abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:09:27 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_130131833
Eindelijk weer thuis, eindelijk weer 34 graden O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_130132354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:09 schreef Dven het volgende:
Eindelijk weer thuis, eindelijk weer 34 graden O+
En door die warmte zit je binnen berichten op fok te plaatsen? :)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:26:34 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_130132382
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:25 schreef Skwish het volgende:

[..]

Nee, net thuis na een reis van 2,5 dag dus even lekker opgefrist, mijn mail gelezen en eventjes op FOK! zitten. Warmte is er toch nog wel een maand of 3 :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:47:45 #274
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_130135080
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 11:00 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Inderdaad :)
Wat voor style zou ik erin gooien? Ik hou van hardstyle maar dat lijkt me niet echt iets om dat eraan toe te voegen :D
Jij houdt van hardstyle? Dat had ik niet achter je gezocht ;)

Ben overigens best wel eens benieuwd wie van welke muziek houdt in dit forum :)
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_130140260
Zon of regen, en niet dit miezerige donkere rotweer :r

En mijn muzieksmaak is niet echt samen te vatten. Stuitert heen en weer tussen Bach, Metallica, Weird Al Yankovic en Skrillex en alles wat daarbij in de buurt komt :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_130142273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 15:25 schreef Skwish het volgende:

[..]

Kun jij alleen binnen op FOK!? :P
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 09:50:34 #277
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_130159134
Komt maandag een vriend over uit Nederland, voor een week. Pikt hij gelijk twee dagen een dipje mee van 27 graden ;(
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:01:07 #278
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_130159232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:47 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Jij houdt van hardstyle? Dat had ik niet achter je gezocht ;)

Ben overigens best wel eens benieuwd wie van welke muziek houdt in dit forum :)
Nee dat zoeken heel veel mensen niet achter me ;)
Schijnt trouwens ook in de familie te zitten want ben niet de enige :+

Hier nu trouwens al 13 dagen achter elkaar met meetbare neerslag en intotaal 14 dagen deze maand, dus 3 dagen met geen meetbaar neerslag.
Komt morgen en heel misschien maandag ook nog bij, zo ja dan hebben we al meer dan de helft van de maand met dagelijkse neerslag gehad :')
Bizarre is wel dat op sommige plekken nog maar amper geregend heeft, dat terwijl ik al op 62.8mm zit..bak water en die avond met hoosbuien deed het em echt met 17mm maar ook de dag met het onweer etc :) dikke 12mm opgevangen :)
pi_130186326
Wat een wind :D Vlieland zat op een windkracht 8 met een windstoot van 84 km.
pi_130188457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 10:01 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Nee dat zoeken heel veel mensen niet achter me ;)
Schijnt trouwens ook in de familie te zitten want ben niet de enige :+

Hier nu trouwens al 13 dagen achter elkaar met meetbare neerslag en intotaal 14 dagen deze maand, dus 3 dagen met geen meetbaar neerslag.
Komt morgen en heel misschien maandag ook nog bij, zo ja dan hebben we al meer dan de helft van de maand met dagelijkse neerslag gehad :')
Bizarre is wel dat op sommige plekken nog maar amper geregend heeft, dat terwijl ik al op 62.8mm zit..bak water en die avond met hoosbuien deed het em echt met 17mm maar ook de dag met het onweer etc :) dikke 12mm opgevangen :)
[ afbeelding ]
Dan heb je behoorlijk pech volgens mij, Hier denk 2 of 3 dagen regen of een goeie bui o.i.d.
Verder tot nog toe een prima maand. (Buiten de eerste paar dagen) niet te warm, droog, beetje zon. Weinig mis mee.
Forcefield City Bewoner
pi_130188480
Morgen; kutwweer
Maandag; ietsjes beter maar nog steeds matiig
Dinsdag: nog weer iets beter maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven
Woensdag: meh, same
Donderdag; getting there
Vrijdag; BBBBBBQ FUCK YEAH
  zondag 18 augustus 2013 @ 09:23:25 #282
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_130189104
Lekker herfstdagje hoor.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 augustus 2013 @ 10:45:00 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_130190055
Ik vrees dat ik dit jaar geen zomer in Nederland ga meemaken, op 5 dagen na ;(

Nu al bijna in winterdepressie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_130190355
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2013 09:23 schreef JDude het volgende:
Lekker herfstdagje hoor.
zonnetje is er al weer te a'dam
  zondag 18 augustus 2013 @ 12:06:18 #285
405257 Fred0w
Life is Music
pi_130191654
Gisteren in Bobbejaanland geweest, prima weer gehad.
  Redactie Frontpage zondag 18 augustus 2013 @ 13:02:37 #286
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_130193508
Zowaar hier eens 8 mm gevallen. Dan komen we deze maand al op 15 millimeter. Juli was ook al zo kletsnat met 24 mm. Morgen nog een buitje erbij...
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
  zondag 18 augustus 2013 @ 13:06:48 #287
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_130193765
Ik wou dat het eens flink ging plenzen in 010. Gisteren liep ik door het park en alle struiken, bomen en bloemetjes hangen slap van de droogte. Ik zie hier alleen maar donkergrijze wolken met een noodvaart over mijn hoofd heen schieten zonder dat er meer dan 1 of 2 druppels uit vallen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_130196231
20 graden en ik vind het helemaal niet warm :')
🐱
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:25:54 #289
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_130210746
Maandag onweersbuien

Houd de barometer in de gaten, want die gaat weldra een stijging in luchtdruk laten zien. Op de weerkaarten komt dan ook een hogedrukkern dichterbij. Dinsdag tonen wijzers en cijfers zo’n 1028 hPa en daarna volgt weer een gestage daling. Die daling betekent geenszins een verslechtering van het weerbeeld, in tegendeel zelfs. De wind draait vanaf donderdag naar het oosten en dat brengt ons zonneschijn en hogere temperaturen.

Voor het zover is, passeert er morgen eerst nog een zone met ‘stijgbewegingen’. Een zogeheten put in de bovenlucht, met extra trek van boven. Doordat de lucht van bovenaf -als ware het een goed werkende schoorsteen- wordt aangezogen, kunnen gemakkelijk dikke buien ontstaan. Met dikke plensregens. Ook onweer en hagel staan in onze verwachting.

Overschuiven buien
Maandagochtend schuiven de buien behorende bij die extra stijgbewegingen, van west naar oost over het land. In de late nacht trekken de buien de Noordzeekusten in het westen binnen en daarna vervolgen ze hun weg richting Duitsland. In eerste instantie werkt het tijdstip enigszins tegen. Immers, het land is tegen het ochtendgloren op z’n koudst en kan van onderaf dus weinig extra warmte toevoegen om de buien wat meer power te geven. Er zullen dan ook maar een paar buien over de westelijke provincies schuiven.

In de tweede ochtendhelft passeren de buien in een noord-zuid strook over het midden van het land, waar al een beetje meer ochtendwarmte aan de onderzijde van de buien wordt meegegeven. Mogelijk is er dan ook al lokaal een klap onweer te horen. Vanaf het middaguur is de temperatuur landinwaarts opgelopen tot een graad of 18 en met op 5 kilometer hoogte zo’n min 20 graden is dat genoeg om de buien verder op te peppen. De buien worden dan ook omvangrijker, hoger van opbouw en intensiever in hun neerslag.

Vooral tijdens de middag zijn de oostelijke provincies maandag uitermate vatbaar voor een paar stevige buien, met naast plensregens ook hagel en onweer. De zone met extra stijgbewegingen ligt dan precies boven deze regio van het land. De lucht in de hogere luchtlagen is op ‘zn koudst en de temperatuur aan de grond op z’n hoogst (hoewel zeker niet zomers, met een bescheiden 20 graden).

Wat zit er bij de buien?
Voor wat betreft rukwinden lijkt er niet veel aan de hand. Daarvoor zijn de temperatuurverschillen tussen vóór en ná de bui te klein. Ook de wind op 3 a 4 kilometer hoogte (belangrijke hoogte voor de indicatie van windstoten) is niet stevig te noemen. Tijdens de late ochtend en vroege middag is de wind op 9 a 10 kilometer hoogte wel fors, daarna komen we pal onder de ‘put’ terecht en valt de wind weg. Niet alleen op vlieghoogte wordt het dan ineens vrijwel windstil, aan de grond waait er sowieso maar een licht briesje. Dat is gelijk ook het lastige voor morgen; daar waar een bui eenmaal tot stand komt, zal ‘ie helemaal uit kunnen regenen. Immers, de wind drijft de bui nergens naar toe.

De buien in het oosten kunnen tot zo’n 10 of 11 kilometer hoogte uitgroeien. Als de buien los overtrekken, en niet totaal ingebed zitten in bewolkingsplakken, is fraai het aambeeld te aanschouwen. Dat is het vezelige, witte hoogste gedeelte van de bui waar veel waterdamp tot ijskristallen uitgroeit. Daar helemaal bovenin vindt sneeuwvlokvorming plaats. Alle neerslag die in ons land uit een bui valt, vindt haar oorsprong in sneeuw. Winter of zomer, dat maakt niet uit.

Op weg naar beneden, transformeert de sneeuwvlok in een regendruppel. Er zijn maandag genoeg stijgbewegingen in een buienwolk om een deel van die regendruppels weer omhoog mee te voeren en opnieuw in diepe vorst bovenin de wolk terecht te laten komen. Daar aangekomen transformeren de druppen in hagelstenen. Die hagelstenen vallen op enig moment ook weer naar beneden. Deels transformeren die naar regen, deels blijven het hagelstenen. Morgen worden er ook hagelkorrels verwacht. Sterker nog, de hiernaast geplaatste TEMPgrafieken berekenen hagelstenen die een doorsnede van 1,5 cm hebben. Voorwaar best groot. De meeste andere berekeningen zijn hieromtrent minder scheutig.

Na maandag
Dinsdag komt een hogedrukgebied boven ons land te liggen. We beginnen zonnig aan de dag, waarna ’s middags vrij veel stapelwolken ontstaan die landinwaarts grotendeels uitsmeren. Woensdag en de dagen daarna is er flink wat zonneschijn, met op donderdag ook een lokale regenbui. De eerstvolgende neerslagzone lijkt op zondag te arriveren, vanuit het zuiden. We houden je uiteraard op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 augustus 2013 @ 20:38:52 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_130211512
Het westen weer eens niet :')

Gelukkig zit ik morgen in het oosten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_130217704
2 x een weerlicht gezien meer niet. En de ontwikkeling van een rolwolk
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 18 augustus 2013 @ 22:32:50 #292
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_130217904
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 04:57 schreef roislecxe het volgende:

[..]

Dan heb je behoorlijk pech volgens mij, Hier denk 2 of 3 dagen regen of een goeie bui o.i.d.
Verder tot nog toe een prima maand. (Buiten de eerste paar dagen) niet te warm, droog, beetje zon. Weinig mis mee.
Ik wil het niet echt pech noemen, vind het op deze manier zelfs tof om in de top 5 te zijn van de meest natte plekken van Nederland van deze maand :D
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:28 schreef -CRASH- het volgende:
2 x een weerlicht gezien meer niet. En de ontwikkeling van een rolwolk
[ afbeelding ]
Nice nice hopelijk morgen meer van deze foto's en het liefst wil ik ze zelf ook effe pakken :D
pi_130218411
Ontstaan nu buien op het koufront wat boven Engeland ligt.
pi_130218684
Die ene lange wolk die vandaag zo'n beetje van Eindhoven tot Emmen liep, is in lengterichting over mijn huis gedreven. Op de satellietbeelden zag het er, na de regen van vanmorgen, prima zonnig uit, maar bij ons was het de ganse dag grijs met af en toe een flinke bui en zelfs nog een donderklap.
O ja, toen de zon eenmaal achter het huis van de buurman stond, was die wolk eindelijk voorbij. }:|

[ Bericht 14% gewijzigd door Gwywen op 18-08-2013 22:47:35 (nu met plaatje) ]
pi_130222872
Kort noodweer treft omgeving Maastricht

CADIER EN KEER -
Cadier en Keer, vlakbij Maastricht, is zondagavond getroffen door een kort maar hevig noodweer. Daardoor waaiden bomen om en die kwamen ook terecht op de N278. Tussen Cadier en Keer en Margraten viel een boom op een passerende auto. Niemand raakte gewond, zei een woordvoerder van de brandweer.

Rond 21.00 uur vielen in Maastricht en omgeving hevige regenbuien die gepaard gingen met forse windstoten. De brandweer haalt de omgewaaide bomen van de weg. De weg bij Cadier en Keer is naar verwachting tot maandagochtend 09.00 uur in beide richtingen afgesloten, aldus de VerkeersInformatieDienst (VID).

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ft_Maastricht__.html
Herman Finkers... He buurman, ik hier ?
pi_130226106
Onweer in het noorden en boven de wadden.
  maandag 19 augustus 2013 @ 07:47:16 #297
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130226204
Damn damn damn mensen, gigantische stortbui in Den Helder nu al een tijdje met keihard onweer. Dit is uitzonderlijk hier, de laatste keer dat ik dit heb meegemaakt in Den Helder kan zomaar 3 jaar terug zijn, misschien wel langer!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 19 augustus 2013 @ 07:51:15 #298
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130226217
Knal! Damn, tril hier van m'n stoel wat een knal! Misschien wel een inslag bij de buren :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 19 augustus 2013 @ 07:52:13 #299
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130226221
Die titel klopt niet hoor, dat moet zijn: De atmosfeer is aan het ontploffen! Boem nog zo'n harde knal!
  maandag 19 augustus 2013 @ 07:55:34 #300
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_130226240
Er staat ook helemaal geen wind hier, heel apart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')