Die fiets heb cker een jaar naast de gashaard gestaan bij de FM ofwa?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb overigens een vraagje, ik heb nu ongeveer 600 km gefietst en heb mijn fiets een maand. Vandaag dacht ik weer eens mijn fiets schoon te maken en zag ik dit bij mijn achterband:
[ afbeelding ]
Mijn voorband heeft helemaal niets, is het iets om zorgen over te maken of is het normaal? Ik heb sowieso nog garantie en een servicebeurt
Ik zou de Defy veranderden in een TCR, die rijdt toch wat beter. Verder moet je ze uiteraard allemaal uitproberen inderdaad.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:03 schreef Moody het volgende:
Ik stap over van mijn carbon crossbike (Stevens Strada 1000) naar een racefiets.
Budget is zo'n ¤2000,-. Het liefst een nieuw overjarig model. (altijd leuke kortingen).
Belangrijkste eigenschap: Comfortabele fiets voor lange afstanden, niet al te diepe zit (ik ga er niet mee racen)
Shortlist:
- Specialized Roubaix
- Focus Izalco Pro 3.0
- Giant Defy Advanced 2
- Trek Domane
Ik neig naar de Focus om het "pro-frame" en de goede afmontering (sram force). Lijkt me de "best bang for the buck". Ik ga deze 4 fietsen (en wellicht meer) binnenkort eens flink testen. Als iemand suggesties of aanbevelingen heeft, hoor ik het graag
Bedankt.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou de Defy veranderden in een TCR, die rijdt toch wat beter. Verder moet je ze uiteraard allemaal uitproberen inderdaad.
De Roubaix! zonder twijfel!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:03 schreef Moody het volgende:
Ik stap over van mijn carbon crossbike (Stevens Strada 1000) naar een racefiets.
Budget is zo'n ¤2000,-. Het liefst een nieuw overjarig model. (altijd leuke kortingen).
Belangrijkste eigenschap: Comfortabele fiets voor lange afstanden, niet al te diepe zit (ik ga er niet mee racen)
Shortlist:
- Specialized Roubaix
- Focus Izalco Pro 3.0
- Giant Defy Advanced 2
- Trek Domane
Ik neig naar de Focus om het "pro-frame" en de goede afmontering (sram force). Lijkt me de "best bang for the buck". Ik ga deze 4 fietsen (en wellicht meer) binnenkort eens flink testen. Als iemand suggesties of aanbevelingen heeft, hoor ik het graag
Stijver frame inderdaad. Maar ik heb op beide gereden tijdens mijn zoektocht, en toen vond ik de TCR echt stukken fijner rijden dan de Defy. Maar dat blijft uiteindelijk een gevoel.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Bedankt.
De Defy krijgt goede recensies en is wat comfortabeler (rechtere zithouding) dan de TCR. Waarom raad je de TCR aan? Stijver frame?
Die staat ook hoog op mijn lijst idd!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:14 schreef peleetje het volgende:
[..]
De Roubaix! zonder twijfel!![]()
Maar dat komt omdat ik zelf een S-Works Roubaix rijd! Wel een echte comfort racer. Dus wat je zoekt. En geen diepe zit. Zeker bij de normale Roubaix.
Zeker!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Die staat ook hoog op mijn lijst idd!
Wel lastig al die benamingen van de SL4; elite, comp, sport. Is afmontering het enige verschil
Hij heeft er inmiddels 2 nieuwe opgelegd, hij vond het ook vreemd dat het na 4 weken al zo was. Maar ben weer blij met mijn nieuwe banden.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die fiets heb cker een jaar naast de gashaard gestaan bij de FM ofwa?
Jawelquote:Op zondag 1 september 2013 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet dat de 105 groep beter is dan de Tiagra groep, dat voorop gesteld.
Maar ik wil zo'n 2 (tot 3) keer per week gaan fietsen. Geen wedstrijden, niet in clubverband. Gewoon lekker fietsen. En ik ga er ook geen bergen mee zien.
Is Tiagra dan voldoende voor mij?
Ik rij ook al 7 jaar op mijn Giant SCR 2 met tiagra. Ik ben nu pas aan het kijken naar een nieuwe fiets met een hogere afmontage. Prima te doen voor beginners die niet teveel willen uitgeven :-). Pas nog ketting en casette vervangen voor Ultegra. De rest is nogsteeds niets mis mee.quote:Op zondag 1 september 2013 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet dat de 105 groep beter is dan de Tiagra groep, dat voorop gesteld.
Maar ik wil zo'n 2 (tot 3) keer per week gaan fietsen. Geen wedstrijden, niet in clubverband. Gewoon lekker fietsen. En ik ga er ook geen bergen mee zien.
Is Tiagra dan voldoende voor mij?
Muts onder je helm is inderdaad voor de echte winter, vooral bij langere tochten kan dat wel lekker zijn. Maar voorlopig heb je die niet nodig.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nu mijn herfst winterkleding aan het uitzoeken. Armwarmers, beenwarmers, handschoenen, fietstrui met lange mouwen, fietsjasje heb ik al. Maar ik zie ook een muts voor onder je helm. Heb je dat nou echt nodig of is dat echt pas bij 0 graden.
Kan je eigenlijk voor een al jaren aanwezig racestuur een andere voorbouw kopen?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:31 schreef peleetje het volgende:
[..]
Zeker!
Mwah niet het enige. Er zitten verschillen in het frame/voorvork/wel of niet verstelbaar stuur, wielset, banden, zadel. Met name de verschillen in het frame/voorvork zijn groot. In de goedkopere modellen zitten voorvorken zonder de echte ZERTZ stukken. Er zit wel iets in van demping maar het is niet van hetzelfde niveau als bij de duurdere modellen.
Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nu mijn herfst winterkleding aan het uitzoeken. Armwarmers, beenwarmers, handschoenen, fietstrui met lange mouwen, fietsjasje heb ik al. Maar ik zie ook een muts voor onder je helm. Heb je dat nou echt nodig of is dat echt pas bij 0 graden.
Ik heb dat voorlopig nog lang niet nodig. Voorlopig zijn armwarmers en kniestukken voldoende.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.
Ik ben wel een beetje een koukleum ik weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb nu die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar inzitten en dat is echt een aanrader!
Natuurlijk. Al zal niet iedere fietsenhandel of dozenschuiver die op voorraad hebben. Post eens een foto van de voorbouw die er nu op zit, meet de dikte van je stuur op (op de plek waar die de voorbouw ingaat) en post dat hier, dan geef ik wel aan waar je moet zoeken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk voor een al jaren aanwezig racestuur een andere voorbouw kopen?
Hoop ik morgen aan te denken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Al zal niet iedere fietsenhandel of dozenschuiver die op voorraad hebben. Post eens een foto van de voorbouw die er nu op zit, meet de dikte van je stuur op (op de plek waar die de voorbouw ingaat) en post dat hier, dan geef ik wel aan waar je moet zoeken.
Is dat niet lastig met schakelen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:18 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.
Ik ben wel een beetje een koukleum ik weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb nu die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar inzitten en dat is echt een aanrader!
Het is inderdaad even wennen ook met je stuur vast houden, want je wil je vingers dan wel eens uit elkaar doen maar dat kan dan niet. Maar als ik met 5 graden of daaronder met 'normale' handschoenen fiets kan ik na 20 km ook niet meer schakelen omdat mijn vingers dan te koud zijn, dus dan heb ik liever iets lastiger.quote:
In een ski attributen zaak verkopen ze ook van die superdunne, soort elastische kunstzijde, handschoenen die er speciaal voor zijn om als binnenhandschoen te fungeren. Ik weet niet of die hardloop handschoenen net zo dun zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef cafca het volgende:
Ik kreeg laatst ook wel een goede tip: van die heel dunne hardloop-handschoentjes onder je gewone handschoenen. Heb je een extra laagje, blijft beter warm.
Klopt, afgelopen winter gebruikt. Werkt primaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef cafca het volgende:
Ik kreeg laatst ook wel een goede tip: van die heel dunne hardloop-handschoentjes onder je gewone handschoenen. Heb je een extra laagje, blijft beter warm.
Superspul. Ik heb ze van decathlon. Bij extreem weer onder je dikke handschoenen, als het net te fris is voor zomerhandschoenen kun je ze onder je zomerhandschoenen dragen. Vooral handig als je laat in de herfst/vroege voorjaar vroeg vertrekt. Je propt ze zo weg als het warmer wordt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In een ski attributen zaak verkopen ze ook van die superdunne, soort elastische kunstzijde, handschoenen die er speciaal voor zijn om als binnenhandschoen te fungeren. Ik weet niet of die hardloop handschoenen net zo dun zijn.
Miyata is Japans.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:13 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, wat precies in dat artikel? Friesland hoort ook gewoon bij Nederland hoor.
Oh dat, ja, weet ik, maar sowieso is die samenwerking voorbij toch?quote:
Daar heb ik nog niks van gehoord. Bovendien, met de continue voorkeur voor Shimano onderdelen (Koga is al sinds jaar en dag een van de eersten die de nieuwe Shiman spullen krijgt) blijft Koga een heel erg Japans getinte firma.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:08 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Oh dat, ja, weet ik, maar sowieso is die samenwerking voorbij toch?
Op mijn Giant staat heel erg mooi "Made in Netherland".quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:31 schreef LintuxCx het volgende:
Na drie weken op een carbon racefiets weer terug op mijn Gazelle stadsfiets van 21kg ofzo, da's afzien. Dus tijd om een racefiets te kopen.
Nou nog nadenken over merk. Ik ga hopelijk proberen: Giant, Specialized, Cannondale, Koga. Die laatste voel ik me tot aangetrokken omdat ik door in het buitenland te gaan wonen toch wat nationalistische trekjes begin te vertonen. En ik vind ze ook wel erg mooi eigenlijk.
Maar het lijkt me toch het beste om voor alu te gaan? Een carbon fiets met vergelijkbare prijs is voor zover ik begrijp vaak verder van goedkopere componenten voorzien om de prijs te drukken. En die ene kg kan ik beter van mijn eigen lichaamsgewicht zien te halen...
Ik hoor dus ook steeds beweerd worden dat Giant een Nederlands merk is ja, terwijl ze in principe Taiwanees zijn. Wel tof dat ze in Nederland ook echt een fabriek hebben. Daar zullen de fietsen die ze hier verkopen ook wel gemaakt worden dan.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op mijn Giant staat heel erg mooi "Made in Netherland".
Mijn frame komt dus gewoon voor 100% uit Nederland.
Het is dan ook een Taiwanees bedrijf. Maar hun grootste fabriek staat in Nederland.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik hoor dus ook steeds beweerd worden dat Giant een Nederlands merk is ja, terwijl ze in principe Taiwanees zijn. Wel tof dat ze in Nederland ook echt een fabriek hebben. Daar zullen de fietsen die ze hier verkopen ook wel gemaakt worden dan.
Maar goed, hopelijk kan ik de komende weken een paar fietsen uitproberen en een verstandige keuze maken. M'n stadsfiets is leuk, maar niet met nachtelijke fietstochten buiten de stad over flinke heuvels.
Grappig genoeg had ik een tabje openstaan met precies die fiets!quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Deze is Composite met Ultegra voor nog geen 2k: http://www.giant-bicycles(...)8713/#specifications
Goede fiets met een goede prijs.
Ik kon niet zoveel Gazelle racefietsen vinden op hun site geloof ik? Mijn stadsfiets is ook al een Gazelle (Chamonix Excellent), beetje variatie is ook leuk.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:59 schreef cafca het volgende:
Niks mis met Koga.
Je zou ook voor Gazelle kunnen gaan.
Ha, ja, dat is het lastige voor mij dus met mijn 1m98. Grootste tweedehandse fiets die ik in heel Londen (waar die markt sowieso al wat beperkt is) kon vinden was 58cm. Op Marktplaats staat idd wel wat meer maar idd weet je dan niet of je een goed onderhouden fiets krijgt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 08:28 schreef dop het volgende:
ik denk dat je inderdaad wel mag stellen dat je in tweedhands alu fietsen voor een lager bedrag toch heel behoorlijke fietsen kan vinden.
maar er staat veel te koop en lang niet alles is goed of zijn geld waard, dat geld voor alu en carbon
Welke argumenten heb je op dit moment voor beide?quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:17 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ha, ja, dat is het lastige voor mij dus met mijn 1m98. Grootste tweedehandse fiets die ik in heel Londen (waar die markt sowieso al wat beperkt is) kon vinden was 58cm. Op Marktplaats staat idd wel wat meer maar idd weet je dan niet of je een goed onderhouden fiets krijgt.
Dus vandaag maar gewoon wat nieuwen uitproberen, en over carbon vs alu maar een muntje opgooien. Hoe meer argumenten ik voor beiden lees, hoe lastiger het wordt.
Ok, eens even zien of ik ze een beetje fatsoenlijk op kan sommen..quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Welke argumenten heb je op dit moment voor beide?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |