abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:11:09 #1
22592 crew  Ole
pi_129861907
Deze winkelmedewerkster kan haar baan wel vergeten...
quote:
Oprah Winfrey geweigerd in Zwitserse winkel
BEWAAR
Door: redactie
9-8-13 - 10:54 bron: BuzzE
© ap.
Oprah Winfrey is tijdens een recent bezoek aan Zwitserland naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van racisme. Een verkoopster weigerde de talkshowhost, een van de rijkste vrouwen ter wereld, te helpen in een tassenzaak in Zurich. De tassen zouden 'te duur' zijn voor de presentatrice.
Winfrey, die in Zwitserland was voor de bruiloft van Tina Turner, besloot de winkel zonder veel ophef te verlaten. 'Ik had er op twee manieren mee om kunnen gaan', vertelt ze Entertainment Tonight. "Ik had heel kwaad kunnen worden... maar wat heeft dat voor zin."

De Oprah Winfrey Show wordt in Zwitserland niet uitgezonden.
Op het nieuws werd net ook gezegd dat ze er nog over twijfelde de zaak leeg te kopen :D
Maar ja, ze gunde dat de verkoopster niet.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_129862040
Hahaha lol xD
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:16:01 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129862095
Oeps.... Hoe bedenk je het trouwens om te zeggen dat de tassen te duur zijn voor iemand die gegarandeerd met een legertje aan beveiliging erbij loopt? :') Dat is ook niet goedkoop.
pi_129862154
Geeft niet hoor ... als je in de Hooftstraat een kleurtje hebt verkoopt men je ook liever niets, in Belgie trouwens ook. Genoeg gevallen bekend.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:18:11 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129862167
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
pi_129862223
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:16 schreef kwiwi het volgende:
Oeps.... Hoe bedenk je het trouwens om te zeggen dat de tassen te duur zijn voor iemand die gegarandeerd met een legertje aan beveiliging erbij loopt? :') Dat is ook niet goedkoop.
Ik vermoed dat ze alleen in de US met een legertje rondloopt.

Voor de rest natuurlijk een belachelijke actie van die mevrouw, ik hoop dat ze op staande voet is ontslagen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:20:13 #7
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_129862256
Ach, Zwitserland is sowieso een soort Australië geworden met haar emigratiebeleid.
Als ik Oprah was liep ik volgende keer op slippers, versleten jeans en vies haar die winkel in, pakte die tas, rekende af, en trok mijn creditcard :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:20:53 #8
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_129862287
Je bent trouwens wel een wereldvreemde als je Oprah Winfrey niet kent zeg. :D

quote:
De eigenaresse van een chique winkel die Oprah Winfrey geen tas wilde verkopen, doet het voorval af als 'een misverstand'. De steenrijke talkshowkoningin wilde vorige maand een tas aanschaffen in het Zwitserse Zürich, maar kreeg te horen dat die 'te duur' voor haar was. Oprah noemde het voorval dinsdag in een interview racisme.
Welke winkel Oprah weigerde de tas te verkopen, hield de talkshowkoningin voor zich. De Zwitserse boulevardkrant Blick wist echter te achterhalen dat het om Trois Pommes gaat. De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."

De voorzitter van de betrokken winkeliersvereniging noemt het voorval 'totaal onacceptabel'. Markus Hünig liet de Zwitserse krant Tages-Anzeiger weten nooit eerder van een dergelijk voorval op de hoogte te zijn gebracht.

De bewuste tas waar Oprah haar oog op liet vallen, kost volgens Blick 35 duizend franc, ruim 28 duizend euro. Oprah liep naar eigen zeggen 'in vol ornaat' over straat in Zürich. "Ik had m'n nepwimpers niet opgeplakt, maar wel een Donna Karan-jurk en slippertjes aan." Toch snapt ze wel waarom ze niet werd herkend. "Overduidelijk werd The Oprah Winfrey Show niet uitgezonden in Zwitserland."
http://www.nieuws.nl/ente(...)nfrey-is-misverstand
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_129862322
Hahaha ben benieuwd wat die verkoopster dacht nadat ze te horen heeft gekregen wie die klant wel niet was en of ze haar baan nog steeds heeft...
pi_129862372
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
Als ze de zaak had opgekocht had ze die verkoopster niet kunnen ontslaan.
Tis geen America he...
pi_129862401
quote:
De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."
Ja, want als je zwart, rijk en onbekend bent verkopen ze jou sowieso niets. Haar reactie maakt de zaak nog treuriger.
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:24:20 #12
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_129862441
quote:
Dagobert Duck _O_
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_129862480
Alsof ze in Zwitserland niet vaker de vriuwen van dictators etc uit Afrika zien shoppen met een zak geld...

Maar dit verhaal kennen wij al toch? :Y O wilde eens shoppen bij Hermes in Parijs buiten sluitingstijd en begon ook toen te miepen over haar huidskleur :')

Of niet, het is maar welke kant van het verhaal je kiest te geloven :P

http://www.washingtonpost(...)AR2005062302086.html
pi_129862765
Ik heb het vermoeden dat er zoiets aan de deur stond en dat de verkoopster toen heeft gezegd: 'ik denk dat deze tas te duur voor u is'.

vrijdag 9 augustus 2013 @ 14:19:41 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129864404
quote:
^^ Dat. Veel leuker dan de winkel leegkopen bij iemand die op provisiebasis werkt.

Maar misschien kostte de tas wel 5 miljard, dan was-ie inderdaad te duur.
censuur :O
pi_129864518
Waarom zou je zoiets überhaupt zeggen? Het is niet zo dat de verkoopster verplicht is om haar de tas mee te geven als ze eenmaal aan de kassa staan en de klant geen geld blijkt te hebben. Heeft ze geen geld? Dan stuur je haar gewoon weg. Waarom deze vernedering riskeren? En dan heb ik het nog niet eens over het geld dat ze mislopen.

Snap dit soort winkels echt niet. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Bortecinem op 09-08-2013 14:29:18 ]
pi_129865483
Die verkoopster was gewoon aan het trollen: And you don't get a bag :D.
Get it and Bet it
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:03:40 #18
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_129866154
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
_O-

Ik denk dat die verkoopster de hele dag al toeristen over de vloer heeft gehad van het type "kijken, kijken, niet kopen" en daar een beetje klaar mee was.
Stom, ja best wel, maar Oprah is er ook wel goed in om de "het komt allemaal omdat ik zwart ben"-kaart te spelen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_129867235
Domme verkoopster wel, aan hoe iemand eruit ziet kun je alsnog niet zien hoeveel geld die persoon heeft. Misschien is t wel net iemand die de loterij gewonnen heeft ofzo ... of idd een beroemd persoon, alsof die verkoopster alle rijke mensen op de wereld kent :')
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:02:32 #20
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129868535
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:32 schreef Noin het volgende:
Ik heb het vermoeden dat er zoiets aan de deur stond en dat de verkoopster toen heeft gezegd: 'ik denk dat deze tas te duur voor u is'.

[ afbeelding ]
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:12:04 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_129868833
Doet me aan Pretty Woman met Julia Roberts denken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_129869188
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?
Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.
Get it and Bet it
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:26:55 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129869298
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.
Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.

Ze speelt misschien wel graag de race card, maar ik geloof wel dat daar nog steeds veel aanleiding voor is. En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw. En hoewel ik haar verleden niet zo goed ken, komt zij volgens mij uit een omgeving waar zware discriminatie de standaard was. Dus ik snap wel dat het bijzonder gevoelig ligt.
pi_129869690
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.

Ze speelt misschien wel graag de race card, maar ik geloof wel dat daar nog steeds veel aanleiding voor is. En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw. En hoewel ik haar verleden niet zo goed ken, komt zij volgens mij uit een omgeving waar zware discriminatie de standaard was. Dus ik snap wel dat het bijzonder gevoelig ligt.
Dat is een aanname ;). Ze komt heel sympathiek over op TV/interviews maar je weet nooit hoe zo iemand is als de camera's uitstaan. We horen nu van één kant van het verhaal en dan moet je iets/iemand niet te snel veroordelen.
Get it and Bet it
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:00:32 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_129870331
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
En nu is Oprah chagrijnig dat iemand d'r niet herkende :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw.
Say again? :o :X
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')