WO 3 een inside job? Kun je dat eens toelichten?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:41 schreef Abed het volgende:
Het was allemaal een inside job, hoe die gebouwen instortte ensowww einzzzeiwwieiew!!1!!
Nee.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:21 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
WO 3 een inside job? Kun je dat eens toelichten?
Het spijt me, stuur aub geen reptillians op me af nu!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:22 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat is buitengewoon teleurstellend.
Het spijt me, stuur aub geen reptillians op me af nu!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:23 schreef Abed het volgende:
[..]
Dat is buitengewoon teleurstellend.
Nou ja, ik verwacht niet echt iets. Maar volgens lieden in het vorige topic waren we al aardig op weg, als het niet al gewoon oorlog is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:27 schreef Abed het volgende:
Verwacht je dit op korte termijn dan, en indien ja, waarom?
nou commander keen als ik ff snel mijn laatste pol las denken al wat mensen dat WW3 al begonnen is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 20:44 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Nou ja, ik verwacht niet echt iets. Maar volgens lieden in het vorige topic waren we al aardig op weg, als het niet al gewoon oorlog is.
Er is wel iets voor te zeggen natuurlijk. Digitaal lijkt het gewoon weer keihard zoals in de koude oorlog. Iedereen beschuldigt elkaar van dingen die ze zelf doen en ondertussen is het gewoon een wapenwedloop.
Die war on terror is ook maar vaag, want nu steunt het Westen dus groeperingen in het Midden Oosten die normaliter als terroristen bestempeld zouden worden om dictators uit het zadel te lichten. Ik nie meer snap nie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:14 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
De tweede wereld oorlog is overgaan in de koude oorlog en nu is er een zogenaamde war on terror......
Tja en dat gaat op mondiale schaal dus is er al sprake van een wereld oorlog drie. Deze is niet te vergelijken met de twee eerdere wereld oorlogen daarom is het lastig te benoemen.
Misschien is het gewoon om het regio te destabiliseren dan is het makkelijker om binnen te gaan wat later....op weg naar Iran.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die war on terror is ook maar vaag, want nu steunt het Westen dus groeperingen in het Midden Oosten die normaliter als terroristen bestempeld zouden worden om dictators uit het zadel te lichten. Ik nie meer snap nie.
Die regio is al niet stabiel dus daar hoeven 'ze' weinig aan te helpen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon om het regio te destabiliseren dan is het makkelijker om binnen te gaan wat later....op weg naar Iran.
Als t west heeft niet begonnen met belemmeren dan was het nog steeds stabiel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die regio is al niet stabiel dus daar hoeven 'ze' weinig aan te helpen.
Geen zin om zo vroeg al aan een welles-nietus-spelletje te beginnen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:50 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als t west heeft niet begonnen met belemmeren dan was het nog steeds stabiel.
Steun jij westerse militaire interventie in Syria?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen zin om zo vroeg al aan een welles-nietus-spelletje te beginnen.
Heb je weleens posts van mij gelezen? Dan zou je het antwoord weten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Steun jij westerse militaire interventie in Syria?
Ik denk dat Rusland en de VS een groot en bloedig grondconflict zullen uitvechten op Syrische bodem!!!!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:35 schreef Knalerwtje het volgende:
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?
Vorige deel was spannend, laten we proberen dat zo te houden.
Ik denk het niet. Beide landen hebben daar namelijk niets bij te winnen. Er is geen oorlog tussen Rusland en Amerika en Rusland zal zo stom niet zijn om Amerika openlijk dwars te zitten (militair). Zo wel, dan wordt er niets uitgevochten in Syrie, maar is het gewoon all-out-war.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:17 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland en de VS een groot en bloedig grondconflict zullen uitvechten op Syrische bodem!!!!
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:22 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Beide landen hebben daar namelijk niets bij te winnen. Er is geen oorlog tussen Rusland en Amerika en Rusland zal zo stom niet zijn om Amerika openlijk dwars te zitten (militair). Zo wel, dan wordt er niets uitgevochten in Syrie, maar is het gewoon all-out-war.
Best link wordt het nuquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:23 schreef arjan1212 het volgende:
Word wel spannend nu.. Amerika gaat Syrie aanvallen... wat gebeurt er als ze bv. troepen uit iran die in syrie zijn aanvallen.. wat doen de russen en china dan ?
Kijk eens naar de PI's. Sarcasme sensoren kapot?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:52 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke reactie, je moeder zal trots op je zijn!
Dat is ook mijn grootste angst momenteel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:22 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Beide landen hebben daar namelijk niets bij te winnen. Er is geen oorlog tussen Rusland en Amerika en Rusland zal zo stom niet zijn om Amerika openlijk dwars te zitten (militair). Zo wel, dan wordt er niets uitgevochten in Syrie, maar is het gewoon all-out-war.
Ik kom op een YouTube van Rick Astley 'never gonna give you up'.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Enorme troepenverplaatsing China waargenomen
Oh snap!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Niet helemaal mee eens, WO zijn vooral langslepende voorvallen geweest die explodeerde bij een bepaald incident WO1 moord op Ferdinand WO2 inval Duitsland Rusland en later Pearl Harborquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:27 schreef Iwanius het volgende:
Elke wereldoorlog is ontstaan doordat het klein begon en zich na verloop van tijd verspreide.
De kans dat dit gebeurd anno 2013 acht ik klein te meer alle onlusten en spanningen zich allemaal lokaal concentreren en er geen directe aanwijzingen zijn dat dit overslaat naar die gebieden die hiervoor gevoelig zijn. Het is zoals ik het noem allemaal "beheersbaar".
In feite was de Korea oorlog al WW3 en stonden china en de VS ook tegenover elkaar.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:38 schreef Speedball het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, WO zijn vooral langslepende voorvallen geweest die explodeerde bij een bepaald incident WO1 moord op Ferdinand WO2 inval Duitsland Rusland en later Pearl Harbor
Rusland en Amerika zullen nooit in oorlog gaan maar meer hun ongenoegen uitvechten in Syrië en bijvoorbeeld via Cyber war.
China zal nooit met Amerika gaan vechten aangezien ze dan hun eigen portemonnee vernietigen.
Ik denk zelf dat WO3 zou kunnen ontstaan tussen Amerika/Navo/VAE vs Iran Syrië en later Venezuela en Noord Korea, Op de achtergrond gefinancierd door Rusland (deze heeft veel belang in Iran en Syrië omdat daar een leger basis zit en Iran het enigste land is wat olie niet in dollars verkoopt wat dan weer de enigste reden van Amerika is om aan te vallen,)
China zal als winnaar uit een WO3 stappen denk ik, en de rest van de wereld een ingestort brandend hoopje.
Maar goed zoals ik al zei ik denk (en hoop) niet dat het zover komt. Wel hoop ik voor de burgers in Syrië dat er snel een oplossing komt want al die kinderen die slachtoffer zijn is verschrikkelijk.
Ja - en wat verwacht de VS dan.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:04 schreef Speedball het volgende:
Las net ergens dat als de VS aanvalt Iran belooft dat het bloederig wordt in Israël.
http://www.foxnews.com/wo(...)tim-of-syria-strike/
Als dit zo is krijg je een echte WO3
Dus als de één aanvalt ga je het afreageren op een anderquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:04 schreef Speedball het volgende:
Las net ergens dat als de VS aanvalt Iran belooft dat het bloederig wordt in Israël.
http://www.foxnews.com/wo(...)tim-of-syria-strike/
Als dit zo is krijg je een echte WO3
Of zij hebben weer bewijzen dat alle shit en onrust opgehits wordt door de Mossad. Zo van: ja we kunnen niets bewijzen door de MSM propaganda. Maar als we worden aangevallen flikkeren we je plat.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus als de één aanvalt ga je het afreageren op een ander![]()
Alles aangrijpen om los te kunnen gaan op Israël.
Er zijn vele scenario's mogelijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:22 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Of zij hebben weer bewijzen dat alle shit en onrust opgehits wordt door de Mossad. Zo van: ja we kunnen niets bewijzen door de MSM propaganda. Maar als we worden aangevallen flikkeren we je plat.
Rick Roll is Rick Roll niet meer met de Youtube-reclame.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Goh, wat vreemd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:15 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ik kom op een YouTube van Rick Astley 'never gonna give you up'.
We weten niet zeker dat er chemische wapens gebruikt maar ik snap niet helemaal goed waarom het moet zo'n grote gedoe als het wel zo is....is er zo'n grote verschil als je dood gaat van chemische wapens of van napalm,clusterbommen,vuurbommen,machine gun bullets enz.enz. enz.?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:22 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Of zij hebben weer bewijzen dat alle shit en onrust opgehits wordt door de Mossad. Zo van: ja we kunnen niets bewijzen door de MSM propaganda. Maar als we worden aangevallen flikkeren we je plat.
Een derde wereldoorlog kan er pas komen als de politiek een meerderheid achter een partij en partijleider weet te organiseren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 19:35 schreef Knalerwtje het volgende:
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?
En dan komt de dag, dat zowel Rusland als VS als China een schurfthekel aan dat zooitje zandvreters gaat krijgen en gooien we met de Tsaarbom en Little Boy waarna het chinese mierennest de rest van de etters uitmoordt!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:14 schreef Synthercell het volgende:
[..]
Een derde wereldoorlog kan er pas komen als de politiek een meerderheid achter een partij en partijleider weet te organiseren.
En aangezien het electoraat inmiddels al richting de flanken aan het verschuiven is, is dat helaas een stap in die richting. Aangezien de flanken de radicalere partijen in het spectrum zijn. Radicalere partijen betekent hardere strijd, en strijd leidt tot sterkere organisatie kiezers achter die partijen omdat elke flank de standpunten harder zal verdedigen. Strijd op de flanken is wat eraan zit te komen de komende maanden/jaren. Het politieke proces is in een stroomversnelling aan het komen, de PvdA en VVD verzwakken steeds verder (elke paar dagen weer een nieuwsbericht, hierin zie je de systematiek), een val kabinet zal niet lang op zich laten wachten. Miljoenen hebben eigenlijk al onbewust hun vrijheid opgegeven, want de propaganda (veel angst, woede en onzekerheid, dus verhoogde emotie) hebben die kiezers georganiseert (wat dat doet angst, woede en onzekerheid met een bevolking, mensen groeperen zich op precies dezelfde manier als in de dierenwereld) Dit natuurlijk groepsgedrag zal zorgen voor WO3 uiteindelijk, mits voldoende mensen op tijd gaan inzien hoe zij in angst, onzekerheid en woede werden en worden gebracht door de propaganda.
Er is dus maar een manier om het tij te keren, mensen proberen te overtuigen dat zij zich nooit laten massaal moeten laten organiseren hoe graag zij ook van hun problemen af willen (eerst zullen de economische problemen zich waarschijnlijk gaan oplossen, voor korte tijd (een jaar? waarschijnlijk over 2014), want daardoor zal er euforie (omgekeerde emotie over afgelopen zes jaar crisis) ontstaan in miljoenen, en kan een politici plotseling heel erg populair worden en die partij stijgen tot grote hoogte.
Hoe die derde wereldoorlog zal beginnen is waarschijnlijk omdat het hele Midden Oosten een bedreiging gaat worden voor het Westen op een dag. Over het afgelopen decennia zijn zowel hier als daar miljoenen georganiseert door alle toestanden (chaos/economie) en politiek en propaganda. Volkeren lopen zich telkens stuk op hetzelfde fundamentele ding (dat je niet ziet, niet merkt), hun emotie.
Bewijzen die er niet zijn. het is allemaal opgezet spel. Assad heeft geen chemische wapens gebruikt. De rebellen hebben dat waarschijnlijk gedaan. En waarschijnlijk steunt Amerika de rebbelen met wapens.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zijn vele scenario's mogelijk.
Vandaar maar even afwachten wat de VN zegt.
En natuurlijk de bewijzen afwachten.
quote:Dit is wat de Amerikaanse Minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, verklaarde op de Amerikaanse televisie.
"Het simpele feit dát er chemische wapens zijn gebruikt is voor ons voldoende reden om aan te vallen"
Dit en meer is te horen in de onderstaande video waarin Alex Jones een gesprek heeft met Dr. Jerome Corsi.
Dr. Jerome Corsi, afgestudeerd aan de Harvard Universiteit in Politicologie, adviseur tot in de hoogste kringen van de Amerikaanse nationale veiligheid en regelmatig auteur van diverse artikelen op de website World Net Daily. Het artikel van Dr. Corsi, dat enkele dagen geleden verscheen op deze website, stelde dat niet de Syrische overheid, maar de rebellen verantwoordelijk waren voor de chemische aanval.
Na onderzoek in de Arabische wereld waar getuige na getuige naar voren komt, lijkt er volgens Corsi weinig twijfel te bestaan dat de (door het Westen gefinancierde) rebellen verantwoordelijk zijn voor de chemische aanval. Dit wordt eveneens ondersteund door talloze videoclips die inmiddels zijn opgedoken waaruit duidelijk blijkt dat de rebellen de gastanks, gevuld met waarschijnlijk Sarin zenuwgas, afvuren. Daarnaast zijn er natuurlijk nog de diverse opslagplaatsen die inmiddels zijn ontdekt. En niet te vergeten de VN die in de eindcoclusie van hun onderzoek tot de slotsom kwam dat in íeder geval het niet de regeringstroepen waren geweest die een gifgasaanval hadden gepleegd.
Dr. Jerome Corsi is ervan overtuigd dat als de regering van Obama dan toch uiteindelijk besluit om op basis van totaal geen bewijs de aanval op Syrië in te zetten, dit onherroepelijk zal leiden tot de Derde Wereldoorlog. Omdat volgens Corsi noch Rusland, noch China aan de kant zal blijven staan toekijken.
Corsi is erg bezorgd en zegt dat dit een angstaanjagend moment is in de geschiedenis van Amerika en de wereld. Alex Jones reageert in zoverre verbaasd, dat hij zegt Dr. Corsi nog nooit zo meegemaakt te hebben in de tien jaar dat hij hem nu regelmatig interviewt. Deze reageert daarop door te zeggen dat hij de situatie nu zodanig ernstig vindt, dat deze is te vergelijken met de Cuba crisis uit 1962 toen de wereld op de rand stond van een nucleaire oorlog.
Toen in 2003 George Bush luidkeels de leugen rondbazuinde dat Sadam Hoessein beschikte over massavernietigingswapens, stonden Barack Obama en John Kerry vooraan om te vertellen dat dit allemaal leugens waren. Nu doen deze twee exáct hetzelfde.
De niet al te vrolijke eindconclusie van Corsi is dan ook dat de regering van Obama al te ver is gegaan om zich nog met enig fatsoen terug te kunnen trekken, dat ze dus zullen aanvallen en dat we derhalve aan de vooravond van de Derde Wereldoorlog staan.
Of Corsi met zijn pessimistische voorspelling gelijk gaat krijgen, is uiteraard de vraag. Zoals wij al eerder schreven is er ook een kans dat Rusland eieren voor zijn geld zal kiezen en daarmee in zal gaan op de chantagevoorstellen van Saoedie Arabië.
China alleen zal waarschijnlijk niets doen, alhoewel daar de laatste dagen diverse vreemde manoeuvres met satellieten zijn waargenomen.
Dan blijft over Iran. “The wildcard in the pack”. Onberekenbaar en zeker in staat om door emoties te worden meegesleurd. Misschien is het júist wel de bedoeling dat door het aanvallen van Syrië, Iran zodanig wordt geprovoceerd dat ze zich niet kunnen beheersen en Amerikaanse schepen zullen aanvallen.
Dan heeft de elite (waaronder Israël) precies waar ze al langere tijd op uit zijn, het aanvallen van Iran.
Bron:
Infowars
Daar heb je dus geen bewijs voor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Bewijzen die er niet zijn. het is allemaal opgezet spel. Assad heeft geen chemische wapens gebruikt.
Waarschijnlijk roep je maar wat.quote:De rebellen hebben dat waarschijnlijk gedaan. En waarschijnlijk steunt Amerika de rebbelen met wapens.
Ik roep niet maar wat. Het is simpel er moet een derde wereld oorlog komen Syrie is daar een klein stap mee. En als ze bij Syrië troepen hebben staan kunnen ze makkelijk Iran aanvallen. En daar zal natuurlijk Rusland en China op reageren dat mondt uit op een grote conflict ook wel de derde wereld oorlog. En wat ik vergeet is dat Isarel ook een belangrijke rol gaat spelen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Daar heb je dus geen bewijs voor.
[..]
Waarschijnlijk roep je maar wat.
Dat jij vindt dat er een derde wereldoorlog moet komen maakt niet dat het zo is. Ik weet daarnaast hoe graag jij mag overdrijven om je punt bij te zetten dus het hele WO3 verhaal neem ik niet zo serieus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik roep niet maar wat. Het is simpel er moet een derde wereld oorlog komen Syrie is daar een klein stap mee.
Nah. Dat zal allemaal wel los lopen. Uiteindelijk loopt het af met een sisser.quote:En als ze bij Syrië troepen hebben staan kunnen ze makkelijk Iran aanvallen. En daar zal natuurlijk Rusland en China op reageren dat mondt uit op een grote conflict ook wel de derde wereld oorlog. En wat ik vergeet is dat Isarel ook een belangrijke rol gaat spelen.
Nee dat simpel weg omdat je niet wil dat het zover gaat komen. Waarschijnlijk gaan ze ook nog landen in Europa plat branden. Zo'n taak is weg gelegd voor Isarel of Rusland.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat jij vindt dat er een derde wereldoorlog moet komen maakt niet dat het zo is. Ik weet daarnaast hoe graag jij mag overdrijven om je punt bij te zetten dus het hele WO3 verhaal neem ik niet zo serieus.
[..]
Nah. Dat zal allemaal wel los lopen. Uiteindelijk loopt het af met een sisser.
Oh, jij wil het dus wel?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:36 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee dat simpel weg omdat je niet wil dat het zover gaat komen.
Gaat niet gebeuren.quote:Waarschijnlijk gaan ze ook nog landen in Europa plat branden. Zo'n taak is weg gelegd voor Isarel of Rusland.
Nee dat zeg ik niet. Omdat jij niet kan inzien dat dit gaat gebeuren. Je kan het simpel weg niet geloven dat dit allemaal gaat gebeuren omdat dat je huidig staat van denken ernstig aantast.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh, jij wil het dus wel?
[..]
Gaat niet gebeuren.
Ik kan het simpelweg niet geloven omdat zeggen dat het gaat gebeuren niets anders dan speculatie is. Ik kan ook wel een beetje gaan roepen dat "binnenkort iets gaat gebeuren". Dat kan elke mongool.quote:Op zondag 1 september 2013 14:52 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Omdat jij niet kan inzien dat dit gaat gebeuren. Je kan het simpel weg niet geloven dat dit allemaal gaat gebeuren omdat dat je huidig staat van denken ernstig aantast.
Mag ik eens in je kristallen balzak kijken? Ik denk dat de aarde ooit ophoudt te bestaan namelijk.quote:Op zondag 1 september 2013 14:52 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Omdat jij niet kan inzien dat dit gaat gebeuren. Je kan het simpel weg niet geloven dat dit allemaal gaat gebeuren omdat dat je huidig staat van denken ernstig aantast.
Ja maar dat gaat het niet om. Het feit is dat er in het einde van dit jaar de oorlog in gang wordt gezet.quote:Op zondag 1 september 2013 14:56 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik kan het simpelweg niet geloven omdat zeggen dat het gaat gebeuren niets anders dan speculatie is. Ik kan ook wel een beetje gaan roepen dat "binnenkort iets gaat gebeuren". Dat kan elke mongool.
Verder is bovenstaande dan toch ook op jou toepasbaar? Jouw staat van denken wordt keihard aangetast als er zometeen niets gebeurt? Goeie logica joh.
Dat weet je dus niet, domoor. Je roept maar wat en hoopt dat het zometeen ook zo is zodat je eindelijk "zie je nou wel" kan zeggen.quote:Op zondag 1 september 2013 14:59 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar dat gaat het niet om. Het feit is dat er in het einde van dit jaar de oorlog in gang wordt gezet.
En hoe je het ook went of keert het gaat gebeuren.
Nee ik kan uit betrouwbaar bronnen zeggen dat de oorlog bijna begint. En een beetje respect graag.quote:Op zondag 1 september 2013 14:59 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet, domoor. Je roept maar wat en hoopt dat het zometeen ook zo is zodat je eindelijk "zie je nou wel" kan zeggen.
Mijn bronnen bevatten geen wetenschappelijk bewijs dat het zo is. Maar klokkenluiders hebben belangrijke info gedeeld in verband met deze oorlog en dat kan ik redelijk betrouwbaar noemen. Maar ja als je het niet kan of kunt geloven is dat jouw probleem. Want kennis is macht.quote:Op zondag 1 september 2013 15:04 schreef ems. het volgende:
Dat zou interessant zijn ware het niet dat jouw bronnen keer op keer onbetrouwbaar zijn gebleken. Verder heeft geen enkele bron gelijk, want of het gaat beginnen is logischerwijs niets anders dan speculatie tot het ook echt gaat beginnen.
Maar geloof wat je wil. Loop maar weer achter je bronnen aan. Schuw zelf nadenken!
Dat hoef ik ook niet in deze corrupte op ego/hebzucht gericht politiestaat.quote:Op zondag 1 september 2013 15:07 schreef ems. het volgende:
Daarom ben ik dan ook totaal niet bang dat mensen zoals jij ooit een leidinggevende functie zullen bekleden.
Nou kom maar op met die bronnen. Ik zou de waarheid ook wel graag weten!quote:Op zondag 1 september 2013 15:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee ik kan uit betrouwbaar bronnen zeggen dat de oorlog bijna begint. En een beetje respect graag.
Ja oke duurt wel evenquote:Op zondag 1 september 2013 15:08 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou kom maar op met die bronnen. Ik zou de waarheid ook wel graag weten!
Ik leef nog eventjes hoop ik, in ieder geval tot het einde van het jaarquote:
Nou dat is-gelukkig-helemaal niet zeker tribal.quote:Op zondag 1 september 2013 15:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee ik kan uit betrouwbaar bronnen zeggen dat de oorlog bijna begint. En een beetje respect graag.
Wel.quote:Op zondag 1 september 2013 15:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou dat is-gelukkig-helemaal niet zeker tribal.
Ja, ik weet dat jij dat denkt en ik ben het in zoverre met je eens dat er allerlei machten spelen waarvan wij geen weet hebben.quote:Op zondag 1 september 2013 15:15 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de illuminti agenda
De laatste stappen worden nu ongeveer gezet.
Je hebt je duidelijk goed ingelezen en dit soort informatie afdoen als fake en aluhoedje vind ik kortzichtig. Dus laat ik interesse tonen omdat dit ook BNW is natuurlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 15:15 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wel.
Je moet wetten dat de illumintie al vanaf 1776 bezig is met deze agenda en dat die agenda nu ongeveer aan de laagste stappen bezig is.
Het heeft te maken met de illuminti agenda
De laatste stappen worden nu ongeveer gezet.
Een van de meeste gebruikt trucs van de illuminatie is dat ze chaos creëren.
Ik kan je vertellen ze gaan zich er mee bemoeien. Ten eerst dan kunnen ze weer mooi grondstoffen inpikken van Syrie zijn ze dichter bij Iran.En kunnen ze ook een rockfeller bank plaatsen in Syrie. Als ze Iran aanvallen gaat het echt mis volgens mij. Dan gaan Rusland en China er mee bemoeien.
Maar andere zaken zijn ook intressant. Deze tijden zijn heel belangrijk voor ze. Alles moet nu goed gaan voor hun. Zo gaan de Fema kampen 1 oktober open. En moet er nog een gebeurtenis gebeuren waardoor ze een wet kunnen vormen in Amerika waardoor iedereen die verdacht is al opgepakt kan worden.
Dus met andere worden iedereen in Amerika kan opgepakt worden vanaf 1 oktober als hij of zij een gevaar vormt voor de Amerika en dan wordt hij zonder proces de cel ingegooid.
Fema kampen dienen ervoor om mensen op te sluiten die een gevaar vormen voor Amerika. Moeilijk is het niet.quote:Op zondag 1 september 2013 15:53 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Je hebt je duidelijk goed ingelezen en dit soort informatie afdoen als fake en aluhoedje vind ik kortzichtig. Dus laat ik interesse tonen omdat dit ook BNW is natuurlijk.
Waar dienen die FEMA kampen nou eigenlijk voor, en heb je daar een linkje van?
Ga lekker oorlogen voeren op TW dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 1 september 2013 16:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Fema kampen dienen ervoor om mensen op te sluiten die een gevaar vormen voor Amerika. Moeilijk is het niet.
Hier een paar bronnen
http://www.niburu.co/inde(...)=37:wereld&Itemid=50
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33
http://www.niburu.co/inde(...)buitenland&Itemid=23
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1325
als je meer wilt vraag maar
kerel je roept maar weer wat, omdat er een filmpje op duikt van een raket met een blauwe bus er op.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik roep niet maar wat. Het is simpel er moet een derde wereld oorlog komen Syrie is daar een klein stap mee. En als ze bij Syrië troepen hebben staan kunnen ze makkelijk Iran aanvallen. En daar zal natuurlijk Rusland en China op reageren dat mondt uit op een grote conflict ook wel de derde wereld oorlog. En wat ik vergeet is dat Isarel ook een belangrijke rol gaat spelen.
duurt nog onmgeveer 5,5 miljard jaar kan er paar jaar naast zittenquote:Op zondag 1 september 2013 14:58 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Mag ik eens in je kristallen balzak kijken? Ik denk dat de aarde ooit ophoudt te bestaan namelijk.
Ja maar de illumintie is er juist bij gebaat de de economie instort. Dat hebben ze nodig voor hun agenda. Ze willen voor iedereen een chip. En een wereldorde.quote:Op maandag 2 september 2013 10:37 schreef Hugo862 het volgende:
Een derde wereldoorlog is erg onwaarschijnlijk op dit moment. Ondanks dat de wereldmachten soms lijnrecht tegenover elkaar staan hebben ze er absoluut geen baat bij om met elkaar oorlog te voeren. Economisch zijn ze erg van elkaar afhankelijk. De Chinese economie stort in als ze hun producten niet meer kunnen exporteren naar de VS/EU. Er is altijd nog het punt van de nucleaire dreiging. Alle partijen zijn de verliezers als ze met atoombommen beginnen te gooien en er valt dus ook verdomt weinig te winnen.
Verder hebben de Chinezen niet de capaciteit om oorlog te voeren in het Midden-Oosten. Nog logistiek, nog maritiem. Ze zullen daar dus alleen troepen kunnen krijgen als de VS dat toestaat. China kan op dit moment alleen blaffen maar niet bijten.
Ik verwacht dat Rusland en China publiekelijk hun ongenoegen zullen uiten maar niet militair bij een conflict betrokken zullen raken. Zij zullen hoogstens Iran met materieel/adviseurs ondersteunen.
En wie zijn de Illumninatie?quote:Op maandag 2 september 2013 12:28 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar de illumintie is er juist bij gebaat de de economie instort. Dat hebben ze nodig voor hun agenda. Ze willen voor iedereen een chip. En een wereldorde.
Het lijkt de duivel welquote:Op maandag 2 september 2013 12:54 schreef ems. het volgende:
Groepje mensen dat niet bestaat maar wel als zondebok gebruikt kan worden voor je eigen tekortkomingen.
Dat is nog eens makkelijk. Als ik weereens mijn vriendin haar verjaardag vergeet geef ik de schuld gewoon aan de Iluminati en dan is alles weer goedquote:Op maandag 2 september 2013 12:54 schreef ems. het volgende:
Groepje mensen dat niet bestaat maar wel als zondebok gebruikt kan worden voor je eigen tekortkomingen.
Moet je doen. Werkt alleen in sociaal zwakkere kringen, dus hopelijk is je vriendin niet te intelligentquote:Op maandag 2 september 2013 13:12 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat is nog eens makkelijk. Als ik weereens mijn vriendin haar verjaardag vergeet geef ik de schuld gewoon aan de Iluminati en dan is alles weer goed
nou nou, dat zijn nogal wat beweringen.quote:Op maandag 2 september 2013 13:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Moet je doen. Werkt alleen in sociaal zwakkere kringen, dus hopelijk is je vriendin niet te intelligent
Ik ben katholiek al hoewel ik twijfel aan een aantal dingen in de bijbel en ik zie het nut niet in van een kerkgemeenschap in ieder geval niet op de huidig vorm. Ben er wel zeker van dat er een god is. En dat er een kwaad kracht aanwezig is.quote:Op maandag 2 september 2013 14:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
nou nou, dat zijn nogal wat beweringen.
zo heb je ook redelijk geleerde mafketels hoor Kent Hovind bijvoorbeeld.
de leermeester van TribalwarsTribal ben je katholiek of Jehova?
Een groep mensen dat achter de schermen de touwtjes in handen heeft en ons allemaal onder controle is.quote:
oke?quote:Op maandag 2 september 2013 19:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik ben katholiek al hoewel ik twijfel aan een aantal dingen in de bijbel en ik zie het nut niet in van een kerkgemeenschap in ieder geval niet op de huidig vorm. Ben er wel zeker van dat er een god is. En dat er een kwaad kracht aanwezig is.
Zo erg is het nou ook niet. Betekend niet dat er geen god is op deze wereld. En dat terwijl sommige stukken in de bijbel zelfs betrouwbaar zijn en zelfs de huidig toekomst in delen voorspelen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
oke?
dan ff dit..
[ afbeelding ]
ene boekje is iets ouder maar denk dat de wereld beide personen uit de boekjes net zo goed kennen toch.
quote:Op maandag 2 september 2013 10:37 schreef Hugo862 het volgende:
Een derde wereldoorlog is erg onwaarschijnlijk op dit moment. Ondanks dat de wereldmachten soms lijnrecht tegenover elkaar staan hebben ze er absoluut geen baat bij om met elkaar oorlog te voeren. Economisch zijn ze erg van elkaar afhankelijk. De Chinese economie stort in als ze hun producten niet meer kunnen exporteren naar de VS/EU. Er is altijd nog het punt van de nucleaire dreiging. Alle partijen zijn de verliezers als ze met atoombommen beginnen te gooien en er valt dus ook verdomt weinig te winnen.
Verder hebben de Chinezen niet de capaciteit om oorlog te voeren in het Midden-Oosten. Nog logistiek, nog maritiem. Ze zullen daar dus alleen troepen kunnen krijgen als de VS dat toestaat. China kan op dit moment alleen blaffen maar niet bijten.
Ik verwacht dat Rusland en China publiekelijk hun ongenoegen zullen uiten maar niet militair bij een conflict betrokken zullen raken. Zij zullen hoogstens Iran met materieel/adviseurs ondersteunen.
OP dit momment willen ze zoals vele groeperingen een staat hebben tussen Irak en Syrie, en het gaat hun vooral over een staat waarbij Sunni Islam wetgeving word gevestigd, dat betekend dat alles wat niet Sunni Islamist is gewoon uit de weg moet worden geruimd niet alleen joden of christenen maar ook andere takken van Islam.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:25 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:
ISIS begin van WW3?
Icke heeft het ook over Albert Pike, ik heb het hier over gehad in het topic over vrijmetselarij (aangezien Albert Pike vrijmetselaar was) maar is door iedereen genegeerd:
"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time." 4
Verder is de afkorting ISIS ook wel typisch. Irak, Syrie, en ISrael.
Het is wel duidelijk dat je geen idee hebt waar mijn post over gaat. Beetje jammer.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
OP dit momment willen ze zoals vele groeperingen een staat hebben tussen Irak en Syrie, en het gaat hun vooral over een staat waarbij Sunni Islam wetgeving word gevestigd, dat betekend dat alles wat niet Sunni Islamist is gewoon uit de weg moet worden geruimd niet alleen joden of christenen maar ook andere takken van Islam.
Zo hebben ze al veel moskees en andere gelovigen uit de weg lopen ruimen.
Ze hebben een aardige regio in handen en zo'n beetje elke regering in de regio is tegen hun.
ISIS heeft een mooie bankrekening
En je krijgt de volgende keuze als je ze tegen komt 1. geef ons goud 2. bekeer je 3. je word een kopje kleiner gemaakt.
OP die manier krijg je inderdaad wel snel volgelingen maar er is erg veel tegenstand en het zal me niet veel verbazen dat deze groep een land overschrijdt en daardoor inderdaad een nog groter conflict zal veroorzaken, maar ook heel snel kopje onder gaat.
Jawel hoor heb filmpje uitvoerig bekeken!quote:Op maandag 7 juli 2014 23:13 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat je geen idee hebt waar mijn post over gaat. Beetje jammer.
Je snapt het niet. Het ging mij er namelijk om, zeker in dit subforum, over het complot gedeelte. Heel dat ISIS is weer 's gecreëerd door de elite met als doel>> zie gedeelte quote van Albert Pike de vrijmetselaar in mijn eerdere post. En luister nog 's naar Icke, hij kan het beter verwoorden dan ik dat kan. Ik heb namelijk zo het idee dat je het helemaal niet hebt gezien, anders hoef ik mijn punt niet duidelijk te maken maar dan was dat al duidelijk geweest.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 02:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jawel hoor heb filmpje uitvoerig bekeken!
Maar alsnog weet je wel hoeveel verschillende groeperingen in de regio actief zijn?
En dat ISIS een beetje een einzelganger is in de regio?
Ze zijn harder en gruwelijker bezig dan alle andere groeperingen, dat werkt in feite alleen tot hun nadeel.
Jawel dit is een van de kortere filmpjes, gelukkig geen 3 uur durend interview, wat David Icke al zegt hij verwacht dat Rusland ook betrokken word in de regio.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:29 schreef oJaJohIsDatZo het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Het ging mij er namelijk om, zeker in dit subforum, over het complot gedeelte. Heel dat ISIS is weer 's gecreëerd door de elite met als doel>> zie gedeelte quote van Albert Pike de vrijmetselaar in mijn eerdere post. En luister nog 's naar Icke, hij kan het beter verwoorden dan ik dat kan. Ik heb namelijk zo het idee dat je het helemaal niet hebt gezien, anders hoef ik mijn punt niet duidelijk te maken maar dan was dat al duidelijk geweest.
Het -edit- federatie van Verenigde Staten van Europa kent geen grensen.quote:EU probeert nu ook Zwitserland te annexeren
De EU verlangt van Zwitserland dat het land het Europees Gerechtshof als hoogste juridische instantie erkent. Dat is de prijs voor een toetreding tot de EU-binnenmarkt. Maar het land verzet zich hiertegen. Het wil niet betutteld worden.
Ook op het terrein van bilaterale betrekkingen dient Brussel toonaangevend te worden. Om het effect van verdragen te garanderen, dient Zwitserland m.b.t. tot het zich houden aan deze verdragen gecontroleerd te worden. Als het land verdragsbreuk begaat, zal er sprake zijn van door de EU bepaalde sancties.
http://ejbron.wordpress.c(...)usselse-jurisdictie/
Eigenlijk 2 miljard jaar. Maar niet iets om je druk om te maken. Gezien het feit dat oorlog in de meeste gevallen nog steeds de meest gebruikte manier van conflictmanagement is tussen de staten acht ik een derde wereldoorlog die een einde maakt aan de mensheid meer waarschijnlijk.quote:Op maandag 2 september 2013 09:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
duurt nog onmgeveer 5,5 miljard jaar kan er paar jaar naast zitten
quote:
Is Kalief en ISIS-leider Baghdadi de mahdi, de antichrist?
‘ISIS heeft Scud-D raketten en wapens voor 200.000 man’ - Islamitische traditie: Mahdi zal legers Turkije en Iran aanvoeren, Europa verslaan, Mekka vernietigen en Jeruzalem veroveren
Al-Baghdadi presenteert zich als de nieuwe Kalief van alle moslims. Maar is hij daardoor ook de mahdi?
De islamitische terreurgroep IS (Islamitische Staat), voorheen bekend als ISIS, heeft in grote delen van Syrië en Irak het Islamitische Kalifaat uitgeroepen. De leider van de beweging, Abu Bakr al-Baghdadi –op wiens hoofd de VS een prijs van $ 10 miljoen heeft gezet-, presenteert zich nu als de Kalief van alle moslims. Kan hij daardoor mogelijk de voorspelde islamitische messias, de mahdi zijn, en daarmee tegelijkertijd de in de Bijbel voorzegde Antichrist?
Afstammeling van Mohammed
Baghdadi’s echte naam is Ibrahim Awwad Ibrahim Ali al-Badri. Hij werd in 1971 geboren in Samarra, een stad ten noorden van Baghdad, en kreeg een goede opleiding. Zijn nieuwste naam luidt: ‘Kalief Abdullah Ibrahim Ibn Awaad Ibn Ibrahim Ibn Ali Ibn Muhammad van Quraysh Al-Baghdadi van de stam van profeet Muhammad.’
Omdat de mahdi, de laatste Kalief, volgens de profetie van Mohammed één van de 99 namen van de profeet zal dragen, heeft Baghdadi ‘Abdallah’ (of Abdullah = dienaar van Allah) aan de zijne toegevoegd. Hij moet ook een directe afstammeling van Mohammed zijn, vandaar de toevoeging ‘Quraysh’, de stam waartoe de profeet behoorde.
‘De wereld zal niet voorbijgaan totdat een man uit mijn familie, wiens naam de mijne zal zijn, over de Arabieren zal heersen’ (Surah 3:28, Ibn Kathir’s Tafsir).
‘De profeet zei: de mahdi zal uit mijn familie zijn, van de afstammelingen van Fatimah (één van Mohammeds vrouwen)’ (Al-Sirah al-Halabiyyah, vl.3, p.61).
Legers Kalief zullen zwarte vlaggen dragen
Volgens de islamitische traditie zal de mahdi de ‘geest’ van Mohammed hebben en gedurende 7 jaar vrede afkondigen in de islam. Tegelijkertijd zal hij de niet-islamitische landen één voor één veroveren, en hun rijkdom verdelen onder de moslims. De legers van de Kalief zullen volgens de voorspelling zwarte vlaggen dragen, reden waarom IS(IS) hetzelfde doet.
Soefi-Sheikh Hisham Kabbani, de favoriete, zogenaamd gematigde ‘knuffelmoslim’ van veel Amerikanen, schrijft dat deze legers afkomstig zullen zijn uit de regio Iran en Turkije:
‘De Hadith zegt dat zwarte vlaggen uit het gebied van Khorasan zullen aangeven dat de verschijning van de mahdi nabij is. Khorasan ligt in het huidige Iran, en sommige geestelijken hebben gezegd dat deze Hadith betekent dat als zwarte vlaggen in Centraal Azië opduiken, de verschijning van de mahdi ophanden is.’
De islamitische profetische traditie verklaart dat ‘legers met zwarte vlaggen uit Khurasan (Iran) zullen komen. Geen macht zal ze kunnen stoppen, en uiteindelijk zullen ze Eela (Baitul Maqdas, de Tempelberg in Jeruzalem) bereiken, waar zij hun vlaggen zullen hijsen.’
Wapens voor 200.000 man en Scud-D raketten
Voorlopig heeft Baghdadi nog niet genoeg macht en mankracht om Israël aan te vallen, al zou hij inmiddels over voldoende wapens voor 200.000 man en tevens Scud-D raketten beschikken (2)(3). Hij wil in ieder geval eerst Jordanië, dat grenst aan Israël, aanvallen, omdat Abdul Rahman al-Wahabi in ‘De Dag der Wrake’ schrijft dat:
‘De laatste strijd zal gevoerd worden door getrouwe moslims op de ruggen van paarden... met zwarte vlaggen. Zij zullen op de oostelijke Jordaanoever staan en een oorlog beginnen zoals de aarde nog nooit heeft meegemaakt. De ware messias, de islamitische mahdi, zal Europa verslaan en het leger van de Seljuks (Turken) aanvoeren. Vanuit Jeruzalem zal hij over de wereld regeren, want Mekka zal zijn vernietigd.’
Voor de duidelijkheid: bij islamitische profetieën is het de opdracht voor alle moslims om deze zelf te vervullen. Interessant in dit verband is ons artikel van gisteren over een aantal tweets van ISIS-woordvoerder Al-Maqdisi, die zei dat Al-Baghdadi de zwarte Ka’ba steen in Mekka zal vernietigen. Dit is exact wat Johannes over de eindtijd te zien kreeg, namelijk dat ‘het beest’ de ‘hoer van Babylon’, de ‘grote stad’, zal vernietigen.
Vervolgens zal de mahdi Israël ‘heroveren’ voor de islam en de Joden vrijwel uitroeien. Omdat Mekka zal zijn verwoest, zal hij vanuit Jeruzalem over de wereld regeren.
Soefi’s zullen Soenni’s en Shi’iten verenigen
Het is kortom zeer twijfelachtig of Al-Baghdadi de ‘laatste Kalief’, de mahdi is, mede omdat hij een Wahhabist is en geen Soefi zoals de laatste (Ottomaanse) Kalief. De Soefi-islam is in tegenstelling tot wat in het Westen wordt gedacht geen aparte sekte, maar onderdeel van zowel de Soennitische als Shi’itische islam en zal hoogstwaarschijnlijk het middel zijn om beide takken (vertegenwoordigd door het Soennitische Turkije en het Shi’itische Iran) met elkaar te verenigen.
Bovenal leert Soefistische islam het toepassen van extreem geweld om de doelstellingen van de islam te verwezenlijken. *
* In het nog altijd naïeve Westen gelooft men precies het omgekeerde, wat het grote gevaar dat de Soefisten vormen alleen maar onderstreept.
De Wahhabisten (Saudi Arabië / Mekka, de ‘hoer van Babylon’) zullen juist door de verenigde Soenni’s en Shi’iten worden vernietigd.
Welke prins?
In het algemeen voldoet iedere islamitische Kalief aan de Bijbelse beschrijvingen van (de) Antichrist. In Daniël 9 (:25) wordt gesproken over de komst van ‘de prins’ die de stad en de tempel zal vernietigen. Een Kalief heeft o.a. de titel ‘prins van de getrouwen’. (1)
Volgens evangelische- en pinksterkerken is ‘de prins’ in Daniël 9 de toekomstige Antichrist, maar deze uitleg is beslist niet onomstreden. In deze bekende profetie over de 70 jaarweken wordt de eerste komst van de Messias voorzegd, en tevens de vernietiging van de Tempel:
‘En na die 62 weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; en een volk des vorsten (KJV: prins), hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven (verwoesting Tempel in het jaar 70), en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen.’ (Dan: 9:26, SV)
Cruciale tekst is vers 27, die op twee manieren wordt uitgelegd:
‘En Hij zal velen het verbond versterken één week; en in de helft der week zal Hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.’
Bovenstaande versie is afkomstig uit de Statenvertaling (en de Engelse KJV), waar ‘Hij’ met een hoofdletter wordt geschreven, omdat de vertalers begrepen dat met deze ‘Hij’ de Messias (Jezus Christus) wordt bedoeld, waar het in het eerste deel van vers 26 duidelijk over gaat.
De zoon des verderfs
Pas honderden jaren later, na de opkomst van een nieuwe theorie, namelijk die van de 7-jarige ‘Grote Verdrukking’ (de uitgestelde laatste 70e jaarweek), zijn moderne uitleggers de ‘hij’ gaan toepassen op de ‘vorst’ (prins) uit het tweede deel van vers 26. In plaats van dat de Messias ‘het slachtoffer en spijsoffer’ deed ophouden (omdat Hij Zelf het volmaakte en tevens laatst benodigde Offer was), werd hier plotseling gelezen dat het letterlijke offeren ergens in de eindtijd weer hervat zal worden, wat automatisch een herbouwde Tempel met zich mee brengt.
De voorstanders van deze uitleg zien hun visie bevestigt in de brief van Paulus aan de Tessalonicenzen:
‘Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.’ (2 Tess. 2: 3-4)
‘Gij zijt de tempel Gods’
Probleem met deze verklaring is dat niet alleen Paulus, maar ook Jezus Zelf de (nieuwe) ‘tempel Gods’ niet aanduidden als een letterlijk gebouw, maar de gelovigen, als groep en als individu:
‘Maar ten laatste traden er twee op, die verklaarden: Deze heeft gezegd: Ik kan de tempel Gods afbreken en binnen drie dagen opbouwen.’ (Mat.26:61)
‘Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont?’ (1 Kor.3:16)
‘Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden? Wij toch zijn de tempel van de levende God...’ (2 Kor. 6:16)
‘Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil * in de tempel mijns Gods...’ (Opb.3:12) (* overduidelijk geen letterlijke zuil).
En:
‘De God, die de wereld gemaakt heeft en al wat daarin is, en Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels met handen gemaakt,’ (Hand. 17:24).
Waarom zou Paulus dit tegen de heidense inwoners van Athene prediken, maar in zijn brief aan de gelovigen in Tessalonica ineens een letterlijke tempel bedoelen?
Geen letterlijke, maar geestelijke tempel
Nergens wordt in het Nieuwe Testament, ook niet in Openbaring, melding gemaakt van een letterlijk herbouwde Tempel ergens heel ver in de toekomst. Dat wil niet zeggen dat er geen pogingen zullen worden ondernomen om zo’n Tempel te bouwen; het laat echter wel zien dat in het Nieuwe Verbond met ‘de tempel Gods’ een geestelijke tempel wordt bedoeld, en dientengevolge de ‘mens der zonde’ en ‘zoon des verderfs’ eveneens overdrachtelijk moeten worden gelezen.*
Als deze uitleg wordt aangehouden, kunnen ook de oorspronkelijke teksten uit de Statenvertaling en KJV in ere worden hersteld.
* In onze tijd duidelijk zichtbaar in de sterke opkomst van allerlei theologiën die beweren dat gelovigen hun eigen ‘christus’, dus hun eigen ‘god’ zijn of kunnen worden. Veel kerken en groepen hebben dit soort leringen in bepaalde vorm overgenomen (denk aan Kingdom Now / Dominion theologie, maar ook aan de al wat oudere ‘Word of Faith’ en ‘Rhema’ bewegingen).
Natuurlijk kan er nog altijd een islamitische ‘mahdi’ op het toneel verschijnen, een persoon die net als Antiochus Ephiphanes en Adolf Hitler ‘Antichrist’ kenmerken heeft. Een islamitische ‘Antichrist’ wordt zelfs des te waarschijnlijker als bedacht wordt dat alleen de islam aan alle Bijbelse kenmerken van (de) Antichrist voldoet, en er bovendien geen herbouwde tempel meer ‘nodig’ is waarin deze persoon dan zou gaan plaatsnemen als ‘god’.
Bron: Klik
Ben benieuwd hoe ver ze gaan komen met hun wishlist voor ze kapot gebombardeerd gaan worden.quote:Voor de duidelijkheid: bij islamitische profetieën is het de opdracht voor alle moslims om deze zelf te vervullen
Nee, wo betekent dat (het meerendeel van) de wereld in oorlog is. Dat is niet het geval.quote:Op zondag 18 augustus 2013 21:14 schreef 95Fhetsysteem het volgende:
De tweede wereld oorlog is overgaan in de koude oorlog en nu is er een zogenaamde war on terror......
Tja en dat gaat op mondiale schaal dus is er al sprake van een wereld oorlog drie. Deze is niet te vergelijken met de twee eerdere wereld oorlogen daarom is het lastig te benoemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |