Op het nieuws werd net ook gezegd dat ze er nog over twijfelde de zaak leeg te kopenquote:Oprah Winfrey geweigerd in Zwitserse winkel
BEWAAR
Door: redactie
9-8-13 - 10:54 bron: BuzzE
© ap.
Oprah Winfrey is tijdens een recent bezoek aan Zwitserland naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van racisme. Een verkoopster weigerde de talkshowhost, een van de rijkste vrouwen ter wereld, te helpen in een tassenzaak in Zurich. De tassen zouden 'te duur' zijn voor de presentatrice.
Winfrey, die in Zwitserland was voor de bruiloft van Tina Turner, besloot de winkel zonder veel ophef te verlaten. 'Ik had er op twee manieren mee om kunnen gaan', vertelt ze Entertainment Tonight. "Ik had heel kwaad kunnen worden... maar wat heeft dat voor zin."
De Oprah Winfrey Show wordt in Zwitserland niet uitgezonden.
Ik vermoed dat ze alleen in de US met een legertje rondloopt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:16 schreef kwiwi het volgende:
Oeps.... Hoe bedenk je het trouwens om te zeggen dat de tassen te duur zijn voor iemand die gegarandeerd met een legertje aan beveiliging erbij loopt?Dat is ook niet goedkoop.
http://www.nieuws.nl/ente(...)nfrey-is-misverstandquote:De eigenaresse van een chique winkel die Oprah Winfrey geen tas wilde verkopen, doet het voorval af als 'een misverstand'. De steenrijke talkshowkoningin wilde vorige maand een tas aanschaffen in het Zwitserse Zürich, maar kreeg te horen dat die 'te duur' voor haar was. Oprah noemde het voorval dinsdag in een interview racisme.
Welke winkel Oprah weigerde de tas te verkopen, hield de talkshowkoningin voor zich. De Zwitserse boulevardkrant Blick wist echter te achterhalen dat het om Trois Pommes gaat. De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."
De voorzitter van de betrokken winkeliersvereniging noemt het voorval 'totaal onacceptabel'. Markus Hünig liet de Zwitserse krant Tages-Anzeiger weten nooit eerder van een dergelijk voorval op de hoogte te zijn gebracht.
De bewuste tas waar Oprah haar oog op liet vallen, kost volgens Blick 35 duizend franc, ruim 28 duizend euro. Oprah liep naar eigen zeggen 'in vol ornaat' over straat in Zürich. "Ik had m'n nepwimpers niet opgeplakt, maar wel een Donna Karan-jurk en slippertjes aan." Toch snapt ze wel waarom ze niet werd herkend. "Overduidelijk werd The Oprah Winfrey Show niet uitgezonden in Zwitserland."
Als ze de zaak had opgekocht had ze die verkoopster niet kunnen ontslaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
Ja, want als je zwart, rijk en onbekend bent verkopen ze jou sowieso niets. Haar reactie maakt de zaak nog treuriger.quote:De eigenaresse van de chique zaak, die net als Oprah de bruiloft van Tina Turner bijwoonde, doet het incident in Blick af als 'een misverstand'. De verkoopster van dienst herkende Oprah, wier vermogen op 2,7 miljard dollar wordt geschat, niet. "We hebben geen gezichtsherkenning in de zaak."
Dagobert Duckquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
Was trouwens leuker geweest als ze gewoon die hele zaak had opgekocht alleen maar om die verkoopster te kunnen ontslaan.
^^ Dat. Veel leuker dan de winkel leegkopen bij iemand die op provisiebasis werkt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:18 schreef kwiwi het volgende:
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
Die verkoopster was gewoon aan het trollen: And you don't get a bag.
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:32 schreef Noin het volgende:
Ik heb het vermoeden dat er zoiets aan de deur stond en dat de verkoopster toen heeft gezegd: 'ik denk dat deze tas te duur voor u is'.
[ afbeelding ]
Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?
Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:23 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Het is ook wel erg makkelijk om te concluderen dat die verkoopster die tas niet aan Oprah wou verkopen omdat ze zwart is. Er kan ook een andere reden zijn maar Oprah speelt maar wat graag de race-card.
Dat is een aannamequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mwah. Misschien wel. Maar ik vraag me af waarom een verkoopster iemand uit haar winkel weg zou willen hebben. Omdat ze denkt dat iemand het toch niet koopt. En in dit geval lijkt mij het logisch dat ze dat geconcludeerd heeft n.a.v. haar uiterlijk.
Ze speelt misschien wel graag de race card, maar ik geloof wel dat daar nog steeds veel aanleiding voor is. En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw. En hoewel ik haar verleden niet zo goed ken, komt zij volgens mij uit een omgeving waar zware discriminatie de standaard was. Dus ik snap wel dat het bijzonder gevoelig ligt.
En nu is Oprah chagrijnig dat iemand d'r niet herkendequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:49 schreef SteveBudin het volgende:
Die verkoopster was gewoon aan het trollen: And you don't get a bag.
Say again?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
En ze is ook een spokes person voor de arme zwarte vrouw.
Ik heb wel eens in een wat exclusievere winkel gestaan en daar worden mensen gewaarschuwd dat iets rete duur is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, en dus? Dat maakt het geen greintje minder racistisch?
In zwitserland word het niet uitgezonden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:20 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Je bent trouwens wel een wereldvreemde als je Oprah Winfrey niet kent zeg.
[..]
http://www.nieuws.nl/ente(...)nfrey-is-misverstand
Dat is wel heel erg kortzichtig. Bovendien komt het ook niet erg klantvriendelijk over. Als je wilt voorkomen dat klanten iets pakken wat de duur voor hun is, maak dan gebruik van prijskaartjes/bordjes. Dan kunnen de klanten zelf bepalen of ze het wel of niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in een wat exclusievere winkel gestaan en daar worden mensen gewaarschuwd dat iets rete duur is.
Dat is dan niet racistisch bedoeld.
Bijvoorbeeld een rondje lopen door St Moritz of zo. Je mag uiteraard elke winkel in en als je dan een kledingstuk in je handen neemt van 20.000 euro komen ze dat wel even tegen je vertellen.
Scheelt een hoop illusies.
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat een verkoopster naar iemand toe gaat die er nou niet echt jofel uit ziet en voorzichtig tegen die persoon zegt dat ze iets heel duurs in haar handen heeft.
Maar goed, ik was er niet bij dus wie weet wat er gezegd is en op wat voor manier.
Ik denk dat het allemaal een storm/glas verhaal is.
Wilde ik net zeggen. Twee keer bijna hetzelfde...quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Alsof ze in Zwitserland niet vaker de vriuwen van dictators etc uit Afrika zien shoppen met een zak geld...
Maar dit verhaal kennen wij al toch?O wilde eens shoppen bij Hermes in Parijs buiten sluitingstijd en begon ook toen te miepen over haar huidskleur
Of niet, het is maar welke kant van het verhaal je kiest te geloven
Oprah at the Hermes shop at 24 Faubourg Saint-Honore
Alles is relatief. Als ik miljarden op de bank had staan en ik zag een peperdure tas die ik prachtig vond, zou ik ´m waarschijnlijk ook kopen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:35 schreef shmoopy het volgende:
Als je een tas van 28.000 euro wil kopen, zou je eerder aan iemands geestelijke vermogens moeten twijfelen, niet per se aan d'r banksaldo.
Dikke
Assumption is the mother of all fuck ups is een belangrijke les voor deze vooringenomen verkoopster.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap dat racistische er niet aan eigenlijk... Als een slonzig uitziende blanke vrouw voor haar neus had gestaan had ze waarschijnlijk gewoon hetzelfde gezegd.
ik hoop dat dat niet serieus isquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:20 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat een verkoopster naar iemand toe gaat die er nou niet echt jofel uit ziet en voorzichtig tegen die persoon zegt dat ze iets heel duurs in haar handen heeft.
Tis ook een beetje om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 15:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik hoop dat dat niet serieus is
het is me in een luxe bakkerij een paar keer overkomen (en ik ben een gewoon normaal doorsnee hollander zonder kleurtje)
de eerste keer wou ik een groot luxe paasei met bonbons kopen, toen me werd verteld dat dat veel te duur voor mij zou zijn.
de tweede keer gebeurde het me bij een taart.
een derde keer is niet meer voorgekomen omdat ik na de tweede keer die zaak ben gaan boycotten.
wat zijn dat voor types die denken door je portemonnee te kunnen kijken?
Snap ik, alleen zou ik, zelfs met miljarden op de bank niet een tas gaan kopen die simpelweg geen 28.000 euro waard kán zijn, al kon ik het 1000x betalen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:03 schreef Copycat het volgende:
Alles is relatief. Als ik miljarden op de bank had staan en ik zag een peperdure tas die ik prachtig vond, zou ik ´m waarschijnlijk ook kopen.
Als ik dat lees en het is de tweede keer dan doet ze het er misschien wel omquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:25 schreef WammesWaggel het volgende:
Alsof ze in Zwitserland niet vaker de vriuwen van dictators etc uit Afrika zien shoppen met een zak geld...
Maar dit verhaal kennen wij al toch?O wilde eens shoppen bij Hermes in Parijs buiten sluitingstijd en begon ook toen te miepen over haar huidskleur
Of niet, het is maar welke kant van het verhaal je kiest te geloven
http://www.washingtonpost(...)AR2005062302086.html
Dat zou je denken ja, maar ik kan me bijna niet voorstellen als iemand, of dat nou Oprah is of eenquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:09 schreef Copycat het volgende:
Ze droeg een Donna Karan outfit. Een beetje verkoopster in een boetiek zou dat toch moeten herkennen.
In Amerika zeker, mijn vriendin die ondervindt dat ook nog wel eens, helaas.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:52 schreef Copycat het volgende:
Het is sowieso een (wereld)vreemd verhaal. Maar helaas ook een verhaal dat nog te vaak voorkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |