Inderdaad, ze doen het slechter voorkomen dan het in werkelijkheid is.quote:ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er nog 890 tankstations in de grensregio zijn, want de benzine is al tientallen jaren duurder... je zou verwachten dat er allang 0 zouden zijn.
Tegenwoordig kan je dat ook in NL tanken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:05 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Daarnaast heb je in Duitsland E10 plus en ik kan het mis hebben maar ik heb 't idee dat ik dan langer kan doen met een volle tank.
Dit. Klaarblijkelijk een falen van de economische unie die de EU zou moeten zijn.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:07 schreef Samson het volgende:
Echt nooit begrepen hoe we nu 1 EU kunnen zijn terwijl er enorme verschillen in stand worden gehouden....
ja inderdaadquote:
Zoiets zal er wel van gaan komen binnen een paar jaar gok ikquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon camera's bij de grens neerzetten die proactief alle terugkerende NLers aanslaan voor de gemiste accijns
Ik vrees het ook, voor die gratis identiteitsbewijzen van een paar jaar geleden werd ook binnen recordtijd een noodwet erdoorheen geramd.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoiets zal er wel van gaan komen binnen een paar jaar gok ik![]()
Jij zou met je rechterarm omhoog staanquote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Gewoon camera's bij de grens neerzetten die proactief alle terugkerende NLers aanslaan voor de gemiste accijns
Toch eens informeren of de brandstoftank niet wat groter kan...een litertje of 200 ofzo.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:36 schreef DrDarwin het volgende:
Vanmorgen nog getankt, Euro 95 voor 1.36 de liter in Luxemburg.
Dat lijkt er meer op.
Je zou er bijna voor kunnen omrijden.
ik woon 15 km van de grens. ik tank in mijn eigen dorp. omdat het omrijden tijd kost, extra kilometers, en aangezien ik motorfiets rijd, en het in mijn geval altijd maar om 10 liter gaat. is het de moeite niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:51 schreef arjan1212 het volgende:
ik vraag me af hoe het mogelijk is dat er nog 890 tankstations in de grensregio zijn, want de benzine is al tientallen jaren duurder... je zou verwachten dat er allang 0 zouden zijn.
Het gaat niet alleen om benzine, half arnhem en nijmegen gaat de grens over om boodschappen te doen in Emmerich en Kleef.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:58 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik woon 15 km van de grens. ik tank in mijn eigen dorp. omdat het omrijden tijd kost, extra kilometers, en aangezien ik motorfiets rijd, en het in mijn geval altijd maar om 10 liter gaat. is het de moeite niet.
hoe verder je van de grens woont, hoe minder interessant het is. grensgebieden zijn vaak niet dichtbevolkt, dus valt het allemaal wel mee
In steden als Maastricht, Enschede, Nijmegen, Venlo, etc. wonen toch aardig wat mensen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:58 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik woon 15 km van de grens. ik tank in mijn eigen dorp. omdat het omrijden tijd kost, extra kilometers, en aangezien ik motorfiets rijd, en het in mijn geval altijd maar om 10 liter gaat. is het de moeite niet.
hoe verder je van de grens woont, hoe minder interessant het is. grensgebieden zijn vaak niet dichtbevolkt, dus valt het allemaal wel mee
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om benzine, half arnhem en nijmegen gaat de grens over om boodschappen te doen in Emmerich en Kleef.
ok okquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In steden als Maastricht, Enschede, Nijmegen, Venlo, etc. wonen toch aardig wat mensen.
jou auto rijd 1 op 1 ?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
ok ok
er gaat gemiddeld 50 liter in een autotank ? zeg pakweg 20 cent per liter goedkoper. das 10 euro winst. men moet er vaak nog 10 km heen, en 10km terug voor rijden, das 20km x 20cent (totaal autokosten per/km) = 4 euro kosten op 10 euro winst = 6 euro netto per tankbeurt. voor de gemiddelde auto. grotere auto's verbruiken meer, kosten meer, dus per kilometer zijn ze duurder uit.
je bent er ook tijd mee kwijt, ga ff 20 km autorijden, dan je al gauw een half uurtje verder. de tijd die je erin steekt, en de opbrengst, zijn ook weer niet superaantrekkelijk.
als je iedere week moet tanken, dan steek je per jaar 300 euro in je kas. en je bent 25 uur tijd kwijt.
het is meer iets voor vrachtauto's, om in het buitenland te tanken.of als je 10 jerrycans van 10 liter in je kofferbak kwijt kan
kosten per kilometer voor de gemiddelde auto = 20cent per kilometerquote:
Leaserijders waarvan de brandstof in het buitenland niet wordt vergoed?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:25 schreef MevrouwCactus het volgende:
Mijn lief werkt gelukkig in België, dus die rijdt eens in de zoveel tijd ook eens met mijn auto de grens over. Ideaal hoor! Ik snap overigens ook niet dat bijvoorbeeld in Baarle-Nassau een Shell tankstation kan overleven, terwijl er 500 meter verderop 4 Belgische tankstations 20 cent per liter goedkoper zijn. Wie gaat er dan nog naar Shell?
Beetje fles sterke drank? Tientje bespaard, en als je dan gelijk de boodschappen doet heb je dat ook gedaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
ok ok
er gaat gemiddeld 50 liter in een autotank ? zeg pakweg 20 cent per liter goedkoper. das 10 euro winst. men moet er vaak nog 10 km heen, en 10km terug voor rijden, das 20km x 20cent (totaal autokosten per/km) = 4 euro kosten op 10 euro winst = 6 euro netto per tankbeurt. voor de gemiddelde auto. grotere auto's verbruiken meer, kosten meer, dus per kilometer zijn ze duurder uit.
je bent er ook tijd mee kwijt, ga ff 20 km autorijden, dan je al gauw een half uurtje verder. de tijd die je erin steekt, en de opbrengst, zijn ook weer niet superaantrekkelijk.
als je iedere week moet tanken, dan steek je per jaar 300 euro in je kas. en je bent 25 uur tijd kwijt.
het is meer iets voor vrachtauto's, om in het buitenland te tanken.of als je 10 jerrycans van 10 liter in je kofferbak kwijt kan
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beetje fles sterke drank? Tientje bespaard, en als je dan gelijk de boodschappen doet heb je dat ook gedaan.
Je kan je krom en scheef rekenen, het barst in het Duitse grensgebied van de gele nummerborden bij de supermarkten en tankstations.
Ik zou willen beweren dat dit voor veel winkels hun verschil is tussen winst en verlies draaien.
is een goede ontwikkelingquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:36 schreef Dance99Vv het volgende:
Alleen voor benzine, ach daar valt over te twisten.Maar het gaat om veel meer, benzine is 1 maar dan de rest cigaretten,drank en diverse versproducten, als je het dan gaat optellen wordt het wel lonend.
Vergeet de horeca niet , schijnt ook erg goed te doen zijn met "normale"prijzenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:41 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
is een goede ontwikkeling
lekker in het buitenland shoppen
precies, dat bedoel ik, "het normale" mag men belonenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:42 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Vergeet de horeca niet , schijnt ook erg goed te doen zijn met "normale"prijzen
Aanrader, vrijstaand wonen voor de prijs van een rijtjeshuisquote:
Daaromquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aanrader, vrijstaand wonen voor de prijs van een rijtjeshuis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop