Dat is Herman Finkers.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik hoop niet dat Gijp en de Bever elkaar gelijk gaan geven. Het moet wel een stevige discussie worden.
[ afbeelding ]
En niet alleen De Bever schuift aan:quote:
quote:Ik heb het even uitgerekend. Als alle homo's kapper of balletdanser zouden zijn, dan moeten er bijna een miljoen kappers of balletdansers in Nederland rondlopen. Een miljoen: dat zou betekenen dat er op elke straathoek mannen in tutu's huppelen, en dat het winkelcentrum van een doorsnee Nederlands dorp ongeveer achthonderdzevenenzestig kapperszaken heeft.
Dit had de week moeten worden waarin de KNVB, met Louis van Gaal voorop, de aanzet gaf tot meer acceptatie van homoseksuelen in het voetbal. Dat werd het niet.
Het werd de week van René van der Gijp. Volgens hem bestaan voetballende homo's niet (die worden balletdanser of kapper), maar dat wisten we toch allang? Het is volgens René niet eens een issue in de kleedkamer; niemand doet er vervelend over. Tegen NRC zei Van der Gijp: 'Ik geloof dat voetbal de meest tolerante beroepsgroep is op aarde.'
Tolerantie. Tuurlijk.
Vandaar dat de scheids bij elke verkeerde beslissing naar zijn hoofd geslingerd krijgt dat hij een gore homo is. Vandaar dat de spits van de tegenstander wordt uitgescholden voor mietje als hij niet meteen opstaat na een aanslag op zijn knieschijven. Vandaar dat de capuchonterroristen van de harde kern het huis van de voorzitter van hun club in de fik dreigen te steken als ze vernemen dat er plannen zijn om een paar roze tinten op te nemen in het ontwerp van het uitshirt.
Vandaar dat de Amerikaanse voetballer David Testo stopte met voetballen toen hij uit de kast kwam, omdat hij de reacties van tegenstanders, teamgenoten en toeschouwers vreesde. Vandaar dat zijn landgenoot Robbie Rogers jarenlang fictieve verhalen over dikke tieten in de kleedkamer ophing en bij zijn coming-out zei dat hij 'zo verschrikkelijk bang was geweest'. Vandaar dat de Belg Jonathan de Falco zijn voetbalschoenen inleverde omdat 'er in het voetbal zo veel vooroordelen over homo's zijn, en zo weinig tolerantie'. Vandaar dat Justin Fashanu, na maandenlang overal te zijn uitgejouwd en uitgekotst, zelfmoord pleegde. Vandaar dat ex-PSV'er Mateja Kezman in de Kroatische krant Vecernj riep dat homoseksualiteit een ziekte is.
Zó tolerant, die beroepsgroep van voetballers. Ik heb geen idee hoeveel homo's er zijn in het profvoetbal, maar of het er nu twee of twee miljoen zijn: ze hebben het recht om te zijn wie ze zijn zonder te worden uitgescholden, met de nek aan te worden gekeken of voor lul te worden gezet door een clown met overhemd dat tot aan zijn knieën openstaat.
Bovendien heeft Van der Gijp een verantwoordelijkheid naar de honderdduizenden amateurvoetballers, jeugdspelertjes en voetbalfans die elke week naar hem kijken. Als hij zegt dat er geen homo's bestaan in het voetbal, hoe moet een jochie van een jaar of veertien dat valt op jongens en speelt in de B1 van zomaar een club in zomaar een dorp zich dan voelen?
Van der Gijp provoceert omdat hij geacht wordt te provoceren, niet omdat hij iets zinnigs heeft te melden. Of het nu gaat over kappers en balletdansers, over tolerantie in de kleedkamer of over de vinger in de kont van Cristiano Ronaldo: hij lult uit zijn nek.
Maar dat wisten we eigenlijk allang.
Het wemelt van de foutieve quotes op allerlei sites en tweets.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:34 schreef Scrummie het volgende:
En dan die laatste zin weer he.. weer woorden in de mond van Gijp leggen die die niet heeft gezegd. Hij zei alleen dat ze veelal op hun 16e ofzo afhaken omdat ze dan in een kapperszaak gaan werken. Overtrokken belachelijk gedoe. En ik had zin in de uitzending van vanavond maar nu skip ik het eerste half uur maar denk ik.
Hij zal vast ook vinden dat er veel meer negers in het prof wielrennen zitten, dan we eigenlijk weten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:48 schreef Robar het volgende:
Hahaha, Thijs Zonneveld, de wielrenner toch? Wat weet hij van de voetbalcultuur? Wat een overtrokken gedoe zeg.
Ik heb zaterdag nog gezellig op de gayparade gestaan, en vond het leuk dat de 'acceptatie van homo's' werd gevierd. Maar ik ben er nu al helemaal klaar mee. Een minderwaardigheidscomplex waar zelfs de Moslims u tegen zeggen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:50 schreef Scrummie het volgende:
Ik begin zo langzamerhand echt pissig te worden, en al dat homo gezeik komt me zo de strot uit, dat ik wél een hekel aan ze begin te krijgen. Pleurisvolk.
Als zelfs de NOS al bericht dat Gijpie zijn excusses heeft aangeboden via Twitterquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:50 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het wemelt van de foutieve quotes op allerlei sites en tweets.
Schandalige hoe allerlei nobody's foutieve woorden in Gijps mond durven te leggen.
Ik dacht dat wielrenners wel een keer zouden stoppen met doping.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:48 schreef Robar het volgende:
Hahaha, Thijs Zonneveld, de wielrenner toch? Wat weet hij van de voetbalcultuur? Wat een overtrokken gedoe zeg.
Dus Thijs Zonneveld in een gebruiker?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:54 schreef Rembrand21 het volgende:
[..]
Ik dacht dat wielrenners wel een keer zouden stoppen met doping.
En kan iemand mij uitleggen wat hij nu precies heeft uitgerekend?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:51 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Hij zal vast ook vinden dat er veel meer negers in het prof wielrennen zitten, dan we eigenlijk weten.
Niks, hij maakt al een fout in het begin door te stellen dat het bij dat miljoen homo's alleen om mannen gaat.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:55 schreef Robar het volgende:
[..]
En kan iemand mij uitleggen wat hij nu precies heeft uitgerekend?
Met zulke uitspraken zou het me niets verbazen... Kan het natuurlijk niet hardmakenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:55 schreef satecl het volgende:
[..]
Dus Thijs Zonneveld in een gebruiker?
Wanneer begint jouw theatershow?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:07 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat homo's juist graag voor een lul gezet willen worden.
Ja, ben er ook bang voor. Alleen maar krampachtig politiek correct geleuter.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef Scrummie het volgende:
Maar goed, vanavond een flopshow dus. Jammer.
Denk het niet. Ik denk dat Gijp geen gas terug neemt. Derksen vast ook niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ben er ook bang voor. Alleen maar krampachtig politiek correct geleuter.
Ik hoop het. Er is dan ook geen enkele reden waarom ze dat zouden doen. Opgeblazen gedoe.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Denk het niet. Ik denk dat Gijp geen gas terug neemt. Derksen vast ook niet.
Er was jaren geleden wat gedoe over een eventueel roze uitshirt van Feyenoord. Toen werden ze nog door Kappa gesponsord.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:50 schreef satecl het volgende:
Vandaar dat de scheids bij elke verkeerde beslissing naar zijn hoofd geslingerd krijgt dat hij een gore homo is. Vandaar dat de spits van de tegenstander wordt uitgescholden voor mietje als hij niet meteen opstaat na een aanslag op zijn knieschijven. Vandaar dat de capuchonterroristen van de harde kern het huis van de voorzitter van hun club in de fik dreigen te steken als ze vernemen dat er plannen zijn om een paar roze tinten op te nemen in het ontwerp van het uitshirt.
Haha wat een onzin kraamt deze man weer uit zeg. De scheids z'n moeder is een hoer, hijzelf is geen homo. Een spits die telkens valt is een mof, met zijn schwalbes. Geen homo. En welke supporters in Nederland wouden het huis van de voorzitter in de fik zetten?
Yep, onder druk van RTL. Derksen en Gijp maakt het normaal geen fuck uit wat de buitenwacht roept, en nu moet er ineens een half uur gezeurd worden over wat Gijp heeft gezegd. Ik vermoed ook dat Genee hier mee te maken heeft want die reageerde maandag ook al zo achterlijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ben er ook bang voor. Alleen maar krampachtig politiek correct geleuter.
Keepersshirt, http://krant.telegraaf.nl(...)hirt.supporters.htmlquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er was jaren geleden wat gedoe over een eventueel roze uitshirt van Feyenoord. Toen werden ze nog door Kappa gesponsord.
O ja. Mooie shirt was dat trouwens. Maar ja, Edwin Zoetebier in een roze shirt straalt nu niet echt onverzettelijkheid uit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Keepersshirt, http://krant.telegraaf.nl(...)hirt.supporters.html
En toen wouden ze het huis van van der Herik in de fik steken? Nee. Overigens denk ik eerder dat hij hier op doelt:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er was jaren geleden wat gedoe over een eventueel roze uitshirt van Feyenoord. Toen werden ze nog door Kappa gesponsord.
Wacht even. Ze hoeven niet allemaal ja en amen te zeggen als vd Gijp iets beweert. Net zo min dat ze allemaal iets belachelijk hoeven te vinden als Hansie iets zegt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Yep, onder druk van RTL. Derksen en Gijp maakt het normaal geen fuck uit wat de buitenwacht roept, en nu moet er ineens een half uur gezeurd worden over wat Gijp heeft gezegd. Ik vermoed ook dat Genee hier mee te maken heeft want die reageerde maandag ook al zo achterlijk.
Wat is dit, inzinkinkje? Laat gaan joh die enge relnichten.quote:"Dit gebeurt met name in het eerste halfuur van het programma en hiervoor schuiven onder anderen de homoseksuele ex-profvoetballers John de Bever en Arnold Smit aan." Ook komt er een reactie van homobelangenorganisatie COC.
Daarna praten Wilfred Genee, Johan Derksen en Arnold Smit samen met Nico Dijkshoorn door over de actuele ontwikkelingen in het voetbal.
http://www.nu.nl/media/35(...)omos-in-voetbal.html
Mannen met een flinke stok en een aardappel in hun mond, dat is spekkie naar hun bekkie.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:58 schreef DrDentz het volgende:
Al de homofiele kijkers vanavond gaan natuurlijk direct op zoek naar dat "meer voor mannen"
Johan zal gewoon het natte-vinger-gebaar maken met de verkeerde vinger.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:01 schreef Lavenderr het volgende:
Ik hoop dat Derksen en van der Gijp zich niet in het politiek correcte keurslijf laten duwen. Dan kunnen ze het hele programma wel opdoeken, dan is de charme er af.
twitter:dijkshoorn twitterde op vrijdag 09-08-2013 om 11:02:15Vanavond zit ik aan tafel bij Voetbal International. Met Rene zijn hand op mijn dijbeen. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |