abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:11:09 #1
22592 crew  Ole
pi_129861907
Deze winkelmedewerkster kan haar baan wel vergeten...
quote:
Oprah Winfrey geweigerd in Zwitserse winkel
BEWAAR
Door: redactie
9-8-13 - 10:54 bron: BuzzE
© ap.
Oprah Winfrey is tijdens een recent bezoek aan Zwitserland naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van racisme. Een verkoopster weigerde de talkshowhost, een van de rijkste vrouwen ter wereld, te helpen in een tassenzaak in Zurich. De tassen zouden 'te duur' zijn voor de presentatrice.
Winfrey, die in Zwitserland was voor de bruiloft van Tina Turner, besloot de winkel zonder veel ophef te verlaten. 'Ik had er op twee manieren mee om kunnen gaan', vertelt ze Entertainment Tonight. "Ik had heel kwaad kunnen worden... maar wat heeft dat voor zin."

De Oprah Winfrey Show wordt in Zwitserland niet uitgezonden.
Op het nieuws werd net ook gezegd dat ze er nog over twijfelde de zaak leeg te kopen :D
Maar ja, ze gunde dat de verkoopster niet.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_129862040
Hahaha lol xD
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:16:01 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129862095
Oeps.... Hoe bedenk je het trouwens om te zeggen dat de tassen te duur zijn voor iemand die gegarandeerd met een legertje aan beveiliging erbij loopt? :') Dat is ook niet goedkoop.
pi_129862154
Geeft niet hoor ... als je in de Hooftstraat een kleurtje hebt verkoopt men je ook liever niets, in Belgie trouwens ook. Genoeg gevallen bekend.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:18:11 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129862167
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
pi_129862223
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:16 schreef kwiwi het volgende:
Oeps.... Hoe bedenk je het trouwens om te zeggen dat de tassen te duur zijn voor iemand die gegarandeerd met een legertje aan beveiliging erbij loopt? :') Dat is ook niet goedkoop.
Ik vermoed dat ze alleen in de US met een legertje rondloopt.

Voor de rest natuurlijk een belachelijke actie van die mevrouw, ik hoop dat ze op staande voet is ontslagen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:20:13 #7
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_129862256
Ach, Zwitserland is sowieso een soort Australië geworden met haar emigratiebeleid.
Als ik Oprah was liep ik volgende keer op slippers, versleten jeans en vies haar die winkel in, pakte die tas, rekende af, en trok mijn creditcard :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:20:53 #8
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_129862287
Je bent trouwens wel een wereldvreemde als je Oprah Winfrey niet kent zeg. :D

quote:
De eigenaresse van een chique winkel die Oprah Winfrey geen tas wilde verkopen, doet het voorval af als 'een misverstand'. De steenrijke talkshowkoningin wilde vorige maand een tas aanschaffen in het Zwitserse Zürich, maar kreeg te horen dat die 'te duur' voor haar was. Oprah noemde het voorval dinsdag in een interview racisme.
Welke winkel Oprah weigerde de tas te verkopen, hield de talkshowkoningin voor zich. De Zwitserse boulevardkrant Blick wist echter te achterhalen dat het om Trois Pommes gaat. De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."

De voorzitter van de betrokken winkeliersvereniging noemt het voorval 'totaal onacceptabel'. Markus Hünig liet de Zwitserse krant Tages-Anzeiger weten nooit eerder van een dergelijk voorval op de hoogte te zijn gebracht.

De bewuste tas waar Oprah haar oog op liet vallen, kost volgens Blick 35 duizend franc, ruim 28 duizend euro. Oprah liep naar eigen zeggen 'in vol ornaat' over straat in Zürich. "Ik had m'n nepwimpers niet opgeplakt, maar wel een Donna Karan-jurk en slippertjes aan." Toch snapt ze wel waarom ze niet werd herkend. "Overduidelijk werd The Oprah Winfrey Show niet uitgezonden in Zwitserland."
http://www.nieuws.nl/ente(...)nfrey-is-misverstand
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_129862322
Hahaha ben benieuwd wat die verkoopster dacht nadat ze te horen heeft gekregen wie die klant wel niet was en of ze haar baan nog steeds heeft...
pi_129862372
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
Als ze de zaak had opgekocht had ze die verkoopster niet kunnen ontslaan.
Tis geen America he...
pi_129862401
quote:
De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."
Ja, want als je zwart, rijk en onbekend bent verkopen ze jou sowieso niets. Haar reactie maakt de zaak nog treuriger.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:24:20 #12
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_129862441
quote:
Dagobert Duck _O_
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_129862480
Alsof ze in Zwitserland niet vaker de vriuwen van dictators etc uit Afrika zien shoppen met een zak geld...

Maar dit verhaal kennen wij al toch? :Y O wilde eens shoppen bij Hermes in Parijs buiten sluitingstijd en begon ook toen te miepen over haar huidskleur :')

Of niet, het is maar welke kant van het verhaal je kiest te geloven :P

http://www.washingtonpost(...)AR2005062302086.html
pi_129862765
Ik heb het vermoeden dat er zoiets aan de deur stond en dat de verkoopster toen heeft gezegd: 'ik denk dat deze tas te duur voor u is'.

vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:19:41 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129864404
quote:
^^ Dat. Veel leuker dan de winkel leegkopen bij iemand die op provisiebasis werkt.

Maar misschien kostte de tas wel 5 miljard, dan was-ie inderdaad te duur.
censuur :O
pi_129864518
Waarom zou je zoiets überhaupt zeggen? Het is niet zo dat de verkoopster verplicht is om haar de tas mee te geven als ze eenmaal aan de kassa staan en de klant geen geld blijkt te hebben. Heeft ze geen geld? Dan stuur je haar gewoon weg. Waarom deze vernedering riskeren? En dan heb ik het nog niet eens over het geld dat ze mislopen.

Snap dit soort winkels echt niet. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Bortecinem op 09-08-2013 14:29:18 ]
pi_129865483
Die verkoopster was gewoon aan het trollen: And you don't get a bag :D.
Get it and Bet it
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:03:40 #18
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_129866154
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
_O-

Ik denk dat die verkoopster de hele dag al toeristen over de vloer heeft gehad van het type "kijken, kijken, niet kopen" en daar een beetje klaar mee was.
Stom, ja best wel, maar Oprah is er ook wel goed in om de "het komt allemaal omdat ik zwart ben"-kaart te spelen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_129867235
Domme verkoopster wel, aan hoe iemand eruit ziet kun je alsnog niet zien hoeveel geld die persoon heeft. Misschien is t wel net iemand die de loterij gewonnen heeft ofzo ... of idd een beroemd persoon, alsof die verkoopster alle rijke mensen op de wereld kent :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:02:32 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129868535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:32 schreef Noin het volgende:
Ik heb het vermoeden dat er zoiets aan de deur stond en dat de verkoopster toen heeft gezegd: 'ik denk dat deze tas te duur voor u is'.

[ afbeelding ]
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:12:04 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129868833
Doet me aan Pretty Woman met Julia Roberts denken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129869188
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.
Get it and Bet it
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:26:55 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129869298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.
Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.

Ze speelt misschien wel graag de race card, maar ik geloof wel dat daar nog steeds veel aanleiding voor is. En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw. En hoewel ik haar verleden niet zo goed ken, komt zij volgens mij uit een omgeving waar zware discriminatie de standaard was. Dus ik snap wel dat het bijzonder gevoelig ligt.
pi_129869690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.

Ze speelt misschien wel graag de race card, maar ik geloof wel dat daar nog steeds veel aanleiding voor is. En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw. En hoewel ik haar verleden niet zo goed ken, komt zij volgens mij uit een omgeving waar zware discriminatie de standaard was. Dus ik snap wel dat het bijzonder gevoelig ligt.
Dat is een aanname ;). Ze komt heel sympathiek over op TV/interviews maar je weet nooit hoe zo iemand is als de camera's uitstaan. We horen nu van één kant van het verhaal en dan moet je iets/iemand niet te snel veroordelen.
Get it and Bet it
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:00:32 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129870331
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
En nu is Oprah chagrijnig dat iemand d'r niet herkende :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw.
Say again? :o :X
pi_129870364
Bill Gates ziet er ook uit als een gemeenteraadslid in Drenthe :') aan het uiterlijk zie je ook niet alles...
pi_129870450
Ontslaan dat wijf. Per direct!
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:23:10 #28
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129870902
Als ik Oprah was zou ik die winkel kopen en die verkoopster op staande voet ontslaan.
pi_129871296
meest opvallende aan dit nieuws vind ik nog wel dat tina turner kennelijk gaat trouwen.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:45:53 #30
15080 static
pi_129871481
Die is pas getrouwd.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129872358
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb wel eens in een wat exclusievere winkel gestaan en daar worden mensen gewaarschuwd dat iets rete duur is.
Dat is dan niet racistisch bedoeld.

Bijvoorbeeld een rondje lopen door St Moritz of zo. Je mag uiteraard elke winkel in en als je dan een kledingstuk in je handen neemt van 20.000 euro komen ze dat wel even tegen je vertellen.
Scheelt een hoop illusies.

Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat een verkoopster naar iemand toe gaat die er nou niet echt jofel uit ziet en voorzichtig tegen die persoon zegt dat ze iets heel duurs in haar handen heeft.

Maar goed, ik was er niet bij dus wie weet wat er gezegd is en op wat voor manier.
Ik denk dat het allemaal een storm/glas verhaal is.
pi_129872408
Was het wel de eckte Oprah en niet haar drone aka Gail?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:11:37 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129875752
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:20 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je bent trouwens wel een wereldvreemde als je Oprah Winfrey niet kent zeg. :D

[..]

http://www.nieuws.nl/ente(...)nfrey-is-misverstand
In zwitserland word het niet uitgezonden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129876542
Oprah winfrey niet geplamuurd, ziet er ook uit alsof ze regelrecht uit de projects vandaan komt.
Maar dan nog, wat een domme verkoopster, mist ze een leuke bonus.

Ben benieuwd of ze in de PC Hooft klanten ook zo behandelen, de nieuw-rijke Chinezen en Russen zien er namelijk ook vaak shabby uit terwijl ze echt bulken van het geld.
pi_129879200
Als je een tas van 28.000 euro wil kopen, zou je eerder aan iemands geestelijke vermogens moeten twijfelen, niet per se aan d'r banksaldo.

Dikke :')
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_129879322
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 18:20 schreef Noin het volgende:

[..]

Ik heb wel eens in een wat exclusievere winkel gestaan en daar worden mensen gewaarschuwd dat iets rete duur is.

Bijvoorbeeld een rondje lopen door St Moritz of zo. Je mag uiteraard elke winkel in en als je dan een kledingstuk in je handen neemt van 20.000 euro komen ze dat wel even tegen je vertellen.

Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat een verkoopster naar iemand toe gaat die er nou niet echt jofel uit ziet en voorzichtig tegen die persoon zegt dat ze iets heel duurs in haar handen heeft.

Maar goed, ik was er niet bij dus wie weet wat er gezegd is en op wat voor manier.
Ik denk dat het allemaal een storm/glas verhaal is.
Dat is wel heel erg kortzichtig. Bovendien komt het ook niet erg klantvriendelijk over. Als je wilt voorkomen dat klanten iets pakken wat de duur voor hun is, maak dan gebruik van prijskaartjes/bordjes. Dan kunnen de klanten zelf bepalen of ze het wel of niet kunnen betalen.
signatuurloos
pi_129897816
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Alsof ze in Zwitserland niet vaker de vriuwen van dictators etc uit Afrika zien shoppen met een zak geld...

Maar dit verhaal kennen wij al toch? :Y O wilde eens shoppen bij Hermes in Parijs buiten sluitingstijd en begon ook toen te miepen over haar huidskleur :')

Oprah at the Hermes shop at 24 Faubourg Saint-Honore
Wilde ik net zeggen. Twee keer bijna hetzelfde...

Daarbij lijkt het zo sterk dat men in CH of all places iemand als Oprah Winfrey niet op een of andere manier kent. Ik denk als het heeft plaatsgevonden dat dit een koppige zwitser was die even zich wilde bewijzen tegenover zo een kapitaalkrachtige vrouw dat niet alles zo maar te koop is.
Of...ze heeft iets tegen negroïde types..
pi_129897952
Ik snap dat racistische er niet aan eigenlijk... Als een slonzig uitziende blanke vrouw voor haar neus had gestaan had ze waarschijnlijk gewoon hetzelfde gezegd.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:03:34 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129897953
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:35 schreef shmoopy het volgende:
Als je een tas van 28.000 euro wil kopen, zou je eerder aan iemands geestelijke vermogens moeten twijfelen, niet per se aan d'r banksaldo.

Dikke :')
Alles is relatief. Als ik miljarden op de bank had staan en ik zag een peperdure tas die ik prachtig vond, zou ik ´m waarschijnlijk ook kopen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:05:31 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129898010
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap dat racistische er niet aan eigenlijk... Als een slonzig uitziende blanke vrouw voor haar neus had gestaan had ze waarschijnlijk gewoon hetzelfde gezegd.
Assumption is the mother of all fuck ups is een belangrijke les voor deze vooringenomen verkoopster.
pi_129898039
Die vrouw heeft een vermogen van 2 miljard. 28.000 euro is in dit geval gewoon een schijntje voor haar.
  † In Memoriam † zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:34:01 #42
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129900432
quote:

[..]

ik hoop dat dat niet serieus is :o

het is me in een luxe bakkerij een paar keer overkomen (en ik ben een gewoon normaal doorsnee hollander zonder kleurtje)

de eerste keer wou ik een groot luxe paasei met bonbons kopen, toen me werd verteld dat dat veel te duur voor mij zou zijn.

de tweede keer gebeurde het me bij een taart.

een derde keer is niet meer voorgekomen omdat ik na de tweede keer die zaak ben gaan boycotten.
wat zijn dat voor types die denken door je portemonnee te kunnen kijken?
pi_129901249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 15:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik hoop dat dat niet serieus is :o

het is me in een luxe bakkerij een paar keer overkomen (en ik ben een gewoon normaal doorsnee hollander zonder kleurtje)

de eerste keer wou ik een groot luxe paasei met bonbons kopen, toen me werd verteld dat dat veel te duur voor mij zou zijn.

de tweede keer gebeurde het me bij een taart.

een derde keer is niet meer voorgekomen omdat ik na de tweede keer die zaak ben gaan boycotten.
wat zijn dat voor types die denken door je portemonnee te kunnen kijken?
Tis ook een beetje om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Ik heb geen verstand van kunst bijvoorbeeld.
Als ik dan een of anders flut paas ei in een antiekwinkel oppak en de verkoper zegt dan tegen me dat dat ding 100.000 euro kost vind ik dat heel fijn want dan leg ik het weg....

Het gaat er ook een beetje om hoe ze het zeggen.
'leg maar weg want dat kan jij toch niet betalen' is niet de goede manier.
'ehh juffrouw dat is een ei van 100.000 euro' is wel de goede manier...
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:05:09 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129901341
Mensen tegen zichzelf in bescherming nemen? Als ik hoor dat een tas ¤10.000,- kost, dan weet ik zelf ook wel dat ik hem niet ga kopen. Daar hoeft een verkoopster me echt niet bij te helpen, laat staan me voor in bescherming nemen. Deze dame maakte gewoon een verkeerde inschatting, gebaseerd op vooroordelen. Maak er alsjeblieft niets nobels van.
pi_129902088
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:03 schreef Copycat het volgende:

Alles is relatief. Als ik miljarden op de bank had staan en ik zag een peperdure tas die ik prachtig vond, zou ik ´m waarschijnlijk ook kopen.
Snap ik, alleen zou ik, zelfs met miljarden op de bank niet een tas gaan kopen die simpelweg geen 28.000 euro waard kán zijn, al kon ik het 1000x betalen.
Tenzij dat ding is ingelegd met diamanten, dat bedrag voor een stukje leer en wat spuitverf is gewoon de boel naaien.

/zunige Hollander :P
pi_129902707
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:

http://www.washingtonpost(...)AR2005062302086.html
Als ik dat lees en het is de tweede keer dan doet ze het er misschien wel om :+

Is toch weer gratis publiciteit en je kan weer lekker de gediscrimineerde uithangen,
als ze zó is gaan shopppen...

ziet ze er inderdaad niet uit alsof ze die tas kan betalen.
Mja, dan nog had de verkoopster eerst moeten afwachten wat er bij de kassa zou gebeuren natuurlijk.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:09:39 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129903130
Ze droeg een Donna Karan outfit. Een beetje verkoopster in een boetiek zou dat toch moeten herkennen.
pi_129903899
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:09 schreef Copycat het volgende:
Ze droeg een Donna Karan outfit. Een beetje verkoopster in een boetiek zou dat toch moeten herkennen.
Dat zou je denken ja, maar ik kan me bijna niet voorstellen als iemand, of dat nou Oprah is of een
onbekende zó je winkel binnenkomt

Dat je dan zou denken dat ze die tas niet zou kunnen betalen, of je haar nou herkent of niet.
Dan is het wel een heel vreemd verhaal.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:52:34 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129904466
Het is sowieso een (wereld)vreemd verhaal. Maar helaas ook een verhaal dat nog te vaak voorkomt.
pi_129908230
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:52 schreef Copycat het volgende:
Het is sowieso een (wereld)vreemd verhaal. Maar helaas ook een verhaal dat nog te vaak voorkomt.
In Amerika zeker, mijn vriendin die ondervindt dat ook nog wel eens, helaas.
(die woont daar namelijk)
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:07:46 #51
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_129914364
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 19:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

In Amerika zeker, mijn vriendin die ondervindt dat ook nog wel eens, helaas.
(die woont daar namelijk)
Het bleek dus om een tas van negerleer te gaan. Vandaar dat die Fraulein zei: "Dass konnst du nicht bezahlen, Schwarzkopchen"

Eigenlijk wilde deze vrouw haar behoeden een 'miskoop' te doen.
love & heet
pi_129917553
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:07 schreef sly-nl het volgende:

[..]

Het bleek dus om een tas van negerleer te gaan. Vandaar dat die Fraulein zei: "Dass konnst du nicht bezahlen, Schwarzkopchen"

Eigenlijk wilde deze vrouw haar behoeden een 'miskoop' te doen.
Negerleer :')

Niet grappig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:23:15 #53
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_129917876
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:15 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Negerleer :')

Niet grappig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoho, ik quote deze krant:

http://www.bernerbaer.ch/
love & heet
pi_129918064
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:23 schreef sly-nl het volgende:

[..]

Hoho, ik quote deze krant:

http://www.bernerbaer.ch/
Waar staat dat artikel dan?
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:28:37 #55
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_129918091
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:27 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Waar staat dat artikel dan?
Zelf zoeken, ik ben je neger niet :{w
love & heet
pi_129918130
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:28 schreef sly-nl het volgende:

[..]

Jij komt aankakken met domme quotes, dan moet je er ook maar de bronnen voor geven.

Negerleer? Alsof dat überhaupt legaal is :')
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:29:44 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129928017
quote:

Ze zouden er ook gewoon een prijskaartje aan kunnen hangen... Maar als winkels dat niet doen, heb ik er al geen zin meer in, want dan is het gegarandeerd veel te duur. Of ze hebben dagprijzen, zoals op de markt, afhankelijk van hoe rijk je er uit ziet... Blijkbaar zijn er mensen die producten pas kopen als het te duur is, datzelfde kledingstuk zouden ze laten hangen als het 2 tientjes zou kosten...
  zondag 11 augustus 2013 @ 09:44:18 #58
45206 Pietverdriet
pi_129928186
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 23:28 schreef sly-nl het volgende:

[..]

Je bent gewoon een racist en een leugenaar
pi_129930538
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent gewoon een racist en een leugenaar
:') ik denk dat het maar een grapje was, al was het dit geen geen hele sterke :+
Niet te serieus nemen Piet... :*
pi_129948334
Waaaaaaaarom is alles in heeeeeemelsnaam altijd direct rascistisch! Misschien ging het wel helemaal niet om het feit dat de mevrouw Oprah een kleurtje heeft. Hoezo slachofferrol?
pi_129950031
Oprah Winfrey niet herkennen, dat is wel een grote faal, zeg. :')
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:08:10 #62
45206 Pietverdriet
pi_129952867
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 11:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:') ik denk dat het maar een grapje was, al was het dit geen geen hele sterke :+
Niet te serieus nemen Piet... :*
Lees ook zijn eerdere posts
  zondag 11 augustus 2013 @ 21:25:27 #63
15080 static
pi_129953698
quote:
Tassenverkoopster Oprah-rel verweert zich.

De door Oprah Winfrey van racisme beschuldigde Zwitserse tassenverkoopster heeft zondag gezegd dat ze zich van geen kwaad bewust is geweest. De vrouw, die anoniem wil blijven, ontkent dat ze heeft geweigerd Winfrey een tas te tonen omdat die te duur zou zijn voor de steenrijke Afro-Amerikaanse beroemdheid. „Absurd” en „onwaar” aldus de vrouw tegenover het Zwitserse blad Blick.

„Ik kan al dagenlang niet meer slapen. Ik heb mevrouw Winfrey zeker niet opzettelijk willen beledigen. Ik hoop dat deze nachtmerrie snel voorbij is”, aldus de winkelmedewerkster. Ze zegt dat ze Winfrey niet heeft herkend, maar wel gewoon heeft geholpen.

De eigenaresse van de tassenwinkel in Zürich had vrijdag al gezegd dat de rel op een misverstand berust. Het niet al te beste Engels van de medewerkster was mogelijk de boosdoener. „Misschien begreep ze niet wat ze wilde”, aldus de eigenaresse.
  Moderator / Miss SHO zondag 11 augustus 2013 @ 21:39:23 #64
22592 crew  Ole
pi_129954453
"Ich habe es nicht gewüsst"
  Trouwste user 2022 zondag 11 augustus 2013 @ 21:56:13 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_129955425
De verkoopster van een luxeboetiek in Zurich die door Oprah Winfrey beschuldigd is van racisme, ontkent in de Zwitserse krant Blick dat ze racistische uitspraken heeft gedaan tegen de Amerikaanse talkshowpresentatrice. Volgens Oprah zou ze hebben gezegd dat een handtas van 38.000 euro voor haar te duur was, maar de verkoopster noemt dat verhaal 'absurd' en 'fout'.

De verkoopster, die haar verhaal alleen anoniem wil doen uit angst voor de reacties, vertelt aan de krant dat ze Winfrey een tas had getoond die ontworpen werd voor Jennifer Aniston en dat ze haar uitlegde dat die tas in verschillende kleuren en modellen bestond.

Vervolgens liet de presentatrice haar oog vallen op een handtas uit krokodillenleder van 38.000 euro. 'Ik legde haar uit dat die handtas dezelfde was als de tas die ik vasthad, maar dat het model in krokodillenleder veel duurder was en dat ik haar nog andere modellen kon laten zien', aldus de verkoopster.

Vervolgens zou ze aan Winfrey gevraagd hebben of ze de tas van 35.000 euro van dichterbij wilde bekijken, maar daar is de presentatrice niet op ingegaan. Kort daarop verliet ze de boetiek.

Misverstand
In een interview met het Amerikaanse programma Entertainment Tonight vertelde Winfrey vorige week hoe de verkoopster weigerde haar een handtas te laten zien met de woorden 'Neen, het is te duur'. Toen Winfrey bleef aandringen, liet de verkoopster haar goedkopere handtassen zien en verklaarde: 'Ik wil uw gevoelens niet kwetsen'.

De verkoopster ontkent met klem dat ze ooit een dergelijke uitspraak heeft gedaan en voegt toe dat ze zich bij Oprah wil verontschuldigen voor het misverstand.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129959043
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lees ook zijn eerdere posts
In dit topic? Mja heb ik gelezen, ik weet ook niet wat ik daar mee moet, dus ik neem het maar niet
te serieus.
  zondag 11 augustus 2013 @ 23:41:51 #67
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129961040
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:56 schreef tong80 het volgende:
een tas had getoond die ontworpen werd voor Jennifer Aniston
Een tweedehands tasje voor 38k |:(
pi_129977734
Oké, dus als je een of andere celebrity niet herkent, door miscommunicatie in de taal verkeerd begrepen bent, word je voor de hele wereld te kakken gezet en voor racist uitgemaakt, en dan ga je zelf nog eens je excuses aanbieden?

Wanneer gaan we weer normaal doen? :')
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 augustus 2013 @ 15:05:10 #69
163650 Greys
pi_129978999
Als het écht niet waar was, dan zou ik als ik de verkoopster was juist excuses eisen van Oprah ipv zelf mijn excuses te gaan aanbieden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:36:31 #70
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_130020443
quote:
Excuses Oprah voor overdreven rel

Oprah Winfrey heeft zich verontschuldigd voor de "opgeblazen rel" over vermeend racisme bij een Zwitserse tassenverkoopster. De verkoopster zou haar geweigerd hebben een tas te laten bekijken, omdat ze die toch niet zou kunnen betalen.

Op de rode loper bij de première van haar nieuwe film zei Winfrey: "Ik denk dat het incident in Zwitserland alleen een incident was." Ze betreurt het dat de zaak zo opgeblazen werd. De situatie kan volgens haar deels verklaard worden doordat ze zich niet chic genoeg kleedde.

Ze heeft er spijt van dat ze vertelde dat het in Zwitserland gebeurde. Excuses van het land vindt ze overbodig: "Als iemand in Amerika een fout maakt, bieden wij dan namens het hele land onze excuses aan? Nee!"
http://nos.nl/artikel/539(...)-overdreven-rel.html

Het is de schuld van de media :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:26:05 #71
163650 Greys
pi_130022541
Ze liep toch in Donna Karan? :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_130029599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:36 schreef jcdragon het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/539(...)-overdreven-rel.html

Het is de schuld van de media :')
Denk toch ;echt dat het Oprah zelf is geweest die hier zwaar heeft overdreven :')
deze clip is met commentaar van de eigenaresse van de winkel.

Edit: dit interview is completer, hier zegt ze dat ze wél Donna Karan kleding doeg, maar ze had
haar valse wimpers niet op ...

[ Bericht 14% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 13-08-2013 20:15:18 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:50:27 #74
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130032449
Je zou bijna gaan denken dat ze bewust de media opzoekt omdat ze vandaag een nieuwe film in de bioscoop heeft of zo, maar dat is helemaal niet het geval.

Die begint namelijk pas op vrijdag te draaien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_130033070
Zo'n onzin om dit meteen op racisme te gooien. Als ik zonder make up de Douglas binnenloop (met voorbedachte rade, zodat ze meteen kunnen smeren) om een goede foundation te kopen willen ze me ook niet helpen. En dan hebben we het over foundation van 40 euro.

Zal wel een gevalletje miscommunicatie als what are you sinking about? als je het mij vraagt..
pi_130033231
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat ze bewust de media opzoekt omdat ze vandaag een nieuwe film in de bioscoop heeft of zo, maar dat is helemaal niet het geval.

En waar zou de film over gaan?

Juist!
pi_130061814
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:56 schreef tong80 het volgende:
De verkoopster van een luxeboetiek in Zurich die door Oprah Winfrey beschuldigd is van racisme, ontkent in de Zwitserse krant Blick dat ze racistische uitspraken heeft gedaan tegen de Amerikaanse talkshowpresentatrice. Volgens Oprah zou ze hebben gezegd dat een handtas van 38.000 euro voor haar te duur was, maar de verkoopster noemt dat verhaal 'absurd' en 'fout'.

De verkoopster, die haar verhaal alleen anoniem wil doen uit angst voor de reacties, vertelt aan de krant dat ze Winfrey een tas had getoond die ontworpen werd voor Jennifer Aniston en dat ze haar uitlegde dat die tas in verschillende kleuren en modellen bestond.

Vervolgens liet de presentatrice haar oog vallen op een handtas uit krokodillenleder van 38.000 euro. 'Ik legde haar uit dat die handtas dezelfde was als de tas die ik vasthad, maar dat het model in krokodillenleder veel duurder was en dat ik haar nog andere modellen kon laten zien', aldus de verkoopster.

Vervolgens zou ze aan Winfrey gevraagd hebben of ze de tas van 35.000 euro van dichterbij wilde bekijken, maar daar is de presentatrice niet op ingegaan. Kort daarop verliet ze de boetiek.

Misverstand
In een interview met het Amerikaanse programma Entertainment Tonight vertelde Winfrey vorige week hoe de verkoopster weigerde haar een handtas te laten zien met de woorden 'Neen, het is te duur'. Toen Winfrey bleef aandringen, liet de verkoopster haar goedkopere handtassen zien en verklaarde: 'Ik wil uw gevoelens niet kwetsen'.

De verkoopster ontkent met klem dat ze ooit een dergelijke uitspraak heeft gedaan en voegt toe dat ze zich bij Oprah wil verontschuldigen voor het misverstand.:P
Wacht even. Zij zegt dat ze het nooit zo gebracht heeft of gezegd? Prima,kan maar waarom je dan gaan verontschuldigen? Iets wat je niet gezegd gedaan te hebben hoef jij je toch niet voor te gaan verontschuldigen.

Of is dit een marketingstrategie van de directie van het bedrijf,waar de winkel toebehoort, die haar opgedragen hebben dit te zeggen omdat men weet wat voor mondiale invloed Oprah heeft en elke negativite publiciteit van haar kant voor iets of iemand voor inkomstenderving kan gaan zorgen. O-)
  woensdag 14 augustus 2013 @ 16:56:14 #78
45206 Pietverdriet
pi_130061917
Vraag me af wat ze in een racist store verkopen, KKK kleding? brandende kruizen?
pi_130067171
quote:
15s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wacht even. Zij zegt dat ze het nooit zo gebracht heeft of gezegd? Prima,kan maar waarom je dan gaan verontschuldigen? Iets wat je niet gezegd gedaan te hebben hoef jij je toch niet voor te gaan verontschuldigen.

Of is dit een marketingstrategie van de directie van het bedrijf,waar de winkel toebehoort, die haar opgedragen hebben dit te zeggen omdat men weet wat voor mondiale invloed Oprah heeft en elke negativite publiciteit van haar kant voor iets of iemand voor inkomstenderving kan gaan zorgen. O-)
De verontschuldiging gaat niet over dat de verkoopster iets had gezegd dat niet door de beugel kon
maar de eigenaresse van de zaak verontschuldigd zich hiervoor...

http://www.blick.ch/peopl(...)assen-id2401683.html

quote:
In an interview with Switzerland's Blick newspaper, Goetz also publically apologized to Winfrey for any inconvenience at her store.
Read more: http://www.nydailynews.co(...)422325#ixzz2by1OTCbm
Er werd ook gezegd dat de verkoopster Oprah niet herkent heeft, dat zou zomaar kunnen, Oprah
spreekt zichzelf ook een beetje tegen, eerst zegt ze dat ze Donna Karan kleding droeg en later zegt
ze weer dat ze ''niet zo chic gekleed'' was, dus weten wij veel :')

Dit is Oprah in Zurich...

http://www.nydailynews.co(...)nt-article-1.1422325

Ik zou haar ook niet direct herkennen om eerlijk te zijn.
Voordat Oprah er zo uitziet als de meeste mensen haar kennen is er een heel team voor nodig
die een paar uur bezig zijn met plamuren :P

En het hele drama gaat over deze tas.

en ondertussen maakt Oprah al grapjes er over op twitter :')

https://twitter.com/Oprah/status/365920716949950464

ze zegt

quote:
Turns out that store clerk did me a favor. Just found out that bag was $38K!!! She was right I was NOT going to buy it.
Storm in een glas water als je het mij vraagt. :)
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 20:26:42 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_130068405
Wie koopt er in hemelsnaam een tas van 38.000 euro trouwens :?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Miss SHO woensdag 14 augustus 2013 @ 20:29:53 #81
22592 crew  Ole
pi_130068549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:26 schreef tong80 het volgende:

Dollar!
Maar 29.000 euro ongeveer. Koopje toch?
pi_130069119
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:26 schreef tong80 het volgende:

Mensen die geld teveel hebben :+
  Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 21:43:16 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_130072376
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:29 schreef Ole het volgende:

[..]

Dollar!
Maar 29.000 euro ongeveer. Koopje toch?
Het is niet eens decadent. Het is misdadig. Gelukkig heet haar assistente waarschijnlijk geen Annie. Zou wel erg veel verantwoordelijkheid zijn voor iemand uit een volkswijk.

Trouwste user 2022 woensdag 14 augustus 2013 @ 21:43:52 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_130072408
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mensen die geld teveel hebben :+
Laat ze er een afvalkliniek van bouwen aan haar huis.

pi_130125526
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

Maar ze grijpt die gelegenheid toch nog maar even aan om het hele verhaal uit de doeken te doen O-)

http://glamour.blog.nl/mo(...)l-rond-peperdure-tas
pi_130125654
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar ze grijpt die gelegenheid toch nog maar even aan om het hele verhaal uit de doeken te doen O-)

http://glamour.blog.nl/mo(...)l-rond-peperdure-tas
Oprah being Oprah, maar je mag er als blanke niks over zeggen want dan ben je een racist.

Nu tijd voor de lunch, kip met watermeloen, oh lawd ;) :')
Get it and Bet it
pi_130126597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:47 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Oprah being Oprah, maar je mag er als blanke niks over zeggen want dan ben je een racist.

Nu tijd voor de lunch, kip met watermeloen, oh lawd ;) :')
vergeet niet een glaasje koolaid erbij te drinken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_130190297
_O- en het liefst zoals op onderstaande foto.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')