abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130114216
Leuk As!
Veel plezier morgen! Een 3 jarige *O*
pi_130114446
Bedankt. Komt vast goed. Zo leuk om te zien hoe hij nu met zijn verjaardag om gaat.
pi_130120374
As, gefeliciteerd *O*
pi_130120458
Gefeliciteerd As! *O*
pi_130120469
As gefeliciteerd.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:15:23 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130120884
As, gefeliciteerd! *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130120901
As gefeliciteerd met je 3-jarige! *O*
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:28:41 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130121006
As, gefeliciteerd met je 3 jarige! Je hebt prachtig weer vandaag, veel plezier!

Hier een dame van net twee jaar en 13,5 kilo.
En ze eet helemaal niet enorm veel, maar blijft toch gestaag groeien.

Ontbijt: een boterham of schaaltje brinta
Tussendoor: diksap of water, fruit en koekje/liga
Lunch: een boterham en beker halfvolle melk
Tussendoor: fruit/groente/koekje/soms een ijsje (zo'n staafje zonder kleurstoffen oid.)
Avondeten: een klein bordje warm eten, bewust nog altijd weinig vlees en soms een toetje.

Bij geen toetje krijgt ze nog wat halfvolle melk voor t slapen. De boterhammen gaan niet altijd op, de tussendoortjes wel en het avondeten vaak in ieder geval de helft, maar zelden echt haar bord leeg.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:45:05 #160
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_130121197
quote:
Bevat wel veel suiker en dat wist ik al wel dus toch maar niet over alles heen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:22:24 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_130121807
Ventje eet zo 4 boterhammen. Hij zou er ook 5 kunnen eten maar dat geef ik liever niet ( liever fruit of iets anders).
pi_130126254
Ik heb net byte-x op de vingertjes van mijn peuter gesmeerd. Ik voel me wel een beetje een slechte moeder, maar ik zit er niet op te wachten dat L. een nagelbijter wordt. Ze is er sinds een week of twee mee begonnen en herhaaldelijk waarschuwen dat het niet mag heeft niet geholpen. Nu dus maar the hard way. :@ Ik hoop echt dat we het hiermee snel kunnen stoppen, want ik heb het tot mijn 20e gedaan en ondanks dat ik echt van de lelijke nagels baalde kon ik echt niet stoppen.
Anyway, net gingen de vingertjes voor het eerst het mondje in en daar kwam een heel vies gezichtje bij kijken. Fingers crossed dat het helpt.
pi_130144257
Bedankt voor de felicitaties. Deel 1 was erg geslaagd. Ook heeft Yaro vanmorgen zelf zijn flesjes weggegooid. Vandaag ging goed maar heel de dag weg. Ben benieuwd naar de nacht.

Morgen zijn feestje. Hij en wij hebben er zin in.
pi_130145091
Mooi dat je het eerste goeie feest al binnen hebt :)

Hier een ontwikkelend slaapdrama. Sinds mevrouw V zwanger en daar vaak moe of ziek van is, reageert Dot op sommige dingen anders. Een van die dingen is sinds een ruime week ofzo dat ze niet gaat slapen.
Avondritueel gaat prima, maar daarna blijft ze zingen, kletsen, gillen en roepen dat ze bij mama in bed wil. Die lag de laatste tijd ongeveer tegelijk erin, en nam haar nog wel eens erbij. In ons bed gaat ze vrij snel slaan. Dat mag niet, 3x slaan is terug naar t eigen bed.

Nu zitten we dus opeens aan dat ritueel vast. Kind komt, als wij naar bed gaan, even bij ons (kan rustig as omb22.00u zijn, ze houdt goed vol), slaat, wordt teruggelegd en gaat dan vrij snel slapen. Ivm de enorme moeheid van mevr V, zien we het nu niet zitten om het uit te laten doven door niet reageren, die heeft haar slaap echt nodig.

Ik heb het gevoel dat ze liever in haar eigen bed ligt, maar even de bevestiging nodig heeft dat wij haar er wel bij willen hebben.
Iemand tips hoe dit op te lossen zonder uitzitten van het lawaai?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130145218
Herkenbaar vanyel. Hier lig ik ook regelmatig tegelijk met Ean in bed en wil ze per se bij mij liggen. Wij hebben hier nooit aan toegegeven maar ze blijft wel langer kletsen en roepen in haar eigen bed. Ze is ook ineens vroeger wakker. Volgens mij om te kijken of we er nog zijn. En ik hoor nu de hele dag papa want mama is seejk.

Ik heb helaas dus geen oplossing voor jullie. Ik ging er nog weleens uit om Ean nog even mee in bed te leggen en liep dan ook even naar beneden zodat ze hoorde dat ik ook wegging.

As fijn dat het geslaagd was.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:22:53 #166
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130145230
Zelf even bij haar in bed gaan liggen?
pi_130145420
Lastig Vanyel, ik heb het ook gehad met onze L. Vlak na mijn miskraam vorig jaar heb ik L. vaak bij me in bed genomen, ik had gewoon knuffelbehoefte met mijn ukkie. Maar het resultaat was dat ze elke keer bij ons in bed wilde slapen. Wij hebben uiteindelijk voor de hard way gekozen omdat uitleggen etc. niet werkte. Het was een paar dagen volhouden en afzien, maar ik denk dat het drama met ongeveer een dag of drie vier over was. Toen had ze door dat we echt niet meer toe gingen geven aan haar wensen. Maargoed, het is natuurlijk de vraag of je achter een methode staat waarbij je je kind laat huilen. Het heeft wel max. een half uur geduurd bij ons en werd elke dag minder. We zijn de eerste dag wel af en toe naar boven gegaan en hebben alleen verteld dat het bedtijd was en dat ze in haar eigen bed moest slapen. Omdat er na zo'n bezoekje boven alleen maar meer drama kwam hebben we dat de overige dagen niet meer gedaan want het werkte averechts.
Succes ermee in ieder geval!

Ik kom hier trouwens vaker klagen over de eetissues van L. Vandaag heeft ze zonder dat we erom hebben hoeven vragen een heel bord macaroni leeggegeten en een toetje erachteraan. :o
pi_130145507
Nikki *O*
Hier ook opeens een eter *O*
Ze at 5 rauwe wortels tijdens het schoonmaken van de wortels op en daarna nog gewoon wat aardappels. Alleen het vlees hoefde ze nu niet.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:32:44 #169
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130145617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Nikki *O*
Hier ook opeens een eter *O*
Ze at 5 rauwe wortels tijdens het schoonmaken van de wortels op en daarna nog gewoon wat aardappels. Alleen het vlees hoefde ze nu niet.
AH, die van jou eet ook het liefst de wortels nog rauw? :P
pi_130146004
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:22 schreef pessie het volgende:
Zelf even bij haar in bed gaan liggen?
Dat wil ze niet want is haaar mooie en vrij nieuwe bed. Een peutermaatje, dus ook niet zo comfy. Ik zat wel te denken aan er een tijdje bij gaan zitten, maar ze houdt het zo lang vol, dat ik daar eigenlijk weinig hoop op heb.
Vandaag was het van ongeveer half 8 tot kwart over 9, toen ben ik in bed gaan liggen met haar erbij en inmiddels slaapt ze heerlijk stil. Het duurt ook wel eens 2,5 uur... Tip van NIKKI is echt de laatste optie, ook omdat het zo lang duurt.
Fr, uberhaupt niet aan toegeven helpt dus ook niet begrijp ik?

Mobiel, geen multiquote
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_130146048
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:32 schreef pessie het volgende:

[..]

AH, die van jou eet ook het liefst de wortels nog rauw? :P
Wij ook :@
pi_130146066
Toch fijn dat de fokwet ook andersom werkt, gezien jullie eters. Wie weet hier ook wel ;)
pi_130146084
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:43 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Wij ook :@
:D
pi_130146162
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat wil ze niet want is haaar mooie en vrij nieuwe bed. Een peutermaatje, dus ook niet zo comfy. Ik zat wel te denken aan er een tijdje bij gaan zitten, maar ze houdt het zo lang vol, dat ik daar eigenlijk weinig hoop op heb.
Vandaag was het van ongeveer half 8 tot kwart over 9, toen ben ik in bed gaan liggen met haar erbij en inmiddels slaapt ze heerlijk stil. Het duurt ook wel eens 2,5 uur... Tip van NIKKI is echt de laatste optie, ook omdat het zo lang duurt.

Mobiel, geen multiquote
Hier de i-pad dus ook geen multi quote.
Ze kletst iets langer dan normaal maar wij hebben haar er nooit uitgehaald als het echt niet nodig was. Bij poep wel of bij echt huilen ga ik met haar op de stoel naast d'r bed zitten. Ze gaat iets later dan normaal maar wel gewoon in d'r eigen bed slapen. Wel geeft ze elke dag aan in ons bed te willen slapen.
  Moderator vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:48:18 #175
5428 crew  miss_sly
pi_130146224
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 21:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mobiel, geen multiquote
Erbij zitten met boek/e-reader? Dan heb je in ieder geval iets te doen terwijl je er zit en wellicht wordt ze het dan door gebrek aan contact ook eerder zat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')