei Winfrey: "Ik denk dat het incident in Zwitserland alleen een incident was." Ze betreurt het dat de zaak zo opgeblazen werd. De situatie kan volgens haar deels verklaard worden doordat ze zich niet chic genoeg kleedde.
Ze heeft er spijt van dat ze vertelde dat het in Zwitserland gebeurde. Excuses van het land vindt ze overbodig: "Als iemand in Amerika een fout maakt, bieden wij dan namens het hele land onze excuses aan? Nee!"
Denk toch ;echt dat het Oprah zelf is geweest die hier zwaar heeft overdrevenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:36 schreef jcdragon het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/539(...)-overdreven-rel.html
Het is de schuld van de media![]()
En waar zou de film over gaan?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat ze bewust de media opzoekt omdat ze vandaag een nieuwe film in de bioscoop heeft of zo, maar dat is helemaal niet het geval.
Die begint namelijk pas op vrijdag te draaien.
Wacht even. Zij zegt dat ze het nooit zo gebracht heeft of gezegd? Prima,kan maar waarom je dan gaan verontschuldigen? Iets wat je niet gezegd gedaan te hebben hoef jij je toch niet voor te gaan verontschuldigen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:56 schreef tong80 het volgende:
De verkoopster van een luxeboetiek in Zurich die door Oprah Winfrey beschuldigd is van racisme, ontkent in de Zwitserse krant Blick dat ze racistische uitspraken heeft gedaan tegen de Amerikaanse talkshowpresentatrice. Volgens Oprah zou ze hebben gezegd dat een handtas van 38.000 euro voor haar te duur was, maar de verkoopster noemt dat verhaal 'absurd' en 'fout'.
De verkoopster, die haar verhaal alleen anoniem wil doen uit angst voor de reacties, vertelt aan de krant dat ze Winfrey een tas had getoond die ontworpen werd voor Jennifer Aniston en dat ze haar uitlegde dat die tas in verschillende kleuren en modellen bestond.
Vervolgens liet de presentatrice haar oog vallen op een handtas uit krokodillenleder van 38.000 euro. 'Ik legde haar uit dat die handtas dezelfde was als de tas die ik vasthad, maar dat het model in krokodillenleder veel duurder was en dat ik haar nog andere modellen kon laten zien', aldus de verkoopster.
Vervolgens zou ze aan Winfrey gevraagd hebben of ze de tas van 35.000 euro van dichterbij wilde bekijken, maar daar is de presentatrice niet op ingegaan. Kort daarop verliet ze de boetiek.
Misverstand
In een interview met het Amerikaanse programma Entertainment Tonight vertelde Winfrey vorige week hoe de verkoopster weigerde haar een handtas te laten zien met de woorden 'Neen, het is te duur'. Toen Winfrey bleef aandringen, liet de verkoopster haar goedkopere handtassen zien en verklaarde: 'Ik wil uw gevoelens niet kwetsen'.
De verkoopster ontkent met klem dat ze ooit een dergelijke uitspraak heeft gedaan en voegt toe dat ze zich bij Oprah wil verontschuldigen voor het misverstand.
De verontschuldiging gaat niet over dat de verkoopster iets had gezegd dat niet door de beugel konquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:52 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wacht even. Zij zegt dat ze het nooit zo gebracht heeft of gezegd? Prima,kan maar waarom je dan gaan verontschuldigen? Iets wat je niet gezegd gedaan te hebben hoef jij je toch niet voor te gaan verontschuldigen.
Of is dit een marketingstrategie van de directie van het bedrijf,waar de winkel toebehoort, die haar opgedragen hebben dit te zeggen omdat men weet wat voor mondiale invloed Oprah heeft en elke negativite publiciteit van haar kant voor iets of iemand voor inkomstenderving kan gaan zorgen.
Read more: http://www.nydailynews.co(...)422325#ixzz2by1OTCbmquote:In an interview with Switzerland's Blick newspaper, Goetz also publically apologized to Winfrey for any inconvenience at her store.
Storm in een glas water als je het mij vraagt.quote:Turns out that store clerk did me a favor. Just found out that bag was $38K!!! She was right I was NOT going to buy it.
Dollar!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:26 schreef tong80 het volgende:
Wie koopt er in hemelsnaam een tas van 38.000 euro trouwens
Mensen die geld teveel hebbenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:26 schreef tong80 het volgende:
Wie koopt er in hemelsnaam een tas van 38.000 euro trouwens
Het is niet eens decadent. Het is misdadig. Gelukkig heet haar assistente waarschijnlijk geen Annie. Zou wel erg veel verantwoordelijkheid zijn voor iemand uit een volkswijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:29 schreef Ole het volgende:
[..]
Dollar!
Maar 29.000 euro ongeveer. Koopje toch?
Laat ze er een afvalkliniek van bouwen aan haar huis.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mensen die geld teveel hebben
Maar ze grijpt die gelegenheid toch nog maar even aan om het hele verhaal uit de doeken te doenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat ze bewust de media opzoekt omdat ze vandaag een nieuwe film in de bioscoop heeft of zo, maar dat is helemaal niet het geval.
Die begint namelijk pas op vrijdag te draaien.
Oprah being Oprah, maar je mag er als blanke niks over zeggen want dan ben je een racist.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar ze grijpt die gelegenheid toch nog maar even aan om het hele verhaal uit de doeken te doen![]()
http://glamour.blog.nl/mo(...)l-rond-peperdure-tas
vergeet niet een glaasje koolaid erbij te drinken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:47 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Oprah being Oprah, maar je mag er als blanke niks over zeggen want dan ben je een racist.
Nu tijd voor de lunch, kip met watermeloen, oh lawd![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |