abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 augustus 2013 @ 18:31:28 #101
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_130355757
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Ik heb overigens een vraagje, ik heb nu ongeveer 600 km gefietst en heb mijn fiets een maand. Vandaag dacht ik weer eens mijn fiets schoon te maken en zag ik dit bij mijn achterband:

[ afbeelding ]

Mijn voorband heeft helemaal niets, is het iets om zorgen over te maken of is het normaal? Ik heb sowieso nog garantie en een servicebeurt :)
Die fiets heb cker een jaar naast de gashaard gestaan bij de FM ofwa?
pi_130364430
Ik stap over van mijn carbon crossbike (Stevens Strada 1000) naar een racefiets.

Budget is zo'n ¤2000,-. Het liefst een nieuw overjarig model. (altijd leuke kortingen).

Belangrijkste eigenschap: Comfortabele fiets voor lange afstanden, niet al te diepe zit (ik ga er niet mee racen)

Shortlist:
- Specialized Roubaix
- Focus Izalco Pro 3.0
- Giant Defy Advanced 2
- Trek Domane

Ik neig naar de Focus om het "pro-frame" en de goede afmontering (sram force). Lijkt me de "best bang for the buck". Ik ga deze 4 fietsen (en wellicht meer) binnenkort eens flink testen. Als iemand suggesties of aanbevelingen heeft, hoor ik het graag :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_130364673
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:03 schreef Moody het volgende:
Ik stap over van mijn carbon crossbike (Stevens Strada 1000) naar een racefiets.

Budget is zo'n ¤2000,-. Het liefst een nieuw overjarig model. (altijd leuke kortingen).

Belangrijkste eigenschap: Comfortabele fiets voor lange afstanden, niet al te diepe zit (ik ga er niet mee racen)

Shortlist:
- Specialized Roubaix
- Focus Izalco Pro 3.0
- Giant Defy Advanced 2
- Trek Domane

Ik neig naar de Focus om het "pro-frame" en de goede afmontering (sram force). Lijkt me de "best bang for the buck". Ik ga deze 4 fietsen (en wellicht meer) binnenkort eens flink testen. Als iemand suggesties of aanbevelingen heeft, hoor ik het graag :)
Ik zou de Defy veranderden in een TCR, die rijdt toch wat beter. Verder moet je ze uiteraard allemaal uitproberen inderdaad. :)
pi_130364786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:08 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik zou de Defy veranderden in een TCR, die rijdt toch wat beter. Verder moet je ze uiteraard allemaal uitproberen inderdaad. :)
Bedankt.
De Defy krijgt goede recensies en is wat comfortabeler (rechtere zithouding) dan de TCR. Waarom raad je de TCR aan? Stijver frame?

Hoe verhouden de Italiaanse merken (altijd een zwak voor Bianchi gehad) in deze prijsklasse tot de Duitse en Amerikaanse merken?

Thnx :)
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:14:21 #105
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_130364942
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:03 schreef Moody het volgende:
Ik stap over van mijn carbon crossbike (Stevens Strada 1000) naar een racefiets.

Budget is zo'n ¤2000,-. Het liefst een nieuw overjarig model. (altijd leuke kortingen).

Belangrijkste eigenschap: Comfortabele fiets voor lange afstanden, niet al te diepe zit (ik ga er niet mee racen)

Shortlist:
- Specialized Roubaix
- Focus Izalco Pro 3.0
- Giant Defy Advanced 2
- Trek Domane

Ik neig naar de Focus om het "pro-frame" en de goede afmontering (sram force). Lijkt me de "best bang for the buck". Ik ga deze 4 fietsen (en wellicht meer) binnenkort eens flink testen. Als iemand suggesties of aanbevelingen heeft, hoor ik het graag :)
De Roubaix! zonder twijfel! :9~

Maar dat komt omdat ik zelf een S-Works Roubaix rijd! Wel een echte comfort racer. Dus wat je zoekt. En geen diepe zit. Zeker bij de normale Roubaix.
pi_130365082
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:11 schreef Moody het volgende:

[..]

Bedankt.
De Defy krijgt goede recensies en is wat comfortabeler (rechtere zithouding) dan de TCR. Waarom raad je de TCR aan? Stijver frame?
Stijver frame inderdaad. Maar ik heb op beide gereden tijdens mijn zoektocht, en toen vond ik de TCR echt stukken fijner rijden dan de Defy. Maar dat blijft uiteindelijk een gevoel. :)
pi_130365095
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:14 schreef peleetje het volgende:

[..]

De Roubaix! zonder twijfel! :9~

Maar dat komt omdat ik zelf een S-Works Roubaix rijd! Wel een echte comfort racer. Dus wat je zoekt. En geen diepe zit. Zeker bij de normale Roubaix.
Die staat ook hoog op mijn lijst idd! :D

Wel lastig al die benamingen van de SL4; elite, comp, sport. Is afmontering het enige verschil :?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:31:38 #108
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_130365935
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:16 schreef Moody het volgende:

[..]

Die staat ook hoog op mijn lijst idd! :D

Wel lastig al die benamingen van de SL4; elite, comp, sport. Is afmontering het enige verschil :?
Zeker!

Mwah niet het enige. Er zitten verschillen in het frame/voorvork/wel of niet verstelbaar stuur, wielset, banden, zadel. Met name de verschillen in het frame/voorvork zijn groot. In de goedkopere modellen zitten voorvorken zonder de echte ZERTZ stukken. Er zit wel iets in van demping maar het is niet van hetzelfde niveau als bij de duurdere modellen.
pi_130383712
Is er enig wetenschappelijk bewijs dat zo een zert ook werkelijk iets doet?

Kon van het hardlopen. Daar hebben schoenen soms wel 10 gepatenteerde technologieen maar van die onzin wordt een schoen alleen maar slechter. Verkoopt wel beter.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:03:49 #110
545 dop
:copyright: dop
pi_130398151
inderdaad gewoon een mode verschijnsel , frames met demping bestaan al jaren.
telkens zie je weer net ff wat andere dingen voorbij komen

cannondale silke road had vroeger een voordemper
klein q carbon een soort achter demper (elastomeer)

en verschillende merken die nu ook verende of flexibele delen inbouwen
zichtbaar of onzichtbaar

[ Bericht 23% gewijzigd door dop op 23-08-2013 22:13:51 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_130412863
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 18:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die fiets heb cker een jaar naast de gashaard gestaan bij de FM ofwa?
Hij heeft er inmiddels 2 nieuwe opgelegd, hij vond het ook vreemd dat het na 4 weken al zo was. Maar ben weer blij met mijn nieuwe banden.
pi_130424707
Ik kan een showmodel Pinarello Paris 2012 kopen (geen testfiets) met Di2 (elektrisch) voor ¤2400,-

Nieuwprijs is rond de ¤4500,- Dit lijkt me een aardige deal toch?

Voordat ik ga proefrijden, zou ik graag jullie mening over of ervaringen met de Paris willen weten. De Paris zit meer in de hoek van de racers dan van de comfortabele fietsen toch?
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  zondag 1 september 2013 @ 11:28:53 #113
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_130697516
Ik weet dat de 105 groep beter is dan de Tiagra groep, dat voorop gesteld.

Maar ik wil zo'n 2 (tot 3) keer per week gaan fietsen. Geen wedstrijden, niet in clubverband. Gewoon lekker fietsen. En ik ga er ook geen bergen mee zien.

Is Tiagra dan voldoende voor mij?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 1 september 2013 @ 11:30:36 #114
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130697555
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet dat de 105 groep beter is dan de Tiagra groep, dat voorop gesteld.

Maar ik wil zo'n 2 (tot 3) keer per week gaan fietsen. Geen wedstrijden, niet in clubverband. Gewoon lekker fietsen. En ik ga er ook geen bergen mee zien.

Is Tiagra dan voldoende voor mij?
Jawel
.
pi_130698642
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet dat de 105 groep beter is dan de Tiagra groep, dat voorop gesteld.

Maar ik wil zo'n 2 (tot 3) keer per week gaan fietsen. Geen wedstrijden, niet in clubverband. Gewoon lekker fietsen. En ik ga er ook geen bergen mee zien.

Is Tiagra dan voldoende voor mij?
Ik rij ook al 7 jaar op mijn Giant SCR 2 met tiagra. Ik ben nu pas aan het kijken naar een nieuwe fiets met een hogere afmontage. Prima te doen voor beginners die niet teveel willen uitgeven :-). Pas nog ketting en casette vervangen voor Ultegra. De rest is nogsteeds niets mis mee.
  zondag 1 september 2013 @ 12:19:08 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_130698719
Duidelijk.
Ik zal van de week eens bij wat dealers in de omgeving langs gaan om te kijken wat ik voor mijn mtb terug krijg bij inruil voor een race fiets. Dat bepaalt voor het grootste deel mijn budget namelijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_130699037


[ Bericht 100% gewijzigd door LethalP op 01-09-2013 17:21:45 (Foute topic) ]
pi_131837614
Leeft dit topic nog?

Ik deze (herfst/winter) maanden een nieuwe fiets kopen.. fiets nu 3 jaar met plezier dus tijd voor een upgrade!
pi_131840984
Ik ben nu mijn herfst winterkleding aan het uitzoeken. Armwarmers, beenwarmers, handschoenen, fietstrui met lange mouwen, fietsjasje heb ik al. Maar ik zie ook een muts voor onder je helm. Heb je dat nou echt nodig of is dat echt pas bij 0 graden.
pi_131841818
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nu mijn herfst winterkleding aan het uitzoeken. Armwarmers, beenwarmers, handschoenen, fietstrui met lange mouwen, fietsjasje heb ik al. Maar ik zie ook een muts voor onder je helm. Heb je dat nou echt nodig of is dat echt pas bij 0 graden.
Muts onder je helm is inderdaad voor de echte winter, vooral bij langere tochten kan dat wel lekker zijn. Maar voorlopig heb je die niet nodig.
pi_131842099
Tnx wacht ik gewoon even rustig af totdat ik dat echt nodig mocht hebben.
pi_131963001
Ik huur nou een maand lang een Specialized Roubaix en getverpielekes, dat rijdt lekker! Jammer dat 'ie zo duur is... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_131975363
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:31 schreef peleetje het volgende:

[..]

Zeker!

Mwah niet het enige. Er zitten verschillen in het frame/voorvork/wel of niet verstelbaar stuur, wielset, banden, zadel. Met name de verschillen in het frame/voorvork zijn groot. In de goedkopere modellen zitten voorvorken zonder de echte ZERTZ stukken. Er zit wel iets in van demping maar het is niet van hetzelfde niveau als bij de duurdere modellen.
Kan je eigenlijk voor een al jaren aanwezig racestuur een andere voorbouw kopen?
pi_131976311
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben nu mijn herfst winterkleding aan het uitzoeken. Armwarmers, beenwarmers, handschoenen, fietstrui met lange mouwen, fietsjasje heb ik al. Maar ik zie ook een muts voor onder je helm. Heb je dat nou echt nodig of is dat echt pas bij 0 graden.
Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.

Ik ben wel een beetje een koukleum ik weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb nu die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar inzitten en dat is echt een aanrader!
pi_131977356
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:18 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.

Ik ben wel een beetje een koukleum ik weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb nu die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar inzitten en dat is echt een aanrader!
Ik heb dat voorlopig nog lang niet nodig. Voorlopig zijn armwarmers en kniestukken voldoende.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:04:17 #126
73911 ultra_ivo
pi_131977470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kan je eigenlijk voor een al jaren aanwezig racestuur een andere voorbouw kopen?
Natuurlijk. Al zal niet iedere fietsenhandel of dozenschuiver die op voorraad hebben. Post eens een foto van de voorbouw die er nu op zit, meet de dikte van je stuur op (op de plek waar die de voorbouw ingaat) en post dat hier, dan geef ik wel aan waar je moet zoeken.
pi_131977598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:04 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Natuurlijk. Al zal niet iedere fietsenhandel of dozenschuiver die op voorraad hebben. Post eens een foto van de voorbouw die er nu op zit, meet de dikte van je stuur op (op de plek waar die de voorbouw ingaat) en post dat hier, dan geef ik wel aan waar je moet zoeken.
Hoop ik morgen aan te denken.
pi_131985813
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:18 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik doe altijd gewoon mijn eigen muts op, dan heb ik gewoon de helm in een wat lossere stand, doe die muts op, helm op en dan weer vastdraaien. Ik doe mijn muts wel altijd tot over m'n oren en dat wil verder prima.

Ik ben wel een beetje een koukleum ik weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb nu die handschoenen waar 2 vingers bij elkaar inzitten en dat is echt een aanrader!
Is dat niet lastig met schakelen?
pi_131986528
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:43 schreef cafca het volgende:

[..]

Is dat niet lastig met schakelen?
Het is inderdaad even wennen ook met je stuur vast houden, want je wil je vingers dan wel eens uit elkaar doen maar dat kan dan niet. Maar als ik met 5 graden of daaronder met 'normale' handschoenen fiets kan ik na 20 km ook niet meer schakelen omdat mijn vingers dan te koud zijn, dus dan heb ik liever iets lastiger.

Verder heb ik als het heel koud is ook gewoon een normale sjaal om die ik tot net onder mijn lippen dan draag en bij mn vest in.
pi_131986737
Ik kreeg laatst ook wel een goede tip: van die heel dunne hardloop-handschoentjes onder je gewone handschoenen. Heb je een extra laagje, blijft beter warm.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:20:45 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_131988146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef cafca het volgende:
Ik kreeg laatst ook wel een goede tip: van die heel dunne hardloop-handschoentjes onder je gewone handschoenen. Heb je een extra laagje, blijft beter warm.
In een ski attributen zaak verkopen ze ook van die superdunne, soort elastische kunstzijde, handschoenen die er speciaal voor zijn om als binnenhandschoen te fungeren. Ik weet niet of die hardloop handschoenen net zo dun zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:27:31 #132
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_131988530
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:58 schreef cafca het volgende:
Ik kreeg laatst ook wel een goede tip: van die heel dunne hardloop-handschoentjes onder je gewone handschoenen. Heb je een extra laagje, blijft beter warm.
Klopt, afgelopen winter gebruikt. Werkt prima
.
  FOK!fotograaf woensdag 9 oktober 2013 @ 06:28:32 #133
73911 ultra_ivo
pi_131995552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

In een ski attributen zaak verkopen ze ook van die superdunne, soort elastische kunstzijde, handschoenen die er speciaal voor zijn om als binnenhandschoen te fungeren. Ik weet niet of die hardloop handschoenen net zo dun zijn.
Superspul. Ik heb ze van decathlon. Bij extreem weer onder je dikke handschoenen, als het net te fris is voor zomerhandschoenen kun je ze onder je zomerhandschoenen dragen. Vooral handig als je laat in de herfst/vroege voorjaar vroeg vertrekt. Je propt ze zo weg als het warmer wordt.
pi_132787496
Na drie weken op een carbon racefiets weer terug op mijn Gazelle stadsfiets van 21kg ofzo, da's afzien. Dus tijd om een racefiets te kopen. :+

Nou nog nadenken over merk. Ik ga hopelijk proberen: Giant, Specialized, Cannondale, Koga. Die laatste voel ik me tot aangetrokken omdat ik door in het buitenland te gaan wonen toch wat nationalistische trekjes begin te vertonen. En ik vind ze ook wel erg mooi eigenlijk. :@

Maar het lijkt me toch het beste om voor alu te gaan? Een carbon fiets met vergelijkbare prijs is voor zover ik begrijp vaak verder van goedkopere componenten voorzien om de prijs te drukken. En die ene kg kan ik beter van mijn eigen lichaamsgewicht zien te halen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132791366
Om alvast je aantrekkingskracht tot koga te ontkrachten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koga_(bedrijf)
pi_132805763
Hmm, wat precies in dat artikel? Friesland hoort ook gewoon bij Nederland hoor. :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 november 2013 @ 22:07:42 #137
73911 ultra_ivo
pi_132808038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:13 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, wat precies in dat artikel? Friesland hoort ook gewoon bij Nederland hoor. :P
Miyata is Japans.
pi_132808079
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Miyata is Japans.
Oh dat, ja, weet ik, maar sowieso is die samenwerking voorbij toch?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 november 2013 @ 22:10:12 #139
73911 ultra_ivo
pi_132808132
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:08 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oh dat, ja, weet ik, maar sowieso is die samenwerking voorbij toch?
Daar heb ik nog niks van gehoord. Bovendien, met de continue voorkeur voor Shimano onderdelen (Koga is al sinds jaar en dag een van de eersten die de nieuwe Shiman spullen krijgt) blijft Koga een heel erg Japans getinte firma.
pi_132809094
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:31 schreef LintuxCx het volgende:
Na drie weken op een carbon racefiets weer terug op mijn Gazelle stadsfiets van 21kg ofzo, da's afzien. Dus tijd om een racefiets te kopen. :+

Nou nog nadenken over merk. Ik ga hopelijk proberen: Giant, Specialized, Cannondale, Koga. Die laatste voel ik me tot aangetrokken omdat ik door in het buitenland te gaan wonen toch wat nationalistische trekjes begin te vertonen. En ik vind ze ook wel erg mooi eigenlijk. :@

Maar het lijkt me toch het beste om voor alu te gaan? Een carbon fiets met vergelijkbare prijs is voor zover ik begrijp vaak verder van goedkopere componenten voorzien om de prijs te drukken. En die ene kg kan ik beter van mijn eigen lichaamsgewicht zien te halen...
Op mijn Giant staat heel erg mooi "Made in Netherland". ;)

Mijn frame komt dus gewoon voor 100% uit Nederland.
pi_132809135
Staat in het Wikipedia artikel. "Eind juli 2010 is bekendgemaakt dat het merk met ingang van 1 september 2010 doorgaat onder de naam Koga zonder de extensie Miyata." Eerder wordt al genoemd dat de samenwerking zelfs maar tot 1990 liep.

Maar goed, naast een beetje schaamteloos nationalisme vind ik 't ook een mooie fiets. Kreeg de indruk dat het merk verder nog wel eens een stoffig imago had. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132809222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Op mijn Giant staat heel erg mooi "Made in Netherland". ;)

Mijn frame komt dus gewoon voor 100% uit Nederland.
Ik hoor dus ook steeds beweerd worden dat Giant een Nederlands merk is ja, terwijl ze in principe Taiwanees zijn. Wel tof dat ze in Nederland ook echt een fabriek hebben. Daar zullen de fietsen die ze hier verkopen ook wel gemaakt worden dan. 8-)

Maar goed, hopelijk kan ik de komende weken een paar fietsen uitproberen en een verstandige keuze maken. M'n stadsfiets is leuk, maar niet met nachtelijke fietstochten buiten de stad over flinke heuvels. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132809269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik hoor dus ook steeds beweerd worden dat Giant een Nederlands merk is ja, terwijl ze in principe Taiwanees zijn. Wel tof dat ze in Nederland ook echt een fabriek hebben. Daar zullen de fietsen die ze hier verkopen ook wel gemaakt worden dan. :D

Maar goed, hopelijk kan ik de komende weken een paar fietsen uitproberen en een verstandige keuze maken. M'n stadsfiets is leuk, maar niet met nachtelijke fietstochten buiten de stad over flinke heuvels. :+
Het is dan ook een Taiwanees bedrijf. Maar hun grootste fabriek staat in Nederland. ;)

Deze is Composite met Ultegra voor nog geen 2k: http://www.giant-bicycles(...)8713/#specifications

Goede fiets met een goede prijs. :)
pi_132810068
Niks mis met Koga.
Je zou ook voor Gazelle kunnen gaan.
pi_132810092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Deze is Composite met Ultegra voor nog geen 2k: http://www.giant-bicycles(...)8713/#specifications

Goede fiets met een goede prijs. :)
Grappig genoeg had ik een tabje openstaan met precies die fiets! :D Die wil ik idd ook wel even proberen. Er is hier in de buurt een Giant winkel waar ik morgen heen wil, hopen dat ze er eentje hebben staan.

En ja, qua specs lijkt dat ook een zeer aangename fiets. Carbon maar toch ook prima onderdelen. (Allemaal haast Ultegra zelfs!)
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 22:59 schreef cafca het volgende:
Niks mis met Koga.
Je zou ook voor Gazelle kunnen gaan.
Ik kon niet zoveel Gazelle racefietsen vinden op hun site geloof ik? Mijn stadsfiets is ook al een Gazelle (Chamonix Excellent), beetje variatie is ook leuk. :+

[ Bericht 15% gewijzigd door LintuxCx op 01-11-2013 23:12:15 (kneuzen-edit) ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 2 november 2013 @ 08:28:22 #146
545 dop
:copyright: dop
pi_132817038
ik denk dat je inderdaad wel mag stellen dat je in tweedhands alu fietsen voor een lager bedrag toch heel behoorlijke fietsen kan vinden.
maar er staat veel te koop en lang niet alles is goed of zijn geld waard, dat geld voor alu en carbon
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_132817798
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 08:28 schreef dop het volgende:
ik denk dat je inderdaad wel mag stellen dat je in tweedhands alu fietsen voor een lager bedrag toch heel behoorlijke fietsen kan vinden.
maar er staat veel te koop en lang niet alles is goed of zijn geld waard, dat geld voor alu en carbon
Ha, ja, dat is het lastige voor mij dus met mijn 1m98. Grootste tweedehandse fiets die ik in heel Londen (waar die markt sowieso al wat beperkt is) kon vinden was 58cm. Op Marktplaats staat idd wel wat meer maar idd weet je dan niet of je een goed onderhouden fiets krijgt.

Dus vandaag maar gewoon wat nieuwen uitproberen, en over carbon vs alu maar een muntje opgooien. Hoe meer argumenten ik voor beiden lees, hoe lastiger het wordt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:28:22 #148
545 dop
:copyright: dop
pi_132817906
tja je zult vanaf 61 en groter moeten kijken, lastig segment zowel voor de koper als verkoper
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:29:38 #149
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_132817923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:17 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ha, ja, dat is het lastige voor mij dus met mijn 1m98. Grootste tweedehandse fiets die ik in heel Londen (waar die markt sowieso al wat beperkt is) kon vinden was 58cm. Op Marktplaats staat idd wel wat meer maar idd weet je dan niet of je een goed onderhouden fiets krijgt.

Dus vandaag maar gewoon wat nieuwen uitproberen, en over carbon vs alu maar een muntje opgooien. Hoe meer argumenten ik voor beiden lees, hoe lastiger het wordt.
Welke argumenten heb je op dit moment voor beide?
.
pi_132819856
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:29 schreef Yankee het volgende:

[..]

Welke argumenten heb je op dit moment voor beide?
Ok, eens even zien of ik ze een beetje fatsoenlijk op kan sommen.. :) Heb helaas geen links voor bronnen bewaard dus heel veel [citation needed] hieronder.

Carbon: Minder gewicht (duh), maar duurder. Voor hetzelfde geld krijg je dan verder een fiets met minder hoogwaardige componenten. Uitkijken na crashes/ongevallen. Heb ook mensen horen zeggen dat zo'n frame zonder meer, ongeval of niet, na vijf jaar afgeschreven is. Maar daar kan ik verder niks over vinden, ik neem maar aan dat dat een verouderd argument is. Ook wordt tegenwoordig tien jaar of zelfs levenslange (leven van de (eerste) eigenaar in geval van Giant geloof ik?) garantie gegeven op zo'n frame, plus ze zijn steeds beter te repareren?

Naast gewicht zou het dan ook nog fijner voelen. Iets buigzamer waardoor je niet meteen elke hobbel voelt - al moet ik zeggen dat ik de hobbels nog prima kon voelen op die Specialized vorige maand. Maar goed, dat kan dus misschien nog sterker op een aluminium fiets. (En dan heb je nog de combinatie alu met carbon voorvork, als een aardig compromis.)

Aluminium: Goedkoper, nog steeds best licht, een goeie alu kan best lichter zijn dan een matige carbon. Uiteindelijk houdt alu verder ook niet echt van crashes, heb ik met mijn Gazelle ook al ondervonden.

Dus ik ga er maar gewoon een paar uitproberen en dan met mezelf uitvechten hoeveel geld de hobby me waard is. :) En welke fiets gewoon lekker zit en rijdt. Waar 'ie dan echt van gemaakt is zie ik dan wel weer.

[ Bericht 2% gewijzigd door LintuxCx op 02-11-2013 12:56:11 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')