In principe kan dat best maar het komt regelmatig voor dat ik.. hoe zeg ik dat.. een soort inzinking krijg en weer totaal nergens toe in staat ben. Dan zit ik zonder inkomen en wordt er niets meer betaald, heb al genoeg schuld.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tja. Ik geef alleen maar aan dat het een keuze is, ik heb geen idee verder hoe lastig je kwalen zijn en of je er mee kan functioneren binnen een baan op je nivo.
De arbeidsdeskundige heeft dit geregeld......... en hij wil me steeds meer aan het werk zetten, het liefst volledige werkweek van 40 uur... Dat trek ik gewoon niet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:42 schreef Ludd het volgende:
Is het probleem met het werk dat je nu doet vooral het niveau van de collega's? Kunnen ze dan niet meer individualistisch werk voor je vinden bij het UWV?
En wie bepaalt het aantal dagen dat je daar werkt, ook het UWV? Het lijkt mij dat een arts zoiets moet bepalen.
Hoe kom je met zo'n stoornis de middelbare school door?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:44 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
De arbeidsdeskundige heeft dit geregeld......... en hij wil me steeds meer aan het werk zetten, het liefst volledige werkweek van 40 uur... Dat trek ik gewoon niet.
En nee de collega's maakt me niets uit... Maar die stoornis die ik net noemde zorgt voor... onrealistische angsten en soms zelfs dissociatie... En daar ben ik doodsbang voor dat het daar gebeurd omdat ik ver weg van huis ben, en ik blijf mezelf daar onder het inpakken van goederen gek "praten'' in mijn hoofd....... en dan kom ik dus weer helemaal overstuur thuis.
Dat is hier, en in vele andere gevallen, uiteraard geen oplossing.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het staat een ieder vrij om zonder Wajong aan de slag te gaan, het is niet zo dat je wordt gedwongen. In het geval van TS werkt de Wajong gewoon als een stigma en kan TS beter ergens werken en die hele Wajong rotzooi opzeggen.
Mijn moeder en vriend gaan zoiezo mee. Die hebben allebei flinke hinder van mijn beperkingen, want ondanks dat ik op mijzelf woon samen met mijn vriend moet mijn moeder vaak te hulp schieten.. Zelfs het huishouden krijg ik niet alleen rond gebreid en daar helpt ze meequote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:55 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Trouwens, probeer iemand mee te nemen naar het gesprek, liefst een hulpverlener die het voor je kan opnemen.
Dus eigenlijk zoek je een bedrijf dat jou uit medelijden aanneemt terwijl je nog niet de juiste papieren bezit. Wat heb jij aan dat bedrijf te bieden waardoor ze jou zouden moeten aannemen?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:28 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Ja dan moet ik dus wel mn studie afgerond hebben, en ik ben nog maar bij het stuk echtscheidingen en andere familiaire zaken.... Ik kom er gewoon bijna niet aan toe door dat werk
Jawel hoor. je mag werken met behoud van wajong en als het uwv vind dat je dit kan, en je kunt zelf niets vinden mogen ze je verplichten tot een sociale werkplaatsvoorziening... en daar kom ik dus niets verder mee.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:51 schreef Ludd het volgende:
Zo leer ik dus weer dingen. Ik dacht dat je met Wajong überhaupt niet hoeft te werken. Ik vraag me ook af wat het belang van het UWV is om je fulltime op een sociale werkplaats te laten werken, daar schiet toch niemand iets mee op?
Het lijkt mij dat je afhankelijk van de uitkomsten van het evaluatiegesprek altijd een bezwaar in kan dienen of misschien vragen om een gesprek met een andere bemiddelaar. Maar hoe dit precies zit weet ik niet, want ik heb nog niet met het UWV vandoen gehad. Maar ik verwacht dat er hier wel mensen zullen zijn die daar ervaring mee hebben.
Absoluut niet uit medelijden, ik vraag niemand om medelijden. Echter heb ik wel 1.5 jaar ervaring op dat gebied ZONDER PAPIEREN.. Ik heb stage gelopen bij een juridisch adviesbureau voor het mis ging..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zoek je een bedrijf dat jou uit medelijden aanneemt terwijl je nog niet de juiste papieren bezit. Wat heb jij aan dat bedrijf te bieden waardoor ze jou zouden moeten aannemen?
Dat is al wat natuurlijk, maar een hulpverlener zijn ze toch iets huiveriger voor en nemen ze meer van aan!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:57 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Mijn moeder en vriend gaan zoiezo mee. Die hebben allebei flinke hinder van mijn beperkingen, want ondanks dat ik op mijzelf woon samen met mijn vriend moet mijn moeder vaak te hulp schieten.. Zelfs het huishouden krijg ik niet alleen rond gebreid en daar helpt ze meeEn dat van een moeder van 55 die over 10 jaar aan dr pensioen zit...
Precies........ ik had een cito score van 549... Advies gymnasium... En ik maal me gewoon gek op die klote werkplaats.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Toch jammer dat die sociale werkplaatsen altijd voor zo'n laag verstandelijk niveau bedoeld zijn, terwijl er genoeg intelligente mensen zijn die vanwege hun beperkingen niet goed functioneren op een reguliere werkplek.
Mogen ze zover ik weet gewoon opvragen... En ik moet eerlijk zijn daar het uwv wil dat ik met behoud van uitkering ga werken.... Dan krijgen ze er zoiezo mee te maken. Die werkgever hoeft nl niets meer uit te betalen als ik een paar dagen/weken niet kan werken omdat ik een terugval heb. Dan moet het uwv het weer over nemen en daar gaan wééééken overheen.... Als dat maar om een paar dagen gaat is dat echt de moeite niet..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:04 schreef Faeroer het volgende:
Wat dacht je van te solliciteren bij een bedrijf (administratieve werkzaamheden) zonder te vermelden dat je WAJONG krijgt? Lijkt mij nou niet iets positiefs om te vermelden.
1,5 jaar ervaring is eigenlijk te weinig om daarin een baan te vinden (ongeacht het feit dat je ziek bent). Ik ken namelijk 2 juridisch secretaresses die nu met diploma op zak zonder baan zitten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:00 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Absoluut niet uit medelijden, ik vraag niemand om medelijden. Echter heb ik wel 1.5 jaar ervaring op dat gebied ZONDER PAPIEREN.. Ik heb stage gelopen bij een juridisch adviesbureau voor het mis ging..
Dat ging vooral om brieven uittikken en mensen te woord staan, dus secretaresse werk.. Maar ik heb ook een X aantal brieven zelf op mogen stellen met een burgerlijk wetboek als hulpmiddel.. dus ik zal zeker niet zeggen dat ik niets kan!
Hoeveel uur werk je daar nu per week?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:05 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Precies........ ik had een cito score van 549... Advies gymnasium... En ik maal me gewoon gek op die klote werkplaats.
Telt dat als ervaring dan?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
1,5 jaar ervaring is eigenlijk te weinig om daarin een baan te vinden (ongeacht het feit dat je ziek bent). Ik ken namelijk 2 juridisch secretaresses die nu met diploma op zak zonder baan zitten.
Wat je wél kunt doen is bij een vrijwilligersorganisatie mensen helpen met juridisch getouwtrek of gewoon met het opstellen van brieven.
3 a 4 dagen van 6 uur.. dus 18 tot 24 uurquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoeveel uur werk je daar nu per week?
Klopt, veel bedrijven hebben het tegenwoordig zwaar. Ze kunnen echt geen financiële tegenslagen krijgen anders gaan ze failliet. En jij bent dus een risico voor hun om snel failliet te gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:09 schreef Fr34ky01 het volgende:
Ik zal jullie uitleggen hoe ik gesolliciteerd heb...
Lieke, 23 jaar. Gymnasium gedaan. Nu bezig met HBO recht. 1,5 jaar ervaring op het gebied van juridische brieven opstellen en mensen helpen aan de telefoon.... (stage) Veel vrijwilligerswerk naast werk gedaan, hierin veel brieven op moeten stellen naar sociale dienst ivm vertragingen van uitkeringen, aanvragen voor voedselbank etc gedaan.
Ik zou toch zweren dat dit positief moet klinken?... En dan komt het ... WAJONG... en dan is het antwoord NEE. Want ze willen niet iemand die zomaar ineens weg kan vallen ivm beperkingen..
Inpakken van goederen die we binnen krijgenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:10 schreef Ludd het volgende:
Wat voor soort werk moet je eigenlijk doen op zo'n sociale werkplaats, en wie profiteert daar van?
Zulk werk telt absoluut als ervaring! Dus ik zou zeggen ga dát dan doen ipv dom sociaal werk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:10 schreef Fr34ky01 het volgende:
[..]
Telt dat als ervaring dan?
Want dat heb ik voorheen ook gedaan toen ik nog kon werken en doe dat nu van huis uit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |