quote:
Op vrijdag 9 augustus 2013 12:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:[..]
Komt hij: de makers van AC en the Witcher hebben veel meer speelruimte. De lore van the Elder Scrolls is oud en ligt al jaren vast, dus ze moeten werken met de bekende elementen.
Nieuwe wapens en dergelijke introduceren gaat dus niet lukken.
Elder Scrolls zelf maken genoeg ontwikkeling door qua engine en dergelijke: radiant AI, de wereld, combat systems en dergelijke ontwikkelen enorm.
Tegelijk holt de kwaliteit van quests en mogelijkheden achteruit. Volgens de lore had Skyrim niet alleen weerwolven maar ook weerberen en weereverzwijnen, maar die zijn uit gemakzucht weggelaten. Morrowing en Oblivion zouden ze gehad hebben als die in Skyrim hadden plaatsgevonden. De quests zijn ook kwalitatief minder geworden.
With me so far? Alright, Fallout en the Elder Scrolls zijn verschillend vanwege totaal andere setting en totaal andere focus qua wapens, doel en setting, niet qua gameplay. Grotere afstanden, brutere wapens, V.A.T.S., meer invloed van je keuzes op het uiteindelijke verhaal dat culmineerd in een episch mega-gevecht.
Oftewel: Elder Scrolls en Fallout hebben goede stappen gezet op bepaalde gebieden en hun forte's van de vorige delen niet meegenomen naar de nieuwste telgen van de respectievelijke series. Dat heeft behoorlijk invloed op de games, die daardoor zeker niet hetzelfde zijn.
Nu maar hopen dat ze TES Online ditchen en zsm een nieuwe singleplayergame maken, liefst in de Bosmer gebieden.
Zie niet in hoe de lore Bethesda verhinderd om wat meer te innoveren. Sowieso doe je het foutje het verhaal je gameplay laat bepalen lijkt me.
Je hoeft me het verschil tussen Elder Scrolls en Fallout niet uit te leggen

, mijn punt is dat op de achtergrond de games erg op elkaar lijken. Kan je het Daedric planes noemen, of een Dungeon of een Vault de gameplay is hetzelfde. Ga naar plek x, dood daar alles, kom terug.
Je ziet bijvoorbeeld dat in Skyrim het zelfde bullettime ding gebruikt wordt als in V.A.T.S, ik vind dat een beetje storend maar goed. Moeilijk om dat tegen te houden als het dezelfde makers zijn.
Zijn ieder op zich heerlijke games daar zal je mij niet over horen, maar dat was mijn punt niet
[ Bericht 1% gewijzigd door Ame_thyst op 09-08-2013 21:03:44 ]